We zoeken voor de verandering naar een verstandige tweede auto
Tristan en zijn vrouw hebben twee auto’s op het moment. Een Skoda Kamiq als leaseauto en een Opel Corsa. Destijds werd de compacte Opel gekocht omdat zij toen nog veel kilometers per jaar reed. Door die kilometers was het interessant om in een diesel te rijden. Daarbij was toen de leaseauto strikt voor zakelijk gebruik.
Al die dingen zijn nu veranderd. Zo rijdt de vrouw van Tristan aanzienlijk minder kilometers dankzij een nieuwe baan. De leaseauto wordt nu ook privé ingezet. Dus er is geen reden meer om de Corsa diesel te blijven rijden.
Dus er moet een nieuwe auto komen om de Corsa te vervangen. Eentje die net eventjes wat frisser is. En natuurlijk een benzinemotor in plaats van een diesel. Qua formaat lijkt een A-segment auto het meest logisch en dat vindt Tristan ook, ware het niet dat hij er niet heel erg blij van wordt. Deze zijn net eventjes te klein en te basic. Een klein beetje comfort en uitrusting kan men wel waarderen.
Kortom, wat is er dan mogelijk? Een Dacia Sandero is een geweldige keuze, maar dat is net iets te basic. Het mag best een bepaalde ‘Schwung’ hebben. Een klein beetje sjeu. Wat is er dan mogelijk. Een keiharde eis is de aanwezigheid van vijf deuren en airconditioning.
De wensen en eisen van Tristan voor een verstandige tweede auto kun je hieronder lezen:
Huidige / vorige auto’s: | Skoda Kamiq (2022, lease) en Opel Corsa (2011,koop) huidig |
Koop / lease: | Koop |
Budget: | 7.500 euro |
Jaarkilometrage: | Nog niet bekend |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Corsa is diesel, verandering baan, gaat niet meer veel mee gereden worden |
Gezinssamenstelling: | 1 zoontje, 7 maanden |
Voorkeursmerken / modellen: | auto’s uit b segment |
No-go merken / modellen: | Dacia |
Seat Ibiza Style 1.2 TSI (6J)
€ 7.950
2013
105.000 km
We beginnen de zoektocht naar een verstandige tweede auto met deze. Als je degelijke Duitse techniek zoekt met een beetje mediterraanse uitstraling, dan kom je al snel uit bij Seat! De Ibiza in de heuse Style-uitvoering is een erg prettige metgezel. De Seat Ibiza is natuurlijk gewoon een Polo, zij het met een ander interieur en koetswerk. Het ziet er niet sprankelend uit van binnen, maar de bediening werkt feilloos. De motor is eveneens een fijne: de 1.2 TSI heeft voldoende vermogen, lekker veel koppel en verbruikt redelijk weinig benzine.
Kijk alleen uit voor olieverbruik, dat kan soms hoger uitvallen (lees het Seat Ibiza (6J)-aankoopadvies dan ook aandachtig). Qua uitstraling, prijs, kilometers, ruimte en rijeigenschappen is het een prima aanbieding. Maak niet de fout door voor een even oude Skoda Fabia te kiezen. Die zijn niet alleen soberder, maar ook nog gebaseerd op een oudere generatie Polo.
Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir Lounge (199)
€ 7.250
2015
110.000 km
Misschien is deze Fiat wel vaker voorbij gekomen dan de Alfa Romeo 159. Net als de 159 is de Fiat Punto een Giugiaro meesterkerk ontwikkeld in een tijd dat men nog samenwerkte met General Motors. Als je een niet al te oude auto zoekt, is dit een zeer goede kandidaat. De motor is een tweecilinder met turbo die een kenmerkend doch niet verfijnd geluid voortbrengt.
Het is op zich wel geinig, alhoewel het meer brult dan dat het vooruit gaat. Aan het interieur merk je dat de basis van de auto uit 2005 is. Aan de rijeigenschappen eveneens. Dat is overigens niet een nadeel, vroeger reden auto’s iets leuker. Qua waar voor je geld kun je je lol niet op, het hele internet staat er vol mee. Een prima verstandige tweede auto voor erbij. Uiteraard hebben we ook een Fiat Punto-aankoopadvies.
Citroen C3 1.4 Collection (SC)
€ 6.500
2014
55.000 km
Veel B-segment hatchbacks focussen zich op hetzelfde publiek en dus zijn de karakters van de auto veelal identiek. Deze Citroen is lekker afwijkend, het guitige bolle modelletje is ietsje hoger. Je zit net eventjes wat hoger en de instap is iets makkelijker. Daarnaast is de Citroen C3 beduidend meer op comfort afgestemd. Nu is het qua verfijning nog altijd een B-segmentauto (verwacht geen wonderen), maar deze generatie is aangenaam om te rijden.
De 1.4 motor is absoluut geen racemonster, maar wel gewoon goed. Het 1.360 c metende blokje wordt al jarenlang door PSA gebruikt en is vrij simpel qua opzet, maar voor zijn soort behoorlijk soepel. Kortom, de meest relaxte van het stel. Ook te vinden in heel luxe varianten en het is altijd een vijfdeurs. En wat je niet verwacht, Wouter heeft er zelfs in gereden! Check hier het Citroen C3 aankoopadvies om het op beeld te zien!
Mazda 2 1.3HP TS+ (DE2)
€ 7.490
2012
85.000 km
Misschien is de Mazda 2 wel het compleet tegenovergestelde van de Citroen C3. De Mazda is ietsje kleiner, je zit ietsje lager en de auto is véél sportiever. De Japanner is niet alleen straffer, maar stuurt ook directer, communiceert beter en er zit balans in het chassis. Hier ga je met plezier een rondje rijden. Zeker als je die 1.3 tot het uiterste tergt en alle 86 pk’s aanspreekt.
Zo’n atmosferische viercilinder heeft daar meer in dan een driecilinder turbo. Het interieur is op zich keurig, doch wat sober. Qua uitrusting moet je wel soms even zoeken: niet allemaal zijn ze luxe uitgerust. Het is verder een typische Japanner qua bediening: relatief licht, maar alles gaat soepel en vanzelfsprekend. Het is overigens geen 100% Japanner: het platform is identiek aan dat van de (eveneens goed rijdende) Ford Fiesta. Een uitstekende verstandige tweede auto voor erbij: stuurt lekker en lekker betrouwbaar.
Renault Clio TCe 90 Expression
€ 8.000
2013
120.000 km
En hier is dan die driecilinder turbo! De motor in deze Renault Clio heeft net zoveel vermogen als de Mazda, maar dan met een cilinder en 400cc minder. Dankzij de turbo heb je wel ietsje meer koppel en vooral wat eerder. Dat maakt het een prima blokje voor dagelijks gebruik op deellast. Het verbruik is mogelijk ook erg laag, 1 op 20 kun je ermee halen als je voorzichtig bent. Omdat het een turbo is, kan het ook flink hoger uitvallen als je veel gas geeft.
Qua rijeigenschappen is deze Renault geen R.S.-model, maar een vrij uitgewogen volwassenen auto. De nadruk ligt ietsje meer op comfort, alhoewel het typisch Franse weggedrag ervoor zorgt dat je ook prima iets vlotter ermee kan rijden. De Expression-uitvoering is het minimale. Een handbediende airco zit er sowieso in. Groot compliment voor de styling: het huidige model ziet er namelijk bijna hetzelfde uit. Het is nog altijd een frisse verschijning. Qua betrouwbaarheid zijn het puike auto’s, getuige het Renault Clio IV-aankoopadvies.
Kia Rio 1.4 CVVT ComfortPack (UB)
€ 7.490
2013
100.000 km
De oosterse inzending van vandaag! Vroeger was het altijd: zoek de beste Toyota Yaris in het budget. Dat kun je nu nog steeds doen. Maar kijk ook even naar de Kia Rio. Het is een typische auto die op alle punten goed scoort. Echt excelleren doet ‘ie op geen enkel vlak, maar laat ook geen steken vallen. Alhoewel, qua design is dit nog altijd een fraaie auto.
De betrouwbaarheid is een sterk voordeel van deze Kia. De motor is een tikkeltje rauw, maar levert prima prestaties (er is ook een iets meer bescheiden 1.2 die ook ietwat rauw is). De ComfortPack is het minimale niveau, die heeft airco (de 1.4 is minimaal een ComfortPack). Wil je meer uitrusting, moet je het PlusPack of de ExecutiveLine hebben. Wil je wouter in een compacte Koreaan zien zitten? Bekijk dan het Kia Rio-aankoopadvies! Een uitstekende verstandige tweede auto, eigenlijk.
YOLO: Opel Corsa OPC (D)
€ 7.950
2009
140.000 km
Het zal je zijn opgevallen dat je een redelijke stap voorwaarts kunt maken, maar de Opel Corsa is al geen verkeerde auto. Enorm verouderd is ‘ie zeker niet. Als de Opel Corsa gewoon bevalt, waarom er niet eentje op benzine zoeken? En als je dan toch gaat voor benzine, doe dan de leukste op benzine: de OPC! Dan krijg je meteen de Dikke Sjaak met 190 pk, Recaro-sportkuipen, heftige bodykit en gave wielen. Oh ja, en een uitlaat in het midden!
De Corsa OPC is een beetje een onterecht vergeten hatchback. Men kijkt naar de Clio R.S. of de Mini Cooper S. De rijbeleving van de Corsa OPC is meer Old School en wat ‘hoekiger’. Qua snelheid ben je sneller dan de concurrenten, niet onbelangrijk bij dit soort auto’s. Tegelijkertijd is het een prima bruikbare hatchback. Een prima verstandige tweede auto, dus. Het enige nadeel is dat ‘ie er alleen als driedeurs is. Een vijfdeurs versie kwam pas een generatie later. Aan de andere kant, die driedeurs-versie smoelt wel een stuk beter. Uiteraard is er ook een Autoblog Aankoopadvies van de Opel Corsa, plus een rijtest met de Corsa OPC. En wat te denken van een Mijn Auto video:
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Johanneke zegt
Clio is inderdaad een prima auto, Nissan Micra moet je dan ook meteen naar kijken, zelfde wagen.
Suzuki Swift is ook goed. Zijn heel kaal te krijgen, maar ook met prima opties.
Suzuki Swift CLIMATE CRUISE CONTR / OPEN DAK / NAVIGATIE
€ 8.250,00
https://link.marktplaats.nl/m1885389225?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
hofmeister zegt
Swift is inderdaad een goede optie, maar ik zou die advertentie afraden. Ik ben bij deze zaak geweest toen ik twee jaar geleden voor een auto zocht (toevallig ook voor een swift). Maar dit zijn geïmporteerde (ex)schadeauto’s. Ik zag een swift sport staan, alleen zaten er meerdere sterretjes in de voorruit. De eigenaar zei dat ik dat wel via de all risk verzekering kon oplossen. Dan kostte het mij geen geld en hoefde hij ook niet een nieuwe ruit te bestellen en te monteren…. In de onderhoudsboekjes ontbraken ook een aantal jaren. Nog even verder zoeken dus ;)
Rob zegt
Ik heb min of meer in dezelfde klasse / budget gekeken toen ik op zoek was naar een vervanger van de Mazda 3. Uiteindelijk heeft de centenknieper in mij de overhand gekregen en heb ik het budget nog gehalveerd, maar goed ;-)
Eigenlijk viel mij het wel een beetje tegen wat er te krijgen was voor om en nabij 8.000 euro. Voor mijn gevoel was een jaar of 5 geleden er echt veel meer keus met dit budget. Maar voor een simpele auto uit het B-segment is er genoeg te vinden.
Als je op zoek bent naar dat beetje “Schwung”, dan is het overwegen waard om eens te kijken naar een Lancia Ypsilon of Musa. Geinig ontwerp (moet je ding zijn) en zitten vaak goed in de spulletjes. FIAT techniek onderhuids, doet gewoon wat het moet doen.
okdoei zegt
Ik wist al dat ik de Ypsilon lelijk vond, Musa kende ik nog niet dus zocht em ff op.
M’n lunch kwam weer naar boven, bedankt.
Robert zegt
@rob: “Voor mijn gevoel was een jaar of 5 geleden er echt veel meer keus met dit budget. “
Dat gevoel is een correcte weergave van de werkelijkheid. En dat heeft waarschijnlijk weer alles te maken met de schaarste aan occasions. Het enige voordeel(tje) wat je hier als consument nog uit kunt halen, is een goede inruilprijs op je oude auto (mits geen diesel, dat moet wel worden gezegd). Ik heb drie maanden terug mijn oude C Klasse ingeruild, waarvoor ik na 3½ jaar probleemloze km’s 1000 euro méér ontving dan er destijds voor te hebben bijgelegd.
On topic: zou ik kijken naar een ’tamme’ uitvoering van een benzine gestookte Corsa, of een beter gemotoriseerde Punto Evo, want die tweepitter TwinAir produceert een geluid wat je echt tegen gaat staan. Ook de Suzuki Swift zou m.i. speciale aandacht in het lijstje hebben verdiend.
Rob zegt
@RRRobert; dat klopt. Ik schrok bijna toen ik hoorde wat mij geboden werd voor mijn wegrottende Mazda 3. Dat was inderdaad wel een meevaller ;)
allaar zegt
Ik mis de Fiesta in dit lijstje, heb zelf een 1.6 gehad van 2010. Voor €8.000 heb je best een leuke en frisse uitvoering, ze rijden super en zuinig genoeg.
Johanneke zegt
Fiesta is inderdaad ook goed, alleen niet de fout maken om die 1.25 te nemen. Die is motorisch verschrikkelijk onderbemeten.
gamma81 zegt
Ook de 1.0 met 80pk is zwaar onder de maat qua presteren. Met deze van vriendin naar Duitsland geweest, durf niet in te halen, gelukkig dat ik daarna weer met mijn Ducato op pad mocht.
Overigens rijdt het verder wel goed.
Dutchdriftking zegt
Nou inderdaad. De fijnst sturende in de klasse.
erwingrunn zegt
Shit zeg, wat zijn auto’s toch schrikbarend duur geworden. Helemaal als je dit rijtje auto’s ziet.
Ot92 zegt
Voor minder geld heb je ook een leuke VW Up, Seat Mii of een Skoda Citigo. Niet de vlotste, maar wel de goedkoopste, ook qua onderhoud, verzekering, MRB en verbruik uiteraard. Last but not least, het zijn hele betrouwbare hokken.
In de stad is het ideaal. Ze passen in de krapste parkeervakken.
Je moet alleen wel kijken of dat past met de baby spullen en waar je de meeste kilometers maakt. Als je elke dag op de snelweg moet invoegen kan je beter voor een auto met een turbo motor gaan. Invoegen met een ongeblazen 1.0 60pk kan lastig zijn voor sommige mensen.
Variomatic zegt
Met babyspullen gaat dat zeker niet passen en bovendien zijn ze een stuk minder veilig. Mannen die zelf in een dikke bak rijden en dan vervolgens hun vrouwen en kinderen in zo’n klein kloteding als tweede auto proppen snap ik om dat veiligheidsaspect nooit. Hoe gierig ben je dan?? Een auto voor de deur zetten kost serieus geld, koop voor datzelfde geld dan gewoon iets groters, desnoods wat ouder, waarom je wat meer veiligheidsmarges hebt. Veel km’s maken die tweede auto’s vaak niet dus variabele lasten vallen mee. Mijn ‘verstandige’ advies hier zou dus zijn: een Focus of een Astra station, zoiets. Niet kleiner!
dutchneon zegt
Nou precies dat dus, besparen op je kostbaarste bezit is het domste wat je kunt doen. koop gewoon de veiligste auto voor je vrouw en kroost…
por100 zegt
Tjezus wat een prijzen nog voor die gebakjes.
Maar goed kijk ook nog naar een suzuki baleno. Ietsje uit budget maar de auto is heel erg licht (840kg) waardoor je wegenbelasting slechts €220,- bedraagt.
Per jaar welteverstaan
Johanneke zegt
Ik vergeet die auto steeds. Iedereen heb ik het idee. Want elke keer als de Baleno genoemd wordt denk ik oja dat was echt een topper in het B segment.
Mathy zegt
Een verstandige auto voor 8K – Fiat …
Wat klopt er niet aan deze zin?
lecomte zegt
En hoeveel Fiats heb je hoe lang gehad om uit ervaring te spreken?
monsieurleloure zegt
@Mathy
Grappig , ik zou Fiat wisselen met Seat, die TSI-blokken waren destijds niet best.
Johanneke zegt
1.2 tsi was als enige tsi uit die tijd goed. Hadden 1 groot probleem, de ketting (uiteraard). Maar met de kettingspanners recall is dat opgelost. Maat van mij heeft een polo 105pk nu op 3 ton staan. Op gas! Alle andere tsi’s van toen, drama.
cloverleaf zegt
Mijn meest verstandige auto ooit was een Fiat Grande Punto. Het voordeel is dat alle onderdelen spotgoedkoop zijn!
basman147 zegt
Eens, ik heb een jaar of 6 een Grande Punto 1.4 gehad. Ongeveer een ton erop gezet in die tijd. Enige probleempjes waren wat plastic onderdelen van de zonneklep en de hoedenplank die niet zo stevig waren, en een zweetplekje bij de bak. Voor de rest alleen het standaard onderhoud en een verbruik van 1 op 16. Kan hem iedereen aanraden!
hanse1one zegt
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/fiat-panda-1-4-16v-sport-airco-lm-velgen-101-pk-benzine-zwart-48b5e10b-ce69-4bf8-b10f-d8e2f0b83156?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Verkoopprijs: € 4.895,-
Kilometerstand: 131.656 km
Bouwjaar: 02/2007
erwingrunn zegt
Twee keer een Fiat gehad, eerst een Stilo Abarth en vervolgens nog een Coupé Fiat. Die hebben me eigenlijk nooit laten staan.
gamma81 zegt
En zeker die Stilo stond niet bekend als de meest betrouwbare Fiat, dus ligt de Fiat lat kennelijk erg hoog.
monsieurleloure zegt
Zou lekker die Corsa blijven rijden.
Johanneke zegt
Diesel is duurder dan benzine eh.
En oja wegenbelasting.
sabrerator zegt
Maar je houdt wel €7500 in je zak. Kun je een hoop wegenbelasting voor betalen.
Johanneke zegt
Min inruil van de corsa. Maar goed je hebt wel een punt.
pignon zegt
Die Clio lijkt me inderdaad de beste keus uit het rijtje. DS3 zou me ook fijn lijken, maar ja. . . .twee deuren te weinig. En met een kindje van 7 maanden moet je toch voor gemak gaan. Clio dus
granturismocollector zegt
Heb zelf een Clio IV (wel een 2017 in Intens uitvoering) met dezelfde 0.9 en is ee verassend leuke auto, rijd fijn en gaat goed door de bocht
cloverleaf zegt
Als je toch nauwelijks rijdt maakt verbruik ook geen aars uit. Koop dan iets met een fatsoenlijke motor met minimaal 4 cylinders. Het is dat je zo’n kleine tuinkabouter achterin moet proppen met al z’n hebben en houwen maar anders had ik je een Nissan 350z aangeraden. Doe nu maar een Nissan Murano! Steek je 3k in je pocket voor onderhoud en pampers.
lambo350gt zegt
Ga voor de generatie corsa later, de Opel Corsa E (niet te verwarren met de elektrische variant). Mijn moeder heeft die lange tijd gehad en die reed geweldig. Erg volwassen, veel beter dan het “speelse” (lees minder volwassen, goedkopere) rijgedrag van de nieuwe corsa die ze nu heeft. Doordat de basis van die auto al oud was, merkte je dat de Opel ingenieurs hem hadden geperfectioneerd. Doordat deze generatie een beetje is vergeten, zijn de prijzen ook schappelijk.
sportabgasanlage zegt
Een frisse Yaris moet ook lukken. Vanaf de P130 (2011) is het veel minder een bejaardenmobiel, zeker in de juiste kleur en met een paar goede velgen. Deze bijvoorbeeld: https://www.autotrack.nl/a/toyota-yaris-benzine-2012-52805866
shicomm zegt
Verstandig ? Dan word het de mazda of de kia.
Beiden prima wagentjes voor het geld en ook niet te duur om op de weg te houden.
Omwille van het imago is de mazda wellicht de betere keuze al is de kia zeker niet meer het truttenschuddertje dat het ooit geweest is.
Een enigzins nette ibiza vinden word lastig , ze zijn vaak afgetrapt en zijn relatief vrij duur qua onderhoud.
Een punto of c3 in de hoek ‘verstandig” zetten lijkt me niet slim ; zoveel goedkoper zijn ze nu ook weer niet in aanschaf en als je kijkt naar de ellende die je er vaak van hebt..
tatog zegt
Ik mis nog een yolo. Gewoon een hele goede bakfiets kopen. Wij hebben sinds een half jaar een Urban Arrow bakfiets en dat maakt een tweede auto totaal overbodig. Weekboofschappen gewoon in de bakfiets. Kinderen wegbrengen, ideaal. Tot 7,5 km rond het huis is een elektrische (bak) fiets gewoon in het voordeel. Bijkomend voordeel een slankere en sportievere vrouw en daar heb je ook profijt van!
sportabgasanlage zegt
Niet iedereen heeft ruimte voor zo’n anti-seks-apparaat. En ze zijn te populair bij het dievengilde om buiten te laten staan. PS van een elektrische fiets wordt je niet slank of sportief. Tenzij je iedere dag de accu leeg rijdt.
Johanneke zegt
Je wordt er niet slank en sportief van, maar je verbrand altijd meer caloriën op een elektrische fiets dan in de auto. Verzekeren zal je wel moeten. Wij hebben ook 1 elektrische fiets, is 11 euro in de maand voor de verzekering. Want ja ze worden gejat bij het leven.
wessel94 zegt
Klasse kleiner kan ik een Hyundai i10 van de generatie 2013 – 2019 ook zeer aanbevelen! Wij hebben er ook een voor binnenstedelijke ritjesen die bevalt onwijs goed. Super volwassen voor zijn segment en we hebben er een met veel opties waaronder de alleen in Duitsland geleverde 1.2 viercilinder (zuinig, mooie loop en net verbruik), clima, stoelverwarming, stuurverwarming, 4x elec. ramen, cruise, telefoon audio en bellen, LM, 4 deuren. Daarnaast erg betrouwbaar en pik je ook zeker op voor die prijs. Zou ik zelf wel zoeken maar een volle 1.2, die zijn gewoon nog een stukje fijner dan de Hollandse 1.0 3 cilinder
sleepyj zegt
Mazda 2 met de 1.5 is echt leuk. Ik heb met een proef gereden maar ik kon geen fijne zit vinden.
net10 zegt
De Seat Ibiza zou ik niet kiezen, in de onderzoeken op betrouwbaarheid stond de auto altijd onderaan, of bijna onderaan.
De andere auto’s verschillen niet veel in betrouwbaarheid en kwaliteit. Neem gewoon de auto die het beste voldoet aan de wensen.
De Clio vind ik de leukste auto. We hebben erg goede ervaringen met een Citroën C3, prima auto die comfortabel, ruim en voordelig is om te rijden . Volgens de garage is een Fiat Grande Punto ook een hele goede en voordelige auto, ik zou dan wel de viercilinder motor kiezen.
De Corsa OPC is leuk maar gezien het gebruik niet een erg geschikte keus.
Henkie zegt
Waarom niet gewoon Corsa terug kopen. Een corsa D Blitz uitvoering zit lekker in zijn spullen en rijd gewoon goed.
Wil je toch wat anders een suzuki swift ook een goede keus.
timdawg zegt
Vorig jaar voor dezelfde uitdaging gestaan voor mrs. Dawg en toen gekozen voor occasion private lease. Het geluk gehad dat de prijzen toen echt schandalig laag lagen: €229 per maand voor het nieuwste model Clio (1,5 jaar oud met 25K op de tellert), 60 maanden bij 10.000km per jaar. En een BOMVOLLE uitvoering: navi, climate control, full led etc. Een andere auto van €8K kost je per maand €50 aan MRB, €50 aan verzekering (all risk), €75 aan afschrijving en zeg €50 aan onderhoud en banden. Dus ik heb voor €4 per maand een nagenoeg nieuwe auto met pechhulp en vervangend vervoer. En ik houd €8K in de zak. Nu liggen de prijzen hoger, maar je hebt nog steeds mooie aanbiedingen:
https://www.aldprivatelease.nl/private-lease-aanbieding/1043/opel-corsa-10-turbo-s-and-s-90pk-5d-online-edition-20
Ik wist het wel. En als je op korte termijn geen ander huis gaat kopen maakt het geen reet uit voor je hypotheek
vonklausenburg zegt
De Clio. Mevrouw Von Klausenburg heeft er eentje gehad van haar werk (een limited 0.9 TCe 95pk). Rijdt volwassen en zelfs een roadtrip van 600/700 kilometer is er mee te doen.
De auto is dorstig als je doortrapt.
Een ander probleem is het geluid. Kijk of je (bijvoorbeeld de deuren) extra kan isoleren.
bvlagusta zegt
Buiten de yolo om wat een treurig lijstje. Als ik die auto’s zie rijden vraag ik me altijd af waar het mis gegaan is in het leven van de bestuurder.
Als je toch niet veel km’s maakt, waarom dan niet wat leuks ernaast. Gebruik je lease gebakje voor de trips met het gezin en laat je eis van 4 deuren vallen. Zoveel meer leuks te vinden, zoals bv de yolo of zoek een leuke coupe of cabrio
maferick74 zegt
In je verhaaltje zeg je nog zo…. neem gewoon de beste Toyota Yaris voor je budget en klaar. Zo moeilijk is t niet. :-)
dree16v zegt
Ik zou gaan voor een Fiesta als het B-segment moet zijn. In dit geval zou ik een Citigo 5drs zoeken, goedkoper kunnen je haast niet rijden en het rijdt erg goed. Een mooi. Tip, zoek een Monte Carlo uitvoering