Een leaseauto met 14% bijtelling brengt een hoop financiële voordelen. Voor petrolheads blijft een groot nadeel het mogelijke gebrek aan rijplezier, dus wat doe je dan? Dan koop je iets leuks voor erbij.
Zoals gebruikelijk bij onze adviezen ook hier weer een lijstje criteria waar de keuze aan moet voldoen.
Huidige auto | Iets met 14% bijtelling, maar zonder lol. |
Koop/ lease | Koop |
Zakelijk/ prive | Privé |
Budget | 20.000-25.000 euro |
Jaarkilometrage | 7.000 km |
Brandstofvoorkeur | Benzine |
Reden aanschaf andere auto | Een leuke auto voor erbij |
Gezinssamenstelling | We zijn met z'n vieren, maar hoeven niet allemaal mee in de fun-auto. |
Voorkeursmerken/ modellen | BMW, Porsche, Lotus |
No-go modellen/ merken | Ben geen fan van Mercedes, tenzij een SLS in het budget past. |
Met een budget van rond de 22.500 euro valt genoeg leuks uit te kiezen. Enige ‘probleem’ in dit geval is dat funauto een nogal rekbaar begrip is. Zoek je meer een cruiser of wil je juist een bochtenridder om spannende b-weggetjes mee te rijden? De wind in je haren met een cabrio, of wat meer torsiestijfheid in een coupé? Enfin, we gaan ons best doen om enkele suggesties op een rijtje te zetten die aan de eisen voldoen.
Laten we om te beginnen eerst naar de voorkeursmerken kijken. Er staan genoeg tweedehands Porsches te koop die binnen het budget vallen. Als het een 911 moet worden, is de 996 de meest voor de hand liggende optie. Helaas is deze creatie van Harm Lagaaij dankzij de spiegelei-koplampen niet dé Porsche waar liefhebbers om staan te springen. Bovendien staat de versie met 3.4-liter motor niet bekend als het toonbeeld van betrouwbaarheid, zoals we eerder al aanstipten in ons aankoopadvies.
Gelukkig staan er ook exemplaren met een 3.6 boxer te koop die qua prijs binnen het budget vallen. De kilometerstanden vallen in sommige gevallen mee, al zitten er auto’s tussen die ruim 200.000 km achter de rug hebben. Hoeft ’t niet per se een 911 te worden, bekijk dan zeker de Cayman even. Genoeg exemplaren staan met acceptabele kilometerstanden te koop en qua rijeigenschappen doet deze coupé niet voor z’n grote broer onder.
Mag het allemaal wat luxueuzer en sjieker? Overweeg dan zeker een Jaguar XK8/XKR. Niet de sportiefste auto die in dit advies voorbij zal komen, maar wel een prachtige koets en motoren met genoeg grunt om serieuze stappen te zetten.
Zoek je inderdaad juist wel een auto die geschikt is voor het betere bochtenwerk, vergeet dan niet uit te kijken naar de relatief zeldzame Opel Speedster. Helaas is de echt hete versie met turbo nauwelijks te vinden in Nederland, maar de ‘gewone’ versie sprint ook al naar de 100 km/u in amper zes tellen.
Lichtjes verwant aan de Speedster is natuurlijk de Lotus Elise. Van deze lichtgewicht staan genoeg exemplaren te koop in Nederland, die ruimschoots binnen het budget vallen. Net als de Opel die hiervoor aan bod kwam een ietwat spartaanse auto, maar vrijwel onverslaanbaar als het gaat om het snellere bochtenwerk.
Als laatste van de voorkeursmerken schakelen we over naar BMW. De meest voor de hand liggende pret-Bimmer is natuurlijk de M3. Waarschijnlijk was deze optie al lang en breed in je opgekomen, maar met dit budget komt ineens de Z3 M (Coupé) in beeld. Absoluut een auto uit de categorie ‘behoorlijk vreemd, maar wel lekker’, daarbij kunnen we met bijna 100% zekerheid zeggen dat dit een toekomstige klassieker is.
Outsider: voor wie het aandurft is een Maserati als de 4200 ook zeker een optie. Het uiterlijk is niet te versmaden, evenals het geluid dat de V8 voortbrengt, maar aan dit soort occasions kleeft een stevig eigen risico-gehalte. Aan de andere kant is de beloning groot als alles naar wens verloopt.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
MAB zegt
Wat een leve zeg, even een fun auto voor 25duizend euries
jxrr zegt
Corvette! Genoeg te vinden voor onder de 20k en dan heb je ook echt iets speciaals wat toch een eind in de buurt van de 300 komt en ook nog eens niet exotisch onderhouden hoeft te worden.
Ozan zegt
@jxrr: dan heb je zowel geen cruiser, als een bochtenvreter…
jxrr zegt
@Ozan: Die mening zou ik met je delen met bijvoorbeeld nog een moderne Camaro of Mustang, maar een Corvette van de afgelopen 20 jaar stuurt echt niet verkeerd hoor.
Ozan zegt
@jxrr: ik blijf het logge auto’s vinden, op de stingray na.
jxrr zegt
@Ozan: Huh, wat bedoel je? Zowel de nieuwe als de oude zijn juist veel zwaarder dan een C5/C6 die je voor dit geld koopt. C5: 350pk, C6: 400/430pk op allebei ongeveer 1400-1450kg.
RazorHead zegt
@jxrr:
gewoon m’n dikke ’72 Nova kopen ;)
http://www.kapaza.be/nl/chevrolet/1972-chevrolet-nova-in-prachtstaat-97485685.htm
Senne zegt
@jxrr: Dan zou ik liever gaan voor een Caddilac XLR ipv een Corvette, iets duurder, maar wát ziet dat ding er van binnen en buiten schitterend uit !
dutchcorvette zegt
@jxrr: de beste auto. je kan zelfs al een C6 kopen voor 24k
sydney zegt
@jxrr: Kansloze auto’s die harder afschrijven dan optrekken.
jxrr zegt
@sydney: Goede argumenten ook
Jochempie zegt
@MAB: Dat heet het leven vóór de kids!
Jochempie zegt
@Jochempie: Oké, sommigen hebben zelfs centen als ze met z’n vieren zijn…
lekbak zegt
@Jochempie: ook dan red je het niet met 2 arbeiders salarissen. Er van uit gaande dat je pas 25k aan fun uit gaat geven als je aanzienlijk meer geld hebt…
Jochempie zegt
@lekbak: Zo verstandig ben ik niet.
alfaromeo939 zegt
@lekbak: ervanuitgaande dat hij gewoon rond de 100.000 bruto verdient op jaarbasis
noodles zegt
@Jochempie:
Of leven na de Kids, ik mag al 9 jaar dagelijks met de fun auto van mijn keuze rijden.
Gek genoeg gaat dat niet vervelen.
kjeld zegt
Ja voor de helft een Burton http://www.burtoncar.com/pages/nl/occasionfoto/occasionfotodetails/1013.asp erg veel fun.
thomcarspotter zegt
@kjeld: of koop voor zo’n 7,5k een bouwpakketje, heb je m ook nog zelf gemaakt ook!
kjeld zegt
@thomcarspotter: Yep, been there, done that! Burton #133 British racing green met “cycle wings” Lotus super-7 style. Was veel werk, maar erg leuk.
menbren zegt
@mab: Gunnen is een kunst, dat blijkt maar weer eens. Ik ga er vanuit dat de persoon in kwestie hier hard voor gewerkt heeft.
OT: Een Honda S2000 is ook een leuke optie!
MAB zegt
@menbren: waar heb jij het over? Heb ik het over misgunnen? Ik vind het juist super mooi dat iemand dit kan.
menbren zegt
@MAB: :) Dan zitten we op een lijn!
super zegt
@menbren:
Een stratemaker werkt ook hard, met hard werken alleen kom je er dus niet.
Dutchdriftking zegt
Kijk , velen malen leuker dan een nieuwe leaseslet uitzoeken.
Wil je retesnel dan zou ik eens kijken voor een Skyline. Wil je sjiek dan moet een BMW 850 net lukken.
lamborgfan zegt
@dutchdriftking: lol Chique? Bmw 850? De ultieme proleten bak hier!
Dutchdriftking zegt
@lamborgfan: Welnee, de auto trekt het verkeerde publiek aan, dat doen alle dikke Duitsers.
ihrte zegt
Mijn inziens goed om te overwegen is de Megane RS, laatste model. Je rijdt dan een relatief jonge auto die heel veel fun biedt en toch kan het hele gezin mee als het nodig is. Met zijn 2.0 Turbo motor ook nog relatief zuinig en restwaarde vriendelijk.
jpo26 zegt
@ihrte: of voor de helft van het geld zijn atmosferische broertje, de Clio 3 RS. Iets ouder, minder zuinig maar ook best ruim en veel fun!
ihrte zegt
@jpo26: dat is ook zeker een goede optie.. hou je ook nog wat geld over voor een setje semi slicks en een seizoenspas voor de Nurnburgring bijvoorbeeld :)
Ozan zegt
@jpo26: of de AMG van JetCars… :’)
kr1zz1p zegt
@ihrte:
Die van mij staat te koop! :)
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/263406173
ihrte zegt
@kr1zz1p: Strak ding zeg! Dat worden vast ontwenningsverschijnselen met de nieuwe bedrijfswagen, of gaat dat wel meevallen? :)
dennisjuh95 zegt
@kr1zz1p: Perfect!
KoosSpeeTerreur zegt
@ihrte: dit is precies wat ik gedaan heb. Rij van de zaak een 14% DS3, maar heb privé een Megane RS (in traditioneel RS geel) gekocht. Enorm veel fun voor je geld. Als je zoals ik alleen in het weekend rijdt, blijven de kosten beperkt. Zo’n 300 euro per maand voor verzekering, wgenbelasting en brandstof.
Toegegeven, veel mensen verklaren me voor gek, maar je bent autoliefhebber of je bent het niet…
Lotus zegt
@KoosSpeeTerreur: ik ook, had een 14% bijtellert en 2 auto’s die m’n nickname aandoen. Inmiddels de 14 procenter verruilt voor iets met 20% en veel meer fun. Nu dus 3 fun auto’s… Life is too short, enjoy!
noodles zegt
@lotus:
Beter dan je nick kan je het binnen dit budget niet doen.
Het is de aanschaf, afschrijving is drie keer niks evenals de runningcosts.
Bakken met lol voor de kosten van een nieuwe up, het is dat veel mensen zich blind staren op het aanschafbedrag.
spykerboy zegt
@KoosSpeeTerreur: ken het, twinturbo supra in de garage en voor de deur had ik een suzuki swift, nu weer opzoek naar iets nieuws
jxrr zegt
@ihrte: Mja, ik weet niet, maar een snelle FWD hatch als leuke auto voor erbij? Ik denk aan een auto voor erbij toch echt aan iets wat binnen staat en wat ook echt bijzonder is om mee te rijden. Een snelle sportwagen/coupe, of een stijlvolle roadster. Wat jij noemt zou ik meer zien als een leuke daily als je niet teveel kilometers maakt bijvoorbeeld.
kilum zegt
Easy zou ik zeggen. Toyota GT86. Daar zijn goede exemplaren van voor onder de 20K. Meer fun dan dart wordt het niet.
kilum zegt
@kilum: Zie nu dat ze in Nederland nog wel net rond de 25K hangen of iets er boven. In Duitsland heb je ze voor 17-18K. Maar dan betaal je waarschijnlijk weer invoer BPM en kom je ongeveer op het zelfde uit. Maar blijft een goede optie zou ik zeggen.
kilum zegt
@kilum: Maar het kan zeker wel:
http://www.autoscout24.com/Details.aspx?id=262682083&cd=635704143460000000&asrc=st|fs
Donstil zegt
Een Mini Cooper S Works van de tweede generatie (R56 dacht ik) is een leuke optie.
En kan je onwijs veel aan aanpassen als je weer wat bij gespaard hebt.
shootingbraker zegt
@Donstil: mannen in een mini is een nono
Donstil zegt
@shootingbraker: Misschien als je leven zich afspeelt achter de Computer. In de echte wereld draagt/rijd een echte man wat hij wil. Een echte man geeft namelijk geen fuck om dat soort vooroordelen.
DennisS65B40 zegt
@shootingbraker: hoera!!! Zit iedereen naar je te loeren om te checken of je een lekker wijf bent.. (dat doe ik altijd als ik een Mini voorbij rij)
henkhupelschoten zegt
Alfa spider? Altijd een geweldige wagen met z’n v6, of zo’n oude giullieta spider, weet alleen niet hoeveel die kosten tegenwoordig. Of eennjaguar xk, ook een gave wagen met zn (5 liter?) supercharged v8. Maar volgensmij moet de beste meneer maar eens met een SL gaan rijden. Kun je ook leuke dingen mee ondanks dat hij geen mb wil
henkhupelschoten zegt
Opel insignia opc? Laat hem opkrikken naar 400 pk of meer en je bent heer en meester op de autobahn
singer911 zegt
@henkhupelschoten: Met een leuke auto voor erbij zou ik geen middenklasser Opel kiezen.. Is leuk op de snelweg inderdaad maar bochtenwerk merk je toch al snel dat het geen sportwagen is.
henkhupelschoten zegt
@singer911: alleen al voor het geluid zal ik het doen, als ik moest kiezen tussen een mercedes e-klasse of een insignia opc zal ik met vol plezier in de opc stappen!
singer911 zegt
@henkhupelschoten: Ja maar dat is hier toch helemaal niet aan de orde?
FB_100002168127182 zegt
@singer911: heb jij er überhaupt ooit zelf achter de stuur gezeten? Of is dit weer een typisch nutteloos bijdrage?
singer911 zegt
@dylan_taylor: ik vind zijn reactie eerder een nutteloze bijdrage, aangezien een Opel insignia opc totaal niet in dit plaatje past. Je hoeft er trouwens niet in gereden te hebben om te weten dat een insignia totaal niet te vergelijken is met bijv. een Porsche cayman/Opel Speedster/Lotus op gebied van sportiviteit en fun-factor. Of welk ander vlak dan ook.
singer911 zegt
@dylan_taylor: ik heb trouwens nog nooit achter ‘de stuur’ van een auto gezeten.
henkhupelschoten zegt
audi rs2 voor 20.000 euries, hele gave wagen! staat op autoscout
c215 CL600, eenmaal deze wagen gereden en je bent verliefd
maserati quattroporte
volkswagen touareg 6.0 W12 (over 30 jaar een dure klassieker!)
ford galaxy 500
maserati 3200 coupe
R129 SL600
camaro/mustang (voor de rednecks)
jaguar xj-s
SL55 amg
Audi TT v6 2e generatie
doe’es gek advies:
AC Cobra met een jaguar 5.3 V12 in het vooronder http://ww3.autoscout24.nl/classified/224995934?asrc=st|as
chevrolet fleetwood ’61 coupe
sr20det zegt
@henkhupelschoten: een funauto, en dan kom jij aanzetten met een lodderzware touareg die leuk is voor een caravan..
rovadepo zegt
@henkhupelschoten: sl 55 amg moet net kunnen , en anders een SL 500 r230. Snelheid en luxe.
rolov zegt
Zeg er wel bij dat die lotus meestal rechtsgestuurd Is.
jobberns zegt
@rolov: niet voor meer dan 20k, de eerste linksgestuurde exemplaren beginnen bij – 15k en lopen op naarmate je een jonger model wilt. Linksgestuurde Elise past dus zeker in het budget
granlusso zegt
Ferrari 208 of Mondial. De 308 en de 328 zijn inmiddels te duur en deze auto’s zijn nog acceptabel wat betreft onderhoud, het hele motorblok hoeft er namelijk niet uit bij het minste of geringste.
Je rijdt iets unieks wat ook meer waard wordt (ja, uiteindelijk ook de Mondial)
jaapiyo zegt
Helaas zijn niet alleen de 996 3.4tjes aangedaan met de welbekende motorenproblemen maar ook alle Boxsters en Caymans die je voor dit geld kan krijgen (want de nieuwe motorengeneratie is nog zo jong dat die duurder zijn). Niet dat het daarmee meteen ‘geen optie’ is zo’n late 90s, vroege 00s porker maar weet dat je kosten kan tegenkomen die niet onder doen voor die van de Maser.
Verder zijn er natuurlijk heel veel opties, zoals…een hele nette Honda S2000. En zelf dacht ik ook meteen aan de (en ja, ik ga hier even voorbij aan de ‘GEEN MERCEDES!’ wens) eerste gen CLS AMG. Ik ben zelf ook niet de grootste fan van Mercedes maar de CLS is voor mij een uitzondering dus wie weet komt dat vaker voor ;). De 55 AMG is binnen dit budget inmiddels wel te vinden, de 63 AMG die je eigenlijk wil hebben zit een beetje aan de bovenkant van het budget (na invoer uit die Heimat uiteraard) maar kan misschien net. Geen SLS maar je hebt dan wel dezelfde motor en een (IMO) mooie koets waar zelfs toch nog de kinderen een keer in mee kunnen rollen.
xiran zegt
ik zou gaan voor een porsche 928 gts. Gedeeltelijk mercedes maar dat weten de meeste niet.
gtwillem zegt
@xiran: alleen de automaat is van Mercedes.
xiran zegt
@gtwillem: onderblok ook.
gtwillem zegt
@xiran: nee. De V8 was een compleet nieuw blok destijds. Ik een paar jongens van de Porsche Club 928, ik zal het eens navragen.
henkhupelschoten zegt
@gtwillem: Zou er ook een multipla club zijn?
porsche928 zegt
@gtwillem: je hebt gelijk!
gtwillem zegt
@porsche928: ook van de club?
xiran zegt
@gtwillem: er was niks nieuws aan de 928 de koppen komen van een 944. de inhoud verandering zijn verkregen door op boren en bij de 5.4 door een langere slag.
jaapiyo zegt
@xiran: Behalve dan dat de 928 er al was in 1977 en de 944 pas kwam in 1982…
xiran zegt
@jaapiyo: …. de porsche s3 was de eerste met de kop met 16 kleppen net als de de 944. De s3 met 32 kleppen werd vanaf 1986 geleverd. Dus wel een 944 kop.
xiran zegt
@gtwillem: ik kijk van de week wel ff waar de mercedes code zit, ik ken die type’s van de porsche club. Het zijn alleen maar auto poetsers.
gtwillem zegt
@xiran: hahahaha, alleen maar poetsers? Het is niet de 911 club… Veel clubleden rijden dagelijks met hun 928, en schuwen ook geen hoge kilometerstanden. Paar keer met ze meegewerkt, maar het zijn zeker geen poetsers.
Daarbij heb ik het voor je nagevraagd, opgezocht en afgestruind en het is niet waar wat je beweert. De motor was compleet nieuw en heeft niets met Mercedes te maken. Ook het onderblok is een product en ontwerpen Porsche. Zit niets Mercedes bij. De automaat is een aangepaste bak, waarvan sommige onderdelen in licentie gebouwd werden. Je kan de bakken niet gewoon uitwisselen met de SL.
xiran zegt
@gtwillem: dan zijn er twee 928 club’s ik ben een x bij een sleuteldag geweest. Er was een enkeling die wat wist.
jxrr zegt
@xiran: Die past wel heel ruim binnen het budget, maar is ook wel erg gedateerd.
xiran zegt
@jxrr: valt mee de gts begint duurder te worden (goede investering) . De corvette was trouwens ook een goede met moeite heb je een c6.
Edge zegt
Ik zou blindelings voor de Maserati gaan, met alle risico’s van dien. Als we het over auto’s hebben die niet in het artikel genoemd zijn, komen vele klassieke Italianen in me op, maar als ik die uit moet typen zit ik hier morgenochtend nog.
clarkson zegt
@Edge: Het is inderdaad een leuke auto, voor als je alleen hard rechtdoor wilt. Bijna niemand is te spreken over de besturing. Maar als je lekker wilt cruisen ipv bochten kapotscheuren is het een hele leuke auto!
stephane8200 zegt
Ik had hetzelfde ‘probleem’ en ik heb destijds voor een Elise gekozen. Helaas heb ik nu dat ‘probleem’ niet meer maar wel een heleboel andere mooie dingen daarvoor terug.
MAB zegt
Ik denk dat ik voor een m3 e46 zou gaan. Wat een geweldige 6 in lijn ligt daar in. Op welke toerental je ook zit, hij blijft maar gaan.
griffendahl zegt
@MAB: Liever een Z4 M Coupé, want mooier, sneller en lichter en dezelfde fijne 6 inlijn :)
MAB zegt
@griffendahl: mooier ben ik niet mee eens.
griffendahl zegt
@MAB: Oh ja dat kan… Persoonlijk vind ik het een van de mooiste sportwagens van de afgelopen 20 jaar. En dat die veel torsiestijver is (want ontwikkeld als een roadster) was ik nog even vergeten ;)
Jochempie zegt
@griffendahl: Maar je moet ‘m bij z’n nekvel grijpen, in tegenstelling tot de M3, die je weer met een fluwelen handschoentje moet dirigeren. Ik dirigeer liever dan dat ik dreun.
griffendahl zegt
@Jochempie: Precies wat bij beide auto’s het best pas, mijn voorkeur mag duidelijk zijn. Vind sowieso de E46 en nieuwere M3’s een beetje ordi… De E36 is in dat opzicht de tofste M3, heerlijk die ingetogen looks…
Jochempie zegt
@griffendahl: Ik vind de E36 juist meer ordi :)
griffendahl zegt
@Jochempie: Geen probleem, ik heb een E36 en een E46 gehad en mijn ervaring is dat het met name de asociatie van de bereiders is dan het ontwerp van de E36 die die reacties oproept. De E36 M3 is namelijk heel ongetogen, geen extra luchthappers, uitgebouwde spatborden of iets anders. Haast niet te onderscheiden van een 316i met M-pakket.
Overigens kun je ook een 135i halen voor dit soort budgetten, kun je zelf nog bepalen of je een open of een dichte wil, ook een enorme fun auto.
griffendahl zegt
@griffendahl: Bereiders moet natuurlijk berijders zijn, doh…
Jochempie zegt
@griffendahl: Ja, misschien dat ik de E36 daarom juist meer ordinair vind.. Ze lijken inderdaad op 316i’tjes met een M-pakket. En dat zijn Schilderswijk-cruisers.
griffendahl zegt
@Jochempie: Ja, dan richt je je qua voordelen op de berijder in plaats van de auto. Ik heb zelf een prachtig uitgevoerde nagenoeg 100% originele E36 328i cabrio. Had ook een E46 kunnen kopen voor dat geld destijds, maar dat imago wat jij noemt is de E36 al aan het kwijt raken en de E46 gaat de volle laag nog krijgen. Ik krijg tegenwoordig al veel meer positieve opmerkingen als negatieve over de E36 en dat was net na aanschaf wel andersom. Ik kocht de auto echter omdat ik hem zelf mooi vind, de E36 heeft echt prachtige lijnen. Beetje dat jaren ’90 vierkante en daardoor net ff wat stoerder als de misschien wat elegantere E46.
Ondanks dat blijf ik de E46 een van de mooiste 3 series vinden, maar dan het liefst een mooie 3xx cabrio of coupe met M-pakket en het blok van de M3.
toniominestrone zegt
@Jochempie: Ik koop een auto omdat ik hem mooi vind en niet om bang te zijn associeert te worden met wat voor bevolkingsgroep dan ook.
griffendahl zegt
@toniominestrone: Dat dus precies… :)
Jochempie zegt
@griffendahl: Ik zou ‘m ook niet laten staan vanwege het imago hoor. Maar ik vind een E36 M3 in goede staat 10.000 euro waard, geen 25.000..
toniominestrone zegt
@griffendahl: Z4 is al wat meer geciviliseerd, met de Z3M heb je een Bimmertje welke qua weggedrag dicht in de buurt komt van de M3 e30, veel meer beleving, maar goed ieder zijn ding!
griffendahl zegt
@toniominestrone: Heel veel in de Z3 gereden, maar vind de Z3 – zeker als coupé – gewoon niet zo mooi :) Vandaar dat ik voor de Z4 zou gaan
knipperlichtje zegt
BMW 335i cabrio, die zijn te koop met ongeveer een ton op de klok voor deze prijs. De wind in je haren, een heerlijke zescilinder, redelijk sportief rijgedrag en nog erg recent. Precies wat ik onder funauto voor erbij versta.
gtwillem zegt
@knipperlichtje: dankjewel. Er wordt toch een hoop onzin aangeraden ;-). Iedereen denkt aan een ‘fun’ auto aan een ‘project’ auto. Toch wat anders.
hfdude zegt
Mijn grootste fun auto (naast Integrale) was een BMW 645cabrio met handbak. Lekker hoeken dankzij dynamic drive en active steering maar ook heerlijke GT voor lange afstanden.
rb26dett zegt
Een Nissan Skyline R34 GTT met een RB26 swap, en de rest wat je er aan wil vervangen, velgen, bumpers, schroefset, Enz.
tkoote zegt
Wij hebben eenPontiac Solstice roadster voor erbij, naast de bijteller. Hou je met dit budget nog een flinke hoeveelheid munten over voor benzine.
viezefreddyw zegt
Een BMW Z4 is zeker een aanrader, zowel cabrio als coupe.
Kijk dan wel voor een 3.0i, fijn motorblok met genoeg vermogen.
Handbak is zeer prettig, maar schaars in de coupe-varianten.
Een Audi TT is ook een leuke funauto.
Ze zijn er in diverse uitvoeringen.
2.0 TFSI is prettig, maar stiekem wil je de 3.2 V6.
De Porsche Cayman is ook leuk, al moet je tegen opmerkingen als “kappersauto” en “vrouwenauto” (waar ik het niet mee eens ben) kunnen.
De Boxster is natuurlijk ook een optie, praktisch hetzelfde, maar dan cabrio.
Een Toyota GT86 is prachtig, en vrij recent.
Het is Japans, moet je van houden, maar je bent een van de weinigen in Nederland.
Handgeschakeld, 200PK op de achterwielen, dat is fun!
http://ww3.autoscout24.nl/classified/274295180?asrc=st|as
Als ik het geld had wist ik het wel.
Yolo-advies: Een Ford Mustang.
Ook hier moet je van houden.
Niet goedkoop in onderhoud, lust een slokje maar hee, wel een V8!
Plus dat je kinderen ook eens mee kunnen genieten van dat lekkere geluid!
http://ww3.autoscout24.nl/classified/262828076?asrc=st|as
trustmeiamanengineer zegt
Lijkt me ook wel wat. Een of ander zuinig leasehok uitkiezen en dan voor de fun een leuke auto (en motor).
Ik zou sowieso voor de Maserati gaan, leuker/mooier/gaver/exclusiever wordt het niet voor dat geld.
trustmeiamanengineer zegt
@trustmeiamanengineer: Bendenk me net dat er eigenlijk maar een optie is: Een Honda S2000! Voor dat geld kun je een redelijk jong exemplaar op de kop tikken, en zal alleen maar meer waard worden.
kilum zegt
Ik neem aan dat er rekening gehouden moet worden met onderhoudskosten ook.
Dus:
Mazda MX5
Toyota GT86 / Subaru BRZ
Mitsubishi Lancer Evo
Subaru Impreza
Honda S2000
BMW Z3M
Toyota Supra (lastig om een goede originele binnen budget te vinden maar kan vast)
Cateram/ Donkervoort
Alfa Romeo Spider
Abarth 500
Zo veel mogelijkheden. Er is veel interessante te krijgen voor dat geld.
rb26dett zegt
@kilum: Twin Turbo Supra’s zijn inderdaad flink in prijs gestegen, ze leveren op de Japanse veilingen nu allemaal meer dan €20,000 euro op.
reistje zegt
@kilum: Dacht zal eens kijken wat voor supra’s er op autoscout staan. Zie je deze bizarre creatie plots.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270081307?asrc=st|as
ds3thp zegt
Wat een luxe zeg!
Persoonlijk zou ik dan eens zoeken naar een Megane R26.R
Staat op dit moment een mooie zwarte te koop op AutoScout
desulligenerd zegt
Z4 M (Coupe) is ook nog een optie. In Duitsland haal je voor dit geld makkelijk wel één uit. M-blokjes zijn wel erg gevoelig. Bij 100k revisie is eerder regel dan uitzondering.
jack_abarth zegt
Als “fun” auto voor mij toch liever een Land Rover defender 90″.
vlam74 zegt
@jack_abarth: klopt als een bus, Off-road daar begint de FUN, met al de hierboven opgelijste auto’s moet je de snelheids en andere regels volgen. Ik heb me voor kerst een Defender 110 gekocht. nog nooit zoveel FUN gehad.
jack_abarth zegt
@vlam74:
Jaren geleden met een personeelsfeestje gereden met zo’n auto. Was een TD5 volgens mij. Wat heb ik toen toch gelachen zeg. Lekker een beetje aankloten met zo’n ding.
jack_abarth zegt
@vlam74:
Ohja, en deze moet ook mee:
https://www.youtube.com/watch?v=SpKGm3TC5jc
vlam74 zegt
@jack_abarth: een defender gaat geen meter vooruit, max 110km/u is log en luid, maar zet iedere keer een smile van oor tot oor op mijn gezicht, dan je zou de smile van mijn zoontje van 9 eens moeten zien ;-) . Ik wil de mijne naar dit ombouwen. https://www.youtube.com/watch?v=pWmRWQ9yM88
Ben al aant dromen om dan in de Marokkaanse zandbak te gaan spelen, dat is pas FUN.
jaspervdwinden zegt
M5 E60?
cobra zegt
Heb zelf een Dax Cobra aangeschaft voor erbij. Denk toch dat dat de leukste fun-auto is.
Hupke zegt
@mauritsh:
Misschien ook een kolom running costs toevoegen.
Want voor 20k zijn er al een heleboel wagens te koop waarvan de runningcosts absurd hoog liggen.
Voor dat budget wil een opel speedster idd wel lukken. Maar je moet kijken wat de verzekering ervan vind. Ik krijg het bijvoorbeeld niet verzekerd zo’n 2-zitter sportwagen.
Voor een donkervoort is het mss wat krap maar een oude donkervoort of een caterham wil mss wel lukken. Een GTM libra zou ook lukken.
Een Z4 gaat sowieso nog afschrijven als je er 20k aan uitgeeft, net als een boxster. Een maserati 3200gt kan je vinden, maar vadertje staat zal je pluimen. Net als bij een oude 996 waar je ook serieus mag betalen. Een oude bentley turbo r/jag xjr/jag XKR,… hetzelfde liedje.
Een powersaloon zoals een lotus omega, bmw m5, … met een oldtimer statuut lijken me dan nog de beste keuzes.
heidekonijn zegt
@Hupke: Absoluut. Dat is waar realiteit en dromen scheiden.
Wat dat betreft, werk aan een BMW 850 of een Maser 4200 bij een non-concessionair kost identiek veel. Zie dus helemaal niet in waarom de éne afgereden slof beter zou zijn als de andere.
Als je tweedehands gaat, is staat van het voertuig allesbepalend.
Tenminste dat en taksen.
In B bijvoorbeeld is geen van beide betaalbaar naar jaarlijkse taksen toe.
Dan kan je beter voor een leuke oldtimer gaan – maar guess what, dat doet iedereen al en dus is er voor 25k maar weinig te vangen. Eigenlijk moet je al minimaal 100k te besteden hebben om met iets unieks voor de deur te staan.
Beter wat doorsparen voor een nieuwe Elise of zo.
Hupke zegt
@heidekonijn:
Met die 100k blijven die running costs zo hoog …
Een elise/speedster zijn ideaal maar die krijg je als jonge idioot dan weer niet verzekerd. (of nuja aan €800/maand)
Jochempie zegt
Opel Speedster Turbo:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=210591257
Porsche 968 CS
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212090334
Nissan 370Z
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212070108
BMW Z4 3.0si
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=210835216
BMW E36 M3 3.0
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209836491
BMW E46 M3
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=211779659
Ford Focus RS Mk2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212000150
Mazda RX-7 FD
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=204026137
BMW Z3M Coupé
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212332379
Jochempie zegt
@Jochempie: Geen idee waarom ik dacht dat die 968CS binnen de 25 mille viel, trouwens.
arii zegt
@Jochempie: damn, die rx7 is wel lekker
retsok zegt
Porsche 944 s2, of nog beter maar iets minder mooi, de 968!
dirkiii zegt
Ik zou een maseratti 3200gt nemen
dirkiii zegt
Of een hamann e30 2.7 staat in duitsland een mooie te koop voor 21k
ab1963 zegt
Je kan ook gewoon wel een leuke auto leasen met 25% bijtelling. Ben je nog veel goedkoper uit ook en rij je zonder onverwachte kosten elke dag in een nieuwe en fijne auto. En die 25k gebruiken voor mooie reizen.
Hupke zegt
@ab1963:
Welke lease auto is leuk? Ik kan me geen wagen bedenken die je nu kan leasen waar je fun mee kan hebben.
jrcornelisse zegt
@Hupke: ik vind het wel een aardig suggestie, heb het ook gedaan. Een v70 2.5t voor de Fam en een 4 gran coupe zonder bijtellen voor de lease..
Hupke zegt
@jrcornelisse:
Typische leasewagens, maar nuja ze maken precies m’n punt. Is er uberhaupt een leuke wagen die je kan leasen. (en met je bedoel ik eigenlijk je baas want niemand gaat z’n eigen geld aan een lease wagen uitgeven vermoed ik)
Daarbij mag je met een leasewagen (of met die van mij toch alleszins) niet het circuit op.
gtwillem zegt
@Hupke: dat is het voordeel van de Nürburgring: het is officieel een openbare eenrichtingsverkeer weg ;-).
Leuke leaseauto: collega van mijn pa heeft een Jaguar F-Type Coupe V6 (de standaard 340pk versie) als lease auto. Dat is best wel een leuke leasert.
Hupke zegt
@gtwillem:
Ik zou het eens moeten navragen maar ik denk niet dat ik op de Nürburgring mag.
Een F-type als lease-auto dan moet je baas je wel heel graag zien, en de BBI een oogje toeknijpen.
jrcornelisse zegt
@Hupke: ik snap dat melancholisch geouweneel niet zo, lees ik vaak hier. Tuurlijk wil ik graag een 911 turbo uit 1993 of een zilverblauwe m5 uit 1998. Maar mijn nieuwe BMW heeft een heerlijke zitpositie, prima onderstel, klein voorruitje, achterwielaandrijving en genoeg pk’s. Ik pak er regelmatig een dijkje mee en dat stuurt prima. Zulke nieuwe auto’s zijn gewoon goed, en voor mij zit de fun niet in een interieur uit 1995 of benzine damp zoals in m’n ’72 er Kever. Mijn leaselijst bevatte ook golf gti of R, Audi s3, coopertje S, zijn imo best funny cars…
Nordschleife heb je een punt, btw, maar dat zou ik ook niet in een 20k funauto doen omdat ik de gevolgen van een crash niet wil betalen..
Donstil zegt
@jrcornelisse: Een nieuwe 4 GC rijd beter dan die oude M5 hoor.
Hupke zegt
@jrcornelisse:
Geen melancholisch gewauwel. Maar een nieuwe wagen met electronische stuurbekrachtiging en een boordcomputer (lees wat vroeger de radio was) die je telefoon wil leegzuigen etc. etc. etc. doet het toch niet helemaal.
Maar zelfs met dat terzijde, de nieuwe wagens zijn toch stuk voor stuk belachelijk groot en afschuwelijk lelijk.
Donstil zegt
@Hupke: Ja hoor natuurlijk, klant van mij heeft een Porsche Cayenne Turbo als lease bak, prima leuk te noemen.
Hupke zegt
@Donstil:
Daarover verschillen we dan toch van mening, ik zou zo’n stadstractor niet echt leuk noemen.
lamborgfan zegt
Ik weet nog een adresje waar je een Heuse Mercedes AMG kan kopen voor €3500,
Zo goed als nieuw en met een echte puristen 6 in lijn!
jeroen13 zegt
En zoiets als een caterham o.i.d.? Meer fun in een auto dan dat is bijna onmogelijk, zo dicht bij de grond en zo veel beleving!
mat1980 zegt
Voor met z’n tweeën de Honda s2000
Als je met voer bent: lancer evo of impreza sti misschien een optie?
Het zijn alle drie degelijke bakken en je houd nog wat over voor eventuele aanpassingen of wintervelgen
gtwillem zegt
@mat1980:
Tweepitters zijn enorm leuk, maar om te hebben, mwah. Mijn broer heeft een S2000, en daar is hij zeer te spreken over. Maar elke keer als ik hem leen komt het gebrek aan ruimte toch opdagen.
Zelf heb ik een vijfdeurs STI als auto naast mijn leaseauto. En dat bevalt uitstekend, in vergelijking met de auto’s die aangeraden worden hier zijn de kosten behoorlijk te overzien, maar calculeer het wel goed in: een grote beurt gaat je nooit 250 kosten. En 1 op 15 loopt ie ook nooit.
jrcornelisse zegt
@gtwillem: jaaahaa! En dan het liefst een station.. Topauto, topfun, en als ‘ie oud genoeg en origineel is mooie cultstatus. Dat moet ‘m maar worden.
undifined1 zegt
Bmw e34 m5 6 bak, 850csi is wel te vinden voor dat geld. E28 m5 en e30 m3 gaat hem helaas niet meer worden onder de 30k vrees ik. Misschien is een dikke 1 serie ook wel wat
clarkson zegt
Ik zou een hele mooie z4 uitzoeken daar kan je zo veel plezier mee maken als je wil! (Of spaar even door voor een focus rs)
gtwillem zegt
1. Porsche Boxster (987).
Gewoon de beste keuze de je kan maken. Verbruik is te doen, onderhoud is niet goedkoop, maar zeker niet op Maserati niveau, wat bijkans schandalig is. Daarbij rijdt het werkelijk fantastisch en valt de afschrijving heel erg mee. Toppertje.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=273376276
2. Chevrolet Corvette C6:
Ik zou die XK en Maserati niet eens overwegen. Als je een dikke Coupe wilt, moet je een Corvette nemen. Ja, het zijn een beetje ongelikte beren, maar dat is karakter. De V8 is sterk en staat bekend als erg betrouwbaar. Daarbij zijn ze relatief licht. En een top van 300 km/h.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=265166897
3. Honda S2000:
Fantastische motor, onderhoud is goed te doen en de gebruiksklare vallen ook mee. Genot om in te rijden. Voor 20k-25k heb je een van de allerlaatste met weinig kilometers. Aangezien je maar 7k per jaar er mee doet, blijft de restwaarde hoog.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=264816716
4. Lotus Elise 111R:
Heerlijkheid op wielen. Qua kosten ook heel redelijk te doen. Het gewicht is laag en de VVTL-i Toyota motor is robuust. Ook op lage snelheid een leuke auto om te rijden. Afschrijving valt ook erg mee. Auto voor kenners, niet voor patsers.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=267041381
5. Mazda MX-5 2.0 GT-L:
Een MX-5? Yup. Voor 20k heb je mooie MX-5’jes voor het uitzoeken. Dit betreft een volle NC: lichtmetalen, lederen Recaro’s, sper: alles wat je wilt in een sportauto. Daarbij zijn de gebruikskosten erg prettig. Afschrijving valt mee op een MX-5.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=273174067
6. BMW Z4 Roadster 3.0Si:
Iets stoerder dan de Boxster. De motor is zijdezacht. Dit exemplaar heeft de extra gevormde sportstoelen en een handbak. Ook als Coupe schitterend. Toen de Z4 net uit kwam was ik er niet enthousiast over, maar ik begin hem mooier en mooier te vinden. Qua kosten vergelijkbaar met de Porsche.
7. Nissan 350Z (Z33);
Net als de Z4 een betere auto dan de opvolger. Deze heeft de 313pl sterke VHQ35 V6 en is zalig. Balans, remmen, wegeligging, snelheid: alles is schitterend in balans. Dit exemplaar is een van de laatste en heeft pas 11k gelopen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=255976662
Land Rover 110 2.4 TD:
Heel leuk, al die Peekaa’s en NM’S, maar heb je wel eens gedacht aan een terreinauto? Kun je ook heel veel lol mee beleven, in plaats van track days ga je naar terreinwagen (LR organiseert er zat). Daarbij is het altijd een hele beleving om er mee te rijden, absoluut uniek. En nog praktisch ook!!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=273471864
Veel succes met de keuze. Wordt het aan AB ook bekend gemaakt wat de keuze uiteindelijk geworden is?
etijn zegt
De Elise, zonder twijfel. Al 5 jaar plezier van en nu er wel kids zijn nog steeds te betalen omdat onderdelen, wegenbelasting en verzekering goed te doen zijn. Wat er niet op zit gaat ook niet stuk. Dat gaat je bij BMW, Porsche etc niet lukken.
crs86 zegt
Wil je een super leuke, fijn sturende en een beetje unieke auto voor erbij? Dan komt bij mij de Honda S2000 snel op. De looks moeten je aan staan, maar ik denk dat je geen moment spijt gaat krijgen met een S2000. Rijdt super fijn, stuurt messcherp, 9000rpm, super betrouwbaar, en nog cabrio ook.
Ook al overweeg je hem nu nog niet, ga alsjeblieft wel in eentje proefrijden om het te ervaren!
kennone zegt
Toyota Supra een goed opgefokte variant met een Big single turbo en als je wat minder lang op je turbo druk wilt wachten een TwinTurbo. 400pk + is met niet al te veel aanpassingen makkelijk haalbaar.
plumdeplakmuis zegt
Duidelijk: Lotus Esprit
http://www.autotrader.nl/auto/lotus-esprit/1990/boxtel/6qd5w/lotus-esprit-turbo-se-u9/
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=268195584&cd=635658250630000000&asrc=st
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=264801865&cd=635571729440000000&asrc=st
introductiemap zegt
Een Quattroporte!
mat1980 zegt
Zoals gtwillem zegt denk ook eens aan een terrein auto! Een jeep wranger bijvoorbeeld dan wel de twee deurs soft top. Lekker in de zomer, dak eraf deuren eruit op zondag naar de Maasvlakte door de bagger raggen aan het eind van de dag de modder achter je oren en uit je bilnaad wassen hoezo geen Fun auto??
redbeams zegt
Honda s2000 en anders de nissan 350z
npdw zegt
Een BMW Alpina, alle types!!
O plaat zegt
Ik heb via mijn werk een lease slet. Het is maar een kangoo maar hier door kan ik mijn persoonlijke wagens als oldtimer inschrijven wat mij niets kost. Een 1966 mustang voor de looks en snelheid. Een 1989 vw T3 voor te reizen en voor de festivals. Geen slecht wagen park voor een 23 jarige denk ik.
jack_abarth zegt
@shiva:
Jij hebt waarschijnlijk ook geen hypotheek?
Stefje zegt
5k bij het budget er bij doen en een 996 4S kopen. Die worden inmiddels ook steeds meer waard en kun je je geen buil aan vallen.
Dit is een mooi exemplaar voor het geld:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270834728
Deze is Sealgrau (betere kleur) en recent onderhouden (alhoewel specialisten vaak ook maar prutsers zijn) maar heeft meer km en geen dakje:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/271753656
mashell zegt
Wat is een fun auto? Sportwagen? Tereinwagen? Camper? Klassieker? Boxster, G-klasse, T3, R4? Het is een enorme luxe probleem.
Entwicklung88 zegt
Ben vooral benieuwd naar de keuze! Ook van voorgaande adviezen trouwens..
Hoop goede opties hierboven.
Fork5 zegt
een Subaru Impreza is ook een leuke keuze. Kan ook de hele familie mee. Ik heb het zelf ook gedaan, een 14% bijtelling lease auto en een Impreza voor erbij. Impreza ook aardig wat aangepast (wegligging en pk’s) en je zal weinig tegen komen wat veel sneller is dan jou en het rijdt heerlijk.
Rob zegt
Ik heb al een heleboel uiterst serieuze “fun” auto’s voor bij zien komen. Daarom bij deze mijn vrolijke bijdragen:
– MIINI Coupe. Ja, dat totaal nutteloos onding. Maar wel de definitie van een vrolijke auto. Kijk ‘em dan, daar ga je toch gewoon van lachen?
http://www.conceptcarz.com/images/MINI/2012-Mini-Coupe-Cooper-Image-018-800.jpg
– Potiac Solsitce. Briljant ontwerp! Maar ook een gezellig ontwerp. Als het een mens zou zijn zou het zo’n iemand zijn waar je onmogelijk boos op kunt worden. Gewoon niet mogelijk, ook al heb je daar alle reden toe….
http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2007/02/x07pn_st001.jpg
– Nissan Figaro. Volgens mij weet niemand waarom Nissan dat guitige wagentje ooit gemaakt heeft, maar hij is er. Omdat het kon. Hulde ende applaus voor de gene die zo’n ding heeft, echt!
http://www.sussexsportscars.co.uk/car_images/uploads/2013/07/FIIIIGARO-3.jpg
– Burton. Een lelijke eend nóg vrolijker maken, het kan dus gewoon….
http://static.autojunk.nl/pictures/2013/0316/163148/image_01.jpg
Tot zo ver mijn vrolijke en gezellige bijdrage. Van al die serieuze “fun” auto’s hier werd ik haast depressief… ;-)
Rob zegt
@Rob:
– Volkswagen Buggy, mocht je toevallig aan de kust wonen.
http://images.autodealers.nl/640/2112636_1.jpg
– Smart Crossblade. Staan er zowaar twee (!) te koop in Nederland!
http://www.conceptcarz.com/images/Smart/2002-smart-crossblade-fortwo-005-800.jpg
– Mitsuoka Himiko of Viewt. Gekke Japanse gezelligheid. Vraag me alleen af of je ze Nederland kunt krijgen….
http://www.mitsuoka-motor.com/global/lineup/images/himiko_ph06.jpg
http://www.mitsuoka-motor.com/global/lineup/images/viewt_ph05.jpg
Zo. Nu mogen jullie weer uiterst serieuze Porsches, BMW’s of Honda’s pluggen. Ik mijn hersenkronkels voor vandaag weer vereeuwigt op het internet ;-)
–
lincoln zegt
@Rob:
Spijker op de kop ..
Je moet wel in ogenschouw nemen dat hier veel autoverslaafden op autoblog zitten ..
Domme yuppiescum junken die willens en wetens verslaafd zijn ..
Dus niet verder komen dan hun riedeltje leasebakmerken ..
Niet beter weten dan “status” om boven andere junkies denken te staan in de orde van verslaving ..
Probleem met junken is dat ze nooit verzadigd of tevreden kunnen zijn ..
Want hun auto moet glimmen .. Glimmen moet die ..
gtwillem zegt
@Rob: fantastische bijdrage die veel meer gestalte geeft aan de omschrijving van ‘fun’!
noodles zegt
@Rob:
Vandaag nog de eigenaar van de figarospecialist gesproken, kennis van me, misschien dat hij het je kan vertellen.
Een echte petrolhead die betrokken is geweest bij Carver, met een Schwitzer GTR kankerpatiënten over het circuit jaagd en gewoon een 250swb op de werf heeft staan.
Categorie prettig gestoord dus.
mercedesbenz63 zegt
Er staat een leuke Audi TT 3.2 v6 getuned door ABT te koop op AutoScout24NL met 370pk’s dus dat is wel een leuke scheerkarretje
sander1980 zegt
Tussen de autoblog keuzes zou ik sterk twijfelen tussen een 4200 en 996 (3.6)…. Alhoewel een supernette e46 M3 natuurlijk ook een mooie zeldzaamheid begint te worden…
stephanotis zegt
Nissan 300 ZX 3.0 24V V6 Bi-Turbo 450PK 2e eig, 33601km
alfablog zegt
Zelf de Maserati 4200 gekozen. Ook gekeken naar een 911, maar die was niet geschikt om met vier personen in te rijden. Porsche rekeningen gezien en dat is ook duur, zeker niet goedkoper dan Maserati.
390pk, leer van binnen 4 personen en een motor van Ferrari. En schakelflippers voor de verandering. Gewoon lekker om in te toeren, want voor het racen in de polder moet je dit niet nemen. Gaat gewoon te hard.
Rijden=Genieten
Hupke zegt
@alfablog:
Als je niet onder de 30 bent en in Nederland woont valt dat mss mee zo’n maserati, maar anders betaal je iedere 3 a 4 jaar je aankoopprijs aan wegentaks en verzekering.
alfablog zegt
@Hupke: als ik t goed begrijp is de Maserati 21pk in België en dus ca 2200 euro wegenbelasting. In NL is dat 1200 euro. Verzekering scheelt als je wat schadevrije jaren hebt.
Hupke zegt
@alfablog:
En in DE ruim de helft van NL…
Ik vind persoonlijk een dikke 2000 euro wel wat aan de hoge kant als je het per km of per tijd gaat uitdrukken die je de wagen zal gebruiken.
In mijn geval verzekering erbij (ik kan alleen maar raden wat dat zou zijn) en na 3 jaar heb je de aankoopprijs uitgegeven aan vaste kosten.
bmwpowerm5 zegt
een audi s4 b7
spykerboy zegt
Voor 20-25k zou ik meteen zonder denken een E46 M3 competition met SMGII kopen
ar156sw zegt
Moeilijk gericht advies geven zonder “definitie” van fun en richtbudget voor vaste lasten en onderhoud… maar, ik zou een nette Corvette C3 overwegen, of een leuke Alfa GT(V/A) (zie artikel van laatst voor tips :P) Oh, of als je graag je buren schockeert: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=261633092
mercedesclk350 zegt
Heel eerlijk, een RX-8. Heb altijd een zwak gehad voor die auto, ik weet dat het olie vreet als een malle maar voor rond de 7000 heb je al een goed exemplaar.
mazdarx zegt
@mercedesclk350: Dat klopt. Dat is precies wat ik gedaan heb en ik heb er nog geen spijt van gehad!
RazorHead zegt
Wil je iets leuk, iets klassiek maar toch betrouwbaar ?
http://www.kapaza.be/nl/chevrolet/1972-chevrolet-nova-in-prachtstaat-97485685.htm
M’n Chevrolet Nova 383 stroker staat te koop ;) contacteer me voor meer info! prijs is bespreekbaar.
lincoln zegt
@RazorHead:
Voor in deze prijsklasse de ultieme funcar ..
Jij hebt gewonnen ..
suzignis zegt
Exact zelfde situatie. Na 2 jaar de Outlander gereden te hebben kon ik genoeg opzij leggen voor een Hona NSX. Dreamstuff!!
jawi94 zegt
W124 500E of E500. Liefste 500E. Omdat het gewoon eem geweldige auto is! M119 for life!!!
e1000bmw zegt
Funcar? BMW Isetta, FIAT 500, Mini Cooper (het origineel), Opel Ascona, Ford Escort, Renault 5…
ippy zegt
Wat te denken van een Lancer evo?
mrrallycross zegt
Hoop snelle uitvoeringen van Japanse auto’s. Skylines enzo. Snelle ford modellen je kan echt heel veel leuks vinden voor dat geld
knji zegt
Waarom niet voor een Zweed gaan? Een Saab bijvoorbeeld. Vrij hoog sleepergehalte, doorgaans ook wel degelijk, dus relatief lage running costs én nog eens praktisch voor de kids!
De benzinerekeningen moet je er wel voor lief bijnemen :-)
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/273409302?asrc=st|as
denniyo zegt
Misschien iets in de zin van een Alfa Romeo Brera met 3,2l JTS Of 1750TBI blok:
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/brera/3-2-v6-jts-q4-skywindow-rosso-alfa-13817749/details.html
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/brera/1-750-tbi-skywindow-ti-13143542/details.html
Of een Alfa Romeo 1300 GT Junior
http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto/alfa-romeo/gt-junior/6641585-alfa-romeo-gt-junior-1300
Of deze Chique Brera Spider:
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/spider/2-2-jts-exclusive-nieuw-type-19-inch-ti-nav-xenon-13165358/details.html
Of iets in de trant van een Austin Healey Sprite:
http://www.autotrader.nl/auto/austin-healey-sprite/1959/de-lier/5ygym/austin-healey-sprite/
http://www.autotrader.nl/auto/austin-healey-sprite/1967/boxtel/5w72j/austin-healey-sprite-mark-iv/
Maar ook een goeie optie lijkt mij deze Citroën SM
http://www.autowereld.nl/citroen/sm/maserati-7697763/details.html
darkwolf zegt
hmmm ik mis in dit rijtje (en dat van de comments) eigenlijk een auto…
de Mazda RX8 die moet voor dit geld toch wel echt goed op de kop te tikken zijn,
special techniek en het stuurt (heb ik vernomen) zeker niet slecht, het is wat jonger dan bv een RX7 en ook wat meer gebruiksgemak met het achterdeurtje en de verrassend ruime achterbank voor dit type auto