![Alfa Romeo Brera autodelta j5 32c](https://static.autoblog.nl/images/wp/Alfa Romeo Brera autodelta j5 32c voorkant.jpg)
Het Britse Autodelta heeft weer iets nieuws: de Brera J5 3.2 C, waarbij de C staat voor “Compressore”. De 3,2-liter V6 van de Brera krijgt hierdoor 348pk en 430 Nm koppel, dat is 88pk extra in vergelijking met het standaard model! De sprint van 0-100 km/u kan daardoor in 5,3 seconden worden gedaan! De topsnelheid is 260 km/u.
Naast de motorische aanpassingen heeft Autodelta ook een nieuw roestvrijstalen uitlaatsysteem gemaakt (beter geluid: “it offers optimum gasflow properties as well as a distinct Alfa Romeo exhaust“) en ze hebben de Brera een nieuwe voorbumper gegeven. De 19-inch wielen zijn van OZ Racing Ultraleggera met bijbehorende banden van partner Dunlop.
ziet er lekker uit!
lekker agressief ding! De specs klinken ook goed!
@autoblogger…. kunnen we deze niet ff lenen voor een review? ;-)
I’ve got dibs on this one!!
de splitsing onder de grill doet me een beetje denken aan dat van ferrari enzo … maar waarschijnlijk zal het weer van een of andere bmw audi miseriedes afgekeken zijn ;-)
Die grille hebben ze gestolen van het legendarische Hyundai.
@Karaya
PARDON?
ik ken iemand die na die opmerking van Karaya zou zeggen: “ik heb ze voor minder voor de flikker geschoten!”
@WOoOdy
In dit geval doe ik het zelf. :wink:
Hele mooie auto! Autodelta is mijn favoriete Alfa tunert! Lekker pittig en netjes vormgegeven! Wat moet zo’n behandeling kosten? De Brera stond altijd al hoog op mijn lijstje, maar nu misschien wel op 1!
@Kachel
Hap!
@ karaya; bewijs ??
@ Cuore sportivo
Just sarcasm.
alfa is best goed bezig, leuke auto!
Filmpje! Filmpje! Filmpje!
ah, ik zou anders zeggen de hilarische hyundai ipv legendarische … (m’n schoonouders rijden met een trajet … ieuw! )
@Cuore sportivo
Ik rij zelf een 166, lieverd. :wink:
Zijn dit niet gewoon AMG uitlaten? En mooi trouwens die bling bling knalpotjes :S
2.0 V6 turbo op z’n minst hoop ik ? en dan nog een beetje aan de turbodruk geprutst en vliegen maar … jammer dat ze geen straffere motor in de 33 Q4 gestopt hebben, ik kom wa achter … tijd voor de Brera Q4 dan maar !
@Karaya
Ok 1-0 voor jou. En over je 166, is die met of zonder *KUCH* Hyundai grille?
@Kachel
Ik heb het eerste type, die heeft amper een grille. :wink:
@Karaya
Jammergenoeg wel. Maar desalniettemin blijft het een schoonheid van een auto. Ben benieuwd wanneer eindelijk de opvolger eens komt.
@Kachel
Ik vind de oude neus mooier dan de nieuwe. Vind de nieuwe neus te zwaar aangezet voor de rest van auto.
Maar over die neus verschillen de meningen.
@Karaya
Dat blijkt, want ik vind de nieuwe neus weer mooier!
btw terug over de brera, ik had ergens een foto gezien, in een GTO(van enkele maanden terug) en uit de kont kwamen 6 uitlaten !!! ben blij dat ze dat een klein beetje geminimaliseert hebben !!
Ik vind het mooier als je de potten zie hangen dan de uitlaten geintegreerd in de achterbumper.
blijft een zware bak, maar toch zijn dit de specs die de v6 oorspronkelijk zou moeten hebben!
Gelukkig weet autodelta een alfa ook oorspronkeijk (adembenemend) mooi te houden.
njammieeeee … I want one!
tering ziet er echt stoer uit. alfa is echt goed bezig zeg. keep up the good work. en natuurlijk de complimenten voor autodelta!
Inderdaad goed werk van AutoDelta, alleen had ik liever andere velgen gezien en de auto iets lager. Verder vind ik de uitlaten teveel uitsteken.
Bumpers voor en achter zien er goed uit, performance ook. :-)
@ Cuore sportivo
Erg geestig jouw benaming van Mercedes :) ‘miseriedes’
Video van de 156 3,7liter GTA-AM van Autodelta…. (geen geweldige video maar met de auto is weinig mis…
http://www.ardc.co.uk/media/Autodelta156GTA.wmv
Hoera voor Autodelta, want als het van Alfa zelf moet komen …
Mooi ding!
Maar zijn er meer mensen net zoals ik nogal teleurgesteld in de Brera? Ik had naar aanleiding van de prototype en de hype die er omheen hing wat meer van verwacht.
Het wachten is op de Brera GTA…
Leuk, maar wat is nu precies de motorsiche aanpassing? Staat Compressore voor turbo compressor of voor mechanische compressor, en zo ja, wat voor een?
@Rick2: Ja, ik ook wel. Ze hadden al de GT, en toen ik de Brera protoypes zag, had ik iets sportievers verwacht. Dus lichter en compacter. En ik vind de Brera wel heeeel erg mooi, maar veel te zwaar. Die spyder helemaal, die weegt bijna 1700 kg.
Autodelta doet nu wel erg z’n best, maar ja, extra pktjes is geen vervanging voor minder gewicht.
@Cuore sportivo, Hoe kan zoiets moois nou van een bmw of mercedes zijn afgekeken? voor de rest echt geweldige wagen, prachtig zo mooi deze wagen.
@Lampredi
Dat heb ik dus ook. Misschien heb ik me er ook teveel bij voorgesteld.
Ik heb hem nu al een paar keer in het wild gezien en ik moet zeggen dat ie er niet echt uitspringt (en dat bedoel ik niet op een bling bling manier). Ik had verwacht dat het een meer onderscheidende auto zou zijn.
Neemt niet weg dat ie mooi is natuurlijk!
@Rick: Nou, dat uitspringen vind ik weer wel. Toen ik hem voor het eerst in het echie zag, dacht ik: “Wow”. Maar wat voegt het eigenlijk toe aan de GT? Hij is wel duurder, maar verder is het van hetzelfde kaliber. Zou het misschien zijn dat ze bij Alfa wel wat meer wilden, maar niet mochten van Fiat omdat ze dan Maserati in de wielen zouden rijden?
Als ik zo’n topsnelheid bij een Alfa Romeo zie dan moet ik altijd aan mijn favoriete audi RS4 denken.. waarom is deze in godsnaam begrensd om 250.. :S
Rij je met je dikke RS4 de brera zoek.. komt ie even later met 10 lullige kilometertjes per uur voorbij ‘razen’.
Zonde, maar natuurlijk toppie voor de Alfa!! Mooie wagen trouwens!
Dit vind ik één van de mooiste auto’s ooit gemaakt! en zeker met zo veel vermogen. de uitlaten vind ik er zeer mooi onderstaan.
Ben benieuwd naar de GTA met de v8 uit de 8c (dit had ik ergens gelezen dat de GTA de v8 uit de 8c krijgt)
@ arjan
Die begrenzer kun je er tegenwoordig heel makkelijk en bijna overal af laten halen.
Heb ik ook laten doen bij mijn mercedes slk amg, om de zelfde rede als jij gaf.
Ik heb een keer met mijn slk 300+ (op de teller) gereden.
@Lampredi
Lijkt me een beetje een rare reden. Waarom komt de 8C er dan? Daar zit zelfs de Maserati motor in!
Supermooie auto, met dezelfde velgen als onder mijn auto.
Die velgen duiken echt overal op man!!
offtopic:
voor de gene die het nog niet wisten IK STA OP DE LIJST VOOR DE ALFA ROMEO 8C!!!
@Lampredi
Begrijp me goed! Ik zei ook wow! toen ik hem voor het eerst zag maar toen begon ik er goed naar te kijken. Toen dacht ik bij mezelf waar is al die hype over geweest? Ik had meer een gedachtegang dat dit een klassieker zou worden en dat wordt ie naar mijn mening niet(niet alleen omdat het een volumeauto is)
In plaats daarvan is het een middle of the road auto geworden.
Zoals ik al zei misschien ben ik teveel met de hype meegegaan en had ik er teveel van verwacht.
Over het in de wielen rijden van Maserati daar moet ik Kachel in gelijk geven.
Misschien willen ze de Brera als het keerpunt van Alfa willen laten fungeren. Dat zou trouwens ook de hele hype waar ik het over heb verklaren……..
heerlijke wagen.
In Polo Sportivo is het de bedoeling dat beide merken elkaar overlappen, dus een 8C is totaal geen probleem.
Nog een keer voor de mensen: De V8 is de 8C is een blok uit de Polo Sportivo divisie van FIAT, dus gewoon ontwikkeld door Alfa Romeo – Maserati.
Het is trouwens niet waar dat de 4.7 V8 uit de 8C in de Brera/Spider/159 GTA komt, want dit wordt namelijk de 4.2 V8 (een Maserati blok dat aangepast is door Alfa Romeo).
Wat betreft de GTA modellen versus de 8C is wel duidelijk denk ik. De 8C is veel lichter, RWD en veel meer exotische materialen (ophanging etc.)
..wat zou het toch mooi zijn als alle AR’s (of als optie) RWD en veel lichter zouden zijn !!
@Rick2 en Kachel: Ja inderdaad, de 8C, dna klopt mijn verhaaltje niet. Vreemd allemaal, ik vraag me toch af hoe Alfa aan die rare marktpositionering van de GT en de Brera komt.
mooie auto zag laatst eentje rijden trok snel op in een bocht.
de 159 kan 0.9G halen zonder gripverlies te lijden,dus dat zal met de brera ook wel in die richting gaan veronderstel ik.
Ik werk toevallig bij de grootste Alfa Romeo dealer van NL.
Hoe komen jullie erbij dat er een 4.7 in de 8c komt? Dat is namelijk NOOIT bekentgemaakt. In de brieven van de importeur hebben ze het over een handgeschakelde 4.2 V8.
En slk55 amg, hoeveel moest jij aanbetalen dan? 30% van een onbekent bedrag.
@ Stephan
Staat in een persbericht van Alfa Romeo.
kijk maar op http://www.italiaspeed.com
Ik wacht geduldig af, tot nu toe neem ik alles met een korreltje zout.
Wat maakt Alfa toch supermooie Bella’s. Je kan er gewoon uren naar kijken. Wie zich druk maakt om gewicht, moet lekker een Alto-tje kopen.
Een Alfa koop je op “gevoel” en met “passie”. Dat kan alleen een échte Alfist beamen.
Grtz,Chriss
@Cuore sportivo
Deze brera met 6 uitlaten bedoel je?
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/30/eerste-foto-van-de-brera-gta