Een dikke gezinsauto voor Wouter. Als dat geen BMW wordt, wat kan het dan wel worden?
Voor vandaag hebben we een wel heel bijzondere aanvraag. Jullie aller @Wouter is namelijk op zoek naar een nieuwe auto. Het begon met wat sparren op de redactie en we dachten: dit is voer voor een leuk Autoblog Advies-artikel!
Ondanks dat we zeggen dat we een enorme dikke stationwagon voor Wouter zoeken, is het eigenlijk de auto voor zijn vrouw en het gezin. Wouter rijdt vaak in testauto’s (zodat hij video’s kan maken voor jullie) en heeft natuurlijk ook een Ruby Star 911 Carrera. Zijn vrouw rijdt nu een BMW 535i Touring (die jullie kennen van de Autoblog Garage) en is aan vervanging toe.
Dikke gezinsauto voor Wouter zijn gezin
Het is nog steeds de familieauto. Deze mag nu wel een stuk moderner zijn dan de F11. Niet dat die auto enorm verouderd is, maar de tijd staat niet stil. Met name op het gebied van infotainment zijn er enorme stappen gemaakt.
Qua motor zou je denken: zo dik mogelijk. Dat mag op zich wel, maar is niet noodzakelijk. Wouter vindt zelfs een viercilinder prima. De auto wordt ook gebruikt voor boodschappen doen, familiebezoekjes en schoolritjes. Daar hoeft niet altijd een V8 bij.
De wensen en eisen voor een dikke gezinsauto voor Wouter kunne jullie hieronder lezen.
Huidige auto’s | In het geval van Femke 535i, MINI Cooper S cabriolet (x2), heel veel Volvo’s |
Koop / lease | Koop |
Budget | € 45.000 |
Jaarkilometrage | 15.000 |
Brandstofvoorkeur | benzine of PHEV |
Reden aanschaf andere auto | We willen een iets nieuwere auto |
Gezinssamenstelling | 2 volwassen, 2 kids (7 en 10) |
Voorkeursmerken en modellen | BMW 3 Serie, 5 Serie |
No-go merken | Mindr dan 200 pk doen we niet aan |
De meest logische keuze: BMW 530i Touring xDrive M Sport High Executive (F31)
€ 42.745
2018
40.000 km
We beginnen maar meteen met de voor de hand liggende optie, Wouter. Kijk: je kan je BMW 5 Serie van de F11-generatie vervangen door een BMW 5 Serie van de G31-generatie. Qua design ga je er niet echt op vooruit, de vorige generatie was fraaier. In technisch opzicht zijn er wel een paar flinke stappen gemaakt. Zo is deze generatie lichter, stijver en moderner. En dat merk je aan het rijden.
Deze BMW Fünfer is nog altijd een grote auto, maar minder een boot dan voorheen. In dit geval hebben we gekozen voor een viercilinder. De B48-generatie 2.0 is veel beter dan de rampzalige N20 uit de F11. Met 258 pk heb je in principe voldoende vermogen. Een zescilinder is mogelijk, dan krijg je bij de Touring automatisch xDrive-vierwielaandrijving. Deze zijn vaak completer uitgevoerd, maar wel aanzienlijk prijziger. Dus je moet dan concessies doen qua kilometers.
Volvo V60 T6 AWD R-Design
€ 45.900
2021
5.000 km
Waarom moet het zo’n grote bak zijn? De kinderen zijn nog niet heel erg groot en als ze groot genoeg zijn, willen ze ineens een scooter en zelf op vakantie. Een maatje kleiner zou ook een prima optie kunnen zijn. De Volvo V60 is een perfecte optie. Jullie zullen al bekend zijn met het merk, daar bijna elke variant weleens voorbij is gekomen in Huize Karssen.
De ruimte-indeling van de V60 is wat logischer dan bij BMW en Mercedes, dus in vergelijking met een C-Klasse en 3 Serie is ‘ie net wat ruimer. Ook kun je kiezen uit hele jonge exemplaren met weinig kilometers, die volgehangen zitten met veel opties. Daarnaast zit er heel erg veel vermogen in én kun je er mogelijk erg zuinig mee rijden. Nadeel: als je ervoor gaat zitten is deze Volvo geen stuurmansauto, ondanks dat je meer dan 300 pk hebt en vierwielaandrijving.
Audi A6 Avant 2.0 TFSI quattro Pro Line S Edition (4G)
€ 44.750
2018
45.000 km
Aangezien er een Audi A6 uit de Autoblog Garage gaat, is het wellicht tijd voor een nieuwe. In het budget kun je zelfs kiezen uit de huidige generatie. Maar wij vonden ook een paar bijzonder luxe uitgevoerde exemplaren van de C7-generatie. Die kon je destijds enorm luxe uitrusten, met schaalstoelen, 20 inch wielen, adaptief onderstel en ga zo maar door. Dat is ook wel erg dik, ze zijn er zelfs in toffe kleuren. De motor is een 2.0 TFSI en beter dan alle viercilinders van de concurrentie.
Het gietijzeren blok van de Audi absorbeert dermate veel trillingen dat de motor Saab-esque soepel aanvoelt. Qua performance (252 pk) zit het ook wel snor. Een 3.0 V6 met compressor is overigens ook te vinden als je gaat shoppen over de grens. Het vierwielaandrijvingssysteem is bij deze generatie nog permanent. Niet spannend om te rijden, wel veilig en zeer effectief.
Jaguar XF Sportbrake 30t AWD R-Sport (X260)
€ 38.999
2020
35.000 km
We willen niet alleen Duits aanraden in de zoektocht naar een dikke gezinsauto. Daarom verstoppen we er ook een Zweed en deze Brit in. De Jaguar XF Sportbrake is een bijzonder fenomeen. Om te rijden: geweldig. De motor moet goed zijn voor 300 pk, dat ‘voelt’ niet zo potent aan als het klinkt, maar de prestaties zijn prima. Stiekem weegt deze uitvoering best een hoop. Qua ruimte zit het ook meer dan snor. Het interieur van de Jaguar is netjes en verzorgd, maar mist net het raffinement van een Duitser.
Dat merk je ook bij de infotainment. Alhoewel het huidige Pivi-Pro systeem erg geslaagd is, maar ja, die zit hier nog niet in. Het grootste probleem met de XF is eigenlijk de prijsstelling. Ze zijn te duur voor wat je krijgt. Voor 10-15% meer dan een Duitser krijg je 10-15% minder. Ook precies de reden waarom Maserati nog niet aanslaat in Europa. Zijn er ook voordelen naast het feit dat ‘ie zeldzaam is? Ja. Het is namelijk een bijzonder fraaie verschijning. Zeker als R-Design in het rood. Of donkergroen met oranje leer.
Alfa Romeo Stelvio 2.0T Veloce Q4 (949)
€ 42.950
2018
65.000 km
Ja ja, deze Alfa Romeo is geen stationwagon. Maar laten we eerlijk zijn Wouter: je zoekt geen sportauto waar het gezin in past, maar een dikke gezinsauto waar jij ook lol mee hebt. Dan is een crossover nog niet eens een gek idee. De Alfa Romeo Stelvio is van alle crossovers een van de leukste om mee te rijden. Met name de hyperdirecte besturing herinnert je aan dat deze auto graag een bocht om wil. Het gewicht is voor zijn soort behoorlijk bescheiden, waardoor de prestaties prima te noemen zijn.
In het budget kun je op zoek naar een jong exemplaar met veel opties, maar let wel op. Standaard zijn Stelvio’s niet compleet uitgerust, je moet echt met pakketten en uitrustingsniveau’s gaan stapelen om er wat van te maken. En dan nog is het niet zo goed als een Duitser. Het ziet er niet mijlenver vanaf en voor sommigen is dat voldoende.
kwart-YOLO: Mercedes E43 AMG Estate (S213)
€ 38.990 (Duitsland)
2018
110.000 km
Kun je ook alles hebben bij en dikke gezinsauto: dus een dikke motor én een dikke uitrusting. Jawohl! Ruimte, vermogen, tractie: de E43 AMG biedt het allemaal. Je moet wel kunnen leven met mensen in de comments die zeuren dat je geen echte AMG hebt. Maar dat is helemaal niet erg. De Biturbo 3.0 V6 is goed voor 401 pk, meer dan voldoende voor aansprekende prestaties.
Ook klinkt ‘ie voor zijn soort erg goed. Zo ordinair als een AMG V8 is het gelukkig niet. Sportief is het tot een bepaalde hoogte, alhoewel BMW en Mercedes-Benz bij lange niet zo ver uit elkaar staan als hun imago doen vermoeden. Je zult wel eventjes in Duitsland moeten zoeken, want in Nederland zijn ze niet te vinden. Qua uitrusting zit het wel snor, de meeste exemplaren zijn zeer luxe uitgerust.
Halve-Yolo: Alpina B3 Bi-Turbo Allrad Touring (F31)
€ 37.900 (Duitsland)
2014
70.000 km
Als je een dikke zescilinder wil, zijn er niet veel betere alternatieven dan een Alpina. De Alpina B3 Bi-Turbo Touring is een geweldige rijdersauto die alles kan. De motor is goed voor 401 pk, waarmee je net niet 300 km/u kunt halen. Handig als je te laat komt voor een gevulde koekensessie op de redactie. Ook lekker is het formaat: de F31 waarmee het nog leuk sturen is (alhoewel de facelift-versie net wat fijner is). Nadeel: Alpina’s zijn duur om te kopen.
Dus je moet het doen met een pre-LCI model van een paar jaar oud. En die heeft dan als nadeel dat je eigenlijk naar de zelfde elektronica aankijkt als je huidige BMW 535i. Ook is een Alpina weer doorverkopen aanzienlijk lastiger. Dat gezegd hebbende, het is wel een coole auto die dermate fijn is dat je ‘m toch niet weg wil doen.
Hele Yolo: Cadillac CTS-V Wagon
€ 45.900
2011
160.000 km
We beginnen even met het slechte nieuws: het navigatiesysteem is een 15 jaar oude GM-unit. Dus eigenlijk een radio met pixels. Dat was het slechte nieuws. De Cadillac CTS-V Wagon is en bijzondere combinatie tussen een stationwagon en Corvette ZR1-motor. De 6.2 V8 met mechanische compressor staat relatief mild afgesteld. Met een paar kleine mods heb je 750 pk tot je beschikking. Het geluid is geweldig: een Duitse V8 is geinig, maar DIT klinkt indrukwekkend!
De prestaties zijn dan ook ongekend. Omdat er geen begrenzer op zit, blaf je met gemak met 300 km/u over de A3. Qua handling is deze generatie veel beter dan andere Amerikanen. Nadeel: er staat er maar eentje in Europa en die is buiten budget. Maar ja, het is wel YOLO. Hoe verkoop je het aan je eega? Simpel: de LS-V8 is zeer betrouwbaar en dankzij het koppel kun je veilig invoegen. En kijk naar die bagageruimte!
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Richmond zegt
Lci f11 is mooier dan pre lci g11. Anders zou ik voor de g11 gaan.. maar in dit lijstje de Cadillac of de Benz.
Dutchdriftking zegt
Een G31 LCI is de beste vervanger. Maar dan moet je nog even doorrijden voordat die in het budget past.
scrmeagle zegt
Waarom is een Alpina lastiger doorverkopen? Liefhebbers genoeg.
piedlourd zegt
Many liefhebbers ain’t got no monnies.
Jeweetzelluf
rollingstoned zegt
M.a.w. veel liefhebbers hebben NIET niet veel geld?
Homer55 zegt
Money ain’t a thang n………..
Paul58 zegt
Ik zou uit dit lijstje voor de 530i gaan of de Stelvio. Lijken mij wel het leukste qua totaalpakket. De Jaguar ook een goed alternatief.
Alphina B3 misschien nog wel de leukste om te rijden echter zou ik voor dit budget wel voor een wat jongere auto gaan.
bischero zegt
Enige waar je bij de Stelvio Veloce bij op moet letten is dat er wel sportstoelen in zitten. Deze waren – itt de Giulia – bij de Stelvio vreemd genoeg niet standaard. De standaard stoelen voldoen gewoon niet als je wat langer dan gemiddeld bent.
sabrerator zegt
En een Porsche Panamera?
Zat even te kijken, en die zitten voor die prijs zo’n beetje op het bouwjaar en kilometers van die Cadillac.
Of moet het per de een stationcar zijn?
anthwan zegt
Voor mij de E43 graag maar dan wel sedan, ben nog niet toe aan een lijkwagen.
Johanneke zegt
Ik zou juist altijd de station pakken. Kinderen groeien dus je moet weer langs de Ikea, nou schuif er maar in. Straks gaan ze op kamers, even een koelkastje ophalen, schuif er maar in. Ze hebben de fiets laten staan 15km verderop want ze zijn thuisgebracht, schuif er maar in. Mijn ouders hebben hun Mitsubishi space wagon nog een paar jaar aangehouden toen wij 3en rond de 20 waren, juist omdat het met de 3e rij eruit en de 2e rij plat net een busje was. We hadden zo’n beetje 1 verhuizing per jaar. Dan ging die daar studeren en op kamers, dan ging die weer verhuizen.
Het is echt een enorm gemak met kinderen.
anthwan zegt
De ruimte achter in wordt niet veel groter, okey kofferbak wel.
En voor verhuizen pakken we hier wel een bedrijfs bus.
Vind geen enkele station mooi ben er gewoon geen fan van (ook niet van Ikea;) ) heb ook altijd het idee dat die dingen op hun “kont” hangen.
Johanneke zegt
Over het algemeen vind ik een coupe of sedan ook mooier hoor. Maar praktisch gezien is een wagon of mpv onverslaanbaar. En als je kinderen hebt is praktisch doorslaggevender dan mooi.
Overigens wil ik bijvoorbeeld ook altijd een trekhaak. Gebruik het ding 2x per jaar, maar voor die 2x per jaar wil ik het gemak niet missen. Laatst nog bij een maat van mij de hele tuin van zijn nieuwe huis leeggehaald, want was compleet overgroeid. Kar erachter en hop alles erin, naar de stort.
lefty00 zegt
Denk dat ie voor de Volvo gaat.
Laat je t even weten @Wouter wat t is geworden? Of verslagje van de zoektocht en proefritjes? Das toch waarom dit n blog is niet.
vondick zegt
Die Volvo is Chinees, dus die valt af.
PunicaOase zegt
Die Cadillac is echt gaaf, maar ook dorstig en de infotainment voldoet niet. Die Mercedes E43 zou mijn keus zijn.
bischero zegt
Hands down de Volvo, heerlijke machine, goed uiterlijk, die voldoende ruim is en geen slagschip. Qua onderstel ook leuk aan te pakken met Ohlins spul en een Polestar kuurtje. Ook de restwaarden zijn meer dan prima vergeleken met de concurrentie.
En dat zeg ik als Alfist, kun je nagaan 😁
Paul58 zegt
De Stelvio en de Giulia hebben juist een hele goede restwaarde. In tegenstelling dat andere Alfa Romeo’s in het verleden.
volvo-s60-adept zegt
Een oud model Polestar is een Yolo-alternatief, zeker de 3.0. 6-cilinder lol, uitstekend onderstel, je moet alleen kunnen leven met de automaat die al tien jaar gedateerd was toen dit uitkwam.
Ik geniet er iedere dag van.
camber24 zegt
F30 altijd LCI nemen. Verder zou ik ook een sappige 330i G21 overwegen. Kan je jarenlang mee vooruit.
Ot92 zegt
@camber24 Voornamelijk vanwege de motor, of niet? Ook oogt de F30 LCI mooier dan de pre-LCI
camber24 zegt
Vooral vanwege onderstel, maar geeft ook een betere basis als LCI. LED lampen zaten daar bv al standaard in. Kom je bij pre-LCI nog vaak halogeen tegen.
kniesoor zegt
Zo’n Volvo lijkt me een goed alternatief. Jong, weinig kilometers en – wegens een populair model – waarschijnlijk makkelijk te verkopen mocht je er op enig moment weer vanaf willen. En het is weer eens wat anders dan de zoveelste Duitser. Bovendien ben je er het ventje mee in Westpolder. Voor zover je daar belang aan hecht, natuurlijk 🙂
lekkerdwars zegt
XF! Nouja, als je moderne infotainment en gezinsgeluk wil dan kan je voor dat budget eigenlijk niet om de Model Y heen..
beenham zegt
Ik zou voor de A6 C7 gaan 3.0 TFSI want die is voor een paar honderd euro heel makkelijk te chippen van de toch al niet misselijke standaard 333 pk naar 410 pk (stage 1). In combinatie met quattro kan je daar heel erg veel mee. Weet ook dat je gemakkelijk voor een paar tientjes Carplay / Android Auto kan activeren laten op het facelift model, dat is een kwestie van een paar klikjes. Ik rijd zelf een C7 2.0 TFSI, voor facelift – daar kan dat niet mee. Qua binnenruimte is deze A6 ook veel ruimer dan de 5 serie. Ik heb zelf ook twee kids en ben minstens formaatje Wouter en heb daarom zelf destijds BMW achter me gelaten, de 5-serie die Wouter nu heeft is echter veel krapper van binnen. Succes Wouter!
etiennep zegt
A6 of stelvio
racerx zegt
Zet een CarPlay module in de F11. Klaar.
vondick zegt
Precies wat ik gedaan heb een paar jaar terug. Inclusief nieuw modern touchscreen zoals in de latere generatie 5. Bevalt uitstekend: voelt weer als een auto uit 2021.
rijnounsdoor zegt
Kun je hier meer over vertellen? Als F11 rijder (pre-LCI 530xd) heb ik hier wel oren naar!
Welk systeem, merk en kosten?
baserati zegt
Stelvio … niet de meest logische keuze wellicht maar wel een erg leuke
remmenisangst zegt
Misschien voor nu nog een impopulaire optie i.v.m. dat iedereen er wel een mening over heeft, maar een Tesla Model Y?
n0zem zegt
De alpina. Maar omdat het voor de vrouw is en ook gewoon een veilige keuze moet zijn zal het wel de a6 c7 worden.
Gele koplamp zegt
Die Volvo’s en BMW’s heb je nou toch wel gezien. Gewoon lekker voor die Stelvio gaan. Diep van binnen blijf je toch een “Alfa-fanboi” en met al die drempels is zo’n opgehoogde Giulia SW natuurlijk dikke prima.
AC zegt
Als 3GT rijder uiteraard gekleurde mening; kijk eens naar een BMW 6GT; bijzonder ruim (beenruimte, hoofd ook beter dan vorm doet vermoeden) van binnen. Uiteraard geen station/SUV/MPV ‘stouwen tot het dak’ kofferruimte, maar zeker niet klein en bij ons werkt dakkoffer ook prima 1-2x pj.
Mogelijk minder geliefd=relatief betere deal?
En inderdaad zoals eerder gemeld; upgrade infotainment ook prima ipv andere kar :)
Ot92 zegt
Met zo’n budget kan je ook wel een 540i G30/31 kopen
Dutchdriftking zegt
Kan @willeme de F11 overnemen als nieuwe project auto.
Dutchdriftking zegt
En dan voor @Wouter een Stelvio als het leuk moet zijn, en een Arteon shooting brake hybride als het verstandig en mooi moet zijn. Beide kan je heel recent kopen met dit budget.
Dutchdriftking zegt
En als je de hybride te langzaam vind dan kan dit natuurlijk ook nog bij de Duitsers : Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-arteon-arteon-shootingbrake-r-2-0-tsi-dsg-matrix-led-ah-benzine-blauw-6787430d-ba47-4292-b0db-0bef7c79e31b?utm_source=android-share
Kilometerstand: 53.900 km
Bouwjaar: 03/2021
Verkoopprijs: € 49.800,-
alloallo zegt
Goede keuze! :-) ik heb zojuist een nieuwe Arteon SB (hybride) besteld
Dutchdriftking zegt
Een blauwe? Netjes houden, lijkt mij op termijn de ideale 159 opvolger.
kniesoor zegt
Uit nieuwsgierigheid : waarom de Arteon en geen Passat ? De Arteon wordt nogal eens versleten voor ‘(te) dure Passat’. Ik vind het overigens een hele mooie oto, daar niet van.
alloallo zegt
Rationele argumenten zijn de langere wielbasis, mooier design en de zeldzaamheid van dit model.
Bijkomstigheid is het feit dat mijn medewerkers een Passat rijden.
kniesoor zegt
Dank je, duidelijk, ik zie de logica van je keuze 👍
Homer55 zegt
Geen oplossing voor een infotainment update dan? Die 535 vind ik nog hartstikke prima en vervangen voor een up to date exemplaar zou ik nooit doen. Ik had nog dik 5 jaar doorgereden. Maar dat ben ik…..Iemand die ondertussen 12 jaar de ene en 6 jaar de ander aan het slijten is.
Ed Mini Einser zegt
Alpina! Toch uiteindelijk de ultieme BMW en anders gewoon een nieuwere 5. Maar die AMG43 mag er ook zijn.
Ruben Van Dijk zegt
Persoonlijk zou ik de alpina B3 of de E43 doen maar de Volvo is ook een goede optie zolang het geen phev is is het goed die phevs van Volvo zijn veel te zwaar en ik zou dan meteen een setje goede banden er onder zetten de standaard geleverde banden kunnen het gewicht niet aan.
schreute01 zegt
Doorsparen voor de laatste generatie Jaguar XF. En niet voor dit bedrag een Duitser shoppen. Je koopt er ook meteen hoge garagerekeningen bij.
camber24 zegt
Ik denk niet dat Jaguar bekend staat om spotgoedkoop onderhoud, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
pier zegt
Een E43 heeft in Duitsland voor dat geld (40k+) eigenlijk altijd een ton of meer op de klok. En dan komen de importkosten er nog bij. Ik zou voor een G31 540i gaan, net wat voordeliger en minder kilometers. Wel ook zelf uit Duitsland halen.
leaper035t zegt
Het is DANKZIJ WOUTER z’n filmpje dat ik m’n G31 530d Touring kocht. RWD met een dikke 6 in lijn. Echt heerlijk ding.
Vorige maand kreeg ik een V60 T6 recharche op het werk en moet zeggen dat dat een heel degelijke wagen is. Krachtige 4 cilinder gekoppeld aan elektromotor. Gaat goed vooruit, best van al in zn permanente 4 wielaandrijving!
V8Vantage zegt
Ik ging al die filmpjes pas kijken toen ik hem al gekocht had🙂. En toen werd ik ook herinnerd aan de Alpina D5 G31…🤔. Ach ja de 530d is meeeeer dan genoeg om ieder ritje tot een plezier te maken. Heb hem zelf in luxury met adaptative drive. Super combo.
V8Vantage zegt
540i g31 uit Duitsland. Die is daar ook met alleen achterwielaandrijving geleverd/leverbaar. 4 cilinder 530i rijd wel goed maar je gaat spijt krijgen dat je niet voor de zes cilinder bent gegaan. 530 d is ook helemaal top (heb ik zelf). Maar die motoren kunnen niet echt goed tegen (alleen) korte ritjes of je moet regelmatig het inlaattraject laten reinigen.
V8Vantage zegt
Ow en wellicht is een 530d nog voor een paar duizend minder te krijgen, alhoewel de prijzen volgens mijnheer flinknzijn gestegen sinds november vorig jaar. Het verschil maakt de extra wegenbelasting weer goed plus dat je met gemak 1 op 19 kan rijden. Althans de auto kan dat met gemak… de discipline hebben om dat te doen…. 🤔
kuip zegt
Met dit budget kan je een ontzettend mooie g30/31 540i kopen. Oh ja? Ja! Gewoon goed zoeken en geduld hebben. Mijn pa is het namenlijk ook gelukt, origineel NL geleverd onder de 70K kilometers.
allesmetturbo zegt
Een E43 met een chipje zal erg fijn zijn.
Met een Stelvio kun je stiekem best hard trappen, eigenlijk gewoon net als een lage hatchback. Stuurt goed, top automaat en prima verbruik. Wel op 20 inch, op 18 inch vond ik persoonlijk minder lekker rijden.
Ben benieuwd wat het gaat worden, succes Wouter!
kennone zegt
STELVIO
87tb zegt
Niemand? Oke, 159. Van het wisselgeld dan maar 3 of 4 reserve kopen ofzo.
cheatah zegt
Ik zou niet weten waarom je na een 6 in line naar een 4 cylinder zou gaan. Zou ik echt nooit doen. Maar goed. Als je al een en 5 serie neemt, dan 540 aub. Uit het lijstje makkelijk: de E43. Maar waarom niet meteen V8? E63 / C63 fantastisch allebei en in Duitsland makkelijk te vinden in je budget. Audi zeker niet, alleen voor mensen die geen verstand van auto’s hebben. Alpina ook een fantastische keuze, maar inderdaad erg prijzig. En zeker nooit de Amerikaan, wat een lelijk bak.
robertvanheerde zegt
Wat te denken van een Volvo V90? Ik denk dat dat mijn keuze zou zijn…
bluebird zegt
De Stelvio of de XF, het land is al genoeg gevulde met kleurloze bmw’s en volvo’s…
meganized zegt
Meer vermogen, rapper uit de startblokken, meer bagageruimte en geen hond die ziet dat je niet in eentje van vorig jaar rijdt (behalve door de kleur dan…):
https://www.autoscout24.nl/aanbod/tesla-model-s-100d-307kw-long-range-panoramadak-zwart-leder-elektrisch-grijs-1b91a649-ae21-4b37-b9bf-dd40c21f1fce
En anders Model Y 😅
petroldrinker zegt
Nee iedereen ziet sws dat je voor lul rijdt bedoel je natuurlijk 🤣🤣
petroldrinker zegt
De enige brute uit de lijst, de cadillac natuurlijk, vergeleken daarmij zijn de rest allemaal tofu etende hippies
dree16v zegt
Van dit lijstje de 5 serie maar dan inderdaad zoeken naar een 540i. Mijn keuze zou een Audi S4 Avant zijn met dit budget. Alhoewel ik de Stelvio ook een toffe optie vind!
volvo-s60-adept zegt
Prachtige auto, zo’n V60 in dit lijstje. Al zou ik een 2015-2018 V60 Polestar ook ff proberen. Persoonlijke voorkeur is de 3.0, maar de 2.0 viercilinder stuurt beter en is beter uitleggen aan de vrouw.