Audi is het zat om qua verkoopaantallen op de derde plaats te komen na BMW en Mercedes. En dus heeft financieel directeur Axel Strotbek vandaag bekend gemaakt dat het merk met de vier ringen tot eind 2012 maar liefst 7,3 miljard gaat investeren om de grootste te worden.
Maar liefst 80% van dat bedrag zal namelijk gestoken worden in nieuwe producten. Denk daarbij aan de nieuwe A6, A7 Sportback, A8 en uiteraard de A1. Audi heeft zichzelf namelijk tot doel gesteld om rond 2015 de grootste autoproducent te zijn in het ‘premium’ segment.
Vorig jaar stond Audi op een schamele derde plaats met zo’n 1 miljoen auto’s. BMW was topverkoper met zo’n 1,4 miljoen auto’s en Mercedes was tweede met zo’n 1,3 miljoen auto’s. Om de top te bereiken zal Audi dus nog flinke stappen moeten zetten. Ga er dan ook maar vanuit dat we in de komende paar jaar een fors modellenoffensief kunnen verwachten vanuit Ingolstadt. Elke niche zullen ze proberen te vullen.
Overigens is Audi al wel aardig op weg, want Mercedes hebben ze al bijna ingehaald en ze verkopen (naar eigen zeggen) meer AWD auto’s dan BMW. En ze zijn natuurlijk het meest creatieve premium merk. Ook zijn ze HET premium merk van West-Europa.
En dat allemaal zonder een groen merk te willen zijn. (via: fd.nl)
ExOtiC zegt
Go Audi!
Wedden dat er zometeen allemaal rare comments komen van Audi haters
Bosnia_love zegt
“yeah, sure, keep dreaming..” said BMW to @ the audi – dudes
Bosnia_love zegt
FAIL @ mezelf: “to” hoort er niet bij :P
Stefan zegt
ik had me dood gelachen als die ringen gevormd waren door enkel bmws en mercedessen
fconderkantlat zegt
@Stefan “ik had me dood gelachen als die ringen gevormd waren door enkel bmws en mercedessen”:
hahahah daar dacht ik ook aan
BobbyD zegt
Overigens, denk ik grootheidswaanzin. Alhoewel ik het Audi ook wel gun…
mashell zegt
Ik hoop dat ze dat geld ook in de A3 en A2 steken, die zijn echt aan vernieuwing toe of opnieuw nodig. Het is eeuwig zonde dat Audi nu geen A2 heeft nu zo’n milieu mobiel erg goed zou verkopen en flink gesubsidieerd wordt.
Frederik zegt
@mashell: De A2 is een lelijk gedrocht. Vandaar dat hij niet verkocht… Als ze een nieuwe A2 willen bouwen zal die voor geen haar op het vorige model mogen lijken.
IkkeBMW zegt
En toch vind ik BMW véééééééél toffer dan die veredelde VW’s. Ze zijn wel steengoed en schitterend afgewerkt, hoor. Maar de modellen zijn me een beetje teveel afgelikt. Bij BMW is het allemaal nog wat mooier en ik hou wel een beetje van dat brute imago. :mrgreen:
York zegt
Vorig jaar stond Audi op een schamele derde plaats met zo’n 1 miljoen auto’s. BMW was topverkoper met zo’n 1,4 miljoen auto’s en Mercedes was derde met zo’n 1,3 miljoen auto’s.
Foutje:)
fubar zegt
haha meest creative
Okkii zegt
Dam, Wat wil VAG worden, Mega producent :D
MERCEDES AMG zegt
Mercedes is klasse kwaliteit en top meermaals bewezen trouwens, dus waarom doen bmw en audi nog moeite??
ganryu zegt
Wou VAG nou niet de grootste worden ? Zijn de plannen nu opeens veranderd?
willie zegt
als saai en degelijk het gaat winnen van vulgair, ja, dan schat ik de kansen van auto union hoog in. zou wel de oogkleppen afzetten, want de echte concurrentie komt – net als de wijzen – (in de toekomst) uit het oosten.
SSq zegt
Daar twijfel ik niet aan. Audi is uiterst populair bij de chinezen. Nu is het enkel nog afwachten tot ze hun ‘sweet spot’ innemen
Johan zegt
Kon ze best wel eens gaan lukken, al was het maar vanwege het imago waar meer mensen zich in kunnen vinden dan dat van BMW of Mercedes ;-)
SimonMc zegt
@Johan: Haha, toch niet hoor.Misschien vroeger…
Niet voor niets dat bij top gear alle BMW’s van uncool naar cool zijn gegaan, juist omdat al die “douchebags” van BMW allemaal naar Audi zijn gegaan.
Logisch ook, met een achterwiel aangedreven auto rijden vergt meer talent dan met een voorwiel aangedreven rijden.
En laat me nog niet beginnen over het feit dat al die Arabs aan het verschuiven zijn van BMW naar Audi…
Mercedes blijft onaantastbaar.
Johan zegt
@SimonMc:
TopGear is vooral amusement en een persoonlijke mening van de drie presentatoren, en hoewel ik het een geweldig programma vind hecht ik daar niet zoveel waarde aan ;-)
Emitgs zegt
Dat dit zich maar niet tegen hun keert. Niemand wil een auto die je voor elk huis ziet. Dan koop je een golf/astra.
AriM6 zegt
Succes dr mee.
We zullen het zien over 3 jaar.
Als ze zo graag heel veel willen verkopen met de nieuwe A6 en A8, dan zal de A6 revolutionair moeten zijn.
Met de A1 en A7 kunnen ze stappen maken, maar dan moeten ze wel erg goed verkopen. Als de A1 net zo’n flop word als de A2 dan komen ze niet ver.
Ik ben benieuwd hoe BMW en Mercedes hierop zullen reageren.
Lijkt me sterk dat ze Audi de grootste laten worden zonder enige tegenstrijd van BMW en Mercedes.
Leone zegt
Prima, laat ze maar de grootste worden, de beste zijn en worden ze toch niet… dus who cares.. :D
bozewolf zegt
Heeft VAG daar de centen wel voor?
Nouja, succes ermee.
-edit: check!-
pujiin zegt
tja,
als ze nou de prijzen laten zakken zou het audi misschien nog wel lukken
VonStroke zegt
Wat een belachelijke perceptie om te denken dat groter gelijk beter is. De realiteit heeft quasi altijd anders bewezen dat dit niet zo is.
hape zegt
Klinkt ehh… nogal duits…
Citrofiel zegt
Dus het geld dat geïnvesteerd wordt in nieuwe modellen is puur en alleen om de grootste te worden, en helemaal niet omdat er gewoon behoefte was aan vervangers/toevoegingen? Als ze niet de grootste wilden worden, dan hadden ze gewoon geen nieuwe modellen ontwikkeld. Kom op zeg. :roll: Gewoon een fancy manier om het te verwoorden, maar ik denk niet dat er veel extra gedaan wordt specifiek om de grootste te worden. Elk merk wil de grootste worden.
JH zegt
Mercedes heeft de hete adem van Audi gevoeld en zal logisch reageren, wacht maar op het offensief van Mercedes in de toekomst af, betere materialen voor de (nieuwe) A/B en C-klasse, nieuwe interessante modellen waarbij het design grote sprongen zal maken (of dat iedereen bevalt moet men altijd afwachten) dus Audi en BMW zijn gewaarschuwd…
Johan-SV zegt
volgens top gear: audi-drivers are cocks
majinstar zegt
Waarom investeren in nieuwe modellen ? Gezien de klimaat problemen moet Audi zich juist richten op auto’s met een lage CO2 uitstoot. Ik kan me nog goed herinneren dat hier een eerdere blog was geschreven, waar een Audi topbaas zei: Dat het milieu niet belangrijk is en dat Audi alleen topauto’s wil maken.
Onbewust lopen ze dan toch weer achter. Zonde van die keiharde 7,3 miljard euries. En voor de records. Een B Merk zoals Audi zal nooit de grootste worden tussen BMW en Mercedes Benz. Zijn een van die modellen te duur, dan koop je meestal een Audi, Volvo of een Volkswagen. Punt uit.
anonieme reageerder zegt
Misschien zal het ze nog gaan lukken ook. Tegenwoordig mag je namelijk niet meer laten zien dat je geld hebt voor een mooie, duurdere auto. Audi is erg ingetogen (lees: saai) en valt niet op, toch heeft het een ‘premium’ uitstraling…
Tevens heb je bij BMW en Mercedes nog weleens last van het imago; ordinair / kamper / enz… Hier heeft Audi nog niet zo heel veel last van. Alhoewel ik steeds meer drugsdealers en kampers erin zie rijden.
Maar goed… Mij maakt het niet uit hoeveel ze verkopen. Iedereen bepaalt zelf wat hij rijdt, maar het straatbeeld wordt het er het niet beter op!
sven2 zegt
Dan zou ik, als ik baasje mocht spelen bij Audi, eerst eens zorgen voor een ander design, verschillend per model met een lichte vorm à la huisstijl, een beetje zoals BMW, maar eigenlijk volledig zoals Mercedes en Jaguar dat doen, dan kan dat lukken…
Ahura zegt
Doet me denken aan de Audi-rijders zelf; ook van die haantjes die vergeten dat ze geen puber meer zijn.. komop, Audi verkoopt toch goed?
willie zegt
@majinstar: reken maar dat mb en bmw wél ernstig rekening houden met audi. dat zal niet het geval zijn het gezwets dat jij hier neer kliedert.
de sjonnies zegt
Hoogmoed komt voor de val; jaren geleden toen BMW naar Mercedes keek en Mercedes naar BMW, lukte het Audi om geruisloos tussen beiden te komen.
Maar nu nummer 1 worden, wat denken ze wat de ambitie van mercedes is?
Bobby_Orlando zegt
Financieel directeur Axel Strontbek?
HDM zegt
Correctie op het artikel:
”Maar liefst 80% van dat bedrag zal namelijk gestoken worden in nieuwe producten. Denk daarbij aan onder andere de nieuwe A-decimaal serie, de A2, de A9 en uiteraard de Q6.”
Stoplichtsprintertje zegt
@ Mercedes AMG
Groot gelijk..
HDM zegt
Wups, iets te snel op Plaats Reactie gedrukt…
Wie zegt dat groter beter is? Als je je geld enkel blijft pompen in het stoomwalsen van daklijnen om zo weer 5 nieuwe serie’s uit te brengen, kun je zo groot zijn als je wil, maar das echt niet helemaal de bedoeling lijkt me.
M5Power zegt
groter worden dan BMW kan ik mij al bijna niet voorstellen maar groter dan mercedes?? dat zou met 100 miljard nog niet lukken..
BobbyD zegt
@M5Power:
Ummmm…. Je suggereert dat Merc groter is dan BMW, maar in het bericht staat toch iets anders…
M5Power zegt
@BobbyD: Ja maar ik kijk niet alleen naar de verkoopcijfertjes, ook naar de geschiedenis van het merk, etc.
ik denk dat die van mercedes en bmw toch wel wat meer bereikt hebben in de geschiedenis dan audi
Hedser zegt
straatbeeld wordt steeds saaier dan met al die zaad-audi’s, kom op man audi heeft toch maar 1 % uitstraling
BossHog zegt
Leuk, ik hoop wel dat ze dan wel wat meer verschil tussen VW en Audi maken.
Deze dagen is mijn groeiende haat tegen mijn merk iets minder: in de sneeuw is het fijn rijden met quattro…gelukkig was er nog een Mercedes die naast me ging rijden en liet zien dat ook dat merk awd goed onder de knie heeft. Er is nog hoop!!
(Vandaag trouwens bij de dealer de eerste boekjes over de nieuwe A8 gezien en ik moet zeggen dat die fotos een stuk mooier zijn dan de presentatie in Miami.)
Wessee zegt
Na een tijdje beweert Audi gewoon dat ze de grootste zijn, net zoals ze deden met de sportiefste (not), de beste techniek (2x not) en het meest premium (3x not) en zoals we gewend zijn bij VAG producten trapt iedereen er nog in ook.
bentley1969 zegt
VW/Audi moet gewoon SAAB overnemen!
cardesigner@USA zegt
Achachach, verkoopaantallen maken een merk niet premium. Audi mist de “pedigree” die M-B bijvoorbeeld wel heeft.
slappehap zegt
Verkopen november 2009:
Audi 82.750 (+8,9%)
Mercedes 88.600 (+19%)
BMW 90.383 (+11,1%)
7,3 miljard is denk ik niet genoeg.
cardesigner@USA zegt
-edit: check!-
Josje zegt
tjeh, produceren is 1… verkopen is 2. De klant bepaald wie de grootste wordt
willie zegt
cardesigner@USA: helaas hebben ze bij mb te lang geteerd op het verleden. pedigree telt als je ook nu auto’s maakt die weten te boeien. tis te hopen dat de hete adem van audi de mannen van mb weer inspiratie geeft. die is nu ver te zoeken.
Loebas zegt
Door de komst van Audi moeten Bmw alsook Mercedes een tandje gaan bijsteken, leuk. De underdog positie van Audi lijkt welliswaar nog te keren in de toekomst. Een underdog moet altijd beter doen dan de concurrentie om er bovenuit te steken, juist wat Audi de afgelopen 10 jaar heeft geprobeerd. Dit lukt steeds beter en beter.
Loebas zegt
Toen Jeremy met de RS4 reed door de bergjes toerde kon hij niet geloven hoe goed deze wagen wel is…ook Top Gear.
SimonMc zegt
@Loebas: Noem je dat enthousiast?Moest je hem eens gezien hebben toen hij met een M3 CSL reed.
“BMW at its absolute best” zijn serieuze woorden.
Maar…Jeremy zijn woorden wél altijd met een korrel zout nemen he !
KaCh1ng zegt
zal nooit gebeuren denk ik, mercedes en bmw hebben al stappen gezet naar hybride/elektrisch, terwijl er amper nieuws is van audi…
KaCh1ng zegt
*oei buite die ene R8 dan :P* maar er bestaat al activehybrid vn bmw en mercedes
JamesBond007 zegt
zullen ze eerst beter moeten nadenken over hun design….
Hoflander zegt
Als ze nou eindelijk eens stoppen met van die Mars-repen op wielen te maken (zoals A5 en R8 top!) geef ik ze een kans voor de 2e plaats boven dat suffe, stoffige en door electronica-fouten achtervolgde boerenmerk Mercedes.
bemwe30 zegt
Als ze nu eens standaard ook achterwiel aangedreven types moesten produceren, dan hoeven ze voor de echte autofreaks geen quattro’s meer maken, he? t’spaart veel geld uit!
think about it!!
Bobby_Orlando zegt
@bemwe30: achterwiel aangedreven auto’s zijn toch zo jaren ’60, tenzij het een echte sportwagen betreft natuurlijk.
MrSelected zegt
Waarom is dat jaren ’60? Het is de enige juiste aandrijving. Waarom denk je dat echte merken het nog steeds gebruiken? (De A en B klasse zijn ook maar speelgoed.)
Audi is goed bezig, no doubt. Maar BMW en Mercedes blijven BMW en Mercedes, en Audi mag alleen dromen om dezelfde geschiedenis en bijbehorende status te krijgen.
Als je in een A6 nog steeds dezelfde diesel als in een VW Golf krijgt zullen ze er ook nooit komen.
Eric zegt
Wat heeft het voor belang om de grootste te zijn. Beetje een haantjes gedrag. Zie maar dat hun kwaliteit hier niet onder gaat lijden zoals bij Merc enkele jaren geleden.
Ze kunnen ook hun prijzen verlagen, om ons een plezier te doen. Want zeg nu zelf, een Q5 begint bij 41.000 euro in België wat veel is voor een 2 liter diesel!!!!
Pixed zegt
Dit is alvast geen manier om een bedrijf te runnen. Als je dit wil bereiken, dan ga je er gewoon voor, en als je dan de eerste bent, dan zal de media u daarvoor wel in de verf zetten.
En wat dacht je, dat BMW en Mercedes de komende 3 jaar geen nieuwe modellen zullen produceren?
ExOtiC zegt
Wedden dat er zo allemaal rare comments komen van audi lovers
C220AMG zegt
Hoe zoude ze dat toch willen gaan doen? alle modellen een zelfde “nieuwe” lijn geven? En al worden ze de grootste, ze zullen kwalitatief nooit kunnen tippen aan bmw, laat staan Mercedes.
Jeroen zegt
Mwah, in de sneeuw doet zo’n Audi t in ieder geval wel beter dan een MB. Grappig om te zien hoe alle Mercedes rijders continu wegslippen door teveel vermogen op de achterwielen :P
Breinstein zegt
Laat ze maar lekker in dezelfde kuil stappen als GM en Toyota. De grootste zijn (VAG) wil niet zeggen dat ze de beste zijn. Mercedes heeft de deksel ook al een keer op de neus gekregen. Ik verwacht dat Audi best de grootste kan worden, maar vraag me af of dit ten kosten gaat van de kwaliteit.
CSL zegt
Waarom koopt men een Audi als je ook gewoon een VW kan kopen.
Wordt het een Golf of een A3 uhm………….The same sh*t.
Ook al verkopen ze meer, dat betekend lang niet dat ze de betere premium merk zijn. Zijn ze überhaupt wel premium?
Ik zie eigenlijk alleen BMW en Mercedes als echte premium merken. Audi blijft een wanabeeeee merk…
Bert zegt
7,8 miljard investeren betekend toch gewoon in feite verlies draaien?
Verkoop je liever minder auto’s en je maakt winst of wil je perse de grootste worden met een dik verlies?
Ik snap die jongens niet, maar het is maar weer overduidelijk wat de grondslag is van Audi’s modellen expansie drift. Dit heeft echt niks te maken met mooie en goede auto’s bouwen… hoeveel auto’s kunnen we met marketing verkopen? Zo lang domme mensen blind kopen lukt het ze ook nog, zouden ze wat kritischer worden zouden ze niet zo groot zijn.
Megakix zegt
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat het Audi ’te doen is’ om ‘de aantallen’ in plaats van de schoonheid, toekomst en innovativiteit ! En nu blijkt dat zelfs de topkraai van het concert het bevestigd….lekker achterlijk bedrijf zo…
Vincenzo zegt
nee niet nog meer saaie duitse meuk op de weg!! Teken de petitie :)
Vincenzo zegt
zijn de Benz mensen de laatste 15 jaar weleens buiten geweest? De kwaliteit van vroeger is er al lang niet meer…lekker blijven dromen jongens en meisjes.
Wat dat betreft heeft die golf met 4 ringen al 1 doelstelling gehaald.
SimonMc zegt
@Vincenzo: Ik denk dat jij nog met gedachten zit van 15 jaar geleden.
Kwaliteit is bij mijn weten terug van weggeweest, en niet te vergeten, vroeger was mercedes veel duurder dan nu.
Maar je kreeg ook waar voor je geld, en alleen écht rijke mensen reden er mee ( in tegenstelling tot Audi ).
“Overengineering” kan deze dagen gewoon niet meer, omdat je auto dan zo duur is, dat je hem gewoon niet meer aan de man krijgt.Er is ook meer concurrentie dan ooit tevoren, zeker van het dreigende Oosten.
Waar de problemen zaten bij mercedes, kon er vroeger geen probleem zijn, omdat alles toen nog mechanisch was.Het zijn geen roestende carroseries of opgeblazen motoren die mercedes een slecht imago bezorgden, maar wel onbetrouwbare elektronica…En ja, ook wilden ze gewoon niet meer aan overengineering doen, maar ze hebben hun lesje nu wel geleerd.
Gerrit zegt
Moette ze vooral die saaie hokken als zon nieuwe a8 uitbrengen. Nu dat de saab rijders iets anders moette gaan zoeken. Komen die geitenwollen sokken figuren vast in een audi te zitten haha. Ben benieuwd! Succes audi.
marc zegt
De Audi neemt aardig rap de rol van aso-auto over. Telkens als je een klever achter je hebt zitten dan is het zo’n LED-licht held met zijn nieuwe voorwiel aangedreven lease 2.0 basis tdi zonder badges met S-line pakket.
Mercedes = Uber-premium luxe
BMW = Premium spotiviteit
Audi = voor alle paupers die van kermis lichtjes houden
zdev zegt
Audi, het nieuwe Opel.
GerreLekker zegt
En ’t zal ze nog lukken ook, als de concurrentie geen enkel deftig/mooi/leuk alternatief op de markt zet..
BMW blijft gewoon wanstaltig lelijke dingen op de markt zetten en Mercedes blijft zitten met dat ouwe lullen imago ondanks de ‘sportievere’ C-klasse of de scherpere E-klasse. Het ouwe boerenlul imago blijft er gewoon aanhangen. Audi is wat de burger wil: degelijk maar ingetogen.
York zegt
Wanneer komt Audi eindelijk met ledjes die van kleur kunnen veranderen??? En een Claxon met een kerstdeuntje????
Dat zou pas gewaagd zijn!
Piet zegt
@York: De kerst is je zeker in je bolgeslagen?
david zegt
Niet moeilijk als je het hele VAG concern achter je hebt staan… BMW & MB moeten hun eigen boontjes doppen, dat is een stuk moeilijker dus respect daarvoor.
mercedesfan zegt
Ik hoop dat Audi’s grootheidswaanzin het zuur opbreekt, zodat Audi op haar plaats gezet wordt. Want eigenlijk zou Audi het goedkope massamerk van Mercedes moeten zijn, maar om dat de kwaliteit niet goed was heeft Mercedes in de jaren 60 Audi aan Volkswagen verkocht, dat er dan haar luxemerk heeft van gemaakt. Dus moet het nu niet doen dat het Mercedes wil voorbij steken als grootste luxe Duitse automerk. Audi’s blijven nog altijd veredelde Volkswagens.
Piet zegt
Kan financieel directeur Axel Strotbek effe zijn strot/bek houden aub?
MathMadd zegt
zul je zien dat die VAG groep groter wordt dan GM.
maar ik gun audi het wel
primramessar zegt
Grootheidswaanzin.
Audi is populair geworden omdat ze met een nieuw idee voor de grille kwamen.
Als ze dat trucje (dwz een nieuw concept dat aanslaat) nog eens kunnen overdoen, dan hebben ze kans.
Anders vrees ik dat Axel Strotbek (grappige naam) er naast zit.
Majinstar zegt
@ Willie.
Hoeveel jaar loopt Audi al weer mee en hoelang proberen ze BMW en Mercedes bij te benen. Mensen kiezen liever voor kwaliteit ipv kwantiteit. BMW en Mercedes hebben beide een voorsprong op Audi wat niet meer in te halen is.
– Echt een premium merk.
– Hogere restwaarde na aanschaf.
– Vermogen, design en aanbod.
– Toekomst.
Tommy2 zegt
Denk dat ze alle 3 uiteindelijk ongeveer evengroot zullen zijn en blijven, ze hebben tenslotte alle 3 hun eigen kwaliteiten. Anders zou het ook saai worden als 1 de grootste wordt! :D Zowel Audi, BWM als Mercedes hebben laten zien in staat te zijn goed te verkopen, ook in deze tijden.
Ron het kanon zegt
Sow dit is oud nieuws, dit kreeg ik zeker 3 maanden terug al te horen. Ik werk bij Audi, Vw.
bmwer zegt
En inderdaad ik wil een auto met achterwiel aandrijving. ik vind
bmw het stoerst daarna de mb en de audi vind ik een beetje kijk ik heb veel geld
JPM zegt
Daar zullen aandeelhouders blij mee zijn ;)
Ik wil me niet tussen de kansloze puberachtige discussie mengen waarin fanboys ‘hun’ merk beter noemen. Elk merk heeft zo zijn sterke en minder sterke auto’s. En van elk merk kan ik wel wat auto’s waarderen.
Ik denk echter dat voor Mercedes-Benz een goede periode zal aanbreken in de toekomst. Ze lijken hun betrouwbaarheid weer enigszins op orde te hebben en daarnaast zijn ze van dat dode paard genaamd Chrysler af. Ze hebben een eigen Formule1 team met zeer waarschijnlijk Schumacher achter het stuur en het modellenaanbod ziet er fris en vernieuwend uit. Wat mij betreft blijft Mercedes de keizer van de autobahn. Dat wil niet zeggen dat ik de 7 serie niet een van de mooiste zakenlimo’s vind of dat een R8 niet heel lekker is.
Aan alle fanboys: Jullie maken je echt belachelijk!
Benz.. zegt
Ik hoop van harte dat het Audi gaat lukken. Is een mooi merk met kwalitatief goede auto’s alleen ontbreekt het hun tegenwoordig aan onderscheidt. Ze lijken veel te veel op elkaar. Desalniettemin kan men goed meekomen qua concurrentie. Een RS4 bijvoorbeeld prefereer ik absoluut boven een C63 of M3 en is dankzij de quatro-aandrijving zeer stabiel in bochten. Een ingetogen voorkomen maar met een beul van een motor. Ook de nieuwe R8 kan mij bekoren.
7,3 miljard zal echter bij lange na niet genoeg zijn vrees ik wil men Mercedes-Benz of BMW inhalen.
Een de grootte van een merk zegt niets over hoe goed haar auto’s zijn. Volkswagen bijv. is een megagroot merk/concern maar is qua kwaliteit in mijn ogen een stuk gedaald.
rwd zegt
@Benz..: Ik rij nu een nieuwe A4 Avant, maar heb nog elke dag heimwee naar een heerlijke BMW. Dat heeft te maken met het feit dat de A4 gewoonweg een hele saaie auto is. het stuurgevoel is net zo doods als een Passat en voorwielaandrijving is erg boring. Ik heb er nu sportvering onder en 19′ velgen met 255 banden, maar het wil niet echt enthousiasmeren helaas. Volgende keer toch maar weer een dikke “3”.
Benz.. zegt
@rwd: U is vertegenwoordiger? :D
Wel een S-line?
rwd zegt
@Benz..: Nee dat niet, maar mijn werkgever stelde helaas alleen maar deze ter beschikking. Wel S-line en 19′ maar heb toch voorkeur voor RWD, dus BMW danwel MB ;-)
Ahura zegt
Een echte vent rijdt wat ie écht wil rijden..
rwd zegt
@Ahura: Ik begrijp dat een echte vent in ieder geval rijk moet zijn in jouw optiek….
Ahura zegt
@rwd: nee hoor.. genoeg leuke BMW’s die 2e hands te koop zijn ;)
mb zegt
Ze willen vw achteraan.Ik vind audi echt zon leasebakkie worden.Niks premium aan.Elke janlul rijdt in een audi.Mercedes en bmw zijn veel meer met innovaties bezig.
mb zegt
DOor ondoordachte investeringen in maybach en smart en niet tevergeten chrysler moest mb bezuinigen op hun eigen producten.Heel jammer.Gelukkig is dat achter de rug.Mb houdt daarintegen wel altijd zijn waarde.Meer dan de andere twee.
P-Olivier zegt
schitterend nieuws! Go AUDI op alle vlakken de beste!
mb zegt
Behalve op rijgedrag en uitstraling
goofnerd zegt
blijft een veredelde volkswagen
als ze de onderdelen niet delen met vw , seat of skoda
maken ze dik verlies
Tommy2 zegt
@goofnerd: In alle merken komen onderdelen overeen, bijvoorbeeld gebruiken Audi en BMW dezelfde versnellingsbakken van ZF, en zo zijn er nog tal van dingen op te noemen zoals onderdelen aan de motor etc.
Daarnaast hebben Audi’s een heel andere opbouw dan Seat’s of Skoda’s die allemaal gebaseerd zijn op de Golf. Audi heeft gewoon zijn eigen platformen met de motor zoals die hoort: in de lengte.
hellooo zegt
waneer een rijtest van de nieuwe MB s350 cdi ?
Cantago zegt
Meest creatief? Alle Audi’s lijken op elkaar!
Pordon zegt
Hahaha
Pordon zegt
Oke serieus, Audi bouwt prima auto’s en is de afgelopen jaren zeker voorruit gegaan. Toch is het nog steeds geen BMW of Mercedes. Altijd mercedes gereden tot 3 jaar geleden. Toen een A6 3.0 Quattro gekocht, de Quattro was heerlijk in Oostenrijk maar het was toch geen Mercedes qua rijgedrag/afwerking/comfort. Vorig jaar verkocht en nu weer terug bij Mercedes met een C 320 CDI.
cnossen zegt
audi=gay, het logo zelf is al gejat…
creatief m’n reet.. m’n oma met een brijnaald is nog creatiever.(en sportiever)
Frederik zegt
@cnossen: Welk merk heb jij dan voor de deur staan? Je zegt dat het logo gejat is. Verklaar nader?
cnossen zegt
Denk even na fred.. de olympische ringen misschien..
goed dan zal jij wel weer zeuren dat er een ring meer in zit en dat het kleurtjes heeft en niet precies in een rechte lijn staat, maar ja van jou snap ik dat best, je bent zelf waarschijnlijk ook een “creatieve” audi rijder ;)
ik heb BMW’s niet voor de deur, maar in de garage staan .
Audi? zegt
Gaat ze lukken hoor!
Audifurimmer!
ottoke zegt
Merc en bmw premium ????? Ja de vito en viano en a-klasse en de mb100 bestelwagentjes waren echt staatjes van een echt premium merk :-) of hoe rij ik een tank diesel leeg zonder in de garage te staan ….
Nu het een paar graadjes vriest zie je ook al de premium eraf druipen al de bmw’s en merc’s langs de kant want er zijn 2 sneeuwvlokjes gevallen , weekendongevallen = paar drupjes regen en 25 bmweekes rond een boom geplakt ja vlug rijden doen ze maar de baan houden das een detail hé .
En wat onderhoud betreft zelfde , voor wat ze bij bmw en merc rekenen kan je een nieuwe motor steken , schandalig !
Nee geef mij dan maar de luxe vw , laat mij nooit in de steek en value for money , wel spijtig dat er een hoop bmw rijders overstappen want die doen het merk geen goed ….
Liefhebber zegt
Leuke discussie. Natuurlijk maakt Audi uitstekende producten. Maar in het rijtje Mercedes en BMW horen ze niet thuis. In Nederland verkopen ze beter dan BMW en Mercedes, maar dat zegt helemaal niets. Wereldwijd verkoopt BMW verreweg de meeste premiumauto’s en ook Mercedes doet het goed.
Hun modelopbouw van A4 A5 A6 is naadloos van BMW overgenomen 3,5,7 serie.
Denk nog maar aan Audi 100, Audi 80 enz. Audi maakt prima auto’s,maar een premium markt zijn ze echt niet en ook niet bijna. Haal de ringen eraf en vraag 100 mensen welk merk het is en doe dit ook met BMW en Mercedes.
Deze test is al uitgevoerd en daaruit blijkt dat Audi eigenlijk geen eigen gezicht heeft. Met dat kippegaas plastic grilletje wordt je echt geen leader. Retro is leuk als je een historie hebt, maar Audi heeft helemaal geen historie. Dat duurt nog tietallen jaren voordat ze horen bij de grote merken.
Ze zijn goed en degelijk en lekker zuinig. Daarom verkopen ze in Nederland juist zo goed.Lekker Hollands wagentje voor vijftigers met ruitpantoffels en een plaid op de achterbank. Plooirokje voor haar, pijp voor hem, geblondeerde dochter op de achterbank en iedere zondag naar oma toe.
niet begrijp zegt
Wat een gezeik allemaal over die is goed en die is slecht , en betreft audi met vierwiel aandrijfving is ook niet alles kijk topgear you tube dan zie je dat een bmw m3 beter op de baan blijft dan die snelle audi a4 die later over de streep kwam. En betreft meceders gewoon status net als BMW niet meer in te halen. Audi een goede auto in welke klasse ook, maar het zal nooit beter worden dan bmw en meceders en zeker niet onder de kap.