Gisteravond was het dan zo ver: na een lange pauze, en met een tripje naar India tussendoor, pakte Top Gear de draad weer op voor een nieuw seizoen. Mocht je het, ondanks onze reminder, gemist hebben omdat je geheugen niet zo sterk is / je liever schaatsen keek (doorhalen wat niet van toepassing is) dan hebben we hier de aflevering nog een keertje integraal.
Spil van de aflevering was gisteren een good old fashioned Road Trip door Italië. Clarkson in een Aventador, en de andere twee in een Brits product, te weten de MP4-12C en de Noble M600. Natuurlijk ging dit weer niet helemaal van een leien dakje, wat wel zo fijn is voor ons als kijkers.
Daarnaast nam zanger/producer/acteur/poeët/topkok/leeuwentemmer/duikinstructeur/astronaut/pornoster/uitvinder/huisschilder/sterrenkundige/automaker Will.I.Am deel aan het Star in a reasonably priced car-stukje. Bekijk de aflevering HIERRRRR. Lukt dat niet, dan is er een reservelink naar Streetfire (in stukjes van 10 min).
baasbas zegt
Ze blijven maar leuren met die Noble. Maar die kan ik gewoon niet als concurrent/alternatief voor een 458 zien. En dit item heeft dat in mijn ogen alleen maar onderstreept…
E34M5Touring zegt
@baasbas: Inderdaad en dat terwijl hij (zeker prijstechnisch) daar wel tegen gezet wordt. Qua naam merkbeleving etc. zijn ze nog lang niet op dat niveau.
lambo4all zegt
@E34M5Touring: @baasbas: In de handen van een coureur zal de ferrari het op een circuit heel moeilijk gaan krijgen met de Noble! meer pk’s en minder gewicht. op het rechte stuk wordt de ferrari compleet weggereden. En die Merkbeleving waar jullie het over hebben is gewoon bullshit, WTF is merkbeleving?!? in de Noble heb je veel meer snelheidsbeleving dan in de 458, en ik weet niet hoe het moet jullie zit maar als ik in een ferrari rij loop ik niet te geilen over de Badge die voorop zit!
baasbas zegt
@lambo4all: Ja, maar als je het circuit erbij pakt om op te vergelijken dan zal dat nog van baan tot baan verschillen. Afhankelijk van de baan is de ene danwel de andere auto in het voordeel. Ik denk dat je maximaal kan stellen dat op het circuit de Noble nog wel een concurrent kan zijn van de 458 (en dan nog alleen als je over de skills beschikt om het maximale uit de Noble te halen). Op alle andere fronten komt hij niet aan de Ferrari imho
lambo4all zegt
@baasbas: maar is het circuit niet het enige middel waarmee je deze 2 kan vergelijken? of wil je een niet-carbio Ferrari en een hedendaagse F40 gaan vegelijken met over de boulevard rollen?
lambo4all zegt
@lambo4all: niet carbio*
baasbas zegt
@lambo4all: Ik denk dat ook de dichte 458 naast het circuit nog wel kwaliteiten heeft waarop je mag vergelijken. Sterker nog, ik denk dat het percentage kopers wat ook echt het circuit op gaat nogal laag is…
loloo zegt
@lambo4all: de Noble kan nog in geen miljoen jaar tippen aan de 458, Basta!!
E34M5Touring zegt
@lambo4all: Je geeft het zelf al aan. Het is gewoon een enorm dure track day car. Alleen een zeer goede coureur haalt het volle potentieel uit zo’n auto (wat perfect onderstreept wordt in de laatste test, waarbij Hammond 3,5 sec langzamer was dan de Aventador(die bijna 2x zo zwaar is).
Daardoor ben je gewoon niet interessant voor een enorme groep mensen. En laat juist die groep geld hebben voor zo’n ding. Ik zeg niet dat het een slechte auto is, absoluut niet. Maar het is gewoon een totaal andere auto.
lambo4all zegt
@E34M5Touring: hmmm… daar zit eigenlijk wel wat in! begrijp me niet verkeerd, ik zou ook voor de 458 gaan, maar vind de Noble een minstens zo goede wagen!
E34M5Touring zegt
@lambo4all: Zo’n Noble is enorm bruut. Rauw en scherp. Daar is absoluut wat voor te zeggen. En dat ze bij Noble een auto kunnen afstellen is duidelijk. Want dat ding is wel zo ongelofelijk snel.
Brammer zegt
@E34M5Touring: 2 keer zo zwaar… Overdrijven is ook een vak. Via mijn goede bron, het internet:
Noble M600: 1275kg
Lamborghini Aventador LP-700-4: 1575kg
E34M5Touring zegt
@Brammer: Lezen ook blijkbaar! Er staat bijna, ik dacht dat de Aventador rond de 1800kg zat. Blijkbaar niet my mistake.
vale46 zegt
@lambo4all: merkbeleving is wanneer je kunt zeggen “ik heb een Ferrari in mijn garage staan”, en de mensen denken “woow..”, als ze zegt “ik heb een Noble in mijn garage staan”, dan denken de mensen “euh? en wat voor iets is dat..” Met wat ‘geluk’ vragen ze of het iets met MG te maken heeft.
Merkbeleving is het gevoel dat je auto meer waard is door de naam, het merk van de auto.
smotsholle zegt
Winnaar? Aventador!! Mid-engine v12! vlammen uit de uitlaat, en het is een Dikke (brede) lambo! +1 voor lambo
StijnB zegt
Was geen slechte aflevering, maar ook niet super. De rubriek ’the news’ is stilaan wel aan holbewoners gericht, een 4C tonen die al in september in Frankfurt stond…
Verder leek Will… niet meteen de snuggerste Amerikaan…
YouRockMyWorld zegt
@StijnB: Will.I.Am lijkt jou misschien niet de snugger.. Ik denk alleen dat hij in zijn leven meer heeft bereikt dan 90% van alle Amerikanen. Het is niet zomaar een artiest die alleen daarmee wat poen binnen haalt.
midasracer zegt
Mooie uitzending! Zeker zien als je hem hebt gemist. Ik vind de 3 auto’s allemaal geen alternatief voor de 458 (volgens mij vonden ze dat zelf ook), maar de Aventador was wel heel stoer met die naverbrander in de uitlaat. Ik vraag me af hoe lang zo’n uitlaat met dat soort temperaturen meegaat.
baasbas zegt
@midasracer: Ook de McLaren niet? Ik heb het idee dat dat de auto is die het dichtste in de buurt komt.. Wat zie jij als volwaardige alternatieven dan?
midasracer zegt
@midasracer: Zoals James May al liet merken, hij was niet laaiend enthousiast over de MP4. In de studio probeerde hij het nog wat te redden, maar zijn commentaar onderweg sprak boekdelen. Ik zou niet weten wat een goed alternatief zou zijn voor de 458. Met name de 458 Spider lijkt mij de beste Ferrari tot nu toe (hoewel ik nog steeds helemaal weg ben van de 430 Scuderia). De Aventador is geen alternatief, gewoon een veel te grote en lompe bak. Wellicht de opvolger van de Gallardo. Die zou nu ongeveer klaar moeten zijn.
baasbas zegt
@midasracer: Ja ik vind het ook lastig om een alternatief aan te wijzen. Ik zou zeggen de McLaren omdat die hem het dichtste benaderd. Maar daarvan weten we dat de beleving een flink stuk minder is, de fizz aldus James. Maar wat dan wel..
Gallardo denk ik ook. R8 V10 misschien.. Maar verder…
midasracer zegt
@baasbas: We zullen moeten wachten op de Lamborghini Cabrera. Die moet in 2013 uitkomen, maar het zou me niets verbazen als er een prototype op Geneve komt te staan. Nu de Aventador in produktie is genomen, verwacht ik dat alles in het werk wordt gezet om de Gallardo opvolger eruit te stampen. Ik ken geen cijfers, maar het zal me niets verbazen als de Gallardo verkoop is ingestort nu de 458 er is.
baasbas zegt
@midasracer: Ik denk er hetzelfde over. Stel dat op alle fronten de Gallardo concurrerend zou zijn met de 458, dan nog zullen kopers in dat segment eerder geneigd zijn voor de Ferrari te gaan. Je wilt dan in het modernste rijden en niet in die Gallardo die al jaaaaren beschikbaar is?
RubenPriest zegt
Was leuke aflevering. Zo nu en dan wel een glimlach op mijn gezicht.
Rsimon zegt
Ze hadden iets goed te maken na hun trip naar India, en dat hebben ze ruimschoots goed gemaakt. schitterende aflevering en veel belovend voor het komen de seizoen !!
jackass266 zegt
Geheugen niet zo sterk?
Schaatsen?
Wat dacht je van een herhaling van de voice kids!!! Die fabienne was echt goed!!!
RubenPriest zegt
@jackass266: ga je mond spoelen
Hubert zegt
Je begint haast heimwee te krijgen naar de uitzendingen waarin ze caravans trashen, escpace verbouwen en gaan kamperen met een Lotus/CX/Defender.
midasracer zegt
@Hubert: Dat komt nog zoals je in de seizoens preview hebt gezien.
tinnemans zegt
Voor mij was de aflevering ‘goed genoeg’. Okay, er zijn weinig mensen saaier en meer zelfingenomen dan william van de zwartogige erwtjes maar het stuk in Italie was gewoon mooi geschoten en goed gemaakt.
En dat er nu 3 supercars getest werden op hoe hard je er -echt- mee kunt rijden was een erg goed idee. Practisch heb je er niets aan maar het geeft wel aan dat het rijden met hele hoge snelheden niet zo eenvoudig is als veel van de reaguurders hier weleens denken.
En het laat eigenlijk ook zien dat als je boven de 500pk gaat zitten je er niet mee wegkomt als je de wegligging er niet enorm op aanpast. Nouja, wel als je je assen tot wokkels wilt verdraaien
bij verkeerslichtsprintjes, maar niet met het rijden op extreem hoge snelheid.
Als een supercar problemen heeft bij 300km/u op een circuit met het wegdek van een gewone weg moet je eigenlijk gewoon blij zijn met de begrenzer op 250km/u in een BMW, Audi, Mercedes of wat dan ook.
Hubert zegt
@tinnemans:
Ach, we hebben hier onbegrensde auto’s als testwagens en het is echt niet spannend om 280+ te rijden in een Audi A8 of S-klasse.
En voor een nieuw project ligt de eis op 330kmh voor een Cayenne…
sjouveur zegt
@Hubert: Hangt er ook sterk vanaf op wat voor wegdek je die snelheid behaalt. Op de Autobahn kan je 300km/u rijden met 1 hand aan het stuur, dat ga je op die hobbelige ovaal niet met plezier doen.
Daarnaast hangt het er ook vanaf in welke auto je rijdt, een A8 of S-klasse is nog saai bij 400km/u.
tinnemans zegt
@sjouveur: en, ook niet onbelangrijk, de meeste snelwegen, ook in Duitsland, zijn niet enorm vlak. In Italie heb ik het meerdere keren gehad dat bij een viaduct m’n toenmalige auto ( E39 530i ) een stuk opzij sprong. Dat was bij 120 al niet echt fijn.
Hubert zegt
@tinnemans:
Bij ons hier over de grens (Boxmeer), is een rustig stuk autobahn zonder al te veel op- en afritten. En van redelijke kwaliteit.
Dus ideaal voor hoge snelheden.
Kvgorp zegt
Ik vond de Nobel ook mwa.. Had dan de Gumpert Apollo gepakt ipv de Nobel.
calibandar zegt
Ik vond het een ruige uitzending, veel en veel beter dan het gemiddelde de laatste seizoenen. Geen flauwe zaken, gewoon lekker karren met drie supersportwagens.
Ik zou voor de McLaren gaan, retesnel, ook een goed geluid en nog relatief praktisch. De Aventador is echt een supersnel beest en een totale sensatie. Lijkt me wel erg intimiderend om in te rijden als ik eerlijk ben. Ik had persoonlijk een Audi R8 V10 ook een goede alternatief gevonden voor deze uitzending, zou mijn keuze zijn als ik in dit segment wat mocht uitzoeken met een middenmotor.
Ik heb de uitzending wel ff op mute gezet toen die saaie gast kwam die niet kon schakelen. Altijd een slecht onderdeel van het programma.
bozewolf zegt
Hoe nep zijn die vlammetjes uit de Lambo uitlaat.
Leuk truucje van VAG.
vale46 zegt
@bozewolf: Een beetje benzine injecteren tijdens de uitlaatslag kan toch nooit kwaad, vlammen zijn gewoon leuk, OK?
Hot Blown Exhaust á la Formula one style, me like!
bozewolf zegt
@vale46: Het is uber-cool als het uit zichzelf gebeurt, maar om de boel bewust te tweaken dat ie ’t doet is de boel belazeren.
Net als BMW met hun M5 motorgeluid van een bandopname.
Nep! Fake!
En intimniderend is die Lambo ook niet meer. Tis net ’n Golf volgens JC.
vale46 zegt
@bozewolf: Ik zei wel hoe ze vlammen kunnen produceren uit een uitlaat, maar ik heb zo mijn twijfels of dat echt fake is.
De vlammen kwamen niet altijd uit alle 4 de pijpen en waren enkel blauw. Wat er op wijst dat het toch een bepaalde willekeur heeft.
Het zou ook niet zo gezond zijn om elke keer dat je van het gas gaat benzine in de uitlaat te laten verbranden, daar word je uitlaat immens heet van, en aangezien die geen eigen koeling heeft kan het vurige temperament wel eens werkelijkheid worden.
Dat de temperaturen in een supercar vanzelf hoog kunnen oplopen is bewezen door JC zijn rokende remmen.
Alwood zegt
@bozewolf: valt mee met de fake-heid volgens mij… denk dat die Aventador een behoorlijke klepoverlap gebruikt en volgas nog steeds een wat rijk mengsel gebruikt. Als de toeren dan omhoog schieten komt er onverbiddelijk wat onverbrande CH achter uit. Daarbij is het uitlaatsysteem erg heet en komt er pas weer aan het eind zuurstof bij, dus verbranding.
bozewolf zegt
Jullie hebben ze dus al overtuigd met hun truucje.
Ach ja.
Alwood zegt
@bozewolf: Lamborghini is hoofd-sponsor! maar toch… tenzij er ergens turbo verstopt zitten vindt er tamelijk veel spoeling plaats in deze V12 right?
bozewolf zegt
@Alwood: Tuurlijk is er wel wat natuurlijke backburn met zo’n motor, maar de consistentie waarmee die Lambo belachelijk heldere blauwe vlammetjes spuugt, zelfs als het gas er allang op zit is dubieus.
Ze hebben de boel gewoon zo getuned dat ie overdreven veel vlamt. Echt superrijk staat zo’n productieauto echt niet afgesteld hoor…de vlammetjes zijn ook wel heeeul errug blauw.
E34M5Touring zegt
@bozewolf: Was dat echt?? dacht dat het erin gephotoshopped was.
raphael zegt
@bozewolf: Helemaal gelijk! Dat is wat me zo stoort aan de Aventador. Alles is over de top, niet omdat het Italiaans is maar omdat de marketing afdeling van Audi dat zegt. Ze willen hardcore/ruw en mannelijk overkomen, maar eigenlijk is het gewoon een golfje dat electronisch vlammetjes uit de uitlaat doet schieten. Leuk voor de narrow-minded maar daarmee zal hij ook nooit écht worden beschouwd als one of the great. Een 458 (hoe cliche Ferrari ook is) is zo gefocust, zo efficient en volgens iedereen die er ooit in heeft gereden absoluut fantastisch dat het veel echter overkomt. De emotie bij Lamborghini zit tegenwoordig aan het oppervlak.
bozewolf zegt
@raphael: Beetje wel ja. Begrijp me niet verkeerd, als ik morgen een oliesjeik uit de gracht red en hij doet me een Aventador kado zal ik niet zeggen “Laar maar zitten, joh”. Het blijft wel een gruwelijke auto, maar de flair en passie vind ik gekuntseld en dat is gewoon jammer. Dat geeft het een veel te klinisch sausje mee en dat is juist niet wat je wilt van een Lambo.
De styling is geweldig en dat Audi de saaie technische kant voor z’n rekening heeft genomen is prima, maar dat er een paar ingenieurs overenthousiat zijn geworden is gewoon jammer. Was dat nou nodig, denk ik dan.
Een 700pk V12 Lambo moet je niet verHollywoodiseren.
baasbas zegt
@raphael: Ik zie je punt, maar is Lamborghini niet juist hét merk om lekker over the top te zijn? Een Countach (helemaal een 25th anniversary) is 100% Lamborghini en 100% over the top? Die idiote spoiler, overdreven luchthappers en die deuren die omhoog gaan.. omdat het kan? Dan is een vlammenwerper ‘omdat het kan’ ook wel leuk toch?
raphael zegt
@baasbas: Precies, maar een Countach zoals je noemt is rauw, zware bediening, ongemakkelijk, je krijgt kramp in je been van die koppeling, heel moeilijk onder controle te houden. Een echte mannenauto dus. De Aventador is een golfje, hij mag er dan wel mannelijk uitzien, zo rijdt hij dus niet. Een schaap in wolfskleding.
Nv zegt
Eindelijk nog eens een goeie aflevering, al moet ik zeggen dat de aventador er niet tussen hoorde als concurrent voor de italia.
Burdy zegt
Het was een aardige aflevering. Maar is 1 item in een hele aflevering te stoppen, vind ik wel erg weinig. Buiten het nieuws dan en die gast van bep. Mag wel wat meer verwachten, toch??
EdwinV zegt
Had ‘m gelukkig opgenomen, dus kon het saaie stuk met Will.I.Am. gelukkig doorspoelen. Saaiste stuk van het programma, verder wel weer een geslaagde seizoensopener…
vale46 zegt
Het was een verademing na die India Fail!
De gast was wel wat minder, hij leek er gewoon te zitten om zijn kop te laten zien.
Lambo FTW! Wat een geluid…
Stiekem ben ik nog meer verliefd geworden op de Noble.
Mocht hij ABS hebben zou ik hem eerder kopen dan een Ferrari 458! De M600 heeft zo dat old-school badass in zich, je moet verdomd goed kunnen rijden om dat onder controle te houden. Maar geen ABS op een roadcar vind ik niet kunnen.
Mocht ik ooit in de positie komen dat ik twijfel tussen een 458 & een Noble, ging ik eerst vragen wat het kost om ABS op de Noble te zetten.
d15b2 zegt
Top_Gear.18×01.720p_HDTV_x264-FoV geen dank
kaasboerin zegt
@d15b2: http://www.finalgear.com
vale46 zegt
@d15b2: http://torrage.com/torrent/58EAD60EDECFCD29ABCC84515AA3651D30E8D135.torrent
E34M5Touring zegt
@vale46: Dank u!
964rs zegt
Vond het wel een leuke aflevering. Vond het wel leuk dat ze een alternatief zochten voor de 458 vooral omdat ze ook naar imola gingen etc. Ben benieuwt naar de rest van het seizoen
Dimglor zegt
Best leuke aflevering.. Het interview met Will.I.Am vond ik wat minder…
Het was net of ie moeite had met praten..
meneersander zegt
@Dimglor: nou zeg dat wel! En normaal kunnen de mensen daar nog wel lachen om Clarkson ze grappen…
Panther zegt
het was best wel een leuke aflevering alleen die autovergelijkingen snap ik niet zo goed. De noble is een hardcore trackcar en kan je niet vergelijken met de 458. Echt niks electronica zelfs geen abs en dat hij halverwege uit elkaar valt is natuurlijk niet te verwonderen bij een shed made car. De mp4-12c s wel een echte concurrent en ze hadden natuurlijk de gallardo moeten nemen als vergelijkende lambo.
ts46 zegt
Weet iemand waarom die eerste link heel schokkerig een filmpje laat zien, en de tweede link maar 3 x 10 minuten heeft?..
AudiQuatro zegt
heerlijk weer dat topgear! Ik heb net de eerste 3 delen gekeken van aflevering 1 op youtube. maar kan deel 4 niet vinden. iemand?
bozewolf zegt
@AudiQuatro: YouTube geen idee, maar zijn al wel veel torrents te vinden. Zo heb ik em gister laat ook nog gezien (glad vergeten dat het erop was)
bpc zegt
@AudiQuatro: http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-18-episode-1_2367806.htm
probeer deze ;)
ot :
ik vond dit een geslaagde aflevering top gear is back, ik zou persoonlijk voor de noble gaanals ik moest kiezen tussen deze 3 (4) heeft zoveel meer karakter dn al die computer gestuurde supercars, voorde rest vond ik de vergelijking niet echt opgaan, de aventador zit toch echt een klasse hoger dn de 458, misschien op circuit niet maar ik vind het een beetje een murcilago vergelijke met een 430, of een hypercar met een supercar vergelijken , moest ik in deze prijsklasse shoppen zou ik persoonlijk voor een ultima gtr gaan, liefst met de rebellion r1k body kit vn die skieer er op ;)
Sciurida zegt
Ik hoop echt dat ze dit seizoen al toekomen aan de Pagani Huayra, dat is zo’n schitterende bak, en ik denk dat hij het verbazingwekkend goed gaat doen op de test-track.
bram97 zegt
@Sciurida: ja daar ben ik ook benieuwd naar ik ben vooral benieuwd of hij niet te grownup is geworden wat Jeremy al eerder heeft gezegd bang voor te zijn
Klassiekerrally zegt
Mocht je het, ondanks onze reminder, gemist hebben omdat je geheugen niet zo sterk is / je liever schaatsen keek (doorhalen wat niet van toepassing is)
… of omdat je bij Oberhausen twee uur in een f*cking file stond, op de terugweg van twee dagen Winter Trial. En bedankt, Oosterbuurtjes. Fijne timing. ;)
ts46 zegt
Ik heb geen flauw idee hoe torrents werken, dus als iemand nog een volledige goede link naar een filmpje op internet weet, graag!
dasautoblog zegt
Oh eerst is TG entertainment, maar nu natuurlijk serieuze journalistiek? Er is geen concurrent voor de 458. Dat zeggen ze zelf ook, als je goed had geluisterd. Komt nog bij dat er geen merk is dat 16 titels in de F1 heeft. Jammer mensen, de beste komt uit Italia.
bozewolf zegt
@dasautoblog: En als je zelf ook goed had geluisterd dan had je geweten dat de test ging om een MR supercar die GEEN 458 is.
Dus dat de 458 superieur zou zijn is een andere kwestie.
jonathan zegt
Ik snap niet goed waardat iedereen vandaan haalt dat de 458 superieur zou zijn aan deze drie. Zoals te zien op de testtrack van top gear zelf (en andere tests), zijn de mclaren en de aventador stukke sneller op het circuit dan de 458. Maar de aventador is dan ook een pak groter en duurder, dus dat is dan ook niet eerlijk. Voor een eigenlijk vergelijk hadden ze de gallardo nodig.
458 is een schitterende auto (waarschijnlijk beter dan de gallardo), maar hem gewoon beter vinden wegens het merk slaagt nergens op, zeker als je hem vergelijkt tegen duurdere en snellere wagen..
Hubert zegt
@jonathan:
Een auto als beter kwalificeren vanwege een snellere circuittijd is ook onlogisch.
Het gaat om het gehele plaatje.
En dan nog, denk dat de meeste kopers in deze klasse handelen uit emotie en echt niet gaan kijken naar de 0-100tijd of hoe snel je een circuit rond kunt gaan.
raphael zegt
@jonathan: Je moet een paar kanttekeningen maken bij de tijd op het TopGear circuit. Ten eerst is de McLaren ontwikkeld op het circuit van TopGear en is daar jaren getest. Geen enkele andere fabrikant ken het circuit zo goed als McLaren. Daarnaast reed de ‘oude’ stig met de 458 over het circuit en de ‘nieuwe’ met de McLaren. Daar zal ook zeker het nodige verschil zitten.
Als je vergelijken ziet van magazines op hetzelfde circuit, zelfde coureur op hetzelfde moment is de Ferrari in bijna alle tests sneller. GRIP, Autocar, EVO, Fifth Gear allemaal prefereren ze de 458 boven de McLaren, en dat zegt heel erg veel als Britse magazines niet voor de Britse auto kiezen. Het schijnt niet zomaar ‘nieuwe’ Ferrari te zijn maar zeer waarschijnlijk de allerbeste van de laatste 20 jaar als ik Chris Harris mag geloven. Iets heel speciaals.
pikes83 zegt
Was weer lachen gisteren met topgear,bedankt autoblog voor de tip anders was ik het weer vergeten.
mrB zegt
Ik vond het een goede aflevering. Mijn god, wat produceert die noble een fantastische brul, al is die schreeuw van de lambo mooier. En die vlammen!!! Daarvoor alleen wil ik een Aventador.
Ik vind het trouwens en knappe prestatie van JC dat hij binnen 2 minuten een rondje deed. Hij als niet professioneel coureur is normaal toch niet zo snel. Ik denk dat als de stig met de Aventador zou rijden, de Aventador sneller is dan de 458.
autospotter15 zegt
Hier een streetfire link waar de aflevering wel helemaal op staat: http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-18-episode-1_2367806.htm
jerz93 zegt
@autospotter15:
Thanks :D Nu hoef ik zelf niet meer te zoeken ;)
brexuss zegt
Ter informatie, er zijn een aantal producten welke in dezelfde kleur verbranden als hetgeen wat uit die uitlaat kwam. Een van die dingen is CO. Een stof die je regelmatig tegen komt als je onvolledig verbrand. Het zou inderdaad een truc kunnen zijn van Lambo om het motormanagement aan te passen om een rijker mengsel te injecteren. Maar het andere wat zo’n blauwe vlam oplevert is waterstof, en ik denk niet dat ze een CO of H2 tank in een auto leggen puur voor wat vlammetjes.