Wat is de leukste sportieve gezinsauto met uitstraling voor 25 mille. Team Autoblog zoekt het voor u uit!
Het begint meteen lekker dit jaar! We gaan voor het eerste advies van dit jaar op zoek naar een auto voor Autoblog lezer Jesse. Om het nieuwe jaar een beetje leuk te beginnen is het budget heel toereikend.
Jesse rijdt op dit moment in een heuse Alfa Romeo Giulietta. De auto is onlangs uit productie genomen, maar het exemplaar van Jesse is alweer bijna 11 jaar oud. Net als veel andere Alfisti zorgt hij heel erg goed voor zijn auto. Nu de auto iets ouder wordt, maar nog steeds goed is, kijkt Jesse graag even verder. Nu is de auto nog goed te verkopen. Er zijn geen grote mankementen die ervoor zorgen dat je slechts de oud-ijzerprijs ervoor kunt krijgen.
Sportieve gezinsauto
Maar ja, wat komt er dan voor in de plaats? Jesse heeft een redelijk budget om een nieuwe sportieve gezinsauto uit te kiezen. Maar voordat je denkt aan Quattroportes en XJR’s, de auto moet wel aan een aantal eisen voldoen. Jesse wil namelijk een hele hoop opties hebben: automaat, stoelverwarming, panoramadak, elektrische voorstoelen, LED-verlichting (of Xenon) en als het kan eveneens setje goede wielen. Jesse wil graag iets sportiefs, maar voor zijn vriendin is dat niet nodig. Qua formaat moet het een C- of D-segmentauto zijn. Geen station of crossover, want Jesse is nog vrij jong van geest. Kortom, wat zijn luxe opties?
Aanvullend op bovenstaande, de wensen en eisen van Jesse:
Huidige auto: | Alfa Romeo Giulietta |
Koop / Lease: | Koop |
Budget: | 20-25k, eventueel 30k (maar dan moet het wel iets bijzonders zijn) |
Jaarkilometrage: | 15.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf nieuwe auto: | Alfa is nu nog goed genoeg om te verkopen, tijd voor iets nieuws |
Gezinssamentelling | Vriendin en twee kinderen |
Voorkeursmodellen: | Volvo S60, Alfa Giulia, Jaguar XE |
No go: | Saaie auto’s met geen uitstraling |
Lastig: Volvo S60
Natuurlijk, voor 25.000 euro kun je met gemak een Volvo S60 kopen. Het nadeel is dat je een beetje valt tussen de wal en het schip. De plug-in hybrides zijn de zware diesel D6-modellen. Op zich erg fijn in de omgang, maar met 15.000 km per jaar is het wellicht iets te veel van het goede. Ook zijn dat stationwagons en daar is Jesse te jong voor. Het nadeel is dat de nieuwe generatie S60 (de derde pas) nét buiten het budget valt.
De meeste S60’s die in het budget vallen zijn de latere tweede generatie, met een relatief kleine T2/T3 motor onder de kap. Niet verkeerd, maar daarmee heb je het gevoel niet dat je je zelf trakteert. Maakt dat niet zoveel uit, check dan hier het Volvo S60 aankoopadvies. Ook is het niet echt een sportieve gezinswagen. Ook met een dikke motor en R-Line pakket, is het voornamelijk een comfortabele auto.
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Line quattro (8V)
€ 24.900
60.000 km
2015
Toch gek, een auto waarbij de meeste items niet standaard zijn, deze kun je redelijk eenvoudig vinden op de occasionmarkt. Er staan namelijk een hoop complete Audi A3 sedans op het internet. In de meeste gevallen gaat het om 1.4 TFSI, de 1.8 is wat lastiger te vinden. Maar wel de moeite waard, want de 180 pk sterke viercilinder is heel erg fijn in de omgang, zonder dat het verbruik enorm veel hoger ligt dan dat van de 1.4.
De A3 Limousine is een van de meest geslaagde auto’s in zijn segment. Qua ruimte moet je er niet te veel van verwachten. Voorin deze Audi zit je vorstelijk, achterin is het niets ruimer dan je huidige auto. Gezien het feit de kinderen nog zo jong zijn, is het geen enkel probleem en kan de auto voldoen als sportieve gezinsauto. Je kan ook kiezen voor een jonge A3 e-tron, dan zit je wel aan een ‘sportback’-carrosserie vast. Het Audi A3 aankoopadvies bekijk je hier.
Mercedes-Benz CLA 250 AMG Line
€ 25.950
80.000 km
2015
Als het gaat om panoramadaken, dan is de CLA koning. Als we alle opties aanvinken komen we een enorme zee aan CLA’s tegen. Men rustte destijds de CLA vaak uit met veel opties. Is dat een goed teken? Op zich wel. De auto heeft veel uitstraling, zeker in AMG trim. Veel exemplaren zitten goed in de uitrusting, maar let op: dit was niet standaard! Dus check echt even of alles erop zit bij deze chique Mercedes. Ook even checken: sla die ‘180’ over, in het budget kun je ‘250’s vinden en die zijn gewoon een stuk fijner in de omgang en passen iets beter bij het AMG-pakket, dat weer zorgt voor de nodige uitstraling.
Nadelen? De CLA is echt niet ruim te noemen. Dit kun je (zeer beperkt) oplossen door voor een shooting brake te gaan, maar dat ‘neigt’ naar een stationwagon die eigenlijk niet gewenst is. Ook is de auto niet vrij van rammels en andere zaken die vermeld staan in het CLA aankoopadvies.
Een C-klasse is te vinden met dergelijke opties, maar in het budget al wat lastiger te vinden als je geen concessies wil doen aan kilometers of bouwjaar. De C350e is zeer interessant, maar bij de exemplaren die in het budget vallen, moet er vaak nog 21 procent btw worden afgedragen worden.
BMW 330e iPerformance M Sport
€ 24.995
2017
65.000 km
De standaardkeuze voor mensen die een sportieve gezinsauto of zakenauto zoeken. En toch moeten we ‘m even benoemen. De 3 Serie is zo’n auto die veel hokjes op de juiste wijze aanvinkt. In het budget kun je de 330e bemachtigen. Een 330e is niet zo sportief of lichtvoetig als een 330i of een koppelmonster als een 330d, maar de prestaties van de plug-in BMW komen op papier redelijk overeen en de kosten zijn relatief laag. Zeker als je zelf kunt laden. Ook heb je nog eventjes voordeel van het halftarief in de MRB. Het mooie van de 330e is dat je nauwelijks het idee hebt dat je een ‘milieuconcessie’ maakt. Ze zijn voldoende te vinden in Nederland, ook met de verplichte ‘High Executive’ pakketten en M-Sport uitvoeringen. Uiteraard hebben we ook een 3 Serie (G20) aankoopadvies voor je!
Alfa Romeo Giulia Super 2.0T (952)
€ 26.850
2017
75.000 km
We moesten even het panoramadak laten schieten. In Nederland konden we geen Giulia vinden met een hoger zwaartepunt. Als je vanuit een Giulietta komt, zie je dat die Giulia meer dan een volle generatie moderner is. Dat is met name het geval in het interieur van deze Alfa Romeo. Volgens sommige Journo’s was dat niet ‘op Duits niveau’, maar serieus: dat zijn de Duitse merken eigenlijk ook al lang niet meer. De tijden van De Audi A4 (B7) en BMW 3 Serie (E46) eigen ver achter ons. Het is prima in de Giulia qua luxe en ambiance.
Zeker als je kiest voor een exemplaar met aparte kleurstelling. Het hoogtepunt is het onderstel en op nummer twee de aandrijflijn. De Giulia heeft achterwielaandrijving (met koolstofvezel cardanas!), achttraps automaat van ZF en een 2.0 motor die met gemak van 200 naar 300 pk gekieteld kan worden. Een complete sportsedan. Het is niet de meest praktische auto, maar in dit lijstje mag dat geen naam hebben.
Jaguar XE Portfolio 2.0 (X760)
€ 27.950
2016
65.000 km
Eigenlijk is het hartstikke zonde dat deze auto massaal door iedereen wordt genegeerd. Waar we geregeld de Giulia nog ophemelen en iedereen zit te wachten totdat deze betaalbaar wordt, vergeten we de XE een beetje. Zonde, want ook dat is een geweldige sportieve gezinsauto. De Jaguar XE heeft een geweldig chassis. Dat is ongeveer de USP van de Jaguar, zeker in een sportievere trim (die wij niet konden vinden), maar achteraf kun je prima wat magie vinden door een R-Sport of Bilstein-onderstel eronder te zetten.
Het is een Jaguar, dus hij heeft uitstraling, maar eerlijk is eerlijk: het ligt er niet dik bovenop, alhoewel de auto in een goede kleur met leuke wielen zeker fraai oogt. Waar het een beetje misgaat, is het interieur. Althans, in veel XE’s. Bij de Portfolio met fraai leer en hout toont het al een stuk beter dan zo’n kale instapdiesel. Over de motor gesproken, de 2.0 Ingenium benzinemotor is goed, maar niet zo gewillig als de gelijkwaardige motoren van Alfa of BMW.
YOLO: Tesla Model S 85
€ 28.950
2013
220.000 km
Een elektrische auto met gave uitstraling vinden is een beetje lastig. Niets ten nadel van de Nissan Leaf, Hyundai Kona of Renault Fluence, maar het zijn geen petrolhead-auto’s. De Tesla Model S is dat stiekem wel. De Model S heeft een paar voordelen. Ten eerste de wegenbelasting. Die is er niet. Ook hoef je geen tankstation meer op te zoeken. De Model S is ook in deze relatief bescheiden uitvoering behoorlijk rap. Nog een voordeel: ze zijn heel erg ruim en praktisch. Daarmee is het niet echt een ‘sportieve gezinsauto’, maar wel een snelle familieauto.
En in 2013 had Tesla dus al een auto met een redelijke actieradius. Is het allemaal hosanna? Updates hoef je niet meer te verwachten en de bouwkwaliteit is echt heel erg wisselvallig. Je zit in een soort plastic bak met kunststof ‘leder’ en een heel erg groot scherm. Ondanks de hogere kilometerstand hoef je niet direct heel bang te zijn: kettingspanners, zuigerveren, automaten, turbo’s: allemaal dingen waar je niet bij op hoeft te letten. Waar he wel op moet letten vertelt @wouter jullie in dit Tesla Model S aankoopadvies.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Pascal zegt
Zo’n Model S uit 2013 zou ik nooit aan beginnen; nog teveel problemen die Tesla pas in de latere jaren heeft opgelost. Daarnaast zou ik ‘m absoluut niet onder ‘Yolo’ scharen. Voor mij zou ’t de 3-serie worden. De aandrijving op de juiste wielen, comfortabel met een sportief randje, redelijk betrouwbaar en ziet er gewoon nog mooi uit. De Giulia vind ik in die categorie ook een prachtige keuze. De S/V60 hoort imho niet in het rijtje thuis voor iemand die een beetje jong (van geest) is. De auto doet niks verkeerd, maar zal nooit een grijns op je gezicht toveren. De Volvo valt waarschijnlijk vanuit zijn perspectief in het rijtje ‘saaie auto’s’.
alcantara zegt
Ik zou de Giulietta houden, voelt sportiever aan dan die logge sedans op je lokale gooi en smijtroute.
En anders voor een M135i gaan.
Paul58 zegt
@alcantara: heb veel km’s in een Giulia gemaakt en deze vind ik echt lichter aanvoelen dan een giulietta. Ook voor de gooi en smijt weggetjes is een Guilia heerlijk. M135i is ook wel heel gaaf trouwens maar wel een stuk minder praktisch.
alcantara zegt
Zou kunnen, heb alleen de Giulietta gereden nooit de Giulia. Maar waarom is een M135i een stuk minder praktisch? Ik vind een sedan juist veel minder praktisch dan een hatchback aangezien je geen grote dingen kunt vervoeren achterin, wat met een hatch prima lukt als je de achterbank platgooit. Bij een sedan mis je dan flink wat hoogte omdat alles onder het achterruit door moet passen. Dus een sedan zou nooit mijn keuze zijn qua praktisch.
Paul58 zegt
@alcantara: je hebt zeker een punt wat betreft inladen van hogere spullen. Zitruimte achter met twee kinderen lijkt mij een dan wel weer minder fijn in een 1 serie. Puur als rijdersauto lijkt me zo’n 135i wel heerlijk hoor.
Ot92 zegt
@alcantara Liever doorsparen voor een M140i. B58 👌
potver7 zegt
Yolo 2: https://www.autowereld.nl/dodge/charger/eerste-eigenaar-volledig-onderhouden-33704011/details.html
Yolo 3: https://www.ruesink.nl/voorraad/ds/ds-5/thp-165pk-ss-automaat-chic-nappaleer-navi-plus-vol-709109190/?
mashell zegt
Goede vondst, ik vind die DS5 prima als serieuze kandidaat in dit lijstje passen.
1audi1 zegt
@mashell: Ooit een ds5 gereden dan? Aansluitend op onderstaande reactie, rijdt comfortabel maar vind het persoonlijk niks.
mashell zegt
@1audi1: onderstaande reactie zegt juist dat de DS5 hard is. Dat is het tegengestelde van comfortabel. En laten we eerlijk zijn bij een daily moet het er sportief uit zien maar vooral niet echt sportief (dus hard geveerd en lawaaiig) rijden.
baserace zegt
@potver7: DS5 sportief? Qua uitstraling misschien wel maar ik vond hem behoorlijk hard en zeker niet “sportief” als ik me de proefrit goed heriner…
mashell zegt
Geen enkele gezinsauto is natuurlijk sportief, daarvoor hebben we de sportauto’s. En als jij de DS5 als “hard” omschrijft dan is dat zo sportief als je een gezinsauto kunt krijgen.
karhengst zegt
Er is een verschil tussen hard en sportief.
Je kan een Passat met het adaptieve onderstel in Sport + zetten en je rammelt je stoel uit. Het blijf echter een onderstuurd voorwielaangedreven container.
Je krijgt de illusie een sportievere auto te rijden, maar echt scherper als een 3, Giulia of XE wordt het niet. Ik denk dat de DS5 dus ook vooral zo is (van horen zeggen).
fastforward zegt
@potver7: heb wel eens meegereden met de DS5 hybrid. Rijdt mooi maar sportief? Nou nee.
viezefreddyw zegt
@fastforward: Dat ding heeft dan ook een verschrikkelijke automaat. Schakelt zo traag als dikke stront door een trechter.
misterds5 zegt
@viezefreddyw: ik heb jaren een DS5 hybrid4 gereden. Mega comfortabel, bijzonder ruim, relatief zuinig voor een zware auto, en zoals gezegd de slechtste automaat uit de geschiedenis van de mensheid. Ik vond de auto fantastisch, maar ik reed 40k per jaar en die automaat kwam me de strot uit. De slechte bak was de reden dat ik hem heb weggedaan. Maar als gezinsauto met fatsoenlijke versnellingsbak is hij moeilijk te evenaren. Sportief wordt het overigens nooit.
viezefreddyw zegt
@misterds5: Ik heb er ook eentje gehad. Met plezier in gereden. Goede stoelen, comfortabel, inderdaad relatief zuinig, ruim en een eigenzinnig design. Vooral dat laatste, daar hou ik van in auto’s. Voor mij waren het de automaat en de belachelijk slechte geluidsinstallatie (om onbekende redenen had de Hybrid de Denon installatie niet) die me ertoe hebben gebracht het ding weg te doen.
mopar zegt
@potver7: Een charger V6? Daar is niets YOLO aan.
Robert zegt
Als je uit een Guilietta komt, is die Guilia eigenlijk de enig logische optie, toch? De stap naar ‘premium Duits’ (of een enkele Brit of Zweed) is er dan een die eigen net zo slecht te verdedigen is als een stap naar een hele trits aan modellen die hier niet worden genoemd, zoals de Passat GTE, Kia Optima 2.0 GDI, Mercedes C350e, Lexus IS 300h, enz.
Johanneke zegt
Vind eigenlijk alle auto’s op dit lijstje wel tof, alleen de audi zou ik nooit doen. Naar mijn mening een saai uiterlijk, en het laatste van VAG wat ik vetrouwd heb is de 1.9 tdi. Ook na wat revisies staan die tfsi motoren gewoonweg als minder betrouwbaar te boek als de motoren die de concurrenten hebben. Dus waarom de minst betrouwbare en saaiste van allen nemen. De volvo rijdt heerlijk (reed wel eens de v60 plug in hybrid, echt lekker, en wat een koppel), maar diesel valt toch af met 15k per jaar.
audiA41.8TFSI2013 zegt
Zou de Lexus IS300h bouwjaar 2014 – 2016 een optie kunnen zijn voor dit budget? Betrouwbaar en ziet er goed uit.
gasterplancke zegt
Helemaal. Heerlijk stuurgedrag en ook nog eens comfortabel. Kijk op Autoweek voor mijn review en de foto’s
pignon zegt
Te jong voor een stationcar? En dan liever een A3limousume rijden dan een Giulietta? Ik snap er niets van. Juist een stationcar heeft wat mij betreft een meer sportieve uitstraling. En met twee thuiswonende kinderen, ongeacht de leeftijd, is een station of hatchback ook nog eens praktischer. Oké, omdat ie er niet als station is moet het dan toch maar de Giulia worden. Als het je niet afschrikt kun je binnen budget ook andere leuke auto’s rijden. Iets groter. Liever een XJ of XF dan een XE bijvoorbeeld
mashell zegt
Ben je nou nog steeds niet nuchter? Een stationwagen een sportieve uitstraling? Verreweg de meeste zien er juist heel utilitair uit (wat ze natuurlijk ook zijn) alleen bij Audi en BMW (en stiekem ook KIA) zijn ze af en toe eens niet ontzettend veel lelijker en dan de sedan waarop ze gebaseerd zijn.
rw1994 zegt
@mashell: Ik heb een zwak voor stations, maar ben uiteraard ook kritisch. Zo vind ik mijn 159 SW veel beter te pruimen dan de berlina. De F11 is prachtig, een A4/A6 avant heb ik inmiddels wel weer gezien.
alcantara zegt
Wat is een berlina? Of bedoel je Berlingo.
ouwedibbes83 zegt
@alcantara: hij bedoelt denk ik dat zijn Sportwagon er beter uitziet dan de sedan variant
camber24 zegt
No brainer. De dreier.
Rob zegt
Een Cadillac ATS als het iets exotisch moet zijn. Hoewel die wel erg krap zijn op de achterbank…
Als het heel hard moet gaan, een Lancer EVO X.
Maar denk eerlijk gezegd dat een 3-serie het best passend is voor Jesse.
net10 zegt
De meest voor de hand liggende keus is natuurlijk de Alfa Giulia, dit is ook nog een moderne auto. De Jaguar XE vind ik ook gaaf.
Leuke sportieve alternatieven vind ik de Ford Focus ST, Renault Megane RS en Honda Civic Type R, ze zijn natuurlijk wel meer hardcore.
Benny_Weisz zegt
Voor 25k is er heus wel ergens een dik aangeklede 535i Touring te vinden….zeker bij onze Ooster buren
b088y zegt
@Benny_Weisz: Idd, of een 6-serie grand coupe.
b088y zegt
En als de 6 te YOLO/oud/dorstig is de 4 serie-grandcoupe een mooie toevoeging.
karhengst zegt
Een stuk minder burgerlijk dan de 3-Serie qua looks, terwijl de achterklep (hatchback!) ook nog eens erg praktisch is. Geen idee hoe hij ligt qua prijs maar puur op de auto bekeken had de 4GC genoemd moeten worden ipv de 3.
b088y zegt
Budget is 20-25k tenzij iets bijzonders, alle auto’s die worden voorgesteld zijn niet bepaald nekje draaiers. Waarom worden er dan allemaal auto’s voorgesteld boven budget? Mijn keuze zou in ieder geval de 3-serie zijn, klasse hoger dan de A3 of A-klasse en wat jonger.
SpiderIV zegt
@b088y: beetje korting in calculeren.
bierbuik zegt
@b088y: ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik 25k zou stukslaan op 1 van bovenstaande auto’s.. Sta je op de parkeerplaats nog te kijken welke grijze Mercedes de meine is, ik dank u zeer
fastforward zegt
Makkelijk: De BMW.
kendi zegt
https://link.marktplaats.nl/m1647002088?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Weet niet of het helemaal voldoet aan je eisen maar zou voor de nieuwste a klasse gaan
Turbo S zegt
Een Tesla als YOLO aanraden. Waar gaat het naartoe met @willeme?
cheatah zegt
Wat dacht je van een Mercedes CLS Shooting Brake? Goed te vinden voor het budget een mooier dan dat word het niet meer!
bakboord1 zegt
Goed te vinden??
Die dingen zijn stervensduur.
Al jaren een droomauto maar een benzine met enigszins normale tellerstand bij een betrouwbaar adres komt niet in de buurt van de 25k.
cheatah zegt
@bakboord1: zeker aan de hoge kant van het budget, maar wat een mooie auto is dat! Bij voorbeeld deze: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=310259075&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios
V8Vantage zegt
Daar komt nog wel een bakkie BPM overheen bij de import. Maar zeker een heel mooi exemplaar!
406_v6 zegt
Mis een Lexus in het rijtje… deze IS-F bijvoorbeeld:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/lexus-is-f-5-0-v8-f-benzine-grijs-936d1248-c530-4ffa-b2bc-fdb83f2d7849?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Verkoopprijs: € 24.990,-
Kilometerstand: 97.405 km
Bouwjaar: 12/2008
b088y zegt
@406_v6: hij zoekt geen youngtimer ;-) , 13 jaar oud.
406_v6 zegt
Staat niks over in de eisen… bovendien zijn youngtimers ten minste 15 jr oud.
Met een Lexus IF-S 5.0 V8 rij je sowieso iets wat nog jaaaaaren mee kan….
T5Power zegt
YOLO en Tesla in één adem….
I rest my case.
On-topic maar weer: ze zijn in NL lastig te vinden voor dit geld, maar ik zou heel zeker voor een CLS gaan. Station vindt ie niks dus een Shooting Brake zoals de mijne valt af.
Blijft over een ‘normale’ CLS 500 met de fameuze 408 pk biturbo motor die met uitsluitend andere software naar 500-550pk kan. En ruimte zat voor een gezin met 2 kids zonder dat je met je knieën in je nek hoeft te zitten. Zoals in de genoemde 1 serie of A3;-)
Maar een zescilinder 350 is ook niet verkeerd.
faalhaas zegt
Niemand? Mazda 6
frank2b zegt
Uit dit rijtje: de XE. Maar ik zou gaan voor een IS, of liefst GS, Lexus uiteraard. Maar voor een leuke GS is 25k misschien nét even te weinig.
Trouwens, wat is uitstraling? Het geluid wat de wagen maakt als-ie uit is? En hoe meet je dat – liters per vierkante seconde? Hebben vrachtwagens ook uitstraling?
Vragen, vragen, vragen ….
redbeams zegt
@frank2b: Om eerlijk te zijn zou ik zelf voor een gs450h gaan…ook als gs300h maar die is een stuk langzamer.
406_v6 zegt
@redbeams: GS300h?? Nee… de GS450H is the one to have.
silverscope zegt
Behalve de “Jaaaaaaaggg” beetje saaie keuzes😊
dhrr zegt
Grapje: e-Up 24 ruggen ken net😉Octavia, Focus of Corolla gezinsauto nog (fabrieks)garantie.
dunhozzie zegt
Yolo 5 liter XFR:
Jaguar XFR 5.0 V8 Kompressor 20 Zoll
First Registration: 12/2011 Mileage: 130.456 km Fuel: Petrol Power: 375 kW (510 Hp)
Price: €17,000
https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D314717562%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp
Deze raadde vriend @willeme me ooit aan, prima voorstel alleen is het na import toch nog vrij prijzig. Maar deze Jaguar XF S 3.0 V6 AWD is wel een plaatje:
First Registration: 03/2013 Mileage: 89.765 km Fuel: Petrol Power: 250 kW (340 Hp)
Price: €21,990
https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D305701199%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp
Subtieler is deze:
Jaguar XF 3.0 V6 Kompressor AWD/Navi/PDC/Schiebedach/
First Registration: 11/2014 Mileage: 69.900 km Fuel: Petrol Power: 250 kW (340 Hp)
Price: €22,980
https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D300848953%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp
Rest bpm voor een diesel is zo’n 4-5k afhankelijk van de leeftijd, benzine moet goedkoper kunnen zijn en ik denk dat je 5k moet aanhouden voor rest bpm en import. Zit je redelijk yolo maar binnen de perken, de auto is sportief en speciaal en je blijft net binnen je speciale keuze budget.
dunhozzie zegt
Ow en het is idd een E segment, maar die Maxi Cosi krengen zijn giga. Wil je toch de enige juiste, deze Duits kenteken in Nederland geparkeerde auto is de moeite van het keuren & testen waard:
Jaguar XE S 3.0 Memory Leder Glasdak Camera Xenon HUD
First Registration: 05/2016 Mileage: 68.650 km Fuel: Petrol Power: 250 kW (340 Hp)
Price: €23,950 + 6k bpm volgens de BPM calculator. Hij is gaaf, speciaal en net binnen budget voor iets speciaals. Maar met die kleur, velgen, interieur en uitrusting wel super mooi.
https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D314649914%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp
qoekje zegt
Ik zou gaan voor een Mercedes c350e
smoked zegt
Seat Leon 5F Cupra!
pier zegt
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind 25k toch grof veel geld voor een A3 limousine of CLA van dik 5 jaar oud. Heb het idee dat occasions behoorlijk veel duurder zijn geworden. Weet nog dat mijn ouwe een 520i E60 lci kocht met 120k km op de klok die toen ook goed 5 jaar oud was, kostte incl. trekhaak net geen 15k. In zo’n fünfer kan je prima je spullen kwijt als je 2 kinderen hebt, ik moet er niet aan denken om dat met CLA of A3 te moeten doen.
rogerzz zegt
Audi A7 is mogelijk te groot maar wel redelijk uniek in Nederland. Anders een Audi A5 of BMW 4-serie?
Persoonlijk vind ik een ‘dikke’ 3-serie Xdrive met de juiste opties en motor dik genoeg om als bijzonder aan te merken. Zelfs als touring.
por100 zegt
Wat lastig om in te schatten wat jesse precies wilt. Met dit budget kan best wat gekocht worden, maar wat is het budget voor jaarlijks onderhoud?
En een panoramadak? Is dat echt een dealbreaker? En geen stationwagen? Panoramadaken zitten vaker op stationwagens dan op sedannetjes. Snap nu wat beter waarom het lastige zoektocht is, maar zie nog wel wat aanvullingen:
Zo kan je voor rond de 30K (importeren + bpm) een Audi A5 met redelijk wat ervaring en jouw gewenste panoramadak inlijven. Maar voor 30K is ook een heuse S3 mogelijk. Uiteraard met panoramadak om het door de audi-ingenieurs hardvochtig verdreven onderstuur weer terug te krijgen.
Bij renault kan je nog een forse talisman bekijken (in principe groter dan wat je wilt) of als je in Duitsland wilt shoppen een megane rs (nieuw model met 5 deuren en jawel: schizofreen panoramadak want anders is de wegligging van de RS natuurlijk veel te goed).
Als het nog ouder mag en je nog meer geld aan onderhoud wilt uitgeven kan je natuurlijk ook kijken naar audi a7’s of c450 amg’s, c400 of zelfs een e500.
Daarnaast werd hierboven nog een focus st genoemd.
Maar alles resumerend zou ik voor een leuke guilia gaan, eventueel in basisuitvoering met simpele velgen, want dan heeft willeme nog wel een adresje voor mooie prodrive ijzers. Personaliseer die auto zodat hij weer lekker onder je huid kruipt en dan heb je gewoon een hele fijne metgezel. Inruil van je guilietta is dan ook wat makkelijker. Succes
Ot92 zegt
In dit rijtje zou ik gaan voor de 330e of de Jag XE.
dper4mance zegt
Met 30k koop je een Lexus ISF. 423pk V8 in je rwd sedan. En het is een Lexus, dus waarschijnlijk zijn de onderhoudskosten lager dan die van de gemiddelde BMW of Audi.
b088y zegt
@dper4mance: beurt zo ongetwijfeld goedkoper zijn, maar het interval….
d0lf zegt
Ik ben zelf een half jaar geleden uitgekomen op de 330e vanwege de lagere kosten en relatief meer auto die je krijgt. Ik keek oorspronkelijk ook naar sportieve hatchbacks maar de verzekering schoot omhoog daarvoor. Met een beetje geluk vind je een met m performance enz. De batterij is iedere rit laden. Sportief rijden slurpt m leeg.
michiel_vandelft zegt
Volgensmij heeft die A3 1.8 TFSI S-Tronic de DQ200 DSG bak met droge koppelingsplaten, die zou ik skippen tbh
racerx zegt
Easy: de Giulia. Rijdt fantastisch en de betrouwbaarheid is tip top in orde.
Dutchdriftking zegt
Audi S4 of S5 sportback? Het mooiste wat je kunt kopen met dit budget.