De Jetcars, A&D en nog een handjevol autodealers van dit land hebben geen hele goede naam, maar wat als iedereen elkaar maar na loopt te papegaaien, en het eigenlijk zeer bonafide heren zijn? Dat kunnen jullie nu objectief checken.
Vandaag lanceerde de RDW namelijk een extra functionaliteit voor partculiere bezoekers van zijn website. Je kunt er checken of de laatst geregistreerde tellerstand van een voertuig logisch of onlogisch is. In Jip en Janneke-taal: of er gerotzooid is met de tellerstand van een auto. De RDW kijkt naar eerder geregistreerde tellerstanden, die -logischerwijs- een oplopende reeks moeten opleveren.
Niet dat we de zakenlui van Jetcars nou meteen willen framen, maar al bij de eerste willekeurige poging was het met het oordeel ‘onlogisch’ raak. Of mis, net hoe je het bekijkt. Kan een toevalstreffer zijn, maar ons gezond verstand en de ervaring zegt van niet.
Aangezien we graag zien dat jullie niet alleen consumeren maar ook een beetje werken voor het gratis nieuws, hebben we een mooie opdracht: ga het gehele aanbod van een volgens jou dubieuze dealer af, en post in de comments in hoeveel gevallen (absoluut of relatief, dat maakt ons niet uit) ze de kluit belazeren. Zo, en nu aan de slag.
rodger zegt
Die extra functie gaat een aantal handelaren een hoop vragen opleveren gok ik zo
sbelali zegt
@rodger: en een aantal anderen een hoop opleveren.
clarkson zegt
Import auto’s zijn altijd onlogisch. En dat is de porsche van jetcars.
clarkson zegt
@clarkson: Ik wil hiermee niet zeggen dat jetcars alles netjes volgens het boekje doet. Maar in dit geval is het oneerlijk AB.
123bat zegt
@clarkson: Import auto’s krijgen volgens mij ‘geen oordeel’. Er staat uitleg als je op ’t vraagtekentje klikt (mobiele site).
clarkson zegt
@123bat: Blijkbaar staat bij geïmporteerde auto’s ook onlogisch bij rdw ovi. Want dit is toch echt een import porsche.
ej20g zegt
@clarkson: het kan net zo goed zijn dat er na het invoeren van de auto nog met de tellerstand is gesjoemeld en dat de kilometerstand eerst wel als logisch te boek stond.
Mijn auto is in 2007 naar Nederland gekomen, de kilometerstand is logisch en de auto heeft de melding “Geen oordeel”.
clarkson zegt
@ej20g: Het verschil per auto. Geen idee waarom. Misschien een soort bug in hun systeem. Ik heb ook wel eens geïmporteerde auto’s mee gemaakt waarvan de km 100% juist was. Maar de rdw gaf toch onlogisch aan.
ThomasBol zegt
@clarkson: mijn wagen vanaf nieuw NL geleverd en in bezit en alsnog “onlogisch” volgens rdw. Vertrouw die tool niet.
clarkson zegt
@thomasbol: Dan denk ik eerder dat ze een fout bij de apk keuring hebben gemaakt. Of als je hem gebruikt heb gekocht bij het vrijwaren en opnieuw registreren.
ThomasBol zegt
@clarkson: ja kan inderdaad. Tussentijds wel overgeschreven van BV naar privé maar onder eigen toezicht. Ach, zal morgen verder kijken.
slickrick zegt
@clarkson: mijn auto is geïmporteerd , RDW staat: geen oordeel
benzinehoofd zegt
@123bat: Niet altijd. Daarmee is de RDW al even consequent als met kleurnamen.
3246cm252kw zegt
@123bat: Ik heb inderdaad voor mijn moeder een auto geïmporteerd en daar geven ze inderdaad geen oordeel over. De kilometerstand klopt overigens sowieso maar dat zal dus met import te maken hebben.
bram95 zegt
@clarkson: Importauto’s zijn altijd “Geen oordeel”.
Citaat van de RDW:
“De RDW geeft geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig. Dit kan twee oorzaken hebben: dit voertuig is buiten Nederland geregistreerd geweest, of aan dit voertuig is iets gewijzigd waardoor het een ander kenteken heeft gekregen.”
marikoelolo zegt
@clarkson: Dat klopt. Ze hebben een pispaal nodig hè.
henkhekje zegt
@clarkson: Hij is blijkbaar degelijk wel onlogisch, had namelijk net ook een import te pakken waarbij hij aangaf. Geen oordeel, blijkbaar kan het systeem dan niet controleren a.d.v. de importdatum en de opgegeven km stand of hij uberhaupt klopt
philipf zegt
Ik heb wel wat beters te doen. Ik heb weekend :)
jarnobakker zegt
Leuk …
De tellerstand van mijn auto is sinds de laatste APK ook onlogisch.
Volgens RDW zou mijn tellerstand bijna de helft hoger moeten zijn.
Ik heb die auto al 3 jaar en er is nog nooit wat mee gebeurd.
De garage kan me niet helpen en de RDW wil niet helpen.
87sandyd zegt
@jarnobakker: dit was te verwachten…ik vraag me ook af hoe de berekeningen zijn
arjontje zegt
@87sandyd: zijn geen berekeningen. RDW kijkt alleen of de reeks oplopend is. Onlogisch wordt het als er opeens een lagere stand doorgegeven wordt.
Dus een stand die in jaar 1 10k km hoger is en in jaar 2 1km is ook gewoon logisch.
123bat zegt
Mooi! M’n Peus 205 1.6 met 108’000 km heeft een logische stand. Toch wel een fijne geruststelling voor een auto van 21 jaar jong. Ze (Een Franse voiture is altijd een “zij”) ziet er dan ook nog wel piekfijn uit, dat wel.
PeugeotGTI zegt
Een 1.6 in een 205, nice. GTI?
123bat zegt
‘@PeugeotGTI: Ha, was het maar zo. Het is een 1.6 Automatic. De motor loopt heerlijk, maar de transmissie haalt de vaart eruit omdat ‘ie enkel in de 4e volledig lock-up heeft. In de 1e, 2e en 3e zit slip, zodat hij echt heel soepel rijdt. Mrs. 123bat merkte laatst op: ‘Je autootje trekt eigenlijk wel heel erg soepel op!’. Grappig. :)
Op hogere snelheden trekt ‘ie wel lekker door. Ook een heerlijk geluidje. Wel al ‘ge-upgrade met originele Speedline SL189 velgen. Kleurtje is Vert Mayerling.
Wellicht een GTI 1.6 als volgende wagen. Ben echt verknocht aan het model 205. Hiervoor reed ik een 205 1.4 Generation. Ik neem aan dat je ook Peus rijdt?
mastemaker zegt
@123bat: mooi verhaal lekker kort ook.. (Neej hoor geintje natuurlijk, altijd leuk om een autoliefhebber z’n verhaal te zien doen)
Ontopic: de laatste tijd wordt er erg veel geimporteerd dus elke handelaar/dealer zal hier vragen over krijgen!
123bat zegt
@mastemaker: Haha, dankje :D Dat waardeer ik.
xiran zegt
@123bat: gaaf maar er kan ook een 1.9 liter motor in. Die zijn in het buitenland ook geleverd in automaat.
123bat zegt
@xiran: Klopt! Iemand in Kerkrade heeft een witte. 1.9 Automatic 5-deurs. Zit aardig volgebouwd onder de motorkap!
FlighTom zegt
@xiran: Er kan sowieso een 1.9 Liter in! Het 1.6 blok deelt zijn onderblok met de 1900cc. Mede hierdoor past de versnellings-bak ook 1:1.
xiran zegt
@FlighTom: ja en nee, er zitten andere bussen in het onderblok. Het onderblok is dus hetzelfde. De versnellingsbak is hetzelfde alleen de verzetten van de 1ste versnelling is anders.
FlighTom zegt
@xiran: Ik bedoelde eigenlijk dat hij elk willekeurig XU 1.9 blok aan zijn automaten versnellingsbak kan hangen ;)
Welke bussen bedoel je? De cilinderbussen van een 1.6 en een 1.9 zijn gelijk, de slag van de krukas zorgt voor de andere cilinder inhoud. Beide hebben een boring van 83mm. De 1.6 heeft een 73mm slag tegenover de 88mm van een 1.9.
rrk147 zegt
@123bat: Franse auto’s als een zij? Dat hoort toch alleen bij italiaanse auto’s (bella)?!
123bat zegt
@rrk147: óók bij Italiaanse auto’s natuurlijk. Even vergeten.
Je kan toch niet bijvoorbeeld zo’n prachtige Franse Citroën ID/DS een híj noemen?! ;)
Da’s een godin!
rrk147 zegt
@123bat: Ach ja, een DS als voorbeeld was ik dan weer vergeten :-)
nielsnl1 zegt
Bij ons heeft de garage een keer bij de APK een verkeerde km stand opgegeven (lager dan de vorige APK). Doei doei NAP… Veel gezeik mee gehad.
stfu zegt
@nielsnl1: Kan gewijzigd worden.
nielsnl1 zegt
@stfu: Klopt, maar de RDW heeft een beetje het Belastingdienst en andere overheden syndroom… Uiteindelijk wel gelukt geloof ik.
DennisS65B40 zegt
@nielsnl1: bij inruil van mijn auto paar jaar geleden bleek dat 2 verschillende garages een fout hadden gemaakt. In combinatie met het onderhoudsboekje zijn 2 foutieve standen rechtgezet toen.
jmebeek34 zegt
Dat is natuurlijk weer jetcars. De experts in terugdraaien van kilometerstanden en het monteren van oude onderdelen die precies zo lang mee gaan als de garantie die je krijgt( als je al garantie krijgt)
123bat zegt
@jmebeek34: Garantie krijgen? Bij die lui kun je enkel ‘garantie’ kopen. Ja, tussen aanhalingstekens…
Ik zou er wel eens een kijkje willen nemen in die ballentent van ze… :D
jmebeek34 zegt
@123bat: ben er een keer geweest. Ze hebben wel veel leuke dingen staan. Maar er loopt op een afstandje altijd een boos kijkende man mee om te kijken wat je precies aan het doen bent. Haha
dawwg zegt
@jmebeek34: Zoals de waard is, vertrouwt hij z’n gasten … nuff said !
123bat zegt
@jmebeek34: Haha, even lekker de ‘kijken kijken niet kopen Nederlander’ uithangen, prachtig! :D
siemi zegt
@jmebeek34: ik ben er ook eens geweest en ik kreeg de sleutels van de touareg om hem uitgebreid na te lopen zonder dat er iemand naar om keek. Was aangenaam verrast. De enige reden dat ik hem niet kocht was dat er bij nakijken van de papieren geen teruggave op zat.
moveyourmind zegt
@jmebeek34: Zoals jij het omschrijft lijkt het alsof ze op een oud barrel dezelfde garantie geven als sommige merken in het premium segment op een nieuwe auto…
Niet slecht!
gash zegt
Helaas worden er nog wel eens wat fouten gemaakt in de database van de RDW. Ik heb verschillende auto’s en bij één is het aantal eigenaren te laag en bij de ander juist onverklaarbaar hoog.
midibike zegt
Die hele KM Registratie gaat nergens over. Als je 50.000 km op de teller hebt. na een jaar heb je 70.000 km. zet de teller terug tot 51.000 Niks aan de hand. Doe dit paar jaar achter elkaar en klaar.
Kartmans zegt
@midibike: Vroeg mij idd ook al af of hier geen oplossing voor is in het systeem. Dat ze er op 1 of andere manier toch rekening mee houden.
Captain zegt
@midibike: Dat klopt, maar dat gaat volgens mij over een héél klein percent van de gevallen. Het systeem wil vooral voorkomen dat men auto’s kan opkopen, terugdraaien en weer verkopen
parker zegt
@midibike: tellerstand wordt op meerdere plaatsen in een auto geregistreerd, soms zelfs in de sleutels. Terugdraaien doe je niet meer ‘effe’..
Dutchdriftking zegt
@midibike: In theorie heb je zeker gelijk. Maar als jij bij de garage komt voor de APK, er staat 30k op de teller, maar de distributie is al vervangen, de remschijven zijn aan vervanging toe, je schokbrekers op, een intelligente garage houder gaat dan toch achter zijn oren krabbelen. Maar uiteraard is fraude zeer zeker nog mogelijk, en zal het ook zat gebeuren.
jobberns zegt
Het autobedrijf A
jobberns zegt
Oh m’n reactie komt niet goed door…
Het autobedrijf A en D heeft alleen maar dik spul staan! Googelde ik dan het verkeerde bedrijf of sjoemelen ze met de kilometerstand van een €299.000 kostende Rolls-Royce?
MAB zegt
Het is niet gerotzooid, het is gesjoemelt. Dat woord gebruiken we in de autowereld
Rob zegt
Zo. Ik heb een logische kilometerstand. Mooi.
Iemand interesse? Hagelschade moet je niet opletten. Daar wordt ie sneller van. Kijk naar een golfbal. Die gaan ook retesnel en zit ook vol deuken. Dusssss, iemand?
(ik reken wel een Autoblogreageerders toeslag)
ukbob zegt
@Rob: damn, sneller door hagelschade, briljant :) !!
Ga gelijk morgen golf-bal deuken in m’n golf slaan ;)
ThomasBol zegt
@ukbob: nee, dat is sjoemelen. Mag niet!
g40freak zegt
@thomasbol: wel met een vw natuurlijk
fam_vanhoof zegt
Even voor de duidelijkheid als het een IMPORT AUTO is zal het antwoord ALTIJD ONLOGISCH zijn omdat de historie niet bekent is van het land van herkomst
En wil niet zeggen dat km stand niet klopt. DUS LET OP MET UW CONCLUSIES !!!!
lekbak zegt
@fam_vanhoof: u bent werkzaam bij jetcars als advertentie maker?
Bij import geven ze “geen oordeel” als standaard resultaat. Dat wordt omgezet in onlogisch als het in Nederland onlogisch is geworden.
fam_vanhoof zegt
@lekbak: ik moet u melden dat ik niks heb met jet cars spreek uit eigen ervaring
En je hebt gelijk ik heb het fout geschreven het is geen oordeel klopt.
Een vriend van mij heeft pas nog auto gekocht al meteen problemen.
Gr
parker zegt
@fam_vanhoof: velgen 100,- euro
benzinehoofd zegt
Niet iedere als onlogisch bestempelde stand is een gemanipuleerde stand.
Het kan, o.a, ook liggen aan een gebrekkige of foutieve registratie. Been there.
moveyourmind zegt
Ome Tonnie is een zeer goede relatie van de welbekende en gelauwerde zakenheer Harrie Mens…
Én is met zijn schitterende occasionpaleis gevestigd in het mooie Apeldoorn, net als ZKH Prins Bernhard die daar bij leven ook een paleiselijk optrekje had. Het gaat te ver om ome Tonnie te meten met de befaamde Prins, maar ome Tonnie komt op het gebied van zakelijk inzicht en de omgang met wapens toch een aardig eind mee.
Bovendien heeft ome Tonnie uitermate deskundige employees in dienst, die er alle tijd en energie in steken om hun cliëntele niet de deur uit te laten gaan voordat ze een auto gevonden hebben. En mocht je toch nog twijfelen aan de sublieme kwaliteit van hun automobielen, dan kan je ten alle tijden een uitgebreide proefrit maken nadat je de koopovereenkomst getekend hebt…
bmwalpina zegt
@moveyourmind: bent u zelf ook een zeer gewaardeerde employee van ‘ome Tonnie’
9000cse zegt
Er wordt heel wat afgerotzooid in de 2-de handse autohandel, maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal fout bezig zijn. Auto’s zonder boekjes en/of onderhoudshistorie danook gewoon negeren.
Maar laten we in onderhavig geval (Panamera) nou eens eerlijk zijn: Wie wil zo’n auto nou bij zo’n bedrijf kopen? Ik bedoel: Kijk eens naar de reviews die je op internet kunt vinden. Dan durf je daar toch bijna niet eens naar binnen te gaan? Om nog maar te zwijgen over het kopen aldaar van zo’n dure auto. Dat vraagt gewoon om ellende.
reistje zegt
@9000cse: Dat vraag ik mij inderdaad wel vaker af. Wie heeft het lef om daar een echt dure auto te kopen…
ko3n zegt
@reistje: en ze hebben als je op internet kijkt best leuk spul. De laatste keer dat ik keek hadden ze oa Panamera, 996 turbo, RS6, Continental GT, etc
lincoln zegt
@9000cse:
Dan ga je er toch eens naar toe ..
Weet je tenminste waar je over praat ipv de rijbewijsloze petrolheads van autoblog nablaten ..
Anyway .. Ik zou niet bang zijn om in dat soort toko’s een auto te kopen ..
ko3n zegt
@lincoln: vanwaar die negativiteit rond uw rijbewijsloze mede petrolhead? Ik ben 15, sleutel in het weekend aan lupo’s en A2’s, ga menig showroom en show af voor de nieuwste modellen en folders of prachtigste klassiekers en kan niet wachten totdat ik in mijn eerste eigen autootje kan stappen. Wil er nog iemand beweren dat rijbewijsloze een soort subpetrolhead zijn? Denk t niet he :)
lincoln zegt
@ko3n:
Zelfverklaarde “petrolheads” hebben een mening over een velg kleur of koplamp ..
Doe jezelf een plezier en word nooit een petrolhead ..
Knutselaars en sleutelaars neem ik uiteraard wel serieus ..
ko3n zegt
@lincoln: ik hoop dat je je zelf niet al te serieus neemt maat. Ik denk dat er nogal veel onder ons zijn die als als klein jongetje erg enthousiast waren over auto’s. Sommige van deze jongetjes kregen door de jaren heen andere interesses maar vele (die mensen die hier zijn geeindigd) bleven geinteresseerd in auto’s. Kijk ik hou niet zo van die mensen die graag neer kijken op anderen en toen ik je reactie zag had ik eigenlijk al wel door dat dit weer zo eentje is die beweerd dat je als petrolhead in het bezit van een rijbewijs moet zijn (dat is trouwens best lastig voor een 15 jarige maar oke). Maar volgens mij is dat niet helemaal of beter gezegd helemaal niet zo en ik kan je uitleggen waarom. Je hebt verschillende types petrolhead.
Je hebt de:
-Je hebt de fanboys (meest voorkomende rassen hiervan zijn natuurlijk de BMW en VAG mensen (die ook nog al eens verzeilt raken in nutteloze discussie’s over onderstuur en derglijke) maar een ander veel voorkomend ras is de GTR knul!
-de klassieker liefhebbers, zijn minder vaak te vinden als de hierboven genoemde fanboys op Autoblog (helaas) en zijn meestal ook sleutelaars (de echte die hards heb ik het over he niet de mensen die een 250 GTO toevallig mooi vinden. Nee nee we hebben het over dat type persoon dat 3 beurzen afstruint naar die ene originele koplamp die moet hebben voor zijn gekoesterde automobiel)
– de rijders, dit zijn de heren en dames alles zouden opgeven om maar genoeg te genieten van die prachtige lente rit (wat ik me volledig kan voorstellen maar het blijft helaas nog ff bij een voorstelling)
– De supercars lovers. Dit zijn basically mensen die alles met Ferrari, Lamborghini of McLaren er op geniaal vinden
– de sleutelaars die komen in alle soorten en maten voor van klassieker liefhebbers tot tupperware en McDonalds liefhebbers en ik vind dit type petrolhead om eerlijk te zijn misschien wel het mooiste want ik snap zelf hoe leuk het is om te sleutelen aan auto’s.
– de gamers dat is eigenlijk het meerendeel van de GTR lovers
– de tuners. Die koplampen en velgjes komen hier
– de motormuizen want ja niet alleen auto’s worden voortgestuwd door benzine
– haters, het afkraken van andermans automobiel is hun hobby en zij genieten er van om mensen het leven zuur te maken (dit type mens word er helaas te vaak gezien hier op autoblog want op het internet durft iedereen wel (de zogenaamde keyboardwarriors dus). Helaas heb ik moet concluderen dat jij zeer waarschijnlijk tot deze groep behoord)
– BONUS de brochure verzamellaars die zullen we ook wel een paar hebben hier. Ik ben er in ieder geval een van
De meeste mensen zijn een mengelmoes van meerdere van die types en dat is allemaal prima maar ga aub niet andere mensen zitten af zeiken omdat ze nog geen rijbewijs hebben of om wat dan ook want dat slaat echt nergens op.
De groeten. En een fijne avond verder
vroaaar zegt
@ko3n: ik geloof er geen reet van dat jij pas 15 bent, knul.
ko3n zegt
@vroaaar: bedankt voor het compliment maar het is toch echt zo
nord zegt
@ko3n: je zult nog veel afleren in je verdere carrière, hier en je dagelijkse besognes.
Afleerpunt 1: hou het kort als je niks te zeggen hebt.
stephano zegt
@9000cse: De prijzen bij Jetcar liggen wel iets lager dan bij de concurrentie heb ik begrepen. Daarvoor loop je inderdaad een extra risico, maar als je weet wat je doet kan je daar wellicht omheen. Denk bijvoorbeeld aan een aankoopkeuring of garantie via een externe partij (wellicht merkdealer).
mar10us zegt
Ik heb er ooit met volle tevredenheid een auto gekocht, maar ik vind deze Opel (samen met zijn type-broertje) een raar geval: nieuw kenteken, oud type (lijkt me dus import) maar het onderhoudsboekje is in het Nederlands ingevuld…
Iemand enig idee welke constructie hier gebruikt is?
http://www.betag.nl/betag/occasions/opel/astra/17-cdti-ecoflex-cosmo/1902123?detail_template=car_detail
ej20g zegt
@mar10us: een Duitse auto die altijd in Nederland onderhouden is? Het is een gokje maar dat is helemaal niet vreemd, ik zie het vaak genoeg voorbij komen. Een andere reden kan ik me om eerlijk te zijn ook niet bedenken.
metalmike zegt
@mar10us: Boekje van andere auto (gestolen/wrak), stempels vervalst of geëxporteerd en daarna weer geïmporteerd? Al krijg je dan volgens mij het oude kenteken weer terug (?)
marikoelolo zegt
@mar10us: Als je kentekenplaten 3 of 4 keer gejat zijn, krijg je een nieuw kenteken. Dat is uiteraard een kenteken van de laatste reeks.
Je hebt vast wel eens een kenteken met van die kleine 1 of 2 gezien. Dat geeft aan hoe vaak het kenteken gedupliceerd is. Logisch toch?
mar10us zegt
@marikoelolo: lijkt me sterk dat ze twee nagenoeg identieke auto’s hebben staan met dezelfde constructie…
raymster zegt
@mar10us: mogelijk een ex auto van Defensie?
TimD zegt
Een slechte naam krijgen is makkelijker dan je denkt, mijn neefje van 23 is sinds een jaar of twee bezig met het in en verkopen van auto’s.. Prijsklasse 1000-10.000 euro, Verkoopt een auto of 4-10 per maand en doet zijn stinkende best om de beste auto’s te kopen/verkopen, alles eerlijk, geen verborgen gebreken, alles duidelijke aangeven wat je op dat moment weet… Twee maand geleden verkoop hij een Volvo v40 met nog heen 130.000km op de teller uit 2003, 1e eigenaar en alles klopte aan deze auto, verkocht en 4 dagen laten, loopt de gehele versnellingsbak naar de mallemoer… Koper belt boos op ( logisch ) en mijn neefje geeft aan dit te willen oplossen … Maar omdat de koper getekend heeft voor geen garantie in welke vorm dan ook… zijn elke vorm van hulp mooi mee genomen ! Uitkomst mijn neefje wou de helft betalen, reëel toch!? En toch heeft meneer in kwestie een slechte recensie geplaatst op diverse websites…. Lekker lang verhaal, maar ik bedoel hier mee te zeggen dat als je handelt in tweedehands spullen, zul je het nooit goed doen.
ko3n zegt
@timd: dat soort verhalen ken ik ook zat. Maar het vervelende is dat er met name in de 2e hands auto business ook erg veel viespukken zitten
stephano zegt
@ko3n: dit is niet uniek voor de autobranch maar voor vrijwel iedere markt sinds de komst van internet recensies. Je kan nog zo veel tevreden klanten hebben, het zullen toch vooral die paar ontevreden klanten zijn die de behoefte voelen om je reputatie kapot te maken op internet.
lincoln zegt
@TimD:
Yep .. Dat zijn consumenten ..
Heeft elke winkel last van ..
Daniel073 zegt
Mijn jag heeft ook een onlogische km stand, de complete teller is bij 26.000km vervangen maar dat is dan gelukkig weer wel aan te tonen als je de NAP uitdraait.
peugti zegt
Haha en dan zie je allemaal mensen aan de balie staan , lijkt het net of ze het druk hebben! Zal me niets verbazen dat ze die gevraagd hebben om er te gaan staan!
raym zegt
Lekker makkelijk sir smoke a lot. Deze porsche is import dus altijd onlogisch. Aangezien er geen gegevens van bekend zijn. Ik ken jetcars en is zeker een dubieus bedrijf. Maar als je een bedrijf met naam een toe naam in artikel de grond in wil trappen. Moet je wel met eerlijke beschuldig komen. Want zo als jij nu je artikel maakt is wel heel triets.
danmar zegt
Leuk, een opdracht à la Jalopnik. Graag meer!
Deze dan: Porische Cayenne voor een prikkie, nog geen 10 k. Wel bijna 191.000 km gelopen maar de km-stand is onlogisch… vraag me af hoeveel er dan is teruggedraaid (ervan uitgaande dat er niet vooruit gedraaid wordt want dat is pas echt onlogisch):
http://www.autotrader.nl/auto/porsche-cayenne/2003/s-gravenhage/6yrbt/porsche-cayenne-45-turbo-schuifdak-leer-navi-nieuw/
En ook volgens de rdw:
De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel ‘onlogisch’ gekregen. Een onlogische tellerstand wordt veroorzaakt door een trendbreuk, het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel ‘onlogisch’ alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom ‘geen oordeel’ over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.
paulloper zegt
Vaak wanneer de foto’s bij de advertentie, of de advertentie zelf, wat ouder zijn krijgt deze ook de stempel “onlogisch”. Dit omdat er in de tussentijd het een en ander gedaan kan zijn.
stephano zegt
Btw, sinds wanneer heeft Tonnie Keijzers een slecht imago? JetCars weet ik, maar dat is een ander verhaal.
remcott zegt
@stephano: sinds wanneer hebben betaalde gasten bij Harry Mens een goed imago?
Stijnson zegt
Carsales in Hillegom heeft ook niet de beste naam. Google de naam en je ziet direct tros radar en andere consumenten programma’s die hier al langs zijn geweest.
franx zegt
Witmer & Odijk. Import met schades en nagemaakte boekjes. En een prachtig verhaal en geen nap. Zie ook het Porsche forum.
remcott zegt
@franx: laatst stonden hier toch ook wat positieve reacties met betrekking tot dit bedrijf?
Geen ervaring met dit bedrijf overigens maar valt me op
franx zegt
@remcott: in Porsche kringen toch wel een besmette naam. Zelf daar naar een rs4 gekeken waar werkelijk niks aan klopte. Veel Italiaanse import met ogenschijnlijk een sluitend onderhoudsboekje maar bij nadere bestudering blijkt dat achteraf opgesteld en rijdt de auto slechter als een origineel exemplaar met meer km’s op de teller. Veel mooie en opgeklopte verhalen, dat wel. Laatst stond er een 996 gt3 met een prachtig verhaal, maar niet dat er flinke schades aan waren geweest. En dat voor bijna EUR 100k.
josxkrs zegt
Liekendiek Schiedam staat ook niet al te best bekend. Kilometerstanden die ze doorgeven kun je met gemak 10.000+ optellen. En de keuringen die ze geven bij verkoop; uiterst discutabel.
roberto zegt
@josxkrs: Liekendiek… Staat in het zelfde rijtje als de Damen’s, Hofman’s, Verhaegh-jes, Geurts, Beurden’s etc..
robbie123 zegt
Rennspeed in Loosdrecht niet te vergeten. Die liegen écht alles bij elkaar!!!!!!!
mrford zegt
Vriend van me is afgelopen week nog opgelicht bij een bedrijf uit Apeldoorn (driving cars of zoiets).
Kocht een auto met een km stand waarvan achteraf bleek dat deze 65.000km meer had gelopen.
Helaas voor het bedrijf werkt die vriend van me bij de fabrikant van het merk auto die hij wilde kopen. Kon zo via het vin nummer de historie achterhalen van de auto (uit Duitsland, en zelfs nog oude facturen waar de km stand op stond).
Gelukkig heeft hij de aanbetaling terug gekregen en is de koop ongedaan gemaakt (met de voorwaarde dat hij het geheim zo houden en geen aangifte zou gaan doen)…
Overigens had de auto ook nog eens schade gehad!
s2khonda zegt
Die tool klopt niet helemaal, heb 2 auto’s geimporteerd vanuit duitsland, en daar is echt nooit wat mee gebeurd qua kilometerstanden. Toch geven beiden aan : “onlogisch”. Ik heb de apk bewijzen allemaal nog, en die kloppen ook.
Gulli zegt
Zolang de RDW mijn 3-deurs hatchbackje nog steeds als stationwagen bestempelt weet ik niet of ik die database zó serieus moet nemen dat ik er beschuldigende conclusies aan kan hangen.
toeter11 zegt
Ik vraag me af hoe dat dan gaat met 5 cijferige tellers, daar kun je geen ton aan aflezen.
B00G1E zegt
hier in amerika hebben ze carfax, is gratis en meestal zit bij elke dealer een linkje op de site naar het uniek VIN nr. aangezien een kenteken niet aan een auto gebonden is hier.
je kan ook gelijk de complete historie zien, erg handig.
http://www.carfax.com/VehicleHistory/p/Report.cfx?partner=EMS_0&vin=1FAFP90S06Y401317#undefined