Wat is de handigste familie crossover voor 20 mille?
We krijgen enorm veel aanvragen binnen op Autoblog. Dat is natuurlijk geweldig. Deze rubriek bestaat al enkele jaren en nog altijd weten de lezers ons te vinden, waarvoor dank! Het is in de tussentijd weleens voorgekomen dat we van één persoon, meerdere aanvragen hebben gehad en soms zelf behandeld. Naast een nuttige aanvraag moet het natuurlijk ook een leuk artikel opleveren.
Familie auto
In het geval vandaag gaat het ook om een dubbele aanvraag. We kregen van Nico een aanvraag binnen. Hij is op zoek naar een auto voor naast zijn (elektrische) leaseauto. Ondanks het feit dat het een leuk ding is voor de randstad (waar hij woont), ervaart hij het als hopeloos daarbuiten. Voor retourtje schoonouders bij de zwerfkeien (Drenthe), moet hij minimaal een keer laden. Dat is op zich niet erg, maar voor vakanties en ritten na 19:00 is het behelpen, zeker in de winter. Ook de ruimte houdt niet heel erg over. Kortom, er moet iets groots, praktisch en op benzine komen! .
Vrouw
Nico dacht slim: hij gaat de auto niet voor veel gebruiken, dus er kan een dikke motor in. Lekkere sportieve uitvoering, veel vermogen, rijke uitrusting, maar dan flink wat afschrijving. Voor 20 mille moet er toch wat moois te vinden zijn? Echter, we kregen niet veel later een mailtje binnen van Stephanie. Dat is de vrouw van Nico. Zij vindt het prima dat we de aanvraag van haar man behandelen, maar dan wel graag een écht praktische auto. Een ideale familie crossover met een hoge instap en als even kan iets dat niet té oud (max 7 jaar oud, liefst jonger) is en te veel km’s (max een ton, liefst minder) op de klok heeft staan. Uiteindelijk is het Stephanie die er het meeste in moet gaan rijden, dus vandaar dat we haar aanvraag aanhouden (de YOLO is voor Nico).
We hebben uiteraard de wensen van NicoStéphanie in een tabel gezet:
Huidige auto’s | Tesla Model 3 (instapmodel), Renault Twingo |
Koop/lease | Koop |
Privé/zakelijk | Privé, eventueel voor enkele zakelijke ritten |
Budget | 20.000 euro ongeveer |
Jaarkilometrage | Waarschijnlijk 18.000 – 20.000 |
Reden aanschaf nieuwe auto | Ruime familie crossover |
Gezinssamenstelling | 3 kinderen die groter aan het worden zijn. |
Voorkeursmodellen | JAPANS! Moet zéér betrouwbaar zijn. Vierwielaandrijving en automaat zijn een must. Hoge instap. |
No-go | Duitse auto’s. Auto’s met een handbak en 2WD. |
Toyota RAV 4 Dynamic 4WD Aut. (XA40)
€ 19.950
2014
90.000 km
Zeg je Japans, dan zeg je Toyota. De RAV4 is een van de grondleggers van dit genre familie crossover. Al in de jaren ’90 kon je al een RAV 4 kopen (in Nederland heette die eerst FunCruiser. In dit geval kun je het met gemak redden tot een vierde generatie. Wat je wel tegen gaat komen, is dat ze relatief aan de prijs zijn.
Toyota’s zijn gewild (vanwege de betrouwbaarheid) en dat zie je vaak erg in de prijzen, zeker na een paar jaar wanneer particulieren er mee gaan rijden. Over rijden gesproken, dat de RAV 4 prima, maar de 2.0 moet wel redelijk zijn best doen. Daarbij zal er het nodige sap verbruikt worden.
Mazda CX-5 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD (KE)
€ 19.950
2015
55.000 km
Deze auto doet het altijd goed bij de petrolheads. Mazda doet het al jaren erg goed bij de liefhebbers en de CX-5 is een van de auto’s waarmee het begon. Ze zijn in het budget goed te vinden met automaat, maar als je vierwielaandrijving kiest wordt spoeling dunner. Voor het model met AWD heeft Mazda de motor 5 pk minder gegeven, gek genoeg.
Het is sowieso geen motor voor haastige mensen (een 2.5 met 192 pk is mogelijk, maar lastiger te vinden). Qua uiterlijk, wegligging en interieur is de CX-5 wel weer een topauto. Voor papa de ideale familie crossover, voor de kinderen iets minder. Want heel erg ruim is ‘ie niet. Wat wel weer lekker is: als je voor een AWD gaat, heb je altijd een zogenaamde ‘GT-M’ met alle uitrusting die je maar kan wensen. Check hier het Mazda CX-5 Aankoopadvies.
Subaru Forester 2.0 Luxury Plus Aut. (SJ)
€ 19.995
2014
95.000 km
Deze auto is een vakantiewagen bij uitstek. Met name bij mensen die de gewoonte hebben dan een caravan mee te nemen. De Forester mag 2.000 kilo trekken, 200 meer dan de Mazda en zelfs 500 meer dan de RAV4. Dus mocht je er iets achter willen hangen, de Forester is je vriend. Deze derde generatie is meer SUV dan de vorige twee generaties (die meer het midden hielden tussen een ‘Wagon en crossover).
De boxermotor brengt een grappig en herkenbaar geluid voort. De prestaties zijn niet heel erg denderend in deze Subaru, 0-100 km/u duurt 2 seconden langer dan in de Mazda (dat ook al geen racemonster is). Zuinig is ‘ie ook niet en in dit segment is het ook niet de meest verfijnde betrouwbare familie crossover. Het is met name de laatste auto die je hoeft te kopen. Een trouw werkpaard pur sang, dat heeft ook wel wat.
Mitsubishi Outlander Instyle 4WD Aut. (ZK)
€ 19.925
2015
95.000 km
Bij deze moesten we even twijfelen. De Outlander is het rijdende bewijs dat we wel te porren zijn voor een voordeeltje. Dat geldt uitsluitend voor de PHEV-uitvoering. Het verbruik van die uitvoering kan desastreus uitpakken op de langere afstand, dus vandaar dat we die even links laten liggen. De gewone 2.0 is veel conventioneler qua opzet. De mate van verfijning van het interieur is meer Subaru dan Mazda.
De Mitsubishi heeft wel een paar troeven. De Instyle is zeer luxe uitgerust. Daarbij heeft de Outlander een enorm voordeel als familie crossover. De auto is duidelijk ruimer dan de rest, zonder dat de auto veel zwaarder of dorstiger is. Dat is een sterke troef.
Honda CR-V 2.0 AWD Elegance (RM)
€ 19.900
2013
70.000 km
De Honda CR-V doet in heel veel opzichten denken aan de Toyota. Sterker nog, de twee zijn al decennialang elkaars concurrent. Ondanks dat het beide softroaders zijn, is de CR-V misschien wel het meest voor het asfalt bedoeld, op de Mazda na. Ook hier dient de AWD voor extra tractie.
In Nederland komt je ze geregeld tegen, bijna altijd met een trekhaak en een ‘I love my Kip-caravan’ sticker. Ja, dat betekent dat de auto er een zwaarder leven op heeft zitten. Aan de andere kant wordt er voor dat soort auto’s ook heel erg goed gezorgd.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T N-Connecta (J11)
€ 19.950
2017
25.000 km
Deze optie komt naar boven als je de vaste eis van vierwielaandrijving laat varen. AWD maakt de auto zwaarder, dorstiger, duurder in onderhoud. Heel veel voegt het ook niet toe, want de auto’s hebben gemiddeld zo’n 150 pk. Met een setje goede banden ben je veel beter af. Nog een voordeel is dan dat deze Nissan in zicht komt. De Nissan Qashqai heeft een piepklein 1.2 motortje, maar dankzij een turbo en een lager gewicht scheelt het qua prestaties niet zoveel.
Er is nog een voordeel: je kan kiezen uit een heel recent exemplaar. Nadeel, het voelt niet echt heldhaftig aan, meer als een hoge hatchback dan echt een handige crossover. En met een 1.2 en voorwielaandrijving maak je op de puppycursus ook geen indruk.
Yolo: Jeep Grand Cherokee SRT-8
€ 19.950
2008
110.000 km
Aangezien je weinig gaat rijden, maakte het verbruik minder uit. Dat hebben we genoteerd. Het enige nadeel van veel SUV’s is dat ze ook gebruikt zijn om caravans en karren te trekken. Dat is met deze auto onmogelijk, want de Grand Cherokee SRT-8 heeft een trekgewicht van 0 kg.
Kijk naar de uitlaat-positie en je begrijpt meteen waarom. De auto is zo subtiel als een grindtegel in je gezicht, maar deze low-tech eerlijkheid heeft als voordeel dat het niet een tijdbom is zoals een Duitse SUV met 400 pk en twee ton op de klok. Daarnaast is deze Jeep een heerlijke en ideale familie crossover. We kunnen niet anders zeggen.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
PunicaOase zegt
Tsja voor betrouwbaar moet je echt bij Lexus/Toyota zijn.. Mazda is ook dik voor elkaar.. Honda van die generatie ook.. Nissan en Mitsubishi zou ik laten staan die zijn al weer een stuk minder..
jarnobakker zegt
De yolo. Dat is de enige die niet slaapverwekkend is . ik zou gelijk voor die kiezen alleen al om het feit dat het een v8 is . over een paar jaar zijn ze nergens meer te krijgen.
jarnobakker zegt
@jarnobakker: ik zit nog met 1 ding.. Zijn ze al aan hun pensioen toe of zo ? Dit zijn toch eigenlijk allemaal babyboomerbakken op die jeep na.
nicolasr zegt
Meteen de YOLO!!!! Als compensatie voor de muesli-auto die je zakelijk rijdt! De bomen zullen dol op je zijn!
joki zegt
Sorry maar jullie hebben zich in de luren laten leggen… die eisen zijn niet opgesteld door de echtgenote van Nico maar door zijn schoonmoeder!
Robert zegt
Nuchter gezien zou ik voor de CX-5 gaan. Emotioneel gezien voor de Cherokee. Alhoewel deze weinig aanspraak kan maken op de eis ‘betrouwbaar’.
Johanneke zegt
Snap 4wd niet helemaal, zoals in de tekst staat, goede winterbanden en je bent vrijwel net zo goed onderweg.
Mijn ouders gaan voor een suzuki s cross 1.4 mild hybrid. Demo modelletje. Kom je op zoiets uit:
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Stijl Smart Hybrid OPEN DAK
€ 22.995,00
https://link.marktplaats.nl/m1665200257?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Rij je een vrijwel nieuwe zuinige betrouwbare auto, zit onder de 10 seconden op de 100 dus je kunt in Nederland normaal mee. Zijn te krijgen tussen de 22 en 26k ongeveer.
rutgerg zegt
@Johanneke: ligt eraan waarom je 4wd wilt he… als je vaak een paardentrailer door een weiland of blubber parking van een manege moet trekken ben je weinig met 2wd en winterbanden hoor…
reactief zegt
Trek het budget iets omhoog en je hebt veel meer auto met de Lexus NX300h.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1668900924-lexus-nx-serie-300h-hybrid-4×4-leer-nav-cam-trekhaak-ad-crui.html?previousPage=lr
Johanneke zegt
Die is zeker de moeite waard. Goeie!
Pascal zegt
Hele goede suggestie, dat zou ook direct mijn voorkeur zijn.
R zegt
Haha – idd dit verzoek is door een zure schoonmoeder samengesteld – begrijp dat niet iedereen voor DE / PK modellen wil gaan, maar dit zijn zo’n ontzettend burgerlijke saaie bakken, voor 20k zijn zoveel leukere modellen te krijgen maar goed, DE modellen kunnen niet……als je hierin rijdt dan geef je eigenlijk al aan dat je t leven en de ambitie hebt opgegeven….
pitapita zegt
’t Is ook niet mijn meug, maar de Subaru is toch echt serieus materiaal hoor. Veel Zwitsers en Schotse boeren zweren erbij.
Ik zou daar ook meer op vertrouwen dan een gloednieuwe Defender of G-wagen, waar alle pers zo lovend over is.
Johanneke zegt
Absoluut. Je denkt eerst: hoe kan zo’n subaru zo veel kosten, maar zo basic zijn qua interieur en exterieur. Totdat je naar de techniek kijkt. Als je een beetje verstand van auto’s hebt, en je zet een subaru op de brug, ga eronder staan, en dan zie je goed waarom het ding zo duur was. Zou er graag 1 willen, alleen heb je er in Nederland weinig aan, en kmprijs is mij nu nog te hoog.
grandvitara zegt
@pitapita: Ik mag mij gelukkig prijzen om in een Subaru Outback te hebben gereden. Twee jaar en 50k aan km’s. De km prijs wordt vooral gedreven door het brandstofverbruik. Dat is niet meer van deze eeuw. 1:10 / 11 met een fluwelen voet. Let je niet op het verbruik schiet je naar de 1:9 /10. Voorts kom je echt op plekken met deze auto waar een normale niet niet komt. Ik zou altijd voor de Subaru gaan
aschja zegt
Manmanman. Wat een stoere praat toch weer. Wat zou jij kiezen? Maak me gek.
dunhozzie zegt
Deze @willeme
https://www.autoscout24.com/offers/land-rover-discovery-sport-2-0-ed4-e-capability-urban-series-pure-leer-navig-diesel-grey-f0a0433b-e4cd-4fc9-867e-c8c1a91c14d2?utm_source=android-share
Mileage: 72,968 km
First registration: 06/2016
Final price: € 19,999.-
jarnobakker zegt
@dunhozzie: en binnen een paar jaar hetzelfde bedrag kwijt zijn aan reparaties en onderhoud…
dunhozzie zegt
Dat zou kunnen. Toch denk ik dat je met een model van 5 jaar oud de kinderziektes al eruit hebt laten halen door de vorige eigenaren en dat je er nog een bak km bij kan zetten voor de echte problemen beginnen. Ik las tot mijn verbazing dat de diesel CX-5 ook niet betrouwbaar is, dat is ook wel jammer om te lezen.
net10 zegt
Eigenlijk zijn alle genoemde Japanse opties natuurlijk prima, bij de Nissan zou ik dan wel de 1.3 kiezen met 140 pk, dit is een hele zuinige, fijne, en betrouwbare motor.
Liefst jonger!!!:
Voor dit geld koop je ook een nieuwe of vrijwel nieuwe betrouwbare Dacia Duster ook geleverd op het voordelige lpg met 5 jaar garantie. En geen oude auto van 6, 7 of 8 jaar oud. Niet Japans maar wel heel veel auto voor het geld. En heel voordelig om te rijden.
dunhozzie zegt
Alleen zou ik die laten staan: https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898
sportabgasanlage zegt
Die laatste 2 sterren krijg je door actieve veiligheidssystemen zoals bijv voetgangersdetectie of een ongevaldetectie. Daar wordt je auto wel veiliger door maar echt heel belangrijk is ’t nou ook niet weer. Met de eisen van 3 jaar geleden haalt de Duster gewoon 5 sterren.
tvr1974 zegt
@net10: aan de Nissan zit weinig Japans.. behalve de naam.. in feite gewoon een Renault. Niet te vergelijken met betrouwbaarheid van de japanners
net10 zegt
@tvr1974 de Nissan Qashqai vanaf 2014 is wel heel Japans, behalve de 1.2 benzinemotor en 1.5 DCI diesel, de latere 1.3 benzinemotor is samen met Mercedes ontwikkeld. Wel gebruikte Renault in de Kadjar veel van de Qashqai. De later in 2016 geïntroduceerde Renault Kadjar was een goede auto waar je volgens de Consumentenbond geen buil aan kon vallen, de auto scoorde in het laatste onderzoek goed met een 7,9, ook de ANWB was in de Occasiontest zeer positief over de betrouwbaarheid. Zeker met de 1.3 motor koop je er een uit 2018 of 2019 onder de
€ 22.000. De getoonde andere Japanse auto’s zijn al best oud, en stevig aan de prijs.
vindik zegt
Beetje onaardig van de ‘verkoper’ 6 SUVs aan te bieden aan een klant die vraagt om een Crossover.
Moest meteen denken aan de Subaru Levorg.
Anders een 5 serie touring X-drive..
rutgerg zegt
@vindik: neehoor dit zijn allemaal crossovers. Bijna alle ‘suvs’ in NL zijn officieel crossovers, tiguan, X1, noem maar op. Echte Suvs hebben volgens de geleerden een onafhankelijk onderstel hoge bodemvrijheid en goede terreinprestaties net als bijv een echte pickup truck en zie je in Europa bijna niet.
vindik zegt
Dank je, weer wat geleerd.
Wat ik een SUV noem is waarschijnlijk meer een SAV. Zoals een X5, hoog op zn poten, aerodynamica van een tractor, vleugje uiterlijk van een terreinwagen, die vastloopt op de eerste zandweg…
En een slap aftreksel daarvan is dan een Crossover.?
rutgerg zegt
@vindik: tegenwoordig wordt t allemaal door elkaar gebruikt. Voor origine zijn auto’s gebaseerd op een personenauto een crossover en auto’s meer gebaseerd op een truck een suv, zoals een licoln navigator chevroler tahoe etc. Maar ook landrovers mercedes g klasse en datsoort spul volgens mij. Een X5 heet officieel een luxury crossover suv. Snap jij t nog ;-)
faalhaas zegt
En anders Yolo2: Mazda CX-9 3.7 GT-L Automaat 7 pers.
€ 21.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1659528778?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
The Stig NL zegt
@faalhaas: Echt een briljante auto is dat. Ooit als huur-bak gehad, trok er goed aan!
jarnobakker zegt
@faalhaas: ooit bijna gekocht. Helaas heb ik net zo’n vrouw als Nico…
nore zegt
Nobrainer, CX-5.
ar156sw zegt
Met drie groter wordende kinderen zijn dit, op de Jeep en Outlander na, allemaal wat krappe keuzes denk ik… Wij hebben een ‘19 CX-5 en hoewel het voor 2 volwassenen + 2 kids prima is, is het nou ook geen ruimtewonder. Met een derde kind zou ik het denk ik echt te krap vinden en ofwel een 3e zitrij willen, of een E-segment station (een E klasse of eventueel een V70 denk ik dan).
De 4WD is een leuke eis, maar beperkt de mogelijkheden enorm, ik zou toch erg hard nadenken hoe hard dat nodig is.
Een Peugeot 5008 of Skoda Kodiaq zouden in deze klasse een optie kunnen zijn, maar zijn te nieuw om im het budget te passen (of je hebt de vorige 5008 en da’s een mpv, als dat een optie is, zijn er wel weer betere keuzes).
Een Volvo XC70 zou denk ik ook een goeie match kunnen zijn, maar ook die valt met gewenste leeftijd em km stand ver buiten budget.
Conclusie: ik zou nog eens met elkaar om de tafel gaan wat nou echt de eisen zijn. En dan deze kopen:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-v70-2-5t-r-design-230pk-automaat-benzine-rood-b58d6788-416f-470f-ada3-13cfd903c8a9?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
DeWitteCondor zegt
@ar156sw: volledig eens. Ik begrijp de 4wd crossover eis ook niet als je een ruime, praktische auto zoekt voor 5 man. Volgens mij moeten ze even terug naar de basis en carrosserievorm heroverwegen
ar156sw zegt
@dewittecondor: Inderdaad. En als een volvo nog te flashy is en toch ook niet groot genoeg:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-espace-1-6-turbo-200pk-aut-7pers-intens-full-option-mas-benzine-grijs-39409803-55cc-44e9-9048-08fb1b1c38b3?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
bischero zegt
@ar156sw: mooi alternatief en beresterk. Gaaf dat ie rood is trouwens 👍
fiscaal zegt
Tegen het zere been van ieder hier, maar toch de Outlander en dan wél de PHEV. Verbruik op vakantie met dakkoffer en 120/130 op de snelweg, 1:12. Ruim, alle luxe, camera, piepers rondom, dab, bleutooth en vooral niets gaat kapot! ook na bijna 6 jaar niet.
laptom zegt
@fiscaal: wauw. Mijn Volvo van 20 jaar oud en 200pk rijdt op
DeWitteCondor zegt
Mensen met 3 groter wordende kinderen en die een praktische auto willen zouden zich niet blind moeten staren op crossovers. Als je ECHT ruimte wil (en niet geeft om de looks of imago) ga dan voor een MPV of een echt ruime stationwagen. Alle bovenstaande modellen, muv outlander en cherokee, zijn gewoon aan de krappe kant voor 5 man. Op de een of andere manier lijkt het beeld te bestaan dat crossovers ruim en praktisch zijn terwijl het merendeel dat juist niet is. Bovendien ook wel echt bejaardengebakjes muv Cherokee. Volgens mij moeten ze hun wensenlijst even heroverwegen
jarnobakker zegt
@dewittecondor: ik rij een ford S-max 2.0 ecoboost met 250 pk . die heeft me ongeveer hetzelfde gekost.
DeWitteCondor zegt
@jarnobakker: precies, een veel betere keuze als je t mij vraagt. Echt ruim, best prima om te zien en het rijdt ook goed
giertjuh zegt
Of een Hyundai ix35 https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/141359218/Android?s=101-50-30-16-1-4&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=
pivavar zegt
Zijn zeldzame mensen die de aanvraag hebben ingediend als ik de reacties zo lees. Willen gewoon van A naar B, veilig, beetje hoger op de poten, kids beetje de ruimte (3 kinderzitjes passen op de achterbank van een CR-V), beetje zuinig, van buiten niet te groot, hoeft niet te wereld te kosten, typeplaatje mag gewoon blijven zitten, niet te veel toeters en bellen, 4WD voor geen idee. Heel bijzonder, denk dat er weinig van deze modellen verkocht worden. Of wacht, inmiddels meer dan 9 miljoen CR-V’s verkocht…..
cloverleaf zegt
Infinity fx35
frank2b zegt
Grappig dat het niet lukt om de yolo een Japanner te laten zijn ….
saxoke zegt
Kia Sportage, Kia Sorento, Hyundai Tucson en Hyundai Santa Fe. Dat zijn de auto’s waar ik dan voor zou gaan. De vorige Santa Fe met de 2.2 diesel en 197pk is een erg fijne auto, niet de snelste maar wel heel erg aangenaam
Charles Taycan 4S zegt
Slaapverwekkend…. behalve die SRT….😜👌…en waarom geen Duits? Life is to short to drive boring cars!😉
red5 zegt
Life is to short to drive boring cars! -> Daarom geen Duitzzz!
Charles Taycan 4S zegt
Haha! @Red5, je weet niet wat je mist!👌😉
Pascal zegt
Ahja want de gemiddelde middenklasse Japanner stuurt en klinkt inspirerend zegt u? Nee je kunt veel van de Duitsers zeggen, maar ze hebben (net zo goed als de Japanners) zowel saai als ook het nodige leuke spul in het gamma.
jarnobakker zegt
@Pascal: niet in deze klasse..
inbedrijf zegt
Dus de beste man heeft een model 3 gekocht en was even vergeten dat hij al 3 kinderen had….. daarnaast volgens mij volstaat een Audi A6, pre facelift tiguan of vorig model q5. Volgens mij allemaal prima te koop voor 20 a 25k. Beter dan al die hokken behalve de jeep.
Johanneke zegt
De mensen willen een betrouwbare auto, dan moet je geen VAG gaan opperen.
Dutchdriftking zegt
Een Tesla voor de bijtelling en een Crossover voor je vrouw. Ik voel je pijn. Overtuig haar van een station en koop een S4. Beste manier om 20k uit te geven aan een auto.
thearchitect zegt
@dutchdriftking: de auto moet zéér betrouwbaar zijn, dat lees ik als ook als lage onderhoudskosten. Valt een S4 dan niet af?
DeWitteCondor zegt
@dutchdriftking: een S4 met 3 groter wordende kinderen? Moet er niet aan denken. Dan kun je net zo goed gewoon alleen in die Tesla blijven rijden. Doe dan aan A6 Avant. Daar kun je wat in stouwen
Dutchdriftking zegt
@thearchitect @DeWitteCondor : Zo betrouwbaar 400+ pk (een B8 met een chipje) gaat je nergens lukken. Relatief laag onderhoud (gezien de specs) en ruimer dan de genoemde cross-overs hierboven. Natuurlijk niet de aller verstandigste keuze, maar Nico moet ook genieten toch? Zijn vrouw zal na een rondje rijden wel overtuigd zijn.
thearchitect zegt
Uit dit rijtje de CX5. Niet uit rijtje: Lexus RX. Ga er één keer in rijden in je koopt er een. Waarom de RAV4 genoemd is weet ik niet, die auto heeft de binnenruimte van een Golf.
BerlingoHdi zegt
@thearchitect: stuurt zo’n Lexus niet ontzettend licht (is persoonlijk niet mijn ding dat gevoelloze).
rogerzz zegt
Een Nissan Qashqai 1.2 is wel echt een extreem zaaddodende manier om van A naar B te komen. Ritjes boodschappen/school en een keer schoonmoeder worden daar niet automatisch leuker van. Maar ‘Leuk/spannend/optisch fraai stond niet in de wensen zag ik, waarom 4×4 een must is in Nederland vind ik ook vreemd.
Die Mazda ziet er niet eens zo gek uit trouwens, maar japanners en interieurontwerpers.. net zo spartaans als de Renault en Tesla denk ik.
rogierio zegt
Of je koopt een Lexus RX450h die wat ouder is maar met 119k km pas net ingereden is… Zoals de mijne ;) https://www.autoscout24.nl/aanbod/-be1df2bb-ed71-5109-e053-0100007fc2d2
rogierio zegt
@rogierio: waanzinnig luxe auto zo als President uitvoering. Het is dat naast de Ipace lease de oprit nu te vol staat, anders ging hij zeer zeker nog niet weg…
The Stig NL zegt
@rogierio: Alleen die positie van het stuur doet me denken aan GTA V 😁
Graafke zegt
Onder de grand Cherokee kan wel een trekhaak! Er rijden er diverse rond in Nederland. De uitlaten worden wat verder uit elkaar geplaatst, zodat tussen de twee pijpen in een (afneembare) trekhaak geplaatst kan worden.
Aantal keer mee mogen rijden. Die hemi V8 is zalig.
escort77 zegt
@graafke: krijg je dan ook via de RDW een geregistreerd trekgewicht? Anders kan je die trekhaak alleen gebruiken voor een fietsendrager.
Graafke zegt
@escort77: jazeker. In tegenstelling tot wat in het bericht staat heeft de srt-8 wel een trekgewicht op kenteken. Ik dacht rond de 1.500-2.000 kg. Een non srt-8 heeft een trekgewicht van 3.500kg
slickrick zegt
Lexus LX470, nooit geleverd in Europa maar je kan hem makkelijk vinden in de VS of op mobile.de Kan je gedurende je leven niet oprijden
pivavar zegt
Niemand voor een Escalade? Is een Hummer niet te krijgen voor dat geld? Of een GL? Liefst met een V8. YOLO. En meestal je geld uitgeven ook.
sizedoesmatter zegt
Er werd een crossover gevraagd, vroeger was dat een opgehoogde station met 4wd; Subaru Outback met 2,5 is voor die prijs wel te vinden. Anders toch de Forester, maar sowieso Subaru! Wel eens vol gas gegeven op een rotonde met Awd? Op zo’n moment merk je het verschil. En natuurlijk bij prut of sneeuw.
subarusvx zegt
Voor 20K kan je af en toe wel een 3,6-liter Outback scoren, maar die moet je wel met een lampje zoeken. 3,6-liter Tribeca’s zie je ook af en toe, en die zijn ook goedkoper (die zijn wel duur in de MRB). Meestal is het ook import. Dan heb je een Subaru met de dikste motor die Subaru ooit heeft gemaakt (en hoogstwaarschijnlijk ook zal maken).