Twee testwagens werden gisteren op Nederlandse bodem vastgelegd door een oplettende automobilist. Audi is druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe A3 en de familiebanden met de Golf worden nu wel héél duidelijk.
In eerste instantie lijkt het erop dat er hier één auto getest wordt, de overdadig gecamoufleerde Audi kan haast niet anders dan een vrijwel definitieve versie van de nieuwe A3 zijn. Maar als we iets beter kijken blijkt er meer aan de hand.
De zwarte Golf is namelijk geen Golf, zo lijkt het. Toegegeven: het lijkt er enorm op, maar als we goed naar de achterspatborden kijken zien we dat daar geen hout van klopt. De spatborden zijn namelijk verbreed met een paar lappen plastic, iets wat sinds de Golf III echt uit de mode is gegaan bij Volkswagen (de CrossGolf buiten beschouwing gelaten dan) en dus zal dit waarschijnlijk ook een testwagen van Audi zijn, iets wat de nummerplaten (met IN van Ingolstadt) lijken te bevestigen. De gecamoufleerde A3 lijkt ook iets bredere heupen te hebben dus wij gokken erop dat we hier te maken hebben met twee A3’s, waarvan er één in een Golf outfit gehangen is.
Hoe dan ook: de Audi A3 is bijna klaar. De koplampen krijgen hetzelfde stijltje als de A5 facelift, dus met de leds rondom de koplampen. De achterlichten neigen meer naar de looks van de A1, of dat een vooruitgang is moeten we nog maar eens beoordelen als die stickers eraf zijn. In 2012 wordt het doek van de lang verwachte nieuwe A3 getrokken.
Met dank aan <a href="“>Pieter voor de foto’s!
screamer zegt
Als dat idd een echte Golf Camouflage is, dan is dat wel erg slim :P
rechercheur zegt
@screamer:
Ik heb eens een (toen) nieuwe 3-serie gespot in de buurt van de Nurburgring, ook met stickers volgeplakt, en destijds de neus van een Rover er op gemonteerd. Dus niet geheel ongebruikelijk om plaatwerk en bumpers / grill van een ander merk/model te gebruiken om e.e.a. te camoufleren.
robbie zegt
@rechercheur: dat noemen ze nou wens mule…
robbie zegt
@robbie: een mule…
rechercheur zegt
@robbie:
I know. In de regel is een mule gebaseerd op plaatwerk / onderdelen uit de direct eigen stal, en komt het wat minder vaak voor dat ze er een ander merk/model over heen leggen ….
jack_abarth zegt
Kun je zien hoe Premium je A3 wel niet is…
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
wat zou de naam van die a3?golf?vwaudi? zijn
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@jack_abarth: lol +1
Jochempie zegt
Jippie de flippie!
mout zegt
Precies – als er plastic aan een Golf zit, dan móet het wel een A3 zijn. (?)
Als er nou 1 fabrikant is die onopvallend kan testen, dan is het Audi wel. Passende mule-carrosserieën uit Tsjechië, Spanje, bij VW en in eigen huis.
(En dan zeg ik nog niet eens hardop dat de afgelopen 10 jaar een nieuwe versie toch al een perfecte mule van de vorige was)
nibor zegt
Kan die omgebouwde Golf niet een test-model van de Golf 7 zijn? Dat lijkt me, op het kenteken uit “Audistad” na, logischer.
Esprit_de_Flandre zegt
@RRenault: Zou kunnen. En samen getest omdat ze onderhuids hetzelfde zijn…
torana zegt
ook duits… wat een verandering na zoveel jaren :P > > > http://www.youtube.com/watch?v=wa2BgKYSjQE
taxman zegt
Premium=marketing oftewel zolang er maar genoeg idioten zijn die meer betalen omdat er een auwdi logo opzit. Slimme jongens bij VAG (of sukkels die het kopen natuurlijk)
rechercheur zegt
@taxman:
hahaha, je zou bijna denken dat er iets van frustratie bij je speelt … :-)
fransefinesse zegt
@rechercheur: en toch heeft @taxman wel gelijk. Het is een geweldig marketing concept want op deze wijze van positionering verantwoord je de mogelijkheden om een zeer premium prijslijst op te stellen. Goed concept daar niet van maar het is een marketingconcept en niks meer. Maar zolang mensen als jij er een natte slip van blijven krijgen zal het te verantwoorden blijven. Niks ten aanzien van deze Audi want het rijd prima en de afwerking wanneer de optielijst is aangevinkt is zeker netjes.
bisazza zegt
@taxman: gezien bijna al je reacties op Duitse auto’s zijn en t.a.v. die Duitse auto’s enkel negatief zijn; leuk he zo’n Blog waar je je frustraties kwijt kan? Heb je een leuk leven?
E34M5Touring zegt
@taxman: http://www.youtube.com/watch?v=PpQSH1BBBk8
Kvgorp zegt
A2 – A67 bij Eindhoven? Ik zie het denk ik aan de Lichtmasten.
vwally zegt
Ik hoop niet dat de achterlichten erg gaan lijken op die van de A1, want die zien er niet uit. Misschien is het tijd voor een compleet nieuw design, wat de achterlichten betreft, maar dat zal vast niet het geval zijn als ik de schetsen zo zie..
rh95 zegt
Ik heb hem ook gezien! op de westervoortse brug tussen Westervoort en Arnhem (is de brug over de ijssel)
TomRS6 zegt
@taxman
Dat is het verschil tussen Taksi of Aldimultivitamine van de Aldi.
Flatfour zegt
@taxman
Desalnietemin is een Audi koetswerk mooier dan een dertien in dozijn golf.
taxman zegt
Interessante reacties, dank. Rechercheur heeft wel een punt, als marketingmens heb je weleen zekere frustratie als het anderen lukt gebakken lucht te verkopen. Dat is toch een beetje de ultieme droom. VAG bewonder ik dan ook juist enorm om de marketing. Vooral omdat ik toch wel enige technische autokennis heb en geloof me het product is doorsnee (zeg maar HEMA kwaliteit). PSA bijvoorbeeld gebruikt gemiddeld genomen betere onderdelen dan VAG maar slaagt er niet in een kwaliteitsimago neer te zetten. Zet een journalist in een peugeot en hij heeft iets aan te merken op het dashbopard. In een audi roept dezelfde journalist juist hosanna vanwege het dashboard. Beide dashboards worden volgens dezelfde specs en met vrijwel dezelfde materialen door faurecia (een PSA dochter) geproduceerd. Voor VW moet het goedkoper, en toch wordt een VW dash beter gevonden dan een peugeot dash.
Opvallend en interessant ook dat een auwdi mooier beoordeeld wordt als een VW. Een gedachte die bij mij bij geen enkel VAG product snel zal opkomen, dan denk ik eerder aan alfa romeo. De marketing van audi lijkt mij ook niet zozeer gericht op de fraaie lijnen (kijk naar een auwdi en je weet waarom), juist daarom interessant dat er bij de fans toch een associatie mooi ontstaat bij de gedachte aan vier ringen alleen al.