Wat hebben we allemaal gemist gisteravond?
James May gaat de strijd tegen de elementen aan in een tweetal spartaanse Caterhams, en trapt harder dan Graziano Pèlle in de catacomben van een voetbalstadion, Jeremy Clarkson gaat in Italië op de Alfa-coachbuildtoer met de Disco Volante van Touring Superleggera, en de kleinste man van het trio wordt naar de zandbak afgevaardigd om met Mercedes’ grootste auto, de G63, te spelen.
Pak nog een bakkie koffie, stel die deadline of die studieopdracht een uurtje uit, en dwaal af naar de bekende terugkijklocatie. Of download de aflevering via Final Gear, de keus is aan jou.
clioracing zegt
Dit was een leuke aflevering!
matje140 zegt
Ik vond t wel vreemd dat Hammond zei dat er maar twee G63 6X6 bestaan terwijl wij er al twee hebben……
dbonline zegt
@matje140: Die dingen worden dan ook niet gisteren opgenomen, maar eerder eergisteren.
sydney zegt
@matje140: Om over de Brabussen e.d. van deze wereld nog maar te zwijgen. Toch; een vriend van me woont voor twee jaar in Dubai en die is ‘m nog steeds niet tegengekomen.
roppp zegt
@sydney: dat is dan ook zoeken naar een G63 6×6 in een woestijn……
larsyboy1997 zegt
@matje140: hij zei dat er maar twee waren, maar daarna zei hij “more will be build, but not many”
osmo zegt
Een ouderwetse TG aflevering zonder absurde challenge. Het was een aangename afwisseling!
lamborgfan zegt
lol die g63 in dat bad, badass!
E34M5Touring zegt
Wederom jammer van het weer in Engeland. Was erg benieuwd naar de rondetijden van beide Caterhams, kan me ook niet voorstellen dat die basic 3pitter Caterham zo veel langzamer was. Paar seconden geloof ik best, maar ruim 20….. Vond die Disco Volante erg fraai! Maar of ik er een 8C voor zou offeren…
StijnB zegt
@E34M5Touring:
+1 in beide gevallen. Maar die driepitter heeft natuurlijk wel slechts 80 pk en staat op erg iele bandjes. Maar een goedkope, zeker als je zelf handig genoeg bent om deze als bouwpakket te kopen, funcar lijkt het me zeker wel.
E34M5Touring zegt
@StijnB: Absoluut, een prima instapmodel voor een beginnende coureur of als instapklasse wellicht. Maar zelfs met 80pk en die smalle banden, auto is natuurlijk daardoor ook erg licht. Kreeg het idee dat het allemaal wel een beetje aangedikt was. Ook omdat die 620R nou niet bepaald een ‘strak’ rondje neerzette. Leek wel een driftbattle. Wel mooi om te zien en te horen moet ik zeggen. Klinkt zo akelig fel altijd, zo’n Caterham.
Hubert zegt
@E34M5Touring:
TopGear en aandikken???
Dat zouden ze nooooooit doen!
E34M5Touring zegt
@Hubert: Daarom viel het ook op. Normaal zijn het puur feiten wat de klok slaat natuurlijk.
peugeotgek zegt
@E34M5Touring:
Maar die 620 R had ook semi slicks eronder liggen.
Daarmee heb je bar weinig grip op een natte baan.
Hupke zegt
@StijnB:
Zo goedkoop is die kleine caterham nu ook weer niet. Meer dan 20K euri’s voor een klein wagentje zonder er iets op of aan.
Ok die is nieuw en verbruikt weinig.
Maar dan ga ik toch wel kijken richting een 2e hands seven-kloon of een 2e hands mx-5 oid.
StijnB zegt
@Hupke:
Zoals ik al aangaf is het wel een relatief goedkoop speeltje als je handig genoeg bent om deze als bouwpakket te kopen. Dan is deze aanzienlijk goedkoper dan 20k, maar moet je zelf de mouwen opstroppen… (wat voor sommige even leuk is als het rijden zelf)
Hupke zegt
@StijnB:
Ik ben zo iemand, maar ik zou nooit de 160 nemen denk ik.
Overigens is met zo’n budget knoeien aan eender welk goedkoop sportautootje wel iets dat een leuke resultaat geeft.
jessetje zegt
Ik heb weer eens eens genoten
jensgib zegt
Ik vond dat stukje leuk dat Hammond werd aangehouden door de politie :P
rikkon zegt
@jensgib: Gelukkig was er niets in scene gezet, daar heb ik zo’n hekel aan.
545e60 zegt
@rikkon: als je daar een hekel aan hebt, dan is top gear niet het juiste progamma. Kijk dan niet
Edge zegt
Ik heb een beetje een haat-/liefdeverhouding met die Disco Volante. Op zichzelf staand vind ik het een geweldige en extreem begeerlijke auto, maar als ik me dan realiseer dat daarvoor een bloedmooie Alfa 8C is gesneuveld (die toch al niet in grote aantallen geproduceerd is) walg ik van Carrozzeria Touring.
fant zegt
@Edge: Precies hetzelfde hier. Hij is geweldig mooi, maar ik zou er geen zeldzame, prachtige 8C voor opofferen. Hadden ze niet kunnen wachten op de 4C en wat op dat platform kunnen bouwen?
heidekonijn zegt
@fant: @edge
Wat me meer stoorde was dat al de punten waarmee JC de 8C destijds afschoot, nu als voordeel werden aangehaald, terwijl het technisch dezelfde auto is. Je kan er dus geen woord van geloven.
Waarom doen ze op maandag geen heruitzending maar zonder hun stemmen en met dat idiote stuk met die rode Astra ertussen uit geknipt?
850t5r zegt
TG was erg goed gisteren! Disco Vollante was erg mooi, en die G6x6 must have one, al is het alleen maar omdat ie zo zinloos is, teminste hier in NL…
escort77 zegt
Leuke uitzending hoor, maar daarvoor werd iets uitgezonden wat zeker zo interessant was: een documantaire over de strijd tussen Niki Lauda en James Hunt.
Ik had in het TG-aankondigings-topic nog een link naar een BBC-site geplaatst, maar die is weggehaald. Is dat soms in strijd met de regels ofzo? Nou ja, liefhebbers kunnen even googlen op “BBC Lauda Hunt” of “Hunt vs Lauda: F1’s Greatest Racing Rivals”
escort77 zegt
@escort77: my bad, ik zie nu dat ik de link had geplaatst in een oud topic over de disco volante…
Daarom:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b0377tb1
aanradertje, al heb ik geen link om deze uitzending nog een keer te bekijken, maar dat kunnen anderen vast wel.
E34M5Touring zegt
@escort77: Heb ik daarvoor ook zitten kijken. Mooie docu!
Rohrl-fan zegt
Wat men over de Caterham 160 niet vermeld heeft bij Top Gear is dat deze in de eerste plaats voor de Japanse markt is ontwikkeld. Dankzij de Suzuki 3-pitter valt deze versie namelijk onder de ‘kei car’ regeling.
robbie zegt
@Rohrl-fan: weet je dat zeker? Is zo’n Caterham niet veel te groot om een Kei car te zijn?
Rohrl-fan zegt
@robbie: Dat was ook mijn eerste reactie, maar blijkbaar is de smalle versie van de Caterham klein genoeg qua afmetingen om hiervoor in aanmerking te komen.
Stond laatst in artikel in (als ik me niet vergis) Car Magazine.
Rohrl-fan zegt
@robbie: Vandaag het bewuste artikel nog eens opgezocht. Klein foutje dat ik eerder maakte, blijkbaar is de 160 ook iets smaller dan ‘normale’ Caterhams om binnen te max afmetingen van kei cars te passen. Qua lengte voldeed de Engelse sportwagen al wel.