Hey, een Audi die niet op andere Audi’s lijkt. Dat moet wel een concept zijn!
En ja, het is een conceptcar. Eerder deze week zagen we al wat spyshots van deze e-tron stadsdinges. Volgens Audi gaat het om de “Urban Concept”, een soort combinatie van een raceauto, een stadsauto en een roadster. Het geheel heeft een 1+1 stoelindeling, waarbij de passagier achter de bestuurder zit. Ook leuk; toegang tot deze “auto” gaat via de achterklep. Het dak is naar achter verschuifbaar, vervolgens zou je dus in kunnen stappen.
Alle onderdelen zijn gemaakt van lichtgewicht materialen zoals koolstofvezel. Want: less is more. Behalve de velgen dan, want die zijn 21-inch. En terecht. Tevens wordt de Audi Urban Concept uiteraard aangedreven door elektromotoren (twee in dit geval), geen verrassing dus. Enfin, meer info volgt over een maandje, dan zal de concept officieel debuteren op de IAA in Frankfurt.
UPDATE – Aangezien het instappen via de kofferbak ons wat onwaarschijnlijk leek, hebben we dit even nagevraagd. Om heel specifiek te zijn: je kunt wél via het teruggeschoven dak instappen, maar niet door de achterbak.
In het Engels verwoorden ze dit als volgt:
The driver can adjust the steering wheel and pedals to his own body measurements.
The roof is designed to be maneuverable and slides to the rear to open. This enables entry to the car.
sir_smokalot zegt
“…combines elements of a racing car, a fun car and an urban car into one radical new concept.”
Sound like we have a winner! Ongewijzigd in productie dan maar?
permaand zegt
die wielkasten zien er ook niet echt solide uit
love4sportcars zegt
dat rode sierpaneel deed me direct denken aan dat van de R8
lovethecar zegt
@love4sportcars:
u bent net achter iets gekomen wat Audi graag wilt! Een nieuw model, dat helemaal is zoals de andere modellen, maar dan toch anders!
Zie hier het resultaat!
Jammer genoeg lukt het Audi (momenteel) nog niet om zich hieraan te houden !
davinci zegt
JA, de tekeningen zien er WEL goed uit. Op de spyshots kunnen we echter duidelijk zien dat het hier een soort overdekte fiets betreft…
permaand zegt
ahaha ik zie de spyshots nu pas… wat een skelterding
W115 zegt
niemand zit hierop te wachten. toch?
JanJansen zegt
@W115:
Jawel hoor, ik zou mijn Ford Fiësta TDCi (€445 per maand bij 15.000km per jaar) hiervoor asap willen inruilen. Doe mij maar een op waterstof zonder wegenbelasting en met subsidie als een talentloze kunstenaar.
Design is persoonlijk maar ik vind het verfrissend om te zien dat het ook anders kan (of misschien wel moet). Hij heeft wel wat van mijn Caterham R500 weg; ook een kart/skelter voor de openbare weg.
KaCh1ng zegt
1.6 TDI motor erin, en kzou em kope! 105pk is toch genoeg ?
gaserop zegt
Wat doet die blazer daarzo in de stoel op foto nr.5? Moet die je ballen fris houden ofzo?? :s
eduardovich zegt
@gaserop: best ‘chill’ als je een lange rit moet maken! Haha
sir_smokalot zegt
@gaserop: Waar zie jij een blazer dan? Volgens mij is het gewoon een aluminium ballenbakje. Da’s de volgende optie trouwens: 567 euro, en 1.849 euro als je hem met massagestand neemt.
nicktexel zegt
@gaserop: balhaartrimmert!
Esprit_de_Flandre zegt
Is dit nu die VW XL3 by Audi?
norge zegt
Die Audi designers toch,proberen ze eindelijk eens wat voor hun geld te doen ,komen ze hier mee op de proppen.
Dan is zelfs deze kinder auto nog leuker.
VSTMcLaren zegt
maaruh…denkt niemand aan het automerk SAAB als je die foto bekijkt??
vincenzo zegt
@VSTMcLaren: denk dat jij de enige bent die nog aan gaap denkt.
F1Tim zegt
Aangezien het uiterlijk volgens mij absoluut niet past bij een mogelijk toekomstig productiemodel, zal het accent waarschijnlijk bij de techniek liggen. En die rode streep verknalt het hele lijnenspel…
Benjamin1 zegt
Alleen een achteringang= ultimate gay car?
ferrarikiller09 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
betonstaal zegt
niet echt een gezellig auto met zo’n zitpositie
dennisr zegt
vind hem best wel nice :o op die wielkasten na is het wel een leuk wagentje, natuurlijk beter dan die E-tron dinges.
desoper zegt
En ja hoor, weer een elektro-auto uit de categorie we kunnen wel maar we willen geen elektro-auto’s verkopen.
Audi blijft liever brandstofgestookste auto’s verkopen omdat hier tenminste geld aan te verdienen valt in de vorm van motor-onderdelen.
Door elektro-auto’s zo lekijk als hyundai’s en zo onpraktisch als een scirocco te bouwen zal dit voorlopig ook zo blijven.
Is het dan zo moeilijk om een A4 of A6 uit te rusten met een elektromotor en accupakket?
drivingpleasure zegt
Ze kunnen bij audi opzich ook wel is een keer hun eigen weg in slaan. Ze gaan nu al jaren BMW achterna en nu weer, om de marktleider aan te vallen moet je toch echt meer brengen dan alleen de marktleider volgen.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Ik heb lekker 28” op m’n fiets! Ha!
amateur zegt
Wat een na-apers, BMW heeft toch al de 1 serie URBAN.