De mooiste waardevaste supercar voor €500.000 voor razende reporters.
Er zijn meerdere hondjes die ‘Fikkie’ heten. Er zijn meerdere autoliefhebbers die Wouter heten. Het is nu eenmaal een populaire naam. In sommige gevallen zijn er wel heel veel overeenkomsten. Het kan bijna geen toeval zijn, zou je denken. Misschien is het het lot wat ons tart, misschien is het gewoon ordinair toeval waar je niets achter moet zoeken.
Tijdens de Autoblog Supercar Week gingen we even graven in onze map met Autoblog aanvragen. We krijgen er er elke week veel meer dan we kunnen behandelen. Dus mocht jouw advies nog niet behandeld zijn, kan het zijn dat deze later alsnog voorbij komt. Voor vandaag behandelen we het advies van Wouter. Hij heeft onlangs een enorme lading aan reclames voor een erkend autopoetsbedrijf verkocht en kan nu eindelijk zijn fabrieksnieuwe droomauto kopen.
Droomauto
Maar ja, wat is eigenlijk zijn droomauto? Wouter heeft redelijk wat te besteden, dus er kan een goede supercar voor de deur komen. Maar hij heeft geen zin in enorme afschrijvingen. Dus wel graag een auto waarvan de waarde enigszins stabiel is. Aan de andere kant mag de auto niet te oud zijn. Een Miura of 512 BBi is geweldig, maar net even te klassiek. Er zijn al wat grijze haren zichtbaar bij Wouter, maar hij is zeker nog niet ouderwets.
Daarbij mogen, nee, moeten de prestaties op een hoog peil staan. Hij wil geen supercar en dan moeten uitleggen aan anderen dat ‘ie in zijn tijd best snel was (want dat komt wel erg dichtbij). Nee, anno 2020 moet het nog steeds voorruit gaan. Kortom, we gaan op zoek naar de beste supercar voor €500.000!
Huidige / vorige auto’s: | Porsche 911 Carrera S (996), BMW M135i (F20), Audi TT (8N), Audi S4 (B5). |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Privé |
Budget: | €500.000 (mag iets meer zijn als het heel bijzonder is) |
Jaarkilometrage: | 7.500 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Tijd voor een supercar |
Gezinssamenstelling: | met zijn 4’en maar ik rij wel een paar keer extra indien nodig |
Voorkeursmerken/modellen: | Een iets oudere supercar die je onderbroek een kleurtje geeft, maar nog wel snel genoeg is. Hoeft niet nieuw, mag wel fabrieksnieuw |
No-go modellen / merken: | Te nieuwe auto’s met te veel afschrijving, te weinig vermogen, matig geluid. |
Porsche Carrera GT (980)
€ 640.000
45.000 km
2005
Soms is het heel erg makkelijk. De Porsche Carrera GT is dé auto in deze categorie van supercars voor €500.000. Alhoewel dat laatste (het bedrag) lastig wordt, maar daar komen we zo op terug. Het is nog een ouderwets angstaanjagend apparaat. Het is misschien wel de laatste écht rauwe en analoge supercar, op de Pagani Zonda na (die financieel gezien niet tot de mogelijkheden behoort). Het hoogtepunt van de auto is de 5.7 liter grote V10, goed voor meer dan 600 pk. Het is een atmosferische motor, dus hij klinkt werkelijk hemels.
De auto vereist best een leercurve alvorens je de maximale potentie eruit kunt halen. Juist dat maakt de auto zo briljant. Ook leuk: het is een Targa, dus het dak kan eraf. Hoor je de motor nog beter. Financieel is het ook een goede investering, ze zijn al beetje bij beetje duurder aan het worden. Daarom zul je er eentje moeten zoeken met ervaring, die je dan zelf achteraf fabrieksnieuw maakt. Maar ook dan zit ‘ie iets boven budget. Je moet dan wel drie extra reclames verkopen.
Ferrari 599 GTO
€ 575.000
30.000 km
2010
Het grote probleem van de 599 GTO is eigenlijk zijn naam. Omdat ‘GTO’ (Gran Turismo Omologato) doet impliceren dat het een homologatiespecial betreft, is de teleurstelling groot als blijkt dat deze auto geen raceverleden heeft. Het is de rauwe en ruige variant van de 599 GTB (die aanzienlijk goedkoper is). De 599 GTO heeft de V12 uit de Enzo, maar dan met nog meer vermogen: 670 pk. Net als de Carrera GT heb je een oorstrelend geluid tot je beschikking. Het twaalfkoppig orkest maakt duidelijk dat elektrische rijden niet voor alle typen auto’s de toekomst is. Deze auto wil je kopen alleen al voor het geluid. Dat ie nog scherper, strakker en puristischer is dan 599 GTB, draagt alleen maar bij aan de feestvreugde. Qua investering: het is een zeldzame Ferrari, dus dat is goed. Zorg wel dat je een apart lakkleur of kleurstelling hebt.
Lexus LF-A
€ 550.000
2013
35.000 km
Tsja, als het gaat om geluid qua supercars voor €500.000, kan er maar één de winnaar zijn. Bij weinig auto’s is geluid tot een kunst verheven zoals bij deze Lexus LF-A. Het is een beetje een vreemde eend in de bijt, want als je alleen naar de specs kijkt, is de 557 pk sterke supercar niet bijster indrukwekkend. Een beetje BMW M5 doet dat ook wel. De LF-A is echter vrij licht en heeft een fabeltastische wegligging. Minpuntje is de transmissie, de single-plate sequentiële bak is niet perfect, alhoewel ‘ie voor zijn soort erg goed is. Net als bij de 599 GTO, eigenlijk. Het uiterlijk moet je ding zijn, maar het staat als een paal boven water dat dit een van de automobiele kunstwerken is van de afgelopen 25 jaar. Of 50 jaar. Of 100.
Mercedes-Benz SLR McLaren 722S
€ 649.000
2011
10.000 km
De bovenstaande drie auto’s zijn voor de fijnproever. Waarom zou je niet voor een enorm ordinaire bak gaan? Gewoon, omdat dat dat ook kan. Je koopt de auto immers voor je zelf (en je YouTube abonnees). Net als Elton John kun je het kitscherige aspect van deze auto juist omarmen. Voor velen is de SLR McLaren gewoon een dure SL, maar dan met meer vermogen. Dat is niet correct, want dit is een peperdure, koolstofvezel supercar die relatief gezien niet eens zo gek zwaar is, maar wel enorm veel vermogen en koppel tot zijn beschikking heeft. In een rechte lijn kun je jezelf met gemak meten met de rest van de auto’s die in dit lijstje voorkomen. Zeker op Autobahnsnelheden zet de SLR enorme stappen. Qua wegligging is het natuurlijk bovengemiddeld goed voor elkaar, maar de auto heeft niet de finesse van Ferrari. Het geluid heeft ook geen finesse, maar is zo mogelijk nog verslavender.
Lamborghini Murciélago LP670 SV
€ 489.900
2009
4.500 km
Als we het dan toch over geluid hebben, kijk dan eens naar deze. Lamborghini’s, misschien wel het toonvoorbeeld van een supercar voor €500.000, eigenlijk zelfs iets minder. Felle kleuren, oorverdovend geluid, enorme spoilers, verticaal te openen deuren. De Murciélago LP670-4 SV was de laatste in zijn soort. Nuchter beschouwd is een Aventador op alle vlakken beter, maar de Murciélago heeft wat meer ‘Lambo-magie’. De hopeloosheid maakt hem beter.
Dus de rare zitpositie (de pedalen zitten scheef)neem je voor lief, want je weet dat je achter je de laatste iteratie van de Bizzarini V12 hebt liggen. Net als de Carrera GT is de Murciélago een intimiderende auto. Ondanks de aanwezige vierwielaandrijving is het absoluut niet een auto waar je zo even het uiterste uitwringt. Qua waarde is het lastig in te schatten: de mooiste zitten nu rond de half miljoen. Een ding weet je wel zeker: zoals de Murciélago gaan ze niet meer gemaakt worden.
Ferrari 458 Speciale A
€ 600.000
2015
6.000 km
Het kan natuurlijk het geval zijn dat je denkt: “Man, wat een oude meuk in dat lijstje!” Uiteraard wil je ook je iPhone erop aan kunnen sluiten. We kunnen even geen redenen bedenken waarom, maar dat terzijde. De Ferrari 458 Speciale A is een van de laatste der mohikanen en een perfecte supercar voor €500.000 (plus een beetje). Ferrari moet zich ook een klein beetje houden aan emissieregels, dus de atmosferische V8 heeft plaats moeten maken voor een biturbo achtcilinder. Dít is de laatste versie met de ‘oude’ motor. Qua prestaties scheelt het behoorlijk, maar niemand zal ooit zeggen dat je met de 605 pk sterke 4.5 motor te kort komt.
De A staat voor Aperta, het is een Spider. Dus je hoort de motor nog beter. Met deze auto wat bergpassen nemen en B-wegen trotseren op de Toscane is het automobiele walhalla. Veel beter wordt het niet. Financieel gezien moet je nu instappen, voordat de prijzen lachwekkend worden. Bij dit soort type auto’s zijn aparte kleuren of striping essentieel voor een hoge restwaarde. Als het gaat om de investering: zorg dat je een blauwe met striping hebt. Wil je zo veel mogelijk waar voor je geld, zoek een rode zonder.
Spyker C8 Double 12S
€ 550.000
2002
5.000 km
Voor deze auto heb je heel veel lef of liefde voor de auto nodig. Of beide. We moeten apetrots zijn op de creaties van Spyker. Maar om nu een half miljoen uit te geven aan een Spyker is een gewaagde keuze. Je bent wel heel uniek. De Double 12 is een soort hoedtik aan de Le Mans racers die 24 uur raceten (Double 12, snapt u hem?). Let even goed op welke motor erin ligt: de Audi V8 is op zich prima, maar je wil de versie met de Mader V8, in feite een raceblok op basis van een BMW V8. Qua waarde is het lastig te bepalen: de auto is zeer zeldzaam, heeft een zeer eigen karakter en heeft race-geschiedenis achter de kiezen. Maar verwacht niet dat deze prijzen nog veel verder gaan stijgen. Het is vooral een goede investering geweest voor de gene die ‘m verkoopt voor een half miljoen.
Ford GT-X1
€ 580.000
2006
18.000 km
Als je op zoek bent naar een supercar voor €500.000, kun je ook twee Ford GT’s kopen. De GT-X1 is net even wat aparter. De Ford GT-X1 is niet een auto die we dagelijks aanraden. Sterker nog, we hebben er niet eens op gezocht. Bij het verruimen van de parameters (en geest) kwamen we er welgeteld eentje (1) tegen! De GT-X1 is een aangepaste Ford GT, maar dan precies goed. Niet dat de originele Ford GT een katje is die je zonder handschoenen kunt aanpakken, maar als je een beetje kunt sturen, heb je al snel de grootst mogelijke lol met de Ford GT. De Ford GT-X1 doet daar een schepje bovenop met 170 pk extra. Jazeker, deze auto heeft 720 pk. De kwaliteit van de conversie is dermate goed dat de GT-X1 zijn waarde behoorlijk goed vast lijkt te houden. Het is natuurlijk een gevalletje wat de gek ervoor geeft.
Porsche 911 GT3 RS 4.0 (997)
€ 350.000
2012
10.000 km
Het beste wat je kunt doen, is deze Porsche kopen en er vervolgens niet mee gaan rijden. Dat is nogal een ambivalente handeling, want er zijn weinig auto’s die zo goed rijden als de Porsche 911 GT3 RS 4.0. Het is een van de laatste der mohikanen. Natuurlijk, er kwamen 911’s hierna en die zijn ook goed, maar stap in deze en je ziet hoe Porsche zichzelf heeft verloochent: de besturing is veel preciezer en geeft meer gevoel, de Mezger zescilinder klinkt fabuleus en beter dan de latere motoren en het formaat klopt. De 991 en 992 zijn eigenlijk te groot voor een 911.
Het kolderieke uiterlijk moet je ding zijn, het hoort wel bij Porsche en zal over 50 jaar lekker vintage ogen. Als je kijkt hoe enorm prijzig de 911 Carrera RS 2.7 en 911 Carrera RS (964) zijn, is er geen beter moment om in te stappen dan nu. Wel een nadeel: praktisch gezien is het de auto die je nu ook hebt: zelfde basis, zelfde zonnekleppen en ook het dopje voor het reservoir van de ruitenwisservloeistof is exact hetzelfde. Wil je dat als je een supercar voor €500.000 zoekt zo’n mondaine auto hebben?
Aston Martin Vanquish Zagato
€ 550.000
2017
1.000 km
Met deze auto is het wel de bedoeling dat je ergens in het buitenland een garage en BV’tje hebt staan waar je ‘m kunt stallen. De Vanquish Zagato is de laatste lijn van Aston Martins op het VH-chassis, inclusief de atmosferische twaalfcilinder. Nu kun je voor de helft ook een gewone Vanquish kopen (voor een kwart lukt ook wel zonder belastingen zoals deze), maar het is juist de combinatie tussen Zagato die deze auto zo bijzonder maakt. Je moet de Vanquish Zagato sowieso in het echt zien om ‘m op waarde te schatten. In tegenstelling tot de andere supercars in dit lijstje is deze Aston Martin bijzonder fraai en stijlvol, en met die V12 kom je qua prestaties alsnog niets te kort.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Autoblog Supercar Week 2020 is mede mogelijk gemaakt door Louwman Exclusive. Louwman Exclusive vertegenwoordigt McLaren, Morgan, Lamborghini, Automobili Pininfarina, De Tomaso, e.v.a.
Kijk voor het gehele aanbod (nieuw en pre-driven) op
bmwm8gc zegt
100% de Murci natuurlijk
jarnobakker zegt
Ik neem aan dat dit nieuwprijzen zijn… Hier in Rijssen staat een mooie Mercedes mclaren voor 290000
kemp86 zegt
@jarnobakker: een 722s? Denk het niet?
carspotter0548 zegt
@kemp86: nee slechts een Mansory Renovatio.
MaartenD zegt
@carspotter0548: oeff…die is wel echt foeilelijk
Crosscabouter zegt
@willeme: briljant hoe je in de derde alinea zelfspot toepast! Mijn complimenten
b088y zegt
XJ220?
karaya zegt
Heb een voorliefde voor Italiaans maar zou uit dit lijstje de Lexus kiezen.
Fantastische auto.
phaeton zegt
Not sure if trolling or….
faalhaas zegt
Waar is de “Yolo” ?
machielvdd zegt
Ik tel er tien
Gulli zegt
De Skoda Favorit van Bennie die per ongeluk van 500,00 toch 500.000 had gemaakt in zijn advertentie
Mixpower zegt
1000% de LFA.
knapzuur zegt
De L-FA met zijn 1600 kg vrij licht? Wat is een 1350 kg Carrera GT dan? Ultra licht? 1600+ kg is gewoon licht obese voor een super car, er zijn gewone auto’s met de helft van het gewicht..
Qua geluid, live de L-FA gehoord en dan toch neig ik naar de Carrera GT van de filmpjes..
willeme zegt
@knapzuur: 1.480 volgens mij, CGT 100 kg lichter. In vergelijking met de SLR en Murcielago valt dat wel mee, toch?
knapzuur zegt
Ah excusez, ik had een drooggewichtje en rijklaartje vergeleken! Vergeleken die andere 2 zijn ze allebei lichtgewichten te noemen, waarbij ik het in het geval van de Mercedes iets beter begrijp want stiekem toch ook “gewoon” een GT en iets minder hardcore super cat.
Edit: de Nederlandse L-FA met kenteken 9-XLR-40 staat toch echt als 1515 kg drooggewicht en 1615 kg rijklaar geregistreerd, terwijl een Nederlandse Carrera GT met kenteken 61-PV-GG als 1355 kg droog 1455 kg rijklaar geregistreerd staat, beste slok op een borrel als je het mij vraagt!
karaya zegt
“De auto vereist best een leercurve”
Dit lijkt me het understatement van het jaar. Zelfs Walter Röhrl had het zweet in z’n handen staan.
Misschien nog wel listiger dan een oude 911 Turbo ‘widowmaker’.
rhellema zegt
@karaya: vraag maar aan Paul Walker en zijn maatje hoe listig!
autoriteit zegt
@rhellema: die zullen vast niet reageren.. :)
lekkerlinksrijden zegt
De LFA, geweldig geluid, betrouwbaar, mooi, apart, waarde vast en lekker dorstig
tvklarenbosch zegt
De Murci is wel een slimme koop, zijn er maar weinig van gemaakt. De Carrera GT is m.i. de gaafste. Probleem met auto’s in deze categorie is wel de kosten om ze rijdend te houden. Google maar eens naar onderhoudskosten Mercedes SLR.
Richmond zegt
@tvklarenbosch: als je 500k kan stuk slaan op een auto, dan lijkt mij dat je ook genoeg hebt om hem rijdend te houden. En anders zet je hem midden in je woonkamer, niet op kenteken hoef je ook geen wegen belasting te betalen
jorden zegt
@benja01: ja maar het topic ging ook over waardevast. Moet je dan ook die 20k per jaar aan running costs maar even vergeten? Waardevast is eigenlijk alleen voor garage Queens van toepassing.
tvklarenbosch zegt
@jorden: precies! En met dat deze man 7,5k per jaar wilt rijden lijkt met mij zinnig om naar iets anders te kijken. Mijn keuze zou een 458 speciale of een 911 GT3 touring zijn. Of allebei
flutterby zegt
@tvklarenbosch: Je kan natuurlijk altijd de nieuwe Roadster van Tesla reserveren, of zelfs twee. Minimale runningscost en dé auto die alle huidige hypercars in specs gaat overtreffen.
davelepeef zegt
@flutterby: denk dat ie ’n auto zoekt waar z’n hart sneller van gaat kloppen.
sudbina zegt
Echt helemaal niks in dit lijstje waar ik kippenvel van krijg..
Mijn advies:
– Alfa Romeo Montreal (90k voor de beste die er is).
– Alfa Romeo RZ Zagato, Ill Mostro (105k)
– Maserati Gran Turismo 4.7 (80k)
– Range Rover Sport SVR (180k)
Dan hebbie een garage voor waar je meer aan hebt dan aan alles wat in dit stomme lijstje staat.
En op die Range Rover na nog waarde vaster ook.
michelF zegt
ik weet niet of je het beginstuk hebt gelezen, maar dit is niet waar meneer naar op zoek is..
On topic: voor mij 100% de LFA! wat een geluid, en worden alleen maar meer waard
Gulli zegt
Ik ben van mening dat de V10, ongeacht in welke auto hij ligt, het mooiste motorgeluid op aarde produceert. Toen ik op de Ring werd ingehaald door een Carrera GT die volle toeren de bocht uit accelereerde kreeg ik zoveel kippenvel dat het nog pijn doet. Later heb ik een keer een LFA voorbij horen komen en ervoer ik dezelfde sensatie.
Vorige week nog hoorde ik op een van de dijkjes rond onze wijk het onmiskenbare geluid van een Lamborghini V10, die diepe brom en die hoge huil tegelijk. Ik wist meteen wat het was en weer die kippenvel. Een V10, Daar kan zelfs de Messerschmidt 6.2 V8 van Mercedes niet tegenop.
Richmond zegt
@sudbina: iemand wil een Supercar en absoluut geen klassiekers en je komt aan met 3 klassiekers, een moderne GT en een lompe SUV. ?♂️
flatsixx zegt
Speciale Aperta of de GTO voor mij
Ot92 zegt
De Porsche Carrera GT of de Lamborghini Murciélago LP670 SV.
Misschien is het toch wel verstandiger om voor de Lambo te gaan, aangezien de Carrera GT soms je leven kan kosten…
Richmond zegt
@Ot92: alleen als je Paul Walker heet
kirdian zegt
@benja01: burn baby burn
jorden zegt
@Ot92: Ik denk dat je versteld zal staan hoeveel mensen ‘t leven hebben verlaten in een golf.
Ot92 zegt
@jorden was meer bedoeld als meme…
samajeste zegt
Alfa 8c? De dichte versie uiteraard. Exclusief, snel en allemachtig bloedmooi. Voor dit geld vind je er waarschijnlijk wel een die alleen ooit de trailer af is gereden. Of je zoekt er een met een paar 1000 kilometer op de teller en houdt de helft van het geld op zak.
toyotafortuner zegt
Mijn hart zegt LFA. De vraag is echter hoe snel zal iemand die voornamelijk Duits heeft gekocht, Japans zal overwegen…
povel zegt
Carrera gt of de lexus. Dat geluid van die motoren is echt ongelofelijk.
jeppie zegt
Murci of Ford GT natuurlijk! Of gewoon allebei als je nog wat reclames verkoopt :)
technopatat zegt
Lastig kiezen, lastiger dan gedacht… De LFA klinkt toch echt buitenwerelds! Ik ben fan van zijn looks ook en heb het grootste respect voor al het werk en moeite die Lexus hier verlieslatend in stak.
De Murci kan daar gerust naast staan en heeft toch iets gruwelijks fout die zoooo aanspreekt. Dat filmpje van die Murci,SV die schuin de baan op launcht in een AWD-drift is 1 van mijn meest bekeken youtube fragmentjes.
En dan heb je nog die GT3 RS 4.0, eigenlijk de ‘minst’ speciale vind ik. Maar Porsche kennende hebben ze daar zeker iets speciaals van gemaakt die toch zalig bruikbaar is (ik kijk naar jou, LFA zonder bekerhouder!) en die 4.0 op een trackday naar de rev-limiter jagen moet toch ook kick’s geven… En net die trackday zou ik er wel af en toe eens mee doen (auto’s zijn om te gebruiken), en dan is de Porker daar toch het best ontwikkeld. Dus na lang nadenken denk ik dat ik het eigenlijk nog altijd niet weet :D
Dutchdriftking zegt
@technopatat: linkje van de youtube video?
technopatat zegt
@dutchdriftking: zeker!
https://youtu.be/E-cce1vwiMM
Geniet!
Dutchdriftking zegt
Niet de meest verstandige locatie voor een dergelijke actie, maar het is zeker vermakelijk.
kniesoor zegt
Wat mij betreft een LF-A. Zo’n groene. Prachtig in alle opzichten.
focusrs zegt
Die extra reclames verkopen en gaan voor die Carrera GT ? Wat een droomwagen!
tge2 zegt
LFA
tttijn zegt
Lexus aub :)
Dutchdriftking zegt
Een oranje Murciélago SV natuurlijk!
louise zegt
599 GTO natuurlijk ?
tvr1974 zegt
Ik zou persoonlijk die nieuwe Donkervoort die net is uitgekomen bestellen. Hoef je ook niet bang te zijn op het moment dat er weer een Tesla naast je staat bij het stoplicht vernederd wordt en hou je 3 ton over voor de snelle gezinssedan/SUV/station. Daarbij hoef je met die Donkervoort ook niet bang te zijn voor de afschrijving.
masterik zegt
Ik zeg 599 GTO!!! Ik weet nog 1 mooie te koop staan met 6.800km…..
deepep zegt
Aston Martin Vanquish Zagato! 99 van gemaakt, die blijven hun waarde wel houden en V12!
jwst zegt
Eens, en een alfaholics graag.
dracae zegt
Ook al had ik 1 of 2 miljoen, dan nog werd het de LFA!
jwst zegt
Eens en een alfaholics graag. 5 ton voor een lexus pff, dat heb ik ook met die ford. Hoewel dat toch de mooiste is van het stel. Dan toch maar….de Pista..
Turbo S zegt
@jwst: ik ook een 488 Pista en zou ik het dubbele uit mogen geven een F12 TdF.
Rob zegt
500 duizend euro, maar het mag ietsje meer zijn.
Volgens mij kun je dan alles halen wat je hartje begeert. Snap niet helemaal waarom Wouter hier een autoblog “advies” voor nodig heeft. Een rijtje supercars kan iedereen toch wel opsommen?
Richmond zegt
@Rob: krenten uit de pap halen?
Rob zegt
@benja01
Ik heb de krent gevonden!
https://youtu.be/5iEeMXqhDyY
vaakbenjetebang zegt
Wat is de kans dat autoblog een supercarweek heeft, en er ene Wouter met een fantasiebudget op zoek gaat naar een supercar en daar advies voor nodig heeft, denk je…?
keecee zegt
Lexus LFA
jorden zegt
550 Barchetta
SvenskaAeroplanAB zegt
Johhh, wat een lijst! De LFA is fantastisch natuurlijk, maar ben ook ernstig fan van de lijnen van de 599… Toch zou ik met zo’n budget iets anders kiezen, de Eagle E-type. Dat is gewoon de holy grail…
maldini zegt
Natuurlijk de Murci, een echte supercar, een echte jongensdroom!
bernoulli zegt
Zou een nieuwe kopen met een verwachte waardestijging en niet eentje waarmee je de verkoper beloont door met jouw halve miljoen zijn slimme investering van jaren terug te bevestigen.
monsieurleloure zegt
Renault Talisman
frederik zegt
Je bent echt knettergek als je een 997 GT3 verkiest boven een Carrera GT. Ik denk dat de Carrera GT ook een veel fijnere dagelijkse metgezel is dan zo’n kneiterharde GT3. Dat zou mijn keuze dus zijn. Maar liever nog zou ik de garage vullen met wat oud spul. Je hebt toch weinig aan een supercar in je dagelijkse leven.
Ik zag laatst de video van Harry Metcalfe die met z’n Countach via de Route Napoleon en de Côte d’Azur naar Zwitserland rijdt. Fantastisch natuurlijk (wát een geluid) maar de gedachte bekroop me dat hij misschien meer plezier had gehad in een 911S uit 1970. Het was wel heel hard werken in die Countach. Dus misschien geeft een “normale” sportauto meer plezier dan een supercar. Iets om over na te denken aan het eind van de supercarweek. :)
wouteraerox zegt
Een Mercedes SLS AMG Black series? Betrekkelijk nieuw, snel, imponerend, bijzonder en enigszins dagelijks bruikbaar. Of rijdt dat echt heel hardcore?
frederik zegt
Of als het toch een supercar moet zijn, een Alfa 8C voor de helft van het budget?
E34M5Touring zegt
https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/ferrari/365gtb4/2152288.html
Klaar.
bernoulli zegt
@E34M5Touring: mja. Zit je in je supercar van een half miljoen en word je zoekgereden door de eerste de beste pet in een Leon Cupra.
reactief zegt
Je druk maken om een pet… Dat doe je niet als je zo’n auto koopt.
E34M5Touring zegt
Who cares, je zit in een V12 Ferrari… Dan heb je sowieso gewonnen.
vaakbenjetebang zegt
En wat dan nog? Je zit in een freaking Daytona. Alsof je dan nog iets te bewijzen hebt aan wie dan ook op het gebeied van auto’s en goede smaak, laat staan iemand die van alle auto’s op de wereld uitgerekend een Seat heeft gekocht. Laat hem je maar snel zoekrijden, hoef je dat knullige ding niet meer te zien. Dan zit je nog steeds in een Daytona, en is je uitzicht per definitie een stukje minder lelijk geworden. Win/win!
bernoulli zegt
Nu ken ik die Wouter een beetje. Die heeft toch liever een beetje gang in dat apparaat.
SvenskaAeroplanAB zegt
@E34M5Touring: Oefff… Prachtig!
frankykoop zegt
Goede investering…de Carrera GT was eind 2017 niet onder 1.000.000 te vinden. Net zoals veel andere auto’s in het rijtje is het waardevaste de afgelopen jaren nou niet echt gelukt.
Enne, wat moet Wouter met een ‘echte rijders-auto’…. hij geeft zn geld liever uit bij Ruk van Stippent aan een fabrieksnieuwe detailbeurt dan aan een sperdiff en een knap onderstel!
vpowert zegt
Ik moest wel even lachen om de Autoblog zelfspot :-) Chapeau!
julian06 zegt
Doe mij ze maar gewoon allemaal!? Maar als ik dan toch moet kiezen, doe dan maar de Porsche 911 GT3 RS!!
j4cks0n zegt
Ik, als Porsche-liefhebber, zou gaan voor de Lexus LFA.
mynameisjeroen zegt
@j4cks0n: Ik, als Lexus-liefhebber, zou gaan voor de Carrera GT :-)
trolle zegt
Lambo of lfa
monaco zegt
Ik zou toch overwegen om een 488 Pista te kopen. Dan heb je iets wat hypermodern is, betrouwbaar en zeer comfortabel. Een ander pluspunt is dat het een Ferrari is natuurlijk….
peekaas zegt
Een budget van 500K en dan alsnog maar 2 auto’s binnen het budget aanbevelen.. het is bijna knap ?
davelepeef zegt
@peekaas: ach, 20 procent over budget gaan. Er zijn instanties die daar alleen maar over dromen…
tenaci zegt
LFA!!!!