We zoeken een krachtige en karaktervolle youngtimer. Oh, en het mag ook een beetje leuk zijn!
Het leuke van een Youngtimer is dat er net even wat meer mogelijk is. Althans, als je het slim doet. In de meeste gevallen moet je nooit het uiterste van het budget zoeken. Met een dikke youngtimer is dat tegenwoordig helemaal het geval. Want als je een vijftien jaar oude auto koopt die inmiddels 150.000 tot 200.000 gelopen heeft, dan komt er simpelweg ‘wat’ onderhoud aan. En de prijs van het onderhoud is bijna altijd gerelateerd aan de nieuwprijs. Dus een auto die nieuw erg duur is, is in onderhoud erg duur en daarom juist de reden dat ze erg voordelig zijn om aan te schaffen.
Bijzondere auto’s
Voor vandaag gaan we op zoek naar een auto voor Meneer Ooms. Hij is helemaal idolaat van bijzondere auto’s, aan zijn autohistorie te zien. Hij heeft op dit moment een groot aantal klassiekers, waaronder een Dino, Renault Floride en een heuse Plymouth Barracuda. We kunnen wel stellen dat Meneer Ooms een enorme Petrolhead is. Op dit moment is hij op zoek naar een vervanger voor zijn Jaguar S-Type. Die heeft op dit moment 350.000 gereden. Ondanks dat hij heel erg tevreden is, mag er wel een nieuwe auto komen. Anders geef je elke onderhoudsbeurt de dagwaarde uit aan een beurt.
Nieuwe krachtige en karaktervolle youngtimer
De auto moet 15 jaar of ouder zijn of dat bijna zijn. Dit zodat de auto een tijdje in de Youngtimer-regeling gereden kan worden. Belangrijk is vooral dat de auto minimaal 1.800 kilogram mag trekken. Als het even kan, zelfs ietsje meer. Tsja, die klassieke auto’s moeten soms getransporteerd worden en Meneer Ooms klinkt als de persoon die in het weekend toch even de collectie uitbreidt met nog een leuke klassieker. Onderhoudskosten en verbruik zijn niet het belangrijkst, maar het moet nog wel een beetje leuk blijven.
Tabel voor krachtige en karaktervolle youngtimer
Huidige auto’s | Jaguar S-Type, Dino GT4, GT400, Jaguar Mk VII, Barracuda, Fiat 2300S |
Koop / Lease | Koop |
Budget | 12.500 |
Jaarkilometrage | 12.000 |
Brandstofvoorkeur | Benzine |
Reden aanschaf | Hoge km stand huidige auto , 350k , verder extreem tevreden |
Gezinssamenstelling | 2 personen |
Voorkeursmodellen | Geen. In elk geval geen MPV |
No-go merken/modellen | BMW, VAG, Toyota, Nissan |
Wanneer wil je gaan kopen | Binnen nu en 6 maanden |
Land Rover Discovery V8 HSE (LJ – L318)
€ 11.350
2003
145.000 km
3.500 kg
Je kan bij de Discovery twee kanten uit als je op zoekt bent naar een krachtige en karaktervolle youngtimer. Een heel late Series II of juist een vroege Series III (ook wel LR3 genoemd). In dit geval zouden we zeggen, ga voor de laatste Series II. Die zijn namelijk het leukst. Ze rijden aanzienlijk minder fijn dan de nieuwere modellen, maar hebben bakken met, jawel, karakter! De 3.9 V8 motor is soepel en smeuïg. Met 190 pk is ‘ie niet heel erg snel, alhoewel je er met een paar kleine modificaties aanzienlijk meer vermogen uit kunt halen. Krachtig is de Land Rover Discovery zeker: met een ladderchassis en lage gearing sleur je alles mee. In relatie tot de dorst vallen de prestaties overigens best tegen. Maar het trekt alles op een kar en met een open uitlaat klinkt het ook wel stoer. Oh ja, vergeet de onderhoudskosten niet.
Mercedes-Benz E500 Elegance Combi (S211)
€ 11.950
2003
180.000 km
2.100 kg
De eerste auto die naar bovenkomt als je denkt aan een krachtige en karaktervolle youngtimer met veel trekvermogen. De Mercedes-Benz E500 is een ware krachtpatser. Ten eerste omdat de auto met 306 pk en 460 Nm ook daadwerkelijk veel kracht tot zijn beschikking heeft. Het is ook de onverzettelijkheid waarmee het gepaard gaat. Nog een groot voordeel is de immense ruimte. Deze generatie E-Klasse (S211) is echt enorm ruim. Met de banken plat heb je bijna twee kuub tot je beschikking. De automaat en V8 zijn behoorlijk betrouwbaar, het is met name de elektronica die het weleens liet af weten bij deze generatie. Oh ja, ga voor een Elegance: die zijn zo veel cooler dan een faux-sportieve Avantgarde. Vierwielaandrijving is mogelijk, de Mercedes-Benz E500 4Matic zie je geregeld in het zuiden van Duitsland te koop staan.
Volvo XC90 T6 Exclusive
€ 11.450
2004
165.000 km
2.250 kg
Als je de kosten iets beheersbaarder wilt houden, kijk dan een naar een eerste generatie Volvo XC90 (aankoopadvies). De reden dat deze auto’s zo waanzinnig fijn zijn, is omdat de auto net als een X5 ontwikkeld is als personenautoauto (zelfdragend chassis), maar in tegenstelling tot veel andere auto’s geen faux-sportief karakter heeft. In tegendeel. Bij de Volvo XC90 wordt alles omgezet in comfort. Dat merk je aan alles. Zonder week te worden, is het een zeer gerieflijke automobiel met excellente fauteuils. Nadeel? Net als bij de Phaeton is geen motor echt zuinig of echt vlot. De T5 en T6 is een beetje om het even. De T5 heeft een versnelling meer, de T6 loopt iets mooier. Verder een uitstekende SUV die met het juiste onderhoud nog jaren meekan.
Mitsubishi Pajero Sport V6 GLS
€ 9.990
2005
135.000 km
2800 kg
Als je zoekt naar een auto waar je de komende decennia nog op kunt vertrouwen, ga dan eens kijken bij deze Mitsubishi Pajero Sport. Deze auto is veel meer een werkpaard dan een luxe paard, maar valt zeker in de categorie krachtige en karaktervolle youngtimer. In principe is het een L200 pickup, maar dan de personenwagen-variant ervan. Net als de Toyota 4Runner is het een heerlijke stoere auto. In het terrein kun je overigens serieus aan de slag met deze Pajero Sport. De V6 klinkt voor zijn soort lekker en omdat het gewicht relatief gezien meevalt, zijn de prestaties uitstekend. Boven de 160 neemt de versnelling overigens ernstig af en het verbruik ernstig toe. Ondanks dat ze mechanisch als ijzersterk te boek staan, is het altijd raadzaam om de auto goed te onderhouden, uiteraard. Dan kun je wel de komende 20 jaar blijven rijden.
Saab 9-7X 5.3 Lineair
€ 9.500
2006
122.500 km
2.950 kg
Je zult even een jaartje moeten wachten. De Saab 9-7X is namelijk nog een tikkeltje te jong om als krachtige en karaktervolle youngtimer gekenmerkt te kunnen worden. Karakter heeft ‘ie en krachtig is de 9-7X ook. Het was een achterlijk idee van General Motors om een Saab SUV te bouwen op basis van de Chevrolet Trailblazer. Gezien de flaters van GM had het véél erger gekund, maar deze auto is net zo Zweeds als Warren G en Nate Dogg.
Wel heeft de auto een kenmerkende Saab-neus en in het interieur vind je de bekende luchtroosters. Toen was het budget op, dus hebben ze ‘Saab’ op het stuurwiel geschreven en gingen de ontwerpers aan het bier. Waarschijnlijk. Ze zijn zeer lastig te vinden, overigens. In Nederland vonden we 1 exemplaar, in Europa een stuk of 10. Ga er zeker niet te veel voor betalen, want het is een rariteit die voor 98% bestaat uit Chevy Trailblazer onderdelen. Je kan ook zoeken naar de mooiste Trailblazer van Europa voor dit geld, overigens.
Volkswagen Phaeton 4.2 V8 4Motion
€ 11.500
2005
160.000 km
2.200 kg
We weten het, het is een VAG-product en die staat op de no-go. Maar de Phaeton is de ideale auto gezien de eisen. Misschien niet de eerste waaraan je denkt, maar de auto kan enorm veel trekken. Dat komt mede door het eigen wagengewicht. De Volkswagen Phaeton is namelijk enorm zwaar. Dit kun je oplossen door een Audi A8 uit te zoeken met dezelfde motor, die is 400 kilogram lichter met dank aan een aluminium chassis en koetswerk.
Maar de Phaeton vertegenwoordigt enorme waarde voor zijn geld. Je kunt goede exemplaren voor een habbekrats kopen. Een simpel beurtje kan vrij snel in de papieren lopen, dus houd wel een centje beschikbaar. Om te rijden is een Phaeton onverstoorbaar. De beste keuze tussen prestaties en verbruik is de 4.2 4Motion. Als je een klein beetje haast hebt, zuipt ook die V6 als een tempelier. De 4.2 ook trouwens. Maar ja, die 6.0 W12 is al helemaal erg… Kan overigens ook makkelijk in het budget.
Yolo: Cadillac Escalade 6.0
€ 11.950
2005
80.000 km
3.500 kg
Je kan het ook in één keer gewoon goed doen met de zoektocht naar een krachtige en karaktervolle youngtimer. Kijk, goedkoop gaat het nooit worden met dit soort auto’s. Dan kun je er misschien beter een keer van genieten. Dat kan met een auto als deze, de Cadillac Escalade. Het is zo’n auto die wordt overschat en onderschat tegelijkertijd. Nee, het is geen Cullinan qua verfijning. Maar als je een grote auto zoekt met veel ruimte, terreinwaardigheid en extreem trekvermogen: dan is deze auto uitstekend geschikt. Je kan ook gaan voor een identieke Tahoe, maar die zijn veel minder leuk en hebben minder sjeu. Zoek meteen even een setje 22” chromen wielen om het plaatsje compleet te maken. En bij voorkeur een parelmoerwitte met beige interieur.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
shibby zegt
Ik zou voor de E500 gaan uit deze lijst, wat een fijne sleeper is dat.
Robert zegt
@shibby: inderdaad, dat zou ook mijn eerste keuze zijn. Maar in alle eerlijkheid, het is véél slimmer om een facelift model ( > 2006) te kopen, gezien de vele belangrijke updates en verbeteringen die het model toen van huis uit heeft meegekregen. Alleen duurt het dan nog minstens een jaar voordat je deze echt ‘youngtimer’ mag noemen. En of je dan een 500E binnen het gestelde budget kunt vinden, valt ook te bezien; maar goed, ook met een E280 4Matic of een E350 4Matic ben je nog geen stakker hoor.
Jammer trouwens dat VAG en BMW bij voorbaat worden buitengesloten. Een knappe VW Passat W8 4Motion, Audi S6 (C5) of BMW 5401 (E39) is binnen dit budget ook wel te vinden.
Ot92 zegt
@RRRobert Op de W8 en 540i e39 kan je behoorlijk hard op leeglopen hoor… ookal ben ik liefhebber van zulke auto’s, toch zou ik er met een boog erom heen lopen.
Volgens mij was de S6 c5 qua betrouwbaarheid wel prima in orde, i.i.g. geen gezeik met de ketting, want die heeft ie niet.
kennone zegt
@Ot92: wel een automaat die jou een lege portemonnee kan bezorgen
dutchneon zegt
Ik zou met zo’n collectie toch meteen aan een Range Rover III denken. Dan heb je een statig icoon er bij. Eentje van 2005-2006 heeft al de betere geluids- isolatie en de supercharger hoeft van mij niet eens… al zijn die blokken wel aardig bullitproof
Homer55 zegt
Waarom is een elegance cooler dan avantgarde?
bimmerfan zegt
De e500 maar dan wel in sedan die station is net een lijkwagen.
thomasthomas zegt
@bimmerfan: en de sedan een taxi
poeperman zegt
Iemand die BMW bij de no-go zet is voor mij al term “autoliefhebber” niet waard.
BMW is wat Jaguar al decennialang wil zijn: sportief, luxueus, kwalitatief. Jaguar maakt bagger met een (voor niet-autoliefhebbers) goeie badge maar ze lopen al achter aan de tekentafel
viezefreddyw zegt
@poeperman: En wie ben jij om te bepalen wie wel of niet een autoliefhebber is?
SpiderIV zegt
@viezefreddyw: hij praat ook poep.
grasvreter zegt
Kan toch dat ie niks met BMW heeft. Ieder zijn mening. Overigens is BMW kwaliteit redelijk discutabel. Ik zie de youngtimer BMW’s altijd een nieuwe paus aankondigen als ze bij het stoplicht wegrijden.
En eigenlijk is enkel de e39 generatie echt belachelijk mooi. Mijn mening maar goed. Serieus de e39 is misschien wel de allermooiste auto ooit gebouwd. Daarna is het allemaal te overstyled gegaan. Gisteren had ik nog een recente 3 serie in de achteruitkijkspiegel, die heeft echt een heel lelijke grill en lampen. Gewoon niet in verhouding.
rrk147 zegt
@grasvreter: eens. En de e38, ook erg mooi!
tmenges zegt
@poeperman: zijn zat autoliefhebbers die geen BMW willen hebben. Bij mij komt er ook geen 1 op de stoep te staan. Waarom? Heb gewoon niks met dat merk. Daarbij hebben youngtimer bmw’s over het algemeen een hoge Sjonnie uitstraling iets wat een Jaguar volkomen vreemd is. Bovendien is de bouwkwaliteit van bmw’s van nu rond de 15 jaar behoorlijk beneden niveau. Op de lekker 6 cilinders mazout ik eigenlijk geen reden kunnen bedenken om er wel 1 te willen.
nissanfairladyz zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
karhengst zegt
Kijk even naar de rest van z’n auto’s en vraag je af of BMW nog een model heeft wat daar op aansluit. Bij mij zou hooguit een chique geconfigureerde 6-serie van de vorige generatie opkomen, of een Z8. Voor Freude am Fahren staat er immers al genoeg in de garage.
SvenskaAeroplanAB zegt
@poeperman: Als je BMW ‘kwalitatief’ noemt, ben je voor mij de term autoliefhebber niet waard. Of in elk geval de term autokenner niet…
v60polestar zegt
@poeperman: ohjee, weer een op de tenen getrapte BMW liefhebber.
volvoturbo zegt
@poeperman: Gemiste kans inderdaad. Als je n mooie youngtimer wil, moet je absoluut bij BMW kijken.
nissanfairladyz zegt
BMW heeft maar een paar betrouwbare motoren. Zoals die in de 335i zou ik nog wel aandurven mits goede onderhoud historie en niet aan het blok gerommelt is.
srbb zegt
BMW bouwt al jarenlang lelijke ondingen als de 1-Reeks, de X2 wordt schaamteloos als ‘Active Tourer’ verkocht en het fanboy-volkje slikt het allemaal omdat ze af en toe een keertje een opgekietelde versie van hun leasebak-model uitbrengen (M3). E39 5-Serie is de meest recente BMW die nog iets heeft.
Zolang ze meer X-modellen in de line-up hebben dan Z-modellen, moet je je als echte liefhebber serieus afvragen wat je daar verloren hebt. Grappig dat je net Jaguar eruit pikt, want die vind ik na lange tijd weer net op het goede pad komen, met interessante modellen en dito vormgeving. BMW daarentegen gaat de VW-tour op door iedere bedenkbare niche te vullen met een bagger-sloep (5 GranTurismo anyone? Nobody?)
piebepost zegt
Ja, maarja, het oog wil ook wat hè.. Daar oreer je dan weer niet over maar dat zijn ze daar in Beiern de afgelopen 15 jaar wel wat uit het oog verloren.
bpc zegt
Saab 9-5 aero
Bmw E39 540i
Alpina b10
Jeep cherokee
Iveco massif
Cadillac cts(v)
Dodge ram viper
Ford f150
Porsche cayenne
Vw touareg
Vw pheaton
Subaru legacy/outback/forester
Audi a6 allrad
moveyourmind zegt
Mooi lijstje! Leuke en goede suggestie die Iveco.
kniesoor zegt
Vind de LandRover de leukste suggestie, maar zou me vóór aanschaf wel heel goed inlezen in de te verwachten (onderhouds)kosten, die zo’n ding met zich meebrengt. Die zullen vermoedelijk niet mals zijn. Dat de oto niet snel is is gezien de rest van dhr. Ooms’ wagenpark geen zwaarwegend probleem lijkt me.
werf76 zegt
En dan komt men met een xc90 met de t5 en t6 modellen. Uiteraard geriefelijke modellen voor veel comfortabele kilometers. Echter de t6 heeft een glazen 4traps versnellingsbak. Daarmee is het de vraag niet of hij kapot ging maar wanneer. Bij de xc90 bestond ook het v8 model. Dit is toch wel de betere motor voor zo’n zware auto.
Echter alle motoren lusten wel een aardige slok.
dirkiii zegt
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-omega-b-elegance-sammler-fahrzeug-orig-000292km-benzine-groen-e12110a5-948c-40b3-b88f-b015be1a6b0c?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Verkoopprijs: € 8.990,-
Kilometerstand: 292 km
Bouwjaar: 06/1999
gloudertje zegt
@dirkiii: dat even zal wel een typefout zijn die 292. Cool zo ‘fabrieksnieuw’
vincentbaan zegt
Als ik zo over deze meneer lees denk ik alleen maar aan een jaguar xj
airditude zegt
@vincentbaan: precies wat ik dacht! Extreem tevreden over z’n huidige jaaaaggg. Waarom dan niet voor de meest stijlvolle gaan als opvolger.
schreute01 zegt
@airditude: juist. Voor dat geld heb je een XJR met lage kilometerstand.
Supra1981 zegt
Voor de helft van het geld mag je onze Corolla komen halen. Van 1999 en pas net ingereden (225000 km). :-)
nissanfairladyz zegt
Waarom zou je hem dan weg doen. Gewoon afrijden. Hij kan minstens nog het dubbele aan. Onderhoud is cheap… why?
rogerzz zegt
Porsche Cayenne kan ook wel toch voor dat geld?
Snap niet dat een X5 of Q7 geen optie zijn omdat BMW en Audi ‘niet mogen’, maar Land Rover wel een optie is. Dat was slechte Engels meuk wat nu door Indiërs wordt verkocht. Ik durf denk ik wel te zeggen dat ik nooit een Jaguar of Land Rover zou kopen. Als ik karakter wil koop ik wel een Alfa Brera ofzo. En een auto wil die betrouwbaar is en start en iets kan trekken, waarschijnlijk iets uit Duitsland..
w205 zegt
En Porsche is ook VAG..
flutterby zegt
@w205: toen niet
piebepost zegt
Een Cayenne zeker wel.
rfocus zegt
Lancia Ik heb een mooie Lancia Thesis, voor € 9998 gevonden op AutoTrack. Bekijk hem hier: https://www.autotrack.nl/a/lancia-thesis-49834891
SvenskaAeroplanAB zegt
@rfocus: Ook een goed idee! Wat een leuke auto’s passen in het wensenlijstje. Meneer heeft smaak…
pier zegt
Leuke auto, maar een Thesis mag maar 1500kg geremd trekken dus voldoet helaas niet aan de uitvraag.
moveyourmind zegt
Een XJ lijkt mij een heel waardige opvolger voor de S-Type. Because it’s a Jag.
Maar er is nog een heel geschikte andere kandidaat om je S-Type af te lossen. Een auto die bijna net zo fijn is als de XJ, net zoveel klasse heeft en jou zeker gaat bevallen.
Ën dat is een S-Type. Zoek de mooiste uit die je kan vinden en je blijft nog ruim binnen je budget. En de huidige S zet je bij de rest van je mooie verzameling in de schuur, eventueel om als donorauto te dienen.
SvenskaAeroplanAB zegt
@moveyourmind: Goed idee eigenlijk wel. Of een ‘MG Rover 75’! Destijds vaak betiteld als ‘de mooiste Jaguar S-type’ ;). En met een mooie V8 leverbaar
jipino zegt
De Escalade in het wit, en dan “Woke up this morning” op repeat.
thearchitect zegt
De T6 uit de eerste generatie XC90 staat niet als enorm betrouwbaar te boek.
De daaraan gekoppelde automaat evenmin.
De T5 is mijns inziens een betere keuze.
coupedriver zegt
Enkel de automaat (afkomstig van GM), maar er zijn in de US wel Versterkingskits leverbaar. Dus als je echt wil, kan het wel. Maar idd beter de V8, superbetrouwbaar en een onwaarschijnlijke sound!! En ook wel vlot.
SvenskaAeroplanAB zegt
Een mooie Saab ontbreekt zo te horen nog in je prachtige collectie! De 9-5 NG is vrij uniek, boordevol karakter en als Aero lekker sterk. En nog Autoblog auto van het jaar geweest ook, dus je bent hier dan helemaal de man… Zijn online voor net iets meer dan 12k te vinden, maar ze zijn die paar extra centen meer dan waard ;)
dragspert zegt
Ik ga eerdaags mijn W220 Mercedes S-klasse Brabus B9 in de verkoop doen. Wellicht dat dat wat is voor dhr. Ooms? Redelijk snel, en vooral karaktervol en uniek. In zeer goede staat en ook nog ruim binnen budget.
vegelien zegt
De T6 uitvoering van de XC90/S80 staat bekend om net zo sterk te zijn als een doos met eieren. Het is de automaatbak van GM die kapot gaat. En dan is het niet een kwestie van “of die kapot gaat” maar “wanneer die kapot gaat.
De T5 of V8 zijn (dorstige) betrouwbare blokken en hebben goede bakken.
De 2.5T is ook erg betrouwbaar maar aanzienlijk minder vlot met z’n slechts 200pk.
bsxc2 zegt
V70 XC 2.4t/2.5t
ethylestra zegt
Subaru Outback met de 3.0r h6 motor?
nissanfairladyz zegt
Als je nog eem betrouwbare SUV wil… Infiniti FX-35(V6) of FX-45(heeeeerlijke V8)
De V6 is ook niet slecht. Hetzelfde blok als in een Nissan 350z en nog een paar andere modellen. Deze motoren staan bekend als zeer betrouwbaar. Onderdelen zijn goedkoop… geen exclusieve onderdeeltjes etc. En de V6 is een minder grote zuiper dan andere V6en. Met mijn Nissan 350z destijds kon ik op E95 dan gewoon 1 op 12 halen op de snelweg.
sabrerator zegt
Aan de lijst auto’s te zien die dhr. Ooms heeft, weet ik vrijwel zeker dat ik de man ooit heb ontmoet.
Meer dan 20 jaar terug werkte ik bij VEGE Motoren in Spijkenisse en een collega van me was bevriend met een hr. Ooms die toen al een geweldige autocollectie had.
Met name die Fiat 2300 in het rijtje overtuigt me dat dit dezelfde hr. Ooms is. Zeldzame auto en dat was met name het model waar hij gek van was.
Destijds stond er ook een originele Fiat Multipla (dus de oude op basis van de Fiat 600) en een te restaureren Bentley S1 of S2. En nog wat fenomenale exotica. Iso Grifo o.a.
Ik ben met mijn collega slechts een uurtje of zo geweest, maar als meneer Ooms dit leest: Het heeft een onvergetelijke indruk gemaakt. Vreselijk aardige man.
Als dit dhr. Ooms is die ik denk, dan snap ik volkomen dat een merk als BMW een no go is, net als de aziatische merken.
Meneer Ooms, koop gewoon een Jaguar XJ. Of een Range Rover. Desnoods een mooie Alfa, zeg een 159 of zo.
Iets met stijl.
U weet wel, wat Duitse en Aziatische merken niet begrijpen…..
Dat past bij u.
Met vriendelijke groeten,
Een mede Jaguar S-Type rijder en anglofiel.
dutchneon zegt
absoluut eens een Range Rover is de beste keus in dit geval. Even een aankoopkeuring laten doen bij één van de vele specialisten waar je hem ook voor het onderhoud aan kunt toevertrouwen!
MarcoM zegt
Zelf ooit de XC90 gehad, fijne reiswagen, je moest echter geen haast hebben met vlot wegtrekken, als ik het gaspedaal in 1 keer vol intrapte, dan ……. ja, er gebeurde wat, kortom geen sprint kanon maar verder lekker ruim, fijn rijden en ideaal voor lange reizen.
Dutchdriftking zegt
XC90 met Yamaha V8?
pier zegt
Aangezien de S-type het nog goed doet misschien even wachten tot de auto’s uit 2006 in beeld komen. Ik zie veel suv’s maar meneer heeft nu een sedan. Daarom zou ik kijken naar:
– Volvo S80 4.4 V8 (2000kg)
– E500 facelift
– Cadillac STS 3.6 of 4.6 (1900kg)
– Jaguar XJ 3.0 V6 of 3.5 V8 (1900kg)
– Lexus GS 300 of 430 (2000kg)
– Peugeot 607 3.0 (1800kg)
– Saab 9-5 2.3t (1800kg)
– Subaru Legacy 3.0R (2000kg)
En dan de Yolo, aangezien we mogen afwijken:
– BMW 750 lci (2100kg)
PAN zegt
Heb net een xc90 met 3.2 en dit rijdt zeer comfortabel. Motor is wat hoog toerig maar vindt ik persoonlijk wel mooi. De Sound van deze L6 is heel mooi mits je gas iets verder indrukt. Tis natuurlijk geen race monster, daarvoor heb ik een Guilietta met 1.6 diesel