Het optische pakket voor de TT, welke een halfjaar geleden al door JE Design werd aangekondigd, is eindelijk klaar. Het gaat oa om 20-inch porno, twee dubbele uitlaatpijpjes, een dikke voorspoiler en sportvering. Wat betreft vermogen krijgt de 2,0 TFSI zo’n 244 pk en 355 Nm, ook komt men binnenkort met een kompressorkit voor de 3,2 liter V6: 350 pk.
JE DESIGN sets the the 2,0 Litre-TFSI motor under heavy pressure. Following alterations to the motor control system, the turbo gasoline-engine car has 180kW / 244HP at 5100 RPM (series produced: 147kW / 200HP). The series produced 280 Nm increases to 355 Nm providing measurably improved elasticity values. Aside from this the TT races a clean 247 km/h (series produced: 240 km/h). Naturally customers can expect better acceleration. The TT from JE DESIGN wins from 0-100 magical mark in just 6 seconds. In accordance, this motor meets all emission regulation requirements. Additionally JE DESIGN supplied parts provided for enhanced power have been approved through TÜV: German Technical Inspection Association. 244 horsepower is a okay, but JE DESIGN already has scheduled to bring in the next big hammer. The Leingarten based tuners are in preparation of a compressor kit for the 3.2 Liter-V6 that elicits a Porsche-killing 350HP.
To leave a stronger mark in the rear mirror of other cars, JE DESIGN provides the TT with distinctive features of a two-part front spoiler mounted on the left and right front. Perfectly matching and connecting this components is a spoiler lip in carbon-look, which also enhances a touch of motorsports. In back, JE DESIGN throws in a diffuser-insert in carbon-look for use in combination with a JE DESIGN 4-pipe stainless steel exhaust silencer which especially creates a sporty sound with the 3.2 Liter-V6 motor. It can be fitted to the 2.0 TFSI version as well. Naturally, the exhaust silencer is delivered with EC-approval. The diffuser-inserts come alternatively in a standard version finished in matching car or contrast colour.
A discreet rear spoiler lip for lift reduction rounds up the new rear view. All aerodynamic components are constructed per CAD guaranteeing precision fitting. The front spoiler part as well as rear spoiler lip are constructed of high quality PU material and the diffuser-insert is of ABS-plastic.
Snep zegt
Hele mooie bak!
ThoMaster zegt
NETJES! :)
slk55 amg zegt
zeker voor JE design is de TT erg netjes/bescheiden gebleven (denk aan die verschrikkelijke Q7 door JE design). maar geef mij maar een getunde TT van MTM. die is nog netter.
PieterA zegt
Een TT is willen maar niet kunnen, laat maar dus.
Joris zegt
Hele mooie wagen, vooral die velgen vind ik er mooi bij passen!
Ejay zegt
Ik zou de luchtroostertjes bij de voorwielen weglaten en andere velgen erop. Voor de rest ziet het er erg netjes uit.
bob zegt
kan iemand me vertellen waarom de tt geassocieerd wordt met een kapper?:)
heeft het echt de imago van een wijvenbak? (ik heb het dus over model 2007)
Ejay zegt
@ bob, de vorige TT was bij zijn introductie de auto voor het hippe volk. Echter kwamen er steeds meer minder hippe mensen en zag je vaak vrouwen en steriotype homo’s er in rijden een lot wat veel kleine cabrio’s treft. Mannelijke dameskappers zijn verdacht vaak homo en daarvan zal het wel komen denk ik.
De huidig is nog nieuw en het valt nog wel mee geloof ik, maar ik schat dat over een jaar of 2 dit weer een dameskapperswagen is.
Robin zegt
Voor JE vind ik het er fatsoenlijk uitzien, ze zijn niet al te gek gaan doen deze keer. Wil niet zeggen als ik een TT heb dat ik dit er op zou laten schroeven of lijmen of klikken,… kauwgom en tape
Rob zegt
Zoals gewoonlijk weer helemaal verkracht door die tuners en dat noemt zich JE Design…
vinox zegt
Da spoilerke is wel vet!
SamSam zegt
Veel tuners weten niet waar ze doen als ze een auto aanpakken, dit is er 1..Optisch wordt er altijd overdreven getuned, als ze dat nou maar met de motor deden!
Fova' zegt
Die velgen zijn echt zóóóóó vet!
miki zegt
zalig!!kwijl
niet te overdreven maar ook niet te sober
marex zegt
ik kan me herinneren dat iemand een tijdje geleden zei dat ie de audi er wel vet uit vind zien MAAR dat ie dat van de eerst bij het begin ook zei. Ben het er helemaal mee eens. Vind em nu al saai en je ziet ze niet eens zoveel rijden.
binkie zegt
Origineel is ie echt beter vind ik. Maar zo’n opvoerkitje mag altijd wel!
Belgian Tuner zegt
Wat kennen jullie nederlanders nu van tuning. Het is te zeggen wat jullie tuning noemen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele fatsoenlijke getunede auto gezien die uit nederland komt. Ten eerste al veel te hoog van de grond en van velgen dat noemen ze hier auto 5 boel. Bij jullie is Heuts DE tuningzaak :D
Dus gaan jullie eventjes zeggen dat de TT saai is enz .Die modellen waar jullie allemaal mee rijden daar crossen ze hier mee bij de sprint :D
Met andere woorden jullie kennen er niks van!–edit: wat een heerlijke analyse, bedankt!–