• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog uitzending gemist: Top Gear S18E05

Auteur: CasperH, gepost 27 februari 2012 om 12:01 – 42 Reacties

Waar rook is, is een AMG Black Series


Het is weer maandag, tijd om de laatste auto-ongein van drie losgeslagen Britten in de baas zijn tijd online terug te kijken dus!

Eerst gaat Richard Hammond in een Skoda Fabia rallymonster de strijd aan met een man met een jetpack op zijn rug. Vervolgens gaat Jeremy Clarkson los in een Maserati Granturismo MC Stradale. En een Mercedes C63 AMG Black Series. En die zijn natuurlijk allebei helemaal bagger, op Jeremy’s manier. Stiggie trapt ze ook nog even over het Top Gear baantje en de uitkomst van die battle is verrassend te noemen.

Vervolgens zien we een hippie (Matt Smith) een rondje rijden in de Keurig Geprijsde Voiture, maar het meest interessante deel voor ons is misschien wel wat daarna komt: Jeremy Clarkson en James May maakten de balans op na het Saab avontuur. De heren voelen wat oude modellen aan de tand en uiteraard komen er wat vertrouwde clichés voorbij.

Oh, Autoblogger, pak jij even koffie? Ik was gisteren nog te druk met mijn tassen uitpakken na mijn vakantie, dus ik ga hem ook even terugkijken nu. Napraten over deze aflevering kan uiteraard in de comments!

Ook interessant!

  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Top Gear-personeel getraumatiseerd door crash Flintoff

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, c63, fabia, granturismo, james-may, jeremy-clarkson, Maserati, mc-stradale, Mercedes, rally, richard-hammond, Saab, Skoda, topgear, Video

Vorig bericht: « Bentley SUV verkoopverwachting: 3500-5000 per jaar
Volgend bericht: Oettinger geeft de Audi RS3 een krachtkuur »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    27 februari 2012 om 12:02

    YES! kijk0n! :)

    Login om te reageren
  2. burninrubber zegt

    27 februari 2012 om 12:03

    Had alleen het einde gezien (mooi trouwens) dus moet ff kijken

    Login om te reageren
  3. Hubert zegt

    27 februari 2012 om 12:05

    Heerlijk ontnuchterend commentaar op het Saab gebeuren.
    GM is eigenlijk helemaal niet de oorzaak van de misere.
    Maar de eigenwijsheid van de Zweden.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      27 februari 2012 om 12:33

      @Hubert: Ja man, het is GM’s schuld.. Not.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        27 februari 2012 om 13:06

        @kaasboerin:
        Natuurlijk zoek je als Nederlander de schuld bij iemand anders (Zie ook Calimero…)

        Login om te reageren
    • VolvoXCseries zegt

      27 februari 2012 om 15:26

      @Hubert:
      De directie van Saab weigerde het merk te verloochenen met gerebadgede Opel’s en bleef stug vasthouden aan de eigen visie en dat heeft helaas wel (te) veel geld gekost. Ik durf wel te stellen dat Saab GM op het feit heeft gewezen dat je met eenheidsworst en eindeloos rebadgen niet succesvol bent en dat Saab met het faillissement van General Motors hun gelijk hebben weten te behalen en dat het dwarsliggen van GM humoristisch gezegd ouderwets bitchen is van GM omdat er een bedrijf in hun portefeuille zat dat het wel bij het juiste eind had maar simpelweg is doodgezwegen

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 februari 2012 om 15:38

        @VolvoXCseries:

        hoe is Saab dan ooit in handen van GM gekomen ??

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          27 februari 2012 om 15:53

          @lincoln:
          Saab was zo goed als failliet (te dure / goede / over-engineerd / aparte auto’s) en GM zag dit als mooie aanvullinmg op hun bestaande portefeuille.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            27 februari 2012 om 22:22

            @Hubert:

            Saab was dus naar de klote geholpen door de Zweedse rekenmeesters die door de Zweedse werknemersbescherming onontslaanbaar waren ..
            en alsnog kapitein op hun verkochte schip wilden blijven ..

            GM kon dat toen makkelijk betalen ..
            maar parasieten blijken op ten duur altijd te duur ..
            maakt niet uit hoeveel geld je erin propt ..

            VM moet het serieus moeilijk gehad hebben ..

            Login om te reageren
    • midasracer zegt

      27 februari 2012 om 22:16

      @Hubert: Je bedoelt met eigenwijs dat Saab serieus probeerde om een goede en veilige auto te bouwen? Dat was namelijk de conclusie van het item. Ze deden gewoon teveel hun best, dat is volgens mij wel een standbeeld waard.

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    27 februari 2012 om 12:07

    Kan iedereen even seeden vanavond rond 1900; kan ik m mooi na werk even binnenhalen!

    Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    27 februari 2012 om 12:10

    Dat stuk van Clarkson over de c63 amg bs en de Maserati was wel weer erg voorspelbaar, had niet verwacht dat hij zou toegeven dat de nieuwe beter is dan zijn “oude” clk amg. Als je de traction control gewoon aanlaat zal het wel meevallen hoe tail happy de amg is.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 februari 2012 om 12:21

      @kraakensmaak: Nou het schijnt ook een beetje te liggen aan de 255 achterbanden. Nou niet bepaald veel rubber voor 500+ pk. Chris Harris noemde dit ook tijdens zijn test op vier thuisbrengertjes. Daarom verbaasde me het erg dat ie zo’n snelle tijd wist neer te zetten

      Login om te reageren
    • Dev zegt

      27 februari 2012 om 12:24

      @kraakensmaak: Ik vond het ook wel komisch hoe Clarkson z’n punt probeerde te maken dat er wéér een AMG is met te veel vermogen zonder het kwijt te kunnen.

      Bewijst Stig vervolgens het tegendeel en is hij eigenlijk uitgeluld. En volgens mij kan de Benz nóg een stukje sneller want hij heeft bij verscheidende media al een flink poepje laten ruiken aan de M3 GTS.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 februari 2012 om 12:54

        @Dev: Yep.. En ik heb besloten een BMW i8 te kopen puur en alleen op basis van Hollywoodfilm Mission Impossible…

        Login om te reageren
  6. 964rs zegt

    27 februari 2012 om 12:13

    Vond het een leuke aflevering alleen het stukje van saab duurde me een beetje lang

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      27 februari 2012 om 12:14

      @964rs: te lang? Dat was het mooiste van het hele seizoen!

      Login om te reageren
    • 964rs zegt

      27 februari 2012 om 12:25

      @964rs: en als je het misschien had gezien. Op het schermpje in de merc stond dat in zn banden 3,6/3,7 bar druk stond. Als dat echt zo is snap ik wel dat ie zo tail happy was

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        27 februari 2012 om 22:18

        @964rs: Dat viel me ook op. Volgens mij hadden ze dat met opzet gedaan om minder grip te krijgen voor de rokerige plaatjes. Maar dan zeuren over dat de banden na 6 ronden op waren is gewoon zielig en de boel bedotten.

        Login om te reageren
        • Mairsil zegt

          28 februari 2012 om 09:26

          @midasracer: De banden waren na 4 laps al op… En natuurlijk is dat alleen als je als een volslagen malloot rijdt, maar dan nog zijn er niet veel auto’s waarbij je de banden zo snel op kan roken. Vergelijk het met de Tesla die na 60 km ofzo leeg was. Dat gebeurt ook alleen als je als een malle rijdt, maar het is nog steeds niet best dat het kan.

          Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    27 februari 2012 om 12:19

    Was best een goeie aflevering… Het begin was weer een typisch stukje Top Gear madness… De test was best goed, mooie wagens enzo… maar het beste stuk was toch het Saab stukje…

    Login om te reageren
    • widodh zegt

      27 februari 2012 om 13:21

      @Dimglor: Idd! Dat Saab stuk was erg goed en liet een historie zien die ik niet goed kende.

      Wel jammer, zo zie je dus maar dat er voor degelijke auto’s te weinig markt is. Saab wilde gewoon keihard aan de veiligheid werken, maar daar kijkt men bij de koop dus weinig naar.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        28 februari 2012 om 10:10

        @widodh: Wel jammer eigenlijk. Ik vond de Saabs wel wat hebben…
        Het voordeel met Saab was ook dat hun klanten enorm merktrouw waren… Jammergenoeg was hun klantenbestand niet groot genoeg om het merk boven water te houden….

        Login om te reageren
  8. mclarenmercedes zegt

    27 februari 2012 om 12:23

    Heerlijke bak die Mercedes, ook in het p0rnogeel :D

    Login om te reageren
  9. laurensl zegt

    27 februari 2012 om 12:33

    Dat stukje waar ze lieten zien wie welke wagen rijdt was top :D

    Login om te reageren
  10. raphael zegt

    27 februari 2012 om 13:08

    Ouderwets leuk!

    Login om te reageren
  11. RubenPriest zegt

    27 februari 2012 om 13:18

    Was een leuke aflevering :)

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    27 februari 2012 om 13:58

    Verdorie, waarom spelen die filmpjes van Streetfire nooit goed af en stoppen ze halverwege de rode tijdbalk op m’n mobiel? :?

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    27 februari 2012 om 14:14

    Doe mij die oude CLK AMG BS maar die ziet er tenminste nog uit.
    Zeg nu zelf dit ziet er toch veel beter uit dan die kanarie:

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      27 februari 2012 om 16:22

      @Hupke: Ieder zijn ding zegt men dan bij ons in België… Ik ben een grote fan van de CLK63 Black Series, maar de gele met spoilers vind ik toch echt wel NOG knapper!

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      27 februari 2012 om 18:27

      @Hupke: Laten we zeggen dat de Clk er niet zo agressief uitziet. En hij is een stuk “klassieker” gelijnd… Ook het gegeven dat ie niet zo’n knoert van een spoiler heeft verandert veel aan het uiterlijk van deze… Die Clk is inderdaad ook een prachtige wagen, maar die C Black vind ik ook niet mis…

      Login om te reageren
  14. sanderzuyderduyn zegt

    27 februari 2012 om 14:15

    Ik dacht dat na de Maserati en de Mercedes C63 AMG, ze zouden doorgaan met de nieuwe BMW M5, ik zat al op het puntje van me stoel maar helaas.

    Login om te reageren
  15. xilver zegt

    27 februari 2012 om 15:32

    Ik vind dat geel echt pimp op de BS. Echt niet de normale manier van doen voor Mercedes en het gaat ze erg goed af.

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    27 februari 2012 om 15:34

    Ik vond dat stukje over Saab niet alleen cool vanwege de sentimentaliteit (snif) maar ook die dak-val crashtest was komisch. Voor sommigen was de uitkomst geen verrassing. Ik ken twee gevallen binnen mijn sociale cirkel waar mensen hard zijn gecrasht met een 900.

    De moeder en broer van een kameraad van mij. Moeder is in slaap gevallen achter ’t stuur en ze zijn de sloot in gefloept (met aardige snelheidje nog wel). Allebei helemaal niks. Auto total loss.

    Andere was m’n neef in z’n mooie zwarte 900 Turbo Aero. Moest op een provinciale weg opeens uitwijken voor een inhalende motorrijder, vloog een weiland in en rolde 4 keer.

    Had helemaal niks behalve veel woede en verdriet om zo’n arme Aero, die was ook total loss namelijk.

    En vrienden van vrienden kregen met een 900 in Zweden een echte eland op de voorkant. Alle inzittenden okee, de eland was minder okee, de Saab was er ook niet best aan toe.

    Goeie auto’s.

    Login om te reageren
  17. jobh zegt

    27 februari 2012 om 15:35

    Hoeveel afleveringen komen er nog na deze?

    Login om te reageren
    • laurensl zegt

      27 februari 2012 om 15:45

      @jobh: 2 denk ik.

      Login om te reageren
  18. jaapiyo zegt

    27 februari 2012 om 15:45

    Na wat ik over de BS gelezen had had ik al enigszins verwacht dat Jeremy ‘m af zou kraken maar je weet het nooit met die snuiter en zijn liefde voor Mercedes.

    Maar ja, dus toch…te hard geveerd maar alsnog geen grip op het circuit. De AMG jongens moeten nog even oefenen dus om een chassis te ontwikkelen (of aan te passen meestal in het geval van AMG) dat de auto het vermogen ook kwijt kan.

    Login om te reageren
    • Ralph1 zegt

      27 februari 2012 om 21:47

      @jaapiyo: Vandaar natuurlijk dat ie sneller is dan een R8 V10, net zo snel is als een SLR en een stuk sneller is dan een M3 GTS. Haters finna hate.

      Login om te reageren
      • Mairsil zegt

        28 februari 2012 om 09:24

        @Ralph1: Hij was toch nog anderhalve seconde trager dan een oude Nissan, blijft allemaal relatief. Het lijkt er wel op dat het net als de meeste 911s een auto is waar je goed voor moet kunnen rijden, om de snelheid er uit te krijgen.

        Login om te reageren
      • anakiet zegt

        28 februari 2012 om 12:51

        @Ralph1:

        Sneller dan een R8 ?? Denk et niet. Sowieso is er ook nog een R8 GT, die veel meer een concurrent is van deze, en die is een stuk sneller.

        Login om te reageren
  19. kniesoor zegt

    28 februari 2012 om 13:05

    Even voor de goede orde : de C BS die door Top Gear werd getest, was voorzien van een optioneel spoilerpakket, dat behalve de taartschep achterop ook de zijvinnetjes aan de voorspoiler etc omvat. Zonder die meuk erop is ’t – zeker in een donkerder kleur – een tamelijk beschaafde verschijning, vergelijkbaar met een CLK BS zonder achterspoiler (ja, zo’n onding was optioneel ook op een BS te krijgen – BAH !).

    Het is waar, dat het niet eenvoudig is om al het vermogen van ’n BS goed in snelheid om te zetten, dat vergt flink oefenen. En zelfs als er flink geoefend is, is dat – getuige lomperik Clarkson – geen garantie dat het lukt. Wel een beetje sneu, dat-ie dan ter maskering van z’n onkunde (quasi)lollig gaat doen door in 4 rondjes de banden op te roken.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      28 februari 2012 om 20:12

      @amghans: Ik zie het anders. Hij maakt het punt dat je getraind coureur moet zijn om fatsoenlijke snelheid uit de auto te krijgen. Normale stervelingen eindigen achterstevoren in een kolom van rook als ze eens zin krijgen om dat ding de sporen te geven.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North