Via germancarblog vonden we een aardige acceleratietest. Het gaat om een MTM Golf V GTI (318pk/44.4kgm), een standaard Golf V R32 (250pk/32.6kgm) en een gechipte Audi S3 (250pk/37.5kgm). Gentlemen… place your bets!
Links de GTI, de R32 in het midden, en de S3 rechts (filmauto).
zottemens zegt
de audi was het trage eendje achterin haha
ik zegt
en daar gaat de vw hahaha
Anzwoin zegt
@zottemens volgens mij was de R32 het trage eendje hoor… verder wel leuk om te zien
luwek zegt
een Gechipte S3 met 250pk??…hij heeft standaard toch al 265pk?…of is dit de oude versie?
dekster zegt
de oude versie (herken je dirrect aan het stuur)
Lexus zegt
haha, volgens mij klopt er iets niet. Volgens mij is de R32 de gene die helemaal links zit en de GTI in het midden. En het oude model Audi rechts.
(denk ik hoor)
Lexus zegt
haha, volgens mij klopt er iets niet. Volgens mij is de R32 de gene die helemaal links zit en de GTI in het midden. En het oude model Audi rechts.
(denk ik hoor)
Lexus zegt
ooh sorry, ik lees niet goed die GTI heeft meer pk.
Ad zegt
De GTI staat helemaal links want op sec. 4 zie je dat de uitlaat links zit en niet net zoals de R32..
Dus GTI-R32-S3
Stan zegt
Niet gek dat de gti wint, voorspelbare uitlsag.
w0o0dy zegt
@ad, waar heb jij de R32 voorbij de S3 zien komen? De volgorde is dus MTMGTI, S3 en dan pas de R32. De (oude) S3 is wat lichter dan de R32 maar heeft hetzelfde vermogen en iets meer koppel. Bovendien is de quattro aandrijving waarschijnlijk effectiever dan het Synchro-systeem van de R32.
Dat beide auto’s weinig kan maken tegen een auto met ongeveer 25% meer vermogen en minder kilo’s……
Mark zegt
Woody, ad bedoelde de opstelling, niet de uitslag.
mashell zegt
@w0o0dy
Bij een A3 en dus ook de S3 is het quattro systeem gewoon het zelfde als het synchro systeem van VW. Immers de A3 staat op het golf platform. De A4 en hoger hebben ook het echte quattro. Ik meende zelfs dat de vorige Passat (met met langs ingebouwde motoren) een quattro systeem had wat weer synchro genoemd wordt.
w0o0dy zegt
@mashell: je hebt gelijk de S3 gebruikt idd een Haldex koppeling en dus niet het echte quattro systeem…. De Passat heeft inderdaad weer een ander systeem dat meer lijkt op het quattro systeem. Daar zit namelijk het torsen (torgue sensing) differentieel onder.
Voor wie meer wil lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro#quattro_which_is_not_quattro_any_more:_Haldex_AWD.
BMW 323Ci zegt
Het zijn toch speelgoed autotjes! ;o)
route66 zegt
313pk op de voorwielen…maar hij wint wel , zodra ze klaar zijn met uitspinnen dan pakt tie ze grip op en is die weg
Sjonnie zegt
Logische uitslag, zelfs bij de start kunnen de andere 2 niet profiteren vd wielspin vd GTI, het verschil in gewicht/vermogen is te groot dus hij blijft ze voor, en daarna is ie natuurlijk helemaal nie meer te houden…
Tricolre zegt
Vermakelijk! De MTMGTI is inderdaaad het snelst, met 1 bestuurder. De S3 heeft, naast de betuurder, de cameraman ook nog bij zich…
Ad zegt
Mark schrijft,
23 September 2006 om 21:49
Woody, ad bedoelde de opstelling, niet de uitslag
Juist!
Alwood zegt
in het begin nog een heel klein voordeel voor de audi dat de gti fwd is… :-P de r32 zie je zelfs nauwelijks x-D
om dan maar weer een discussie te starten… in de bochten wint de audi RUIM!!
de r32 is wel heel lomp en komt wss overal laatste. wordt bij optrekken ook te veel geknepen dmv esp en slechte awd.
Jan zegt
die R32 was precies te laat vertrokken
Audi zegt
Dit was dus duidelijk de oude versie S3.. Gelukkig..