Heb je die kerstbonus nog op de plank liggen? Dan is een pakketje call-opties op BorgWarner wellicht een idee. We schreven al eerder over de opkomst van de Turbo, hoofdreden zou de aantrekkelijke combinatie van veel vermogen en een relatief laag brandstofgebruik zijn. Ondanks de afnemende autoproductie in Amerika verwacht BorgWarner voor komend jaar een omzetstijging van 8-10% en een winststijging van 20% tot 25%.
“In 2008, we expect another record year for sales and earnings,” said Tim Manganello, BorgWarner Chairman and CEO. “Our global business will face two distinct business environments. In Europe and Asia, our operations are expected to flourish, experiencing strong growth across both Engine and Drivetrain, while our North American operations will remain focused on cost management in a weak vehicle production environment. Our technologies, developed to provide better fuel economy, lower emissions and improve performance, will drive growth in 2008 and beyond.”
Stef_4 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
dikke richard zegt
De eerste turbo die ook op kantoor werkt.
RenesisHP zegt
Ik heb mijn sok al tevoorschijn gehaald. ;)
sanders-mercedes-benz zegt
kijk maar naar de volkswagen touran die is trekauto van het jaar geworden.
die heeft een 1,4 liter TSI met 138 pk, niet mis.
bij 1750 toeren per minuut heb je al het hoogste koppel doordat de turbo bij laag toerental aangedreven wordt door een mechanische compressor.
bij hoog toerental werkt alleen de turbo doordat de compressor buiten gebruik wordt gesteld door via een by-pass klep de compressor niet meer te voeden.
prachtig systeem alleen de belasting op de zuigers en de rest van de motor is erg groot, zonde.
Roderik zegt
@ autoblogger
Wat heb jij zoal op je pank liggen dan?
Ik zal mijn spaarpot maar legen dan? ;)
Ton zegt
Als het goed is omzet en winststijging al in de huidige koers verwerkt.
Ik ga uit van een efficiente markt dus de winsgroei die wordt verwacht komt niet meer ten gunste van nieuwe aandeelhouders. :)
Stef zegt
Even tussendoor. is het voor iemand anders ook mogelijk om te reageren onder mijn naam, of lukt dat niet? Als ik af en toe opmerkingen van die stef_4 lees, dan mag ik toch hopen dat de naam Stef exclusief door mij gebruikt kan worden…
w0o0dy zegt
@Stef: ja dat kan wel, maar netjes is het niet. Als je een iets minder “algemene” naam kiest is het risico kleiner dat iemand het per ongeluk verkeerd doet.
Humanspectrum zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Bas zegt
Renault komt nou ook weer met een kleine motor met turrrbo….volgens mij hebben ze dat straks allemaal….bedankt voor de tip. Zijn er nog meer beursgenoteerde Turbo makers? Bosch misschien (of maken die geen Turbo’s ….weet ik veel ) ??