We gaan op zoek naar een relaxte, aparte cruisemobiel voor 10.000 euro.
Bij veel aanvragen zien we bepaalde wensen terugkomen. De wensen zijn dermate pregnant dat we ze eigenlijk eisen moeten noemen. Mensen willen graag iets dat goedkoop is, betrouwbaar en een beetje zuinig. Als het even kan ook compleet, jong, snel en dynamisch. Maar ja, je kan niet alles hebben. Daarom vonden we de aanvraag van Nico deze week zo origineel.
Hij rijdt zakelijk in een Volkswagen Golf GTD. Hij zelf was geen Volkswagen-man, maar de auto stond op de zaak. In plaats van een grotere auto met een kleinere motor, koos hij ervoor om deze verder te rijden. Volgens Nico is het een geweldige auto. Uitmuntende stoelen, een potige motor voor snelle tussenacceleraties en een ongekend laag verbruik. Dat ze daar niet meer reclame voor maken bij Volkswagen… Echter, de Golf GTD is alleen voor zijn werk. Hij fietst elke dag naar het hoofdkantoor en pakt daar de auto.
Echter, de laatste tijd werkt hij nog wel, maar is Nico veel minder vaak de deur uit dan voorheen. Ook is het openbaar vervoer minder toegankelijk dan vroeger. Kortom, Nico wil een eigen auto. Omdat het voornamelijk voor prive-ritjes is, mag het wel wat leuks zijn. Nico kan behoorlijk goed zelf sleutelen. Voordat hij verkoper buitendienst was, was hij 15 jaar lang automonteur bij een niet nader te noemen Italiaans merk. Daar schijn je het vak toch het beste te leren. Als prive project heeft hij een Alfa 156 waar hij zelf een gekietelde 3.0 V6 in heeft liggen. De auto die hij nu zoekt, moet totaal wat anders zijn.
Aparte oude cruisemobiel
Nico wil graag een ruime, comfortabele cruisemobiel die een beetje apart is. Dus met een eigen karakter. Het liefst ook wat ouder, want straks is het niet meer mogelijk om een leuke auto te rijden. Nico heeft een budget van 10.000. Meer is mogelijk, maar hij houdt liever de rest van het geld apart voor onvoorziene kosten (die je sowieso tegen gaat komen).
De wensen en eisen voor de cruisemobiel van Nico in de bekende tabel:
Huidige/vorige auto’s | Alfa 156 V6 3.0, VW Golf GTD (Lease) |
Koop/Lease: | Koop |
Zakelijk/Privé: | Privé |
Budget: | 10 mille (de rest voor onderhoud) |
Jaarkilometrage | 5.000 tot 7.500 per jaar |
Brandstofvoorkeur | Benzine, eventueel LPG |
Reden aanschaf nieuwe auto | Leuke ontspannen en aparte cruisemobiel voor erbij |
Gezinssamenstelling | Vriendin, geen kinderen |
Voorkeursmodellen | Verras ons maar |
No-go | Heb al veel Alfa Romeo en Lancia’s gehad, dus het mag wel iets anders zijn. |
Cadillac Eldorado TC
€ 8.999
1995
165.000 km
Deze auto moet je enkel en alleen aanschaffen vanwege de motor. De Northstar is namelijk een ware parel. Het blok klinkt heel erg goed, niet direct Amerikaans. Dankzij de vier bovenliggende nokkenassen is het ook niet direct een eenvoudige Chevy V8. Helaas worden wel de verkeerde wielen aangedreven, namelijk de voorwielen.
Dat kwam nog uit de tijd dat achterwielaandrijving levensgevaarlijk was. Echter, het maakt niet uit in de Eldorado TC (Touring Coupé), want alles staat in het teken van cruisen. Je rijdt deze auto op koppel, niet zozeer op vermogen. Als je wil kun je overigens nog behoorlijk planken met deze auto. Want met 305 pk kun je nog behoorlijk wat weggebruikers verrassen met de voorwaartse drang.
Rover 827 Coupe
€ 8.950
105.000 km
1992
We gaan even lekker obscuur verder. De Rover 827 Coupe is een auto die nieuw bijna niet werd verkocht in Nederland. De auto was een product van de samenwerking met Honda. Onder de kap ligt dan ook geen KV6-motor, maar een C27A van Honda origine. Je zou het niet zeggen, maar dit apparaat is bijna 4,90 meter lang. Met recht een slagschip.
Het rijdt echter behoorlijk direct, bijna tegen het stugge aan. De wegligging van de Rover 827 is niet onprettig, maar misschien niet wat je direct verwacht van een groene Britse coupé met beige lederen bekleding. Dat is een beetje een vreemde combinatie. Het is wel een bijzonder fraaie verschijning. Natuurlijk is het geen nieuw ontwerp, maar het cleane design komt bijzonder fris over.
Nissan 300ZX V6 Turbo 2+2 (Z31)
€ 9.500
1989
95.000 km
Kleine bekentenis: jarenlang was de Nissan 300ZX mijn favoriete auto. Dat was dan alleen wel de Z32 en niet deze Z31. Deze 300ZX was te zwaar, had te weinig vermogen en was te zompig. Dit was duidelijk een betaalbare sportieve coupé voor de Amerikaanse markt. Dus meer een complete en comfortabele cruisemobiel dan een Japanse E-Type. Dat is op zich helemaal niet erg, het gaat meer om je verwachtingspatroon.
Als je in het budget zoekt, kun je beter een nette Z31 zoeken dan genoegen nemen met een Z32 die in je budget valt. Als rijdende tijdmachine is deze 300ZX Turbo ook veel beter geschikt. Je waant je meteen weer in de jaren ’80. Jan Hammer op de radio, matje in je nek en een vetkuif. Meer heb je niet nodig. Qua techniek zijn ze behoorlijk betrouwbaar. Met name in de VS zijn onderdelen nog goed te verkrijgen. Al met al een vrij verstandige optie.
BMW 633 CSI (E24)
€ 9.750
1978
170.000 km
Minder verstandig, maar minimaal net zo gaaf is de BMW 6 Serie. Jarenlang was het een enorm foute auto. Een beetje zoals de 6 Serie (E63) dat nú is. Maar naarmate de jaren verstrijken wordt duidelijk dat de 6 Serie Sharknose een zeldzaam mooie automobiel is. De schuine neus, de dubbele koplampen, de hofmeester knik, de subtiele grille en de fraaie BBS-wielen maken het plaatje compleet.
Vroeger konden ze erg goede auto’s ontwerpen bij BMW. Motoren ook, trouwens. De zes-in-lijn is een absolute parel. De motor loopt erg fraai en geruisloos. Het ding zuipt wel als een tempelier en qua prestaties moet je er niet te veel van verwachten. Vroeger was dit een vlotte auto, tegenwoordig niet meer. Dat maakt niet uit, want rijdend in een 633 CSI voel je je de koning te rijk. De auto is luxe genoeg om comfortabel te cruisen, maar zeker in combinatie met de handbak ben je nog wel 100% zelf aan het rijden. Houd er wel rekening mee dat deze auto’s erg oud aan het worden zijn. Daar hoort een bepaalde mate van zorg bij.
Maserati Biturbo
€ 8.900
1986
100.000 km
Als we het dan toch over zorg hebben… Meer zorg dan een Maserati Biturbo gaat een auto niet nodig hebben. Deels franse, deels Italiaanse techniek met een Argentijn aan het roer. Het is het recept voor onbetrouwbare auto’s en potjandorie: dat klopt ook. Gelukkig heeft de tijd wat wonden geheeld. De reden is vrij eenvoudig: de Biturbo’s waar goed is voor gezorgd zijn nog overgebleven.
Daarnaast: alle auto’s van deze leeftijd moeten nu eenmaal goed verzorgd worden. De Biturbo is een aparte auto. Het uiterlijk is strak en eenvoudig. Bijna te simpel. Het interieur is weelderig en kitsch. Om te rijden is het wel avontuurlijk, maar het is een beetje onduidelijk welke kant de auto op wil. Het is niet de beste relaxte cruisemobiel, maar ook zeker geen nerveuze sportwagen.
Subaru SVX
€ 11.500
1992
140.000 km
Kijk, zelf wil je graag een klassieker. Maar wil je vrouw niet veel liever een keer op vakantie? Of een keer lekker uit eten? Misschien zijn er andere huishoudelijke uitgaven die nodig zijn. Met een Subaru SVX is het namelijk allemaal mogelijk! Voor zover mogelijk, is dit een erg betrouwbare klassieker. Uiteraard zijn er wel dingetjes waar je op moet letten. Roest kan weleens opspelen en en de automaat is ook niet onverwoestbaar. Let ook goed op beschadigingen.
Onderdelen kunnen erg lastig zijn om te vinden en de prijzen zijn soms onredelijk hoog. Verwacht geen sportieve Skyline GT-R ervaring qua rijden. Het is voornamelijk een comfortabele cruiser met veel reserves. De genoemde automaat is een beetje een onding. Voor op de snelweg prima, maar op bochtige binnenwegen reageert ‘ie te traag en zijn de overbrengingen te lang. Rustig aan doen en lekker die zescilinder boxermotor het werk laten doen.
YOLO: Jaguar XJS V12
€ 9.300
1985
99.650 km
Zelfs een perfect onderhouden XJS V12 met sluitende historie én lage kilometerstand, is een garantie voor een lege bankrekening. De Jaguar XJS was bij de introductie een ongeliefde auto. Het was de ‘vervanger’ van de Jaguar E-Type, iets dat er niet in ging bij mensen. Alsof Ray en Anita vervangen zouden worden door twee blonde zangeressen. Oh. Enfin, terug naar de XJ-S. Het is in zijn eigen recht een geweldige cruisemobiel.
Alles staat in het teken van comfort. De V12 is er enkel om soepel te lopen en extreem veel te verbruiken. Je zit weliswaar laag, maar wel erg comfortabel. Het is typisch zo’n auto waarmee je dwars door Europa wil toeren, mits je niet met pech langs de weg komt te staan (of zonder benzine). Ook hierbij geldt: als je er niet veel in rijdt en voldoende onderhoud pleegt plus een beetje liefde, kun je een eind komen met zo’n Jaaag.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Johanneke zegt
Wat een ongelooflijk vette auto’s. Die Maserati zou ik echt niet aandurven, voor de rest, pareltjes. Ik hoop dat je iets moois vindt, en het op de weg houdt met veel plezier.
por100 zegt
Leuke zoekopdracht en leuke lijst. Echt voor mijn tijd merk ik wel, maar mijn vroegere baas had een 5.3 xjs. Met inderdaad een idiote vraag naar onderhoud, toch was het machtig rijden met zo’n ding. Had net mijn rijbewijs en mocht dat ding en 3 man personeel naar het casino in zandvoort rijden tijdens het bedrijfsuitje, zeer vermakelijk.
Ik geloof dat de later 6.0 het een stuk beter deed, maar waarschijnlijk gaat het dan van extreem onderhoudsgevoelig naar ruim onderhoudsgevoelig.
zeilboot zegt
Ik zou zelf een Citroën DS overwegen met deze zoek eisen. Zeer apart en rijdt super. Zelfs op de snelweg. Uit dit rijtje denk ik toch de BMW maar dat is meer omdat ik die echt schitterend vind. Zeer leuk om zo’n auto te kiezen.
Pallas zegt
@zeilboot: 10k is wat te weinig voor een goed exemplaar helaas
frederik zegt
@pallas: Een CX zou wel kunnen. Ik heb nog een GTi te koop staan. :)
ouwedibbes83 zegt
@pallas: het aanbod in Duitsland vd E24 is best groot, maar met 10K als max shop je idd in de onderste regionen vh aanbod. Daar moet iets bij voor een netter exemplaar. Het liefst ook de 635 CSi en dan van ‘82 of later
r525 zegt
Zijn sommige van deze auto’s niet wat oud om het hele jaar buiten te staan? Kan met niet voorstellen dat zo’n Maserati of oude 6 serie er beter van wordt.
Voor dit geld zou ik zelf lekker een Amerikaanse cruiser uitkiezen. Een nette Crown Vic of Grand Marquis van rond 2003 moet best lukken. Dan loop je ten minste ook niet leeg op onderhoud.
pitapita zegt
Zat ik ook net aan te denken. Uit de US is veel te halen uit vele decennia, veel importspecialisten, techniek en onderdelen te overzien.
Keuze te over, je kunt het laten afhangen van je favoriete film of tv-serie. Ik noem maar wat: een copcar/NY taxi (Crown Victoria), Thunderbird, Bronco, Suburban, Wagoneer, Lincoln Coninental of als je echt apart wil zijn: El Camino
posthumus zegt
Wow! Een lijstje met een Bi-Turbo erin is al fantastisch, maar dat het dan ook niet eens de YOLO-optie is…
net10 zegt
De voorbeelden zijn vind ik toch wel erg oud. Beter opties lijken mij de zeer degelijke en betrouwbare Renault Laguna Coupe.
Of wat duurder om op de weg te houden maar best goed en betrouwbaar, een Jaguar XJ of een XK.
En als je Italiaanse auto’s leuk vindt kijk dan eens naar een Alfa Brera of een 159 met 1750 TBI motor.
En mijn YOLO is dan de Maserati 3200 GT.
bvlagusta zegt
@net10: een 3200gt vind je bij (totaal) niet binnen het budget. Wel inderdaad een droomauto.
Een Alfa heeft hij al als ik de aanvraag lees ;)
bakboord1 zegt
Renault avantime.
Nog steeds een bijzonder ontwerp en totaal onthaastend om te rijden. Comfort met de hoofdletter C!!
zeilboot zegt
Oei die zijn wel heel onbetrouwbaar.
jvthof zegt
@zeilboot: ivm met een xjs v12 is alles betrouwbaarder :p
tenaci zegt
We een heerlijke opties. Mooiste advies in tijden. Ik zou voor de Subaru gaan. Geweldig mooi, betrouwbaar Japans en een fantastische 6 cilinder boxer. Daarbij een stuk exotischer dan dat andere merk met 6 cilinders boxers waarbij je voor dit geld misschien net een homokineet koopt.
Pascal zegt
Zonder twijfel de BMW, da’s nog zo’n echte met ronde koplampen heerlijk.
eklasse zegt
@Pascal: voor dat geld sowieso! Maar ik vrees dat het dan een schuurvonds wordt zonder motor en interieur.
ouwedibbes83 zegt
@eklasse: in Duitsland zie ik best aardige voor 12-15K staan. Oordelend op de foto’s, omschrijving en aanbieders lijkt me dat geen onhaalbare prijs voor een aardig exemplaar
eklasse zegt
@ouwedibbes83: ja, dat is dan ook 20 tot 50% boven budget en dan moet hij nog naar NL.
Ik denk ook niet dat ze onbetaalbaar zijn maar voor 10k krijg je ze niet (meer).
Edge zegt
Valt een Mercedes SL van de R109 niet binnen het budget? Dat is ook zo’n heerlijke cruiser die net als de 6-serie het foute voorbij is en nu gewoon mooi oud wordt, zeker als je hem in een subtiele kleur met niet al te grote velgen neemt. Heb je meteen het voordeel dat je in de zomer open kunt rijden, terwijl in de winter de hardtop erop kan.
mark383 zegt
Bedoel je niet de R129? Zo ja, helemaal eens!!
Een net exemplaar voor 10k is echter lastig. Voor ongeveer 12k staan er in Duitsland echter wel hele nette R129’s te koop.
hans75 zegt
Als je al Alfa’s hebt gehad.. wil je zeker niets anders… snap dus jullie redenering niet…
Als cruisemobiel zou ik in zijn geval op zoek gaan naar een 166 met een 3.0 of 3.2… als je goed zoekt vind je een vers exemplaar met weinig kilometers…
Ik heb zelf net een GT youngtimer gevonden…, heb dat vroeger ook jaren gereden en was vergeten hoe mooi ze zijn… 15 jaar oud, maar voelt als een nieuwe auto.., na de 2Din audio upgrade..
SpiderIV zegt
@hans75: leuk! Die GT met busso neem ik aan. Die 166V6 32 als dagelijks vervoer bevalt me idd uitstekend (en ik sleutel niet)
cloverleaf zegt
350z
XJR
330ci
205GTi
The Stig NL zegt
@cloverleaf: 350Z is toch echt meer een sportwagen…
cloverleaf zegt
@00carguy00: 7500km per jaar kun her makkelijk in cruisen ;). Deed toch 15k per jaar!
deSjonnies zegt
Op marktplaats staat een CX 2 te koop uit Belgie met wat werk en in Berlijn, Duitsland een 604 V6 100% orgineel oorspronkelijk afkomstig uit Valencia.
kniesoor zegt
Als cruisen het belangrijkste Leitmotiv is, lijkt een Amerikaan me de meest voor de hand liggende keuze. De slagschepen uit de VS zullen waarschijnlijk over niet al te lange tijd een ding van het verleden zijn, dus als je die ervaring nog eens wil hebben, is het nu de tijd om toe te slaan.
W115 zegt
Een willekeurig bejaarde Citroën does the trick.
dees zegt
Met Amerikaanse bakken met een Northstar wel even kijken of het een van de laatste versies is of een van de probleem motoren
bernoulli zegt
Voor 10K koop je een hele knappe Renault Laguna Coupé 3.5 V6. Dat zou mijn keuze zijn. Wordt vanzelf ouder.
woertquattro zegt
De Subaru is denk ik de meest praktische, betrouwbaarste en leukste auto om dagelijks nog mee te rijden
E34M5Touring zegt
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1651713993-peugeot-605-3-0-24v-sv-bj-1990.html?previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1650953228-chevrolet-impala-1976-5-7-lpg-oldtomer-inruil-mogelijk.html?previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1654846769-ford-ltd-crown-victoria-lx-5-0-efi-v8-youngtimer-1991-incl.html?previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1653164203-nissan-300zx-300-zx-2-2-nl-auto-1e-eig-160-000km-handgescha.html?previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1644843225-cadillac-fleetwood-brougham-als-nieuw-uniek.html?previousPage=lr
pier zegt
Lekkere uitvoering zeg die 605!
ar156sw zegt
@pier: Heel gaaf inderdaad! Een nette XM met V6 zou wat mij betreft ook nog een leuke franse optie zijn…
freshlife zegt
Bmw 130i dan? Niet superoud maar wel eenn future classic
porker zegt
@freshlife: briljante auto maar wel super stug in M uitvoering. En als je stapvoets door je brave buurt rijdt schreeuwt iedereen dat je scheurt, door de donkerbruine brul. Had ik m maar nooit weggedaan.
babybenz zegt
@freshlife: Een 1-serie als oude cruise mobiel 😂
Robert zegt
Lekker verzoek, dit en een heerlijk lijstje als uitkomst. Ben gelijk ff wezen kijken op Marktplaats en vond o.a. nog wat alternatieven:
Porsche 924 2.5
Volvo C70 2.5T
Mercedes-Benz SLK, CLK
BMW Z3 Roadster
BMW 3 Serie E30/E36 div. uitvoeringen
porker zegt
Daaaar issie weer maar echt een aanrader, ik heb hem zelf paar jaar zakelijk gereden: 540i E39. Pareltje. Snel, comfortabel, nog steeds mooi en ooit als petrolhead een keer een E39 hè!
ouwedibbes83 zegt
@porker: kun je een knappe 540i halen voor 10K? Of heb je er dan eentje met achterstallig onderhoud? Soms maken ze de grap dat niets zo duur is als een goedkope BMW.
toyotafortuner zegt
De Eldorado is hartstikke leuk. Maar de Northstar motoren waren alleen wel zeer problematsich. Ik noem onder andere problemen met z’n koppakkingen en zelfs scheuren in t blok.
Sure, Cadillac probeerde van de Northstar een moderne motor te maken. Maar t werd juist een totaal onbetrouwbare
nicolasr zegt
Ik heb nog ergens in een opslag zo’n Jaaaaag XJ-S met 5,3 liter V12 staan. Leuk ding, maar het verbruik was echt dramatisch. Het kostte me in 2016 -toen ik er voor het laatst in heb gereden- 20 euro om van Laren naar de stalling in Osdorp te komen. Over de snelweg. Met 100 km/u. Dat ding zoop zo verschrikkelijk, niet bij te houden.
Ik kan me een Amerikaanse review uit de jaren ’80 herinneren van die auto. Dat was de tijd dat de V8’en uit Muricaaa ook niet bepaald zuinig te noemen waren. Maar de meneer die de review deed merkte op dat het weliswaar een fijne auto was, maar dat Jaguar wel iets aan het verbruik moest doen. Dat lag schrikbarend hoog, vond hij.
Zegt alles volgens mij.
vaakbenjetebang zegt
@nicolasr: ja, die dingen kunnen ongenadig zuipen. Vooral een pre-HE is echt een drankorgel van jewelste. De HE (voor High Efficiency, jaja, Britten en hun humor) is op dat gebied iets minder ernstig maar alsnog een redelijk ongekende zuipschuit.
911targa zegt
Als je Laren GLD bedoelt (Loarn) valt dat eigenlijk best nog wel mee!
nicolasr zegt
Helaas was het Laren NH… ;-)
granturismocollector zegt
Cartrek heeft me geleerd dat de Northstar een tikkende tijdbom is 😂
jmeverts zegt
Kan niet anders dan een laatste generatie Volvo S80 aanraden met liefst een 5 cilinder. We noemde onze altijd de ‘lounge-bar’ omdat ie zo relax reed.
faithnomore zegt
Paar leuke auto’s in de lijst. Maar de eerste 2 zijn toch nogal drama’s. Die northstar V8 zou uitzonderlijk onbetrouwbaar zijn en dan op de voorwielen … een een totaal niet bijzondere maar ook wel onbetrouwbare rover zou ik niemand aandoen. Doe mij maar de bmw of de jappen.
mark383 zegt
De Rover 827 werd gebouwd in samenwerking met Honda. Heel betrouwbaar dus, mits je een exemplaar hebt met een Honda motor. Volgens mij is de coupe alleen geleverd met een V6 en was dat altijd een Honda motor. Altijd doen dus! :)
vaakbenjetebang zegt
Zo’n Jaguar 5.3 V12, dan heb je inderdaad wat te sleutelen. In mijn wat jongere jaren kwam ik ieder weekend langs een huis waar dan een oudere man vrijwel altijd met de garagedeur open aan een XJ-S met die motor bezig was. In de 3 jaar dat ik hem zo bezig heb gezien heeft het ding werkelijk nooit goed gelopen. Er was schijnbaar altijd wel iets met òf het brandstofsysteem, òf de ontsteking, en soms ook met beide. De man liet zich niet door de draken van Lucas verslaan, maar het ding vereiste nogal wat toewijding. Denk wel dat het, als het eenmaal rijdt, een fantastische cruiser is – maar een 4.0 is dat ook. En die rijdt met wat minder moeite en op heel wat minder benzine…
mark383 zegt
Mij valt altijd op dat er relatief veel XJ-S’en worden aangeboden op autoveilingen. Niet zonder reden denk ik… Wel een fantastische cruiser (als ie rijdt).
camber24 zegt
Op de een of andere manier moet ik bij de term cruisemobiel direct denken aan Jaguar. Maar dan aan oudere modellen XJ, S-type (zowel het origineel als de remake), en MKII. Heerlijk
vegelien zegt
De Northstar blokken in de Cadillac staan alleen niet echt bekend om hun betrouwbaarheid. Werden van begin tot eind geplaagd met koppakking problemen. Zelfs nadat GM aanpassingen had gedaan om dit te voorkomen.
grandvitara zegt
Oei oei het is dat deze man een paar handige handjes heeft want een Maserati, Rover en Jaguar dat zij regelrechte projecten. Bij alle drie ga je 100% zeker mechanische meer vooral elektrische problemen krijgen. Dit is een van de meeste slechte adviezen ooit. Het zou de slechtste zijn wanneer de Velsatis en Avantime waren opgenomen in de lijst.
Robert zegt
@grandvitara: bij die Rover valt dat nog wel mee hoor. Deze stamt uit de tijd dat de Britten blind vertrouwden op de Honda techniek.
Dat gezegd hebbende, z’n Japanse broer, de Honda Legend, past ook naadloos in het bovengenoemde rijtje. Alleen… vind er maar eens eentje.
vaakbenjetebang zegt
Wat zou een Renault 25 V6 Turbo nog kosten (als je er een kunt vinden)?
jvthof zegt
@vaakbenjetebang: laat mij maar weten als je er 1 vind🤩. Opgegroeid op de achterbank van een 25 limousine. Heerlijke vertoeven
mark383 zegt
Haha, ik kwam bij de Maserati Biturbo en toen moest de Yolo nog komen… :D
Grappig genoeg had ik ongeveer een jaar geleden dezelfde eisen en budget. Het is uiteindelijk een hele nette Mercedes W124 coupe geworden. Comfortabel, lekker degelijk en toch een beetje apart (de coupe mist een B-stijl). Heel erg tevreden met die auto.
Verder stonden toen op mij lijstje: Volvo 780, Renault Laguna Coupe, Honda Legend Coupe, Lancia Kappa Coupe, Peugeot 407 coupe.
Uiteindelijk ben ik vooral voor de het interieur van de W124 gevallen. Schitterende jaren 80 degelijkheid.
eklasse zegt
@mark383: goede keuze!
pitapita zegt
Oehh netjes hoor. Met van die veiligheidsriemen die je elektrisch aangereikt worden
nord zegt
Fantastisch lijstje, een of andere rommelporsche 924 928 of 944 zou ik er ook aan toevoegen.
Ja natuurlijk zijn het allemaal auto’s waar aan gesleuteld gaat worden maar mijn eigen ervaring is met dit soort auto’s is dat alleen jij er op vooruit gaat en niet je uitlachende buurman of betweterige oom op je verjaardag, die je probeert te behoeden voor je ondergang.
Je leert probleemoplossend na te denken en doet wat sleutelervaring op. Je voorziet je garage van wat mooi gereedschap, je leert vakmanschap in de auto-industrie te waarderen. En dat gaat echt niet alleen over betrouwbaarheid. Er is zoveel meer dan dat gezeur van je buurman of je oom. En het is echt niet zo heel lastig, beetje sleutelen. Gewoon een goed handboek erbij en je handen durven vuil te maken.
Ik heb mijn 1969 giulia van hier naar de etna gereden, targa florio gedaan, millemiglia heen en terug. Het was fantastisch, enkele reparatie hier en daar maar voor de rest een groot avontuur.
Kan iedereen aanraden om die Jaguar of triumph te kopen, ja zelfs een kever moet leuk zijn voor de juiste persoon. En een dikke vinger naar al die zeurpieten die alleen maar over betrouwbaarheid kunnen zeiken en zelf nooit een stap verder gaan.
mark383 zegt
Verschil is wel, dat dit een soort van dagelijkse auto moet zijn en geen hobby auto. Beetje lullig als je niet naar je doodzieke oud tante kan omdat je net even bezig was je remleidingen te reviseren…
PS: de 928 voldoet aan de eisen en is fantastisch, maar een goede is helaas behoorlijk veel duurder geworden dan 10k. En ook een soort van Yolo, gezien de complexe techniek. Een 924/944 zou misschien nog wel kunnen voor dit budget, maar is niet echt een cruiser…
amsterdam zegt
Ik wil ze écht allemaal
faalhaas zegt
Een S600 of CL600, veel comfortabeler kan je het niet krijgen.
mark383 zegt
Een W140 voor 10k is best wel een gok. Dat zijn niet de exemplaren met een sluitende onderhoudsgeschiedenis en een verifieerbare kilometerstand. Dikke kans dat je aan de beurt bent voor de kabelboom en wie weet wat nog meer. Nette exemplaren beginnen een beetje bij 15k.
Overigens, als de W140 een Yolo is, dan is de S600 met M120 V12 de Yolo van de Yolo’s. Die zou ik alleen kopen om m’n vrienden te laten zien dat de motor kan starten met een euro rechtop op z’n kant… Beter dan toch de S500 M119 V8. Goed genoeg!
ar156sw zegt
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-cx-2-5-gti-unieke-cx-benzine-wit-88be7846-86d3-4e56-8e0f-10e571b5355a?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-xm-3-0-v6-ambiance-diravi-org-nl-benzine-groen-49d884eb-dc71-42f4-b970-e337465cfc65?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevrolet-corvette-corvette-5-7-convertible-benzine-zwart-4e4b8cb0-e513-8a52-e053-0100007f01ee?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-others-560-sl-aut-cabrio-leder-hardtop-benzine-wit-cba3797c-577f-44d8-be42-3d6fe4cdd7f2?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-bronco-xlt-4×4-5-0-v8-automaat-benzine-rood-cb1903af-638f-4b21-80aa-83218077f456?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-xj-4-2-benzine-groen-7f199261-723f-491f-b867-c02cffb1d410?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevrolet-corvette-usa-1-yz-87-benzine-wit-634bd60f-47b6-4256-a88a-6ae1c5d67aae?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-924-s-2-5-benzine-grijs-fea33cb5-3a81-d301-e053-0100007f5dab?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab-9-3-2-0t-aero-210-pk-96-144-km-benzine-grijs-3d8b59b9-eafb-0b1d-e053-0100007fcf10?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-sl-300-sl-benzine-wit-84cf8e94-9207-4790-ae0b-2752f1dc9173?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
En zo kan ik nog wel even doorgaan… leuke zoektocht!
mondial zegt
Sl r129 ?
pier zegt
Jaguar XJ6
607 3.0 V6 ( dan houd je genoeg reserve over voor onderhoud)
Volvo 960 3.0
Citroen CX (staat een fraaie voor 10k in Boxmeer)
Een Willekeurige Cadillac
YOLO: Rolls Royce silver shadow 1968
pignon zegt
Omdat ie toch al op Italianen valt: gamma coupe. Of iets moderner: Citroen C6
MaartenD zegt
Ik was voor de Mercedes Sec gegaan
wigboldus zegt
Oud een apart, moet dan direct een een Saab.
900 turbo of 99 turbo
https://www.autowereld.nl/saab/900/s-2-0-aero-33728765/details.html?_ga=2.260352397.122861685.1611473795-219393429.1610140195
https://www.autowereld.nl/saab/99/turbo-16s-aero-uitvoering-33659432/foto.html
Auto met karakter, uniek design, heerlijke motor, en wordt ook wel de Zweedse Porsche genoemd ;)
spidermann zegt
Fiat 130 Coupe
Peugeot 504 coupe
Alfa 6
racerx zegt
Een mooie Jag XJ vanaf 2001, dat zou mijn keuze zijn.
Graafke zegt
Gaaf ding zeg die subaru
Rob zegt
Jaguar XJ-S is natuurlijk een geweldige machine. Wel zorgen dat je hem droog weg kunt zetten! Dan blijven ze met een beetje geluk mooi ;-)
Verder staan er wel wat oude beestjes tussen. Leuk, maar moet je ding zijn. Als dat je ding is; FIAT 130 Coupe. Beetje een vergeten FIAT, maar werkelijk een plaatje! Mooie tegenhanger voor de BMW 6-serie.
Als het toch wat moderner moet zijn; Renault Laguna Coupe. Klassieker in wording.
audiA41.8TFSI2013 zegt
Mercedes 300 CE W124. En als het meezit een Mercedes 320 CE W124. Betrouwbaar, zes cilinder, rijdt goed en tijdloos.
cossiekiller zegt
Een goed onderhouden exemplaar van de Subaru SVX in parelmoer wit. Mooier wordt het niet.
audiA41.8TFSI2013 zegt
https://www.dunnewind.nl/aanbod/subaru/svx/subaru_svx_coupe_3_3_v6_awd_230pk-2174620.html
Is dit wat?
mercs zegt
Doe het niet : die caddy met northstar. Het is niet de vraag of, maar wanneer de koppakking er uit vliegt. Echt, motorisch een ramp.
En de rest, zou ik ook niet doen. Kies voor een Ford Thunderbird. Is iets recenter, maar heeft wel de looks en de feeling van old skool Amerikaans comfort en luxe. Alternatief zou ik zeggen om een Buick park Avenue te nemen met 3,8 motor. Zeer betrouwbaar en rijdt heerlijk om te cruisen.
tmenges zegt
Volvo 780 bertone
sudbina zegt
Maserati BiTurbo natuurlijk! Guilty pleasure die dingen.
punt666 zegt
Ging op zoek naar een CX GTi turbo 2. Power, lekker anders en heerlijk cruisen.
Of een Renault 25 V6 (Turbo) of Peugeot 505 V6 of wanneer het iets nieuwer moet zijn een XM V6 of Safrane Baccara of 605 V6.
Of een oude Senator 3.0 24v ofzo
Van dit rijtje ging ik voor de BMW
mark383 zegt
Er staat toevallig een mooie Rover 827 te koop: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rover/m1642423316-unieke-rover-827-coupe-met-102-000-km-uit-1992.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618