Niet één, niet twee, maar we gingen op pad om maar liefst drie Peugeot 206 GTI’s op de kop te tikken voor de Junkyardrace.
Na een aantal races te hebben gereden in de Alfa Romeo 156 is het nu tijd voor de volgende stap. Een klein beetje gedwongen, want de laatste Junkyardrace wist de 156 helaas niet uit te rijden. De Alfa kon opgeknapt worden, maar in plaats daarvan besloten we voor een nieuwe auto te gaan. Na de Ford Mondeo Wagon en de Alfa Romeo 156 Sportwagon is het nu tijd voor een Peugeot racer!
Peugeot 206 GTi in de Autoblog Garage
Onze Junkyardrace partner MBO Rijnland nam met een Citroën Saxo deel aan de race. Ook die auto had er de laatste race geen zin meer in. Er moest dus vers bloed komen! Omdat we al meerdere races een leuk samenwerkingsverband hebben besloten we dezelfde auto te kopen. Lekker voor die interne competitie in de pitbox! En om het feest compleet te maken waren we op zoek naar een derde exemplaar. We hebben Marktplaats afgestruind en zijn erop uitgetrokken om meerdere kandidaten te bekijken.
Die missie is geslaagd, want we hebben drie schappelijk geprijsde Peugeot 206 GTi’s gevonden en gekocht voor (deels) in de Autoblog Garage. Onze technische expert Ramon (docent autotechniek) Wat we met die derde auto gaan doen moeten we nog eens bedenken. Luxeprobleem noemen we dat!
De auto’s gaan we weer opbouwen en ook daar zullen we weer voor samenwerken met MBO Rijnland. Docent Ramon en de leerlingen van de MBO Rijnland autotechniek opleiding zullen ook weer de techneuten zijn waar wij op rekenen wanneer er tijdens de race gesleuteld moet worden. Een top pitcrew!
Heb jij toevallig Peugeot 206 spullen nodig?
Dit artikel is niet alleen een stukje informatie. We hebben jullie ook nodig. Voor meerdere dingen eigenlijk. Ten eerste zijn de drie auto’s nog standaard. De GTi’s zullen omgebouwd worden om te kunnen voldoen aan de eisen van de Junkyardrace. Dat betekent interieur strippen, rolkooi inbouwen. Je kent het wel. De Autoblog Garage Peugeot 206’s gaan behoorlijk op de schop. Daardoor hebben we spullen over.
Effectief komt het erop neer dat we zes 206 GTi stoelen en drie achterbanken over hebben.
Daarnaast zijn twee auto’s uitgerust met de originele 16-inch Ouragan GTi-velgen, maar heeft één exemplaar grotere Challenge-velgen van een 307. Daarom zijn we op zoek naar een setje 16-inch Ouragan GTi velgen. Ben jij iemand of ken jij iemand die ons kan helpen met een eventuele ruildeal, laat het ons dan weten! Ook zoeken we dus zoals gezegd mensen die we gelukkig kunnen maken met zes 206 GTi stoelen en drie achterbanken. Tegen elk aannemelijk bod en dat begint bij 1 fles wijn of taart voor de redactie.
Afhalen van dit Franse zitcomfort zal op de Autoblog redactie zijn.
Kom maar door: vragen, suggesties, andere onderdelen die je nodig hebt voor je eigen 206?! Als jij koning-rolkooi-klusser bent dan mag je jezelf natuurlijk ook altijd melden.
okdoei zegt
Goeie keus! Maar waarom niet ombouwen voor een cupracer. Dan kunnen jullie ook meedoen aan races via de DNRT.
Moet er wel een racelicentie behaald worden, ik heb er al 1 KUCHhintKUCH.
Voor de de gti cup kan een kit aangeschaft worden om em raceklaar te maken:
https://www.206gticup.nl/de-cup-kit
tjorque zegt
Geweldig initiatief!
Hier geen onderdelen te slinger, ik hou me alleen bezig met de ideeën en concepten (van vanalles en nogwat) en heb met schade en schande geleerd dat aan auto’s sleutelen niet aan mij besteed is…
Ik kijk wel uit naar de verhalen!
porker zegt
@tjorque: herkenbaar. Ooit een dag bezig geweest een waterpomp te vervangen om erachter te komen dat deze niet stuk was maar een scheurtje in de slang ernaartoe de boosdoener was. Daar stukje afgesneden bleek 1 minuut werk te zijn. Blijf voortaan bij mijn leest!
tjorque zegt
@porker bij mij is gebrek aan geduld en het feit dat je een halve auto moet demonteren voor iets kleins of onnozels het probleem :)
conflagration zegt
Maar dat is gewoon de eerste stap in het beter worden van sleutelen?
Je hebt nu weer nieuwe dingen geleerd: eerst het probleem nog eens goed bekijken waar het allemaal verkeerd zou zijn gegaan. Als je dan nog niets gevonden hebt ga je door naar de volgende stap waar je een onderdeel waarvan je verwacht dat het stuk is vervangt (of als je de tijd er voor hebt eventueel eerst uit elkaar haalt om te zien of er iets mis is)
Teerdz zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
theblackstig zegt
Tof project en ja! Ik heb wel interesse in de stoelen en achterbank van het zwarte exemplaar. Mijn auto is uitgerust met 15-inch Foudre velgen, ik gok dat jullie daar niets aan hebben?
Emiel073 zegt
Hallo,
Ik heb ook zeer veel interesse in de stoelen uit de zwarte 206. En ik heb toevallig een setje Ouragan velgen over die ik wilde opknappen, ze zijn al voor het grootste gedeelte voorgeschuurd, dus dat scheelt weer wat tijd voor het geval jullie ze van een kek kleurtje willen voorzien. Die zou ik graag willen ruilen voor de set Challenger velgen die onder de zwarte 206 zitten.
Ik hoor het graag, veel succes met ombouwen en de race mannen!
Met vriendelijke groet,
Emiel
Groninger zegt
Leuk project! Ik kocht ooit eens een 206 GTi ter overbrugging voor slechts €375,- euro met een volle tank benzine en een half jaar APK.
Had wel serieuze beschadigingen rondom, 2 slechte banden, een lek uitlaatspruitstuk en de teller deed het soms spontaan niet. Maar wat heb ik daar lol mee gehad! De meeste fun per euro!
tjorque zegt
@groninger dat klinkt als “op de banden na is er helemaal niks mis mee” 🤣
Vroeger was mijn credo (toen ik nog een Franse auto had) “een Franse auto zonder blutsen en krassen is geen echte Franse auto”.
🤣
Voor 375€ Met een gti knallen is wel echt de allerbeste deal ever.
V8Vantage zegt
Top Auto,
Heb zelf de SW GTI in het zwart gehad met de 17 inch velgen. Was wel een garantie dingetje maar helemaal goedgekomen
Sem zegt
Super leuk project!
Ik ben zelf al een tijd op zoek naar het kleine opzet stukje (voor het sleepoog) van de GT bumper. Ik zie dat de zwarte GTI die bumper heeft een dit opzet stukje nog heeft. Als jullie die kunnen missen hoor ik heel graag wat jullie daar voor terug willen!
Dikke groet,
Sem.