In de Autoblog Garage een niet alledaagse auto voor Autoblog begrippen. Namelijk een lelijke Eend! Van Autoblog-redacteur Michel en stiekem is het best een leuk ding.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
kniesoor zegt
Heb er ook effe één te leen. Dikke pret met het mooie weer met het dakje opgerold achterop. Je moet alleen geen haast hebben, zelfs niet als er een “bigbore” (van Burton) in zit 🙂
audicoupe84 zegt
De nachtmerrie van iedere NIET eend rijder, zo een ding voor je neus op een 2 baans weg. Het dwingt je gewoon tot levens gevaarlijk inhalen, gevaarlijke koekblikken met kreukelzone van voor tot achterbumper.
kniesoor zegt
Kom kom, als ik 80 aan ‘t kachelen ben (waar 80 is toegestaan) ben jij er met je Audi coupé toch in een vloek en een scheet voorbij als je effe gas geeft ? Dus niet zo jammeren, nergens voor nodig.
mat1980 zegt
Wat een ontzettend leuk filmpje! Een eend is niet echt mijn ding, maar wat zijn ze koddig En op een of andere manier wel echt een eye catcher.
Lekker blijven rijden en genieten!
Michel zegt
Ga ik zeker doen!
kjeld zegt
Mijn Burton (op 2CV basis) heeft gewoon schijfremmen voor op de as in de motor.
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/305215106_10225297670642118_7774398680005782625_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=jCI_YOyryHMAX-6RVyI&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8KeV_d2VnYcWT8sI4gUGXcSQRy5_b7BSQcjwpDpJD0yQ&oe=631CD019
Michel zegt
De 2CV heeft vanaf 1982 schijfremmen voor, inderdaad op de as in de motorruimte.
De Dyane heeft ze overigens vanaf 1977. Mijn eend is eind jaren 70 en dus voorzien van trommels
bmw318i zegt
Een eend is nooit saai!
baardmijt zegt
Exact! Wat een malle titel.
Davion zegt
Lekker geluidje!, Mooie eend ! :)
#richardsmetalshop zegt
Geweldige aankoop heb je gedaan! Ik ben15 jaar geleden begonnen met de eend, ondertussen heb ik er al een aantal gehad en ben ondertussen terug bij een Ami6,
Ben er 5x mee tot midden Afrika mee gereden in 1 maand tijd en offroad, rijden doen we natuurlijk het gehele jaar rond en gemiddeld zo’n 30/35000km per jaar!
Als je eenmaal besmet bent met het virus en ook de meetings afstruint met je tent achterin, ga jij je eend nooit meer verkopen😉 #richardsmetalshop
flippiez06 zegt
Leuke video, heb zelf mn eerste auto een rode 2cv6 nog steeds. Staat wel al te lang in de garage te wachten tot hij wordt aangepakt
Mini Joe zegt
Een redacteur met gevoel en verstand, een van de mooiste auto’s uit Frankrijk. Ik heb er ooit een koelkast van mijn broer in vervoerd (2 deurs boven elkaar), dak eraf, achterklep er af, koelkast er in en achterklep weer gemonteerd. Wel rustig door de bochten, want het zwaartepunt kwam wat te hoog liggen.🤗
O plaat zegt
Het grootste respect voor de eend, alleen snap ik niet hoe de kever hier vaak afgebroken wordt op deze site maar dit op gehemeld wordt. Terwijl objectief gezien de kever superieur is. De productie cijfers en het aantal jaren in productie spreken voor zich.
saxoke zegt
M’n eerste auto in 1999. Een rooie 2cv6 uit 87. Beetje aan de schroefjes vd carb gedraaid en het ding liet behoorlijk goed (voor begrippen van toen, met standaard 29pk)
Sinds toen het vermogen van m’n auto’s bijna altijd x2 gedaan in m’n volgende auto’s (29->58->112->140->290(388)
K mis die 2cv nog steeds
roverbmwdriver zegt
Leuke en enthousiaste film. Ja, ik ben ook een liefhebber van klassieke auto’s en youngtimers (mijn oudste auto is inmiddels de 50 gepasseerd). Kleine correctie op de film: een kenmerkend element van de Traction Avant voor zijn tijd (de introductie in de jaren 30 van de vorige eeuw) was juist dat ze geen treeplanken hadden. Succes met de Canard.
Michel zegt
Je hebt gelijk! Geen treeplank op de Traction Avant.
Jouw oudste auto is 50+ schrijf je, maakt me wel nieuwsgierig wat voor auto dat is!