Gisteravond Top Gear gemist omdat je roze dassen aan het knopen was? Geen nood, zoals gebruikelijk hebben we een terugkijklink voor je.
In aflevering zes van het huidige seizoen zien we hoe een obese man een al even obese auto (de RC F) affakkelt, en doet Dana Scully een rondje in de Astra, maar de hoofdmoot van het programma draait om een portie pickup-spektakel. Na de verzengende hitte van Australië zoeken de heren presentatoren dit keer het besneeuwde landschap van Canada op.
Is dat grappig/informatief/mooi om te zien? Oordeel zelf: klikkerdeklik!
remylahaye zegt
Fantastische aflevering weer! Heb genoten!
osmo zegt
Ik heb het autonieuws gemist. Het leek meer op een survival programma. We weten nu dat ze verliefd geworden zijn op hun pickups en wat voor motor er in ligt en dat Hammond kan overleven op een bergtop maar voor de rest … ?
thomasboot zegt
@osmo: alles is een golf! Of een polo! Nee of een alfa romeo
osmo zegt
@thomasboot: Dat was nu ook niet echt hoogstaand nieuws he ;)
ko3n zegt
@thomasboot: of een peugeot
pomoek zegt
k ben de laatste tijd erg kritisch over TG maar dit was een leuke aflevering. Punt. Anderson was vrolijk en grappig in a star in a reasonably priced car (hoewel niet iedereen haar blijkt te kennen!), er werd als vanouds gehakt gemaakt van een Lexus (a Lexus is sexless) en de inimini Canada special was mooi gefilmd en leuk, niet hilarisch leuk maar zeker niet zo tenenkrommend als vorige week het item over Peugeot. Ik blijf het jammer vinden dat James May niet in zijn beste doen is en volledig wordt ondergesneeuwd door de andere 2 (met name Clarkson).
Tenslotte: Géén grappen over Argentinië! Dat was voor het eerst dit seizoen!
Wat mij betreft de beste reguliere aflevering van dit seizoen.
sleepyj zegt
@pomoek: gelukkig iemand die het met me eens is over de tenenkrommende aflevering van vorige week.
viezefreddyw zegt
Het was grappig en mooi om te zien.
Toch had ik wat meer gehoopt op een leukere afloop, met een zeikende Richard in de Silverado. Vond het wat abrupt eindigen.
Voor de rest weer een heerlijke aflevering.
TheMaster zegt
@viezefreddyw: Dat gaat dan ook wat lastig als die Silverado niet de top haalt vanwege een gebroken aandrijfas…
viezefreddyw zegt
@TheMaster: Oeps, helemaal vergeten. Blame it on the monday!
w0o0dy zegt
Wel triest om een goede sportieve auto af te fakkelen op een circuit met een aap achter het stuur die er alles aan doet om de zwakke punten op te zoeken (zoals veel teveel insturen en dan roepen dat er teveel onderstuur is). Lexus had het ding ook niet als concurrent voor de m4/ op een circuit moeten introduceren. Qua comfort is die Rc-f veel beter dan de Duitsers, maar het gewicht kan deze niet verbloemen op het circuit. Het “Hammond heeft het koud en heeft honger” had ik al snel genoeg van… Die Silverado is misschien wel goed maar wat een lelijk hok zeg. Die (veloci)Raptor is dan wel weer cool.. En dat geluid is ook beestachtig. De Lfa was trouwens weer gruwelijk genieten. Wat een geweldig apparaat.
toniominestrone zegt
@w0o0dy: Ben bang dat die zgn. Aap beter kan sturen als de meeste hier op het blog.
w0o0dy zegt
@toniominestrone: ongetwijfeld, maar dat maakt het eerder meer voor de hand liggend dat hij de boel manipuleert dan minder…
Als je zoveel instuurt met bijna ongeacht welke auto dan krijg je onderstuur. Iets te laat corrigeren, of teveel en gas liften etc… Meer een circus act dan een serieuze test.
aj26sc zegt
@w0o0dy: als Lexus zelf de auto als concurrent van de M4 positioneert, moet je niet raar opkijken als hij daar mee wordt vergeleken.. Toch?
pomoek zegt
@aj26sc: Mee eens. Maar laten we TG niet al te serieus nemen als consumenten programma.
5cilinder zegt
@aj26sc: Dat heeft autocar ook gedaan, maar die kwamen verassend genoeg tot een andere conclusie dan de ‘het is geen lfa dus een kut auto’ conclusie van TG.
Foramen zegt
@5cilinder: dat was dan ook niet zijn oordeel.
Clarkson zei dat hij de spirit van de lfa miste, de visie waarmee deze is ontwikkeld doorgevoerd in de lagere modellen.
Dutchdriftking zegt
Altijd weer genieten dit!
azuli zegt
Ik zou nog steeds voor de Lexus gaan. Het enige wat me tegenvalt aan de RC-f is dat Lexus hem geen hybrid power heeft gegeven. Dat blijft mij toch een raadsel. Want nu weegt de RC-F 1800kg. Zonder hybridepower! Maar dan rij je de openbare weg op en komen er andere zaken naar boven die de drive erg prettig maken van deze GT. Je zal dan in eens wel de goede kwaliteiten van deze Lexus ervaren. Het enige wat vreemd is dat in het blad TopGear eigenlijk de M4 erg tegenviel. Zowel op het circuit als de openbare weg. Maar de show Topgear geeft wel vaker oordelen die totaal niet matchen met het blad.
mrrallycross zegt
Ik probeer de reacties niet te lezen omdat hier vaak al instaat wat er gebeurt. Helaas lukt dat niet altijd Bedankt mensen!
FlighTom zegt
@mrrallycross: Namens alle reagerende personen hier; Onze oprechte excuses dat jij de verleiding niet kan weerstaan om reacties te lezen. Onze fout, zullen het niet weer doen.
E34M5Touring zegt
Leuke aflevering weer. Die Velociraptor is toch wel erg gaaf! Top geluid ook! Jammer voor de Lexus, maar die is gewoon te zwaar. Meer GT dan een M4 concurrent. Niks mis mee, gewoon verkeerd gepositioneerd door Lexus. En ik vind hem echt lelijk, heb er 1 gezien nu en ik vind hem veel te lomp en al die details en hoekjes en lijntjes, ik vind het niks. Leuk dat ie een atmosferische V8 heeft maar daarop alleen gaat ie het niet winnen vrees ik.
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: tja als ik moest kiezen tussen de Rc-F en de Mustang 350 dan denk ik dat het de Mustang werd… Fraai, beest van een motor en tegenwoordig ook serieus goede handling… Alleen natuurlijk niet de luxe en het comfort van de Lexus en over de betrouwbaarheid moeten we het ook maar niet hebben.
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Maar ook niet de prijs van een Lexus. En betrouwbaarheid, ik heb in 4j Camaro werkelijk 0 dingen hoeven te vervangen. Enkel regulier onderhoud. En die heeft geen makkelijk leven gehad soms. Dus dat zal wel meevallen.
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: ehm, ja wellicht valt het mee, maar een Lexus is het niet. Maar ik gok dat ik de Gt350 zou kiezen. 20.000 dollar over tov de RC-F in de USA.
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Ach, Lexus heeft de laatste jaren laten zien dat ook zij wel is een steek laten vallen, die bulletproof betrouwbaarheid uit de jaren 90 bijv. is er ook niet meer. En 20k koopt een hoop onderhoud ;)
dberkwood zegt
Het verbaasde mij niets dat Clarkson de Lexus compleet afbrandde. Ik heb nog niet 1 review op Youtube gezien waarbij de RC-f geweldig werd bevonden op het circuit. Op de openbare weg schijnt het echter wel een fijne auto te zijn. Beetje jammer dat Jeremy dat niet heeft aangekaart, zoals hij dat anders meestal wel doet.
Wel weer een zeer vermakelijke aflevering. Uiteraard veel gescript maar dat boeit mij niet. Wat een beest van een wagen was die Raptor!
pomoek zegt
@dberkwood: Ben het wel en niet met je eens.Het zal zeker een fijne auto voor alledag zijn maar wordt als sportief in de markt gezet. Als de auto dan niet sportief blijkt is dat natuurlijk een behoorlijke faal.
live4life zegt
http://torcache.net/torrent/D90689344E01C9209538E340CB92B3C89FF51135.torrent?title=%5Bkickass.to%5Dtop.gear.s22e06.720p.hdtv.x264.organic.rarbg
commentaar1 zegt
Wel gaaf om te zien dat zelf de startknop regelrecht uit de Toyota Auris komt;-) wat een poor man’s car.
SimonMc zegt
@commentaar1: En het interieur van een Gallardo komt uit een Audi. Wat is je punt?
spotterkevin zegt
wat zuur om te weten te komen dat de Lexus RC F zo slecht zou zijn in vergelijking met die fantastische LFA, trouwens de looks van de RC F zijn helemaal niet mooi
jensgib zegt
Dat stukje dat ze lieten zien van de motor van de LFA, man dat was echt een mooi geluid :)
jensgib zegt
@jensgib: En dat stukje dat Hammond zat te praten met die stokken verkleed als James en Jeremy en een mes erna gooide haha
dennisvvti zegt
Yesssss !!! Thanx boys I needed That link , gonna watch !!