Als laatste der Mohikanen krijgt de Audi A4 Cabriolet nu ook de singleframegrill, de rest van de Audi modellen had hem al. Ook de achterzijde wordt licht gemodificeerd met een diffusor en veranderd glas van de achterlichten. Onderhuids is het onderstel overgenomen van de Audi S4. Audi belooft hierdoor een besturing die meer gevoel biedt en een betere wegligging.
De belangrijkste wijzigingen zijn misschien wel onder de motorkap te vinden. De 3.2 V6 FSI met 255 pk vervangt de oude 3.0, en de 2.5 TDI maakt plaats voor de 3.0 TDI met 233 pk en 450 Nm tussen 1.400 en 3.150 toeren. De V6 diesel sprint daarmee in 7,3 seconden van 0-100 km/h en haalt een top van 242. De 3.2 V6 FSI met directe benzine-inspuiting doet daar nog een schepje bovenop met een 0-100-sprint in 6,8 tellen en een top van 250 km/h. Voor de cabriolet liefhebbers met een beperkter budget zijn er twee viercilinders beschikbaar: de 1.8 T met 163 pk en de 2.0 T FSI met 200 pk uit o.a. de Golf GTI. Audi biedt een uitgebreid aanbod van transmissies aan, een handgeschakelde vijf- of zesbak, een Multitronic traploze automaat met tiptronicfunctie en een conventionele zestrapsautomaat.
De vernieuwde Cabrio staat op de IAA in Frankfurt en komt in februari 2006 naar Nederland.
bartjuuh zegt
ik vind het te wijnig verandering
autoblogger zegt
Wat wil je nog meer veranderen dan? De A4 blijft wat mij betreft toch de mooiste (betaalbare) cabrio.
bartjuuh zegt
daar hep je wel gelijk in. dat moet ik toegeven!!