Vorig jaar rond deze tijd liepen we op de London Motor Show rond, waar we de lancering van de Opel Insignia meemaakten. En ja, er waren ook babes.
Over babes gesproken: we zagen een heus catfight tussen Danica Patrick en Milka Duno gebeuren. Maar dat was niet het enige dat ons op het puntje van onze stoel wist te brengen: zo reden zowel een Murciélago als een M3 een huis binnen. Top Gear Magazine sloopte een GT-R, prins Marcus reed z’n Gemballa Mirage GT naar de galemiezen en iemand kwam 2.248 km ver op één tank. Bovendien werden een Audi Q7 en een Fiat 500 tegen elkaar aan gezet.
BMW bleek het groenste premiummerk te zijn (vandaar die plannen voor hybride M-modellen), terwijl Mercedes Aston Martin voorbijstreefde als coolste merk. Om dit te vieren gooiden ze er meteen maar een powerballad tegenaan. De nieuwe Lotus bleek Evora te gaan heten, de Renault Mégane R26.R was officieel en we konden eindelijk alle specs van de Chevrolet Camaro aan je tonen.
Echt bijzondere voertuigen zagen we ook vaak genoeg langskomen: wat te denken van de Paintball Panzer tank, de nieuwe Attack Kitt, de bizar snelle IFR Aspid en deze aparte Corvette? Het Japanse WALD was lekker bezig met een onooglijke C-klasse en een M5. Ook de laagste VW-bus ter wereld mag niet ontbreken.
Tevens werd bekend dat Porsche Volkswagen mocht kopen (dus…). Iemand dacht na over een Nissan GT-R cabrio en Suzuki won Pikes Peak. Ondertussen besteedden wij even aandacht aan de prachtige Citroën CX.
Nieuws uit eigen land was er ook. Zo zou de digitale flitspaal voor minder bekeuringen zorgen, riep de ANWB dat we vooral veel toeren moesten maken en werd er geëmmerd met lagere kilometervergoedingen. Ook werden de benzineprijzen in twijfel getrokken en kochten we vier keer zoveel hybrides. Gelukkig kon dat weer goedgemaakt worden met een burnout voor Tuschinski.
GTRSPEED zegt
huh iemand moet eens zijn ogen open doen of …. deja vu :p
toyotaprius zegt
Iemand anders nog?