De TT-S is ten opzichte van de reguliere TT al een prettig stuk dikker geworden, maar de TT-RS gaat daar natuurlijk nog een stapje overheen.
Ook het vermogen zal een dito boost krijgen. De TT-S haalt 272 pk uit de 2.0 TFSI, maar voor de TT-RS verwachten de kenners dat Audi een 2,5 liter vijfcilinder met twee turbo’s gaat gebruiken. Hoe dat klinkt, kun je in de video beluisteren. Dankzij 350 pk zal de TT-RS in minder dan vijf seconden naar de 100 sprinten. Het hier gefotografeerde exemplaar laat al de RS aanpassingen qua uiterlijk zien: grotere dubbelspaaks wielen, twee ovale uitlaten en grotere luchtinlaten voor. (bron: globalmotors.net)
Fruitcake zegt
Beetje tam weer..
Stancke zegt
Begint wat uitmelkerij te worden…
jorden zegt
Doe maar een RS4, dat komt stukken stoerder over!
RenJie zegt
Als jij een RS4 wilt, neem ik wel genoegen met een S4..
skip zegt
het wordt wat allemaal. een tt die op platte cijfertjes gezellig naast een m3 accelereert naar de 100 ..
de techniek staat voor niets, maar dan wil ik liever knallen in een ouwe clio 16v ofzo met 200 pk.
Fout zegt
neenee, lekker bakje, mooie neus
Jesper zegt
Dus als een RS4 het antwoord is op de M3 sedan, dan is de TTS het antwoord op de M3 coupe??
Overigens, dit is de eerste sportauto waar ik matzwart niet mooi vind… :?
Tom zegt
correctie: tripelspaaks wielen ipv dubbelspaaks
tt zegt
lijkt me ook een rolkooi ingebouwd te zijn. eens effe surfen om te kijken dat er nergens spyshots opduiken die wat meer van de binnenzijde laten zien.
RenJie zegt
@Jesper
ik zou eerder naar de (R?)S5 neigen.. Dit ding is meer Z4M achtig.
tt zegt
mogen ze dit trouwens uitbrengen van porsche? is dat dan niet teveel competitie? of gaan ze der een porsche prijskaartje aanhangen?
De voorzijde is me net iets “te” trouwens…
De kleur matzwart zou door audi op de tt gebruikt worden om de contouren wat te verstoppen vertelde iemand van audi me onlangs. of dat lukt is nog maar de vraag… volgens mij hadden ze daar gewoon nog enkele busjes van staan….
Alwood zegt
blijft een apart wagentje die TT :? eigenlijk toch wel lelijk, verhoudingen zijn gewoon niet lekker. Meer nog dan een Z4 coupe of een veyron heeft die TT een poepende-hond achterkant.
De verhoudingen tussen lengte van de auto, lengte van het dak en plaatsing van de wielen is gewoon niet lekker. Wel heel mooi dat er weer een vijfcilinder in komt maar liever zie ik die straks in de A5 zitten.
Pixed zegt
@tt
rolkooi zou geen overbodige optie zijn in een Audi TT…
Ik ben immers de voorgeschiedenis van de eerste TT niet vergeten.
Majinstar zegt
En de R8 killer is geboren. Hallelujah, Hallelujah, Haallleeelllluuujjjaaahhhh.
W!d zegt
zal het niet gewoon de 3.0TFSI met compressor zijn die ook in de S4 ligt?
W!d zegt
@mezelf.. nee, want die moet over de lengte geplaatst worden
jdm zegt
Blijft een kappersautotje…
Pieter-Jan zegt
@stancke: huh?
Het is geen “M sport” kitje, maar een origineel model met eigen motor, stijl en marktsegment. En het wordt welgetelt het tweede nu beschikbare “RS”-model, misschien het enigste afhankelijk van de RS6 productie, en als het tenmiste een “RS” label krijgt, en dan is het pas de zesde “RS” in de geschiedenis van Audi, die meer dan honderd jaar omschrijft.
Volvo_440_turbo zegt
Toch beter als die TT diesel die ik overlaatst zag, dat was shocking!!!!
Tommy zegt
Het nieuwe vijfcilinder TFSI-blok is zeer intresant, het is zo compact dat het in een TT, A3 of Golf past en ook nog eens licht. Hopelijk draait dit uit op een zowel een TT-RS als een RS3 of een supersterke Golf. 350 pk is nogal wat meer dan de concurentie, en dat is nog maar het minimum! :D
erik zegt
Dit filmpje van de TT RS is beter, prachtig geluid.
http://www.youtube.com/watch?v=X4IOcFeFBbg
Porsche Fan zegt
ik zie 997 turbo velgen ..!
Timmie zegt
Byebye Cayman S!!!
JosJ zegt
Wie zei dat dit een tam auto’tje zou zijn….. stap gewoon weer terug in je lease tdi’tje en ga daar over miepen. +/- 350 pk is gewoon altijd erg lekker, maakt (bijna) niet uit in welke auto.
Mercedes zegt
Dat wordt een stoere bak! Op zich wel lekker als 2e auto voor in het weekend maar niet als dagelijks vervoermiddel. Tenminste niet voor mij..
Windhoos zegt
Toch wel weer grappige reacties, concurrent voor de M3 coupé. R8 killer? Sommigen hebben er hier iig zeer weinig kaas van gegeten. Dit is natuurlijk de concurrent voor de Z4M
En Stancke? Uitmelkerij? Die snap ik niet helemaal, dit is gewoon het top TT model, netzoals er ook een RS4 en een RS6 is. Bovendien hadden ze ook nog geen directe concurrent voor de Z4M……
tt zegt
is zoals gezegd een mooi stukje techniek. Benieuwd wat dit gaat kosten….
CRASH zegt
mis toch verstralers in de voorbumper!