Wat is het toch fijn dat sommige tuners een beetje genuanceerd te werk gaan en niet meteen schreeuwerige spoilers, carbon meuk en bodykits monteren.
De V8-loze Audi A5 -en dus ook S5- zijn voorzien van een nieuw setje koplampen en wat andere nieuwe details. Toch brandde vooralsnog alleen ABT met de AS5 zich aan tuning en dat was een diesel. Senner pakte liever de S5 en laat weer eens zien dat het ook met subtiele aanpassingen mogelijk is om iets fraais op de weg te zetten.
Senner zegt dat het iets heeft gedaan aan de voor- en achterlampen (ik zie het verschil niet) en dat er LED verlichting is om de kentekens te verlichten. Daarnaast zijn de wielen vervangen uiteraard, dat zijn Corniche Extreme wielen uitgerust met Vredestein Wintrac Extreme 245/30R2090W winterbandjes.
Men heeft zich bij Senner verder vooral gericht op het vermogen van de voor de S5 nieuwe 3.0 TFSI met 333 pk. Dankzij de winterbanden moet je bij 270 ophouden met versnellen, maar met 377 pk en 500 Nm koppel gokken wij op een topsnelheid die wellicht nog een tikkeltje hoger ligt dan dat. Senner doet daar verder geen mededelingen over, maar laat nog wel even weten dat ze een embleempje hebben voor de Senner S5 met daarop de tekst “Supercharged” en dat dit embleempje van carbon is en “Strongly limited!” dus wees er snel bij jongens!
Liever tuning voor je vorige model S5 van Senner? Klikkerdeklik!
snorris zegt
Ziet er mooi uit!
rechercheur zegt
Fotograaf in kwestie is graag creatief met statieven en lange sluitertijden, cool ….
norge zegt
@rechercheur: Je moet wat om het mooi te krijgen .
rechercheur zegt
@norge:
nee hoor, ik vind gewoon de toegepaste fotografische technieken goed gedaan. That’s it ….
MLTB zegt
Porno porno :)
mepdenepper zegt
De Audi-voorkant is draaglijker en mooier geworden. Maar nog steeds niet mijn ding.
BMW745i zegt
Toch jammer…Zie tegenwoordig niet meer het verschil tussen een nieuwe A6 en A8. Moet je na gaan hoe mensen hier tegen aan kijken..
Jokkebrok zegt
Heel verschrikkelijk vet!!
audirs3 zegt
Maakt een RS5 vrijwel overbodig, hij heeft misschien 50pk minder, maar wel 70 Nm méér. Zal daarnaast ook vast een stuk lichter zijn zo’n V6 ipv V8. Ik denk dat de volgende generatie RS4/5 ook vast een geblazen 6-cylinder krijgt, net als de nieuwe M3.
RobertJ zegt
Heel erg jammer van die lelijke verlaging. Verder wel gewoon netjes, maar ik zou em vanilla houden.
aschie1 zegt
echt zeer dik
ejn68 zegt
toch prettig om te zien dat de RS5 op Nederlandse winterbanden staat !