De nieuwste Auto.nl winkel zit op een wel heel ongebruikelijke locatie.
Occasions zijn heter dan ooit tevoren. En dat in tijden van crisis. Dit alles heeft natuurlijk te maken met de corona maatregelen. In het openbaar vervoer dien je verplicht een mondkapje te dragen. Ook moet je er rekening mee houden om afstand tot elkaar te bewaren. Dit maakt reizen met het OV (nog) minder aantrekkelijk dan voorheen. Logisch dat er een grotere groep aan het shoppen is voor een occasion.
Bij Auto.nl vonden ze het daarom wel een goed idee door deze zaken te combineren met een nieuwe winkel. Deze tijdelijke vestiging is te vinden in een bushokje op het Rembrandtplein in Amsterdam. Volgens de webshop is de aanschaf van occasions op de site in mei met 93 procent toegenomen in vergelijking met de maand ervoor. In juni is er sprake van een stijging van 20 procent. De groep “OV-mijders” zijn hier voor een groot deel verantwoordelijk voor.
De ‘vestiging’ is sinds gister geopend. Mensen kunnen vanuit het bushokje in een paar minuten een auto bestellen. Op de plek waar normaal gesproken advertenties worden weergeven is nu een groot touchscreen geplaatst. Je hebt nog een kleine week om gebruik te maken. De Auto.nl winkel in het bushokje verdwijnt volgende week woensdag.
deamid zegt
Leuke, unieke manier van reclame maken. Denk niet dat mensen zo 1, 2, 3 spontaan een auto bestellen.
mashell zegt
Als je maar lang genoeg op de bus moet wachten…
mar10us zegt
Deze actie kenmerkt een economie die vaart op impulsaankopen. Ik hoop dat weinig mensen er in trappen.
roadster1976 zegt
@mar10us: denk je zo over alle reclames? Gewoon benieuwd
mar10us zegt
@roadster1976: nee, maar op deze manier wordt het wel makkelijk gemaakt. Je kunt ’ter plaatse’ een auto kopen. Dat is wat anders dan iemand interesseren in een product van je (wat het doel van reclame is).
quinn zegt
Leuke actie, maar mensen willen toch echt een ervaring met hun aanstaande aankoop beleven.
raoufff zegt
Erg fijn, maar kan ik de auto ook retourneren als deze een maatje te klein of te groot is, of als de kleur niet bevalt?
knapzuur zegt
Dat schijnt dus wel te kunnen bij Auto.nl
Dutchdriftking zegt
Tja, het is vooral een dijk van een reclame, uiteindelijk is een auto kopen een serieus grote aankoop waar mensen wat langer over na denken. Maar je maakt je wel bekend bij een grote doelgroep en de kans is dus groot dat men op een later moment van jou diensten gebruik wil maken.