Leaseklanten, graag even uw aandacht. Audi heeft namelijk een A4 nét onder de 20% bijtellingsgrens weten te krijgen. Het gaat om de 2.0 TDIe-uitvoering. Die stoot binnenkort 115 grammetjes CO2 per gereden kilometer uit (voorheen 119). Reden genoeg om er nu een A-label op te plakken en hem fiscaal iets aantrekkelijker te maken.
Dat werd ook wel een keer tijd. Concurrent BMW heeft de 320d EfficientDynamics Edition al geruime tijd in de 20% bijtellingsklasse rondrijden. Audi bood al wel langere tijd de A4 2.0 TDIe aan, maar die mocht nog niet meedoen in de goedkopere bijtellingsklasse vanwege een paar gram C02/km teveel.
De next-gen 2.0 TDIe heeft -net als vanouds- 136 pk onder de kap liggen en peutert er 320 Nm aan koppel uit. Het dieselblokje is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en wie geen zin heeft om zich aan de snelheidslimiet te houden (of regelmatig de Autobahn bezoekt) kan een topsnelheid van 215 km/u aantikken. Naar de 100 km/u sprinten doet deze eco-rakker in 9.5 seconden.
De sedan-uitvoering heeft een gemiddeld verbruik van 4,6 l/100 km. Heb je een hond en bestel je de Avant, dan gaat het verbruik naar 4,8 l/100 km en stoot hij 120 gram CO2/km uit. Die valt dus nog gewoon in de 25% bijtellingscategorie. Voor de sedan betaal je (vanaf januari 2010) €37.850.
mb man zegt
nou en!
Jipp zegt
@mb man: er zijn meer merken dan alleen mb, en alle andere merken zijn interessanter.
mb man zegt
@Jipp: IK DENK HET NIET.
Jipp zegt
@mb man: ik weet het zeker, en andere ook. MB is gewoon saai, en word alleen maar lelijker, op me telefoon staan ook al foto’s van een sls met pech, splinternieuw en de monteur kreeg hem niet aan de praat.
lincoln zegt
@Jipp:
zo .. eindelijk iemand van je eigen niveau gevonden ??
Megakix zegt
@lincoln: grinnik…
mb man zegt
@lincoln: moet jij zeggen sukkel
Citrofiel zegt
@mb man: Je bevestigt lincolns punt alleen maar met die reactie. ;)
Laue zegt
wat een ass kleur voor een audi. Wat hebben ze gedaan voor het a labeltje? 20mm laten zakken? banden harder opgepompt? andere spiegels?
janklaassen zegt
gewoon een goede, sportieve, zakelijke, comfortabele, kwalitatieve, keurige, zuinige, 20% bijtellingspakker sedan.
clear.
Megakix zegt
@philipzuidijk: huh ? ben jij die gast die bij een dealert staat in een wollen pakje ?
Faalhaas zegt
De optielijst van 5 kantjes door de shredder gegooid.
Het interieur is daarom ook volledig uit plastic getrokken, inclusief alle knopjes en een “sticker-navigatie-scherm”.
Maar je krijgt wel een gratis 3 premium wieldoppen.
Jipp zegt
@Faalhaas: jij hebt dus nooit een audi interieur gezien.
Beetje Verward zegt
Laurens, kom er maar in.
meneersander zegt
duur, voor een VW Passat!
Laue zegt
@meneersander:
voor een skoda.
arrie zegt
@Laue: haha voor een seat! je bent toch niet serieus met je maatje mr.sander
Jipp zegt
ziet er goed uit, nu reken maar dat bmw dit gaat merken aan de verkoop van de 3 serie efficient dynamics.
jon86 zegt
@Jipp: de 320d efficient dynamics heeft nog altijd 163pk vs de 136pk van audi en sprint in 8,0 s naar 100km/h tegen 9,5 s naar 100 km/h van audi. Een slome diesel naar 20% bijtelling is geen kunst.
zesinlijn zegt
@jon86: En 380 Nm. 3x raden welke lekkerder rijdt. En daarbij stoot de BMW ook nog eens maar 109 gram uit. Dus als onze overheid besluit de grens per 01-01-2011 te brengen naar 110 gram/km (kans is aanwezig, we immers schoner en schoner) is Audi weer terug bij af….
Nou moet BMW maar gauw met een touring komen, hebben alle mensen met een gezin (of hond) weer maar één keus!
lincoln zegt
Audi A4 is een prima vooertuig ..
als de wegen maar 100% horizontaal zijn ..
maar dat geldt voor elke Audi ..
GOD zegt
@lincoln:
dikke lol :lol:
wahid zegt
Mooiste Auto in zijn klasse, daarna de Bmw 3 serie, en de Mercedes is spuug en spuug lelijk. Ouwe lullen bak.
transistor zegt
je kan zeuren wat je maar wilt.
Maar dit blijft een mooi stukje werk van audi.
Kan je niet zeggen over de kant en klare gare MB E klasse domme oude lullen bak.–edit: nutteloze toevoeging–
Atenza zegt
@transistor: waarom nou weer dit soort opmerkingen? Het gaat hier toch om de AUDI A4 en niet om de MB E-klasse??? Is niet eens een directe concurrent
.
Tja handig voor Nederland dit. Wordt ie weer iets meer geleast. Wie koopt er eigenlijk nog een nieuwe auto, behalve mijn eigenste moeder..? ps: A4 blijft toch een suf hok. Die mij de vorige voor de facelift maar. Die was wél mooi
Pordon zegt
@Atenza: Wie koopt er nog een nieuwe auto? Nou wij thuis gewoon. Vinden het toch prettiger om zelf een auto helemaal samen kunnen te stellen en helemaal nieuw te ontvangen.
woutert zegt
@Atenza: Mensen die niet willen leasen kopen een nieuwe auto, en de 2e auto is nieuw af en toe. daarbij heb jij geen smaak, maar dat wisten we al.
Atenza zegt
@woutert: ik heb meer smaak dan de gemiddelde persoon… “mooi was dit tijd…”
.. voor de kermislampen, lelijke voorbumper, walgelijk hangende zijlijn en poepkont
woutert zegt
@Atenza: Aleen het feit dat je vind dat je meer smaak hebt dan de gemiddelde persoon zegt al genoeg, dat heb je niet anders reed je geen mazda. Daarbij hebben de nieuwe audis mooie lijnen en geen lelijke lijnen zoals jij beaamt. Je spoort niet helemaal vrees ik. Overigens heb ik dat model in de RS versie gehad.
speedlimit zegt
@woutert:
“Daarbij hebben de nieuwe audis mooie lijnen en geen lelijke lijnen zoals jij beaamt”
Beamen??? Wat doe je zelf dan…exact hetzelfde ja!
Persoonlijk vind ik ’t ook lelijk…was veel beter voor mekaar bij de vorige audi’s.
Citrofiel zegt
@woutert: “Daarbij hebben de nieuwe audis mooie lijnen en geen lelijke lijnen”
Dat kan hij gerust vinden, daar heb jij niets over te zeggen.
Jipp zegt
@Citrofiel & @speedlimit: Atenza brengt het als een feit, woutert niet echt.
Citrofiel zegt
@Jipp: Woutert viel me toevallig op, maar ze brengen het idd beide als een feit.
woutert zegt
@Citrofiel: & speedlimit: zie jij een poepende hond als je langs een audi staat? of een audimet kermis verlichting? nou dan. Ik bracht het niet als mening, maar ontkrachte de mening van atenza.
@ speedlimit: jij bent een kortzichtig irritant ventje met 0,0 verstand van auto’s vriend. Anders reed je geen toyota. saaie sukkel.
speedlimit zegt
@woutert:
Zwak hoor van je woutert…als je je in ’n hoekje gedreven voelt ga je dus maar schelden.
speedlimit zegt
@woutert:
Zal je nog ’n feit geven…ik sleutel aan auto’s(feit) dus hoe kan je nou zeggen dat ik 0,0 verstand van auto’s heb?
Zelfs ’n advocaatje als jipp zou je nu tegenspreken,tenzij ie graag rechtzaken verliest natuurlijk ;)
Jipp zegt
@speedlimit: vandaar dat je avensis rijdt, daar moet nogal vaak aan gesleuteld worden, wat jij dan blijkbaar niet erg vind.
speedlimit zegt
@Jipp:
Aan de avensis hoef ik maar weinig te sleutelen…prima vervoersmiddel!
Ik denk dat jij je eerder zorgen moet gaan maken over de roestduivel…wellicht treft ie de huidige a3 ook.
Maar ik zal extra alert zijn op ’n witte a3 s-line wanneer ik de Tundra rijd ;)
speedlimit zegt
@Jipp:
Woutert probeert zijn mening om te zetten in wat hem ’n feit lijkt…dat de huidige audi’s mooie lijnen hebben…blijft ’n mening advocaatje en geen feit ;)
the-budel-guy zegt
mooi 215 is toch netjes met 20%.
en daarbij neem ik liever deze Audi want die 3 serie is toch enorm verouderd zo wel van binnen als buiten.
maar als Mercedes ook een C klasse in de 20% had was het wel moeilijk voor mij
Msport zegt
Voorsprong door techniek noemen ze dat zeker? BMW had dit al veel langer voor elkaar, maar dan met 165pk in plaats van een lousy 136. Daarbij krijg je dan voor 1500 euro nog een hele rits opties waaronder xenon, full color Idrive met navigatie, climate control, cruise control en 16″ wieltjes. Ik zeg inpakken en wegwezen Skaudi.
woutert zegt
@Msport: vriend, Bmw is niets beter dan audi. En audi is geen skoda. Bmw heeft al die opties niet zo standaard er op, daar betaal je nog een hoop voor bij.
Msport zegt
@woutert: Simpel business line pakket erop en je ben klaar, net nog even gecheckt voor je. Toegegeven, die kost 1995 euro ipv 1500, maar dan krijg je dus wel degelijk de hele lijst die ik noemde, daarnaast was ik zelfs nog vergeten dat daar ook nog de bluetooth telefoon en PDC bijzit. Bron: http://www.bmw.nl . Probeer diezelfde auto maar eens te configureren bij Audi, trek je portemonnee maar vast want dan ben je aan de beurt!
@Budel-knakker: Audi is op geen enkele manier goedkoper dan BMW dus het ontgaat mij volledig welk punt je probeert te maken.
woutert zegt
@Msport: Ook bij audi zijn pakketen te krijgen, Niet alles is veel duurder, maar wel beter afgewerkt.
the-budel-guy zegt
@Msport: daarom rij jij er wel 10 he.
die 3serie is zo enrom veroudert zowel van binne als buiten.
Geef mij maar een A4 of C klasse.
wij zelf hebben een A6 uit 2007 en buiten het fijt dat hij geen DRL LED heefd zou je niet zegen dat hij uit 2007 komt.
en met bijna alle opties denkbaar was hij nog goedkoper dan een 5 serie
the-budel-guy zegt
@the-budel-guy:
Sorry hier de verbeterde versie
@Msport: daarom rij jij er wel 10 he.
die 3serie is zo enorm veroudert zowel van binnen als buiten.
Geef mij maar een A4 of C klasse.
wij zelf hebben een A6 uit 2007 en buiten het fijt dat hij geen DRL LED heeft zou je niet zegen dat hij uit 2007 komt.
en met bijna alle opties denkbaar was hij nog goedkoper dan een 5 serie
Citrofiel zegt
@the-budel-guy: Er zitten nog steeds lompe fouten in. ;)
En natuurlijk zou je niet zeggen dat die A6 uit 2007 komt, sindsdien is er geen modelwisseling of ingrijpende facelift geweest. Zo kan ik het ook…
Pino143 zegt
@the-budel-guy:
Fijt sgreif juh med uhn kortuh EI: fEIt
Heefd sgreif juh med uhn T: heefT
willy_wortel zegt
@Pino143: haha lol
speedlimit zegt
@the-budel-guy:
Praat geen poep want het duurt nog even voordat je rijlessen mag nemen.
janklaassen zegt
@Faalhaas.
haha je wil niet weten wat je voelt, ruikt en ziet als je in een A4 interieur zit.
wat jij zegt is puur onzin. geen een A4/Audi heeft veel hardplastic. je kan zeggen wat je wilt
ik ging van een BMW 3serie in een A4 zitten.
er is verschil. sowieso.
ze hebben allebei hun kwaliteiten maar het interieur van Audi is met meer zorg en liefde ontworpen.
Msport zegt
@philipzuidijk: Juistja, een standaard Audi A4 heeft wel degelijk gewoon goedkoop keihard plastic in het interieur en reken maar dat je dat goed ziet ook. Het interieur van een luxe versie is wel mooi, die wel ja.
woutert zegt
@Msport: onzin, ze bevatten plasic, maar goed afgewerkt plastic, en een audi interieur ziet er gewoon beter uit en is hoogwaardiger vergeleken met een bmw, kijk daar maar is naar. Hou je onzin voor je. Bmw staat onder audi, dat blijkt maar weer met de zielige marketing van Bmw
Rob zegt
Een zuinig leasesletje, wie heeft het tegenwoordig niet voor de deur staan??
De A4 is niet lelijk, hij/zij lijkt (vooral in deze kleur) alleen op een ingezakte pudding. Nog steeds lekker, maar het had zoveel beter gekund. ;)
AlexUS zegt
@Lau, een Audi A4 2.0 TDIe is inderdaad een beetje verlaagt, heeft banden met lagere rolweerstand en een uitgebreid efficiency programma. (start/stop-systeem, schakel-indicator, het regeneren van rem-energie). Voor de rest is deze uitvoering helemaal hetzelfde, materiaal-gebruik, afwerking etc.. Of terwijl: sterke stap van Audi.
Msport zegt
@AlexUS: Nou nou wat een sterke stap van Audi hoor, elk punt wat je noemt is letterlijk al jaren aanwezig in elke BMW met standaard Efficient Dynamics, ach beter goed gejat dan slecht verzonnen, wel hoog tijd voor een nieuwe slogan bij Skaudi.
jimmy zegt
@Msport: Wel mooi al die grappen over dat audi een skoda is. Vergelijk een superb even met een 5 serie en hij zal niet veel slechter uit de test komen. En dan hebben we het nog wel over een auto die de helft kost en niet een B, maar een C Audi is. Moet je nagaan als je dan een A6 rijdt.
Msport zegt
@jimmy: Begrijpelijk dat je niet op mijn punt ingaat, daar valt dan ook weinig tegenin te brengen.
jimmy zegt
@Msport: Je punt kan me gestolen worden, het gaat over de naam Skaudi
eX zegt
Wat walg ik toch van altijd die onzinnige praat hier
Pier zegt
De avant gaat nog wel maar een A4 sedan heeft mij nooit kunnen bekoren. Deze is van achter zelfs ronduit lelijk. Liever een C-klasse, en nee, dat is echt geen ouwe lullenbak! Koop deze A4 in het zilvergrijs met wieldoppen, dan heb je een ouwe lullenbak…
MCB zegt
De 2.0 TDIe had eerder ook al een A-label. 16 inch lichtmetaal is standaard. @jon86 BMW gaat het weldegelijk merken, de Audi is goedkoper in aanschaf, zuiniger in de praktijk, en bovendien ruimer. Dat neemt niet weg dat beiden prachtige auto’s zijn. @Rob Hij mag dan zuinig zijn, maar ik vind een Audi van ruim 40000 euro(incl. kosten rijklaar, metalliclak en evt wat opties) toch wel vrij luxe, geloof niet dat ie bij veel mensen in de lease zit.
rsh zegt
Dan rij je wel in een Audi in plaats van een BMW. Zou ik niet doen, tenzij die Audi echt heel veel euro goedkoper is, maar gezien het imago van Audi en de hoeveelheid marketing die zij er tegenaan moeten gooien lijkt mij dat behoorlijk stug.
Jipp zegt
@rsh: vriend, het imago van audi is veel beter, meer comfort etc dus je kunt je afvragen waarom je nog een verouderde bmw zou kopen.
Msport zegt
@Jipp: Deze verouderde dreier laat zijn Audi “concurrent” al stevig in het stof bijten op pure prestaties (165pk!) en rijplezier. Ik weet zeker dat Audi met het angstzweet in de bilnaad de dag afwacht dat de nieuwe 3-serie gelanceerd wordt, zou de achterstand van de A4 dan nog groter worden? Neeeh… dat kan bijna niet! haha
Jimmy en Jipp slapen met elkaar in 1 bed zo te lezen, elke kritische reactie tegen Audi proberen ze recht te lullen met comments die zo krom als een hoepel zijn. Ik heb ook erg gelachen om de vele comments van Jipp in het Quattro vs. X-drive topic. Dank nog daarvoor!
jimmy zegt
@rsh: bmw was vroeger nog leuk, tegenwoordig kun je daar toch echt niet meer mee aankomen hoor..
Msport zegt
@jimmy: Juist wel, BMW had vroeger een slechte reputatie van aso’s, echter de oorspronkelijke BMW rijder is ondertussen allang overgestapt naar Audi. BMW rijden is momenteel weer cooler dan ooit! :D
Jipp zegt
@Msport: vriend, in welke tijd leef jij, vroeger was je de man als je bmw reed, nu ben je de aso als je bmw rijd.
Msport zegt
@Jipp: Audi is keihard aan een inhaalrace bezig op het aso vlak. Ik zit elke dag op de A4 (helaas trouwens) en de Audi’s A4 en A6 vliegen me om de oren, met veel te hoge snelheid al bellend verdrijvingsvlakken pakkend in 1 beweging van rijstrook 1 naar 3 zwalkend. Alsof ze willen zeggen dat al dat andere gepeupel maar voor ze aan de kant moet gaan want tsja, zij rijden Audi!
Ik zap ook weleens langs Wegmisbruikers, en daar worden (naast zeker ook BMW’s ja, absoluut ook opvallend veel Audi rijders aan de kant gezet.
Wellicht is dit dus een mooie tijd om de situatie eens opnieuw met een frisse blik te bekijken en nieuwe conclusies te trekken die passen bij de huidige realiteit?
Jipp zegt
@Msport: den huidige realiteit is nog steeds dat je in veel achterstands wijken de duurste bmw’s tegen komt. Ik weet ook dat de jongere generatie net zo makkelijk voor een audi kiest, maar het echte rauwe volk zal toch altijd bmw blijven rijden, dit geeft voor hun het ultieme gevoel van patser zijn, kijk naar majinstar.
Msport zegt
@Jipp: jij schrijft hier wel vaker over wat er rondrijdt in de achterstandswijken, maar daar kan ik helaas niet over meepraten want daar kom ik nooit. (dat zeg ik niet om flauw te doen, het is eenmaal zo..) Als jij daar wel komt, rijdt er dus in elk geval minimaal 1 een Audi rond… toch? Maar ff serieus, ik zie in centrum Rotterdam dikke Audi’s A8 en Mercedessen rondrijden met mannetjes van in de 20 met gouden kettingen…geloof jij nou echt zelf dat dat is voorbehouden aan een merk als BMW? Welnee, die gasten rijden in alle dure merken! Dus kap eens met die onzin zou ik zeggen, of kom met feiten in plaats van alleen maar jouw eigen bekrompen mening.
woutert zegt
@Msport: In duitsland is een BMW met de inhaal slag bezig op het aso gebied, en net over de grens zie ik het ook vaak. Al die drugsrunnertjes rijden tegenwoordig bmw vriend, weet wat je schrijft. Jou vallen de aso bmw’tjes niet op omdat je er zelf in rijd.
raul8711 zegt
Lijkt me heel handig dat ze dit nu eindelijk voor de Nederlandse markt hebben gedaan. Vooral omdat eerder al bleek dat de 2.0TDI zuiniger reed in de praktijk (je weet wel.., in het echt) dan de 320ed maar de BMW er wel met de 20% bijtelling vandoor ging. Meer valt er over dit onderwerp niet te zeggen.
Megakix zegt
Deze auto valt in de categorie ‘lawaaiigste auto ter wereld’ (zie eerdere blog)…lekker, en het IS al een diesel ;-). Rechtoe rechtaan rommel uit Ingolstadt, voor de pedante boekhouder…yuk..
jimmy zegt
@Megakix: Meeste mensen zien dat anders. Je hoort tot de minderheid die voor een bmw 3(zou) gaan.
Msport zegt
@jimmy: heb je daar cijfers van dan, kun je die opmerking onderbouwen?
jimmy zegt
@Msport: Jij als fanboy zal het artikel op autoblog wel weer niet hebben durven lezen over dat BMW marktaandeel inlevert t.o.v. Audi, met name in China. Verder was Audi 20 jaar geleden nergens en wordt jij als bmw fanboy nerveus wanneer het over Audi gaat. Dat zegt al genoeg. Btw, sinds wanneer moet je met bronnen komen op zo’n blog als dit waar enkel en alleen op emotionele wijze wordt gereageerd door iedereen?
Msport zegt
@jimmy: ik lees niet alle artikelen op Autoblog nee, en Audi artikelen kunnen mij meestal niet erg boeien. Nerveus zei je? Mwah… *geeeeuw* denk je dat echt joh? Als er 1 slaapverwekkend merk is met dito ontwerpen dan is het Audi wel. Het kwaliteitsgevoel van de gemiddelde chinees past wel bij Audi, dus logisch dat ze daar aandeel winnen. Ik dacht al dat je reactie alleen maar emotioneel was, dank voor de bevestiging.
Jipp zegt
@Msport: even cijfertjes, en we nemen duitsland, het auto land: 4 Audi A4 6594, 5 BMW 3er 6414. ze staan dus op plaats vier en 5 maar de audi verkoopt beter en dat was eerder wel anders.
Msport zegt
@Jipp: kijk daar hebben we tenminste iets aan, en dan kunnen we dus ook gewoon zeggen: Jipp, daar heb je gelijk in.
Atenza zegt
@Jipp: WOWWWW!! Wát een verschil zeg..
speedlimit zegt
@Jipp:
En hoe lang is de huidige a4 op de markt…en hoe lang is de huidige 3 serie er…shame on audi dat ze maar net de “oude 3” kunnen bijbenen :)
Jipp zegt
@speedlimit: de huidige a4 is sinds 2007 op de markt, en de huidige 3 serie is in 2009 opgefrist.
Ik denk eerder dat we moeten kijken hoe de verkopen van de avensis gaan, slecht gelukkig want hij is honds lelijk.
speedlimit zegt
@Jipp:
Blijf bij de les en niet van onderwerp afwijken…dat doen jij en woutert vaker als jullie met de neus op de feiten worden gedrukt.
Ik heb ’t over ’n compleet nieuw model en niet over ’n facelift…de huidige 3 loopt al sinds 2005 mee ;)
Megakix zegt
@jimmy: jochie, of mag ik jimmy tegen je zeggen…helaas heeft MSport mij al iets ‘opgevangen’, maar als iemand iets beweerd en het wel degelijk kan onderbouwen, dan ben ik dat…behalve als het over oldtimers gaat of over de finesse rondom autosport. Ik reageer dus niet emotioneel, maar zie bewijzen van mijn opmerkingen in de direkte omgeving(en) waarin ik me begeef.
Faalhaas zegt
Haphap @ Audifans
jeanclaude zegt
dit is heel slim van audi, maar als ik kon kiezen zou ik toch voor de 320d gaan, vooral om het vermogen en koppel,
maar uiteindelijk gaat het om verkoopcijfers en in nl is het gewoon een feit dat de laatste 2/3 jaar de A4 meer verkoopt dan de bmw 3 en met deze 20% bijtellingsbak zal dat alleen maar meer worden denk ik.
dw zegt
@Laue, ze hebben niks verandert aan deze wagen, alleen de software geoptimaliseerd voor het test circuit.
Vincenzo zegt
Keigaaf deze! En dan ook nog 20%?? Moet echt niet gekker worden met vag.
Farzan zegt
Dat rode caressorie onder de motorkap kan echt niet haha! dat heeft de gele twingo van mn moeder ook..
rob zegt
autoblog = audiblog
kom eens met echt nieuws
Farzan zegt
Ik rij zelf de huidige audi a4(aut), moet zeggen dat ik niet helemaal weg ben van de rijeigenschappen.. heb beter gehad in de zelfde klasse(lexus is250). Maar als leaseslet, net als de bmw en mb, heeft het wel veel maar uitstraling… de auto heeft naar mijn idee wel meer bekijks dan zijn concurenten mede doordat de design van audi (zowel interieur als extrieur) fris en tijdloos is.
Atenza zegt
@Farzan: beweer je nu serieus dat de Audi A4 meer bekijks trekt dan een MB of BMW en dat Audi’s fris ogen?? OMG.. komop zeg.. overigens val je in een Lexus meer op omdat ie exclusiever is. Een Audi vind je om de 2 min in de file..
Farzan zegt
@Atenza:
je onderbouwing klopt totaal niet en is tegenstrijdig. vind je een mb of een bmw dan niet om de 2 min in de file?!
Bovendien maak ik gebruik van het woord ‘leaseslet’ per definitie veel voorkomend dus (net als mb en bmw). Daar heb ik uiteraard lexus niet bij betrokken. Die is inderdaad exclusiever. ‘naar mijn idee’ is een vorm van een mening, daar hoef jij het niet mee eens te zijn.
‘OMG.. komop zeg..’ is een drogreden.
Goed lezen, nadenken, antwoord onderbouwen.
Megakix zegt
@Farzan: …ik kijk ook veel naar Audirijders, schud daarna het hoofd en rij weemoedig verder…dat soort mensen bedoel je toch zeker ?
Farzan zegt
@Megakix:
Als je voor de rest maar goed op de weg blijft letten in de auto vind ik het prima.
Atenza zegt
@Farzan: je lult er omheen. ‘Naar mijn idee’ was verder niet echt een mening. Mooi of lelijk is een mening en niet of de auto meer bekijks trekt. Misschien als je een witte A4 S-line met 18″ hebt ofzo.. maar jij noemt een Audi fris en dat ie meer bekijks trekt dan een BMW of MB. Ik betwijfel het ten zeerste..
Farzan zegt
@Atenza:
Jij bent echt te dom op te poepen, ga je huiswerk maken.
Atenza zegt
@Farzan: wordt het te moeilijk voor je..? Typische Audifanboy/leaseslet gebrabbel. Voelt zich in zijn saaie Audi verheven boven alles en iedereen. Ondertussen vind niemand je bijzonder in je doorsnee A4 behalve jezelf. Geniet er maar van
Farzan zegt
@Atenza:
Volgens mij is de Nederlandse taal voor jou te moeilijk. ‘naar mijn idee’ is een vorm van een mening, net als ‘ik vind’. Snap je dat een beetje? daar hoeft niemand het dus mee eens te zijn, jij dus ook niet. Ik mag mijn eigen oordeel toch wel vormen op basis van mijn eigen waarnemingen? Of mag dat niet van meneertje Atenza? Iedereen heeft het recht zijn mening te uiten.. jij hoeft niet als een kip zonder kop af te gaan snauwen.
Ik zie dat je een fanatieke autoblogger bent. Probeer echter bij je reactie’s juiste argumenten te gebruiken. Wat jij constant doet is drogredenen gebruiken.
Hoe kom je erbij dat ik mij verheven voel? Kan je daar een citaat van geven? Ik geef mijn mening over wat ik van de merken vind. Ik betrek mijzelf als persoon er niet bij hoor.
En ga nu svp iemand anders lastig vallen.
Dankje
Atenza zegt
@Farzan: “Maar als leaseslet, net als de bmw en mb, heeft het wel veel maar uitstraling… de auto heeft naar mijn idee wel meer bekijks dan zijn concurenten mede doordat de design van audi (zowel interieur als extrieur) fris en tijdloos is.”
.
Hoop blabla zonder onderbouwing en zo lult iedereen hun saaie keuze goed. Zou echt niet weten wat er nou weer “fris” is aan een A4. De LEDjes..? Ik vind hem zelfs nu al wat verouderd ogen. Fris is imo toch meer als ze wat vernieuwends doen en een model op de markt te brengen dat niet voor 95% lijkt op z’n broertjes en zusjes
woutert zegt
@Atenza: Jou onderbouwing is jou mening vriend, dus hou op met zijken of ga snel naar mazdablog.nl we snappen dat je baalt dat je jezelf geen audi kan verloorloven maar ga er niet over zijken.
Atenza zegt
@woutert: zijken? jou onderbouwing? jou mening? Is de leerplicht afgelopen ofzo..? En itt jou en je maatje heb ik geen specifieke voorkeur voor één merk en meer niet
Jipp zegt
@Atenza: lees maar is wat er staat ja, heeft niets met leerplicht te maken, maar is gewoon waar.
speedlimit zegt
@Jipp:
Dus jij wilt zeggen dat als je leerplichtig bent en onderwijs volgt dat je geen nederlandse spelling krijgt?
Begrijpend lezen is anders best moeilijk voor je vermoed ik.
Jipp zegt
@speedlimit: Voor jou is lezen schijnbaar wel moeilijk, lees alle reacties maar is door en je zou weten waarom het er zo uit ziet, gay.
speedlimit zegt
@Jipp:
Dit is o.a. wat woutert schrijft in z’n reactie van “26-10-2010 om 21:00” : zijken? jou onderbouwing? jou mening,verloorloven.
Dit valt niet onder de correcte nederlandse spelling…blijkbaar keur jij ’t dus wel goed als nederlandse spelling.
Dan ben jij ’n waardeloze advocaat,want zonder correcte nederlandse spelling wordt je gewoon uitgelachen als je zegt dat je advocaat bent.
Kan je meteen afscheid nemen van je a3 en gaan kijken voor ’n skoda felicia of seat marbella :)
Jipp zegt
@speedlimit: Alsof ik hier per se op mijn spelling moet letten, nee dus ben ik er uiterst laks in. Daarbij heb je secetarrese’s en hoef je alleen maar je brieven in te spreken, en dan let ik wel op correctie. ten 3e heb ik mijn a3 prive, volledig betaald zonder financiering etc, en zal het heer erg moeten gaan wil ik zonder werk komen. En mijn omzet is goed, klanten zijn tevreden dus wat nou waardeloze advocaat?
speedlimit zegt
@Jipp:
Nogmaals: blijf bij de les en probeer er niet onderuit te komen.
Jij verdedigt woutert vanwege z’n slechte spelling…die je ook nog eens goedkeurt…zo kom je tenminste over in je reactie.
Jij en tevreden klanten…zeker mensen die onder ’n vw met “nsb” kenteken uit willen komen.
Ja,en nog steeds vind ik je ’n waardeloze advocaat.
Citrofiel zegt
In die (grootte)klasse, 20%? Doe mij maar de 508. Dit is kiezen tussen twee kwaden. ;)
Atenza zegt
@Citrofiel: de ene Duitser voor de andere nep-Duitser.. joeppie..
Megakix zegt
@Citrofiel: ja, nu is het een iets betere auto geworden dan z’n voorganger…beetje de C5 tour…een degelijke auto, zowel van binnen als van buiten. Punt is dat de rijeigenschappen helaas (!) nooit op een hoger niveau getild kunnen worden door Peugeot. Daarvoor heb je ‘nieren’ nodig of een ‘ster’.
Citrofiel zegt
@Megakix: Like I care. ;)
Megakix zegt
@Citrofiel: ha, denk het niet, als je een goede premium duitser rijdt toch ? ;-)
Citrofiel zegt
@Megakix: Ik dweil wel lekker de bocht om, geen probleem. :D
Exotic zegt
Snap niet waarom iedereen hier aan het zeiken is.
Het is een prima degelijke auto, klaar!
speedlimit zegt
@Exotic:
Daar is meteen alles mee gezegd…want saai blijft ie wel ;)
wahid zegt
@atenza
Dat is inderdaad een prachtig tijdloze wagen. Het is een auto die nu nog zelfs heel makkelijk meekan met de tijd, en dat kan je van de concurrentie niet zeggen. De daklijn loopt voor mij gevoel prachtig coupe af. Ik vind dat model die je laat zien(audi a4/b6), mooier dan zijn opvolger(audi a4/b7).
Zoveel auto`s die gewoon niet in deze tijd kunnen, maar de audi a4/b6 kan gewoon zonder enige moeite meekomen met de nieuwe modellen. Aantal auto`s die van ehtzelfde bouwjaar zijn en ongeveer even groot en die gewoon niet mee kunnen met deze tijd, in tegen stelling tot de audi a4/b6:
– Bmw 3 serie 2003
– Mercedes C-klasse 2003
– Passat 2009 vindt ik zelfs ouder en minder strak
– Ford mondeo 2010 zelfs
– Citroen C5 2010
– Peugeot 407 2008
– etc etc etc…
Auto`s die zelfs veel nieuwer zijn, die zijn minder strak dan de audi A4/B6…wat is dat een prachtwagen van Audi.
Atenza zegt
@wahid: bijna alle auto’s worden minder strak, helaas. Van de zijkant gezien vind ik daarom de Mazda6 SportBreak het mooist. Die heeft ook een sportief oplopende zijlijn die strak loopt en een aflopende raampartij achter zonder extra domme hoekjes en knikjes (bv V60). Doe mij sowieso maar een auto tussen 1990 en (ong.) 2002. Toen kon een auto nog strak en ingetogen zijn en was door de voetgangersveiligheid-regels de neusjes niet zo verknald
Megakix zegt
@wahid: wat je rijdt hoef je niet te slijten vriend…of wil je er zo snel mogelijk vanaf dan ? ;-)
dutchdriiver zegt
@ wahid
Ik geef jou echt groot gelijk. De Audi A4 uit 2001-2004 is gewoon zo strak dat hij zelfs mooier, nieuwer, strakker oogt dan auto`s uit 2005-2010. En inderdaad vindt de Audi uit 2001-2004 veel strakker mooier steorder nieuwer meer design hebben dan de volgende auto`s:
– Audi A4 2005/07
– Bmw 3 serie 2004
– MErcedes C 2006
– Passat 2010
– Volvo S60 2008
– Ford Mondeo 2010
– Mazda 6 2010
– Toyota avensis 2005
– Opel vectra 2007
– Citroen C5 2010
– Peugeot 607 2004
– peugeot 407 2009
En dan moet je nagaan dat de Audi A4/B6 uit 2001 komt.
dutchcartouring zegt
@wahid
Ik geef je 100% gelijk. De Audi A4/B6 uit 2001-2004 is strakker mooier stoerder meer design dan modellen als:
– Citroen C5 2010
– Peugeot 607 2006
– Peugeot 407 2008
– Passat 2010
– Bmw 3 serie 2004
– C klasse 2005
– Opel vectra 2007
– Mazda 6 2010
– Ford mondeo 2010
– Renault laguna 2010
– Toyota avensis 2005
– Volvo S60 2007
Dan te bedenken dat deze auto`s nieuwer zijn als de Audi uit 2001.
mout zegt
Klopt niet. Dit is een mule of een proto. Want alle échte audi’s zijn grijs.
Jatoch zegt
Ik reageer hier vrijwel nooit…
…maar maak nu een uitzondering om jullie even te laten weten dat jullie behoorlijk levenloze figuren zijn. Het overgrote deel van jullie kan waarschijnlijk niet eens een leuke Audi, BMW of Mercedes betalen.
Hebben jullie nou serieus niks beters te doen(vrouw, vriendin, hobby´s) dan hier een beetje elkaars favoriete merk lopen afzeiken?
Zo, dat is eruit. Veel plezier nog heren.
NicoLauda zegt
Ik dacht… nou… 200+ met een A label…
Maarja… BMW weer he…
boss5 zegt
ja, audi moet wat doen. De verkoop van de a4 is in september zowel in Nederland als Duitsland volledig ingestort. Ik denk dat de houdbaarheidsdatum van de kerstboomverlichting overschreden is.
Fout zegt
Correctie: “Heb je een hond en bestel je de Avant…” ->
Heb je een hond en wil je een veel mooier gelijnde wagen, bestel je de Avant
Bohica zegt
Alleen jammer dat de bmw stuk meer pk’s en koppel heeft en stuk lekkerder rijdt.
okmer zegt
@Msport: dit soort auto’s worden voornamelijk geleased en de meeste leaserijders zitten nu eenmaal aan een max. qua leasebedrag. Daarom is de leaseprijs veel belangrijker dan de catalogusprijs.
Net ff vergeleken op directlease.nl
A4 Limouse 2.0 TDIe Business Edition: 969 p/m
BMW 3 Serie Sedan 320d Efficient Dynamics ed Business Line: 1029 p/m
Beide obv 35.000 km/jr en 5 jaar
Msport zegt
@okmer: de business edition van Audi bevat bij lange na niet dezelfde opties als de business line van BMW. De Audi is dus minstens net zo duur en zeer waarschijnlijk duurder. Wanneer iemand privé rijdt wordt catalogusprijs wel belangrijk en het prijsverschil in maandelijkse kosten dus nog groter.
Maargoed laat iedereen lekker rijden wat ie wil!
Jipp zegt
@Msport: de business editie bevat andere opties dan bij bmw, maar is wel te vergelijken. Als je een luxere audi wil kun je ook een andere uitvoering nemen, zoals bij de a2, de ambition, of de ambiente als je sportief wil doen, de pro line S etc.
Msport zegt
@Jipp: Mijn punt is alleen dat een gelijkwaardig uitgeruste Audi A4 niet goedkoper is dan de BMW 3-serie zoals Okmer beweerde, en ik weet dat ik daar gelijk in heb.
Jipp zegt
@Msport: dan vraag ik je nu, om ook even je reactie te onderbouwen en met de configurator, 2 gelijkwaardige auto’s te maken met alle optie’s het zelfde etc. dan mag je zeggen dat je gelijk hebt.
Msport zegt
@Jipp: No problemo, even een populaire standaard business uitvoering van beiden:
Audi A4 1.8Tfsi Pro Line Business tegenover een BMW 318i Corporate Lease Business. Beiden met de opties: Navigatie, bluetooth, xenon, PDC achter, alarm, climate control, 16 inch lichtmetaal en tot slot metallic lak.
Ik heb dubbelgecheckt of de Audi echt geen opties extra heeft ten opzichte van de BMW voor dat geld en dat is niet het geval. Echter: de Audi heeft 17pk meer, dat is het enige verschil dat er te ontdekken valt.
Totaalprijzen:
– Audi A4: 40.540 euro
– BMW 3-serie: 37.137 euro
Correct me if I’m wrong!
Okmer zegt
@Msport: De Audi heeft LED verlichting :D
Het lijkt me overigens dat er altijd opties zijn die bij merk A duurder zijn dan bij merk B en vice versa (A en B doet het leuk hier).
En de leaseprijzen trouwens?
Okmer zegt
@Msport: Het verschil is trouwens 24 pk in het voordeel van de Audi. De corporate lease uitvoering van de BMW mist tov de door jou vergelen Audi uitvoering: Metallic lak (1292 euro), Soundsystem (701 euro, heb maar even de goedkoopste genomen), navigatie incl idrive (2830). Wie is er nu goedkoper?
Msport zegt
@Okmer: dat is niet waar, de metallic lak a 1292 was al aangevinkt en inbegrepen in de prijs die ik noemde. Soundsystem zit er ook bij in die kan je eventueel upgraden maar dat geldt voor Audi ook. Idrive+navigatie is inbegrepen in het business pakket wat ik eveneens al had aangevinkt. LED is op zichzelf geen optie. Dagrijverlichting wel, en dat hebben ze beiden. Alleen die 7 extra pk’s heb jij dus gelijk in.
Jipp zegt
@Msport: Ik denk toch dat er een foutje in zit…
Jipp zegt
@Msport: overigens, is de audi duurder er verkoopt beter, en dat is niet alleen omdat hij populairder is…
Jipp zegt
@Msport: Ik heb toch nog is naar je samenstelling gekeken, en vond dat de auto’s niet gelijkwaardig waren, zo had de een achterwiel aandrijving, iets wat alleen leuk is op een circuit maar niet op de weg in zowel Nederland als Duitsland, en al helemaal niet in de sneeuw, de ander had voorwielaandrijving. Daarom heb ik een nieuwe configuratie gemaakt, waabrij alle bij de wagens exact het zelfde zijn, zelfde soort bekleding, mettalic lak, telefoon voorbereiding, xenon etc. Dan kom ik op een heel ander bedrag en is de bmw behoorlijk veel duurder:
46.502,00 EUR voor de audi en de bmw komt op 51234.34 EUR.
We hebben het hier over een AWD 2.0 diesel. De audi heeft 14 pk minder dan de bmw, maar om daar zoveel meer voor te betalen…? Audi is dan volgens bmw wel minder op het awd gebied, maar voor de rest van de wereld staat audi hier toch echt in aan de top.
Msport zegt
@Jipp:
Reactie 1: Er zit geen fout in, en als je zegt dat er wel een fout in zit, zeg dan ook wat dan, of zeg niets.
Reactie 2: objection, subjectief en niet onderbouwd. De 3-serie is end-of-life, hoe verkoopt momenteel de nieuwe 5 serie bijvoorbeeld ten opzichte van die ouwe A6? Ik ben benieuwd, ik zie ze al erg veel in het straatbeeld verschijnen. (prachtig ding trouwens)
Reactie 3: Wat betreft achterwielaandrijving, ik trek met mijn winterbanden heerlijke drifts in de sneeuw, rij de bergen op in Oostenrijk en mijn doosje met sneeuwkettingen zit nog steeds dichtgeseald want niet nodig gehad. Alleen leuk op het circuit? Sure, als het geregend heeft geef ik een dot gas in een bochtje en gooi de achterkant even opzij. Kom maar eens kijken wat een grote smile ik dan op m’n gezicht heb, ziet er ongeveer zo uit: :D
De BMW 320d Xdrive die jij heb geconfigureerd kost in werkelijkheid EUR 49.926,00. De vergelijking die ik eerder heb gemaakt klopt gewoon, die Audi was gewoon duurder. Blijkbaar heb jij nu een configuratie gevonden waarin BMW duurder is, gefeliciteerd. Overigens heb ik een veel populairdere uitvoering samengesteld die veel vaker voorkomt.
Conclusie? Soms is BMW duurder, soms is Audi duurder. Het enige wat ik zei, is dat Audi niet goedkoper is dan BMW. Dat heb ik voldoende onderbouwd, vind ervan wat je wil.
majinstar zegt
Leaserijders zijn Loserrijders.
Jipp zegt
@majinstar: moet jij zeggen met je 330i uit het jaar 1993
willy_wortel zegt
@Jipp: Héérlijke bak toch :-) Heerlijke manuele versnellingsbak, brute motor.. Ok waarschijnlijk geen airco, automatische ruiten, gps, .. maar wat een rijplezier!
Geef mij maar een AUDI – sheer driving pleasure!
speedlimit zegt
@majinstar:
En dan vooral de leasers die ’n witte a3 s-line hebben ;)
Jipp zegt
@speedlimit: Vriend, een geheugen heb je ook al niet want ik rij hem PRIVE.
speedlimit zegt
@Jipp:
Dan heb ik zeker ’n reactie van je gemist,want waar heb je geschreven dat je hem prive rijdt?
Het gros v/d nieuwe audi’s zijn lease…vandaar dat ik er dus bij jou ook vanuit ga…maar ’n linkje naar jouw reactie dat je ‘m prive rijdt is welkom hoor :)
Jipp zegt
@speedlimit: Ik heb het vaak genoeg mede gedeeld, omdat meer mensen denken, ooh das maar een leasebak maar nee dat is hij niet. Heb helaas geen tijd ff terug te zoeken, helaas.
speedlimit zegt
@Jipp:
Helaas maar dan heb je bij deze de “rechtszaak” al verloren wegens gebrek aan bewijs ;)
Jipp zegt
@speedlimit: vriend, doe gewoon normaal, je hebt niet eens humor, vraag het aan andere, die wel een geheugen hebben.
CSL zegt
20% bijtelling maar die presteert wel een stuk minder dan de 320d van BMW terwijl de BMW ook minder uitstoot en op papier zuiniger is. Endan hebben we niet eens die heerlijke achterwielaandrijving van de BMW meegerekend! Daar moet je bij Audi minstens de Quattro voor nemen maar dan loopt Aldi al weer achter. Audi, voorsprong door >
Punk zegt
Ze zouden Audi moeten afschaffen!
Vreddy_B zegt
@Punk:
Nee want dan moeten we deze discussies missen!
woutert zegt
@Punk: Bmw lijkt me een beter idee, zijn we meteen van majinstar en jou af.
majinstar zegt
@ Jipp:
Ga huilen omdat je geen BMW kan rijden. Je bent echt te dom voor worden. Dat is je al meerdere keren uitgelegt door verschillende mensen op deze site.
speedlimit zegt
@majinstar:
Klopt idd o.a. door mij…te dom voor woorden ja :)
woutert zegt
@speedlimit: Idd jij bent te dom voor woorden, evenals MAJINSTAR met zijn uitspraken. Hij reflecteert zichzelf continu, maar zet er niet zijn eigen naam bij, maar die van de gene die hem de les leest, en continu gelijk heeft, zoals citrofiel, the budel guy, jipp, george etc. Maar blijven volhouden he, want jij rijd in een kwaliteitswagen, geloof je het zelf?
speedlimit zegt
@woutert:
Ga jij nou lekker hockeyen met jipp…en eventueel janneke.
Jipp zegt
@speedlimit: nogmaals, ik ken die hele woutert niet, heb je iets tegen hockey ofzo? steeds als het je niet mee zit heb je t daar maar over.
speedlimit zegt
@Jipp:
Da’s knap dat jij kan zien dat ’t me niet meezit…ik noem ’t ’n rijke fantasie die jij hebt.
Enne…’t valt wel op dat jullie mekaars rechterhand spelen hier…anyway audi-gay maybe?
Msport zegt
@woutert: Als je andere mensen zoals speedlimit graag dom wil noemen is het naar mijn idee wel van belang dat je zelf iets minder taalfouten in je reacties verwerkt, anders komt de boodschap toch een beetje tegenstrijdig over :)
woutert zegt
@Msport: Ik merk dat mijn nederlandse taal minder word doordat ik nu al een tijd in duitsland woon en ik veel engles en frans spreek voor me werk, excuses hiervoor.
Jipp zegt
@majinstar: je hebt het weer over je zelf he gast, ga eens terugkijken in iedere reactie, continu word je uitgelachen vriend, en niet ik. Ik kan best een BMW betalen als ik dat wil, een NIEUWE 3 serie, geen 3 serie van 15 jaar geleden dus doe gewoon normaal. Denk eerder dat jij jaloers bent dat ik hem nieuw prive kan kopen.
Atenza zegt
@Jipp: “continu word je uitgelachen vriend, en niet ik” Stront in je ogen of gewoon een bord voor je kop? Afgezien van je woutert neem werkelijk niemand jou serieus
woutert zegt
@Atenza: Kijk is bij de post van audi en premium marktleider in china, of over het niet brengen van een q5/q7 rs model vriend. Jij hebt afentoe een nog groter bord voor je kop, en bent behoorlijk dominant, jou wil en mening zijn bijna altijd feiten bij jou.
Jipp zegt
@Atenza: Je begint op majinstar te lijken. even kansloos etc.
speedlimit zegt
@Atenza:
Zoals ik al zei: jipp en janneke…oh sorry ik bedoel jipp & woutert spelen mekaars rechterhand en geeft al aan dat vooral jipp niet serieus genomen kan worden.
En dan noemt ie je nog kansloos ook…als advocaat gaat ie ’t niet ver schoppen die jipp.
Jipp zegt
@speedlimit: ik denk dat jij nog een studentje bent vriend, met een hoop fantasie.
speedlimit zegt
@Jipp:
Nee je hebt ’t weer mis jipp.
majinstar zegt
worden = woorden.
vorlox zegt
@philipzuidijk
[quote]ik ging van een BMW 3serie in een A4 zitten.
er is verschil. sowieso.
ze hebben allebei hun kwaliteiten maar het interieur van Audi is met meer zorg en liefde ontworpen.[/quote]
Ben het niet met je eens …ik ging vanuit een 3bmw in een A4 zitten. En na wat frummelen met de armsteun eindelijk een goede positie gevonden. Daarna zette ik die A4 op de handrem ging meteen mijn armsteun uit positie en klapte een stuk omhoog… Wat nou over nagedacht? Ik vind de buiten kant van een A4 mooi maar ik heb hem toch niet gekocht….ik wil me niet ergeren aan een auto. zo heeft iedereen zijn ding
woutert zegt
@vorlox: tip als je alles goed vast klikt blijft het zitten, zoinde dat je hem door die reden niet hebt gekocht.
jonathan zegt
@vorlox:
huh? mijn vader heeft een a4 en die handrem is daar elektronisch, al vaak mee gereden. Kan je even uitleggen hoe je de armsteun omhoog krijgt wanneer je op dat knopje duwt? ik snap het niet
janklaassen zegt
@ vorlox
ik ben het niet met jou eens.
ook een rit gemaakt in de 3 serie. sleutel was niet in het contact /auto draaide niet (start/stop meuk) maar ik kon de aan/uit knop van de iDrive niet vinden.
en de pookjes in de BMW zijn van plastic. echt. lelijk.
janklaassen zegt
@ Megakix
nee. ik niet.
jij?
mashell zegt
Rood is echt een heel goede kleur voor een A4.