Uit de mailbox:
Vrienden van mij werken aan de haven in Antwerpen en hebben vorige week een autoboot uitgeladen die vol gestouwd was met exotische auto’s. Er staan volgens mij ook enkele bij die nog niet op de markt zijn, zoals een BMW 1-serie cabrio en een Mercedes SL63 AMG. Mischien iets interresants voor op de site?
Sinds wanneer worden nieuwe auto’s uit Duitsland verscheept naar België?
Het is zeer waarschijnlijk dat deze boot uit de Verenigde-Staten komt met de auto’s van het afgelopen beursseizoen aldaar, waaronder de New York Autoshow 2008 en misschien zelfs nog een restje van de IAA 2007.
Met een beetje geluk sturen de heren op de foto binnenkort een rijverslagje van bijvoorbeeld de Phantom Drophead Coupé of de Mercedes SL63 AMG. Scheelt ons weer werk ;-)
Hieronder een kleine selectie van de foto’s. Bekijk de hele gallery met 162 foto’s hier
Bohica zegt
1 serie cabrio staat gewoon bij de dealer hoor heb er zelfs van.
Gaat om een witte 120i.
Bij eventuele verzoeken zet ik ze online.
Lone Racer! zegt
Haha Big Pimpin!
Wel geinig dat de autos uit duitsland verscheept zijn.
Stefan zegt
Geen verkeerd baantje!
Alwood zegt
jammie! echt feest om dat allemaal de boot uit te rijden :o :D zie er ook een hoop import tussenstaan :P benieuwd waar die supra heen gaat!
carsofcoolhaven.nl zegt
Natuurlijk wel weer jammer dat je over het algemeen boten vol met Kia Rio’s moet lossen, maar dergelijke auto’s zijn wel weer leuk. Zit wel spannend spul tussen, kan er niet ‘wat van de boot vallen’? ;-)
Didier zegt
foto 153 is de mooiste ! … :P
en foto 134/135 … hoe krijg je daar nu zo’n deuken in ? … iets op laten vallen ?? :shock:
yannick zegt
woooooow dan wordt zo’n job natuurlijk wel leuk :-)
maar ik denk dat die bijna allemaal voor de Amerikaanse markt zijn?
kan dat ? aan die lichten (bmw’s) en sommige opties te zien maak ik dat er toch uit…
zalige auto’s die jappen en die duitsers hmmmm
die gransport van maserati is hier in belgie al uitgemolken vind ik.
achter ons in schilde is er een lagere school waar voornamijk rijke mensen hun kinderen naar school laten gaan… als je’r voor bij rijd na schooltijd zie je soms 3 (!!!) gransports, 2 ferrari’s talloze porsche en bmw’s etc etc…
echt ni normaal…
ohja nog een vraagje…
het gebeurd naar het schijnt soms dat die mannen die de boel in- en uitladen
soms al eens ergens tegen aan rijden met een pertotalle tot gevolg…
zijn die dan echt helemaal verzekerd of???
vinox zegt
Mijne kameraad werkt aan de Dok in Antwerpen, rijdt regelmatig met M5jes, OPCtjes en meer van dat lekkers. En ja, er IS een snelheidslimiet ja, maar of die wordt nageleefd… Toch wel een toffe job :)
Nico zegt
Toffe job ja, maar ik zou niet willen dat het mijn auto is waar één of andere roker al heeft ingezeten
ROBIN zegt
Alle bmw’s staan in transport modus tot dat ze bij de dealer zijn, dus hard rijden gaat jammer gnoeg niet!
papa mk1 zegt
Ik heb een tijd hetzelfde werk gedaan in Vlissingen, maar daar heb ik alleen alle ST varianten van Ford gereden en alle Jaguars en LR’s en RR’s
Idd wel leuk en ondanks de vrij strikte controle kan je toch redelijk gas geven!
papa mk1 zegt
BTW dat deze auto’s terugkomen van een beurs lijkt mij niet, ik kan me niet voorstellen dat ze ze na een beurs volledig terug bestickeren zoals ze dat in de fabriek doen.
Teknak zegt
Autotransport is één woord
hansie zegt
edit: nutteloze bijdrage
mastertjen zegt
die laatste foto is wel geniaal!
hansie zegt
als hij van de shows in usa komt waarom is de x6 er dan niet bij?
Blitz zegt
Hmmmm zelfs wat leuke jappaners tussen die “exotics”… Supra, Skyline R33 en R34… Leuk… Is die SL 63 misschien iets voor jou Sacha?!?! :P
Statlert. zegt
Dat lijkt me wel een leuke afwisseling tijdens het werken.
ZeRoo zegt
Volgens mij leven die mannetjes hun eigen wel flink uit in de wagens die geen transportbegrenzer hebben.. Dat is dan weer wel jammer dat ze met koude motor even helemaal los gaan! Dat hoort er bij laten we dan maar zeggen..
Komen in je Kia Picanto wegrijden in je Phantom, zou iemand het merken? :-)
Eric zegt
Ik wist niet dat zulke auto’s de haven van Antwerpen passeerden. Leuk voor die jongens die na het werk met hun Opel naar huis rijden!!!
sacha zegt
@hansie: “waarom is de x6 er dan niet bij?”
mogelijkheid:
1- De X6 komt van oorsprong uit de VS dus die hebben ze niet daarnaartoe hoeven verschepen?
2- De X6 is er wel maar staat niet op de foto (omdat het zo’n lelijk hok is)?
bambinodoro zegt
Ik zou wel eens durven gaan solliciteren als havenarbeider, dergelijke auto’s van de boot rijden, lijkt me een chill jobtje? :p
Blitz zegt
Yes, de X6 is een lelijke auto… wat voor auto moet het voorstellen??? beetje een mix van een MPV/SUV/Sedan???? Heel raar…..
yannick zegt
X6 valt toch best mee :-) dat is zo’n auto waar je naar moet kijken… en kijken… en kijken en plots vind je hem mooi… heb ik met de 6serie ook gehad… ik vond die afschuwelijk… nu een ware beauty :-)
yannick zegt
oei jammer dat je je bericht niet kan bewerken:
wou nog zeggen:
“hebben die auto’s dan een transport restrictie ingebouwd ofzo???
wat moet ik me daar bij voorstellen?
aan de belgische kust, ik denk zeebrugge, staan 10.000 auto’s en als je daar eventjes rond kijkt zie je sommige toch aardig doortrekken met die speeltjes hoor!”
Kelthas zegt
Prachtige wagens, echt prachtig. Moest je dit dagelijks meemaken zou je je collega’s zien vertienvoudigen. ;)
RaVe zegt
Ik heb zelf een tijdje op een Ro/Ro gevaren, geen autocarrier zoals deze maar een schip speciaal voor Trailer transport…Wij gebruikten auto’s om leegstaande ruimtes mee op te vullen als we geen ander vracht hadden
een keer hadden we drie opel GT’s en een zooi OPC aan boord staan die naar zweden moesten maar in Gothenburg (Zweden) Vlogen die gasten gewoon van het schip af !
Dr speed zegt
Die transport restrictie houdt in dat alleen de eerste 2 versnellingen gebruikt kunnen worden
maar dat maakt voor dit spul toch niet loopt hard zat in de 1e 2 versnellingen
Tombnolz zegt
Inderdaad, een groot deel van de BMW’s zijn Amerikaanse versies Mij lijkt het dan ook volstrekt onbegrijpelijk dat die van Amerika naar België worden verscheept. Wat de verklaring wél is, weet ik niet. Ik stel voor dat de redactie eens terugmailt en dat die kerel het ‘ns aan z’n vrienden vraagt. Wil er graag het fijne van weten.
s8 zegt
Kan je niet eentje fftjes mee naar huis nemen…of je baantje opzeggen en gewoon alles meenemen :D
Bisazza zegt
Ik vind die sjaak trekhaak van 153 het mooiste !!!!!
pelezinho zegt
die sl is gruwelijk mooi
Wim zegt
@Tombnolz:
Heel simpel; alle 1, 3, 5, 6 en 7 Reeksen van BMW worden gebouwd in Leipzig en München. De wagens voor de Amerikaanse markt inclusief. Deze worden dan ofwel naar Antwerpen ofwel naar Hamburg per trein verplaatst om zo de boot te kunnen nemen naar de andere kant van de wereld.
In Amerika worden enkel de BMW X5, X6 en Z4 gebouwd. Alle andere modellen komen uit Duitsland (en Oostenrijk voor de X3).
sander zegt
Woow! Leuk klusje, met hoeveel waren ze om al die auto’s uit die boot te rijden en hoe worden ze verder vervoerd, hoeveel auto’s waren het? Volgens mij heb je minstens 200 trailers nodig om al die auto’s vrder te vervoeren:p
bruistablet zegt
zo”n 20 jaar geleden had ik net zo”n baantje in de haven van rotterdam….kan je vertellen dat het snel verveeld…..later nog een poosje paling gelost in de haven van elburg…beviel me beter….lekker zo”n paling.
CorteX zegt
Zie ik daar nou een matzwarte BMW M3 sedan? Cool.
Midnight83 zegt
The place to be het Vrasenedok.
Wss zal dit een van de mooiere ladingen want daar op het terrein staan ook van die wrakken en volgestuwde busjes voor die 3de wereld landen.
Musclecar zegt
die Rolls Phantom is wel hel hoog, het lijk nu op een SUV.
Of vergis ik me???
PQ zegt
Een maand geleden stond er in het tijdschrift Humo een heel artikel over deze autodokken. Dit laden en lossen wordt tot op de seconde gemeten zodat al die arbeiders echt knalhard in de boot en over de kades racen. Altijd zonder gordel. Eén van de geïnterviewden had al meer dan 230 per uur gehaald in een Vectra OPC (terwijl er blijkbaar nergens een echt recht stuk is).
Alle lossers vonden blijkbaar de MX-5 het moeilijkst omdat de lichte auto, achterwielaandrijving en natte metalen ondergrond voor heel wat geglibber zou zorgen. De lossers maakten er een erezaak van om tijdens het rijden de radio zo snel mogelijk op hun favoriete station te tunen, ook al waren de zekeringen van de radio los. Straffe verhalen.
Mardec zegt
Ik word dokwerker, 100% zeker.
Trabbi zegt
Het is zeer waarschijnlijk dat… Het is duidelijk hoeveel giswerk er aangewend wordt om deze site ineen te flansen. Baseer je eens op feiten in plaats van wat te lopen speculeren.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Sjiiiiiiiiiiiiit,
Toch wel een sneu idee als je in je nieuwe Maserati stapt: dat een of andere no-brain-dok-debiel al ff koud 230 heeft getrapt met je nieuwe speeltje!
Denk dat ik mn volgende auto maar zelf ga halen bij de fabriek…
marnik zegt
Damn , wtf
wOWowOWOwOWoWOWooW
shit man, nu wil ik ook wel dokwerker worden !!
Die moet blij geweest zijn !!!!
sacha zegt
@Trabbi: “…Baseer je eens op feiten in plaats van wat te lopen speculeren.”
Hoezo? Dit vind ik veel leuker.
Astondriverinspe zegt
@Svenska Aeroplan AB
Gewoon een kwestie van een duitse auto kopen, die worden toch niet per schip hierheen gebracht maar per vrachtauto. kleine kans dat de vrachtwagenschuaffeur al 230 rijdt met jouw auto op die paar 100 meter.
hayabusa_boy zegt
ik wordt matroos… ;-)
Master_R zegt
Jongens jongens toch, jullie moeten eens naar Rotterdam Car Terminal
daar staan duizenden vette auto’s die nog op de markt moeten komen.
Ik was er laatst met school, helaas mochten we absoluut geen foto’s maken.
Er stonden rijen lang met Corvette’s Hummer’s en meer!
De toen nog compleet onbekende Mazda 6 stond er ook, en werd daar ook mee rondgerede, nou die reden echt wel boven de 100 :)
Patrick zegt
AAN PQ, lees het artikel eerst serieus voor je over iets praat.
Je hebt er ten eerste 2.5km rechte kaai waar niets in de weg staat of niets kan gebeuren.
En die zekeringen van de radio liggen idd in de asbak met een houdertje en ze moeten er maar ingestoken worden.
Dus voor je zelf straffe halve verhalen verteld check eerst u bronnen of kom er zelf werken.
En ten 2de deze wagens werden gelost van de rederij Wallenius vanwege een defect aan het schip, en 3 dagen later zijn ze op een nieuw schip geladen.
mashell zegt
Gezien de stoel- en stoerhoezen, de bestickering en de stoere foto’s blijkt dat alle vooroordelen over zeetransport en vooral dokswerkers nog altijd geldig zijn.
Vroegerr! zegt
Ik zit nog te twijfelen welke ik zelf het liefst wil hebben..
Deze
of deze
:-)
Patrick zegt
die stuur -en stoelhoezen worden altijd geplaatst al komen die niet in handen van dokwerkers en zeetransport, gewoon met wegvervoer ook.
En de bestickering is vanwege het feit dat door de strenge mileunormen nog weinig wordt gewerkt met waxen wat vroeger altijd gebeurde.
En welke stoere foto’s worden er bedoeld?
Ik zie alleen maar foto’s van arbeiders die trots zijn van eens met zo wagen te hebben kunnen rijden, zoals de meesten mensen die voor die reden naar het autosalon gaan en voor hun favorieten voertuigen gaan staan.
Patrick zegt
ja kiezen is idd nog het moeilijkste, haha
bruistablet zegt
@vroeger,..hadden ze geen plek meer in de josti band ….je zit zo afgedwaald in dat busje…stumper.
rider zegt
ik vraag me af hoe oud deze foto’s zijn!? mijn vraag komt op door de foto’s van de Audi R8 en Lambo LP560-4. Beide voertuigen hebben namelijk een camouflage die gebruikt wordt bij wintertests! Dit zijn geen verpakkingen om een voertuig te beschermen tegen beschadigingen maar meer om de techniek te testen en het design te misleiden. Zit er in die Audi misschien een V10? De rest komt als ik goed kijk niet van een beurs maar uit diverse fabrieken. Na een beurs gaan die witte beschermingsstickers/folie niet meer op de voertuigen. Ook al worden ze internationaal vervoerd.
Waar kwam die boot vandaan? En wordt de boot uitgeladen of volgeladen? Dat is dus nergens te zien. Ik denk volgeladen met de nieuwe voertuigen. Die Japanse bakken zijn denk ik wel uitgeladen voor europa.
Patrick zegt
Deze foto’s zijn genomen op 28 maart 2008, kan een dag mis zijn, en zijn idd allemaal nieuwe, en zoals ik reeds gezegd heb in een paar berichten hoger, hebben we die allemaal moeten lossen vanwege een defect aan het schip, en 3 dagen later op een ander terug moeten laden.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Mashell:
Percies wat ik bedoel!
Zie mijn eerdere post…
Patrick zegt
@Svenska AKA NObrain-NOdok-debiel , zoals ik eerder zei, weet over wat je spreekt.
Iemand heeft hier al gezegd over BMW, die Maserati’s zijn ook allemaal afgesteld op 30 à 40km/h.
Dit is uitzonderlijk dat ze zo snel gaan, zoals Opel, Ford, Kia, Mazda,..
En je moet geen alleenstaand geval gaan veralgemenen, het is niet omdat jij bv een forum trol bent die niet weet over wat hij spreekt dat iedereen dat hier is.
FordGT zegt
@ Alwood,
Ik ben ook wel benieuwd waar die Supra heen gaat maar ben ook benieuwd waar die Skyline heen gaat. Wel vet dit is een leuk baantje.
@ Patrick,
Dus alle auto’s zijn voordat ze naar de dealer gaan allemaal afgesteld op 30 a 40 km/h? En bij de dealer worden ze naar de normale top gedraaid? Weer wat geleerd als dit zo is, dit wis ik namelijk nog niet.
Patrick zegt
@FordGT
Patrick zegt
@ Ford GT
Idd de nieuwe wagens die je op deze foto’s hebt gezien tenminste.
Bmw bv altijd, volvo ook tegenwoordig, toen ik nog elke dag op de autokaaien werkte was dat nog niet.
Maar de dagdagelijkse types normaal allemaal niet.
En waar die Supra en Skyline naartoe gaat weet ik ook niet meer, als je wilt vraag ik het morgen wel eens.
Fordfan zegt
Wel een leuk baantje, maar ik denk niet dat de eigenaar van zo’n auto blij is als je z’n karretje in de prak rijdt.
albert m zegt
Je wilt niet zien hoe ze met je nieuwe auto omgaan sommige dus niet allemaal.als je een bentley koopt van ruim 300 eurooitjes mag je toch verwachten dat ze er respektvol mee omgaan toch? ja ja.zelf gezien ijskoude motor starten en full power
Patrick zegt
@ albert m: alles lezen aub, die zijn afgesteld op 30 à 40 km/h
gijs zegt
vd zomer heb ik de grootste combo ooit geschoten, ongeveer 100 conti gt’s en wat r8jes en 80 911 jes ZIEKELIJK
dockwork zegt
kan patrick bijtreden in bovenstaande welles/nietes verhaal,was er ook bij toen dit schip volledig (!) werd gelost (defekt aan engine) en daarna alles terug op een ander schip werd geladen.
by the way : iemand al ooit stilgestaan dat je,ondanks het zgn.rechte stuk op kaai waar je zgn.vol vermogen kan rijden ook in het schip de ‘ramps’ op en neer moet ??? ik kan je verzekeren dat je in het schip al zeker geen 30-40 per uur moet rijden (en zeker niet met al deze speciale sportmodelletjes,laag afgeveerd e.d.) zou niet lang duren of je kan heel je chassis bijeenrapen voor je het schip nog maar verlaten hebt enne… roken mag je niet evenals met je vuile kleertjes erin.Mashell het zijn trouwens geen dokswerkers maar dokwerkers en de stoere collega’s die je opde foto’s ziet zijn goede collega’s van mij en ik kan je verzekeren dat ze betere chauffeurs zijn dan jij er ooit één zult worden en dat ze met het meeste respect met deze wagens omgaan.Er bestaat ook zoiet als een “code of conduct” (of is dit een moeilijk woord uit de mond van een dok(s)werker ?).Anyway,late reactie maar ze moest eruit.
groeten http://www.dockwork.be