Hoi nieuwe 7 Serie, kun je even plaatsmaken op de linker rijstrook?
Voor de CEO met haast die geen genoegen neemt met reguliere spul. Standaard levert de S8 520 pk en 650 Nm. In deze Plus-uitvoering stijgt dat vermogen naar 605 pk en een max koppel van maar liefst 750 Nm. Nog steeds niet genoeg om een S65 AMG (630 pk, miljoen Nm) naar de kroon te steken, maar in Ingolstadt begint men in de buurt te komen. Je herkent hem aan carbonfiber strepen in de voorbumper, een carbonfiber onderlip, en een spoiler alsook diffuser van hetzelfde materiaal.
Sprinten van 0-100 km/u duurt 3,8 tellen. Pas bij een herenakkoordvernietigende 305 km/u stopt de limo met accelereren. Stiekem is ‘ie gewoon vies dik, en dat vinden we prettig, vandaar deze sloot met livefoto’s.
gtwillem zegt
Deze wil ik! In het donkergroen, graag. En dan even gewone grijze 20″ velgen eronder. Cognac interieurtje.
Ergens vind ik deze S8 zo veel cooler dan een S-AMG. Zal de leeftijd wel zijn. Ook de RS6 is in vergelijking hiermee hopeloos ordinair en fout. Dus hopelijk gaat Audi verder met ‘Plus’ versies op basis van ‘S’ modellen. Wel de snelheid van een RS, zonder het achterlijke uiterlijk. Binnenkort een vergelijkende test met de Alpina B7?
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Eens. Ik ben wat jonger, dus ik kan de RS modellen nog wel waarderen, maar zo`n groene S8 zie ik wel zitten.
rolov zegt
@gtwillem: je zal ronin wel vaak gezien hebben met je donkergroene s8 ;)
Dutchdriftking zegt
@rolov: Met dank aan @gtwillem laatst gekeken, best geinige film en heerlijke S8.
viezefreddyw zegt
Tja, wel heel veel power en in mijn ogen niet nodig. Wel vind ik het een hele mooie auto. Een ‘gewone’ S8 is echt dik en mooier dan de nieuwe 7-serie. Opvallend want de A8 stond bij mij altijd op de derde plek in vergelijking met de S-klasse en 7-serie.
baklava zegt
Afgezien van dat kermis carbon, zou ik hem zo meenemen. Heerlijk.
clarkson zegt
@baklava: Dan kan je voor de normale s8 gaan.
jurdespotter zegt
Oh zo mooi
Dutchdriftking zegt
O wat is dit heerlijk! @casperh , snel een rijtest doen?
nord zegt
een grille tot aan de bodem en carbon frutsels everywhere op een executive limo. man man man.
fconderkantlat zegt
Volkswagen Passat S+
heb ik nog liever een mercedes s500 met alles derop en deraan
gtwillem zegt
@arashrsf: neen. Als je van eerste Audi RS6 Plus Avant dat zou zeggen, zou je een punt gehad hebben.
Maar een A8/S8 heeft niet zo veel te maken met een Passat.
fconderkantlat zegt
@gtwillem: Volkswagen Passat+ L Maxi Maybach dan
Edge zegt
@arashrsf: Ik weet niet of je nu grappig probeert te zijn of werkelijk geen autokennis hebt, maar Maybach is een merk van Mercedes, niet van Audi.
lexaudi zegt
Gaaf apparaat!
SimonMc zegt
De perfecte James Bond wagen. Laat een oliespoor na om zo de achtervolgers af te schudden.
audiworker zegt
@SimonMc: +1 voor de originaliteit, maar kleine correctie: sommige Audi verbruiken olie, maar lekker over het algemeen niet ?
henkhupelschoten zegt
@SimonMc: The transporter??
daans zegt
Geweldig
berlinetta zegt
Hoewel ik dit een geweldige wagen vindt, zou ik toch eerder wachten op de Alpina B7. Ongeacht welke beter of sneller is, de 7-serie vind ik toch nog even iets cooler dan de A8. En dat is overigens ook voor het eerst.
boltiev6 zegt
Ondanks dat de A8 al 6 jaar oud is, heeft BMW met z,n nieuwe 7 en MB met z,n S het verre nakijken. Wat is dit een ongelofelijke mooie auto met heel veel klasse.
marinepower zegt
@boltiev6: alleen jammer dat een A8 in de basis bijna niet veel van een een A6 of A4 lijkt af te wijken, qua vormgeving. Voor de rest zal het heus een klasbak zijn, maar een beetje meer onderscheid…..
boltiev6 zegt
@marinepower: Dat is van deze tijd, BMW en MB doen precies het zelfde. Eigenlijk wel logisch toch? Is in de botenbouw altijd al geweest.
marinepower zegt
@boltiev6: niet geheel bij mijn club hoor.
schellekens006 zegt
Vind hem verouderd aan doen met de nieuwe 7 en S maar niet van binnen dat is prachtig gemaakt.
sequoyah_parera zegt
Dan heb je in je S63 AMG misschien wel een miljoen koppel en 630PK, maar dan nóg wordt je er door een S8 Plus uitgereden: 3.8 sec vs 4,3 seconden. Daarnaast is de Merc op 250 km/h afgeregeld, de Audi op 305 km/h én is de Merc asociaal dik en de S8 duizelingwekkend mooi en ingetogen. Makkelijke keuze dus voor mij…
michaelcorleone zegt
Altijd al fan geweest van de S8