Niets anders hadden we verwacht.
Met zijn ruim 50 mille is zelfs het instapmodel van de vernieuwde Audi TT allerminst betaalbaar te noemen. De sportieve coupé voor twee, zoals de PR-afdeling van Audi hem noemt, kan echter nog veel duurder zijn. Het gelimiteerde 20 Years-model kost bijvoorbeeld driekwart van een ton. Nadeel: dit model heeft enkel uiterlijke opsmuk en is niets sneller dan het model met de 45 TFSI-motor. Voor een vergelijkbare prijs kun je nu gelukkig een sneller exemplaar op de kop tikken, zo deelt Audi vandaag mee.
Inmiddels heeft de fabrikant uit Ingolstadt namelijk de prijzen bekendgemaakt van de vernieuwde TTS. De rappere TTS is te bestellen als Coupé en Roadster en deze uitvoeringen kosten in Nederland respectievelijk 75.620 of 78.620 euro. Wie een dergelijk bedrag overmaakt naar de Duitsers krijgt daarvoor terug een agressievere TT met in plaats van de mildere motoren een 306 pk sterke krachtbron in het vooronder. De tweeliter TFSI-motor is verbonden aan een zeventraps S-tronic automaat en stuurt het vermogen, evenals het koppel van 400 Nm, naar ieder van de vier wielen. In 4,5 seconden snelt de Coupé naar de 100 km/u, de dakloze variant heeft 4,8 seconden nodig.
Wie niet voldoende heeft aan de gewone TTS, kan evenetueel nog kiezen voor de duurdere maar wederom sportievere Competition-uitvoering. Dit model is voorzien van exclusievere opties als LED-koplampen, een achtervleugel, rode remklauwen en 20″ lichtmetalen velgen en hij kan in drie nieuwe kleuren, waaronder het afgebeelde Tango Rood, besteld worden. De TTS Competition kost tenminste 82.999 euro. Het Pro Line Plus-pakket dat voor iedere TTS besteld kan worden, kost 5.900 euro.
torsen zegt
Doe mij maar een kale 718 Cayman dan.
sirprize zegt
@torsen: die kost meer dan een ton.. En dan heb je nog steeds maar 4 cilinders..
rufctr01 zegt
@sirprize: maar wel een Porsche en geen Audi!
Ook op de occasion markt zal de Cayman meer opleveren!
kennone zegt
@sirprize: dat klopt. Maar je kunt dan wel zonder onderstuur vlotjes een bocht nemen.
povel zegt
@sirprize: meer dan een ton voor een kale 718 cayman?!? Volgens mij kost die rond de 70.000 euro.
sirprize zegt
@povel: vanafprijs is €82.911,- maar dan heb je een witte met 18″ velgen en 0 opties. Paar vinkjes zetten en je zit over de ton.
povel zegt
@sirprize: maar met een paar vinkjes is hij niet kaal meer.
elemento zegt
@torsen: ik ook… en grappig compition van bmw naam stelen
stuko zegt
@elemento: mochten de mensen niks van je verhaal begrijpen, dan help ik graag even:
1. Jij hebt ook liever een Cayman.
2. Je vind het grappig dat ze de term ‘competition’ ook bij Audi gebruiken én hebben gestolen van BMW.
Geen dank
elemento zegt
@stuko: dank je
tttijn zegt
@elemento: Denk dat dát andersom is.
wimof zegt
@elemento: Audi had in 1994 reeds een “competition” op basis van de Audi 80 Quattro.
drsjeroen zegt
@torsen: zelf vind ik de TT echt een top exterieur eb interieur hebben. Set up en de basis van de auto is echter waardeloos. Prijsverschil met de Golf aan de onderkant en Alpine/Cayman aan de bovenkant is te klein. 5 cilinder en standaardaandrijving zou het verschil kunnen maken.
En goh wat zou ik graag in BE of DE willen wonen en 15k minder betalen…
jaggie zegt
Bijna een ton voor een golf r in kappersjas…niet normaal. Kan mij werkelijk niet voorstellen dat je je centen hieraan uitgeeft i.p.v. een cayman, m2 of wat voor moois je al niet kan kopen voor dat geld.
torsen zegt
@jaggie: M240i/Xi moet nog wel lukken met wat ruimte voor opties. De F-type 2.0 ook kaal. Misschien nog een Evora.
fmgarcia zegt
@torsen: Ehm wat gaat die Supra kosten? Als ik blind was had ik het wel geweten dan. Voor nu een Alpine+wat geld voor een koplamp conversie en twee maanden vakantie.
torsen zegt
@fmgarcia: Z4 met de 3.0 is vanaf 78k, dus zal daar in de buurt liggen. Goede opties iig.
De Alpine zal helaas ook wel wat prijziger worden in 2019. Helaas geen NL configurator o.i.d. waar een actuele prijs te vinden is.
gandini zegt
@jaggie: Eens. Zelfs met zoveel geld op zak, zou ik niet eens nieuw kopen, maar voor iets exclusiefs gaan, zoals de 1M. Liever een collectorsitem én rijdersauto.
dracae zegt
Voor mij is deze auto, ondanks dat ie er best leuk uitziet, alleen maar interessant met 5 cilinder turbo.
Stefje zegt
@dracae: toch bijzonder dat je dit als 5-cilinder kon kopen, maar een Cayman het er net 4 moet doen…
jaapiyo zegt
@stefje: nou ja, die Cayman had het grootste deel van die tijd natuurlijk een zespitter…
lincoln zegt
Pro line plus pakketjuhhh erbij doen meneertje ??
6 rooitjes ..
Weet zeker dat een autodealer dat nooit aan mij zou durven vragen ..
romeoalfa zegt
@lincoln: Ik denk dat ze jou eerder “Wat doe u hier meneer?” zouden vragen.
lincoln zegt
@romeoalfa:
Gewoon negeren is het allerbeste voor de menschheid en de wereldvrede in het algemeen ..
Zelfs jullie begrijpen dat na al die jaren nog niet eens ..
fmgarcia zegt
@lincoln: Ik zou voor 6k jouw brein opteren voor in het weekend.
dieselkameel zegt
@lincoln: Volgensmij ben jij ook niet het type dat nieuwe auto’s koopt en das geen belediging.
alassad zegt
Is er geen tt-rs?
HZW zegt
@alassad: die komt er ook als facelift aan, maar de 5 cilinder is nog steeds niet klaar voor WLTP.
Er gaan zelf geruchten de ronde dat er een 420 pk 2.0ltr viercilinder in komt met Mild Hybrid.
https://postimg.cc/0Kq3mNRM
https://postimg.cc/sG9LJRsn
jupke zegt
Veel geld voor een platgeslagen golf. Alleen voor de Audi premium fans.
lebeaunl zegt
@jupke: je mag wel een keer rijden hoor
rufctr01 zegt
@lebeaunl: prima, dan tot de conclusie komen dat je nog steeds in een plat geslagen Golf rijdt!
gandini zegt
@rufctr01: Je weet dat hij nu ook iets over die gele platgeslagen Kever mag zeggen he?
rufctr01 zegt
@gandini: ja hoor! Die gele platgeslagen Kever loopt 342km/u.een kever net aan 120. De platgeslagen golf is net zo snel als zijn niet platgeslagen neefje….maar wel veel duurder….
jupke zegt
@lebeaunl: bedankt voor het aanbod maar ik sla over!
Gulli zegt
Er zijn ook mensen die het geen zak kunnen schelen dat het op basis van een Golf is. Die vinden het een mooie auto en hoeven niet op de centen te kijken. Voor hen lijkt het me een prima auto.
Autobloggers: veel te duur! Doe je toch niet voor een dameskappersauto!
Autobloggers die de auto zelf zien rijden: wat een gave bak! Wat een held dat hij dit gewoon ervoor uitgeeft! Dikke wielen! Gave velgen! Mooi interieur!!!
cloverleaf zegt
@gulli: nee hoor. Zeker niet. Er is voor elke tt generatie gewoon een leuker alternatief geweest. Maar als je hem wilt kopen be my guest! Waar zit je kapperszaak?
Gulli zegt
@cloverleaf: nee bedankt, ga niet in zo’n wijvending rijden! ?
lincoln zegt
@gulli:
Prachtig ding .. absoluut ..
En die MQB platforms uit het jaar kruik functioneren nog prima ..
Maar zo een ding cash kopen doet niemand ..
Allemaal 48 termijnen werk ..
hotze zegt
@lincoln: zou me verbazen als dit soort karren niet lening-vrij worden afgetikt. Fraai wagentje hoor, zeker als je haar doortuned naar 400 paarden. Maar zou toch ook voor de Cayman gaan.
burninrubber zegt
@gulli: ik kan me niet voorstellen dat iemand naar welke TT dan ook kijkt en denkt: “oh gave bak”. Zou nog liever een Kia stinger willen hebben
karhengst zegt
LED lampen exclusief? Dat is toch al onderhand standaard op een Polo?
Leuke kar nog altijd, maar als je van rijden houdt zijn er een hoop alternatieven beschikbaar.
Joerek zegt
@karhengst: Nee dat is dagrijverlichting. Meestal zijn zijn het xenon of ‘gewone’ lampen
torsen zegt
@karhengst: voor 900 en nog iets Euries krijg jij standaard led koplampen op een Polo.
Onehp zegt
@torsen: verkrijgbaar, niet standaard.
torsen zegt
@onehp: dat was inderdaad m’n punt. Als je d’r voor moet betalen is het al niet standaard ;-P
brera22 zegt
Dit soort auto’s worden ook bijna niet meer verkocht in Nederland. Hoogstens 40 of 50 per jr.
Ze zijn veel te duur geworden door de Bpm shit.
towi1989 zegt
Krijg je er ook de eerste 2 jaar gratis remschijven bij? Ik geloof dat ze het probleem met de vorige en RS3 nooit opgelost hebben.
dracae zegt
@towi1989: Voor zover ik me kan herinneren hebben ze het dus bij de TT wel opgelost.
mastemaker zegt
Doe mij dan de Supra maar, veel unieker met 3.0 6-in-lijn en 340 pk!
brera22 zegt
Een Porsche Cayman kost ook al 85k. In Duitsland va 57K.
Wie laat zich nog verneuken in dit land.
hotze zegt
@brera22: wie niet? Een paar centen extra accijns op de brandstof en je kunt die fokking BPM afschaffen. De slurpers betalen dan per liter, hoeveel eerlijker zou dat zijn…
aptabak zegt
heb laatst deze nog gezien in Almere,wat een beest!!
https://www.autotrack.nl/tweedehands/chevrolet/camaro/43336829
tttijn zegt
Heb een competition van de vorige generatie en ik vind het een super fijne auto die er ook nog is tof uitziet. Deze zou ik ook best willen hebben en wat betreft de prijs, lekker een jong gebruikte uit Duitsland halen over een jaar of 2.
Dutchdriftking zegt
Wat kost zo’n TT eigenlijk in Duitsland? Dat deze in Nederland uit de markt geprijst is dat was al even duidelijk, maar is de wagen in eigen land nog wel interessant?
tttijn zegt
Tussen de nieuwprijs van de mijne (Als vergelijkbare pro line hier) en in Duitsland was in 2014 dik 10k
bmw2coupeeigenaar zegt
M240I of M2 is superieur in elk opzicht
unknown234 zegt
@bmw2coupeeigenaar: bedankt voor je objectieve bijdrage!
tttijn zegt
@bmw2coupeeigenaar: tot je er een TT RS VOOR zet, die rijdt rondjes om een M2, op elke ondergrond.
bmwfe zegt
Zoals al eerder gezegd, ben ik blij dat ik net over de Nederlandse grens in Duitsland woon. Beide modellen kosten in de basis net iets boven de € 54.000,00. De Porsche is € 40,00 goedkoper.
Naar Welk model je voorkeur uit gaat is heel persoonlijk. Je hebt bij de Audi Quattro aandrijving. Wij hebben als zomer auto een 3,2v6 Quattro dsg erbij. Wat ouder model
Maar rijdt nog steeds fantastisch.
emping zegt
Vind het opzich geen verkeerde auto maar zal zelf voor de Supra kiezen.
deboes zegt
Veul geld voor een saaie bak ellende