Wat is er grappig aan een Impreza WRX STi? Helemaal niets, het is een auto waarmee niet te spotten valt. Wat wel grappig is, is de commentator van deze review. Het is wel begrijpelijk dat de Amerikanen altijd uithalen naar de Fransen, they’re such an easy target! Je zou echt haast denken dat ze het erom gedaan hebben, maar zodra je uitgelachen bent om Frenchie McFrench zie je pas wat een beest hier gereviewed wordt.
Ok, serieus: het gaat hier om de Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA-R (wel een beetje een korte naam), een raceauto voor op de straat. De nadruk ligt bij deze auto op zo weinig mogelijk gewicht en comfort, dus heeft deze compromisloze Subaru een gewicht van 1390 kg en haalt hij een vermogen van 320 pk en een koppel van 432Nm uit zijn 2 liter Boxer. Om dit model exclusief te houden zijn er slechts 300 van geproduceerd, en voor Japan alleen. Maar met een beetje mazzel zijn er een of twee op de boot naar Nederland gezet, dus ik denk dat we maar eens bij Subaru gaan zeuren om een review!
(via NihonCar, op hun site zijn voor de liefhebber ook HD-beelden te vinden)
Chailo zegt
Whahahaha, gekke fransen
TheGreatAtuin zegt
Nice,
maar de 630 pk en 750 Nm die Audi uit zijn S2 haalde in de jaren 80 uit een 2.4 liter blokkie is nog steeds de max: nog geen enkele tunert heeft zo’n hoge ratio gehaald. :D
Maar die Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA-R komt al in de buurt (wat een shitnaam trouwens, tegenovergestelde van de VW Fox :P)
Wil er wel eentj hebbûh ….
Susp1cious zegt
Vind de videobeelden niet echt spectaculair.
Rossi zegt
Leuke auto, maar wrm zown lelijke radio antenne??
Ejay zegt
“They removed all unnecassary materials en reduced comfort to a minimum” Dat zeggen terwijl het shot beelden laat zien van een totaal misplaatste antenne en electrische ramen. Te droog.
tim zegt
waarom hebben alle minder bedeelde subarus een spoiler nodig, maar deze niet?
MrSelected zegt
*kuch* 2.5 liter boxer turbo. ;)
smoke zegt
@MrSelected
Niet echt, in deze auto ligt het EJ20-blok ;)
Chief_S5 zegt
Nu begrijp ik waarom mijn docente Frans nooit engels sprak…
Jan zegt
Toch wel een fantastische machine he, die Subaru!
Hans zegt
Waarom wordt hier het 2,5 liter blok niet voor gebruikt?!
Lijkt me toch dat hier nog meer uit te halen valt?
320 pk voor een 2.0 T is wel erg veel.
MrSelected zegt
@Sir Smokalot: Hm, ik nam aan bij het aanzien van het 2006 model impreza dat ze net zoals in de normale WRX STi (Spec. B) de EJ25 zouden gebruiken.
Waarom hiervoor dan de EJ20 gebruiken? WRC redenen?
smoke zegt
Waarschijnlijk is het meer in overeenstemming met de filosofie achter dit specifieke model. Minder inhoud betekent minder gewicht en misschien scheelt dit blok heel erg in de handling t.o.v. zijn grotere broer, dat zou ik zelf niet weten. Ik weet wel dat ik bij een hot hatch, om maar even een voorbeeld te noemen, liever een fel 1.6-blok heb waar veel uitgehaald wordt, dan een veel groter 2.0 blok waar je luier mee kan rijden, maar dat toch minder extreem is.
Ik weet wel dat de EJ25 in een STi leidt tot de beste track-tijd op de handling-baan in Augsburg, waar motorvision haar auto’s loslaat:
maar fabrikanten en tuners doen wel vaker dingen waar mensen zo hun vraagtekens zetten, alleen kan je niet in hun hoofd kijken. Misschien eens een mailtje sturen?
Noisemaker zegt
@ TheGreatAtuin
“maar de 630 pk en 750 Nm die Audi uit zijn S2 haalde in de jaren 80 uit een 2.4 liter blokkie is nog steeds de max: nog geen enkele tunert heeft zo’n hoge ratio gehaald”
Da’s niet waar…de 2.6 uit de Skyline R34 heeft ’t al tot 1700pk geschopt en de 3.0(2JZ-GTE) uit de Supra heeft er al 1520pk uit gehaald…kwa top niet zo snel als ’n veyron maar op de dragstrip zeker wel sneller :)
Fej zegt
@ Noisemaker
maar doen ze dit niet met NOS?
Bertram zegt
Whoahahah wat een lache accent … zeg de britten ook altijd van de Nederlanders, maarja dit is wel heeeeel erg slecht :)
Dr.Bob zegt
Franse vrouwen die Engels (proberen te) spreken > Geil !
Franse mannen die Engels (proberen te) spreken > Onnozel !!
Citrofiel zegt
Oh! Nou snap ik het. Ik dacht al, wat loop de de Fransen af te zeiken! Daar was ik even niet blij mee… ;) Maar na het filmpje begrijp ik het wel. Wat een accent zeg. Laten zij het maar bij hun Frans houden, prachtige taal (alleen niet zo gemakkelijk :( ). Btw ik dacht eerst dat het een Japanner was die zo sprak, pas aan het eind van het filmpje, toen je die man zag, dacht ik: O! Vandaar dat Frans. :P
IFI zegt
@Sir Smokalot
WTF!!!!! Een Evo VII is sneller dan DE Evo IX. Wow…… ik moet even bijkomen.
redrum zegt
waarom deed hij nu die ramen open en toe? whahahaha
MrSelected zegt
Importeur zou hier informatie over hebben?
@IFI; De EVO VII is sneller dan een VIII en een IX. De VIII heeft nml. minder vermogen en de IX is zwaarder..
vaos zegt
Het lijkt wel Renee van allo allo…
casey zegt
too bad he didn”t mention ‘zie tsyers’…
Joris zegt
Lelijke auto vind ik wel zkr in het geel
:)
IFI zegt
@MrSelected
Hoe zit het dan met de Evo IX MR edition? wat heeft ie voor extra`s?
Benny1 zegt
Wanneer gaat autoblog over op HD :) ??
jan zegt
Is het geen 2.5 liter in de impreza ipv 2.0
Ze halen er wel 500pk uit (ergens in fifth gear laatste seizoen)
Bartholomeo zegt
They removed all unnecassary materials en reduced comfort to a minimum
word :
Thiej riemoovd’ oll un-neccecarie materieals end reducet komfort toe a mieniemum.
irritante fransoos
stefan zegt
De evo IX mr FQ360 heeft 360pk.
TekNak zegt
Hele fijne wagen qua gewicht en snelheid:D
mr honda zegt
kan niet wachten op de new impreza hot hatch dat wordt een klapper ha ha
TheGreatAtuin zegt
@Noisemaker
Sorry voor de late reactie, pc was paar dagen dood (RAM kaputt)
*Ahum …* Audi deed dit met low pressure 100 cc turbo systemen, dus kleine turbo’s,
maar die tunerts hebben er MINSTENS 2 900 cc highpressure fuel pumps en turbo’s voor nodig: kortom: ze veranderen het motorblok volledig,
dit in tegenstelling tot de Audi S2, die deed dit met een standaard blokkee :P