• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi urban concept: lichtgewicht 1+1 met 21-inch

Auteur: autoblogger, gepost 10 augustus 2011 om 00:22 – 26 Reacties

Audi Urban Concept
Hey, een Audi die niet op andere Audi’s lijkt. Dat moet wel een concept zijn!

En ja, het is een conceptcar. Eerder deze week zagen we al wat spyshots van deze e-tron stadsdinges. Volgens Audi gaat het om de “Urban Concept”, een soort combinatie van een raceauto, een stadsauto en een roadster. Het geheel heeft een 1+1 stoelindeling, waarbij de passagier achter de bestuurder zit. Ook leuk; toegang tot deze “auto” gaat via de achterklep. Het dak is naar achter verschuifbaar, vervolgens zou je dus in kunnen stappen.

Alle onderdelen zijn gemaakt van lichtgewicht materialen zoals koolstofvezel. Want: less is more. Behalve de velgen dan, want die zijn 21-inch. En terecht. Tevens wordt de Audi Urban Concept uiteraard aangedreven door elektromotoren (twee in dit geval), geen verrassing dus. Enfin, meer info volgt over een maandje, dan zal de concept officieel debuteren op de IAA in Frankfurt.

UPDATE – Aangezien het instappen via de kofferbak ons wat onwaarschijnlijk leek, hebben we dit even nagevraagd. Om heel specifiek te zijn: je kunt wél via het teruggeschoven dak instappen, maar niet door de achterbak.

In het Engels verwoorden ze dit als volgt:

The driver can adjust the steering wheel and pedals to his own body measurements.
The roof is designed to be maneuverable and slides to the rear to open. This enables entry to the car.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Elektrisch, iaa-2011, Lichtgewicht, urban-concept

Vorig bericht: « Bentley krijgt toch een dieselmotor
Volgend bericht: De veiligheidskooi – Deel 19 [EINDE] »

Lees Interacties

Reacties

  1. sir_smokalot zegt

    10 augustus 2011 om 00:25

    “…combines elements of a racing car, a fun car and an urban car into one radical new concept.”

    Sound like we have a winner! Ongewijzigd in productie dan maar?

    Login om te reageren
  2. permaand zegt

    10 augustus 2011 om 00:25

    die wielkasten zien er ook niet echt solide uit

    Login om te reageren
  3. love4sportcars zegt

    10 augustus 2011 om 00:33

    dat rode sierpaneel deed me direct denken aan dat van de R8

    Login om te reageren
    • lovethecar zegt

      10 augustus 2011 om 00:42

      @love4sportcars:
      u bent net achter iets gekomen wat Audi graag wilt! Een nieuw model, dat helemaal is zoals de andere modellen, maar dan toch anders!
      Zie hier het resultaat!

      Jammer genoeg lukt het Audi (momenteel) nog niet om zich hieraan te houden !

      Login om te reageren
  4. davinci zegt

    10 augustus 2011 om 00:43

    JA, de tekeningen zien er WEL goed uit. Op de spyshots kunnen we echter duidelijk zien dat het hier een soort overdekte fiets betreft…

    Login om te reageren
  5. permaand zegt

    10 augustus 2011 om 00:50

    ahaha ik zie de spyshots nu pas… wat een skelterding

    Login om te reageren
  6. W115 zegt

    10 augustus 2011 om 00:50

    niemand zit hierop te wachten. toch?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      10 augustus 2011 om 01:06

      @W115:
      Jawel hoor, ik zou mijn Ford Fiësta TDCi (€445 per maand bij 15.000km per jaar) hiervoor asap willen inruilen. Doe mij maar een op waterstof zonder wegenbelasting en met subsidie als een talentloze kunstenaar.
      Design is persoonlijk maar ik vind het verfrissend om te zien dat het ook anders kan (of misschien wel moet). Hij heeft wel wat van mijn Caterham R500 weg; ook een kart/skelter voor de openbare weg.

      Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    10 augustus 2011 om 01:13

    1.6 TDI motor erin, en kzou em kope! 105pk is toch genoeg ?

    Login om te reageren
  8. gaserop zegt

    10 augustus 2011 om 01:18

    Wat doet die blazer daarzo in de stoel op foto nr.5? Moet die je ballen fris houden ofzo?? :s

    Login om te reageren
    • eduardovich zegt

      10 augustus 2011 om 01:53

      @gaserop: best ‘chill’ als je een lange rit moet maken! Haha

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 augustus 2011 om 08:24

      @gaserop: Waar zie jij een blazer dan? Volgens mij is het gewoon een aluminium ballenbakje. Da’s de volgende optie trouwens: 567 euro, en 1.849 euro als je hem met massagestand neemt.

      Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      10 augustus 2011 om 14:44

      @gaserop: balhaartrimmert!

      Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    10 augustus 2011 om 01:54

    Is dit nu die VW XL3 by Audi?

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    10 augustus 2011 om 06:46

    Die Audi designers toch,proberen ze eindelijk eens wat voor hun geld te doen ,komen ze hier mee op de proppen.
    Dan is zelfs deze kinder auto nog leuker.

    Login om te reageren
  11. VSTMcLaren zegt

    10 augustus 2011 om 08:58

    maaruh…denkt niemand aan het automerk SAAB als je die foto bekijkt??

    Login om te reageren
    • vincenzo zegt

      10 augustus 2011 om 09:30

      @VSTMcLaren: denk dat jij de enige bent die nog aan gaap denkt.

      Login om te reageren
  12. F1Tim zegt

    10 augustus 2011 om 09:25

    Aangezien het uiterlijk volgens mij absoluut niet past bij een mogelijk toekomstig productiemodel, zal het accent waarschijnlijk bij de techniek liggen. En die rode streep verknalt het hele lijnenspel…

    Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    10 augustus 2011 om 09:36

    Alleen een achteringang= ultimate gay car?

    Login om te reageren
  14. ferrarikiller09 zegt

    10 augustus 2011 om 11:14

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  15. betonstaal zegt

    10 augustus 2011 om 11:33

    niet echt een gezellig auto met zo’n zitpositie

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    10 augustus 2011 om 11:48

    vind hem best wel nice :o op die wielkasten na is het wel een leuk wagentje, natuurlijk beter dan die E-tron dinges.

    Login om te reageren
  17. desoper zegt

    10 augustus 2011 om 12:24

    En ja hoor, weer een elektro-auto uit de categorie we kunnen wel maar we willen geen elektro-auto’s verkopen.
    Audi blijft liever brandstofgestookste auto’s verkopen omdat hier tenminste geld aan te verdienen valt in de vorm van motor-onderdelen.
    Door elektro-auto’s zo lekijk als hyundai’s en zo onpraktisch als een scirocco te bouwen zal dit voorlopig ook zo blijven.
    Is het dan zo moeilijk om een A4 of A6 uit te rusten met een elektromotor en accupakket?

    Login om te reageren
  18. drivingpleasure zegt

    10 augustus 2011 om 15:19

    Ze kunnen bij audi opzich ook wel is een keer hun eigen weg in slaan. Ze gaan nu al jaren BMW achterna en nu weer, om de marktleider aan te vallen moet je toch echt meer brengen dan alleen de marktleider volgen.

    Login om te reageren
  19. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    10 augustus 2011 om 17:25

    Ik heb lekker 28” op m’n fiets! Ha!

    Login om te reageren
  20. amateur zegt

    10 augustus 2011 om 23:57

    Wat een na-apers, BMW heeft toch al de 1 serie URBAN.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North