• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi SQ7 en SQ8 krijgen 500+ pk benzinemotor

Auteur: RubenPriest, gepost 14 januari 2020 om 13:02 – 8 Reacties

De Duitse autofabrikant deed het trucje eerder met de S6 en S7.

Audi kreeg vorig jaar de diesel-kriebels met een aantal S-modellen van het merk. De S4, S6, S7 en SQ7 en SQ8 zijn hier in Europa uitsluitend verkrijgbaar met een zelfontbrander onder de kap. Als je benzine wil rijden moet je doorsparen. De RS-modellen hebben wel te maken met petrol power in vorm van zes- en achtcilinders.

Niet overal hanteert Audi deze strategie. Dat werd duidelijk met de S6 en S7. Wij hebben deze auto in dieselvorm gekregen, terwijl dezelfde auto in de Verenigde Staten een benzinemotor heeft.

Ditzelfde trucje past Audi nu toe op de SQ7 en SQ8. In de Verenigde Staten zullen de SUV’s met een 4.0-liter twin-turbo V8 op de markt komen. Het blok is goed voor 507 pk en 770 Nm koppel. Ter vergelijking: de SQ7 en SQ8 levert bij ons 435 pk en 900 Nm koppel uit een 4.0 TDI V8.

Ondanks het verschil in koppel wint de benzineversie het van de diesel. De Amerikaanse SQ7/SQ8 sprint in 4,3 seconden naar 60 mph. De Europese SQ7/SQ8 is bijna een halve tel langzamer. Bij beide auto’s ligt de topsnelheid op 250 km/u.

Audi introduceert de SQ7 en SQ8 in de lente van dit jaar in de Verenigde Staten.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, benzine, Diesel, Q7, q8, sq7, sq8, V8, verenigde-staten

Vorig bericht: « Vilner moderniseert Porsche 996
Volgend bericht: Zo bizar goed verliep 2019 voor Lamborghini »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2020 om 13:22

    Wat had ik dit blok graag in de huidige RS4 gezien. Had hij enorm van opgeknapt!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2020 om 13:55

      @dutchdriftking: *was hij enorm van opgeknapt ;) Maar verder ben ik het helemaal met je eens.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        14 januari 2020 om 15:00

        @berlinetta: Haha, je hebt gelijk. Turbo’s van de RS6 er op, nog wat aanpassingen en je hebt 800pk in je RS4.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          14 januari 2020 om 16:48

          @dutchdriftking: Ja een V8 had de RS4 toch een stukje specialer gemaakt. Maar ach, ik zou hem nu ook niet afslaan hoor.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            14 januari 2020 om 17:22

            @berlinetta: O zeker niet. Al blijft het ergens qua looks (zeker sinds de facelift) een grote Seat Leon. Dan was de B8 generatie toch een stuk knapper!

            Login om te reageren
  2. karaya zegt

    14 januari 2020 om 13:45

    Ondanks het verschil in koppel?

    Koppel maakt geen verschil in deze.

    Login om te reageren
  3. intimrasiert zegt

    14 januari 2020 om 14:42

    Importeren kan toch gewoon? Geldt ook voor de R8, die in de VS zonder OPF-filter wordt geleverd, daardoor veel interessanter dan de Europese versie.

    Login om te reageren
  4. ghost zegt

    14 januari 2020 om 17:48

    Mmm…ik weet niet, vind de diesel in de huidige SQ7 toch ook wel heeeel lekker en toch nog een enigszins leuk verbruik daarbij. Voor iemand die veel rijdt is dat een leukere optie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North