Als je op zoek bent naar een complete vlotte leaseauto. Waar kom je dan op uit? Team Autoblog zocht het voor u uit vandaag!
Het is de eeuwenoude vraag: ga je voor vermogen of luxe? Tegenwoordig kunnen auto’s bijzonder luxe worden uitgerust en of met een enorm grote krachtige motor. Uiteraard is het ook mogelijk om die twee te combineren. Echter, dan ga je het wel terug zien in de prijs. Al helemaal als je op zoek gaat naar een auto met een premium badge. Toch?
Dat is het vraagstuk waar Tessa op dit moment een beetje mee aan het stoeien is. Het zijn de betere issues om te hebben! Ze is op dit moment aan het kijken naar een nieuwe lease-auto. Op het moment rijdt ze een Volkswagen Polo uit 2016. Hoog tijd voor een nieuwe auto dus. Omdat het een leaseauto betreft, zit ze aan enkele restricties. Niet alleen qua lease-budget (zo’n 750 euro per maand), maar ook qua type auto. Een grote auto als een Audi A4 of Skoda Kodiaq is niet de bedoeling. Een Volkswagen Golf of Skoda Karoq is geen enkel probleem.
Voor Tessa maakt het toch niets uit, want ze heeft geen enorme ruimte nodig. Ze wil graag een complete vlotte leaseauto die zowel krachtig als luxe is. Is dat mogelijk in het budget en met de eisen? In onderstaande tabel kun je alle wensen en eisen bekijken:
Huidige auto: | Volkswagen Polo uit 2016 |
Koop / Lease: | Lease |
Budget: | 750 euro per maand |
Jaarkilometrage: | 35.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf nieuwe auto: | Nieuwe auto via werk uitzoeken |
Gezinssamenstelling: | Partner |
Voorkeursmodellen: | Sportief en luxe hatchback of crossover. |
No go: | Lange stationwagons en de Volvo V40. |
Cupra Leon e-Hybrid Business DSG
€ 41.505
€ 725 p.m.
De eerste die in gedachten kwam bij het idee van een complete vlotte leaseauto: de Cupra Leon plug-in hybride. Je kan bij Seat terecht voor een 204 pk sterke Leon e-Hybrid. Als je bij de Cupra dealer aanklopt (een deur verder in de meeste gevallen) kun je kiezen voor de Cupra Leon e-Hybrid. In Business-uitvoering past de sportieveling nog gewoon in het budget. In feite is het een Golf GTE, maar dan met een Cupra-tribal in de neus.
Het voordeel is dat de standaarduitrusting van zo’n Cupra redelijk voor elkaar is. De prijzen van de opties zijn in de meeste gevallen vrij schappelijk. Mooie wielen, een stoer uiterlijk, sportstoelen en dergelijke zijn standaard op zo’n Cupra, dus heel veel hoef je niet bij te bestellen.
Opel Grandland X Hybrid 225 Ultimate
€ 760 p.m.
€ 47.790
In de klasse van compacte crossovers is er erg veel te vinden. Het is immers het heetste segment. Aanvankelijk leek de Peugeot 3008 een geschikte kandidaat, maar helaas was een GT met viercilinder net niet in het budget te krijgen. De 3008 GT met hybride-aandrijving is een goed alternatief als je veel vermogen en uitrusting wenst.
Gelukkig kan de identieke Opel Grandland X wél geleverd worden met een dikke viercilinder turbo en luxe uitvoering. De plug-in hybride is voorzien van 225 pk, waarmee je uitstekend met het verkeer meekomt. In dit geval gaan we uit van de Ultimate-uitvoering. Je zult dan wel moeten stekkeren, maar het voordeel is dat het verbruik relatief laag kan zijn.
Audi A3 Sportback 35 TFSI Edition One S Tronic
€ 40.574,27
€ 730 p.m.
Kijk, het voordeel van leasen is dat de leaseprijs grotendeels is gebaseerd op de afschrijving. Gebruikte A3’s zijn zeer courante waar. Relatief gezien valt de leaseprijs gewoon mee. Je kan namelijk een redelijk dikke A3 krijgen voor het budget. Want het is echt niet een 1.0 TSI met handbak en nul opties. De 35 TFSI heeft een 150 pk sterke 1.5 TFSI EVO-motor onder de kap en is gekoppeld aan een S Tronic-automaat. De uitvoering is de complete doch sportieve Edition One.
Je kan deze uiteraard bij Audi nog verder aankleden met alle financiële gevolgen van dien. Wat wel lekker is bij de Audi A3: het is een fraaie auto met een zeer hoogwaardig interieur dat je normaal gesproken aantreft in een klasse hoger. Natuurlijk, premium is een marketing term. Maar in sommige gevallen krijg je daar wel wat voor terug. Dus voor een complete vlotte leaseauto kun je dus op zich terecht bij de Audi dealer.
Ford Focus 1.5 EcoBoost Vignale Aut.
€ 38.447
€ 650 p.m.
We gaan rap verder met de volgende complete vlotte leaseauto. Vroeger was de meest luxe Ford Escort de Ghia-uitvoering. Velours bekleding, een asbak en houtkleurige plastic strips. Tegenwoordig heten deze modellen Vignale. Het luxe niveau is aanzienlijk hoger dan de Ghia’s van vroeger. Sterker nog, voor zijn klasse is de uitrusting van de Focus Vignale ongekend goed voor elkaar.
Een Head-up display, fraaie velgen, stoelverwarming en ‘Windsor leder’ zijn gewoon standaard. Net als openporig hout en een leder bekleed dashboard. Optioneel zijn de 18” wielen een aanrader, die zien er erg fraai uit en zijn niet erg duur. Het zelfde geldt voor een B&O-stereo en LED-koplampen.
Mazda 3 SkyActiv-X Luxury Aut. (BP)
€ 37.300
€ 650 p.m.
Een van de meest bijzondere auto’s in zijn klasse is de Mazda 3. Volgens @jaap is het zelfs de beste auto’s in zijn klasse. Bij Mazda doen ze veel dingen net even wat anders. Strakke onderstellen, bijzondere koetswerken en afwijkende motortechniek. Volgens collega @ruben helpt het niet veel om de gemiddelde leeftijd van de klanten naar beneden te halen. Maar zie het als bevestiging dat verstandige mensen óók bij Mazda terecht komen.
De Mazda 3 heeft de nieuwe SkyActiv motor die volgens Mazda en heel erg krachtig en zuinig moet zijn. Veel hangt af van je eigen rijstijl en ondanks de vernuftige techniek merk je er niet veel van. Wel is de auto behoorlijk luxe en voelen veel delen in het interieur fraai aan. Sommige dingen ook wat minder. De rijeigenschappen zijn uitstekend voor elkaar, zij het dat de Mazda 3 tegenwoordig veel minder straf en sportief is.
Volkswagen Polo GTI (Typ AW)
€ 31.030
€ 650 p.m.
Mocht het een maatje kleiner mogen, kijk dan eens naar een Volkswagen Polo. Ja, dat is in de meeste gevallen niet de spannendste auto in zijn klasse. Wel een van de beste, overigens. Het leuke is dat je standaard bij Polo GTI een dikke 2.0 TSI-motor krijgt. Deze is goed voor 200 pk en maakt hem buitengewoon vlot.
Sterker nog, je mag ‘m gerust snel noemen. De uitrusting is behoorlijk compleet, maar de meeste luxe opties moet je nog bij bestellen. Gelukkig is dat in het budget gewoon mogelijk. Enige nadeel: op het moment wordt de auto niet in Nederland geleverd. Dus je moet even wachten óf juist op zoek gaan naar geschikte voorraadmodellen.
Kia Proceed GT 1.6 T-GDI
€ 730 p.m.
€ 44.450
We zouden serieus aanraden om even een kijkje te nemen bij de Kia dealer als je zoekt naar een complete vlotte leaseauto. Want in principe is de Kia Proceed GT helemaal perfect. Van een afstandje lijkt het wel wat op de CLA Shooting Brake, maar dan gek genoeg wat fraaier. Als je het vergelijkt met een even dure CLA krijg je bij Kia enorm veel meer uitrusting en behoorlijk wat meer ‘motor’. Sterker nog, als je deze GT bestelt, zit alles wat je kunt wensen er wel op. Natuurlijk, je merkt wel dat het niveau van verfijning iets lager is, maar storend is het allerminst en de Proceed is ook behoorlijk vrij van pretenties. Nadeeltje: de nieuwprijs is redelijk hoog, wat je voelt in de portemonnee qua bijtelling. Aan de andere kant, als je de andere auto’s in dit overzicht ook wat hebt aangekleed, dan stijgt de bijtelling ook nog een beetje.
YOLO Mini Cooper S Cabrio (F57)
€ 39.770
750 p.m.
De Yolo is altijd een beetje een lastige categorie als het gaat om leaseauto’s. Ook in de zoektocht naar een complete vlotte leaseauto. Want je kan niet zeggen: “Ik lease wel die Quattroporte uit 2007 met 2 ton op de klok”. Sterker nog, dat staat juist haaks op de filosofie van het leasen. Gelukkig kun je nog bij Mini terecht voor een leuk bommetje. Zelfs een cabrio is mogelijk! Als je kiest voor de cabrio kun je in het budget opteren voor een luxe Park Lane Cooper of een kale Cooper S. Voor een cabrio is het nog een aardig praktische auto, maar in vergelijking met een C-segment hatchback valt het ietwat tegen wellicht.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
MrHyde zegt
@willeme : de titel is niet helemaal goed. Dit had moeten zijn:
Wat zijn de alternatieven zijn er als je een Mazda 3 mag leasen?
En de conclusie had natuurlijk kort kunnen zijn: geen binnen het budget, tenzij je de ruimte nodig hebt.
rogerzz zegt
Bij ‘niet premium’ verwacht ik geen BMW/Audi/Mercedes in de lijst. Alsnog een Audi A3 aanhalen maar geen BMW 1-serie? Geen station maar wel een Kia Pro-ceed die net zo lang als een V40 is? Een Grandland X lijkt mij met 35.000km ook niet echt wat, en niet echt vlot met dat gewicht + hoog zwaartepunt.
Als yolo zou ik een Audi TT kiezen of een BMW 4-serie coupé, maar ik weet niet of dat boven budget uit komt en de ‘niet premium’ spelregel vloeibaar is. Niet echt verstandig om met je eigen geld te kopen, maar als het lease is..
Arnoud zegt
Volgens de gemiddelde autoblog criticus is een Audi niet premium. En ik reken mij tot de gemiddelde autoblog criticus.
rogerzz zegt
Ach, alles is relatief. Een Mercedes A-klasse met een Renault motor is eerder een budget-mobiel dan premium, maar een S-klasse vind ik dan wel weer premium. Een Audi A1 is niet echt premium op de prijs na. Maar een Audi A3 is natuurlijk relatief veel meer premium dan een BMW 1-serie/Skoda/Seat/Volkswagen..
Ik zelf ben een simpele jongen, een ‘niet premium Audi’ A4 avant met B&O, automatische kofferklep, stoelverwarming en voldoende newtonmeters is goed genoeg voor mij hoor :)
chrisvis zegt
@rogerzz: die budget Mercedes ziet er binnen anders pakken beter uit dan een audi…alee smaken verschillen, al een geluk anders hadden we allemaal een audi a4 gereden
smex zegt
@Original_Arnoud: Dan heb je waarschijnlijk nooit een Audi gereden. Ik ben ex Audi rijder en heb nu een BMW, nu rijdt een BMW natuurlijk kwa rijgedrag beter. Maar op veel punten heb ik toch weer liever een Audi. En gezien BMW’s nieuwste modellen heb ik toch al liever een ander merk.
jajeroenja zegt
@smex: Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een goede BMW gereden. Ik ben ex BMW-rijder en rijdt nu Audi, kan niet wachten om deze schijtbak te wisselen tegen een 335i
unknown32 zegt
@jajeroenja: Ik rij de duitse 3, en audi is qua interieur afwerking echt de minste en de duurste qua onderhoud…
smex zegt
@jajeroenja: ik rijdt nu een gechipte 420i Gran Coupe met M Sport pakket. BMW rijdt beter, maar mijn Audi vond ik veel beter kwa afwerking.
xjs678qr zegt
Dat zeg je omdat je nog geen Jaguar gereden hebt ;-)
Past de Stelvio niet in het budget?
mpgc zegt
@smex: ik denk dat je inderdaad een echte Audi rijder bent 😄
erikabarth zegt
@ Original_Arnoud wat zegt mij die gemiddelde autoblog! helemaal niets het zijn vooral schapen die elkaar nablaten, u bent ook een nablater?
dondeboer zegt
@erikabarth: Moeilijke kerstdagen gehad?
monsieurleloure zegt
@dondeboer,
Dat klinkt heel plausibel 👍🏻😜
bischero zegt
@rogerzz: kleine kans dat een leaseregeling een coupé toelaat.
monsieurleloure zegt
De Mazda 3 is de leukste uit het rijtje.
erikabarth zegt
@monsieurleloure tja als je een sloom bejaardenbakkie met een hoog verbruik je ding is zeg ik vooral doen.
monsieurleloure zegt
@erikabarth,
Ach , ik rijd nu een Cadillac CTS 3,6 v6 , hoog verbruik en meer bejaarde bak dan dat wordt het niet, wel leuker dan een Audi A6 uit die tijd, alleen al om de achterwielaandrijving.
Voor de rest ,kusje….
tge2 zegt
@monsieurleloure: Zeker. Die andere rommel laat ik er meteen voor staan.
mauwerd zegt
grapjas, ik denk dat maar weinig mensen in een Mazda stappen als ze ook Audi kunnen rijden.
miata93 zegt
Ik twijfel over veel van de genoemde modellen of de genoemde leaseprijs wel haalbaar is i.c.m. de 35k/jaar.
Robert zegt
@miata93: goed punt wat je aanhaalt; de meeste leasemaatschappijen zullen niet staan te springen om een non-diesel na vier jaar weer in ontvangst te nemen, als deze qua kilometerstand het dubbele (of méér) zal zijn van wat er gemiddeld met een benzine- of (mild-)hybride auto wordt gereden. Dat ga je ongetwijfeld terug zien in het maandtarief.
@MrHyde: +1 voor je rake constatering.
mashell zegt
Als je de leaseprijzen van nu ziet dan weet je dat over vier jaar de leasemaatschappijen in elk geval geen diesel meer willen terug ontvangen.
bischero zegt
@miata93: dit zijn onmogelijke verzoeken, nee dit lijstje is heel ambitieus. In of ex brandstof, vervangend vervoer, eigen bijdrage, voorraad auto ja of nee, onderhandelen met leverende dealer ja of nee etc. Het valt altijd zwaar tegen als je je hierdoor laat leiden.
faalhaas zegt
De Mazda 3 natuurlijk
fconderkantlat zegt
wat is vlot? wat voor motorisering heeft ze nu?
voor de een is een a3 met 150pk vlot, voor de ander is dat dus totaal niet
en ondanks benzine als voorkeur (wat ik begrijp) als je echt vlot wil in vergelijking met de bovengenoemde ideeen, een kale standard range tesla 3 zit je echt net boven de 750 euro ahv 35k km
W115 zegt
Mazda maar dan de sedan.
tjorque zegt
Kan je met 750€/maand geen model 3 leasen?
Lijkt me vlotter dan alles hierboven…
raoufff zegt
@tjorque: het moet een auto zijn, geen stofzuiger. Nee hoor grapje.
tjorque zegt
Handig toch dan blijft hij binnenin toch lekker proper.
Zou ik wel handig vinden.
Ot92 zegt
@tjorque Een Tesla is premium. 🙃
rutgerg zegt
@Ot92: hahahaha bedankt je hebt me toch nog erg hard laten lachen vandaag!
Ot92 zegt
@rutgerg Graag gedaan. Hopelijk zag je wel in dat het sarcastisch bedoeld was.
Groninger zegt
@Ot92: lol
bischero zegt
@tjorque: niet met 35k per jaar.
dhrr zegt
Polo lease met 2 jaar verlengen 2016 rijdt er alleen in, kan nog jaren mee.
Johanneke zegt
Oh man die audi A3 en Kia met plastic zooi in de achterbumper. Waarom. Zo lelijk en functieloos. Daarom al een no go voor mij.
De honda civic type R is nog erger hier in.
net10 zegt
De Ford Focus, Kia Ceed, Renault Megane of Honda Civic lijken mij hele goede opties. Bij de Ceed en Megane kun je ook kiezen voor krachtige en snelle plug in hybrides met veel koppel.
Je kunt ook kijken in het B segment dan zit ik te denken aan de Renault Clio, Peugeot 208 en Ford Fiesta waar je ruim binnen het budget snelle en zeer luxe uitvoeringen kunt kiezen.
Wat de Audi in het niet premium lijstje doet is mij niet duidelijk.
janboel zegt
@net10: Wat hierboven al aangegeven is. Audi is niet premium, volgens de autoblog criticus. Bovendien zou dan eerder de Mazda3 aan dat label voldoen.
saxoke zegt
Ik zou zeggen, de Cupra Leon maar dan als ST
rikus zegt
Je zou denken dat je voor € 750,- p/m wel een leuke auto kan leasen. Ik heb er geen verstand van en/of ervaring mee, maar gevoelsmatig had ik wel het idee dat je meer auto kan krijgen voor dat geld.
kareljansen zegt
@rikus: Hou dat goede gevoel vooral vast!
v60germany zegt
@rikus: er staat ook niet duidelijk bij hoeveel maanden het om gaat.
Wat betreft het budget, in full operational met min. 48 maanden, is 750/mnd bij 35K prima wat te halen… vergeet alleen niet dat een A3 al snel over de 40K gaat in huidige vorm.
mcshine zegt
Geen enkele EV, typisch dus een stuk van iemand die daar nog niet aan heeft mogen proeven, bij de leasemaatschappijen bestaat de top 3 juist uit EV’s van het VAG concern momenteel. Vorige week onze Enyaq besteld als vervanger van de i3.
chrisvis zegt
@mcshine: als je 35000 km per jaar doet kan ik me best voorstellen dat je benzine prefereert. Ook is het niet iedereen gegeven om een wagen thuis of zelfs op het werk op te laden. Werk zelf op een middelgroot bedrijf en ondanks dat wij tijdens ons productieproces het ecologische aspect hoog in het vaandel dragen is er niet de mogelijkheid om een EV op te laden. Ook thuis lukt me dit niet dus een EV is voor mezelf niet aan de orde
mcshine zegt
@chrisvis: dan heeft het bedrijf het toch niet goed voor elkaar. Ik doe zo’n 50000 per jaar met deTesla, laadpalen genoeg op het werk en anders is dat via regulier “tanken” ook op te lossen. Met IONITY of Supercharging bijvoorbeeld. De meeste mensen met dit leasebudget hebben genoeg ruimte voor een laadpaal, tenzij je bewust midden in de stad gaat zitten.
chrisvis zegt
@mcshine: of tenzij je in het volgebouwd België woont…
moveyourmind zegt
De Mazda 3 zou bij mij bovenaan het lijstje staan als ik in dit segment wat mocht uitzoeken. Wat een mooie auto is dat. Helemaal met donkerrode leren bekleding en gedeeltelijk donkerrood bekleed dashboard.
En anders de Audi A3. Is een wat minder uitgesproken keuze, maar is wel een fraaie auto.
Dakhaas zegt
Die Focus Vignale is relatief wel echt een goeie deal voor €670! Leg dat maar eens naast de rest met inachtneming van de luxe uitvoering en opties. En meer ‘premium’ dan een A3. Chapeau.
Dakhaas zegt
@roofrabbit: pardon. €650 zelfs! :)
schreute01 zegt
@roofrabbit: leg maar naast de Mazda.
rfocus zegt
Ik zou voor de Ford gaan maar wel in st line
Variomatic zegt
Met 35k per jaar zou ik lekker iets uitzoeken met de meest maximale wielbasis ipv een kort stuiter onderstel, comfortabele vering (dus de kleinste velgmaat!!) en stoelen en een diesel (eens in de 900km tanken) icm met een automaat. Adaptive cruise control met lane assist, stoel- en stuurverwarming en Carplay voor de Google maps navi. Een Passat of Mondeo of zo. Zéker geen ‘sportieve’ vinex Mazda zonder turbo met handbak, laat staan een hobbelpaard Polo GTI..
henkp1 zegt
Renault Talisman dan. De vernieuwde versie is nog mooier en retescherp geprijsd. Voor €43.500 heb je een dikke Initiale met alle opties en 160pk benzine motor en, afhankelijk van kilometrage/looptijd enzo, kan ook nog eens onder de €750/mnd blijven.
20vtsport zegt
Oké, blij dat wij dat allemaal mogen weten.
frank2b zegt
Mazda 3. Er is gewoon geen discussie mogelijk….. ;)
erikabarth zegt
Natuurlijk niet de Mazda en de Kia, de mazda is vooral sloom en heeft een hoog verbruik.
Ik zeg de Polo GTI, bijzonder leuk bommetje!
En natuurlijk de A3, altijd de juiste keuze als je voor kwaliteit gaat.
dondeboer zegt
@erikabarth: De A3 voor als je liever geld uitgeeft aan onderhoud dan aan leuke dingen.
j05b zegt
Ik vraag me alleen af het leasebudget incl of exl brandstof is. Ik ben gewend om altijd te rekenen met bedrag incl brandstof. Daardoor worden slurpers duurder. Is voor de werkgever wel zo prettig.
Zou voor de volledigheid wel leuk zijn om te vermelden. Net zoals dat je looptijd contract behoorlijk wat impact heeft op je keuze.
Onderhoud maakt natuurlijk niks uit. Dit zit in het leasebedrag verwerkt. Hier hoeft de eindgebruiker niet meer aan te denken.
seba zegt
Dit is makkelijk! Mazda
geelbarrel zegt
gosh….. waar blijft de tijd dat de alfa 159 het antwoord was op alle vragen…. ik word een beetje sentimenteel
PunicaOase zegt
Vind die Mazda wel origineel en fraai, maar wordt gewoon niet blij van het traag aanvoelen ervan.. Zou voor de A3 gaan, gloednieuw en erg comfortabel.
por100 zegt
Bij directlease een alfa guilia 2.0 voor €760- bij 35.000km p.j. en 60 maanden of €791,- bij 48 maanden.
Kleinere auto’s kunnen gewoon niet aan de alfa tippen als krachtig/snel een eis is. En als je het aandurft om te gaan chippen bij een leaseauto (bij alfa zou ik daar de minste weerstand bij hebben), dan is het helemaal geen vergelijking meer. Dan zouden er 128ti’s, S3′ tjes en A35 amg’tjes in de lijst moeten staan.
Dus in zekere zin heeft de 159 een opvolger: een auto die al je vragen beantwoord. De guilia 2.0 (met performance pack).
michiel_vandelft zegt
@por100: Wezen kijken voor zo’n basis gulia, ik vond hem veel ste kaal en ben voor de Polo GTI gegaan met alles er op en er aan. Totaal niet vergelijkbaar maar meer dan voldoende comfortabel voor de lange afstand, het onderstel zit veel verfijning in!
por100 zegt
Ai jammer was er niets te te ritselen? Maar goed thx voor feedback, het totaalplaatje is minstens zo belangrijk. Goed dat je hem h3bt getest
Dw gti is met zij tweeliter blok een hele goed keuze, voor mij echt een maat te klein en geen achterwielaandrijving, maar aanvrager heeft daar geen probleem mee, dus dan is het begrijpelijk dat hij is meegenomen in de lijst en de guilia niet.
rutgerg zegt
Wat heeft iedereen hier toch met Mazda. Ja het ziet er leuk uit maar daar houdt het wat mij betreft ook op hoor. Maat van me heeft een Mazda 6 nou ik vind t niets. Zeker niet te vergelijken met de rij eigenschappen van een Alfa of BMW. Als je dat wilt moet je toch voor Ford gaan volgens mij.
Variomatic zegt
@rutgerg: klopt, ik zie zo’n Mazda 3 ook nooit rijden maar hier zitten kennelijk allemaal Mazda-bots de hele dag Mazda op te hemelen terwijl het in NL een marginaal merk is dat vooral door vergrijsd Nederland wordt bereden..
fordnut zegt
Wel de Polo GTI noemen en niet de Fiesta ST, de leukste hothatch van het moment volgens velen.
tge2 zegt
Meteen de Mazda. Prachtige auto met een ruime 180pk. Beetje in de toeren jagen en gaan. Fijne auto! De rest is gerommel in de marge.
motorhead zegt
Wat een droevige lijst. Hierdoor snap je wel weer beter waarom het beeld op de Nederlandse wegen meestal zo treurig is. Alleen die Mini Cabrio is nog wel grappig, maar dat dat de Yolo is, zegt misschien wel alles..
henkp1 zegt
Ik vind dat premium gedoe wel een beetje flauw worden. Ja een S-klasse of een 7-serie premium noemen, is ok. Maar een 1-serie of een A3 is echt niet premium. Tegenwoordig zijn de zogenaamde premiummerken nergens beter in dan de mainstreammerken behalve dan de prijs- en optielijsten. Zowel afwerking, materiaalgebruik en weggedrag is gewoon nagenoeg hetzelfde of zelfs minder! Maar ja, dat logo hè…