De Audi TT werd in maart van dit jaar in coupévorm onthuld en deze week nog door ons getest. Met de volgende grote autoshow (Parijs) in het vizier wordt nu het doek van de Roadster getrokken.
Audi trekt de introductiekleuren van de dichte TT door op de cabrio, ergo: het blauwe model is de TT met 230 pk/370 Nm, de gele is de TT-S met 310 paarden en 380 Nm. Daarnaast komt er een 2.0 TDI TT met 184 pk/380 Nm beschikbaar, voor wie onder het genot van nagelende dieselklanken over landweggetjes wil boenderen.
De lichtste variant, een 2.0 TFSI met handbak, legt een gewicht van 1.320 kg in de schaal. De 39 kg lichte softtop opent en sluit zich in 10 seconden, en in die tijd kan je met de sterkste TT 2 keer van 0 naar 100 sprinten: de officiële tijd bedraagt namelijk 4,9 seconden voor de TT-S met quattro en S-Tronic. Dit is 2 tienden langzamer dan de dichte versie.
De TT Roadster-modellen (uiteraard met Virtual Cockpit) worden in maart 2015 in Nederland geïntroduceerd, de TTS Roadster volgt later. Prijzen volgens eveneens op een later tijdstip.
Mag van mij wel een hoekje minder..
Het zal wel weer goed rijden,uitstekend in elkaar gezet en een veilige investering qua restwaarde zijn, maar het is uiteindelijk helemaal niets.
Hieronder graag uw dameskapperopmerkingen⬇️
@sydney: welke roadster zou jij voor dat geld kiezen dan?
@utr1984: Geen, ik heb genoeg cabriolets gereden maar vind het helemaal niks.Maar als ik echt moest/mocht kiezen dan maar wat meer doorsparen voor een Boxster.
@sydney: oh, dus ‘ het is helemaal niets ‘ is eigenlijk ‘ ik vind het helemaal niets ‘. Zeg dat dan mallerd.
@utr1984: Ik denk dat hij eerder bedoelt: “Ik kan helemaal niks betalen dus het is ook helemaal niks!”
Dát is wel interessant die virtual cockpit op een cabrio. De meeste navi schermen zijn bij volle zon amper te zien namelijk, niet iets dat je wilt als het om ál je instrumenten gaat. Hopen dat audi dat kunstje onder controle heeft.
@lambo4all:
‘Scherm zichtbaar met kap open’
Klinkt als een audi optie.
@lambo4all: het scherm zit natuurlijk wel onder de zonnekap waaronder de gewone instrumenten al jaren zitten, ik verwacht geen enkel probleem.
@lambo4all: anno 2014 is dat geen probleem meer
@lambo4all: Audi is de koning der interieurs, dus ik denk dat het wel snor zit.
Wat een lelijk ding. Als je dit naast een Z4 of een Boxster zet moet je wel een enorme Audi fanboy zijn om voor de TT te kiezen.
@donvincenzo: Gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het een mooi ding alleszins. De Boxster lijkt in deze klasse wel de beste keuze, hoewel de prijs waarschijnlijk hoger ligt. De Z4 is mooi maar heeft dan weer zo’n typisch lelijk en saai BMW interieur. En de SLK vind ik de lelijkste van de bende. Ik zou deze TT alleen al voor het interieur verkiezen boven de Bimmer en de Benz.
@kapiteinaudi: Wat hij zei dus.
Ik zeg het niet gauw (en graag) over een Audi. Maar dit ziet er eigenlijk best wel lekker uit. Toch vind ik als roadster de Honda S2000 vele malen begeerlijker.
Geen foto met het dakje dicht?
Niet verkeerd, al hoewel het niet echt een grote verassing is. En zo weinig is een 1.320kg voor een handgeschakelde roadster met tweeliter motor. Een S2000 woog 1250kg.
Als het een nieuwe roadster moet zijn denk ik dat er meer een échte topper is: de Porsche Boxtster. Deze Audi is toch een hele dure Gucci Golf Cabrio. De techniek is niet affwijkend genoeg om er zo veel geld voor te vragen. De SLK heeft een topdakconstructie is raar geportioneerd (hoog, breed, te kort en een rare voorkant) en rijdt eigenlijk als een C-klasse. De BMW Z4 is om een of andere reden veel te zwaar zonder echt ruim te zijn. Raar. Ziet er op zich wel aardig uit.
Dan heb je nog de 370Z Roadster: gave motor, leuke gadgets, maar mist de laate 10% verfijning die de andere wel hebben.
Dus kom je toch uit op de Boster, Boxster S of Boxster GTS. Topwegligging, comfortabel genoeg voor gewone ritten, bruikbare ruimte, betrouwbaar, waardevast, vlot zat en je hebt nog eens een mooie badge op je auto ook!
Inderdaad de boxster poept op deze dure golf! Bij een tt staan die rolvegers ook zo lelijk en verwijfd!
De Porsche Boxster is ook mijn eerste keus in dit segment, alleen is die wel duurder afgaande op de prijs van de dichte versie van de TT.
Gewoon lekker zo’n vanille vlagele TT.
@jmcclane: Klopt. Porsche vond het nodig de dichte Cayman duurder te maken dan de open Boxster. Toegegeven, de Cayman heeft wel 10pk meer. En alletwee wegen ze gewoon 1310kg, met mooie zescilinder alsnog lichter dan een TT.
Wtf. Hij is gewoon echt praktisch hetzelfde gebleven van achteren als z’n voorganger!
Doe mij toch de coupe maar!
Het is nou niet de mooiste Audi in jaren. Dat blijft de quattro concept coupe of hoe dat ding ook mag heten