De Finse racing scene kent een soort “Super Saloon”-klasse. De enige regel in deze hoogste amateur raceklasse is een maximale cilindercapaciteit van acht liter, punt. Gevolg is een aantal leuke gebakjes, en er wordt inmiddels getest met een getunede Audi S2: 700PK+.
Zie onderstaand filmpje, met hulde aan de monotone Finse interviewstijl! Ergens rond de 3e minuut staat de S2 op de Dyno en laat dan dikke vlammen uit de uitlaat zien alsof het niets voorstelt…
Met dank aan Spidox voor de tip!
Kevski-Style zegt
Leuk filmpje. probleem is alleen zoals de auto hier gemaakt is, je deze nooit op de straat goedgekeurd krijgt….
Rossi zegt
Wow wat zijn die audi motoren toch geniaal! Hoop dat ze snel weer is met een 5-cylinder komen!
Xemurai zegt
Ik geloof hier lang geleden ook al een filmpje van te hebben gezien :D super gave bak!
M Freak zegt
Als die supervette bak rondjes gaat rijden, hoor je ook bij het terugschakelen steeds t geluid van een vogeltje ofzo. Ubergeil! :D
En ik vind dat Audi nog steeds goede Quattro auto’s maakt. Hoog tijd dat er weer een rally komt waar bij de Audi S2, S1, Peugeot 407 WRC enz aan mee doen! Gewoon te cool.
Chief_S5 zegt
Te gek. Maar ik vind wel dat die gasten raar praten… Of ligt dat aan mij… Ennuh hoe moet ik nou in godsnaam die smilies gebruiken! Als ik de code van MSN gebruik, : p (dan aan elkaar) lukt het niet altijd… Dit heb ik ook met alle andere (knipoog, vriendelijke smile, geschrokken enz.)
erik zegt
Er was sprake van een Audi TTR met een 5 inlijn motor met turbo, zou ook mooi in de Audi RS3 Sportback passen, al was het maar om het geluid.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/03/audi-tt-quattro-sport-gulf-style#post-8588
Ejay zegt
Wat hoor je nou als je het gas loslaat? De turbo die resoneert? Tijd voor een Blow-off valve. Verder leuk project. 700 pk is meer dan genoeg op het circuit.
Marco zegt
Jaren geleden hebben we in Nederland ook een zelfde soort Audi op het circuit gehad, reed ook in een of andere open race klasse, auto was een IMSA Audi 90 quattro met bijna 1000 pk, en heb hem meerdere malen op het circuit van Assen zien rijden en het ding was super.
Deze trouwens ook :-)
Marco zegt
Heb een filmpje van de IMSA 90 quattro GTO gevonden..
http://www.myvideo.de/watch/60106
Marco zegt
Nog meer IMSA geweld…
http://youtube.com/watch?v=UsMQRRVPmDw
http://youtube.com/watch?v=6KI_q76QBUg&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=U3uP8fwi0Uc&mode=related&search=
nope zegt
beter gelukkig doen ze dit nie met een m3 ik denk dat deze met die nwe bekleding niet echt vlamproof is
Rikus zegt
Hey dames en heren.. misschien een rare vraag in dit topic maar goed.. ik zou niet weten waar ik het anders moet vragen..
weet een van jullie autokenners ook hoe het lettertype van Cadillac heet?
Ik wil een tattoo laten zetten in hetzelfde lettertype.. Als iemand het weet hoor ik het graag! Thank You
CSL zegt
Dit is geen S2 meer.
Bart P zegt
Dat geluid dat die turbo maakt is “chatter”
Dikke bak, 700pk uit een 2,2 is een vrij leuk specifiek vermogen.
oly zegt
wat een geluid en power maar het is nou niet bepaald moeders mooiste
Cars zegt
Dat is echt asociaal veel! Weet die audi daar wel raad mee? Waar is dat filmpje eigenlijk
S3rvo zegt
Dat ”vogeltje” wat je hoort is een diverter valve, inweze een blow off, maar ipv de lucht de atmosfeer in te blazen, blaast ie em terug de intake in. Heb ik ook in me S3, alleen hoor je em niet zo hard als deze bak! Het zorgt ervoor dat de turbodruk sneller opbouwt doordat er meer lucht voorhanden is. En laten we idd hopen dat die 5cyl terugkomen! sterkste motoren ooit gebouwd! Kijk maar naar de golf4 van dahlbackracing, 900pk ook de 2,2 uit de s2 geweest. Overigens ook een Deense tuner. Die scandinaviers zijn echt gek!
Roy zegt
@Ejay
er zit natuurlijk al een Blow-off Valve op, om je turbo op gang te houden als je het gas los laat. Dat rare fluitje is de externe wastegate van de turbo, dat is om overdruk in je motorblok te voorkomen als je het gas loslaat en de turbo nog door blijft draaien.
ForrestGrr zegt
Oftewel een anti-lag systeem :)
ForrestGrr zegt
Of lees ik het nu verkeerd :P, desalniettemin een geweldige auto. Zouden ze ém ook in het wit hebben.. (al zie je daar roet wel een beetje te goed op)
Johan zegt
Mwa, niet slecht. Cool geluid dat afblazen van die turbo.
En die amerikanen maar lullen met hun: There is no substitute for cubic inches!
Aha tuurlijk
Davidov zegt
gruwelijk vette race-Audi zeg (H)
lekker geluidje ook, beter dan het geluid van de nieuwe BMW M3 hahaha ;-)
knetter zegt
@ Rikus
’t is m niet helemaal, maar lijkt er veel op:
http://www.myfonts.com/fonts/paratype/english-157-bt/english157-bt/testdrive.html?s=Cadillac&p=72
RRPhantom zegt
Daar zou ik niet naast willen staan.
vinox zegt
:eek:
hjd zegt
geef mij maar een rally:
http://www.toljadneki.hu/vid2006.php
(alleen de taal is niet alles…)
Dennis Asselbergs zegt
Ook leuk, van dezelfde sponsor, een BMW M1 met een F1 blok!
http://www.radalle.com/galleria_video/20030608_RADALLE_COM_%5B11.0MB%5D_BMW_M1_Turbo_F1_Engine.wmv
Forum topic van de SuperSaloon klasse (met de S2, Ford Escort, BMW 1, etc)
http://www.kovaa.com/?page=forum&psub=view&lan=eng&thread=1128
Windhoos zegt
Op het audiforum loopt er iemand rond met een S2 met 520PK. Momenteel is hij met een ander project bezig, een SQ-replica die naar eigen zeggen 800 pk moet gaan opleveren :-D
Marko zegt
Hallo allemaa,
Ik las het stukje over die Audi en inderdaaaaaad het is echt lekker hoor.
Ik las ook dat iemand geschreven had dat zo’n auto niet straat legaal is.
Dat klopt, maar mijn oom heeft een Audi c100 S4 uit ’94, tevens met de 2.2L turbo 5cylinder. Deze is ook een beetje ;-) aangepast. Hij heeft 565pk, dus dat is ook niet mis toch voor een straat-auto?
Wat vinden jullie er van?
Mazzel
Marko zegt
Ik bedoel Audi C4, s4.
Foutje, bedankt.
Windhoos zegt
Gave specs Marko, maak er anders ff wat foto’s van. Kan jij jezelf en je ooms auto meteen voorstellen op http://www.audiforum.nl :D