Twee kleuren in een potti.
Mensen die iets speciaals van een nieuwe auto maken. De al niet karige optielist van Audi nóg verder uitbreiden met een aantal exclusieve mogelijkheden. Ik ben er wel fan van, want het levert soms spraakmakende situaties op. Zo ook bij Audi S4, die een two-tone thema in het interieur heeft gekregen.
De eigenaar is een echte fan van de kleur bruin. Het exterieur kreeg deze tint, maar ook het interieur. En hoe. Audi Exclusive werd in het leven geroepen, want de beste man (m/v) wilde het stuurwiel in dezelfde kleur als de stoelen hebben. Say no more! Aldus Audi Exclusive. Het bruin lederen thema werd naast het stuurwiel en de stoelen ook toegepast op de schakelpook en de deurlijsten. Wellicht een beetje too much, maar het maakt de S4 wel lekker opvallend.
Misschien dat ‘ie over enkele jaren als occasion op Mobile opduikt, want de auto zal worden geleverd door Audi Forum Neckarsulm in Duitsland. Helaas deelde de dealer slechts twee plaatjes van de door Exclusive aangepakte S4.
SummerSky zegt
Het stuur is over het randje, rest smaakvol.
thestino zegt
@SummerSky: Idd, indien je dan tóch persé bruin leder aan het stuur wil had dit ook two tone mogen zijn. Enkel boven bv. Een rand bruin leder. Verder vind ik het wel knap!
povel zegt
@SummerSky: Ik vind vooral die pook net even te veel van het goede. Steekt zo af tegen de donkere middenconsole.
deolivier zegt
Die pook kan ook echt niet@summersky:
Erik zegt
Ik zal de dealer bellen dat ze hem reserveren voor die idioot die mij vanmorgen rechts inhaalde met ‘plus 130 km/h’ in zijn Audi S4 op de A6 als die persoon de zijne in de prak rijdt.
cr33p zegt
@erik2907: Hij wilde gewoon zeggen dat je rechts moet aanhouden.
Erik zegt
@cr33p: afstand rechterrijbaan tussen twee vrachtauto’s was 50 mtr, het is dat ik mijn gaspedaal los liet anders had hij mij geraakt toen hij naar links kwam of was op de voorste vrachtauto geklapt.
Je denkt toch niet dat ik rechts invoeg met 130 km/h (GPS) in een gat van 50 mtr.
Ter volledigheid, de Audi rijder vond het ook nog nodig om het rode licht van de Ketelbrug te negeren terwijl de slagboom al startte met de neerwaartse beweging.
Hebben de stuurlui (lees: betweters ) nog meer informatie nodig?
jorden zegt
@erik2907: ach joh, zo maak je nog eens wat mee!
sjoppie zegt
@erik2907: vaak kan de partij die maar links blijft hangen niet inschatten hoe snel de achterliggende partij komt aanrijden. Ik weet niet wat uw snelheid was maar als dat 100 was heb je met 130 niet meer dan 20m nodig. En ja je moet een rustig verkeersbeeld houden maar ik zou dan toch de voorkeur geven aan een rechtslinks maneuvre om hem voor te laten dan om hem vol in de ankers (of zoals hier rechts er voorbij) te laten gaan…
Erik zegt
@sjoppie: lees mijn verhaal nog eens……
Voor het gemak, ik citeer uit mijn verhaal: “Je denkt toch niet dat ik rechts invoeg met 130 km/h (GPS) in een gat van 50 mtr.”
M.a.w., ik reed 130 km/h waar 130 was toegestaan, rechts twee vrachtauto’s met 85 km/h, onderlinge afstand 50 mtr.
Audi (meer dan) +130 km/h, anders kan hij rechts niet in halen ten opzichte van mijn snelheid en switch van links naar rechts en terug naar links, waarbij ik het rempedaal moest aantikken om snelheid te minderen omdat hij anders mij had aangetikt of op de voorste vrachtauto was geklapt.
rhellema zegt
@erik2907: je verhaal klopt ergens niet helemaal. Als je 130 km/h rijdt en we rekenen dat om naar het aantal meters per seconde dan praten we over 36,11 m/s. Als je afstand naar de vrachtwagen 50 meter is dan heb je 1,38 sec nodig om deze afstand te overbruggen. Als er dan aan de rechterzijde iemand met een nog hogere snelheid voorbij komt dan heeft die nog minder dan een seconde de tijd om die snelheid te overbruggen. Dus of je hebt gewoon veel te lang niet rechts gereden, of het hele voorval is wel gebeurd alleen met iets andere feiten dan dat jij ze hier ons wil doen geloven.
Erik zegt
@rhellema: ooit gehoord van de 2 sec. regel? Het past dus niet…….
rhellema zegt
@erik2907: daar heb ik zeker van gehoord, daarom reken ik je ook even voor dat je verhaal niet helemaal klopt. In jouw verhaal kan die Audi je simpelweg rechts niet inhalen ook niet als je je gas los laat. Ik denk dat je de afstanden en de snelheden overdrijft.
Erik zegt
@rhellema: ja ik overdrijf, de afstand was geen 50 meter maar 49 meter 99 centimeter en 99 milimeter.
De GPS snelheid was geen 130 km/u maar door een sattaliet fout 130,98 km/u.
rhellema zegt
@erik2907: alleen deze manier van reageren geeft al aan dat er iets niet klopt aan je verhaal, je dat zelf maar al te goed weet maar dat je het hier met veel meer spektakel wil brengen dan het in werkelijkheid was.
4x4wheels zegt
@rhellema: Volgens mij vergeet je dat de vrachtwagens niet stil staan op de snelweg ;)
Dus theoretisch zou er bij een snelheid van 130kmh een snelheidsverschil zijn van ca. 45km/h (12,5m/s), ofwel een gat van ongeveer 4 seconden. Desondanks is dit natuurlijk alsnog krap voor elk weldenkend mens, in de wetenschap dat je iemand eerst nog rechts voorbij moet.
rhellema zegt
@4x4wheels: die heb ik inderdaad niet meegerekend waardoor er zeker meer ruimte is, maar 50 meter naar een vrachtwagen met een snelheid van 130 km/h en daar moet dan nog een auto rechts inhalen en daarna nog verplaatsen naar links is absoluut onmogelijk. Komt bij mij een beetje over als totaal uit de duim gezogen.
Erik zegt
@rhellema: zo blijkt maar weer eens dat @4x4wheels jouw berekening onderuit haalt waarmee je berekening geen hout snijdt in tegenstelling tot de Audi rijder die mij wel snijdt………
rhellema zegt
@erik2907: twee vrachtwagens met een tussenafstand van 50 meter. De gemiddelde lengte van een auto is 4 meter dus stel dat jij exact in het midden reed tussen die 2 vrachtwagens dan was er een ruimte tussen jou en de voorste vrachtwagen van 23 meter. Achter je was dan ook een ruimte van 23 meter waar de Audi in zou moeten duiken om je in te halen…en dat geloof je echt zelf? Je verhaal klopt gewoon niet en dat weet je zelf maar al te goed echter probeer je je er door een rekenfout van mij uit te praten. Je zal gerust ingehaald zijn door een Audi, maar niet met die snelheden en zeker niet met zulke onderlinge afstanden.
Erik zegt
@4x4wheels:
…… Desondanks is dit natuurlijk alsnog krap voor elk weldenkend mens …….
Precies, elk weldenkend mens, en dat was de Audi bestuurder niet. Het is dat ik het gaspedaal losliet toen ik hem plotseling rechts naast mij had anders had hij het niet gehaald, dan was het met zijn linkerachterkant tegen mijn rechtervoorkant of vol achter op de vrachtauto…
peke zegt
@rhellema: klopt niet. Die 36m per seconden is leuk en de omrekening naar het afleggen van 50m ook.
Maar: de vrachtwagen staat niet stil en legt ook afstand af. Dus de auto heeft langer nodig dan 1.8 seconden om het gat van 50m te dichten daar de vrachtwagen ook zo’n 85 rijdt.
peke zegt
@peke: was al gezegd hierboven zie ik.
Meneer wordt afgebrand omdat hij ongeveer een situatie schets en wij hem afbranden op een aantal meters.
Ik geloof het best. Idioten zat die rechts inhalen in een minimale ruimte wat geen seconde later had moeten gebeuren. De betreffende coureur had hier zelfs 4 seconden lees ik.
kniesoor zegt
@erik2907:
Zou niet te veel tijd besteden aan het argumenteren met figuren hier, die het gedrag van die rechtsinhaalmalloot trachten recht te praten, niet de moeite waard.
OT : vind bruin-op-bruin meer iets voor een niet sportief bedoelde versie van een A4, zo’n S4 ziet er beter uit in een sprekender kleur zoals dat rood van een paar dagen terug.
Erik zegt
@amghans: dank u!
SimonMc zegt
@cr33p: U rijdt ook Audi?
Donstil zegt
@erik2907: Rechts ingehaald worden betekend dat je naar rechts had gekund, jammer.
Erik zegt
@Donstil: zie hierboven, jammer een conclusie trekken zonder de situatie in ogenschouw te nemen.
dromedaris zegt
@erik2907: hm nee sorry @donstil heeft gelijk. Als die rechts kan inhalen kon jij evengoed rechts gaan rijden.
rufctr01 zegt
@dromedaris: niet mee eens…
sjoppie zegt
@rufctr01: want?
fouadski zegt
@sjoppie: want rufctr01 heeft een hekel aan alles van vag.
Erik zegt
@rufctr01: u begrijpt het!
peke zegt
@dromedaris: jij bent nooit rechts ingehaald terwijl je legaal links reed?
Kortzichtige malloot
dromedaris zegt
@peke: nee want ik geef altijd genoeg gas!
MaartenD zegt
@erik2907: volgende keer gewoon netjes op de rechterbaan rijden zodat mensen je links kunnen passeren
vondick zegt
@erik2907: Je raakt hier een gevoelig punt. Wij op autoblog houden van autorijden. Heel veel mensen op de weg niet, die rijden lui of zijn met andere dingen bezig. Hierdoor gebeurd het regelmatig dat die mensen traag op een zelfde baan blijven zitten. Een grote ergernis voor Autobloggers in het algemeen, maar vooral als dit op de linkerbaan is. Ik durf dan ook te zeggen dat velen van ons zich dus eerder kunnen verplaatsen in een rechts-inhaler dan iemand die rechts ingehaald wordt. Sterker nog, ikzelf kan mij niet herinneren wanneer iemand het voor het laatst voor elkaar heeft gekregen mij rechts in te halen, terwijl ik me elke dag erger aan mensen die ik rechts voorbij zou willen.
Erik zegt
@vondick: “wij op Autoblog houden van” …., dus ik ook….. volgens jou…
Het zijn ook diegenen in mijn optiek die willens en wetens de snelheid overtreden en het verpesten voor diegenen die zich aan de (max.) snelheid houden en genieten van het autorijden.
vondick zegt
@erik2907: Dat iedereen op Autoblog van autorijden houdt kan ik niet garanderen, maar dat was wel het idee achter de site. Harder dan de limiet rijden hoeft helemaal niet erg te zijn. Er zijn veel kwalijker zaken op de weg die mijns inziens prio zouden moeten hebben bij controles. Bijvoorbeeld telefoon gebruik of echt asociaal rijgedrag. Het voorbeeld wat je schetst valt wat mij betreft daar ook onder. Met weinig ruimte iemand anders die gewoon netjes rijdt in gevaar brengen is simpelweg iets wat wat mij betreft hard bestraft mag worden. Maar onder asociaal rijgredrag valt ook: niet opletten en andere mensen blokkeren op de linkerbaan.
boss1 zegt
en het dashboard is zo donker had dat ook licht notenhout gedaan hahaha
marinepower zegt
Als ze bij Audi de buitenzijde bij elk model bijna identiek maken, moet je het interieur maar onderscheidend maken.
karaya zegt
het favoriete merk van Shouf Shouf Habibi en gefrustreerde huisvaders met HBO middlemanagement.
troljedemoeder zegt
Hoe klinkt de tüter?
simonferrari zegt
Kijk hier hou ik van! Erg smaakvol uitgevoerd! En Argus Bruin staat een A/S4 sowieso goed.
alfaman zegt
@simonferrari: Argusbraun staat op meer modellen goed Simon…
jaspervdwinden zegt
Koop je zo’n auto, “exclusive”. Knalt de dealer alvast ff een paar foto’s op internet voordat jij hem hebt gezien… ?
ikleesookoverautos zegt
Nee niet zo.
pier zegt
Doet me denken aan die individual editions van de BMW E39 met zimt lederen bekleding! Alleen was dat iets smaakvoller in mijn ogen.
Dutchdriftking zegt
Smaakvol! Nu alleen de hoogglans zwarte delen nog wisselen voor geborsteld aluminium.
peke zegt
@dutchdriftking: meen je dat?
Vind juist dat hoogglans zwart bijzonder smaakvol hier. Los van het besmettelijke karakter (vingers en stof etc)
Dutchdriftking zegt
@peke: ik vind het erg goedkoop ogen vaak….
sulobb zegt
Dit ziet er belachelijk uit.