Relaxed en stijlvol cruisen voor een fractie van de prijs.
Het was altijd een lang gekoesterde droom van Pieter. Een chique coupé op de inrit. Zijn vader had vroeger ooit een Audi 100 S Coupé en jaren daarna een Volvo 780 Coupé. Het nadeel: de Audi verkocht hij in de jaren ’80 en de Volvo in de jaren ’90. Niet echt op het hoogtepunt qua waarde van de auto’s. Pieter wil het nu precies andersom doen. Hij rijdt op dit moment zakelijk een Volkswagen Golf GTE. Een auto waar hij erg over te spreken is.
Echter, die auto gaat er binnenkort uit voor een nieuwe leaseauto. Dan komen er andere voorwaarden om de hoek kijken, zoiets als enorm veel bijtelling betalen. Heeft Pieter daar zin in. In principe is het niet direct een probleem: je kan het van te voren incalculeren. Maar autoliefhebber als hij is, ging hij meteen nadenken. Als je dan toch meer gaat betalen voor de privékilometers, waarom dan niet meteen iets leuks?
Het liefst heeft Pieter een relatief grote coupé. Eentje met voldoende vermogen, maar vooral heel erg veel luxe. Hij wil graag een youngtimer, maar niet vanwege de fiscale voordelen. De auto’s uit die periode spreken hem verreweg het meeste aan. Daarbij zijn auto’s uit de late jaren ’90 en de vroege jaren ’00 nu voor veel mensen ‘oude auto’s’, terwijl een eventuele klassiekerstatus op de loer ligt.
Dit zijn de wensen en eisen van Pieter in een tabel:
Huidige /vorige auto's: | Volkswagen Golf GTE, Peugeot 208 GTI |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Privé |
Budget: | 13k(mag iets meer als het echt bijzonder waardevast is) |
Jaarkilometrage: | Zo'n 10 tot 15k per jaar |
Brandstofvoorkeur: | Enkel benzine. Geen diesel of LPG. |
Reden aanschaf andere auto: | Hogere bijtelling nieuwe auto, dan meteen wat leuks gaan rijden |
Gezinssamenstelling: | Wij zijn met zijn vieren, maar ik rijd er voornamelijk alleen in. |
Voorkeursmerken /modellen: | Volvo, Audi. Maar mag ook zeker wat anders zijn. |
No-go modellen / merken: | Aziatisch ben ik geen fan van |
No-go: Pieter is absoluut geen fan van Japanse auto’s. Ja, de betrouwbaarheid spreekt boekdelen, maar Pieter is niet zo’n fan van ‘The Fast and The Furious’-franchise. In het budget vallen auto’s als de Mazda RX-8, de enige échte vierdeurs coupé met een briljant onderstel en aparte motor. Dan zijn er nog achterwielaangedreven Nissans als de 200SX (S14) en 350Z (S15). De 200SX is bijna niet te vinden in originele staat en echt een pareltje voor het oog is het ook niet. De 350Z is daarentegen wél de moeite waard. Alhoewel het vooral een heel erg sportieve auto is met opvallende looks. Het interieur is niet verfijnd, evenals de rijeigenschappen. Wat je eventueel wel kan overwegen is een import Skyline Coupé 350GT of nog beter, de identieke maar linksgestuurde Infiniti G35. De laatste die iedereen over het hoofd ziet is de Honda Accord Coupé. Dat was een zeer waardig alternatief op de coupé die we zo gaan noemen.
Volvo C70 T5 Prestige
€ 11.950
2002
80.000 km
Tsja, als je vader een 780 Coupé heeft gehad, is de Volvo C70 een logische opvolger. Je ziet bij deze auto een behoorlijke tweedeling in aanbod. Gebruikte exemplaren met twee, drie of meer ton op de teller en duidelijke gebruikssporen, of exemplaren met relatief weinig kilometers waar uitstekend voor gezorgd is. We vonden in het budget verschillende T5’s met ruim minder dan een ton op de klok. De T5 is degene die je moet hebben, die wordt door kenners omschreven als het meest betrouwbare blok. Toevallig is het ook de sterkste. Ondanks de 240 overduidelijk aanwezige paarden is dit absoluut geen sportieve auto. Gevoelsmatig zit je relatief hoog en is het chassis vooral ontwikkeld om lekker rechtuit te cruisen. Dat doet ‘ie dan wel weer met verve. De automaat past daar prima bij, maar als je wil zijn er exemplaren te vinden met een handbak.
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 Pack
€ 11.000
2004
30.000 km
Nee, wil je een auto die een stuk sportiever is, kijk dan eens naar een Peugeot 406 Coupé. Deze zijn aanzienlijk lichtvoetiger dankzij een lager gewicht en een hoogwaardiger onderstel en directere besturing. Het knappe is, dat het comfortniveau even goed is. Peugeot was in de jaren ’90 een absolute grootmeester qua ondersteltechniek. Het Pininfarina-koetswerk is nog even fraai als tijdens de introductie, 21 jaar geleden (wat worden we oud, he?). Bij het interieur is wel te zien dat de 406 uit 1995 komt en het destijds geen premium-aspiraties had: dat was van redelijke kwaliteit en matig design. Gelukkig zijn de latere 406 Coupé’s gezegend met veel lapjes extra leder en stripjes aluminium, wat de feestvreugde enigszins verhoogd. De 3.0 V6 is een prima motor. Bovenin voel je echt wel dat er meer dan 200 pk voorhanden is en het geluid is niet voorhanden, maar er zijn meer bijzondere zescilinders te verkrijgen.
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive (937C) ’04
€ 12.250
2004
90.000 km
Zoals in deze Alfa Romeo bijvoorbeeld. Deze auto wordt, op positieve wijze, gedomineerd door zijn zescilinder. De Busso 3.2 V6 is een waar pareltje en levert in dit geval zo’n 240 pk. Meer dan hetgeen de voorwielen kunnen verwerken. Dat is de reden waarom veel GT’s achteraf voorzien zijn door een ‘Q2′-sperdifferentieel. Sowieso is de GT een auto die door liefhebbers af en toe wordt gemodificeerd. Dat hoeft niet erg te zijn, zo lang maar duidelijk is dat het goed gedaan is. Het interieur is standaard 156, maar met die leren sportzetels is er weinig reden tot klagen. De Bertone-looks worden niet zo mooi oud, gek genoeg. Qua betrouwbaarheid is het wel even opletten. Motorisch zijn die V6’en wel aardig, misschien zelfs de meest verstandige keuze qua benzine. Maar het chassis moet wel goed naar gekeken worden. Deze auto’s kunnen roesten, met name de veerschotels willen nog wel een wegrotten. Ook subframes en dorpels zijn niet vrij van Het Bruine Spook.
BMW 325 CiA Executive (E46/2)
€ 11.800
2004
55.000 km
Tweedehands BMW coupé’s uit deze periode laten zich op twee manieren omschrijven: faux-M3’s of seniorenmobielen. Het zijn juist de exemplaren uit de tweede categorie die je graag wil bemachtigen. Je weet wel, een E46 Coupé in het donkerrood, donkergroen of donkerblauw met beige bekleding en houtinleg. Zo eentje die al 16 jaar lang van het zelfde baasje is en aantoonbaar weinig gelopen heeft. Klinkt net even wat beter dan een flink verspijkerde 318 M-Sport ‘M3-Uitgevoerd’ met 17 eigenaren en een dubieuze bodykit. De perfecte gewichtsverdeling en achterwielaandrijving zijn niet alleen een goed recept voor sportieve rijeigenschappen, maar zorgen voor een hoge mate van rust aan boord. Een koets die keurig beweegt en nul aandrijfreacties in het stuur. De zeer gecultiveerde zes-in-lijn draagt daaraan bij. Het enige nadeel van dit motorconcept is dat er onderin niet heel veel trekkracht voorhanden is.
Lancia K Coupé 3.0 (838)
€ 12.000
1999
60.000 km
Als je echt een aristocratische auto wil hebben, dan is dit de beste keuze die je kan maken. De auto is vreselijk opvallend onopvallend. Werkelijk niemand gaat omkijken naar dit bijzondere schepsel. Het is echter wel een bijzondere auto. In feite is het een Lancia K(appa), maar dan met een korter chassis en een uniek koetswerk. Gek genoeg doet de auto denken aan een soort kleine Bentley Continental R uit dezelfde periode: niet sportief, maar wel bijzonder. Qua rijeigenschappen was het voor de ingenieurs van Lancia duidelijk waar het naartoe moest: zo veel mogelijk comfort. Ondanks dat de Kappa dat uitstekend doet, stuurt de auto bijvoorbeeld aanzienlijk beter dan de Volvo C70. De motor is wederom een Busso V6, ditmaal met 204 pk. Deze is gekoppeld aan een vrij hopeloze en ouderwetse automaat. Een handbak is mogelijk, maar dan moet je het doen met de snellere en hitsigere vijfcilinder turbo.
Mercedes-Benz CLK 320 Elegance Aut.
€ 13.450
2002
40.000 km
Als er een merk is dat een categorie als deze begrijpt, dan is het Mercedes-Benz wel. De Duitsers zijn al decennialang zeer bedrijvig in het bouwen van elegante en comfortabele coupé’s. Daarbij is het wel zaak, net als bij de BMW, om de ‘kermis-klanten’ over te slaan. Auto’s waarbij de imitatie-Lorinser velgen en fake AMG-badges belangrijker zijn geweest dan het vervangen van de distributie moet je vooral overslaan. Gelukkig zien we ook hier in deze prijsklasse veel ‘oude lullen’-uitvoeringen. Die omschrijving is een groot compliment, want die wil je hebben. In het budget kun je kiezen uit een C208 en C209 generatie. Wij zouden altijd gaan voor de latere variant. Die doet alles beter, eigenlijk. Met name het interieur is een stuk hoogwaardiger. De auto is verrassend snel op de Autobahn. Waarschijnlijk zal het te maken hebben met gunstige versnellingsbak verhoudingen en een gunstige aerodynamica, maar de manier hoe deze auto boven de 200 km/u rijdt, is verrassend.
YOLO: Renault Avantime 3.0 V6 Dynamique
€ 10.000
2002
50.000 km
Als er één coupé is waarbij sportiviteit werd overgeslagen is het wel de Avantime. Ondanks dat deze auto kwam in een tijd (zo ongeveer) dat het illustere Franse merk zijn rentree in de Formule 1 maakte, heeft deze auto niets sportiefs. Dat komt al door de basis van de auto: die is van een Espace III. Daarop is een kunststof koetswerk gemonteerd met twee gigantische deuren. Deze deuren zijn zó groot, dat er twee verschillende scharnierpunten zijn. Om te cruisen zijn het geweldige auto’s: je zit heel erg hoog en overal is glas, behalve als je moet inparkeren, dan kom je er achter dat de dode hoek immens is. De motor is prima, maar snel is de auto absoluut niet. In het budget zijn er zeer fraaie exemplaren te vinden. Wees er snel bij, want links en rechts zien we ze al behoorlijk prijzig worden. Zeker exemplaren met weinig kilometers. Laat je niet misleiden door ‘V6 dynamique’: de Avantime is snel noch dynamisch.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
vaakbenjetebang zegt
Interieur van een GT is 156, niet 147. Zou uit dit rijtje mijn keuze zijn, het ding wordt met de dag fraaier lijkt het wel. Zou er zelf eentje kopen als ik al niet te veel spul had staan. Gewoon om er af en toe een stukje in te rijden, maar vooral om er naar te kijken. In hard-blauw metallic graag.
vaakbenjetebang zegt
@vaakbenjetebang: Bedoel dus: interieur is 147, niet 156. Prutser!
jaapies zegt
@vaakbenjetebang: zo! Je bent niet bang!
cloverleaf zegt
Als je een leuke coupé wilt ga dan niet voor een FWD. Uit dit rijtje dus de Benz of de BMW. Echter raad ik je aan om toch nog eens je haat jegens de Japanners te herzien. Je mist een boel leuks. Ze waren wellicht niet helemaal ok in de oorlog en ze maken hele vreemde gadgets. Maar het eerste was lang geleden en naast gekke gadgets maakten ze ook brute coupés! En anders een XJ. Als je met je ogen knijpt lijken die ook op een coupé!
bakboord1 zegt
@cloverleaf: lol, een Mercedes of BMW adviseren en daarna beginnen over Japanners en hun rol in WOII.
cloverleaf zegt
@bakboord1: hahaha inderdaad! Consequentie is nooit mijn sterkste punt geweest!
jaapiyo zegt
@bakboord1: op zich wel herkenbaar. Mijn opa vond het ook helemaal niks toen mijn pa met een Subie aan kwam zetten, want zijn pa zat een paar jaar gevangen bij de Japannels. Op de Germanen was ‘ie ook niet dol, maar zelf reed hij niet heel lang na de oorlog desalniettemin een Kever…
frank2b zegt
@bakboord1: Hahaha ja je kan het treffen. Koop dan zo’n mooie Italiaanse Lancia of Alfa!
Ohw…. oeps …
lekbak zegt
Als je 15k per jaar gaat rijden is geen enkele auto waardevast. Je moet zo’n ding droog stallen en 1500 per jaar mee doen.
cloverleaf zegt
@lekbak: is ietwat overdreven kapitein. Ik heb de Z na 13k weer verkocht voor dezelfde prijs zonder veel moeite.
vaakbenjetebang zegt
@cloverleaf: Mijn Z zou denk ik ook geen verlies opleveren als ik hem nu zou verkopen. Heb er in bijna 3 jaar een kleine 20.000km op gezet, maar ik ben hem nog niet beu. En ik was ook nooit van de Japanners… maar deze mag blijven.
cloverleaf zegt
@vaakbenjetebang: welke heb je?
vaakbenjetebang zegt
@cloverleaf: 35th Anniversary/GT4 Edition. De 301pk olieboot dus. Vind het wel een feestelijk ding om mee te rijden.
cloverleaf zegt
@vaakbenjetebang: ik had ook een 301pk met de GT4 velgen. Dat maakt hem toch net iets mooier en toch origineel.
fortunato zegt
@vaakbenjetebang: wat voor auto praat je nu??
michiel_vandelft zegt
@fortunato: 350z
michaelb zegt
@vaakbenjetebang: Dus je onderbouwt het op je km’s terwijl je veel minder rijdt? Als je 40k rijd in 3 jaar wordt hij toch echt minder waard. Zelfs al had er CSL op gestaan.
vaakbenjetebang zegt
@michaelb: Nee, dat bedoel ik zeker niet. Kilometrs zijn waardeverlies. Wat ik bedoel is dat specifiek in het geval van de (mijn) Z, de bodem een tijdje geleden bereikt lijkt. Auto’s met een specificatie en kilometerstand vergelijkbaar met de mijne ‘doet’ nu hetzelfde of meer als toen ik de mjjne kocht.
Supra1981 zegt
De Volvo blijft toch wel een elegante verschijning. Zou mijn keuze zijn.
cloverleaf zegt
@supra1981: mooi is die zeker. Het rijd alleen voor geen reet
kennone zegt
@cloverleaf: in de bochten zijn ze idd ruk. Maar als je er gewoon mee rijd is het best een lekkere auto. Stoelen zijn (ook na 3ton) enorm goed, de automaat is nostalgisch maar schakeld super fijn en reageert behoorlijk snel op het gas. En met een simpele tuning rijd je op de tussen sprint nog behoorlijk wat auto’s weg.
quotama zegt
De enige echte coupe die Renault nu heeft is natuurlijk de Laguna coupe. Je moet m mooi vinden, maar valt op zich al makkelijk binnen budget. Mooie 3.5 zescilinder erbij in Initiale uitvoering. Misschien nog niet echt een youngtimer. Maar een 406 aanraden gaat me ook te ver. De kans dat dat een klassieker met restwaarde wordt is wel klein. Er zijn er heel veel van gebouwd.
Silverarrow zegt
Auto’s en investering… ?.
lincoln zegt
@silverarrow:
Koop elke brok schroot met dat excuus ..
Bevalt me prima ..
tjorque zegt
@lincoln: oud ijzer handelaar die toevallig weet welk oud ijzer leuk stuurt?
autohandelaar gespecialiseerd in ondergewaardeerde barrels?
Of gewoon een particulier met (on)gezonde autofilie?
lincoln zegt
@tjorque:
Die laatste ..
Gewoon een domme hebberige consument dus ..
tjorque zegt
@lincoln: im het in hipster taal te zeggen… Yolo
lincoln zegt
@tjorque:
Hou er zelfs een flinke “mancave” op na .. brrrrr ..
tjorque zegt
@lincoln: In ieder geval een waardige oud ijzer cave!
Mijn ”toolcave” bestaat voorlopig nog uit een paar m2 grond met onkruid, bouwmaterialen, tijdgebrek (of teveel slaapbehoefte) en vooral veel nog te doorprikken illusies…
lincoln zegt
@tjorque:
Meuk gaat zoals het gaat maat ..
illusies doorprikken ik niet echt een leuke bezigheid .. maar wel van essentiel belang als je ook richting mancave wil ..
En goed gereedschap is absoluut een perfecte gate way drug ..
Vroeg of laat ben je in die positie ..
Weet ik gewoon ..
maxidyne zegt
Ik rij vanaf ’03 een 330Ci. Een aanrader, rijdt echt lekker. Zoek wel een onverprutste op met een kloppende onderhoudshistorie. BMW’s zijn niet goedkoop in onderhoud. En geef de wagen een goede antiroest behandeling met Dinitrol. Willen aardig roesten op bepaalde plekken. Vanos is bij mij al vervangen, ook een zwak punt.
cloverleaf zegt
@maxidyne: ????
dirkiii zegt
@maxidyne: als je een mooie e46 zoekt kun je het beste in zwitserland kijken. Daar heb je nog echt mooie exemplaren.
alcantara zegt
Man man man, je gaat een Golf GTE toch niet inruilen voor een gezapige Volvo van 20 jaar oud.
Gewoon lekker in die Golf blijven boenderen, en anders een GTI halen.
kennone zegt
@alcantara: ik zou dat zo doen hoor
michiel_vandelft zegt
@alcantara: Één reden zou al zijn dat “die gezapige volvo” wel een ziel heeft, en die GTE niet ;)
denniss00 zegt
Toen ik de titel las dacht ik eigenlijk meteen aan een Rover 827. Weet alleen niet hoe waardevast die zijn.
sabrerator zegt
@denniss00:
Maar waar vind je er in vredesnaam nog een?
Wel een schitterende keuze. Complimenten voor de suggestie.
Robert zegt
@denniss00: deze auto valt – net als z’n halfbroer Honda Accord Coupé – in de categorie ‘onbekend maakt onbemind’ en dus kosten ze relatief weinig. Daarmee is een afschrijving ook wel beperkt. Je zult alleen wel geduld moeten opbrengen om er één te vinden én in een later stadium weer te verkopen.
schoen85 zegt
@denniss00: geweldige keuze! Dat was de laatste auto van mn grootvader, een sedan weliswaar. Nieuw gekocht en gereden tot zn overlijden. Je ziet een sedan praktisch nooit rijden, laat staan een coupe!
hfdude zegt
@denniss00: heerlijk. Mn vader had een 827, was geen coupe. De daaropvolgende 820 wel.
futse zegt
@denniss00: waardevast? Ze kunnen niet meer zakken in waarde, dus dat zit wel ok :-)
elemento zegt
Ik zou zelf voor c70 of mercedes E coupe, clk of bmw gaan. Tip: Japan dik aangeklede links gestuurde youngtimers met weinig km
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Kappa Coupé! Leuk om die weer eens voorbij te zien komen. Had ik vroegah posters van op m’n kamertje hangen… Nog steeds prachtig!
lincoln zegt
Investering ??
Dingen heb ik stuk voor stuk bij jetcars zien staan voor onder 2 rooitjes !!
Denk dat je op het verkeerde moment instapt in je “investering” ..
Advies suggestie .. Audi TT ..
lincoln zegt
Lincoln mark8 ..
lincoln zegt
Chrysler crossfire ..
frank2b zegt
@lincoln: Crossfire is een leuke wagen. Doen!
toyotafortuner zegt
@lincoln: heerlijk obscuur. Mijn keus!
Rob zegt
Een Kappa, mooi hoor, maar voor 12 duizend euro…..
Rob zegt
@rob:
Mijn tip: Mercedes SL350
Turbo S zegt
@rob: CL500.
mansory65 zegt
@rob: zeker sl sterk !!!
sabrerator zegt
Als het een klasse groter mag zijn is een Jaguar XK8 een mooie keuze.
Rij je liever Duits, dan zou een Mercedes W215 mijn keuze zijn.
(Niet dat het ooit mijn keuze zóu zijn, krijg het bijna mijn toetsenbord niet uit, maar zo’n W215 vind ik in onverprutste uitvoering in de juiste kleur bijna wel oké. Maar doe toch maar de Jag…)
dunhozzie zegt
@sabrerator: het is moeilijk om een goede te vinden:
http://www.autoserviceharlingen.nl/index.php?id=143&occasion=Jaguar+XK8+4.0+V8+Coupé
Te duur:
https://occasions.hemcar.nl/sb57c97b73877d0cee820c8b91bb6cc70/stock/vehicles/10/page/1/details/15698538/jaguar-xk8-4-0-coupe/
toyotaprius zegt
Niet doen, gewoon alle bussen kopen van de veiling en hier je eigen OV bedrijf starten.. Slechter dan De Lijn gaat het niet worden..
toyotaprius zegt
@toyotaprius: link: https://m.gva.be/cnt/dmf20190211_04168494/online-veiling-lijnbussen-van-start-te-koop-vanaf-450-euro
phaeton zegt
@toyotaprius: Veertien jaar oude bussen, dus uit 2005? Dat lijkt mij een typfout, ze lijken nog eens tien jaar ouder.
tjorque zegt
@toyotaprius: en dan een OV-maatschappij waar? In Afrika? Je mag er hier niks meer mee doen omdat die dingen harder roeten dan een bruinkoolcentrale in opstart…
Spendeer je geld dan maar aan een belegging van ,5% wordt je minder snel arm van
dondeboer zegt
Mijn keuze is op de GT3.2 gevallen. Nog nooit een auto gehad waarmee ik zo’n haatliefdeverhouding had. Rijdt heerlijk, zeer fijne en lekker klinkende motor, ik vind ‘r heel erg mooi. Maar wel duur in onderhoud, en er zijn altijd van die kleine dingetjes mis mee. Ik zeg al jaren na elke beurt tegen m’n vrouw dat ik ‘m ga wegdoen.
jipino zegt
@dondeboer: Als je zo depressief wordt van een “beurt tegen je vrouw” (klinkt ook erg eenzijdig moet ik zeggen) dat je je auto erdoor wilt verkopen kun je beter je vrouw wegdoen.
vaakbenjetebang zegt
Wat ook een gave outsider is: Subaru SVX.
toyotaprius zegt
@vaakbenjetebang: dat is een mooie optie, maar begint de SVX stilletjes aan ook niet in prijs te stijgen, maw zijn ze nog binnen budget? Anders een Lexus SC400. Het model voor de cabrio..
lincoln zegt
@toyotaprius:
SC430 toch ??
Prachtige verschijning ..
Heb em met mijn stomme kop ooit voor 9 rooitjes laten staan ..
toyotaprius zegt
@lincoln: ai zonde, maar het kriebelt niet meer?
lincoln zegt
@toyotaprius:
Ja zeker wel ..
Vind elke auto mooi voor de juiste prijs ..
In mijn systeem zou ik zo een ding nu voor 6 rooitjes op moeten kunnen pikken ..
Na hoogconjunctuur komt .. .. ..
reactief zegt
Flinke prijzen!
Vind de CLK erg mooi oud worden. Maar wel orgineel en netjes bijgehouden, anders wordt het snel pauper.
De Alfa GT vind ik helemaal niet matig oud worden. Nog steeds een nette verschijning. Alleen is het interieur lelijk.
Al genoemd, maar een Laguna Coupé is echt een schoonheid.
Kan me niet voorstellen dat een betrouwbare baby Aston Martin op termijn geen klassieker wordt.
Ja, daar zou ik voor gaan!
thomasthomas zegt
330ci of evt. een 325ci van na de facelift 2001.
jaapiyo zegt
@thomasthomas: nee joh, gekkie. De facelift van de E46 markeerde het punt waarop het 3-serie design alleen maar minder begon te worden, de prelift is veel mooier.
jaapiyo zegt
Volgens mij moet een E63 6-serie ook kunnen. Ik begin die steeds beter te pruimen, vooral de neus is eigenlijk gewoon top. De achterkant blijft natuurlijk wel een dingetje…en qua interieurs was deze gen IMO het dieptepunt voor BMW (en dan mss wel juist de prelift E6x 5-serie en E6x 6-serie in het bijzonder).
Desalniettemin; goede kleur, 17”, 630i…het heeft wel wat.
timdawg zegt
@jaapiyo: ik zie in zo’n ding alleen maar fout volk rijden, net als in een e60. Reden voor mij om ‘m te laten staan…
jaapiyo zegt
@timdawg: daar heb ik maling aan. Alhoewel, Peter R. had er ook een, dat is natuurlijk een beetje twijfelachtig idd. Maar meer serieus: dit is precies waarom het wél een auto is die in waarde kan stijgen (of laten we zeggen, waarde redelijk kan vasthouden). Ding zit nu in de foute fase waarin een heleboel mensen zoals jij ‘m niet willen hebben, dus je koopt ze nu relatief voordelig. Als je ‘m dan netjes houdt terwijl de rest verswekkert, heb je kans dat iemand er een leuk bedrag voor wil neerleggen als ‘ie richting young/oltimer gaat. Het is uiteindelijk namelijk wel een markant model en een BMW.
ghost zegt
Investering?! Spaar nog even door dan en koop een:
– BMW 1M
– Porsche Cayman R
– etc.
De rest wat hier staat is geen investering..lachwekkend als je het mij vraagt.
futse zegt
@ghost: je bedoelt : spaar nog heeeeel lang door
ghost zegt
@futse: ja je moet ergens beginnen!
grandvitara zegt
Voor 100% de Lancia… Loop met een hele hele grote boog om de Avantime heen. Dit is echt een rampenbak. Veel Laguna onderdelen, zegt genoeg
hfdude zegt
De Kappa is ook met handbak en de heerlijke 2,4 5-cil met 175pk te vinden. Heb er zelf een paar jaar in rond mogen rijden en de 2,4 is fijner dan de V6 in dagelijks gebruik.
menaz zegt
Zou iets jonger kiezen en dan voor een A5 gaan. Tijdloos mooi.
weetikveel zegt
@menaz: dan moet je tevreden zijn met een afgeragde A5 met viercilinder uit het enge gedeelte van het tsi-tijdperk.
kennone zegt
@weetikveel: Litertje olie bij elke tankbeurt is toch niets mis mee??
tjorque zegt
@kennone: deed wartburg destijds ook he ?
menaz zegt
@weetikveel: niet per definitie.
kennone zegt
XK8 moet ook wel lukken??
davelepeef zegt
Ford Probe V6 :)
davelepeef zegt
@davelepeef: of, of… Een 560 SEC…
mansory65 zegt
Mercedes E coupe vanaf 2008 tijdloos design elegant en classy kijk daar even naar! Persoonlijk zou ik deze direct selecteren succes!!
mette_corsel zegt
Toevallig net mijn 406 coupe op autowereld/autoscout24 gezet. Een V6 automaat met slechts 97k op de teller.
Lichtblauw, lichtbruine lederen bekleding.
Met een gezin met 4 kinderen wat minder praktisch geworden. Ik reed er altijd alleen in. Als je belangstelling hebt, hoor ik het wel.
sudbina zegt
Ik zou voor een Alfa Romeo Brera gaan.
Tijdloos ding met een heerlijke dikke kont. Wel een beetje love it or hate it, maar wel sexyer dan alles wat hierboven genoemd is als je t mij vraagt.
pier zegt
CLK 500, liefst de facelift met 388pk. Mooi spul. Een 330Ci is ook leuk. De 406 coupé wordt mooi oud, kan je van die Alfa GT niet zeggen. Wat een verschil op de plaatjes hier getoond. Succes met de keuze!
rikv99 zegt
Als je echt fullon Yolo wilt gaan, kijk hier dan eens naar. Heel betrouwbaar en heel lelij… euh bijzonder gestijld!
Link:
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/pontiac/firebird-31-v6-automaat-40000-km/139335/fotos
michiel_vandelft zegt
BMW 330ci of de CLK320 zou mijn keus zijn! Wat voel je je koning in die autos zeg