Vandaag gaan we zoeken naar een luxe coupé!
Ok, Autoblog confession time: ondergetekende heeft een zwak voor de Opel Calibra. Het hoge woord is eruit. Elke keer als er een Calibra voorbij kwam werd ik een beetje blij. Dat het technisch gezien een Vectra was wist ik niet. Het maakte ook niet zoveel uit. Het was de lang aflopende daklijn, die lage ranke neus en brede kont die het hem deed. Voor zijn tijd een enorm knappe auto. Mijn geluk kon niet op toen mijn ouders een Calibra kochten. Een donkergrijze achtklepper, met die 5-gaats velgen. Nu er aan terug denkend is het nog steeds een mooie auto, eigenlijk. De lijnen zijn vrij clean en het is ook nog eens een vrij uniek ontwerp. Well done Opel. Voor de gene van vóór 1998, dit zijn drie Opel Calibra’s:
En dat is precies wat een coupé hoort te doen. Ondanks dat het onderhuids een gewone hatchback of sedan is, weet een coupé net wel een snaar te raken. De vergelijking is te plat om te maken, maar we doen hem toch even. Of je vriendin nu wel of niet is opgemaakt, hoeft niet uit te maken. Het is nog altijd dezelfde dame. Maar met make-up is het net wat leuker over straat lopen. Zoals Theo Maassen zei: ‘Innerlijk is belangrijk, maar ge mot er wel mee over straat kunnen’.
Of Laurens en zijn vriend daar ook zo over na denken is niet bekend, maar we weten wél dat zij op zoek zijn naar een coupé. Ze rijden nu een Mini Cooper S en die auto staat vaker in de garage dan op de weg. Beetje zonde. Ze wensen een wat ruimere auto. Als het even kan met wat meer opties en luxe aan boord. Of wij niet voor hen een advies willen schrijven. Maar natuurlijk Laurens: u vraagt, wij draaien!
De welbekende tabel om een goed beeld te krijgen van de eisen en wensen Laurens:
Huidige /vorige auto's: | Mini Cooper S |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Privé |
Budget: | Tot €6.000 |
Jaarkilometrage: | 10.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Meer luxe en comfort |
Gezinssamenstelling: | 2 personen |
Voorkeursmerken /modellen: | Mini, Alfa Romeo, Volkswagen, Audi |
No-go modellen / merken: | Opel en Renault |
Een kleine noot met die opties. We hebben het er al vaker over gehad, maar ‘full options’ komt bijna niet voor. Dat is ook niet erg, maar houd er rekening mee. Ten tweede moet je je afvragen of je die opties überhaupt nuttig vind. Items zoals airconditioning, een goede stereo en elektrische ramen en spiegels is altijd handig. Vergeet niet dat al die opties ook gewoon stuk kunnen gaan. Als het gaat om navigatiesystemen kun je zien dat de tijd vooruit is gegaan. Bij een 10 tot 15 jaar oude auto is dat niet echt denderend meer. Sterker nog, je eigen smartphone kan dat vaak beter.
Dat gezegd hebbende, dit zijn de aanbevelingen:
Audi TT Coupé 1.8 5v Turbo (8N)
Eén van de meest geslaagde coupés van het vorige decennium. De TT was een revelatie toen ‘ie net op de markt kwam. Het was een waar verkoopsucces. Daar kun je nu je voordeel mee doen, want de markt is behoorlijk groot. In basis is de TT een Golf IV en dat is een groot voordeel. Ja, het rijden is minder spectaculair dan de lijnen doen geloven. Maar alles werkt gewoon en onderhoud is goed te doen. De 1.8 Turbo motor trekt er goed aan, tegen een redelijk verbruik bovendien. Het interieur is niet waanzinnig luxe, maar lichtmetalen velgen, (half-)lederen bekleding en airco zitten er altijd op. Ga wel voor een origineel exemplaar. Er staat ook een hoep troep te koop. Import, gewrapt, getuned, foute wielen, rare spoilers: laat ze links liggen. Er zijn voldoende nette Nederlandse exemplaren te vinden. Check ook even het advies van @Wouter in deze video.
Mercedes-Benz C200 Kompressor Sportcoupé (CL203)
De Sportcoupé was een redelijke flop voor Mercedes. Het was de bedoeling een soort A3 rivaal te creëren door de kont van een C-klasse te halen. Op zich is het zeker geen lelijke auto. Zeker met de optionele 17″ velgen ziet het er prima uit. Het zijn niet echt heel populaire auto’s en dat uit zich in de prijzen. Voor 6 mille heb je een keurige C200K uit 2002-2003 met minder dan anderhalve ton op de klok. Opties waren op de Sportcoupé vrij prijzig, dus niet elk exemplaar is even luxe uitgerust. Controleer dus of de opties erop zitten die je wilt hebben. Ook niet onbelangrijk: het aankoopadvies.
Volvo C70 Coupé 2.5T
Nog altijd een ware beauty, deze Zweedse schone. De C70 is al een tijdje uit productie en technisch gebasseerd op een auto uit de vroege jaren ’90. Het is dus niet de meest moderne auto. Het is ook niet de meest dynamische voiture. Maar verder zijn het uitstekende auto’s. De stoelen zijn top, de (destijds optionele) stereo klinkt geweldig en de vijfcilinders zijn karaktervol en sterk tegelijk. Nog een voordeel: er is zijn veel bedrijven gespecialiseerd in de Volvo 850, V70, S70 en C70. Met name op lange afstanden zijn het werkelijke briljante auto’s. Ze lusten overigens wel een slokje.
Peugeot 406 Coupé Pack 2.2 16v
Voor 6k kun je op zoek naar de mooiste 406 Coupé, een auto die van zich zelf erg mooi is. Er staan diverse exemplaren te koop van ná de facelift. De beste motor is de 2.2 16 klepper. Met 160 pk vlot zat en ze sturen prima. De snellere V6 drukt namelijk wat zwaarder op de neus. De zitpositie moet wel je ding zijn, zo goed als bij de C70 is het niet. De ‘Pack’uitvoering is lekker compleet met leder, airco en navigatie. Alhoewel de navi wel zo’n ouderwets pijltje-bolletje systeem is. Ook het interieur is duidelijk wat ouder, maar een laat model met aluminium inleg en mooie lederen bekleding doet wonderen. De lijnen van Pininfarina zijn nog altijd beeldschoon, overigens. Als een coupé vooral mooi moet zijn, is dit je auto. Weetje: de 406 Coupé werd niet alleen ontworpen door Pininfarina. De koets werd er ook gebouwd. Een 406 chassis ging naar Italië, alwaar de body van Pininfarina er op gezet werd. Vervolgens werd bij Peugeot de laatste details aangebracht. Net zoals bij de klassiekers van weleer.
Mazda RX-8
De meest moderne auto in het rijtje. De Mazda RX-8 (rijtest) is een bijzondere auto. Het is een coupé met vier deuren: praktisch zonder pijn te lijden. Qua opties hoef je je geen zorgen te maken, want de meeste items zitten er meestal wel op. Het rijden met de RX-8 is wel een bijzondere ervaring. Het zijn goed sturende auto’s, mede door de achterwielaandrijving. Grootste pluspunt én minpuntje is de rotatiemotor. Deze loopt trillingsvrij en is erg licht, maar zuipt benzine en olie. Tevens heeft ie een beetje bijzondere behandeling nodig. Casper legt het in deze video allemaal uit. Aangezien jullie zo weinig kilometers maken is het wel degelijk een optie. Voor 5-6k vind je echt heel erg nette exemplaren.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16v (937C)
Er zijn meerdere Alfa Romeo’s die in het budget vallen. Enkele Brera’s met flinke kilometerstanden. Slaan we even over. De GTV is ook een optie. Dit zijn echter wel erg krappe auto’s en ze worden al behoorlijk oud. Daarom opteren wij vandaag voor de Alfa Romeo GT. Technisch een Alfa 147, dus relatief bekende techniek. Technisch gezien zijn ze overigens niet helemaal perfect, met name op elektronisch gebied wil er nog wel een storing op treden. Voor andere punten raden we je aan deze video even te bekijken. Er zijn voldoende 2.0 JTS in de Distinctive uitvoering te vinden. Dan zit je lekker in de extra’s, waaronder lederen bekleding en een Bose geluidsinstallatie.
Mitsubishi Eclipse GT
Deze generatie Eclipse is officieel nooit in Nederland (of Europa) geleverd. Je ziet ze toch af en toe voorbij komen. Veel exemplaren zijn via Duitsland of direct vanuit de States naar NL geïmporteerd. Om met de deur in huis te vallen: nee, de Eclipse is niet zo sportief als zijn lijnenspel doet vermoeden. Onderhuids is het gewoon een Mitsubishi Galant c.q. Dodge Sebring. De GT heeft een V6, de GS een viercilinder. Voor het luxere gevoel raden we de zescilinder aan: die hadden namelijk ook een rijkere standaarduitrusting. Alles elektrisch, automatische airco en mooie wielen zaten er dan altijd op. Technisch zijn het behoorlijk sterke auto’s, alleen specifieke onderdelen kan soms een dingetje (prijstechnisch) zijn.
YOLO: Cadillac Fleetwoord Eldorado
Je moet ze echt goed zoeken voor 6k, maar er staan er enkele in Nederland en Duitsland te koop. Echt mooi zien ze er niet meer uit, er zit absoluut wel wat werk aan. Zolang de bodem en het chassis maar ‘hard’ zijn is er nog veel te redden. De zevende generatie Eldorado is dermate fout dat het gewoon weer leuk is. Een 8,2 liter V8 die krap aan 180 pk op de voorwielen zet. Fietspompen voor schokdempers en dermate veel velours in het interieur dat het stijlvol is. Neem wel een Primatour voordat je op pad gaat, de gemiddelde Dehler, Bavaria of Dufour op windkracht 6 maakt minder misselijk. Aangezien je niet al te veel kilometers maakt is het qua brandstof nog te doen. Schrap die laatste zin. Zelfs met 10.000 km per jaar slijt de brandstofpas bizar snel. Mede daarom Yolo, “You-know-what-I-am-saying??”
Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
rd1991 zegt
De 406 Coupé beter van voor de facelift, die latere bumper is echt de dooddoener voor het uiterlijk. Een fraaie E46 3-serie Coupe zonder M-pakket en redelijk normale wielen geven de Bimmer ook een lekker tijdloze look. Verder is het YOLO voor mij een Fiat Coupé (uiteraard) of wellicht een Lancia K Coupé met een 2.4 20v of 2.0 20v turbo.
willeme zegt
@rd1991: Je kan altijd een oud type bumper erop zetten (is het enige wat anders is). Het interieur ging er namelijk enorm op vooruit, evenals de betrouwbaarheid. Vandaar dat we de post-facelift aanraden.
rd1991 zegt
@willeme: ah jaa als je het zo bekijkt is die laatste inderdaad aan te raden. En dan de mooiste: de Ultima Edizione!
Justawheelchairguy zegt
406 Coupe!!!! Mijn droomauto.
rovadepo zegt
@kp92: sommige dromen zijn makkelijk te realiseren
peugwow zegt
@kp92: ook die van mij! Ik blijf nog even in mijn 205 doorrijden totdat ik een 406 Coupe kan betalen. Helaas ben ik nog eventjes student dus dat zal nog ff duren. Bij mijn bijbaan (Peugeotdealer) staan er een paar dus kan er wel mooi naar kijken tot die tijd
pinut187 zegt
@kp92: spaar ook voor de kosten on hem te onderhouden…
Homer55 zegt
@pinut187: Jammer, het zijn wel goede auto’s.
misterdrogba zegt
Mooi lijstje, ik zou twijfelen tussen de TT en de Alfa. Allebei zeer mooi en vlot genoeg.
rd1991 zegt
Oh, verder wordt er gevraagd naar een “Compacte Coupé”, wordt er gesuggereerd voor een Eldorado. Als je een vrachtwagen of limousine als referentiekader neemt, is die inderdaad best compact…
jurdespotter zegt
Bmw 3 serie ti is een goede optie?
danielj zegt
@jurdespotter: Dat is geen coupé he.
jochempie zegt
@danielj: de C-klasse coupe is ook een hatchback, net als de E46 compact
danielj zegt
@jochempie: Klopt! Merkwaardig dat die wél in dit rijtje staat. Buiten dat het geen coupé is, is het ook nog de mindere van de 2.
jochempie zegt
@danielj: was wel op speciale bestelling te krijgen als C32 AMG Coupé. Dat terwijl de E46 Compact nooit meer dan 192 pk toebedeeld kreeg.
danielj zegt
@jochempie: joh.
SpiderIV zegt
Alfa staat in zijn voorkeursmerken ………..die GT is echt een hele fijne auto. Let wel op met die JTS en verwen je gewoon met een Busso V6!
bimmert zegt
De Vulva, want met de rest sta je waarschijnlijk nog vaker in de garage als met de Mini.
rufctr01 zegt
@bimmert: Dat is gewoon een kont antwoord. Ik heb een jaar of 6 geleden een 407 Coupe gehad, een 3.0 V6, vriend had een Volvo S60 2.0T en die was flink vaak kapot. En met de 407 heb ik helemaal niks bijzonders gehad. En ja, ik ben best Volvo gek…
De MINI is toch een Duits produkt? Volgens velen is alles wat uit Duistland komt goed en de rest minder.
Pordon zegt
@rufctr01: dan heb jij een goed exemplaar gehad. Vriend van mij heeft eindelijk zijn 407 ook met V6 weggedaan want wat stond dat ding vaak bij de garage zeg.
reggie-boy_rood zegt
De YOLO is het vetst iedere x
thefmanl zegt
@reggie-boy_rood: het Nederlands tegenwoordig is om te janken
cars4all zegt
Mijn keuze zou een C70 zijn. Nou ben ik niet objectief doordat ik zelf een C70 heb, maar de lijn is zo mooi!
shibby zegt
De C70 of een 406 zonder facelift
2wheeler zegt
Voor 6k staan er ook BMW e46 compacts 318ti (148pk) met leuke opties en niet te veel kilometers op de teller te koop. Wellicht kun je ze zelfs vinden met de 6 in lijn.
Het moet je smaak zijn, maar ik heb er zelf een dus moest ‘m even pluggen :)
broekhoest zegt
De Mazda of de GT, zeker met de busso V6. De mazda is nog altijd een fraaie auto met bijzondere techniek. En de Alfa omdat het gewoon mooie auto’s zijn die liefde (lees: onderhoud) nodig hebben.
Rob zegt
Misschien niet helemaal een coupe, maar toch:
http://link.marktplaats.nl/m1097284007?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=92033
Opel Astra GTC met zo’n supermooie voorruit. Vind dat echt super mooi. Het model trouwens ook, nog best bij de tijd. Voor de rest zijn het redelijk rijk uitgeruste wagens. Enkel even langs de stoffeerder voor een mooi stukje stof op de stoelen ;-)
Rob zegt
@rob:
Oh, geen Opel…. Naja, vind het toch een nette kar, logootje kun je er altijd afpulken.
lincoln zegt
@rob:
Tigra twintop ..
Astra twintop ..
Megane hardtop ..
Laurens + vriend maken het zichzelf onnodig lastig ..
janmetdelangeachternaam zegt
Ik zou voor de Alfa GT kiezen, de rest komt al aardig oud over, op de rx-8 na, maar met zo’n klein budget lijkt t me niet handig om een auto te kopen met mogelijk hoge onderhoud kosten. Mocht het mogelijk zijn zou ik liever even door sparen voor een wat betere auto. (Achterkant van een calibra lijkt eigenlijk best veel op een 8 serie)
imre741 zegt
Op het moment dat je een gtv(type 916) van de eerste of laatste facelift neemt is het een prima. Relatief moderne auto(de Peugeot en de Volvo zijn ook al redelijk oud)
De gtv is denk ik wel een van de meeste waardevaste auto’s met klassieker potentieel, in dit lijstje.
maxidyne zegt
Niet echt een coupé, maar misschien wel het noemen waard: E46 Compact. Rijdt erg leuk en de looks zijn erg apart.
harryb zegt
Of een BMW 325ti (e46 compact) dat ligt een beetje in de lijn van de Mercedes ik weet dat velen de compact een afschuwelijk lelijke auto vinden maar als 325ti is het wel een gave auto , met zijn 2500cc 6-in lijn is het een heerlijke rijdersauto met voldoende kracht en een ongelofelijke souplesse. En ze zijn zeldzaam ook wat het altijd leuk maakt aan de rode lichten als andere chauffeurs denken dat het weer een 316ti of een 318td is :) ja ik heb er zelf ooit eentje gehad en ik denk met heimwee terug aan die tijd :)
coffeecup zegt
C70 laat een slokje? De vijfcilinders doen zo’n beetje 1 op 9 tot 1 op 14. Niks geks lijkt me
rovadepo zegt
Alfa Gt, liefste de 3.2 met 10.000 km per jaar moet dat te doen zijn.
tenaci zegt
Heb zelf jaren in een Civic Coupe gereden van het laatste type dat hier te verkrijgen was. Auto uit 2004. Heerlijke v-tec. Prima afwerking en niet in trek bij alle halfords/petjestuners.
Rob zegt
@tenaci:
Acoord coupe en Prelude zijn ook te vinden voor dit geld. Mooie opties!
tenaci zegt
@Rob: zeker die accord is schitterend. En vaak ook niet verpest
toyotafortuner zegt
Gewoon full on Yolo gaan!!!!!
Anders de Eclipse V6 of een C70. Ik hoorde overigens via de grapevine dat de Eclipse nogal zwaar was, dat zou zijn ‘sportieve bedoelingen’ teniet doen. Is dat zo?
Rob zegt
Over YOLO! gesproken:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/288856322?asrc=st|as
En ook hier kan het Renault logootje er gewoon afgepulkt worden ;-)
fanboy zegt
Sowieso de RX8, dat is toch de rijders auto van al deze voornamelijk voorwiel aangedreven opties.
Een nette MR2 kan ook nog en is heel goedkoop in de maandelijkse lasten. Maar je kunt dan ook echt niks meer meenemen.
sld87 zegt
Ik zou met dit wensenlijstje direct een e46 halen.
eklasse zegt
Mercedes, coupe bouwer bij uitstek. En dan adviseer je een C sportcoupé? Dat is gewoon een roestig hatchbackje. De CLK w209 dus graag!
moveyourmind zegt
De Alfa Romeo GT is een erg fraaie auto, maar de GTV is minstens zo begeerlijk met zijn aparte stoere koets. Nog een echte masculiene Alfa Romeo. En voor het budget moet een 3 liter V6 in nette staat wel te vinden zijn.
De Audi is ook een leuk ding in de juiste uitvoering en kleur. Eigenlijk het ideale recept voor een betaalbare coupé. De techniek en onderstel van een volumemodel in een blits jasje.
De Mazda is juist gaaf door de eigen techniek en de typische deuren. Maar dan zou ik even doorsparen. Het budget is groot genoeg om er één te kopen. Maar een paar duizend euro achter de hand voor een eventuele blokrevisie kan geen kwaad. Als je dat incalculeert is het trouwens nog steeds een leuke betaalbare coupé.
skinnybmw zegt
De TT één van de meest geslaagde coupés? Vind ik dus totaal niet, is ook een kwestie van smaak. Ik zal eerder voor de C70 gaan ook al ben ik geen Volvo liefhebber. Wat een prachtig gelijnde coupé. Ook de RX-8 blijft speciaal al vind ik hem niet heel mooi. Die motor doet het hem. En de GT blijft een beauty en fijne auto om te rijden. Wel relatief duur in onderhoud. Mijn suggesties zijn een E46 320Cd of een Honda Civic.
tenaci zegt
@skinnybmw: wat de RX8 betreft ben ik het helemaal met je eens. Niet heel mooi, maar de motor doet het hem. Maar al vrij snel denk ik dan weer….. tja, maar dat blok…. zuipschuit, veel olie, ik moet rekening houden met mogelijke revisie…. Maar ja, als er een L4 in zou liggen zou ik het alleen maar een lelijke Mazda vinden. Ik blijf m’n hoofd breken over die auto.
allesmetturbo zegt
Alfa Romeo GT met Q2 sper diff! Fantastische wagen en dito stoelen. Veel leuke kms in gemaakt
Dutchdriftking zegt
Die C70 wordt echt zo mooi oud! De Alfa GT is ook heel leuk, het liefst met de Busso V6.
raoulkroes zegt
Gewoon een BMW e46 Compact nemen! Deze week mijn 316ti opgehaald en bevalt echt super.
danielj zegt
@raoulkroes: Dat is geen coupé..
raoulkroes zegt
@danielj: volgens mij valt de hierboven genoemde Benz in dezelfde categorie als de Compact…
danielj zegt
@raoulkroes: Inderdaad, mij ontgaat dan ook volledig de reden dat die in dit rijtje staat.
danielj zegt
E46 328i, binnen het budget kan je een hele mooie coupé kopen
vvti zegt
Iets minder mooi maar een stuk moderner, 407 coupe of een 307cc.
carman6 zegt
Sorry hoor, maar ik ben nog geen navigatie systeem tegen gekomen dat kan tippen aan die van een smartphone met internet verbinding…
rob5nismo zegt
Eclips omdat het een mooie machine is
lincoln zegt
Ben al een tijdje bezig met een Volvo c70 t-5 ..
kom opvallend veel ranzige meuk tegen .. valt flink tegen .. reken tevens op een enorme draaicirkel ..
Peugeot is best wel heeeeel saai na 2 dagen ..
Audi TT is top als je alle ongemakken voor lief neemt ..
E46 is een veilige keuze ..
Anyway .. de mooiste coupes zijn allemaal wat ouder .. 1999 was echt 1 van de beste jaren .
Zou wel altijd een schuifkanteldak opteren ..
Kom zo nog wel met wat suggesties ..
Laterzzzzz ..
mout zegt
@lincoln: Ja, raar is dat, die C70. Hoe komt het toch dat die zo vaak uitgewoond of fout gerepareerd zijn?
Doet me denken aan de Renault Fuego (ja, ik word oud). Die zag je ook uitsluitend in treurige staat van onderhoud. En dat slaat op beide generaties.
tmenges zegt
@mout: Denk dat dat te maken heeft met de prijs die zo’n c70 op een gegeven moment heeft. Opeens kunnen jonge jochies ook zo’n ding aanschaffen zonder enige weet te hebben van het specifieke onderhoud wat zo’n auto nodig heeft. Want met een beurtje bij de kwikfit ben je er niet, zou sowieso zo’n auto alleen bij een specialist aanschaffen.
jpoers zegt
Destijds getwijfeld tussen een C70 – Alfa GT – Mazda RX8. In alle drie een proefrit of meerdere gemaakt. Alleen raakten we toen zwanger heel braaf voor een Ford Focus gegaan. Nog steeds spijt dat ik niet één van de drie in bezit heb gehad….
cheatah zegt
Wat dacht je van een E36 323ti compact? Ik had nooit meer lol in een zo goedkope auto!!!
bmw3 zegt
BMW 323ti compact ontbreekt? Waarom?
willeme zegt
@bmw3: We waren op zoek naar mooie auto’s. De 323ti heeft zeker zijn kwaliteiten, maar echt mooi is ‘ie niet. Beetje oud ook. Achteras stamt uit de jaren ’80. Verder een leuke auto, maar bij dit verzoek waren er andere auto’s die ons inziens meer in aanmerking komen voor een aanbeveling.
cheatah zegt
-Edit: Goed onderbouwd.-
jochempie zegt
@willeme: grappig dat iedereen altijd zeurt over de E30 achteras in de E36 compact, maar de E30 de hemel im prijst.
spiderman zegt
Als Alfist ga ik natuurlijk voor de Alfa GT. V6 is mooi, maar haal ook je neus niet op voor de 1.8 twinspark versie. Iets minder pk’s dan de tweeliter, maar lekker gretig hoog in de toeren, rijdt erg lekker en sportief. Check het interieur goed, net als de 147 zijn de kunststof materialen in het dashboard en deuren nogal slijtagegevoelig.
En natuurlijk een knappe (en krappe, inderdaad) GTV als alternatief, blijft een beauty. Of schraap er een paar mille bij en koop een Brera, al is die wat zwaar. De vormgeving maakt veel goed.
eelco74 zegt
Ik zeg nee tegen de TT. Ding ooit eens op zolder gereden (naast de boxster) en het rijdt inderdaad als een golf. Veel show en geen go. Een beetje vol uitgeruste alfa gt is wel leuk. Vind de Peugeot ook erg charmant, best ook een leuke keuze.
boomhauwer zegt
Zelf een GT gehad…beste en meteen de slechtste auto ooit. Onderhoudskosten (ophanging) zijn een zwak punt op deze auto. Maar wat een machine. Die dikke zetels… Bose geluidsysteem… Machtig!
E34M5Touring zegt
Als je meer ruimte wil dan de MINI blijven alleen de Volvo en Peugeot over. En de Caddy. De rest geeft echt niet meer binnenruimte dan een MINI. Ik zou dan de Volvo nemen. Die Peug is ook leuk maar dan wel als V6. Die 2.2’s zijn niet vrij van storingen. Dat extra gewicht in de neus zou ik dan voor lief nemen. Zeker omdat het toch al geen circuitauto is. Die Volvo’s blijven mooi. Een mooie 2.5t is snel zat. En die lopen qua brandstofverbruik nog redelijk normaal.
pinut187 zegt
De C200 niet lelijk? Ik vind het een gedrocht.,