Zelfs Audi vertegenwoordigers mogen geen Audi meer rijden. Dan is het hek toch van de dam?
Je zou zeggen het de mooiste job ter wereld is: vertegenwoordiger zijn bij Audi. De hele dag aan mensen zeggen dat Audi het beste is. Het wordt nog mooier qua voorwaarden, want je weet in elk geval zeker dat je van afspraak naar afspraak kan rijden in een chique A4, A5 of A6. Hoe chill is dat? Dan kun je in elk geval in het verkoopgesprek zeggen “Ja, is echt een topwagen, ik rijd ‘m zelf ook!”’.
Maar wat blijkt, zelfs bij Audi mogen de vertegenwoordigers geen Audi meer rijden! Dat meldt Audi AG aan het Duitse Automobilwoche. Jazeker, je leest het goed. De Audi vertegenwoordigers moeten hun Audi inleveren. Krijgen ze dan een Cupra, Volkswagen of Skoda? Nee!
Audi vertegenwoordigers dus zonder Audi
Alle persoonlijke bedrijfsauto’s voor Audi zijn afgeschaft.Het is nu de bedoeling dat de vertegenwoordigers digitaal of virtueel hun werk doen. Dat schijnt te kunnen. Ach ja, waar je vroeger een verkoopteam nodig had om de klant te informeren, kan deze nu gewoon de code van de configuratie inleveren bij de ‘merk-genius’ die ‘m dan voor je bestelt.
Mocht het zo zijn dat een Audi vertegenwoordiger toch fysiek ergens moet zijn, dan moet hij het volgende doen. Ten eerste moet de vertegenwoordiger toestemming vragen om een afspraak te maken. Daar moet vervolgens goedkeuring voor komen.
Als de directie instemt, dan mag de vertegenwoordiger een Audi uit de voertuigpool de afspraak bezoeken. Bij terugkomst moet ‘ie dan de Audi weer inleveren bij de pool. Vervolgens kan hij dan met de bus, trein, metro, step, bolderkar of mammoetskelter weer naar huis.
Geen Big Mac meer bij de McDonald’s?
Maar als Audi al geen nut meer ziet bedrijfsauto’s voor zijn vertegenwoordigers, welk andere bedrijf moet dan nog wel gebruik gaan maken voor Audi firmawagens? Was Audi JUIST niet het merk van de leaseauto’s die zakelijk gereden worden?
Klaarblijkelijk zien ze het in dat de tijden van dikke auto’s van de zaak rijden niet meer bon ton is. Maarreh, waarom is dat alsnog hun core business? Straks mogen McDonald’s medewerkers geen McDonald’s eten omdat het niet goed voor je zou zijn.
lekkaah zegt
Tsja, dat is wat mensen tegenwoordig willen. Liefst bestellen mensen hun auto nog online en op abonnementsbasis.
ukbob zegt
Niet alle mensen..
Het is toch Ff een momentje, een nieuwe (Lease) auto bestellen.
Flutterbear zegt
Lekker belangrijk hoe je de auto financieert.. Een lease auto is vaak moeilijker kiezen want je hebt te maken met budget van een ander en je moet er 36-60 maanden mee doen. Met een beetje pech moet je het “incourante” model ook nog meenemen wanneer je uit dienst gaat.
Joris24 zegt
Kniesoor; het is bestelt en niet besteld. Stam plus T.
dare2think zegt
Als de producten van een productiebedrijf te premium worden voor de eigen werknemers, dan gaat er wel een waardevolle bron van informatie verloren. Werknemers met een persoonlijke binding (auto=emotie) zijn betere werknemers. Dat zal echter voor wel meer A-merk-bedrijven gelden.
monsieurleloure zegt
Ik zou privé een BMW kopen en daarmee klantbezoeken mee af leggen.
Vervolgens kilometers declareren, rijd je tenminste nog een knappe wagen ook.
rikus zegt
Kekke uitspraak voor iemand met zo’n profielfoto.
doublechevron65 zegt
Het was eens…
Mini Joe zegt
Logisch, ze moeten wel een betrouwbare auto hebben, waarschuwing wordt het een Frans merk. 😇
vbarchetta zegt
Ja zo’n Frans ding met zo’n betrouwbare Puretech motor…. 😉
rogerzz zegt
Ik zie de fout wel; betrouwbare auto en Frans in één zin. Maar of het nou zelfspot, sarcasme, ironie is of een variant die ik nog niet ken.. ik geef het op. De grap komt niet aan, net zoals bij een Franse auto denk ik?
Robert zegt
Mijn vorige werkgever had ook zo’n pool van shortlease auto’s, door de werknemers meestal aangeduid als leasehoeren. Altijd maar weer afwachten waar ze je mee de weg op stuurden. Viel wel eens vies tegen, maar de lol was dat je ook wel eens mazzel had.
wessel94 zegt
Wat een debielen
mashell zegt
Dus buitendienst vertegenwoordigers worden binnendienst vertegenwoordigers. Daarmee vervalt de noodzaak van de auto van de zaak en daar gaat het artikel over? Misschien is de private lease regeling die fabrikanten aan hun medewerkers aanbieden wel veel gunstiger voor deze mensen.
Frankypanky zegt
Wij van WC Eend … gebruiken geen WC Eend
MarcoM zegt
De auto wordt steeds minder gezien als iets wat je koestert en op zaterdag thuis gaat wassen en stofzuigen. Het is voor de meeste mensen gewoon een ding geworden zonder emotie.