Fijne kilometervreters lusten we wel, maar wat kun je krijgen voor 15 mille?
Elektrische auto’s gaan het helemaal worden. In veel gevallen is dat volkomen logisch. De discipelen bidden tot Elon Musk en bewegen zich alleen voort met stekkers. Het is immers de toekomst. Oh ja, diesels zijn vies en ouderwets. Maar er is een discipline waarin een elektrische auto hopeloos slecht is en een dieselauto juist excelleert. Namelijk het rijden van enorm lange stukken op hoge snelheid. Dan wil je een dikke diesel tot je beschikking hebben. Moeiteloos lappen asfalt verslinden met 180 km/u. Op het moment dat de Tesla-eigenaar een tweet stuurt dat het ‘zo lekker is om om de 2 uur een half uurtje koffiepauze te houden’, ben jij al 200 km verder.
Een iemand die zo’n auto wil is Valencio. De beste Autoblog-lezer in kwestie is op dit moment de trotse bestuurder van een BMW uit de 7 Serie. Om het nog mooier te maken, een 7 Serie met de 4.4 liter V8. Dus met 333 pk in zijn E65 komt Valencio helemaal niets te kort. Maar toch, hij mailde ons met een verzoek om te kijken voor een vervanger. Voor zijn werk maakt Valencio op dit moment namelijk erg veel kilometers. Dermate veel kilometers dat een auto met benzinemotor absoluut niet rendabel is. Zelf is Valencio al rond wezen kijken en hij kwam telkens uit op de BMW 535d. Of wij nog een paar leuke alternatieven voor hem hadden? Maar natuurlijk! U vraagt, wij draaien. Een leuke vrijbrief: importeren is in het geval voor Velancio geen enkel probleem! Om een goed beeld te krijgen van de wensen en eisen van Valencio heeft hij onderstaande tabel ingevuld:
Huidige /vorige auto's: | BMW 745i (E65) |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Beide |
Budget: | €15.000 |
Jaarkilometrage: | 50.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Diesel |
Reden aanschaf andere auto: | Te veel kilometers voor een benzine. En helemaal met een verbruik van 1 op 6 ;-) |
Gezinssamenstelling: | 1 volwassene |
Voorkeursmerken /modellen: | Duits |
No-go modellen / merken: | Amerikaans |
Volvo S80 D5 Summum Geartronic
14.950
2010
120.000 km
In principe is dit de beste auto om aan te raden. De Volvo S80 (rijtest) is een zeldzaam prettige reisauto. De vijfcilinder is sterk genoeg om lange stukken 200 km/u te rijden. De automaat is niet heel snel, maar met bescheiden haast voldoet het prima. De stoelen en zitpositie zijn des Volvo’s. Je zit iets hoog en de stoelen lijken wat zacht. Na honderden kilometers rijden kom je erachter dat je nooit meer anders wil. De uitrusting van de Summum uitvoering is meer dan uitstekend. Vandaar de de naam Summum, uiteraard. Nog een voordeel is dat ze goed te vinden zijn in het budget. Voor 15 mille kun je heel knappe S80 (aankoopadvies) met weinig kilometers op de kop tikken. Nuchter gezien de meest verstandige keuze. We begrijpen: niet het meest spannend. Dit is een rijdend bord Brinta. Je weet dat het een goede keuze is, maar je zoekt iets meer sjeu.
BMW 535d Touring M-Sport (E61)
15.000
2007
150.000 km
Voorsprong door techniek is een term die door een ander Zuid-Duits merk gebezigd wordt. Maar BMW was destijds de eerste die met een echt snel alternatief kwam voor een benzinemotor. In plaats van een logge V8 kreeg de 535 een twinturbo zescilinder. Bijna alles klopt aan deze 535. Ze zijn zeer vlot, rijden uit de kunst en als Touring in M-Sport trim ziet deze er nog beter uit dan de huidige 530d. Het interieur is in meeste gevallen keurig. Dat ‘in meeste gevallen’ is afhankelijk van de uitrusting. In Duitsland werd de 535d (aankoopadvies) ook regelmatig verkocht aan de veelrijder met haast en een budget. Dus wel de dikke motor, maar weinig opties als groot navigatiesysteem, lederen bekleding of gescheiden climate control. De banden waren destijds runflats. Tegenwoordig zijn deze een stuk beter. Maar een setje reguliere banden rijden over het algemeen fijner.
Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro (C6)
12.500
2009
160.000 km
Waarom de keuze voor een Allroad? Je zou de A6 Avant 3.0 TDI S-Line beter kunnen vergelijken. Maar de A6 gaan we niet snel roemen om zijn dynamische capaciteiten. De A6 S-Line is te hard geveerd zonder sportief te zijn. De Allroad beschikt over een comfortabeler onderstel met luchtvering. Nog een voordeel is dat de Allroads standaard al een stukje completer waren dan de gewone Avants. Qua rijden klopt het ook een stuk beter. De A6 Allroad (rij-impressie) is een fijne kameraad om lange ritten mee te maken. Gek genoeg is het ‘Allroad’-gehalte voornamelijk plezierig in de stad. Drempels neem je net wat sneller en de plastics bumpers zijn praktisch met de vele paaltjes (en andere bumpers). Je hebt keuze uit een 2.7 en 3.0 diesel. Laat de 2.7 links liggen. Ja, deze loopt iets mooier, maar de 3.0 TDI is aanzienlijk krachtiger en heeft minder issues. In het budget kun je met gemak een nette post-facelift Allroad vinden.
Citroen C6 V6 HDI240 Exclusive
13.500
2010
140.000 km
Een aantal weken geleden werden de lange-afstandscapaciteiten van de Citroen C6 (rijtest) genoemd. Alleen daarom al moet de auto behandeld worden. Als je op zoek bent naar een sportieve 5 Serie is de C6 totaal aan de andere kant van het spectrum. Maar ten opzichte van jouw huidige 7 Serie is het geen gekke gedachte. Het grootste verschil zit in het karakter. De C6 gedijt uitstekend bij een relaxte rijstijl. Je wordt er zelf rustig van. Dat betekent niet dat de C6 langzaam is. Op de snelweg doet die gekke C6 met biturbo-diesel niet eens zo heel erg veel onder voor de 535d qua snelheid. Voor 15 mille kun je de laatste exemplaren vinden (aankoopadvies). Let wel, deze zijn erg weinig verkocht.
Jaguar XF Diesel S Luxury (X250)
14.500
2010
150.000 km
Qua dynamische eigenschappen zit deze Jaguar XF (rijtest) het dichtst bij de 535d. Ook hier een drieliter zescilinder diesel met twee turbo’s. In dit geval heb je zelfs meer vermogen in de BMW, zo’n 3 stuks. Qua rijden is er ook een zekere vorm van overlap. De BMW is iets verfijnder in de aandrijflijn, het onderstel van de Jaguar is net wat uitgebalanceerde. Iets minder sport, maar een stuk meer comfort. In Duitsland zijn er enkele exemplaren met deze motor te vinden voor een aangename prijs. Houdt er wel rekening mee dat er nog een bedragje aan rest-BPM bovenop komt. Anders is de ‘gewone’ 3.0 V6 diesel een optie. Die zijn ook makkelijk te vinden (aankoopadvies).
Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4-Motion
13.500
2011
130.000 km
Mocht je het formaat van je huidige 7 Serie weten te waarderen, kijk dan niet verder. In principe is de Audi A8 een betere keuze: alle kwaliteiten van de Phaeton, maar dan een lager gewicht. Echter, de Phaeton (rijtest) wordt voor schrikbarend lage prijzen aangeboden. Een postfacelift V6 TDI is gemakkelijk op te sporen. De Phaeton heeft een zeer fraai, stil en comfortabel interieur. De rij-eigenschappen zijn vooral afgestemd op gerieflijkheid. De V6 diesel is op zich krachtig genoeg, maar een 535d ga je bij lange na niet bijhouden. Maar eenmaal op snelheid (deze Phaeton haalt alsnog 237 km/u) zijn er weinig auto’s zo onverstoorbaar als deze.
Mercedes-Benz E350 CDI Coupe (C207)
14.000
2009
140.000 km
Aangezien er nog geen kinderen in het spel zijn is een dikke coupé een leuke optie om te overwegen. De BMW 6 Serie met deze motor is uitstekend, maar nog net ietsjes te duur. De E350 CDI van Mercedes-Benz (rijtest) is wel goed te vinden in het budget. Ondanks de naam E-Klasse is het technisch gezien een C-Klasse en ondanks de typenaam ‘350’ is het eigenlijk een 3.0. Dat maakt allemaal niet uit, want het is een fantastische rijdersauto. Ook met een eventueel AMG-pakket blijft comfort de boventoon voeren, alhoewel de Sport-knop daadwerkelijk de boel straffer maakt.. Voorin zit je als een vorst, achterin is het redelijk krap. Maar dat maakt (nog) niets uit.
YOLO: Range Rover Sport TDV8 HSE
13.500
2007
135.000 km
Sommige auto’s laten zich lastig rationaliseren. Deze Range Rover Sport is er zo eentje. Net als bovenstaande Mercedes jokt de auto over zijn naam, technisch gezien is dit een Land Rover Discovery 3. Dat betekent dat deze auto bijna meer dan 2.650 kilogram weegt. Dan is het wel lekker om een koppelrijke V8 in het vooronder te hebben. Het is niet zozeer de snelheid van deze Range Rover (rijtest) dan wel de sensatie van snelheid. Het is een van de snelste vierpersoons bungalows die je destijds kon kopen. Daarbij klinkt de V8 bijzonder goed. Redenen om er eentje te kopen: ze worden voor dumpprijzen aangeboden. Niemand zit op zo’n auto te wachten. Redenen om het niet te doen: de kosten om het rijdend te houden zijn nogal hoog. Vandaar de Yolo.
mauking zegt
De Jaguar
jannemaneke zegt
535d of E350 aub
Okkii zegt
De mercedes is een heerlijke cruise auto. Heb zelf een e250 cdi dat komt heerlijk mee met verkeer en redelijk zuinig.
dawwg zegt
@okkii: Ik onderschrijf je verhaal helemaal; rijd zelf zo’n 75K per jaar (C250 CDI) en ook dat ding is echt een comfy snelwegknaller. Rijd regelmatig honderden KMs 140km/u op de cruise-control en dan is ie fluisterstil en rijdt nog steeds gemiddeld 1:18, terwijl als het moet, je alsnog in 7s op de 100 zit … in een 1500kg station diesel :)
JamesBond007 zegt
Ik ga voor de Volvo. Geen gedoe, geen poespas, brengt je naar je bestemming, krachtig zat en het mooiste geluid ondanks diesel.
desjonnies zegt
@jamesbond007:
Deze mist alleen de snelheid, voor de rest sub zero en weinig gedoe en poespas.
http://i42.servimg.com/u/f42/15/92/76/47/volvo-10.jpg
dieselkameel zegt
@desjonnies: Laten chippen bij Rica, heb ik ook gedaan met mijn xc70 D5. Hij is er krachtiger en zuiniger op geworden. De stoelen zijn het grootste voordeel van de auto, er zijn weinig auto’s waar je zo lekker inzit. Met de vermogens upgrade kun je hartstikke leuk mee komen met de snellere jongens in het verkeer.
racerx zegt
Tja, ik zou zonder twijfel voor een 535 gaan. Laatst in een LCI E61 535d gereden, heerlijke en fijne auto die eigenlijk alleen qua sound tekortschiet op mijn eigen E60 540i. Als ik moest dieselen wist ik het wel…
nvn1993 zegt
S320 cdi. Eigenlijk de enige juiste keuze in dit geval.
hfdude zegt
Heb zelf de f11 535d. Fantastische auto waarmee je in Duitsland gerust zeer relaxed 220kmh op de cc kan rijden. Voor mij de perfecte allrounder. Met een beetje tweaken heb je 370pk en kan je boven de 150kmh zelfs een 996 kwijt rijden. Met een gemiddelde van boven de 1 op 10. Echte aanrader!!! (Wel met komfort interieur en dynamisch onderstel aub)
MAB zegt
@hfdude: voor 15k gaat dat nooit lukken natuurlijk.
hfdude zegt
@mab: Excuus, ik woon in DE, daar lukt het wel. Maar dan blijft de e60 ook een fantastisch alternatief. Heb ook de e61 535d gehad, en die doet nauwelijks onder voor de f10. Alleen had ik een pre LCI model met problemen met de koppelomvormer wat later wel goed verholpen is. Voor e60/e61 dus altijd voor de LCI gaan!
desjonnies zegt
Eigenlijk alleen de Phaeton met een V6 Diesel, de C6 zal voor de gemiddelde BMW’ert een planetair stelsel te ver gaan qua filosofie en idee.
roppp zegt
@desjonnies: wel wat triest dat de C6 nu die is overleden wordt overladen met lauwerkransen en wierook, terwijl ie bij leven met de nek werd aangekeken……
lekkerlinksrijden zegt
Skoda superb is misschien nog een optie, of moet het Premium zijn, Skoda is ook ‘ half duits’
karhengst zegt
@lekkerlinksrijden: Is die nog met een V6 diesel geleverd, of komt hij niet verder dan een 2.0 TDI? In dat laatste geval is hij tov de overig genoemde modellen toch wat underpowered.
lekkerlinksrijden zegt
@karhengst: nog ff opgezocht en helaas alleen met 4 pitter te krijgen met 190pk
chrisvaljas zegt
E 420 cdi w211
c350cdi zegt
Een C350cdi uiteraard. Zoek niet verder. Ik heb met die van mij nu 460.000 gereden in 6 jaar tijd. Moeiteloos veel kilometers, loopt altijd, heerlijk comfortabel en toch ook scherp als het moet. En uiteraard: doortrekken tot de begrenzer, moeiteloos naar de 250. Ziet er uit als een taxi (ja zelfs een beetje saai), maar vergis je niet met een stoplichtsprintje of een 80-200. Heerlijke v6. Ook de kosten vallen heel erg mee. Bijvoorbeeld banden 80.000 tot 100.000 km, remblokken voor 260.000km, achter pas na 440.000. Zeker als je net zoals ik alleen maar op de snelweg zit.
Laat mensen maar lachen en commentaar hebben, ik geniet elke dag.
KEV9 zegt
Met afstand de c6 . Op alle fronten de meerdere als het gaat om comfort.
sracert zegt
Mercedes heeft een mooie coupe. Een verademing t.o.v. de oerlelijke sedan’s die ze op de markt zetten. Persoonlijk de Citroen, machtig apparaat.
kenner zegt
Ik scroll altijd eerst naar de Yolo en dan lees ik het hele artikel uitgebreid. Altijd leuk
mercedesw140 zegt
Audi A8 3.0/4.2 TDI, Audi Q7 3.0/4.2 TDI, BMW 530D,535D, BMW 730D, BMW X5 30D, Mercedes E 320 CDI, Mercedes S 320 CDI, Mercedes S 420 CDI, Mercedes ML 320 CDI, Mercedes ML 420 CDI, Mercedes R 320 CDI, Mercedes GL 320 CDI, Mercedes GL 420 CDI, Volkswagen Pheaton TDI
Zelf zou ik voor één van de Mercedessen gaan! Zo’n S is heerlijk maar een R natuurlijk ook! De GL is groot, hoog en comfortabel. Eigenlijk perfect dus! Al helemaal met zo’n V8 diesel.
Als het mijn geld zou zijn, zou ik opzoek gaan naar een E, S, R of GL.
roppp zegt
@mercedesw140: gefeliciteerd jongen. Nu het geld nog.
yippiekaye zegt
@mercedesw140: als je je geld kwijt wil, moet je een R kopen. Dan sta je iedere week bij de garage met een ander mankement.
trustmeiamanengineer zegt
Zo’n C6 lijkt me echt geweldig voor het snelweg werk! Bovendien ook nog een prachtige en aparte auto. En die V6 diesel is samen met Jaguar ontwikkeld en een juweeltje op zichzelf.
realracing3 zegt
Ik las eerst asfaltsvlinder…
Het wordt toch tijd om wakker te worden.
kennone zegt
De S80 is echt een fijne wagen. Bij ons thuis hebben ze de T6 AWD van dit model gehad. En kregen als deze in onderhoud was eem D5 AWD mee. Die diesel was dan wel wat minder snel maar wat een fijne motor is dat! Klinkt ook nog eens redelijk (diesel..) ik zou voor een D5 AWD gaan en stage 2 laten tunen bij Rica. ??
thomasthomas zegt
800,- euro wegenbelasting per 3 maanden. En niet echt heel zuinig zo’n RR. Liet hem heel graag staan.
siemi zegt
@thomasthomas: om nog maar te zwijgen van reparatiekosten. 2 turbo’s vervangen kost minimaal 7500 euro maar 10.000 is realistischer.
ikenteken zegt
535d 100 procent is ook de snelste
viezefreddyw zegt
Doe jezelf een plezier en kies comfort. Dus kies de C6. Er is werkelijk niets comfortabeler dan dat. Het enige wat je erbij moet kopen is een leren tas zoals artsen en psychologen mee rondlopen. Bij zo’n auto hoort en mag dat. Oh ja, en je bent de enige in de straat met zo’n ding. De enige in je wijk. De enige in je familie. De kenner zal er naar vragen bij je hoe het nou is om zo’n ding te hebben.
sanderm3 zegt
@viezefreddyw: helemaal eensch
rufctr01 zegt
@viezefreddyw: helemaal met je eens! Ik zou zeker de C6 nemen. Fijnere auto ga je niet vinden.
slickrick zegt
@viezefreddyw: relatie van mij had z’n C6 , ja comfortabel, maar dat ding deinde als een boot, werd er misselijk van….
Met het strakke asfalt in NL zou ik toch voor de 535d gaan, waarom, omdat ik er al 3x van versleten heb….
rufctr01 zegt
@slickrick: dikke onzin! Je hebt ooit eens een verhaal gehoord van een verre oom die een achterneef had en die had in 1964 een DS.
Als je de C6 op de sportstand zet dan is de auto gewoon stug. En als jij misselijk in een C6 wordt, dan denk ik maar aan één ding: natte wind!
slickrick zegt
@rufctr01: als je de C6 stug durft te noemen dan vraag ik me af of je ooit in een echte auto hebt gereden….
E34M5Touring zegt
@rufctr01: Is helemaal geen dikke onzin, hangt volledig samen met het bouwjaar wat je gereden hebt. De eerste series waren echt wel deinerig in de comfortstand, daarom is dat ook diverse malen getweaked. Vooral in korte links/rechts bochten had het systeem soms moeite dat te verwerken. De sportstand stug noemen gaat me ook een trap te ver. Dat scheelde wel wat maar stug wordt het nooit. Zoals Sjonnies ook zegt, ze zitten qua concept veel te ver uit elkaar. Als je BMW’s gewend bent is zo’n C6 gewoon heel soft. Niet slecht of wat dan ook, gewoon een ander idee van hoe zoiets moet rijden. Heb zat lui gehad met 5 series ed. om proef te rijden en die vonden hem allemaal comfortabel. Maar misten de dualiteit van het sportief/comfort wat die modellen wel bieden. Zijn die dan zo comfortabel als een C6, nee. Maar vaak comfortabel genoeg en ook nog sportief genoeg om lol mee te hebben. De C6 doet alleen comfort en lange afstand blazen. Even op snelheid een klaverblad pakken etc. is gewoon veel minder leuk. Want daar is ie gewoon niet voor gemaakt. Nogmaals, geeft ook niet. Maar schilder andermans mening dan niet meteen af als dikke onzin.
frederik zegt
@E34M5Touring: Zeer goede samenvatting, zeg ik als 5-serie rijder en deels ex-Citroën rijder. :) Het is gewoon ook leuk om eens een bergweggetje op te knallen in de sportstand en dat lukt niet in een C6.
tenaci zegt
@slickrick: het is een Citroen hè, geen fifties Caddilac. Deinen doen ze juist niet, strijken alles vlak, zeker in deze C6 met een van de meest ver gevorderde doorontwikkelde hydropneumatieksystemen die dit meer heeft gekend.
rufctr01 zegt
De Citroën C6 op alle fronten! Zeer aparte verschijning, van binnen helemaal geweldig en één van de fijnste diesels die je kunt krijgen. Je zou ook nog een C5 tourer 3.0 hdi kunnen overwegen.
De Citroën zit goed in elkaar en weinig problemen. De BMW kan problemen hebben met de kabelboom, een zwak punt van deze auto.
ruudbmw zegt
E39 530d. Een heerlijke auto/tank… op 1 tank meer dan 1000km rijden en het rijd zo lekker.. ga niet voor de e39 535 want v8.. persoonlijk niet mijn ding. Zoek een net exemplaar, onderhoud hem goed en wie weet verkoop je hem wel weer voor meer. Goeie exemplaren worden steeds meer waard
arias12 zegt
De BMW is een bere sterke en fijn rijdende auto. Ik zou voor de BMW gaan.
allesmetturbo zegt
Pheaton
dunhozzie zegt
De Jaguar of de Range Rover. Maar goed, mijn beurs is het niet, dus ik heb makkelijk praten.
Alternatieven (of misschien vind @willeme ze niet zo goed):
Mercedes R,
https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-r-klasse-r-320-cdi-4-matic-iserlohn/246801652.html?ref=srp
Of een S
https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-klasse-lim-s-420-cdi-l-vollaustattung-laupheim/244900671.html?ref=srp
of deze Infinity:
https://m.mobile.de/auto-inserat/infiniti-m30d-s-premium-service-und-tüv-vor-übergabe-mögl-riemerling-bei-hohenbrunn-münchen/238618502.html?ref=srp
alloallo zegt
Ik vine de Infinity wel een originele keuze! En waarschijnlijk ook een goede! @dunhozzie:
rrk147 zegt
En een Thesis 2.4 jtd 20v? Heeft ook 200 pk toch? Vind ik zelf een erg stijlvolle auto, die ook erg comfortabel is. Er is alleen weinig Duits aan, maar als de C6 wordt aangeraden, dan moet dit ook kunnen. Buiten de motor wellicht iets minder betrouwbaar….
lavoro zegt
@rrk147: eens, een thesis of alfa 166 met een dikke 2.4 20v. Rijdt subliem, rijkosten vallen erg mee, je ziet er eens per half jaar eentje rijden en je houdt 10k in je beurs. Eigenlijk raar als je het niet doet.
redbeams zegt
Wel een benzine maar dacht zelf aan een Lexus GS450h
sleepyj zegt
Phaeton, dat ding rijd geweldig, is tot in alle details aandacht aan besteed en dat merk je daadwerkelijk. Ik kan me geen betere keuze voorstellen. Onderhoud in Duitsland laten uitvoeren, gelijk reden om meer asfalt te verslinden.
maikelschennink zegt
Zelf geen ervaring met de D5 in de s80, wel in de V70 (bouwjaar 2006). Het ding was gechipt naar 225 pk & 520nm koppel, wat een kanon! Op de snelweg regelmatig onder de 3 liter per 100 kilometer gehaald en qua tussensprints ben je het meeste op de weg de baas
rikus zegt
Zouden er echt mensen zijn die een BMW 7 inruilen voor een Citroën C6?
De RR is ook niet bepaald zuinig, dus als het je daar om te doen is kun je die laten staan. Plus onderhoud kan prijzig zijn.
Zelf zeer goede ervaringen met de E350cdi sedan. Hele fijne auto om lange ritten mee te maken. Betrouwbare, vlotte wagen.
De 5 serie stuurt scherper en is sneller. Voelt ook echt sneller. Maar het gaf me niet zo’n “koning te rijk gevoel” als wat de Benz wel geeft.
En de Volvo.. Tsja..
Koning Willem Alexander had er één.
Maar hij heeft geen auto nodig om zich de koning te rijk te voelen.
tjorque zegt
Gewoon de siebener op gas zetten (200L tank er in plempen) zou ik zeggen en lekker blijven doorknallen zonder roetwolken.
Als het echt moet, is de C6 de aparte keuze een beetje yolo zelfs en de 535d de “ik wil zeker zijn dat het goed is en neem geen risico’s keuze”.
De ranger lijkt me een net zo gekke keuze als met de 7’ner op benzine blijven rijden. Qua taksen, kosten en meerverbruik lijkt me dat zelfs achteruitgang.
dirkiii zegt
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=325226371
Dit is pas yolo v10 TDI
ehnl zegt
waarom allemaal van die grote auto’s?
je kunt toch ook best 50.000 km./jaar rijden in een 3-serie, een V-40 of een Golf?
Bovendien is rijden in een grote, zware sloep op satansap extreem slecht voor het milieu, dus nog een reden om niet voor zo’n auto te kiezen!
schuiftrompet zegt
@ehnl: boomknuffelaar ?
karhengst zegt
@ehnl: je kan ook thuis blijven en een uitkering trekken, is nog beter voor het milieu. Sommige mensen willen nu eenmaal wat meer in het leven. En op dergelijke afstanden en bij snelheden van 200 heeft het een enorme meerwaarde een E-segmenter te rijden ipv een Golfje. Het extra verbruik is namelijk minimaal, dat merk je vooral in de stad, niet op kruissnelheid. Je krijgt er echter wel een hoop comfort en rust voor terug.
ehnl zegt
-edit: Zullen we het even gezellig houden? Dank.-
tenaci zegt
Ik zou elke BMW inruilen tegen de C6. Wat een geweldig ding! Ik vrees echter dat veel BMW-rijders de overstap niet zullen nemen. Zijn werelden van elkaar verwijderd. Maar ik zou het wel weten
erro zegt
De C6 of de S80 of de Jag. Eigenlijk alles behalve de RR
Maar als je van een 7 komt is eigenlijk de 535 GT meest logische keus
sander1980 zegt
Phaeton of RR Sport. Geweldige wagens met elk op eigen wijze bakken karakter.
autobeer zegt
De VW Touareg met 5.0 V10 valt ook net binnen het budget, is dat niet een briljante YOLO? In veel opzichten minder dan de andere suggesties, maar meer cilinders dus meer lol