#Firstworldpains: dat is een daling van bijna 10%.
Het jaar 2012 was een raar jaar voor de autoverkopen, alles met dank aan Den Haag. Zij overlaadden de autobranche met drie belastingwijzigingen in een half jaar, twee keer een wijziging van het fiscaal regime en de ellende die een regeerakkoord heet. Mede daardoor was het eerste half jaar beter dan 2011, maar zakten de verkopen (of eigenlijk: de registraties) in het tweede half jaar met een kwart in. Eind juni werden nog even snel scheepsladingen auto’s op kenteken gezet, zodat de toekomstige berijders nog konden profiteren van een lagere bijtelling.
December eindspurt
In december kregen nog 18.306 nieuwe auto’s een baasje. Een ongewoon hoog getal voor een maand waarin normaal gesproken de verkopen op hun gat liggen. Ook hier was de verklaring weer makkelijk: veel auto’s verliezen hun status als 14% of 20% bijteller per 1-1-2013. Het autojaar 2012 kon daarmee niet meer “gered” worden, want de eindstand ligt 9,6% lager dan in 2011. In 2011 kregen 555.846 stuks een nieuw baasje, in 2012 waren dat er 502.544.
De winnaar is: de Renault Megane
De combinatie 14% bijtelling, diesel en station bleek voor de Fransen een gouden greep: de Meganes waren niet aan te slepen. Iedere leaserijder wil er één voelde zich financieel gedwongen om een Megane te gaan rijden. Ook volgend jaar heeft de Megane nog 14% bijtelling, maar is pas leverbaar vanaf het tweede kwartaal. Blijkbaar moeten de Fransen de laatste grammen C02 er nog afslijpen. Toch krijgt de Megane stevig tegenstand, want Volkswagen heeft de orderboeken van de Jetta Hybrid met 14% bijtelling al geopend. Nog niet aangekondigd, maar in de wandelgangen al wel opgevangen: er komen ook nog twee dieselgestookte premium hatchbacks met 14% bijtelling aan. Houdt de site in de gaten voor de officiele aankondiging….
1. Renault Megane 21.433
2. Volkswagen Polo 18.782
3. Peugeot 107 15.765
4. Volkswagen Up 12.747
5. Renault Twingo 12.170
6. Ford Focus 11.762
7. Kia Picanto 11.364
8. Volkswagen Golf (Plus) 11.276
9. Ford Fiesta 10.336
10. Toyota Yaris 10.088
Volkswagen wéér overall winnaar
Al negen jaar op rij is VW het bestverkochte merk van Nederland, een koppossitie die zij in 2003 na 36 (!) jaar van Opel overnamen. De importeur waar de champagne het rijkst vloeide was wellicht Kia, die maar liefst 17,7% meer auto’s wisten te slijten in 2012. Bij Fiat is alleen nog maar de spreekwoordelijke droog brood en water, de verkopen daalden een schokkende -35,1%. Daarmee halen de Italianen een elfde plek in de statistieken en worden voorbijgestreefd door Audi. Ook andere premium merken scoorden lekker: zowel BMW, Volvo als Mini verkochten in 2012 meer nieuwe auto’s dan in 2011.
2012 2011 +/-
1. Volkswagen 60.336 60.902 -0,9%
2. Renault 43.824 44.538 -1,6%
3. Peugeot 40.238 46.026 -12,6%
4. Ford 35.862 41.030 -12,6%
5. Opel 35.527 41.201 -13,8%
6. Toyota 33.726 35.480 -4,9%
7. Kia 27.322 23.221 17,7%
8. Citroën 25.607 29.281 -12,5%
9. Hyundai 21.627 23.483 -7,9%
10. Audi 20.198 18.501 9,2%
Voorspelling 2013
Het wordt minder, daar zijn de “experts” het wel over eens. Maar hoeveel minder, daarover verschillen ze wel van mening. De BOVAG denkt dat er in 2013 480.000 nieuwe auto’s verkocht gaan worden, Aumacon houdt het op 445.000 stuks.
Glansrollen zullen wederom zijn weggelegd voor de fiscaal vriendelijke modellen. Toyota verwacht veel van de nieuwe Auris, Volkswagen heeft de Jetta Hybrid en komt met een 14% Golf TDI, de Megane zal blijven scoren, maar twee nieuwkomers met 0% bijtelling gaan straks echt als warme broodjes de showroom uit. Dat zijn de plugin hybrides van de Volvo V60 en Mitsubishi Outlander.
allaar zegt
Prima bak ook die Megane, mits in GT uitvoering en blauw.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@allaar: en met een fatsoenlijke motor en een G-label…
sjamp zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: jah! Wat sneu toch dat mensen wegens financiële redenen kiezen voor de meest sneue gebakjes. Nou is een leaseauto natuurlijk ook per definitie eigenlijk een gebruiksvoorwerp, maar toch: als je je überhaupt door de bijtelling laat sturen, gebruik je m dus ook privé.
Ik blijf met mijn 200gr/km G-label mooi rijden! (bij gebrek aan leasebak)
jamannetje zegt
@sjamp: Wat sneu dat er mensen zijn die denken dat er belangrijkere zaken zijn dan auto’s…..
RubenPriest zegt
Wat een afwisselende lijst weer. Klein gebak alom. Maarja, wat wil je met dit systeem in NL
Megakix zegt
@rubenpriest: denk ook aan de intrede van wettelijke emancipatienormen op de werkvloer…waardoor er verhoudingsgewijs veel meer vrouwen parttime zijn gaan werken…en dus vervolgens een parttime-mini-auto ter beschikking gesteld kregen.
wolfssjrd zegt
@rubenpriest: Klopt, een paar jaar terug zag je nog veel modellen op straat zoals de Grand Senic (die wij zelf hebben gehad, nu Passat en binnenkort wss A4), de C4 (picasso) of bijv. de S-max, echte gezinswagens.
als ik nu echter ga kijken op straat zie ik voornamelijk dan de kleine hatchbacks langs komen of de sedans/stations.. niet dat dat een probleem is, maar je ziet wel degelijk verandering.
Ook de zuinigheid van de auto’s.
Mijn vader (en ik) zijn al jaren in de ban van: ooit staat er eens een Audi op de oprit. Nu krijgt hij de kans een nieuw model A4 Avant te leasen, echter begon hij: nou ik ga ook eens kijken voor zon ampera of prius… gelukkig heb ik hem dat uit zijn hoofd kunnen praten :P
Al dat gezeur over die zuinigheid zorgt ervoor dat mooie modellen (en daarmee bedoel ik die echte gezinswagen die ik al eerder noemde) niet meer zo snel in het straatbeeld te zien zijn, zonde want wat is er nu aan een wereld met alleen maar sedans/stations en kleine elektriciteit-slurpers :P beetje variatie in de spaghetti infrastructurie
RubenPriest zegt
@wolfssjrd: Precies. Maar het geldt natuurlijk wel, begin bij jezelf. En ik zie mijzelf geen slurper kopen. Rij liever goedkoop en ga in de zomer lekker ver op vakantie. (Ben sowieso zelf krenterig haha)
wolfssjrd zegt
@rubenpriest: Beste uitvinding ooit voor slurpers-kosten: Het DKV-pasje :P kilometers maken en maar declareren
sdk16420 zegt
@wolfssjrd: Inderdaad jammer dat je nu ipv familiehokken vooral koekblikken ziet. /s
jrk68 zegt
@sdk16420:
Bekijk het eens positief…. Als je nu met een saai familiehok rijdt ben je ineens een hele pief op de weg, tussen al die kippenhokken….
Het glas is niet altijd half leeg….
mout zegt
@jrk68: Lol, dat is inderdaad ongeveer mijn gevoel. Mijn SpaceWagon is niet bepaald heftiger geworden, maar tussen de A- en B-segmenters begin ik aardig ‘presence’ te krijgen.
lincoln zegt
@mout:
heb je dat grafhok nog steeds ??
man man man .. ik heb zo,n ondefinieerbare hekel aan die dingen ..
mout zegt
@lincoln: Heb jij een beter voorstel? Ik heb een nest met 5 kiddo’s te verplaatsen…
lincoln zegt
@mout:
nope .. je hebt gewoon de goede keuze gemaakt .. punt uit ..
@Esprit de flandre hebben we toen aan een Multipla “geholpen” ..
mout zegt
@lincoln: Ja, da’s waar ook. Net rond de tijd dat ik mijn Multipla wegdeed voor deze. Een Multipla heeft maar 6 zitplaatsen, he. Jij had die JTD toch in een bestellertje zitten?
Lekker gek ding was die Multipla. Met bagageruimte. Maar het gebrek aan vering en het keukenstoel-gevoel vielen me rauw op het dak na de XMs.
Klein pleidooi voor de SpaceWagon. Wat de JTD is voor diesel, is de GDI voor benzine: Wereldprimeur directe injectie. Tot vandaag toe betaalt de halve industrie (incl VAG :) ) royalties aan Mitsubishi voor die techniek.
Maar was een pak overtuigender geweest als ie 1) niet kapot ging van gezwavelde benzine (NL tm 2007), 2) niet in een tam 2.4 blok van het Amerikaanse soort zat, maar 3) meteen met downsizing en een turbo was gecombineerd.
Nu heeft ie een slechte reputatie (zwavel vervuiling), en geen geweldige prestaties (1:10,5 bij 150pk).
lincoln zegt
@mout:
yep .. mijn butt-ugly Doblo ..
ik gun je van harte een financiele meevaller dit jaar ..
een ECHTE gearhead zoals jij behoort gewoon een hobby-brikkie ..
redbeams zegt
@lincoln:
Heeft ’t iets met de blauwe petten te maken?
lincoln zegt
@redbeams:
wedervraag ..
is er een auto waar jij gewoon neerslachtig van wordt als je em ziet ??
die je alleen maar met hedendaags Tjernobyl kan associeren ??
dat je spontaan gaat huilen als ie voorbij rijdt ??
dat je bij Pieter Baan moet aankloppen voor hulp als ie in de straat staat ??
pleh pleh ..
redbeams zegt
@lincoln:
Yep een auto in de vorm van de BMW 1 serie :(
Megakix zegt
@lincoln: die auto hebben ze gisteren opgeblazen…(Renault Megane CC)…en maar janken op AB.nl… :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@jrk68: precies, en de lengte van de file’s is zo ongeveer gehalveerd met al die kleine gebakjes…
boonoman zegt
Verkoophit van 2013 wordt de outlander PHEV met 0% bijtelling. Mitsubishi gaat flink plussen. Jammer dat de bijtelling het succes van een model in Nederland moet bepalen
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@boonoman: klopt. Mits hij goed leverbaar blijft.
boonoman zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: inderdaad, ze verwachten er rond de 2500 voor Nederland maar ik denk dat de vraag groter zal zijn dan het aanbod
Megakix zegt
Straks zijn wij op AB.nl het laatste selecte gezelschap waarin nog wordt ‘gepraat’ over mooie auto’s….Lees de polls over onze jeugd; 80% heeft liever een nieuwe Iphone dan een auto ! Kortom, koesteren wat je hebt (lekker V5, V6, L6, of dikker) en 2013 doorlachen over onze milieubewuste politici en hun schaamteloze domme hoongelach over hun uitgeperste burgers.
@Wouter: was jij ook niet zo’n ‘baas’ die onverkort een lekkere politieke deal zag ontstaan tussen PvdA en VVD ? :)
RubenPriest zegt
@Megakix: Jeugd heb liever een iPhone omdat ze toch vaak gratis OV hebben en een auto pleurisduur is als je niet fulltime werkt. Gelukkig werk ik gewoon lekker fulltime dus hoef ik me als jeugdige geen zorgen te maken. Maar zonder auto voel ik me wel redelijk gehandicapt ja.
Megakix zegt
@rubenpriest: lijkt me ook een behoorlijke handicap, althans, geen motorisch vervoer ! Mijn zoon roept overigens ook, dat hij later alles liever op de fiets doet….merkwaardig op zich…
RubenPriest zegt
@Megakix: Dat is opmerkelijk. Misschien dat het overwaait in de loop der jaren. Maar als ik s’ ochtends de deur uit stap om 6 uur moet ik er niet aan denken om een uur te fietsen naar mijn werk. Brrr..
darkpluisje zegt
@Megakix: v5?
zakar36 zegt
@darkpluisje:
Ja die bijv. in de Golf 4, Passat en Bora zijn geleverd. (VR6-1 =VR5 =V5)
bh911 zegt
Als je Hyundai en Kia samen telt, dan zijn ze dus gewoon de nummer 2! Maarja, dan kan je er meer samen tellen, maar toch…
jerry zegt
@bh911: Half autoland hoort inderdaad bij elkaar…
jrk68 zegt
@bh911:
Toch vind ik een plus van 17,7% best knap in een dalende markt. Mijn merk is het ook niet maar dat doen ze goed….
norge zegt
Toch zielig als de belastingdienst uitmaakt wat voor auto je gaat rijden…
jrk68 zegt
@norge:
Bedankt voor de steunbetuiging,…namens het leasevolk van je voormalige thuisland….
lincoln zegt
@norge:
we mogen nog kiezen hoor ..
een Lada of een Trabant ..
zitten inmiddels wel ander badges op ..
jerry zegt
@lincoln: kwalitatief is Hyundai/Kia toch wel een soort van BMW als je ze gaat vergelijken met een lada/trabant.
mashell zegt
@norge: dat maak je zelf uit. De belastingdienst kom er niet meer aan te pas, de auto wordt immers belast via de salarisstrook ook de werkgever. Maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je lease auto kiest met een hoge bijtelling. Dit is een van de weinige stimuleringsmaatregelen van de regering die echt werken. Mensen kiezen massaal een zuinige auto (ik ook) want het financiële voordeel is te groot om te laten liggen. Door een 14% bijteller te kiezen geef je jezelf een flinke opslag, en dat in een tijd dat iedereen crisis crisis staat te roepen.
zakar36 zegt
Jaja, musluieieiegebakjes staan altijd op nummer 1. Ga zo door jongens. Kan ik straks lekker dikke auto’s met heeel veeeeul cilinder halen voor niet zo heel veel. :)
lincoln zegt
@zakar36:
straks !! die dingen zijn al 20 jaar lang spuuggoedkoop ..
als je er 1 koopt weet je ook meteen de reden ..
lincoln zegt
een half miljoen auto,s !!
gewoon wegwerptroep dus ..
aan de andere kant wordt het NL wagenpark pas om de 16 jaar vernieuwd ..
gewoon duurzame meuk dus ..
blijf het altijd een hoog aantal vinden ..
Arnoud zegt
@lincoln:
Alles in deze maatschappij is wegwerptroep geworden.
Alles, behalve geboren kinderen dan.
moveyourmind zegt
@Original_Arnoud: zolang de massa produkten onnodig snel vervangt en maar blijft kopen, omdat ze het nieuwste van het nieuwste willen, is het voor fabrikanten helemaal niet interessant om produkten met een heel lange levensduur te maken. Wordt het produkt alleen maar duurder dan de concurrentie en ze verkopen er niets meer door. Wie vraagt zich bij aanschaf van bijvoorbeeld een flatscreen of telefoon nog af hoe lang dat ze meegaan?
Arnoud zegt
@moveyourmind:
Je hebt zeker een punt. Maar ik denk dat het begonnen is bij slecht onderhoud aan producten die wél lang meegaan. Bij slecht onderhoud gaat ook een kwaliteitsproduct maar een beperkte tijd mee. Fabrikanten daarom toen besloten om producten te gaan ontwikkelen die sowieso maar een beperkte tijd meegaan. En dat heeft elkaar versterkt tot we uitkwamen bij de wegwerpmaatschappij van nu.
Megakix zegt
@moveyourmind: fabrikanten hebben destijds zèlf ervoor zorggedragen dat produkten een kortere levensduur kregen (denk aan de Philips gloeilampen). Nu draai jij dit gegeven om naar een ‘consumentenkeuze / probleem’. Het is dus anders gegaan; eerst de fabrikanten, geen tegengas van consumenten…dus giga vervangingsmarkt.
ropbp zegt
@Original_Arnoud: zijn er ook nog andere kinderen dan?
Arnoud zegt
@ropbp:
Ja, ongeboren kinderen. Helaas ontkomen die ook veel te vaak niet aan de wegwerpmaatschappij… Als het even niet uitkomt of als er afwijkingen worden geconstateerd gaan veel toekomstige ouders over tot de tragische beslissing van abortus provocatus.
mout zegt
@lincoln: Zo is het. Ze voegen echt bijna niets toe, maar vervangen de gebakjes die na de lease de grens over geduwd zijn. Als er alleen verkocht zou worden om versleten auto’s te vervangen, zou de teller de eerstvolgende 15 jaar onder de 100.000 kunnen blijven.
Bovendien zou dan op straat zichtbaar worden welke auto’s kwaliteit hebben.
agim zegt
Ja snormaal e volkswagen is de beste prijs kwaliteit ….
kapiteinaudi zegt
Renault, het zijn toch wel lelijke hokken.
jrk68 zegt
@kapiteinaudi:
Ik kan nu mijn mening ventileren over wat ik lelijk vind…, maar dat ga ik niet doen.
Dan zou ik net zo’n kansloze reactie plaatsen als jij nu doet.
Probeer eens iets inhoudelijks toe tevoegen ipv van alles afzeiken dat niet op je verlanglijstje staat voor als je later ook een auto mag kopen….
kapiteinaudi zegt
@jrk68:
Ik zeik helemaal niks af, ik zeg gewoon dat ik Renault lelijk vind. Jij bent juist degene die altijd commentaar moet hebben op VAG.
nibor zegt
@kapiteinaudi: welke auto in het c-segment vindt jij mooier dan een Mégane dan?
kapiteinaudi zegt
@RRenault: De nieuwe Astra, en vooral de Coupe. Ik moet wel toegeven dat de Mégane Coupe een mooie auto is, maar dat is de enige vind ik.
nibor zegt
@kapiteinaudi: de Astra vind ik ook een mooie auto. En inderdaad is de GTC goed gelukt, maar ik vind ze echt een stuk minder lekker rijden. Zeker de 1.4 maakt een tamme indruk en houdt bij ontkoppelen veel te lang zijn toeren vast. Dat lijkt me dan ook een van de redenen van het succes van de Mégane. Veel auto voor je geld en ze staan wat betreft rijeigenschappen en aandrijflijn toch wel in de top van het segment.
mashell zegt
@RRenault: de Focus rijdt sportiever, is ook wat mooier afgewerkt maar van buiten is de Megane wel flink mooier. Met de zuinige motoren en standaard TomTom heeft Renault op dit moment gewoon een onverslaanbaar aanbod. Dat is zoals concurrentie werkt, degene met de beste aanbieding wint.
Vinny_93 zegt
Wat raar dat de C1 niet zo goed loopt als de 107, of is de C1 hierbij gerekend?
jrk68 zegt
@Vinny_93:
Het ligt er bij die drie maar net aan wie het meeste stunt.
Bovendien is het deel wat Citroën krijgt altijd het kleinste geweest.
In de beginjaren verkocht Toyota 2 keer zoveel Aygo’s dan Peugeot en Citroën 107’s en C1’tjes bijelkaar.
glashelder zegt
Waarom worden de leasers van 14% Meganes niet beschuldigd van “150 op de linkerbaan profiteurs” te zijn?
Zoals dat tot nu toe altijd gezegd wordt van leasers van Japanse hybrides?
jrk68 zegt
@glashelder:
Dat gaat vanaf nu vast gebeuren….
De fietsers hier wisten dat gewoon nog niet….
redbeams zegt
@glashelder:
Nou da’s heel simpel…die meganes staan vaker in de garage dan dat ze daadwerkelijk over de linkerbaan scheuren ;)
jrk68 zegt
@redbeams:
Dat is inmiddels bull, van deze generatie hebben wij er een aantal lopen en die rijden probleemloos.
Hier gaan ze er na 2 jaar uit en dan staan ze op 2ton.
maartenl zegt
@glashelder: die diesels zijn dan relatief nog net zo zuinig.
Simpson zegt
@glashelder: er komen geen vlinders uit de uitlaat.
autogek123 zegt
DAALING VAN 10%!!!
Zo ken ik er nog wel een paar. Vorig jaar hadden de autodealers gewoon een fantastisch jaar. Als je naar het lange gemiddelde kijkt is een jaar waarin je 500.000+ auto’s verkoopt gewoon een mooi jaar. Lekker een beetje het beeld met cijfers verdraaien heet dat.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@autogek123: niet echt: de aantallen zijn gedaald maar de omzet is gekélderd!! Al die kleine gebakjes… Op de gemiddelde bos bloemen wordt meer verdiend. Sterker nog: het gemiddelde rendement van de sales afdeling van een dealer is MIN 1,4%…
Megakix zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: ha, je bent me tijdtechnisch voor met je opmerking…maar die van mij werd door AB.nl gecontroleerd…but same thoughts and remarks.
autogek123 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Artikel gaat over verkochte auto’s niet winst of verlies ( ps: vele automwrken maken meer winst dan ooit). Krokodillen tranen huilen ze.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@autogek123: dealers en fabrikanten is iets heeeeeeel anders vriend… En geloof me, heel veel dealers hebben het moeilijk. Morgen is ook een dag dat 103 merkdealers hun deuren niét openen. Gemiddeld 25 werknemers, tel maar uit de ellende…
autogek123 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: “Vriend” het artikel gaat over hoeveel auto’s er verkocht zijn. Niet over winst of verles cijfers van autodealers nog autofabrikanten.
desjonnies zegt
@autogek123:
Leuk van je stelling, maar misschien dat alles wat @Svenska poneert, betekent dat alles aan elkaar gelinkt is.
je kunt nog zoveel verkopen, als de marge een krabbel is, je tweedehands voorraad geen omloopsnelheid heeft en je pand je een godsvermogen kost omdat je het volgens de huisstijl moet inrichten, dan ben je niet gelukkig.
Zet daarnaast je onderhoud intervals en je hebt een branche met een hele mooie toekomst achter zich.
Megakix zegt
@autogek123: dealers hadden een goed jaar ? Dealers zijn volledig ingeteerd op hun reserves; 70% heeft over 2012 een verlies geleden en in 2011 was dat 50% !
jeanclaude zegt
Eigenlijk schandalig als je bedenkt dat zo’n megane nipt 1:20 haalt, de polo bleumotion nipt 1:24 en ga zo maar door.
Megakix zegt
@jeanclaude: klopt…maar politici zijn snel onder de indruk geraakt van een randdebiele Al Gore, vervolgens overhaaste politieke beslissingen genomen, waardoor overheden de ‘automotive marketmakers’ zijn geworden (zie de lijstjes van de verkopen). De meting van de uitstoot staat dan ook geheel los van het verbruik van een auto, zo lijkt het.
ropbp zegt
Goed beschouwd, is het natuurlijk ook belachelijk dat de leaserijder in een grote auto moet rijden, terwijl hij er alleen in zit. Naast het feit dat dit uitnodigt tot asociaal rijgedrag, nemen deze leasers ook onnodig veel ruimte in op de weg, verbruiken meer brandstof, stoten meer vervuiling uit, etc., etc.
Oftewel, we zijn op de goede weg in het kader van efficiënt gebruik van ons asfalt, brandstof gebruik en het milieu!
baasbas zegt
@ropbp: ik zou best een motor willen leasen… Mijn werkgever denkt daar anders over :-)
w0o0dy zegt
Heb sinds 1 augustus een Megane Estate eco 2 dci (14% spaardiesel dus) en kan niet anders zeggen dan dat ik voor geen goud de Golf Variant terug wil… De Megane is een relaxte reisauto, stil, comfortabel, veilig, ruim genoeg voor mijn gezin, snel zat voor normaal gebruik (mits in het juiste toerengebied). En ja ik rij er normaal mee, nauwelijks langzamer dan de Golf maar het ding is wel meer dan 17% zuiniger dan de Golf. Jammer dat de officiële cijfers zeggen dat ie 48% zuiniger kan zijn… dat is in mijn ogen eigenlijk niet haalbaar in NL.
Maar goed, los van fiscaal voordeel is de Megane een fijnere reisauto dan de meeste aanbiedingen in dit segment. Dus ook als auto is de Megane prima.
De Focus in 14% uitvoering heb ik ook gereden maar die was wat ruwer qua motor en iets sportiever qua wegligging, maar de Importeur steekt het belastingvoordeel in eigen zak dus is die onnodig duur geworden. Anders zou die ook in de top 10 hebben gestaan denk ik. En ook bij die auto terecht.. prima spul on merit not just euro’s.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@w0o0dy: gecondoleerd… ;)
w0o0dy zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: ik traded up with money in change…
Ik ben zeer content met die deal. De Megane is een fijne wagen en ja 100pk meer zou ik ook wel kunnen gebruiken, 200 zelfs wel maar het is een auto Vd zaak. Prima en goedkoop.
camber24 zegt
Nummer 1 ergernis bij AB; een reactie willen plaatsen, maar die gewoonweg niet doorkomt. Je verhaal dus voor Jan Lul getypt. (Gebruik iOS)
mashell zegt
@camber24: je hebt dit nu in zoveel topics gepost dat niemand meer gelooft dat het niet werkt… Ik heb met de iPad maar 1 probleem (met autoblog.nl in safari) en dat is de autocorrectie, die vaak een bijzondere woordkeus heeft.
Justawheelchairguy zegt
@mashell: Om daar ff op door te gaan, ik kan op mijn telefoon in de autoblog-app helemaal geen comments plaatsen?
alfamail zegt
Tuurlijk, Rennooo is de enige die een 14% liesbak weet te brengen waar vrouw kids en hond ook nog in passen, heb met die vermetele bijtellingswet destijds van de Kunduz vrienden ook rond gekeken, maar als je niks of weinig wilt/kunt betalen qua bijtellingsstraf is er geen andere keuze!