Gaan we voor een nieuwe of toch jonge occasion?
Het is de eeuwenoude vraag bij het aanschaffen van een auto. Ga je voor een nieuwe exemplaar, of toch eentje met de kop eraf? Gezien de hoge kwaliteit van moderne auto’s kan je prima een exemplaar kopen die jaren mee kan. 40 jaar geleden was de gemiddelde auto na 3-4 jaar al op de helft van zijn levenscyclus. En met de kop eraf is de keuze is een stuk groter. Je kan tegenwoordig aanvinken welke opties je er op wilt hebben, zodat je alleen die exemplaren te zien krijgt op de bekende occasion websites.
Martin zit een beetje met hetzelfde dilemma. Wat hij wél weet is dat het niet een al te grote auto hoeft te worden. Hij en zijn vriendin zijn de enige die er gebruik van zullen maken. Maar het mag wel iets leuks zijn, zonder dat het te gek wordt. Een originele, leuke compacte auto. Uiteraard kom je dan uiteraard terecht bij de New MINI, die in dit overzicht niet ontbreekt. Martin is op zoek naar iets aparts, maar wel jong en vlot. Een dikke S-klasse dus is niet de oplossing. De gebruikskosten moeten ook een beetje binnen de perken blijven.
Martin heeft onderstaande tabel ingevuld met zijn wensen en eisen:
Huidige /vorige auto's: | Seat Ibiza 1.6 sport-up (2009) / Suzuki Swift 1.3 bandit |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Privé |
Budget: | Rond €30.000 |
Jaarkilometrage: | 12.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Meer luxe, sportiviteit en vermogen |
Gezinssamenstelling: | 2 personen |
Voorkeursmerken /modellen: | Mini, Alfa Romeo, Duitsers in het algemeen |
No-go modellen / merken: | Franse merken, auto's ouder dan 2 jaar |
Uiteraard respecteren en accepteren we de no-go’s. Ze staan er immers voor. Het is immers jullie eigen geld. Dat gezegd hebbende willen we er wel bij aantekenen dat de Peugeot 208 GTI (rijtest) een absolute topper is die uitstekend in het plaatje zou passen.
We beginnen met nieuwe auto’s:
De pretletter: Ford Fiesta ST2 (€27.625)
Onze hot-hatch specialist @CasperH heeft zo ongeveer elke recente Hot Hatch gereden. Nog altijd beweert onze 205 GTI rijdende kenner dat de Ford Fiesta ST (rijtest) nog altijd de leukste Hot Hatchback van dit moment is. Het leuke aan de Fiesta is dat het een vrolijk wagentje is, zonder dat het een mode-popje op wielen is geworden. Alles bij de Fiesta ST staat maar in het teken van één ding: zorgen dat de bestuurder de tijd van zijn leven heeft. Voor 30 mille kun je een complete ST2 bestellen en dan houd je voldoende over voor kekke kleurtjes als rood of oranje!
Verstandig: SEAT Ibiza Cupra (€23.950)
Het is onze gewoonte om zo dicht mogelijk tegen het maximum budget aan te zitten qua aanbevelingen. De reden is simpel, want dan komen de leukste speeltjes in beeld. Vandaag maken we een kleine uitzondering in de vorm van de SEAT Ibiza Cupra (rijtest). Het is niet de meeste spectaculaire auto in dit gezelschap. Het is ook niet de snelste. We weten dat je al een Ibiza hebt, maar het is wel een auto die heel veel waar voor zijn geld biedt. Je kan alle opties aanvinken en dan nóg zit je onder het budget. Dat is ook een lekker gevoel. Ga overigens wel voor een nieuwe, want de 1.4 TSI met DSG was niet echt een zaligmakende combinatie. Dat vonden ze bij SEAT ook, daarom heeft de nieuwe Ibiza Cupra een 1.8 met 192 paarden en een echte handbak. Lekker old-school. Niet zo leuk als de Ford Fiesta, dat moet gezegd worden. Maar daar is de prijs dan ook naar. Tip: ga voor een rode!
Retro: Volkswagen Beetle 1.4 TSI Exclusive series (€29.550)
Als het er leuk uit moet zien en verder niet zo spannend hoeft is de Beetle (rijtest) een leuke optie. De eerste New Beetle was een beetje een raar ding, maar de tweede generatie is een stuk beter geslaagde. Als 1.4 TSI Exclusive Series heb je voor 30k alle opties die je nodig hebt, 150 pk en een guitig uiterlijk. Maar dat is niet de enige om hem aan te raden. Het is namelijk niet een populaire auto. Er zijn voldoende dealers die een showroomexemplaar hebben staan die ze maar niet kwijt raken. Daar kun je ongetwijfeld een leuke deal mee doen.
Uber-retro: Abarth 500 Cabrio 595 1.4 T-Jet Turismo (€29.430)
Je gaf aan een Alfa Romeo te overwegen. Dan kun je gaan voor een Mito of Giulietta. Alfa Romeo heeft leuke acties op het moment met beide auto’s, maar de meest geslaagde Alfa’s zijn het niet. Ze hebben niet echt het DNA wat bijvoorbeeld een 147 of GT wél hebben. Of de 159 en de Giulia. Maar bij dezelfde dealer kun je ook kijken naar het meest guitige karretje uit deze lijst. De Abarth 595 Cabrio heeft onlangs nog een update gehad. De 500 esseesse (rijtest) was al geslaagd, maar de nieuwe 595 (rijtest) is op veel vlakken net nog even wat leuker. De zitpositie is niet voor iedereen ideaal en ook de ruimte is beperkt. Maar het is wel een vermakelijk gooi en smijt autootje, dat bovendien erg waardevast is.
Dit waren de nieuwe opties. Gaan we nu verder met de jong gebruikte aanbevelingen. Maximaal 2 jaar oud en niet té veel kilometers op de klok.
Premium: Mercedes A250 Ambition AMG (W176)
Deze moet je met een vergrootglas zoeken, maar er staan exemplaren van de A-klasse in deze uitvoering onder de 30.000. Het is de subtopper uit de A-klasse range, onder de loeisterke A45 AMG (rijtest). Met 211 pk is het overigens absoluut niet behelpen in de A250 (rijtest). Dit is een ideale auto als je met zijn tweeën bent. Je zit voorin als een vorst, alles ziet er gelikt uit en als het moet heb je plaats achterin. Zeker met het AMG pakket ziet de A-klasse er nog altijd uitstekend uit. Kortom, gewoon een uitstekende auto. Voor 30 mille staan er enkele exemplaren te koop met minder dan 50.000 km op de klok.
Fun: MINI Cooper S Chili (F56)
Misschien wel de standaardkeuze als je een vlotte en hippe auto zoekt. Eigenlijk ook volkomen terecht, want de kwaliteiten van de MINI Cooper S (rijtest) staan buiten kijf. Ondanks dat ze telkens volwassener worden, zijn het leuke auto’s om in te rijden. Remmen, sturen, schakelen: alles gaat net even lekkerder in een Ford FiestaMINI. Voor 30 mille kun je een heel arsenaal aan MINI’s bekijken. Voordeel: veel zijn in een leuke kleur gespoten. Nog een voordeel: de meeste zitten érg goed in de de opties. Die afschrijving heb je dus nu al gehad. De kracht van de MINI is de combinatie van ratio en emotie. Nadelen: écht mini is de MINI niet meer en de neus is erg lelijk. Vandaar een plaatje van de achterkant:
Voor de purist: BMW 118i M-Performance (F20)
Misschien wel iets te serieus voor deze aanvraag. Mocht de MINI dealer bevallen, maar de auto niet, dan kan deze ‘Einser’ soelaas bieden. Er staan namelijk een aantal exemplaren te koop voor rond de 30 mille met weinig kilometers op de klok. Met 170 pk is het geen strepentrekker, alhoewel je niet het idee hebt te kort te komen. Er waren ook sterkere uitvoeringen in de vorm van de 120i en 125i, die zijn wat lastiger te vinden zijn in het budget. De balans in de auto is magistraal, de 1-serie is nog altijd een hele fijne rijdersauto. De standaard 1-serie (rijtest) zag er een beetje apart uit, maar met het M-pakket en M-Performance pakket toont het lekker heldhaftig. Ook hier zit je voorin uitstekend en ook hier is de ruimte achterin beperkt. Net als de MINI zijn de meeste exemplaren behoorlijk aangekleed, maar controleer dit wel! De 1-serie was standaard een erg kale auto, dus zorg ervoor dat alles erop zit wat je wenst.
Out of the box: Nissan Juke Nismo
Als je iets aparts wilt, en dat wil je, dan kun je niet om de Nissan Juke (aankoopadvies) heen. Op één of andere manier is het gewoon een waanzinnig sympathiek karretje. De Nismo uitvoering doet er een schepje (of 3) bovenop. Zorg wel dat je de voorwielaangedreven versie met handbak hebt, de 4WD heeft een CVT automaat. Op zich niet slecht, maar het doet wel iets afbreuk aan de fun die de Juke Nismo biedt. Voor 30 mille zijn er enkele exemplaren te vinden bij Nissan dealers, met fabrieksgarantie. Ook een prettige gedachte. De Juke Nismo is een beetje Rivella op wielen. Een beetje vreemd, maar wel lekker.
YOLO: Opel Astra OPC (J)
Een Opel YOLO? Jazeker! De Opel Astra OPC (rijtest) is een Opel in naam, maar pure vreugde op 20″ wielen. De hele auto is gewoon een ode aan lol. De motor is een 280 pk sterke tweeliter, die overigens erg lekker klinkt. Het vermogen wordt via een mechanisch diff op de wielen gezet. 0-100 in 9 seconden is mogelijk. Maar in 8, 7 of zelfs 6 tellen behoort ook tot de mogelijkheden. Alles klopt aan deze auto. Het uiterlijk is dik, het interieur is beter dan je zou verwachten (met hemelse stoelen) en de rijervaring is top. Je kan enorm de hooligan uit hangen als je het wil, maar in de file mee sukkelen als het moet. En als je de Astra OPC parkeert en omkijkt zie je een gewoon een van de knapste hatches ooit ontworpen. Ga wel voor een blauwe. Maakt het helemaal af.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
BmwMPower zegt
Een Megane RS is de geschikte auto maarja, Frans he…
ablogjunk zegt
Wonderbaarlijk dat er nog veel mensen zijn die blijven hangen in het verleden. Frans en No-Go zijn zo 1999…
rw1994 zegt
@ablogjunk: Nee hoor, anno 2016 nog helemaal bij de tijd.
pjotr zegt
@ablogjunk: als je de occasion review van de Peug 508 leest, is het nog steeds niet al te best.
stefanvts16v zegt
@pjotr: als je die van de gemiddelde Audi leest ook niet…
pinut187 zegt
@stefanvts16v: Audi biedt wel wat meer luxe dan een gemiddeld Frans scheurijzer..,
granlusso zegt
@pinut187: Maar dat heeft niet zo zeer met de kwaliteit te maken.
nautique206 zegt
@stefanvts16v: de gemiddelde BMW of Mercedes doet dat een stuk beter..
jasbelle zegt
Ik zou voor een 208 GTI gaan, maar als je die echt niet wilt, dan de Astra. Wat een lekkere bak is dat toch ook!
martive zegt
Leuk deze! Ik zou zelf voor de Abarth gaan.
denniss00 zegt
Oh dan mag je mij de YOLO ook gelijk wel doen!
Rob zegt
En toch zou een Citroen DS3 (gewoon met cabriodakje doen!) of DS4 (165pk) prima passen in dit rijtje, maar goed….
Ik vind de MINI en Volkswagen Beetle verder wel erg leuk. En inderdaad, de Beetle wil echt helemaal niemand hebben. Fijn uitgangspunt om een voorraad/showroom modelletje op de kop te tikken.
viezefreddyw zegt
@Rob: Een DS3, ik kan het alleen maar aanbevelen. Uitstekende auto met het leukste interieur uit zijn segment. Een DS3 Racing is een erg leuke auto met geweldige stoelen, ruim voldoende PK en een goed rijgedrag. En je houdt nog wat centen over ook…
En anders een Renault Megane RS. Het rijdt luxer en comfortabeler dan je denkt maar je rijdt een hele hoop auto’s gewoon zoek, zeker in de bochten. Het oogt ook nog eens mooi, blijft een fraaie auto.
De Astra OPC is eigenlijk een auto waar je niet direct aan denkt maar eigenlijk een uitstekende kandidaat is. Goed te vergelijken met een Megane RS maar de OPC is wat comfortabeler. Als je een comfortabele maar snelle hatch zoekt is de OPC de betere maar als je eentje zoekt die wat meer hardcore is maar comfortabel zat te rijden, neem de Megane RS. @martijngizmo kan je uitstekend uitleggen waarom je die moet hebben.
Een fraaie Mercedes C350/E350 Coupe of zelfs E500 Coupe zijn ook te vinden binnen je budget. Heerlijke auto’s, uitstekende snelwegduivels en ontzettend comfortabel op hoge snelheden. Qua afschrijving juist ideaal, de grootste hebben ze al gehad. Maar qua onderhoud net even een tikkeltje duurder. Maar dan rij je wel een Merc…
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=288498585
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=296894298
Een nieuwe Megane is ook mogelijk. Dit nieuwe model vind ik prachtig, absoluut een vooruitgang op zijn voorganger. Rijdt ook nog eens uitstekend en 205PK is ruim zat.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=286237469
Een Italiaan is eigenlijk altijd goed. En een Giulietta is altijd fraai, zeker als het een QV is. Ontzettend snel met zijn 235PK. Dit exemplaar vind ik erg fraai. Mooi in het wit, goede velgen en een mooi interieur. Cognacbruin is poepchique.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=299052854
Een Ford Fiesta is leuk, ben het dan ook eens met @casperh. Ook al ben je niet op zoek naar een grote auto, een beetje ruimte kan nooit kwaad. Een Ford Focus is dan een uitstekend alternatief. Is ook één van de betere in zijn segment. Het stuurt echt uitstekend goed en zijn vrij vlot op de rechte lijn. 250PK is namelijk gewoon veel en dan is het nog niet eens een RS.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=295531516
Succes met de zoektocht!
realracing3 zegt
@viezefreddyw: dat autobedrijf waar die giulietta te koop staat kwam me al zo bekend voor. Maar daar hebben ze ook ferrari’s en aston martins en dergelijke te koop.
viezefreddyw zegt
@realracing3: Jep, Wim Prins. Prachtig bedrijf met inderdaad een mooi aanbod. Meerdere keren geweest. Weet ook zeker dat als je daar iets koopt, je ook wat goeds koopt.
josvanrey zegt
@viezefreddyw: Wim Prins zelfs bekend buiten de landsgrenzen. Zelfs hier bij de zuiderburen zie ik ze met een Wim Prins auto, sterker nog een collega van mij uit Temse heeft een auto bij Wim Prins gekocht.. kan hem geen ongelijk geven, eens een enorm mooie Lancia thema gezien en nee niet de 300C uitvoering maar een 8.32…
klotskuukske zegt
@Rob: de DS4 Sport Chic met 1.6 en 200pk! Heb je ook nog budget over voor winterbanden op mooie velgen, dakkoffer, een fietsendrager en een friet saté
granlusso zegt
@Rob: De DS4 met 165pk is er alleen als automaat, dan zou ik, gezien het verzoek om een sportieve inborst, de 200pk versie nemen die een handbak heeft (jong gebruikt weliswaar, want die zitten ronde 35 mille geloof ik).
toyotafortuner zegt
Juke Nismo of de Yolo. Weescht eens een persoon met de ballen om anders te kiezen
gokartmozart zegt
Een zeer interessante optie is de Audi A met 1.4 185 pk dubbel S line. ( S line binnen en buiten ) Een volwassen rappe rakker. Ik spreek uit ervaring . Of een S1 , nog rapper
granlusso zegt
Die A250 zou voor mij wel de beste optie zijn inderdaad! Power genoeg, compact genoeg zonder onpraktisch te zijn, representatief genoeg (niet meteen zo’n hot hatch, doet het niet overal goed namelijk, behalve in Britse achterbuurten, oke ik overdrijf een beetje).
Verder is de Juke wel een leuke opvaller, een keer met een 190pk gereden, auto’s rijden behoorlijk strak voor het formaat!
bbroek88 zegt
-Edit: klopt helemaal! Is inmiddels gefixt!-
roberto zegt
De A-sport is nog een schitterend wagentje om te zien, en rijd ook nog heerlijk. Maar gezien je al een Ibiza rijd zal ik voor de Leon Cupra gaan. Je bent met z’n tweeën en heb nog voldoende ruimte voor bagage of mede passagiers. Uiterlijk is het strak en sportief, prestaties zijn top, alleen interieur is minder t.o.v. een A-klasse of 1-serie, maar dat neem je dan maar voor lief :-)
Voorbeeld: http://m.autowereld.nl/seat/leon/2-0-tsi-cupra-280-dsg-7-alcantara-led-navi-20620167/details.html
misterdrogba zegt
De leukste zijn toch wel de Fransen.. ik zeg; geen schrik hebben en koop een Renault of Peugeot!
vonklausenburg zegt
Doe een Volvo S40 T5 R-Design! De reden hoef ik niet te geven maar doe ik toch: een zeer betrouwbare auto, ruim doch niet te groot, een zeer potent blok waarmee elke automobilist plezier aan zal hebben, een design dat niet extreem verouderd overkomt en mijns inziens tijdloos is!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=296515027
vonklausenburg zegt
@vonklausenburg: dit is dan geen R-Design maar laat wel zien dat het een leuke wagen is en met 230 PK op dat gewicht is het lekker vlot!
janmetdelangeachternaam zegt
Yolo: een Mercedes SL
janmetdelangeachternaam zegt
@janmetdelangeachternaam: Hoi, de laatste alinea iets te vluchtig gelezen
MrHyde zegt
TT-tje van de vorige generatie? Het is maar een idee natuurlijk
janmetdelangeachternaam zegt
@mrhyde: dan zou een TT-S ook binnen het budget moeten liggen
hight96 zegt
Ik kom het volgende tegen: Porsche Cayman S, Mercedes E-klasse Coupé E500, BMW 535i High Exe, Subaru BRZ Sport Exe, (bijna) nieuwe Opel Corsa OPC, VW Golf GTI, Mini Countryman John Cooper Works, Audi TT 2.0… Yolo: Maserati Quattroporte.
willeme zegt
@hight96: De auto mag niet ouder dan 2 jaar zijn ;)
dennisjuh95 zegt
@willeme: dat zie ik nergens staan als ik me niet vergis?
willeme zegt
@dennisjuh95: als het goed is staat het gewoon in de tekst ;)
hight96 zegt
Mazda MX-5 160 GT-M! Ik kwam hem later tegen… Lekker compact, vlot, rijdt geweldig en onderhoud valt mee!
gerjan zegt
Ik ging voor de Mercedes. Hoewel de opel er ook leuk uit!! Of stiekem toch de Ford st met een opvallend kleurtje. Doe toch maar de Mercedes. Mini de beetle en de 500. Snap niet dat mensen dit mooie auto’s vinden.
janmetdelangeachternaam zegt
ik zou zelf voor de BMW of de Opel gaan, beide zien ze er erg goed uit en met name de BMW heeft een prachtig interieur. zou niet zo snel voor de Ford gaan, ik vind m inmiddels erg verouderd, met name het interieur
theaviatornl zegt
Yolo: Audi S8 D3. 5.2 V10 en zat te vinden voor rond de 30k!
maicks zegt
Audi A1 S-line 185pk! Geweldig interieur en rij-gedrag
maicks zegt
Heb zelf een gekietelde met 210pk, parelmoer wit met datonagrijs dat en a-style met rs wielen
dirkiii zegt
Zoek de mooiste golf R32 die je kunt vinden
awesome zegt
@dirkiii: leuk, maar de gebruikskosten moesten binnen de perken blijven.
Qua verbruik is de R32 geen verstandige keuze en daarnaast is er sneller en leuker spul dat zuiniger rijd.
humpyourdog zegt
130i van de vorige generatie. Heerlijk atmosferisch geweld in een relatief compacte wagen. Voor 15k -20k heb je al een hele mooie met het gefacelifte interieur en mperformance opsmuk.
handbakjasper zegt
Mk2 Focus st? Want vijfcilinder
mrrallycross zegt
Fiesta st 100%
hartphotography zegt
Golf 7 gti performance, golf 6 r, audi a3 1.8 quattro, bmw 320/328, audi s3 vorige generatie mis ik nog
qoekje zegt
Impreza sti
banaan7 zegt
Ik zou heel erg twijfelen tussen de fiesta, abarth en opel.
desjonnies zegt
Martin wil zekerheid als ik zo de eisen zie.
En doet zich zelf tekort door landen uit te sluiten.
Martin zou eens moeten weten waar de meeste auto fabrieken staan
Landen als Spanje, België, Engeland, Polen, Slovenië, Hongarije, Tsjechië.
Maar dan wil je geen Franse auto?
Arme Martin!
bluebird zegt
Budget iets omhoog, vergeet die anti-franse ideeën en ga voor een toekomstige klassieker; die fraaie Clio V6 van marktplaats (zie twee topics hoger).
ettie zegt
M135i is 2e hands goed te krijgen als je nog een stukje boven je budget wilt gaan
ko4n zegt
YOLO een nette 996.
pinut187 zegt
De Mercedes of BMW zal ik kiezen vooral omdat hij wat luxer wil. Veel auto’s uit dit rijtje zijn nu niet echt luxe the noemen.
cossiekiller zegt
Zeker de Astra in dit budget. Als je over de grens gaat zoeken naar een jong exemplaar, hou je zelfs nog geld over.
woot zegt
Zonder twijfel voor de Astra gaan, wat een immens lekkere hatchback is dat toch!
C63 zegt
Golf 7 GTI zou dan de logische keus zijn.
Stefje zegt
De Seat Ibiza Cupra is genoemd, maar ik mis zijn luxere broer; Polo GTI. Zelf ook voor de keuze tussen deze gestaan dit jaar en ben zelf, door de hogere bouwkwaliteit, mogelijkheid voor 5 deuren en dsg voor de Polo gegaan. De Polo is misschien niet de beste bochtenridder, dat is de Fiesta. Maar ik moet ook wel eens lange rechte stukken rijden zeg maar en dan is die Polo echt op alle vlakken beter en fijner dan de Fiesta. De bouwkwaliteit is fantastisch, alles steekt goed in elkaar, hij is ruim zat voor iemand zonder kinderen die 95% vd tijd er alleen in zit en hij haakt overal bovengemiddeld goed aan. Heerlijke high-speed autobahn-cruiser.
Als tweedehands een optie is zou ik zelfs een Golf 7 GTI aandragen. Heb je voor 30k een hele leuke wagen aan :)
realracing3 zegt
Hoppa, mijn bijdrage weer geleverd. Een opel corsa opc uit 2016 met 230 pk http://www.mulders-gm.nl/occasions-aanbod#!/opel/corsa/16-turbo-opc-unlimited/occ2344697
bonzoo zegt
Zonder twijfel de Ford Fiesta ST! Rijd er zelf ook een en geen een auto kan je zon dikke lach op je gezicht toveren als deze hot hatch!
martincb zegt
Autoblog, bedankt voor de goede tips. Na ook wat van het commentaar gelezen te hebben toch wel tot de conclusie gekomen dat de xenofobie voor Franse merken eigenlijk niet meer van deze tijd is. We zijn zelfs dermate om dat we gaan proefrijden in een Clio RS (geen cup of Trophy). We hebben gereden in een Mini Cooper, wat een mooie ervaring was, maar qua looks zijn we toch niet helemaal om. De polo GTI hebben we goed bekeken, maar die is qua uiterlijk toch te “braaf” (ondanks dat het wel een goede auto is die dagelijks ook praktisch is).
Zodra we meer weten zal ik dat doorgeven!
bluebird zegt
Top dat je een update post. Succes en veel plezier met de zoektocht!
martincb zegt
Autoblog. Ik kan melden dat de kogel door de kerk is. Na wat proefritten en de nodige reviews hebben we besloten voor een nieuwe Clio RS te gaan! We gaan voor de 200 pk variant zonder cup onderstel. Hierdoor is ie toch een betere daily driver maar toch strak genoeg om een stevig potje te sturen. We gaan voor de kleur Sirius Yellow wat m zo goed staat. Zodra we m hebben, paar maandjes, zal ik wat foto’s sturen.
Nogmaals bedankt voor de tips en ook de andere autobloggers bedankt voor de input!