Op de North American International Automobile Show lanceert Audi de Roadjet concept car. Doordat de Roadjet hoger is dan andere Audi’s biedt de conceptcar meer ruimte. De Roadjet wordt aangedreven door een 3.2 V6 FSI motor met 300 pk en een DSG semi-automatische bak met 7 versnellingen. Daarmee is de Roadjet de eerste Audi die een motor in de lengterichting heeft en die gekoppeld is aan de DSG-transmissie.
De Roadjet is vooral ook een demonstrator voor electronische gadgets. Via het B&O systeem met 1000 watt kan niet alleen muziek worden afgespeeld, maar ook de gesprekken worden ondersteund die inzittenden voeren. Microfoons pikken de gesprekken op en deze worden via de luidsprekers verstaanbaar gemaakt, wat met name handig is als de begrensde top van 250 km/u wordt aangedaan.
Dankzij de netwerktechnologie die aan boord is kan de Roadjet communiceren met andere voertuigen en bijvoorbeeld verkeerslichten. Mocht een ongeval zich voordoen dan kan de Roadjet de waarschuwingen oppikken en de chauffeur waarschuwen om vast snelheid te minderen.
Met dank aan Herman voor de tip.
Audi zegt
Voorsprong door techniek!!
dekster zegt
@audi
je hebt gelijk
w0o0dy zegt
in ieder geval geen voorsprong door goede styling…. de proporties van dit ding zijn echt niet lekker. De ramen zijn veel te hoog en daardoor lijkt het wat mij betreft teveel op een playmobiel auto. En die grille…. de ideeen waren op zeker, ziet er helemaal niet “af” uit.
Er zitten trouwens ook wat lijnen in die me doen denken aan de nieuwe Fiat Croma…. da’s ook niet direct een schoonheid.
autoblogger zegt
Video op http://www.edmunds.com/insideline/do/AutoshowArticles/articleId=108809
autoblogger zegt
Audi heeft kunnen bevestigen dat de Roadjet concept van de 2006 Detroit auto show binnenkort in Europa te koop zal zijn!
Via http://automobilemag.com/news/0602_audi_roadjet_concept_copy/ : “Audi has confirmed that the Roadjet concept shown at the 2006 Detroit auto show will be sold in Europe soon, but stateside sales are unlikely. In the U.S., expect to see the Q5, a crossover that’s more SUV-like, which will better suit American tastes. The Q5 will share its underpinnings with the A4 and Roadjet, but will be taller and more rugged.
The Roadjet is a high-riding hatchback/wagon/SUV sized between the A4 (on which it is based) and the A6. A 3.2-liter V-6, amped up to 300 hp and 236 lb-ft of torque, drives all four wheels via a seven-speed DSG transmission. Audi claims a 0-to-60 mph time of 6.3 seconds.”
Stijn zegt
Gelijk uitbrengen!!!!
Stijn zegt
maar waar komt het nummerbord aan de voorkant