• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Stand 2024
    • Stand Coureurs
    • Stand Teams
    • Alle Coureurs
    • Alle Teams
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Shop
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S3 door MTM – 330 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 februari 2007 om 13:20 – 44 Reacties

MTM-Audi-S3-a


De Audi S3 is een gewild tuningobject. Standaard is het met zijn 265 pk al geen lullige auto, maar zet er een tunert op en het wordt pas echt leuk! Zo hebben zowel B&B als Wimmer zich al uitgeleefd op Audi’s hot hatch, en nu is het de beurt aan MTM.

MTM heeft het bodywork ongemoeid gelaten maar is onderhuids aardig aan de slag gegaan. Door het chippen van de electronica weten ze de S3 op te peppen tot 310pk/400Nm, en met aanpassingen aan het uitlaatsysteem is er zelfs 330pk/420Nm uit te halen (serie 265pk/350 Nm). Hiermee sprint de MTM S3 in 5,1 seconde naar de 100 (serie: 5,6 seconden) en loopt de topsnelheid op tot 264 km/h, tegenover de begrensde 250 km/h van de standaard S3.

Het leukste onderdeel van de tuning-operatie speelt zich wat mij betreft in de wielkasten af. MTM levert 3 soorten (semi-) geperforeerde remschijven die variëren in grootte van 330×32 mm tot een enorme 380×34 mm. Dit wordt afgemaakt met de eigen ‘bimoto’-velgen in de maat 8,5×19”. Hier omheen worden banden in de maat 235/35ZR19 gelegd. MTM biedt verlagingssetjes aan die de S3 met behulp van zgn. ‘coil-over springs’ tussen de 35 en 65mm dichter bij de grond brengen. Als alternatief worden kortere veren aangeboden die de S3 met 45 mm verlagen. Tot slot kan de spoorbreedte van de S3 met 20 mm verbreed worden.

MTM-Audi-S3-a
MTM-Audi-S3-a

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • AB Garage: meer pk's en koppel voor de Audi S3!
  • Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3
    Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3

Nieuwste artikelen

  • Hyundai IONIQ 5N – 650 pk
  • Klimaatclubje: ”Elektrisch rijden wordt goedkoper dan benzineauto”
  • EU vindt dat je te weinig verkeersboetes uit het buitenland betaalt
  • Carlos Sainz onthult nieuwe Ferrari na afscheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, oranje, s3, tuning

Vorig bericht: « Zagato coachbuilding update
Volgend bericht: Video: Elektronische hulpmiddelen in actie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jack D zegt

    13 februari 2007 om 13:22

    Netjes!

    Alleen snap ik niet waarom de uitlaten niet aan allebei de kanten zitten (dus zeg maar bij een standaar S4).

    Uitlaten aan een kant vind ik persoonlijk minder.

    Log in om te reageren
  2. DonKilluminati zegt

    13 februari 2007 om 13:23

    VET maar ik zou hem in een andere kleur willen

    Log in om te reageren
  3. sjaak lombok zegt

    13 februari 2007 om 13:31

    nais

    Log in om te reageren
  4. christoff zegt

    13 februari 2007 om 13:32

    heel leuk. mss wel laten doen als ik mijne S3 heb.

    Log in om te reageren
  5. Z4 zegt

    13 februari 2007 om 13:34

    ff bestellen in het zwart :P

    Log in om te reageren
  6. reuses zegt

    13 februari 2007 om 13:37

    mooie wagen om meee te leren rijden.

    Log in om te reageren
  7. Mpower zegt

    13 februari 2007 om 13:37

    Dit is tuning op z’n best prachtig resultaat! Ruim 300 pk lekker gekoppeld aan de quattro, lager zwaartepunt, betere remmen, stijver onderstel, van nature de korte wielbasis en door de optionele spoorverbreding is dit super op het circuit en voor korte afstanden.

    Log in om te reageren
  8. AlwinH zegt

    13 februari 2007 om 13:46

    @Jack D:
    Helemaal mee eens, uitlaten horen aan allebei de kanten te zitten. Twee aan 1 kant is toch een stuk minder mooi, het breekt direct de symmetrie, jammer is dat.

    Log in om te reageren
  9. Y. zegt

    13 februari 2007 om 13:57

    Aflevering zoveel in de oneindige serie ‘hoe maak ik van een goede, evenwichtige, smaakvolle auto een meelijwekkende Sjonniebak?’.

    Log in om te reageren
  10. Fej zegt

    13 februari 2007 om 14:05

    @ Y.

    Ze hebben het uiterlijk ongemoeid gelaten, dus je kan moelijk van een Sjonniebak spreken. Ze hebben alleen praktische tuning toegepast, zoals het hoort. Betere wegligging, lager zwaartepunt en meer ‘juice’ onder de motorkap.
    Dus als je de standaard s3 smaakvol vind, dan kan je deze niet echt meelijwekkend vinden. Het enige uiterlijke verschil is dat hij lager staat.

    Log in om te reageren
  11. Ejay zegt

    13 februari 2007 om 14:22

    Kijk, zo hoort tuning te zijn. Niet van dat overdreven gedoe, maar gewoon alles wat door fabrieken vanwege domme regeltjes gedaan moet worden ongedaan maken zodat er een mooie evenwichtige auto ontstaat. Een iets minder opvallende kleur en het is een wolf in schaapskleren.

    Log in om te reageren
  12. Dude zegt

    13 februari 2007 om 14:45

    vette bak, en door de uitlaten allebei aan de zijkant te zetten is hij wel minder mooi maar konden ze misschien meer uit de motor halen.

    Log in om te reageren
  13. RickA4-1.8T zegt

    13 februari 2007 om 14:45

    vette tuning!
    echt benieuwd hoe deze bak rijd!

    Log in om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    13 februari 2007 om 14:58

    Ziet er heel goed uit in het oranje! Heel opvallend, dus goed (voor mij :P ). Zwart, grijs of wat dan ook zou gewoon saai zijn, en dat hoort niet op een qua prestaties zo spannende auto.

    Log in om te reageren
  15. Pieter-Jan zegt

    13 februari 2007 om 15:01

    Over die uitlaten… Een S3 heeft maar één cilinderbank, dus is een dubbele uitlaat een onnodige aftakking.
    Persoonlijk vind ik een enkele assymetrische uitlaat mooier. Het ziet er uit alsof de mechaniek puur zakelijk is. Geen franjes.

    Log in om te reageren
  16. johan zegt

    13 februari 2007 om 15:02

    de achterkant mocht iets mooier en de kleur moet zwart maar verder nice(H)

    Log in om te reageren
  17. donkere ramen liefhebber zegt

    13 februari 2007 om 15:32

    zeer mooi net een nieuwe lavagrijze gekocht

    Log in om te reageren
  18. Stefan Schuilenburg zegt

    13 februari 2007 om 15:35

    Mooi subtiel. Compliment aan MTM.

    Log in om te reageren
  19. Robin zegt

    13 februari 2007 om 15:48

    Ja ze hebben het door, heel goed… Buitenkant is mooi, gewoon van afblijven en onderhuidsverbeteren.

    Doe maar een witte.

    Log in om te reageren
  20. BMW320CI zegt

    13 februari 2007 om 16:06

    Nice , maar waarom zou ik toch eerder een R32 willen ? :S
    die zou ik namelijk kopen en geen S3

    Log in om te reageren
  21. SimonMc zegt

    13 februari 2007 om 16:19

    MTM is echt de übertuner voor audi.Zoek maar eens naar de MTM audi TT bimoto.

    Log in om te reageren
  22. Jappy zegt

    13 februari 2007 om 16:47

    Ziet er wel vet uit! Alleen is het de tot nog toe minst bedeelde getunede S3.

    Log in om te reageren
  23. steven zegt

    13 februari 2007 om 16:58

    ik lees bij volgens mij 3 mensen dat ze de uitlaten links en rechts moesten houden, bij een s3 hebben de uitlaten nooit links en rechts gezeten.

    Log in om te reageren
  24. Lebastille zegt

    13 februari 2007 om 17:09

    Ziet er mooi uit hoor. Niets gedaan aan het exterieur maar alleen gechiptuned. De spoorverbreding lijkt me ook heel nuttige om nog wat hogere dwarsacceleraties te halen evenals de bredere banden. Zo hoort idd tuning te zijn: een wolf in schaapskleren.

    Log in om te reageren
  25. Daantjee,, zegt

    13 februari 2007 om 17:49

    Tjusss Zeker m0oie auto…!!!!

    Alleen beetje vies kleurtje..!!!:P maar mijn auto is het zeker

    Log in om te reageren
  26. Xemurai zegt

    13 februari 2007 om 17:49

    Prachtige auto! kleur ook

    Log in om te reageren
  27. Nick zegt

    13 februari 2007 om 18:09

    @Jack D:

    Dat is helaas de philosofie van Audi en BMW.
    Ze willen het liefst een zo bescheiden mogelijke uitlaat.

    Maar ja, ze kunnen dat ook doen terwijl hij er ook nog eens stoer bij staat. :/

    Log in om te reageren
  28. marcel zegt

    13 februari 2007 om 18:20

    de eerste beste buen tunner kan er waarschijnelijk meer mee

    Log in om te reageren
  29. Beire zegt

    13 februari 2007 om 19:09

    ik heb zo een zwarte,
    rijdt super zalig!!
    beter als bmw 1 allesins!

    Log in om te reageren
  30. Sven zegt

    13 februari 2007 om 19:25

    Jammer van die steenslag…;) (zie laatste foto)

    Log in om te reageren
  31. jasper zegt

    13 februari 2007 om 19:29

    vies bom joh!!!

    Log in om te reageren
  32. Y. zegt

    13 februari 2007 om 19:32

    Nou vooruit, hier is bijna sprake van tjoening in de ware zin des woords.

    Maar het blijft een Sjonniebak – zeker in die kleur.

    Log in om te reageren
  33. dekster zegt

    13 februari 2007 om 19:56

    heel mooi gedaan, geen onnodige spoilers.
    Gewoon genoeg power en een chiq kleurtje 8)

    Log in om te reageren
  34. nope zegt

    13 februari 2007 om 20:18

    een chiq kleurtje is zwart of lavagrijs dit kleurtje is een belediging voor AUDI DEKSTER

    Log in om te reageren
  35. nope zegt

    13 februari 2007 om 20:18

    een chiq kleurtje is zwart of lavagrijs dit kleurtje is een belediging voor AUDI DEKSTER

    Log in om te reageren
  36. nope zegt

    13 februari 2007 om 20:19

    sorry is per ongeluk dubbel geplaats

    Log in om te reageren
  37. B.ijtelling en.zo zegt

    13 februari 2007 om 20:20

    Gaaf man, nu het zelfde en dan en op twintig. Dan kan ik hem ook blijven betalen.

    Log in om te reageren
  38. B.ijtelling en.zo zegt

    13 februari 2007 om 20:25

    bedoelde één op twintig…..( en dan op water of hondepoep ofzo, zou helemaal te gek zijn )

    Log in om te reageren
  39. roma zegt

    13 februari 2007 om 22:58

    Doe mij maar 1tje in het zwart :D

    Log in om te reageren
  40. Neliz zegt

    13 februari 2007 om 23:16

    pak maar in!

    Log in om te reageren
  41. Bol zegt

    14 februari 2007 om 00:18

    Wanneer komt de RS3?

    Log in om te reageren
  42. SjeufM3 zegt

    14 februari 2007 om 01:15

    Vette bak , maar is 45 pk door alleen een chip niet erg veel?

    @Bol

    Is dat zeker dat er rs3 komt? Lijkt me super!!!!

    Log in om te reageren
  43. Johan zegt

    14 februari 2007 om 09:31

    45 pk extra is wel veel inderdaad, maar zo zie je maar weer dat dit echt een top motorblok is.

    Log in om te reageren
  44. murcieboy zegt

    14 februari 2007 om 10:54

    huh? ik dacht dat de s versies 4 uitlaten had?
    maar verder is het wel een vette wagen

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2024 Autoblog · Powered by Truer than North