Slecht nieuws voor alle liefhebbers van de RS4 (en dat zijn er veel): de productie van de sport-sedan stopt! De introductie van de huidige RS4 is gestart in 2005, waarna in 2006 de Avant en cabriolet volgden. Deze laatste twee blijven overigens wel in productie.
Dat schrijft het Britse Autocar, de RS4 zou uitgefaseerd worden vanwege de komende RS6. Op zich logisch, want we zien bij Audi sowieso door de bomen het bos niet meer. Met een S5 (en RS5) in aantocht wordt het allemaal een beetje verwarrend voor de gemiddelde Audi-koper.
Voor de nieuwe RS4 zullen we eerst moeten wachten op de nieuwe A4, deze staat gepland voor 2008.
UPDATE: De importeur laat weten dat er geen plannen zijn om de productie te stoppen, de RS4 zal zeker tot volgend jaar in productie blijven!
Coolguy zegt
Mijn absolute lievelingsaudi :(
Het is een zwarte dag.
Alwood zegt
WTF?! blijft het wel een gewilde auto waarschijnlijk… en dezelfde motor is nog in de S5 te krijgen… 2 dingen vind ik alleen raar; 1, maar een hele krappe 3 jaar geproduceerd terwijl het echt een succesvolle wagen is?! en 2. Waarom zo snel al een nieuwe A4?!
En dan wil ik vast mijn hoop uitspreken dat de RS6 toch écht onder de 2 ton moet wegen.
Joris zegt
Maar kijk wat we er voor terug krijgen.
Kobey zegt
dus dan maar de nieuwe M3 kopen..
Rick dos zegt
En dan vragen mensen zich nog steeds af waarom ik dat hele VAG gebeuren niet begrijp….
Heb je net tussen de 100 en 150.000 ECU´s neergeteld en mag je net de sleutels in ontvangst nemen, rij je alweer in een verouderd model….. Jaaa, en dan ben ik degene die niet zo gek moet doen.
W1CK3D zegt
:'( ooo neeeee dat menen ze niet ! pfffff kwou die ooit kopen :(
martijnn zegt
@Rick dos ik snap het probleem niet zo, elk model verouderd na een tijdje toch? en als koper weet je van te voren al dat een model na een x aantal jaar vernieuwd zal worden :S
GOD zegt
hebben ze het eindelijk opgegeven tegen de M3
Racer X zegt
Of durft men de concurrentie met de nieuwe, nog te introduceren M3 niet aan…
Racer X zegt
Oh ja, ik vind het ook doodzonde; de RS4 is echt een geweldige wagen.
Kobey zegt
dat denk ik ook jah
PieterA zegt
Als de RS4 een concurent is voor de RS6 kunnen ze evengoed de A4 ook stoppen … Ik vind het nogal bizar, er moeten andere redenen zijn.
speedlimit zegt
Denk eerder dat audi de hete adem van lexus en bmw al voelt ;)
evo zegt
Vind ik eigenlijk wel erg gek. In oktober 2005 introduceren en de auto vervolgens ruim anderhalf jaar later weer uit productie halen. Bovendien komt een volgende RS4 waarschijnlijk pas ergens in 2010, dus deze had wat mij betreft toch nog wel eventjes gemogen. Aan de andere kant staat het nieuwe A4-model nu natuurlijk al wel te trappelen om geïntroduceerd te worden, en of potentiële kopers dan nog trek hebben om in een ‘ouder’ model RS4 rond te rijden..?
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/23/impressies-nieuw-audi-a4-2008
bmwF zegt
ze willen de rs4 gewoon beperkt laten, zoals bijvoorbeeld de clio williams, unieke wagen die je na een aantal jaren niet snel meer vind.
Pieter-Jan zegt
De RS6 komt eraan, met V10 TT, and kort daarna de RS5 met V8 TT. De Audi A4 word vervangen door een nieuwe generatie (4deurs A5), en zal kort daarna ook ge-RS-t worden.
FrieZ zegt
Ik zou zelf nooit een RS4 kopen… eerder een S4. Ik vind/vond de RS4 zo ‘over the top’. De S4 is sportief, maar niet op een overdreven manier.
En je kunt (bij wijze van) je hoofd zo in 1 van die uitlaten van de RS4 stoppen, die zijn zooo ongelofelijk (lelijk) groot! My 2 cents ;)
RijNouNsDoor! zegt
Hoe is de verkoopverhouding tussen sedan, cabrio en station? Ikzelf zou voor de staton gaan, wat dat is naar mijn mening de echte RS4, in navolging van de RS4 voorganger en RS2. (ookal is ie ietje zwaarder) Dat ze die sedan dan schrappen is prima. De station blijft.
MiuRa zegt
dat werd tijd :P
MarcO zegt
@RijNouNsDoor
Precies! De sedan is toch de minst interessante vande 3 modellen. Zolang de Avant nog in het programma zie ik het probleem niet.
MarcO zegt
Mmm rare zin. Moet nog ergens ’t woordje ‘zit’ tussen. (sorry hoor: ’t is al laat.)
luc zegt
je kunt nog altijd een gewone nemen, voor het vervoer is een rs4 niet nodig
Nick-g zegt
NEEEEE!!! Nu kan ik geen RS4 meer kopen als ik de oudejaarsloterij win. :( Hopen dat ze de nieuwe RS6 al hebben dan.
Rick dos zegt
@martijnn
Dat is wel zo dat alle auto´s na een tijdje verouderen, maar de levenscyclus is voor dit soort auto´s (of in ieder geval voor BMW en Mercedes) 6 a 7 jaar. De productie van deze auto wordt al na 2 jaar stop gezet? Beetje vreemd, niet? En wat gebeurt er met de prijs van een auto als er een nieuw model uitkomt?
Al met al lijkt het erop dat deze auto niet meer dan een kanttekening in de autogeschiedenis wordt.
Sjon zegt
Zonde, de Sedan is erg mooi, de Avant is maar zo-zo en de Cabrio is ronduit bagger.
P@ul zegt
Bovenaan schrijft iemand: nu al een nieuwe A4. Nu al een nieuwe A4… de huidige A4 rijd al een jaar of 5 a 6.
Feiko zegt
De huidige A4 rijdt nu 3 jaar.
En S4 mooier dan de RS4???? Loop eens de showroom in en ga beide auto’s eens goed bekijken…
CSL zegt
Geeft Audi het nu al op?!
Introductie is pas in oktober 2005 geweest! Nog geen 2jaar! Belachelijk gewoon.
floryn zegt
avant is toch fijner
Cedric zegt
@ Kobey: je kan de audi RS4 toch niet vergelijken met de BMW M3 :S
Rick zegt
Beetje raar, maar we hebben de S4 nog, beetje optimistiesch zijn! ;)
L-M zegt
Ja logisch toch. Elke audi verkoper wil toch liever een RS6 verkopen dan een RS4 . Maar wat gaat er gebeuren als de RS6 Avant uitkomt ? Alleen nog de 2 deurs verkopen enja dan koop je beter een M3
Aston Martin Rapide zegt
Dan hebben de bezitters van RS4 geluk…als er niet veel van RS4 zijn gemaakt, dan worden ze zeldzaam hahaha.
W!d zegt
Doordat de A/S5 snel op de markt komt (coupé versie van de nog te introduceren A4) lijkt het me een hele logische stap. Toen de RS4 werd geïntroduceerd was het model al redelijk oud (afgezien van de facelift).
Daarnaast, weet je hoeveel mensen de afgelopen jaren nog een C-klasse heeft gekocht? Weinig, want een nieuwe auto kan net zo goed een auto van 10 jaar geleden zijn.
Tuurlijk is het jammer, de RS4 is ten slotte een icoon, maar ik denk dat degene die deze auto kan betalen het nieuwste van het nieuwste wil, dat is deze auto niet meer, dat is dalijk de nieuwe m3, Daarna de RS5 er in gooien en Audi is weer bij.
joeri zegt
keurig iedereen nu een m3 kopen is veel mooier en luxer
de rs4 was trouwens wel een vette wagen
666 zegt
@Rick Dos: dat probeer ik al lange tijd uit te leggen aan al die Audi lovers. Ze willen maar niet begrijpen dat ze met een Duitse Japanner ronrijden. Na 4 a 5 jaar max. worden ze vervangen door een nieuw model.
ANYMOUS zegt
@ 666 volgens jou rijden audirijders in een duitse jappaner, waar haal jij de ze klets vandaan als ik vragen mag, naar mijn inzien is de kwaliteit beter dan bij mercedes, en bij ider merk worden de modllen toch vervangen, waarom zou dat dan niet kunnen bij audi. Mijn vraag wat rij jij dan……
@ rick dos, audi heeft een eve grote levensduur
Der Deutscher zegt
Die tekst begrip ik dan weer niet niet (ligt dat aan mij??); citaat:
`…Op zich logisch, want we zien bij Audi sowieso door de bomen het bos niet meer. Met een S5 (en RS5) in aantocht wordt het allemaal een beetje verwarrend voor de gemiddelde Audi-koper…`
Als er één merk is die zich uitstekend houdt aan zijn typenummeringen, codes (hoe je het noiemen wil) dan is het Audi wel. Alles klopt aan die nummering. Qua continuering. Als je nu eens gaat kijken bij Peugeot: 106, 107, 1007 (waar komt die extra 0 vandaan?), 206, 207, 306, 307, 406, 407, (606??) 607, 806 pfff….en dan lopen de bouwjaren van die bepaalde types dus écht door elkaar heen. Daar wordt je ff helemaal gestoord van. Niet bij te houden. Dan is er ook Volvo met z´n S40 en V50, waarom niet S40 en V40, of S60 en V70?? Wat een gedoe…. Het raarste van het stukje tekst is het laatste deel: `verwarrend voor de gemiddelde Audi koper`…. hmmm…. you tell me…. Wat voor volk rijdt er gemiddeld in een Audi????
Der Deutscher zegt
@ 666:
Moet je eens kijken naar Ford: Zodra een Ford de showroom verlaat wordt ie gefacelift (bij wijze van spreken). Maar kom op, welk merk doet niet aan updaten na 4 a 5 jaar? Alleen Alfa Romeo’s blijven langere tijd écht mooi én bij de tijd. Jammer dat de kwaliteit nog steeds teleursteld.
autoblogger zegt
@Der Deutscher: de typenummeringen zijn inderdaad wel duidelijk, maar dat bedoelde ik niet. Het gaat om de grote hoeveelheid modellen van Audi die steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Zegt kannibalisatie je iets?
Der Deutscher zegt
ha ha, er zit iemand (of meerdere personen?!) te brabbelen over een BMW M3… hou alsjeblieft op zeg: een BMW M3 vergelijken met een (R)S4… IS NIET te vergelijken. Iemand die kiest voor een M3 zal nimmer een Audi rijden. 180graden andere (levens)stijl. Dat je dat hier nog zou moeten uitleggen. Whhahaha….
Der Deutscher zegt
@ autoblogger. Ja, ok. Dat is binnen VW concern een bekend fenomeen. Kij naar concurrentie tussen Seat, Skoda, VW en Audi…. Maar wat ze doen is er voor zorgen dat meer mensen een VW-groep product aanschaffen en de winst dus de VW groep instroomt. Het zal VW worst zijn of ze een Audi of een Seat verkopen. Zolang die koper maar niet in een GM of ander merk product zit. Valt wat voor te zeggen natuurlijk.
RA999 zegt
@Der Deutscher
dat bewijst eens te meer dat deze mensen nog nooit een BMW of Audi hebben gereden :P :D
vla zegt
whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy???????????????
Der Deutscher zegt
@ RA999: ik begrijp je punt niet?! Wie hebben er dan nooit BMW of Audi gereden?! Bedoel je mensen die eerder eens in een ander merk hebben gereden?? Explain please. :-D
Rick dos zegt
@666
En ik probeer weer nèt wat langer uit te leggen! Maar gelukkig heb ik een medestander. ;)
@ANYMOUS
Dat waag ik te betwijfelen. ;)
@Der Deutscher
Gelukkig zie je zelf al het verschil…
“180graden andere (levens)stijl.”
“Het zal VW worst zijn of ze een Audi of een Seat verkopen.”
Audi-rijders laten zich namelijk liever afzetten dan BMW-rijders.
En in dit onderzoek….
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/04/gezocht-meest-ranzige-auto-van-nederland-en-belgie
zijn Audi-rijders een goede 2e geworden.
Dus ik kan niet anders stellen dan dat ik het met je eens ben.
Pieter-Jan zegt
De B7 A4 is een face lift. Onder de cosmetica zit een bijna 10 jaar oud chassis.
De RS modellen hebben altijd al een korte levensduur gehad. Daar lijkt nu wel een einde aan te komen met de toekomstige RS5&4. Dat is net in het voordeel voor de herverkoop.
En ze houden hun waarde beter dan de ///M-en. Waarschijnlijk door een mindere verzadiging van de tweedehands markt. Bekijk maar eens de prijzen voor een e39 M5 en een C5 RS6. De RS2 is het dubbele van e34 M5. Dat is relatief natuurlijk, want je verliest altijd veel geld met dit soort wagens.
Ik rij met een BMW. En er staan veel Audis op mijn verlanglijstje, alsook nieuwe BMWs. De scheiding tussen BMW en Audi chauffeurs bestaan enkel in uw hoofd. Mensen kopen deels intuïtief, deels rationeel. En voor het overgrote deel komen daar geen sociobiologische theorieën bij kijken. Merken van GSMs, merken van computer, merken van kledij, merken van auto’s,… Je weet wel wat de naam is voor iemand die meer belang hecht aan het labeltje, dan aan de substantie van het product. Meestal is het een fase die men in zijn tienerjaren ontgroeit.
Oly zegt
dit is een zwarte dag in de geschiedenis. daar gaat me lekkere zaterdag. maarja de rs6 komt er aan.
vla zegt
luister allemaal nog eens goed nr dat geluid
http://www.autojunk.nl/clips/view/131232
overweldigend é
geen enkele auto klinkt beter dan dat, neen zelfs niet een bugatti veyron.
kvoel me net zoals toen ze bij volvo ophielden met de R-series
RA999 zegt
@Der Deutscher
die mensen die zeiden, ‘nou dan koop ik maar een M3’. want jij zei dat mensen die BMW rijden een 180 graden andere levensstijl hebben dan mensen die Audi rijden.
Poekie Lauda zegt
Jammer maar helaas, maar de RS5 kan waarschijnlijk hetzelfde alleen in een andere outfit ;)
Der Deutscher zegt
hé hé, was wel een BRITS onderzoek hè!! :-P Mijn auto is netjes en schoon (van binnen en van buiten)! :-D
Der Deutscher zegt
Misschien hebben de luitjes die én Audi én BMW rijden/hebben gereden, een gespleten persoonlijkheid, want qua styling van de wagens (zowel interieur als exterieur) is er een behoorlijk verschil. Oh overigens, ik praat over de semi-sportwagens van deze merken en niet de ‘gewone” versies hiervan. Dat is om het even inderdaad. Maar je zal toch met mij eens zijn dat BMW rijders (vooral de “jongere” bestuurders van de gebruikte wagens) er een zooitje van maken! Donkere of juiste hele lichte achterlichten, belachelijke spoilers, mega dikke wielen die niet eens in de wielkasten passen… Dat zie je niet zo veel bij Audi’s. Maar ja, nu haal ik me misschien iets te veel woede op de hals. Peace boys!!
Tombnolz zegt
Ik koop me wel een okkazietje hahahaha.
David USA zegt
So what, ik zal dat hok niet missen! Kom maar met de M3!!!
sus zegt
Ik vind het ook maar spijtig.
En begrijp ook niet goed waarom, overlaatst las ik ergens dat audi zijn
aanbod sterk wil uitbreiden met de a1, nu de a5, de q7 , q5, a7 ..
En dan doen ze nu een topmodel weg dat in mijn ogen nog helemaal niet klaar is om weggedaan te worden.
zonde!
thijs zegt
Uberwagen, deze staat zeker op het verlanglijstje!
audi krijgt een te breed aanbod waarbij ze door de bomen het bos niet meer zien.. modellen volgen elkaar ook nog eens te snel op, hoop maar dat dit goed gaat! blijft een prachtig merk.
666 zegt
wat smijten we(de BMW-rijders) toch graag met modder naar Audi-rijders. andersom gebeurd dit ook natuurlijk.
Der Deutscher zegt
@ 666: over moddersmijten: ach wie doet het niet?! De bobo’s van “onze” merken doen niet anders! :-D Peace! ;-)
Ron zegt
@666 klopt, is het niet heerlijk? :D
on-topic: zelf zou ik 200% voor de nieuwe M3 gaan, maar dat neemt niet weg dat de RS4 een fantastische auto is/was.
wilco zegt
Beetje snel, dat de RS4 er nu al uit wordt gefaseerd. Wel goed voor de klassieker in Spe status.
CSL zegt
Ik had gehoord dat Hamman met een kit gaat komen voor de Nieuwe M3 om meer dan 500pk eruit te halen. Natuurlijk zonder turbo/compressor etc.. Dat is altijd meer dan 125pk/l wat erg uitzonderlijk is voor een in serie geproduceerde Auto met een V8!!
CSL zegt
-edit moet HAMANN zijn
666 zegt
–edit: plaats dit soort zaken even bij een relevant artikel aub–
Jeroen zegt
De RS4 sedan is er al een tijdje, en de RS4 avant loopt nu toch beter ook komt de nieuwe A4 sedan eerder dan de avant. Waarschijnlijk zullen de avant en de cabrio 3/4 jaar later uit productie gaan.
Erg logisch deze beslissing zeker omdat er relatief veel RS4-en verkocht zijn in die periode. Het blijft nu een niche product en houdt relatief goed zijn waarde.
Chief_S5 zegt
Voor iedereen met z’n M3 opmerkingen, het word denk ik gewoon nieuwe RS4 (hoe lang dat ook mag duren) tegen de M3 voor de genen die die vergelijking zo graag zien.. Voor mij: Ik vind het zwaar klote, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe RS4… En natuurlijk de RS6 :D
redrum zegt
De RS4 en de M3 zijn moeilijk te vergelijken. De RS4 is een familiewagen met een kanon onder de kap. De M3 heeft waarschijnlijk meer fun met zijn achterwielaandrijving enzo.
Het is in ieder geval een doodzonde dat ze de sedan (de coolste van de drie) niet meer maken. Ik vrees dat de volgende RS4 inet zo uitgesproken zal zijn als de deze.
En zeggen dat de S4 beter past dan de RS4, omdat die laatste over the top is, ………komaaan.
mark zegt
@der deutscher,
Ben ik helemaal mee eens. Daarom dat Audi ook veel bescheidener is. Johny’s rijden liever in een m3 van de jare 90 en denken dat ze weet ik wat hebben. Audi is een bescheiden merk net zoals Mercedes. Je gaat minder rap een mercedes of Audi 2 cm van de grond zien rijden met een installatie erin die duurder was dan de aankoop van de wagen himself. En dan te zwijgen van die lelijke spoilers vervaardigd uit goedkoop glasvezel die dan nog groter zijn dan die van een formule 1 wagen en daarbij nog meer drag ondervinden dan netto winst aan downforce.
Die johny’s toch, met dat geld dat je in een m3 van 95 pompt, koop je een dikke Audi of Benz van dezen tijd met de nodige klasse
phantom zegt
@ Feiko, loop jij een aantal jaar achter ofzo de huidige a4 rijdt inderdaad al 5 of 6 jaar rond en niet 3 jaar!
Rick dos zegt
@Der Deutscher
Gelukkig hou jij je auto wel schoon. ;)
Ik ben het met je eens dat de jongere generatie er een potje van maakt at betreft de styling van oude BMW´s.
Maar welke auto´s moeten ze dan gebruiken? Mercedes kan, maar is niet echt voor hun doelgroep. En de Audi´s liggen weg te rotten op een autokerkhof aangezien niemand zo´n auto 2e hands wilt hebben.
In dat opzicht zijn Mercedes en BMW hetzelfde. Ze gaan langer mee. ;)
@phantom
Of loop jij een paar jaar voor? Het huidige model is in 2004 geintroduceerd.
Mustang '64 zegt
wow gaat lekker met die autoindustrie;S
Volvo haalt de R-modellen er uit,
Audi de RS4;
Ik vind het echt zonde dat zulke prachtige topmodellen niet meer geproduceerd worden…
wat voor een ellende staat ons nog meer te wachten?
freek zegt
OFFTOPIC: Volgens mij zijn er 4 groeperingen hier op autoblog… BMW rijders, VAG rijders, Citroenlovers en overige!?
De eerste 2 zeiken elkaar altijd af :)
OFFTOPIC2 ik rijd zelf een golf…maar ik heb laatst een nieuwe 3 serie gezien… die zag er wel mooi uit… die plattere achterkant (maar ’t nadeel, vind ik, dat de naam BMW je altijd bestempelt met iets van een soort van ASO-persoon, helaas)
Rick dos zegt
“maar ‘t nadeel, vind ik, dat de naam BMW je altijd bestempelt met iets van een soort van ASO-persoon, helaas”
En dat van iemand die een Golf rijdt. ;) :P
JW zegt
Rick Dos het huidige model rijdt wel degelijk al 7/8 jaar rond, die ‘huidige’ versie van jou is een facelift. Verschilt dus niet van jouw geweldige BMW’s.
Rick dos zegt
@JW
Ja. Nou. Zie je! Daar krijg je het al! Zelfs Audi fans raken de kluts kwijt. Ik kan het wel begrijpen, want ze lijken immers zo verdomd veel op elkaar.
2001 tot 2004 B6 A4 en 2004 tot heden B7 A4. Facelift? I don´t think so. Anders moet je me maar eens jouw definitie van een facelift bij auto´s geven. ;)
JW zegt
Anders mag jij mij een definitie geven van een nieuw model. De wagen is precies dezelfde als de B6, alleen de gril en achterlichten zijn anders. Bij de gril hoort het nieuwe stuurwiel en het MMI systeem is geïntegreerd, maar nieuw model, i don’t think so ;)
aston v8 zegt
jammer
RMD zegt
Heel jammer !!!
Maar all thing a site ik kijk nu all uit naar de RS5
P.S. ik rij nu een S4+ en all M3’s zie ik alleen maar in mijn spiegels
Rick dos zegt
@JW
Zie je, je hebt hetzelfde probleem als dat ik heb. Jij begrijpt dat hele Audi en VAG gebeuren ook niet meer. Audi zelf had het over een geheel nieuwe auto en niet een facelift. Ze zijn zelfs zo ver gegaan om het een andere platform type aanduiding mee te geven. ;)
don_mario zegt
OM DE AFSCHEIDT TE VIEREN VOOR DE BMW LOVERS ONDER ONS
http://youtube.com/watch?v=MW4yuOu7BkM
Check it…;)
Mooi filmpje
mark zegt
@rick dos
Dat je anti VAG bent is duidelijk en je volste recht, maar ik ben er zeker van dat bij VAG geen dommeriken zetelen en ben er zeker van dat de RS4 er uit vliegt om grondige redenen.
freek zegt
@rick dos
idd.. golf rijders (type gti en oude modellen) kan je ook bestempelen met ASO, maar bij BMW is dat een algemener begrip.
Rick dos zegt
@mark
Ik proclameer ook niet dat er dommeriken bij VAG zitten. Wat ik wel verkondig is dat je bij VAG afgezet wordt. ;)
@freek
Dat is natuurlijk in een ieders bekrompen gedachten. ;)
ackeee zegt
@ rick dos, waarom zou je bij vag wel worden afgezet en bij bmw niet
harry zegt
echt een groite fout van audii
Brammetje zegt
volgens mij schijt audi alle kleuren door de concurrentie
CSL zegt
110.000 euro voor een auto die nauwelijks beter presteert dan een M5 uit 1998 is inderdaad afzetterij.
audipower zegt
`NIET DOEN AUB MIJN lievelings auto die wagen is zo mooi met z’n 4.2 v8 fsi 420 pk jammerrrr
C30CDIAMG zegt
De enige echte RS-en zijn de avants…
autoblogger zegt
UPDATE: De importeur laat weten dat er geen plannen zijn om de productie te stoppen, de RS4 zal zeker tot volgend jaar in productie blijven!
V6-4Motion zegt
@ autoblogger
Ik vond het al vreemd, nergens anders stond een bericht dat er gestopt werd met de productie, en in bovenstaand artikel stond ook geen bronvermelding.
Aan de andere kant zou het ook niet zo vreemd zijn, de meest S en RS modellen van audi zijn maar enkele jaren in productie. De RS4 is bijna 2 jaar in productie.
evo zegt
“Tot” of “tot en met”? Als het tot 2008 is, zal de sedan nog maar een half jaartje geproduceerd worden. Dat is in mijn ogen bijna hetzelfde als “productie RS4 stopt”.
autoblogger zegt
@V6-4Motion: er staat wel een bronvermelding; “Autocar” (incl link)!
@evo: weet ik niet exact, maar in ieder geval t/m begin 2008, ga dus maar uit van minimaal een jaar…
Whoppa zegt
dit is pure onzin. Hij blijft gewoon in productie totdat de nieuwe komt
autoblogger zegt
Dat heb je goed gelezen Whoppa, bedankt voor je bijdrage!
V6-4Motion zegt
@ autoblogger
Ah dat zag ik ff over het hoofd. ’t is maandag.. maar ook in die bron staat niet veel meer dan een wilde speculatie.
De RS4 zal nooit langer in productie blijven dan de A4 zelf. En dat is ergens in 2009.
DM zegt
Poeh, da’s een mooi bericht voor een regenachtige maandagochtend!
2 weken geleden meegereden in een Engelse RS4, wat een wagen! Niet spectaculair anders de snelweg, maar op de b-wegen merk je pas echt hoe goed deze auto is:
– als je 160 kmh rijdt, aan de verkeerde kant van de weg ;-), en je volkomen veilig voelt agv de wegligging van de auto (heb zelf a4 tdi gereden, ook hard op b-wegen, maar dat voelt heeeel anders)
– inhalen op dezelfde b-wegen, per 4-5 wagens met een geweldige acceleratie
En dan gaat de ‘S’-knop aan :-) hahaha, en klinkt de motor nog weer mooier!
Bottom line, om op een trip van 3 uur,
– qua afstand 50% snelweg en 50% b-weg,
– waarbij de snelheid op de snelweg zeker niet boven de 110 mph is geweest,
een half uur in te lopen op het berekende schema,
– en daarbij fris uit de auto te stappen,
– en nooit ‘krap’ ingehaald te hebben,
dat tekent de klasse van deze wagen.
Chief_S5 zegt
Geweldig nieuws, maar waarom zou je de bomen door het bos niet meer kunnen zien? Ik vind de modellenlijn van Audi niet zo verwarrend.. S5 & RS5 zijn toch gewoon coupé’s en hebben niks te maken met de A4-reeks.. RS4 uitgevaseerd door de RS6?! Dacht het eventjes niet, dit zijn (vind ik) 2 compleet andere auto’s.. Maar ja, dat is mijn visie op de modellen van Audi.
Feiko zegt
@phantom,
Ik hoop niet dat ik achter loop, ik werk namelijk bij Audi.
Van het huidige model A4 is het eerste modeljaar 2003.
Bij twijfel van jou kant stuur ik je graag de intern gebruikte modeljaarboeken van de Audi A4 op.
phantom zegt
@ Feiko, bedoel jij soms de facelift dan? dan klopt het wel.
Windhoos zegt
De RS4 sedan blijft dus voorlopig nog wel even al kan ik het omwille de exclusiviteit best wel begrijpen dat men met dit model wil stoppen. Of dat de goeie aanpak is betwijfel ik trouwens, om mee te kunnen gaan met hun directe concurenten hebben ze imo namelijk alle modellen nodig…..
Windhoos zegt
PS wat de komende RS6 met de RS4 te maken heeft is mij trouwens een raadsel……
Chief_S5 zegt
Omdat ik me zo verveelde, mijn modellenlijst van Audi:
A1
S1
A3
A3 Sportback
A4 Limosine
A4 Avant
A4 Cabriolet
A5 Coupé
A5 Cabriolet
A6 Limosine
A6 Avant
A8
A8 6.0 W12
A8 L
S3
S4 Limosine
S4 Avant
S4 Cabriolet
S5 Coupé
S5 Cabriolet
S6 Limosine
S6 Avant
S8 Limosine
RS4 Limosine
RS4 Avant
RS4 Cabriolet
RS5 Coupé
RS5 Cabriolet
RS6 Limosine
RS6 Avant
TT
TT-S
TT-RS
Q7
R8
Ik denk dat dit het wel is :P
Stephan zegt
Je telt er wel een hoop dubbel. A3 en S3 is echt dezelfde auto hoor. En zo heb je er nog veel dubbel.
666 zegt
@RMD rij jij achteruit dan?
Chief_S5 zegt
@ Stephan: Je kunt het inderdaad van 2 kanten bekijken, of je vind S- en RS-Modellen gewoon een uitvoering van een normaal model, of je vind (zoals ik) een S- of RS-Model een compleet andere auto.
Windhoos zegt
Stephan schrijft,
21 June 2007 om 14:28
Je telt er wel een hoop dubbel. A3 en S3 is echt dezelfde auto hoor. En zo heb je er nog veel dubbel.
————————————————————————–
De A4 en S4, de A6 en S6 en de A8 en S8 dan ook :S……………..
DeAutogids.nl zegt
Windhoos: “En zo heb je er nog veel dubbel.” Waarom ze dan noemen???
Windhoos zegt
Omdat ze afgezien van het carroserie ivm het onderstel en het motorische gedeelte weinig met elkaar gemeen hebben misschien? (en dan heb ik de standaard veiligheidsopties er nog niet eens bijgenoemd)
Feiko zegt
@Phantom:
Het is net wat je onder facelift beschouwt, het enige wat het huidige model met het vorige gemeen heeft zijn de contouren en wellicht het onderstel.
Daarbuiten zijn de rijeigenschappen, interieur, exterieur en motorenaanbod niet te vergelijken met het vorige model.
Het eerste model A4 liep van 1995 t/m 2001, daarna van 2001 t/m 2004 en de huidige van 2004 tot heden. (ik weet het, ik zei eerder 2003. Ik was in de war met de A3, die is er sinds 2003)
Stoes zegt
Yes, hij blijft. Als ik straks 20 ben (over 7 jaar) kan ik eralsnog eentje rijden!!!
mnr luc zegt
@chief_S5
dat is een mooie lijst nu nog alle uitvoering qua motor en interieur:P
het is wel goed nieuws dat hij terug komt
sus zegt
godzijdank , hij blijft !!!! :D
LC zegt
Chief_S5
Je vergat dit bij te vermelden: Eentonig niet waar! :D
Bam_Margera zegt
k vind het spijtig de RS4 is zzoooo een heerlijke wagen en om nog maar te zwijgen over het geluid…
Windhoos zegt
Goed lezen Bam_Margera ;-)