De familie Ras stapt over van de Mazda CX-5 naar een Lynk & Co. En daar vinden jullie vast iets van.
Het werd na 2 jaar, tijd om ons thuis te beraden. Wilde de familie Ras weer een zakelijke leaseauto of kan het ook anders? Ja, dat laatste dus. In plaats van bijtelling kies ik de komende periode voor een privéauto en het declareren van kosten.
Uiteindelijk heb ik de wens om minimaal 2 auto’s voor de deur te hebben staan. Dus dit betekent dat er de komende tijd nog iets meer moet gebeuren. Want met alleen die Lynk & Co redden we het niet.
Hoe zat het ook al weer met ‘mijn wagenpark’?
- De lease Mazda CX-5 gaat komende maand retour afzender. We hebben een maandje overlap, dat heeft natuurlijk te maken met de levertijd van de nieuwe Lynk die moeilijk in te schatten was.
- Er staat nog een Peugeot 206 GTI Junkyardracer op mijn naam. Daar kan ik helaas geen boodschappen mee gaan doen.
- De Autoblog Garage BMW 130i staat nog op mijn naam, maar die staat te koop en zal dus ook gaan verdwijnen.
- Onlangs kocht ik een Fiat Panda 4×4 op een veiling, maar die staat nog niet op kenteken en zal ons waarschijnlijk niet de winter door gaan helpen.
Maar wellicht herkenbaar voor sommige lezers: ik wilde eerst dat het thuisfront voorzien was. De rest komt later wel.
Waarom een Lynk & Co dan?
Unpopular opinion onder petrolheads: De crossover is gewoon prima voor een gezin. In het weekend zit de familie Ras samen in de ‘1ste auto’. Het belangrijkste kenmerk in mijn hoofd bij die auto is dat die mij geen (betrouwbaarheids)gezeik oplevert. Dus geen youngtimer voor mij als 1ste auto dus! (Hi @nicolasr met je youngtimer kosten ;-) ).
Ik reed eerder al een paar weken met de Lynk 01 en dat beviel prima. In het kort was het oordeel na die week: een snellere, meer moderne en lelijkere versie van de Mazda CX-5. Want inderdaad, IK zit in het kamp van de mensen die het exterieur van de 01 niet mooi vindt. Het interieur vind ik meer dan prima daarentegen.
En weet je wat het mooiste is, als we na een paar maanden toch klaar zijn met deze auto, dan mogen we hem direct teruggeven. Want zo werkt het Lynk&Co abonnement. Maandelijks opzegbaar.
Bestellen van de Lynk gaat simpel, je download de app, volgt daarin de stappen en kiest voor Blauw of Zwart (geen prijsverschil) en voor WEL of GEEN trekhaak (€ 40 per maand extra). Winterbanden kan je nog bijboeken voor €350 per seizoen (whatever that may be) en er zijn voor € 300 dedicated dakdragers. Een trekhaak mag je overigens zelf niet achteraf inbouwen. Je mag trouwens helemaal niets aan de auto veranderen.
Afleveren of ophalen is de laatste optie. Thuis afleveren betekende € 100, dus wij hebben er natuurlijk voor gekozen om hem ‘gratis’ op te halen in Diemen aangezien de tankpas van de Mazda het deze maand gewoon nog doet..
Wat kost een Lynk & Co 01 nu dan?
Laten we zeggen dat ik op tijd heb besteld, want de prijs is onlangs fors omhoog gegaan. De Lynk&Co 01 is 18% duurder geworden per eind juli. Ik kan niet ontkennen dat ik even moest slikken toen ik dat nieuws zag op hun website.
Ik zag het bericht over die prijsverhoging net voordat ik mijn Lynk op moest halen in Diemen bij het ‘afhaalcentrum’, maar ik kreeg niet direct een bevestiging van Lynk dat de prijsverhoging NIET gold voor huidige klanten. Inmiddels hebben huidige klanten die e-mail WEL ontvangen en ben ik dus benieuwd hoe lang ik van de oude prijs mag genieten voordat ik ook van mijn huidige € 550 per maand naar de nieuwe € 650 per maand ga…
Dat delen, hoe werkt dat?
Als hoofdredacteur heb je bepaalde privileges, ik ‘vroeg vriendelijk’ of @rubenpriest niet een weekendje mijn auto wilde lenen/huren en zo geschiede. De ervaringen van deze hardwerkende jongen hieronder.
Ja hoi, ik breek even in. Inderdaad, ik (Ruben) kreeg het vriendelijke doch dringende verzoek van Michael om eens dat delen uit te testen. Want (op dit moment) uniek aan de Lynk & Co is dat je geld kunt verdienen aan je eigen auto.
Aan de hand van een zelf bepaald bedrag kun je de auto te huur aanbieden via de app van het Chinese automerk. Michael zette zijn 01 in de app voor 30 euro per dag. Ik reserveerde de auto van vrijdag tot en met maandagochtend voor in totaal 100 euro.
Het ophalen verliep vrij simpel. Je loopt naar de auto en via een Bluetooth verbinding weet de auto dat je in de buurt bent. Met de 01 app kan ik de auto vervolgens ontgrendelen. Een autosleutel is dus niet nodig, je telefoon volstaat. Als een echte huurauto moet je als eerste foto’s maken van de auto rondom. Handig, want dat kan discussies voorkomen bij een eventuele gereden schade.
Voor huurders is er geen kilometerlimiet. Navraag bij Lynk & Co leerde inderdaad dat huurders zo vrij zijn als een Europese vogel. Want ja, verder dan de EU mag je niet. In het weekend heb ik er zo’n 300 kilometer bijgezet. Dat verliep probleemloos, al was er wel een groot vraagteken aan het einde van de huurperiode.
Toen ik de auto bij Michael ophaalde was de tank en de batterij helemaal leeg. Chique geregeld hoor! Bij de eerste beste pomp heb ik de auto helemaal volgetankt. Zo’n 40 liter a 76 euro. Maandag leverde ik de auto weer in bij Michael, met dus nog een halve tank aan benzine over. Echter verrekende de app dat niet met het beëindigen van de reservering. Daardoor heeft Michael een ‘gratis’ tank cadeau gekregen van mij, de huurder, en betaalde ik zo’n 38 euro meer voor mijn reservering dan ik had gedacht.
Dat is zeker nog iets waar Lync & Co een oplossing voor moet verzinnen. Het gehele huurproces zit nog in een beta, dus het Chinese merk is dan ook druk bezig met verbeteringen doorvoeren voor een betere gebruikerservaring. En Michael, heb je al uitbetaald gekregen, stort is terug dan!? ;)
De tussenstand augustus 2023
We zijn dus nu een paar weken onderweg na de feestelijke overhandiging in juli van de auto in Diemen.
Eigen kilometers staan er nog niet echt op (circa 200km). Collega Ruben heeft er in een weekendje dus die 300km extra op geknald. En de T-777-LT staat nu twee weken ‘open’ om te delen. Het sleuteltje ligt zeg maar in het bakje in het swingercafé, maar niemand heeft dat nog opgepakt in de eerste paar weken. Dat kan liggen aan de vakantieperiode, maar het kan ook zijn dat er 0 vraag naar is.
Aan de prijs ten opzichte van andere Lynk’s in de buurt zal dat waarschijnlijk niet liggen, want ik heb de laagste prijs ingesteld staan, voor €30 per dag, waar Lynk € 45 adviseert. Bij de volgende update zullen we zien of de auto gedeeld is.
Eerste indruk van deze verse Lynk&Co is dat ik nu al fan ben van sleutel thuislaten en rijden met de Iphone in mijn zak. En dat ik nog wat irritante piepjes uit moet gaan zetten. Jullie merken het al. Het is even wat anders dan die analoge (ouderwetse) CX-5…
Waar gaan we de komende tijd achter komen?
Er zijn een aantal vragen die we gaan beantwoorden de komende tijd?
- Blijft het maandelijkse abonnementsbedrag ook voor bestaande klanten op € 550,- per maand?
- Hoe ver komen we in de winter puur elektrisch?
- Heeft er überhaupt iemand zin om deze auto te huren, dat zal de tijd leren?
- Hebben jullie nog vragen? Schiet maar!
Johanneke zegt
550 per maand voor een nieuwe auto met alles erin behalve energie is gewoon goedkoop. Ik snap wel dat je het doet, want volgensmij maken ze hier nauwelijks geld op. Beetje chinese subsidie voor naamsbekendheid.
Overigens, je zegt een crossover is gewoon handig voor een gezin. Ja absoluut. Weet je wat nog handiger is? Een Ford C-max bijvoorbeeld. De MPV. Ruimer. Aerodynamischer. Geen bestelbusvoorkant die gevaarlijker is voor fietsers en voetgangers. Toch die hoge zit. Dat is wat ik zo debiel vind aand crossovers. We hadden een perfecte autovorm voor mensen die hoger en meer rechtop willen zitten. En nu hebben we de inferieure crossover, want ja die heeft meer ground clearance voor die 0.02 keer per jaar dat je dat nodig hebt.
Edge zegt
Ja, leuk verhaal, waar ik het in de basis ook gewoon helemaal mee eens ben. Maar waar vind je tegenwoordig nog een MPV? Even uit m’n hoofd is de meest recente MPV die verkocht werd de Renault (Grand) Scenic, maar die is sinds vorig jaar uit productie. Ford C-Max en S-Max zijn al wat langer uit productie. Dan ben je dus al aangewezen op occasions, en hoewel daar in de basis uiteraard helemaal niks mis mee is, komt dat wel neer op het lappen van een 25.000 tot 30.000 euro of het financieren van een fris exemplaar, waar vervolgens nog verzekering, wegenbelasting en onderhoud bovenkop komen. Als ik het mij goed herinner kun je die kosten niet volledig declareren, maar kun je enkel de btw aftrekken.
Dan is zo’n Lynk & Co. abonnement nog helemaal niet zo’n slecht idee. 550 euro per maand voor alles behalve de brandstof. Je declareert dezelfde 21ct per kilometer als bij je occasion, maar je houdt die 25 tot 30.000 euro die een frisse (Grand) Scenic kost op zak én kunt je abonnement maandelijks opzeggen als jij of je partner onverwachts werkloos wordt.
Johanneke zegt
Zeker, deze lynk en co is een prima keuze. Ik bedoel met mijn mpv verhaal meer te zeggen dat ik het ook jammer vind dat ze niet meer gemaakt worden. Ik had een 2005 space star. Ding was ongekend ruim voor een auto van maar 4 meter lang.
Allison Burgers zegt
Volgens mij is de BMW 2-serie Active Tourer de allerlaatste MPV die je nog kunt kopen.
Flutterbear zegt
De Peugeot 5008 is gewoon een MPV hoor, laat die hoger motorkap je niet vergissen dat die opeens offroad capabel is.
De Meester zegt
Je zou de Dacia Jogger als MPV kunnen zien.
drtim zegt
Ze zien er blijkbaar stoer uit… ik ben het volledig met je eens. Alles behalve de hoge zit vind je ook in de station, met nog een extra dosis stroomlijn en minder gewicht.
HZW zegt
Lynk & Co’s zijn toch verkapte Volvo’s. ??
PunicaOase zegt
Ze delen erg veel techniek ja.
bunnylebowski zegt
@HZW Volvo’s zijn inmiddels verkapte Geely’s. Paar Nederlanders die daar nog braaf in trappen.
Mij boeit het verder geen ster
fanboy zegt
De grote vraag is wat het verbruik zowel elektrisch als benzine gaat doen.
Want ik ziet het als de nieuwe versie van een Outlander PHEV. Is de stroom op dan wordt het gewoon een grote onzuinige SUV.
busterd zegt
Uit precies dezelfde overweging heb ik 1,5 jaar geleden een Lynk&Co genomen. Heb er in totaal 2 gehad, eerste ruim 35k km mee gereden. Prima auto voor woon werk verkeer maar het uiterlijk kon mij ook niet echt bekeren. Delen heb ik nooit gedaan, blijft toch raar om je auto aan wildvreemden uit te lenen. Inmiddels zit ik weer in een lease tesla model 3 van de zaak.
Robert zegt
@busterd: interessant, hoe verhouden die twee auto’s zich tot elkaar? Ik bedoel, de Model 3 is in de basis een sedan, dus even praktisch als de L&C zal deze niet zijn.
Het hele idee van huren per maand is zeker het overwegen waard, als de totale kosten van een occasion (onderhoud, afschrijving, verzekering en belastingen) daar tegenover zet. Alleen de emotionele kant is wel, dat je beperkt bent in de keuze van merk en model; lang niet alle auto’s zullen op deze manier te rijden zijn.
potver7 zegt
En wat nou als Ruben een parkeerbon (gemeentelijke naheffingsaanslag) of snelheidsmeter (post van CJIB) had gescoord – goe had je die aan hem kunnen doorsturen?
Flutterbear zegt
Zoals elke andere huurauto is er een contract die aantoont wie de berijder was. L&C stuurt deze zonder melding naar de vaste berijder door naar de huurder. Boetes komen namelijk bij de eigenaar uit en dat ben je met ern abbonement niet.
W115 zegt
Uitstekende kwaliteit, goedkoop en niet uit schurkenstaat Amerika. 👍🌟
bunnylebowski zegt
@W115 maar gelukkig uit China. Dat scheelt een hoop. 😂
Flutterbear zegt
Lol, Amerika als Amerika een schurkenstaat is wat is China dan?
maotje zegt
Schurkenstaat?
kniesoor zegt
Stoppen ze in de VS nou ook al Oeigoeren in interneringskampen ? ‘t Mot niet gekker worden !
mashell zegt
Nee, ze stoppen onschuldige Afghanen in Guantánamo Bay…. De huidige anti-China houding is het resultaat van Amerikaanse propaganda.
kniesoor zegt
‘onschuldige Afghanen’ . . .
mashell zegt
Yep, de Amerikanen hebben het probleem dat velen van hen niet aangeklaagd kunnen worden omdat er geen enkel bewijs is dat het de vermeende terroristen is.
Flutterbear zegt
De huidige anti-China houding is resultaat van hun eigen gedrag. Dat regime hecht totaal andere rechten aan mensenlevens als wij, Rusland is er niets bij. Dat staat los van de Amerikaanse propaganda. De Chinezen maken het de Amerikanen wel erg makkelijk.
Verdiep je maar eens in de vastgoed bubbel, aantal kidnappingen en wat er met tegenstanders gebeurd. Nu is de VS (en het westen) zeker geen lieverdje, maar tegenspraak betekent niet dat je speelt met je leven. Hooguit hoe je wilt leven.
Lynkesoep zegt
Wij hebben hem nu dus al twee jaar als tweede auto, blauw met trekhaak. Op zich prima ding. Elektrische range van ongeveer 70 kilometer in de zomer en wat korter in de winter. Opladen met 1 fase op 3,7 kw. Auto zelf is op zich prima, maar 272 pk merk je niet echt (de voorwielen wel 😬) en ik vind de achterkant vrij slap gedempt. Trok de trailer+boot van ongeveer 1300 kilo prima weg bij het stoplicht. Ooit zo een sprintje tegen een vol accelerende Peugeot 5008 gewonnen.
In die twee jaar vooral gemerkt dat als je hem dan wil uitlenen aan familie, dat niet echt werkte. Het vloeiend verlopen leen proces dat jij beschrijft heb ik pas een paar weken geleden mogen meemaken na een software update waar ik al anderhalf jaar op moest wachten. En inleveren was niet mogelijk ivm software issues…. En dan moet je dus die klantenservice bellen. Veel succes… dan ben je blij dat het een familielid betreft en niet een willekeurige derde.
Ik denk dat je met een Model Y als auto een stuk beter af bent. Maar ja, dat maandelijks opzegbare abonnement van €590 per maand is wel echt een duidelijk pluspunt als je de 40/50k niet zomaar wil neerleggen voor een auto. Anders had die Model Y hier al lang naast mijn Model 3 gestaan.
jeroenm83 zegt
“ Ooit zo een sprintje tegen een vol accelerende Peugeot 5008 gewonnen.”
Ik proestte direct mijn vegan-latte uit. Heb je de foto nog?
Pordon zegt
Die lompe hokken van Peugeot zijn dan ook wel echt tergend traag. Voorheen in de lease een Peugeot 5008 over moeten nemen van een collega. Zo’n 1.5 blue HDI met ‘130pk’ op papier. Nooit maar dan ook echt nooit hebben die 130 paarden in die auto gezeten. Zelfs een Aygo trok sneller weg bij het stoplicht. Flitsmeister 0-100 beste tijd ooit was 13,5 seconden. Meest verschrikkelijke wagen waar ik ooit mee heb moeten rijden.
kappenou zegt
Wat een geld zeg. Altijd goedkoper om zelf wat te kopen.
En is die zakelijke lease van jezelf op een eigen BV? Dan begrijp ik het nog.
Maar als het zakelijk lease is van een loondienst baan dan begrijp ik de keuze niet. Voor €550 netto in de maand hoe je nog geld over en hoef je de brandstof of elektra niet te betalen
Johanneke zegt
Het is net als private lease. Je betaalt voor gemak en het rijden van een gloednieuwe auto. Uiteraard is het goedkoper om een goed onderhouden en betrouwbare auto van 10k te zoeken en die te gaan rijden. Joh, ik heb een auto voor 2300 euro gekocht. 700 gespendeerd aan wat fixes en onderhoud. Nu rij ik in een gedrocht (114k km 2006 nissan primera) maar wel met relatief veel luxe. Multilink, 140pk, 6bak, parkeercamera, dimmende spiegels, cruise control. Ik ging voor maximale luxe voor minimaal geld. Vind ik leuk. Veel mensen niet.
Flutterbear zegt
De bijtelling van de Lynk&Co was destijds hoger dan de kosten. Die in je BV kost je dan meer. Eventueel is het wel interessant om privé te abonneren en zakelijk van jezelf te huren. Hiervoor moet het abonnement alleen wel op naam en telefoonnummer van je partner.
michaelras zegt
Nee, het is niet altijd goedkoper om zelf wat te kopen. Volgens mij schrijft een Lynk al meer dan € 550 per maand af als ik de occasionprijzen daarvan snel check.
Ja, een Fiat panda uit 1991 is goedkoper (hoop ik ;-) ). Maar appels met appels vergelijken is het abonnement van de Lynk voor mij goedkoper dan een lynk kopen.
Ik ga inderdaad van zakelijke lease als werknemer naar gewoon privé een auto rijden. Ik ging dus van bijtelling naar een mobiliteitsvergoeding.
rutgerg zegt
Als je hem open zet voor delen zijn er dan geen afspraken over hoe je de auto achterlaat voor huurder en huurder weer voor eigenaar? Schoon van binnen en buiten bijvoorbeeld? Mag je er als eigenaar in roken (wie doet dat uberhaupt nog) als je de auto verhuurd. Wat als huurder in de auto rookt. Waar laat je je persoonlijke spullen…
michaelras zegt
valide vragen, neem ik mee in de volgende FAQ update ;-)
MaartenD zegt
Ik begrijp de beweegredenen maar wat een hondslelijk apparaat
Richmond zegt
Die 550 / 650 zit daar wegenbelasting, verzekering en onderhoud bij inbegrepen?
maotje zegt
Dat is toch standaard bij private lease?
Flutterbear zegt
Dit is geen private lease maar een abonnement.
michaelras zegt
Jazekers
PunicaOase zegt
Beetje achteraf op een groot parkeerterrein van een Volvo-dealer in Den Haag zag ik er wel minstens 50 staan, bijna allemaal met kleine tot grotere schades.. erg bijzonder..
adbrotjeknor zegt
Uiterlijk vergelijken met een Mazda? Ja dat verliest bijna iedere concurrent En inderdaad, de regels van verhuren (rutgerg) zijn mij niet duidelijk. Ik gebruik vaak Greenwheels en daar is het duidelijk geregeld: Schoon achterlaten, tanken als je op minder dan 25% zit, vooraf auto checken op beschadiging, eigen parkeerplek, etc. Werkt prima, maar zeer klantonvriendelijke organisatie en rammelende website.
Johanneke zegt
Via mijn werk gebruik ik Amber, wat nu is gefuseerd met mywheels. Ik vind het heel fijn werken eigenlijk. Ik boek een auto, bijvoorbeeld een dag van tevoren. Dan staat er de volgende dag altijd 1tje klaar, unlocken met de telefoon, en gaan. Rekening komt automatisch bij werk terecht. Wel jammer dat ik de laatste keer een renault zoe had ipv een i3 of ID3. Want die zoe was traag! Maar goed, wat klaag ik eigenlijk. En heb de mazzel dat er een drop off point met laders op de campus zit waar ik werk.
Flutterbear zegt
Had je de eco mode wel uitgezet? Zelf ook voorstander van zakelijk gebruik van deelauto’s. Geen bijtelling, geen parkeerkosten (Amsterdam) en geen gezeur. Staat laat vaak wel te wensen over maar niet onacceptabel.
Johanneke zegt
Haha ja, eco stond uit. Maar die i3 en id3 zijn van die standaard elektrische auto’s met veel koppel. Zitten in 2 seconde van 0 naar 50 zeg maar. Die zoe gaat volgensmij in 12 seconden naar de 100. Top van 135 haha. Iets voor mijn broer, kan ie zijn rijbewijs moeilijk kwijtraken.
Flutterbear zegt
Zoë is ook snel naar de 50, tot de 100 duurt het alleen wat langer. Al is vol “gas” in 12 seconde nog steeds sneller als wat “het gemiddelde verkeer” doet.
Johanneke zegt
Ja is ook prima die renault, ik mag eigenlijk niet zeuren. Verschil in acceleratie met die andere 2 is gewoon groot. Die zijn een stukkie rapper dan mijn eigen auto zeg maar, de Zoë een stukkie trager.
Flutterbear zegt
Had ik niet verwacht. De i3 en ID3 zijn natuurlijk wel RWD, het verschil met onze e-Golf die net als de Zoë FWD is niet zo groot. Al voelt de e-Golf wel vlotter. De e-Golf doet 0-100 in 10s maar merk je met name na 70-80 km/u. Je kan echter makkelijk een sprintje mee trekken zonder dat de passagiers klagen. Waar de e-Golf het laat afweten komt mijn S-Max pas tot leven (0-100 in 8s).
sanderkomnogeensergens zegt
Wat een armoede.
notsobig zegt
Het merk, logo en uiterlijk van de auto doet mij altijd enorm denken aan het telefoonmerk Alcatel van vroeger…
rikv99 zegt
Kan aan mij liggen maar de verkoop link van de 130i heb ik nooit voorbij zien komen? Zie hem ook niet MP staan.
michaelras zegt
Dat komt omdat hij er nog niet op staat ;-) . Komt eraan
michaelras zegt
en inmiddels verkocht
bunnylebowski zegt
Ik heb het ook eens doorgerekend maar kom toch tot de conclusie dat een auto van 3-4 jaar oud aanschaffen goedkoper is.
De hele reden van deze Lynk&Co is puur cash. Je kan / wilt cash in een auto stoppen, of niet. geld stoppen in een auto is bekant het slechtste wat je kan doen, maar de running cost + afschrijving van een brave burger bak is nog steeds niet heel slecht.
Allison Burgers zegt
Dat een 4 jaar oud apparaat kopen goedkoper is dan een nieuwe was vast een kort sommetje. 😁
bunnylebowski zegt
@batterijlikker ze noemen mij ook wel rekenwonder
steephh zegt
@michaelras @rubenpriest dit soort artikelen zijn top!! Leest lekker weg, duo test maakt het leuk en staat wat dichter bij je als mens dan Gordon en zijn tosti ijzer om maar wat te noemen :-)
jeroenm83 zegt
Ik las nou niet echt liefde voor de auto in het artikel. Zelfde dat je je ook niet de rit van de dubbeldekker van de NS herinnert. Best leuk, 600 ballen overmaken en dan maar een beetje rijden/transporteren maar die auto?
Wat een hok zeg. Ik twijfel of dit de opperstumper-mobiel nr. 1 is i.p.v. die Tesla Model 3/Y.
Johanneke zegt
Kerel wat een gejank. Zo’n auto kan gewoon helemaal prima in iemands leven passen. Net zoals een Tesla overigens. Zo kon een maat van mij een paar jaar terug een model 3 leasen of een polo. Ga jij lekker in die 1.0 tsi zitten roeren dan. Niet iedereen kan / wil een bmw met 6 in lijn rijden. Okay ik wil en kan het, maar doe het niet want ik investeer mijn geld liever om eerder met pensioen te gaan. Die optie heb je ook nog.
jeroenm83 zegt
Bij die laatste opmerking moest ik echt even een traantje wegpinken. Hou vol!
Johanneke zegt
Word je mee geboren ofniet, die plaat voor je kop.
bunnylebowski zegt
@jeroenm83 that aggression will not stand man. Wat is jouw probleem amice.
jeroenm83 zegt
Zucht. Ik vind het gewoon een totale niks-aan auto. En in het artikel gaat het over delen enzo en allemaal bedragen.. Niks over dat ding zelf. Maar dat had ik al geschreven.
bunnylebowski zegt
@jeroenm83 ikzelf vind het ook niks. Maar kan toch best wat beschaafder of niet.
jeroenm83 zegt
Ik hou niet zo van deug-opmerkingen. En serieus, het enkele woord ‘stumper’ is waar je over viel neem ik aan? Of was het de vergelijking met Tesla? Tsja, dat vind ik nou eenmaal. Smaken verschillen.
Laten we het maar op een meningsverschil houden. Op naar de volgende discussie. Even goede vrienden!
Flutterbear zegt
Herinneringen maak je zelf, zowel in de auto als in de trein. Als je dagelijks in een Ferrari rijdt zal je ook niet elke rit meer onthouden.