Er zijn wat afbeeldingen opgedoken van de Audi A3 cabrio, die in 2007 beschikbaar zou moeten zijn. Alhoewel ik vind dat de Audi A4 nog steeds de mooiste cabrio is, ziet deze er ook niet slecht uit. In de markt van de Renault Megane en Opel Tigra cabrio’s zal de A3 een belangrijke speler worden.
De wagen zal echter wel wat meer gaan kosten dan 20.000 Euri.
Bekijk de foto’s op autospies.com.
Paul Cirkel zegt
Leuke auto de “dakloze” audi A3, alleen jammer dat dit exclusive automerk geen gebruik maakt van een hardtop. Volgens mij wordt de kwaliteit van autorijden bij een gesloten kap aanzienlijk verbeterd.
gr,
Paul
KRYSZTOFF zegt
Bedoelde je een Hard-top zoals bij een CC?
Kwaliteit – misschien wel, maar enkel als die nieuw is dan…
want bv een 206CC met kilometers blijkt heel wat méér windgeruis te geven dan een nieuwe.
Één en ander zou te maken hebben met de stijfheid van het geheel die verzwakt.
Stylistisch: Liever een soft-top dan een CC-systeem hoor!
Een échte cabrio rijd je eigenlijk ook enkel met een soft-top.
Geef toe dat de meeste constructeurs er tot hiertoe nog niet in geslaagd zijn (op Peugeot behoudens de 307, én Mercedes na dan)
om een écht leuk-ogende gesloten Cabrio-Coupé te creéren.
De Eos, de Megane, en noem er zo nog enkele:
zodra je het dak dichtlegt heb je een auto die méér van een lelijke taxi-sedan weg heeft dan van een coupé.
Nee geef mij dan maar de échte eigenzinnige looks van een stoffen-dak cabrio.
Praktisch aan een soft-top:
De bagageruimte is in cabrio-toestand véél interessanter.
Je vertrekt met vakantie, de koffer vol,
de zon hoog,
maar het dak dus dicht want anders kan alle bagage er niet in.
Het langste stuikje autorijden doe je dan gesloten,
beetje zonde van de zonnige trip, niet?
En jawel een soft-top spaart ook in gewicht.
Neem daar nog bij dat Audi-VW steeds erg hoog aangeschreven stonden voor de kwaliteit, de isolatie (zowel geluid als temperatuur) én de afwerking van hun meerlagige cabriodaken.
Het enige dat je zou kunnen opwerpen is dat je een softtop best LEEG parkeert.
Het lijkt namelijk gemakkelijk om met een mes in te breken.
Alhoewel,
is het in het algemeen niet verstandiger om eender welke wagen op de straat leeg achter te laten?
Ik ben eerlijk gezegd blij met de herontdekking van de échte cabrio.
Audi maakt gebruik van de niche die de anderen nu achterlieten door “en masse” op de CC-trein te springen.
Allen de 206CC achterna,
maar laat ons wel wezen, het succes van de 206CC was voor een groot deel ook te danken aan het tekort aan kleine leuke betaalbare cabrio’s dat er op dat moment bestond.
Kortom, met al die CC-auto’s was ik na mijn laatste generatie Golf TDI écht wat radeloos wat aan te kopen -hij is nu toch al zo’n dikke 7 jaar oud…
Al ooit gezien wat een bagage je daar in kwijt kan voor een cabrio?
Dat was wel wat méér dan in een Beetle.
Waarschijnlijk heb ik nu een échte opvolger gevonden…
…alhoewel toegegeven:
de nieuwe Peugeot 308CC ziet er óók veelbelovend uit!
2008 wordt alvast een veelbelovend jaar!
=-D