![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-01.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-02.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-03.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-04.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-05.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-06.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-07.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-08.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-09.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-10.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-11.jpg)
![Afbeelding Audi RS7 is officieel los! [560 pk & 700 Nm]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/RS7_Sportback_2013/Audi-RS7-Sportback-12.jpg)
Jep. Laat het maar aan de Quattro-afdeling van Audi over om een angstaanjagende versie van de A7 te maken.
Het is de RS7 geworden die iedereen verwachtte. Met het 4.0-liter TFSI-blok dat samen met Bentley werd ontwikkeld. In de S7 goed voor 420 pk, dankzij twee twinscroll turbo’s die 1,2 bar op het inlaattraject zetten en een RS-motormanagement komt dit uit op 560 pk en loopt het koppel op tot 700 Newtonmeter. Genoeg om de rubbers om de 20-inch velgen -21 is optioneel- een hels leven te geven. Het schakelwerk gaat met de bekende achtraps Tiptronic-‘bak.
De sprint naar de honderd duurt 3,9 tellen en de Vmax ligt op 250 km/u. Tenzij het Dynamic Package wordt aangekruist, dan is het bij 280 gedaan met de acceleratiespielerij. Heeft u nog meers euro’s over voor extra km’s/u, neem dan het Dynamic Package Plus die je een top van 305 km/u kan bezorgen. Overigens is er ook voor de rustige rijder een uitkomst: cilinderuitschakeling. Samen met een stop/start-systeem toch goed voor een verbruik van 9,8 l/100 km.
Om dit pk-geweld te bedwingen worden er optioneel carbon-keramische remschijven van 16,5-inch geleverd. Eveneens optioneel is de adaptieve luchtvering, want de RS7 kan ook op sport suspension met dynamic ride control gezet worden (stalen veren + instelbare dempers).
Binnenin is het een zee van leer en koolstofvezel, met rode tellerwijzers en een afgevlakt stuur, plus een knop op het dash om de uitlaatherrie te regelen. En aan de buitenzijde onmiskenbaar een RS-model, met twee uitlaatuiteinden, forse luchthappers en volgens de laatste douchebagtrend: heel groot ‘Quattro’ in de grille. Dat laatste is optioneel, gelukkig.
In het najaar komt hij bij de dealers te staan. De focus komt namelijk eerst op de RS6 Avant te liggen, die vanaf juni de M5 en E63 AMG komt lastigvallen.
Doe mij de RS6 maar..
@ransjrover: ja, mij ook…
@sulobb: dan neem ik beide jullie RS7’s wel zwartte en witte aub
@tunefuldjmike: En wat krijg ik van jou in de plaats een M6 Gran Coupe? Dan is dat afgesproken…
Damn wat is ie lekkerrrrr
@honeyhanger: Echt? Achterkant was al lelijk, is lelijk gebleven…voorkant tja is beter dan de normale A7, maar mooi vind ik het niet…
Die “Quattro” aanduiding in de grill is een beetje overkill maar voor de rest, vooral de koplampen echt eens lekkere bak.
@The360box: Ik vind dat juist dik. Beetje fout mag zo’n auto wel hebben vind ik. Maakt het minder braaf.
@911GT2: Het doet me denken aan dat blingbling- spul dat die neger rappers om hun nek hebben hangen..
@911GT2: precies. Zo denk ik er nou ook over. Ik vind het ook wel wat hebben.
@911GT2: een beetje fout mag op een auto van 3000 euro. Niet op 1 van meer dan een ton.
Ik wil er twee.
@mikkeloentje: Je weet waar de Volkswagen-dealer is?
@mikkeloentje: Je moet connected blijven man.
WOW! Dat is pas een auto! Echt on-ge-loof-lijk vet weer!
@kapiteinaudi: ik geloof niet dat iemand oprecht verbaast kan zijn over het uiterlijk van een audi.
Tis namelijk precies zoals alle anderen…
@darrock: Oke, Kapitein Cliché
@Brutus: je kunt zeggen wat je wilt, maar het is gewoon een A7 met dezelfde RS aanpassingen als de a5 bijvoorbeeld.
De bumper is nog net niet 1:1 overgezet, omdat dat niet past, anders hadden ze het gedaan.
Ik vimd hem wel mooi hoor, maar ik vind dit nu niet echt spannend, had dit al maanden van te voren voor je kunnen photoshoppen.
@darrock: toon je mij eens een spannende wagen dan?
@hollow: spannende wagen… Nissan Skyline BNR34 GT-R, Ford GT, Citroën Deux Chevaux (altijd weer de vraag of je de rit overleeft).
@darrock: ow tuurlijk, bij de c klasse amg is het een heel ander auto. ook bij mercedes is elke keer zelfde aanpassingen
@MAB: om daar antwoord op te geven: ja
@MAB: om u even een mooi voorbeeld te geven, er zit meer verschil tussen verschillende uitvoeringen van een E-Klasse, coupe cabrio station etc, dan tussen verschillende modellen van audi (5-7 4-6 etc).
En ik vind een c63 amg spannender dan een rs7, maar dat is inderdaad een persoonlijke voorkeur. Wel kun jij zelf ook zien dat dit nu niet echt verassend is.
@darrock: Daar heb je ook wel gelijk in, ik vind het ontzettend jammer dat je bijna het verschil niet meer ziet tussen verschillende modellen bij audi. Maarr ik doelde op het verschil tussen een ‘normale’ model en sport model (bmw M, Amg, rs). Het ziet er net sportiever uit maar bij elke duitser is dat het zelfde. Bij bmw weetje dat er 4 precies het zelfde uitlaat onder komt te zitten en bij mercedes weetje dat er in de voor bumper (links en rechts) twee kleine lucht inkeepinkjes zitten. Wat ik probeer te zeggen is dat je inderdaad altijd wel weet hoe de sport model er uit gaat zien als je de normale model hebt gezien.
@darrock:
Een kinderhand is snel gevuld….
@darrock: ‘Tis namelijk precies zoals alle anderen…’ Als je blind bent wel ja.
@kapiteinaudi: blind ben ik wel, aangezien ik nu pas door heb dat mensen vaak mercedes opmerkingen naar mij maken vanwegen mijn avatar, compleet vergeten aangezien ik alleen de app gebruik.
@kapiteinaudi: op VAG niveau is dit misschien een auto. Voor de andere merken, en de liefhebbers, is dit just an Audi.
Doe mij de M6 gran coupe maar!
Ooit zal ik 1 kopen. (Eerlijk kopen).
@marokkaanseheld: 25 jaartjes wachten ;)
@marokkaanseheld: Ik zou eerder kiezen voor een BMW…
@marokkaanseheld: Eerlijk kopen! Betaald met van geld van drughandel en diefstal….
@911GT2: …en jij bent de meest onschuldige mens op aarde waardoor je met zekerheid mag zeggen dat hij het gaat of zou betalen met geld dat niet eerlijk verdient is….ja ja
Dear Santa..
Weet iemand waar de toerenbegrenzer ligt? Want het rode gebied begint al bij 5.500, is dat niet een beetje vroeg?
@lambo4all: Dat verandert wanneer de motor op temp. Is.
@lambo4all: die schijnt variabel te zijn in combinatie met het wel of niet op temperatuur zijn van de motor.
@lambo4all: zelfde als bij de rs6, zodra de motor opwarmt verschuift de redline naar boven
@daandaan: Dat zouden ze bij alle auto’s moeten doen!
@vale46:
Je zou er meer aan hebben als de toeren begrenser meeschuift. Dat voorkomt pas echt dat je een koude motor over zijn nek jaagt.
@jrk68: Is dat dan niet zo?
Ik had wel verwacht dat de begrenzer dan ook mee zou schuiven.
@daandaan: is al oud. Toyota Yaris had dit 12 jaar geleden al.
Bah.. Lelijk! Dat mensen hier ruim een ton aan besteden. Typische voetballers waggel
Zooooo vet! Laat de M6 Gran Coupe maar inpakken want die is hier niks tegen!
@kapiteinaudi: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/31679579.jpg
@kapiteinaudi: Ja, jouw lul moet er zowat afvallen van het fappen na vandaag. Lijkt wel VW blog vandaag.
@E34M5Touring: Zo is het maar net!
@kapiteinaudi: Het was vandaag inderdaad geen voorhuid-joggen meer vandaag, maar een complete marathon.
ik ben benieuwd naar de positie van de motor t.o.v. de vooras
Ik vind de achterkant echt een afgezakte pudding
1,2 bar? Dat is niks! Op naar de 1000 pk met 2,0 bar druk…
Als je de 3e foto vergroot zie je dat het rode toerengebied al begint bij 5500 rpm. Is dat niet wat laag??
In matzwart a.u.b.
Jammie vond de A7 sowieso al de mooiste audi ( ook de enige die mij kan bekoren ) deze is al helemaal lekker!
Zo de nieuwe RS7 is er, de verkoop van de A1 schiet gelijk de (gebakken) lucht in.
http://images5.fanpop.com/image/photos/31300000/Darth-Vader-liking-villans-more-than-heroes-31394364-1280-960.jpg
Achterkant.. darth vader fap fap
@Yannic: Star Wars is GAAAYYYY.
Misschien ligt het aan mij maar ik vind de A7 reeds van bij lancering een achterkant met een vreselijk gedateerde styling hebben. Tis wel iets anders dan de andere Audi’s dat wel, maar toch…
perfect ! de A7 en S7 waren al erg mooi, en ik was eigenlijk een beetje bang dat het net als de A5-S5-RS5 zou worden dat de RS net iets te veel was, maar dit is echt spot on, inderdaad wel zonder dat Quattro gebeuren. Wordt toch moeilijk om nu nog een Bentley te kopen!
Wat een gaaf kanon, juist de achterkant vind mooi
Dit is niet mooi. Bah. Misser.
Zo jammer van dat quattro logo in de grille. Doe mij maar een M6 gran coupe.
@str8six: logo is optioneel. Dus toch de rs7 doen dan?
3 matige foto’s en de VAG fanboys komen klaar…
“Geef” mij maar een M6 550xD (zodra leverbaar).
@spidermann: Is het niet M650xd?
@mercedesclsfan: nee, dat relateert op een benzine motor, dus de gewone 650i
Rijtest! :P
Hoe gestoord moet je zijn om zo’n 1,5 ton uit te geven voor een A7 die er uitziet alsof het eerste de beste petje hem in zijn klaauwen heeft gehad….
Dit ding is echt über dik, Nog dikker als de rs6.
Maar in tegen stelling tot de rs6 zou ik op deze dat quattro logo er af laten
Wauw wat een verassing!
Dit oogt toch wel heel erg lekker, alleen dat quattro weglaten.
Nu 15 foto’s op de Facebook van Audi!
Whehe, vind dat quattro wel wat hebben, vind die lucht inlaten dan weer veeel te groot en schreeuwerig.
Als je dat vergelijkt met dit, heb ik toch liever “quattro” in die onderste grill, dan die grote gaten, smaken verschillen.
http://gomotors.net/Audi/Audi-RS6-C5-Avant.html
@anakiet: heerlijke wagen, de mooiste RS6 in mijn ogen. Maar toch blijft voor mij de RS4 B5 de lekkerste RS (en de RS2 Avant als hij niet de naam van het standaard model (deels) draagt).
@ej20g:
MMmmm vind et lastig, vind ze alle 3 erg lekker maar de vorige RS4 en RS6 ook :) de RS4 moest eigenlijk turbo’s hebben, maar die V8 is toch ook wel erg lekker.
@anakiet: helemaal mee eens. Ik vind eigenlijk alle Audi RS-modellen wel vet, met uitzondering van de RS3 (behalve de motor) maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik de hele A3 niks aan vind, alleen de eerste generatie vind ik wel leuk. Maar verder, echt leuke bakken, vooral de eerdere generaties. En uiteraard moet een RS4 turbo’s hebben, maar dan wel op basis van die overheerlijke 2.7 V6 Biturbo uit de eerste RS4 please!
@ej20g:
RS3 is idd wel de minste van het stel. Ik ben denk ook een van de weinige die de Sportback minder vind dan de 3 deurs. Vind een S3 3 deurs wel weer een leuke hothatch, 5 cilinder erin, geen grote gaten in de bumper en gewoon als S3 houden, RS3 schrappen :( en wat meer verschil tussen de andere RS´en.
Als we dan toch bezig zijn, TT van golf platform af, motor in lengte, en iig voor de RS sportief rijgedrag, dit blok in de R8 als top model, Galardo meer hardcore en V10.
Ok, ik draaf door :)
@anakiet: haha en toch ben ik het eens met wat je zegt. Ik vind de 3-deurs A3 ook mooier dan de Sportback, en zoals je zegt is de S3 een leuk bommetje waar eigenlijk een 5 cilinder in moet. Al is het alleen maar voor het geluid.
Prachtig mooi, maar deze of m6 gc, dan toch de bmw!
@bmwe46csl: …zonder twijfel…
Mwah, leuk leuk maar doe mij toch maar de CLS 63 AMG S 4-matic.
Wel leuk, niet echt een verassing.
@dheep: inderdaad & het wordt nog jaaaaaren afwachten hoe de volgende A7 eruit zal zien!
Wat is er mis met een rond stuur?
@humpyourdog:
niet gay genoeg ..
UPDATE – Volledige gallery geplaatst:
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/RS7_Sportback_2013/
heerlijke bak wederom
Maximaal 5300 toeren? Is dat niet wat weinig?
@135i: als de motor op temperatuur komt dan stijgt de max.
3.9 naar de 100, ben benieuwd… S8 trek ik moeiteloos eruit.
@CL65: Zozo petje af hoor..!
@CL65: Moeiteloos? Hoezo, stond ie stil dan?
Poeh he, dat is wel een heftige machine. Gaaf. En met Quattro in grill graag. Als je dan toch een auto durft te bestellen met dergelijke stortkokers als uitlaat en zo een wilde voorbumper, dan moet je ook gewoon all the way gaan. Zo, en nu een sjabloon maken om te verkopen aan alle wanna-be audi’s die dit ook in de grille willen :-)
Voorkant is leuk maar typisch “RS”, achterkant is en blijft blegh!
Ik vond de A7 al een mooie bak, maar dit is zooo dik!
Audi’s mooiste is nu nog véél mooier. Damn, wat een beauty!
met de Dynamic Package Plus Extra Super kan die wel 437 km/u ..
echt vet ..
3.9 lijkt zo veel naast de e63 4wd…
Blijft zo jammer bij de A7, de voorkant vind ik schitterend maar en profil en van achteren blijft daar niks meer van over. Zeker in het segment van CLS en 6 GC ziet dit er toch minder ‘speciaal’ uit.
@Pordon:
Het ziet eruit als de teckel van mijn moeder als die schijten moet….
@jrk68: Ik wou het niet zeggen maar dat is inderdaad waar het mij aan doet denken;)
Alleen jammer van de versnellingspook. Zo een grote past niet meer bij de moderne uitstraling
Blijft een mooie auto, Duitse kwaliteit met een design dat wel iets Italiaans heeft. Ideale combinatie.
Deze auto ziet er gewoon goed uit, er er is niets aan te merken aan de kwaliteit of rijeigenschappen.
Daarom verbaast het aantal kansloze reacties me hier; hij heeft een lelijke achterkant, het blijft een audi dus saai, lelijk logo in de grill, doe mij maar een m6, doe mij maar een cls.
Alsof jullie een van die auto’s zouden kunnen kopen, ergens in jullie leven. Alsof je er binnen nu en 10 jaar in zal rijden, de kans is vrij klein.
Fijn dat je liever een m6 hebt of cls, het blijft toch dromen voor 99% van de reageerders. En Alle, ook al hebben ze liever die m6 worden ze maar wat blij als ze zich even mogen uitleven met dit ding. En wat zullen ze het leuk vinden, ook al zal er geen een zeggen dat dit zo is.
De rs7 is gewoon weer een staaltje vakwerk. En als je geen Vag rijdt hoef je niet direct jaloers te reageren.
@Jipp: als aanvulling op mezelf en voor degene die beweren dat alleen Audi een overduidelijk familiegezicht heeft: de koplampen van d’r nieuwe x5 is de xl variant van d’r 3 serie lampen. De cla een xs variant van een cls.
@Jipp:
99% van de Audi,s worden ook niet gekocht ..
da,s toevallig ..
@lincoln: en toch maken ze winst? Opmerkelijk zeg! Beetje grote onzin Lincoln
@Jipp:
niet op die 1% kopers ..
wel op die 99% huurders ..
@lincoln: ze worden gekocht door de leasemaatschappij en daarna geleased. Dat is gewoon 2x cashen voor 1 auto. Geen wonder dat Audi zulke goede cijfers draait! Nadenken is al langer geen vereiste meer op autoblog ;)
@mashell: Audi draait er niet beter door doordat de leasemaatschappij winst maakt. Alleen in Nederland is het leasen hot. In het buitenland zie je het weinig. Daarbij koopt nog steeds een deel, ongeveer 30% laatst bij de dealer gehoort, zijn audi privé.
@Jipp: En van die 30% wordt het grootste deal ook gefinancierd. De ‘Financial Services’ van de verschillende merken zijn een van de meest winstgevende onderdelen van ieder autobedrijf.
@FelixF: klopt niet wat je zegt. Die 30% is 80% zonder financiering en de overige inderdaad met de financial services. Er zijn genoeg mensen die met oud geld of gewoon sparen een auto kopen. En dan is het vaak duurdere auto. Dus een Duitser.
@Jipp: Ik rijd al in een Audi, alleen dit ding is gewoon een gedrocht is het altijd nog geweest. En inderdaad de meeste mensen die hier reageren zullen niet zo’n ding kunnen kopen, op dit moment ben ik aan het kijken voor een wat grotere auto maar een A7 zal het sowieso niet worden het is een raar ding, de neus van deze RS7 is typisch RS en wel lekker, alleen de achterkant daar hebben ze toch echt de plank misgeslagen. Een ieder zijn mening, dus laat die mensen lekker! Leven en laten leven!
@Mixpower: ik rij al jaren Audi en Volkswagen, ja je moet van de A7 achterkant houden maar hij is niet lelijk, hij is wel opmerkelijk. Evenals de kont van de vorige generatie 6 serie. Alleen overdrijven is ook een vak; doe mij maar een bijvoorbeeld.
@Jipp: Je moet er inderdaad van houden, ik vind het niks maar als jij het mooi vind geniet ervan zou ik zeggen! Ik zou er niet gelukkig van worden maar ik gun een ieder zijn eigen smaak, dus mocht je hem een keer kopen Have fun and enjoy!
@Jipp: dus jij gaat voor mij bepalen dat die niet lelijk is? Mag ik dat even zelf bepalen? De rest van mijn pleidooi zal ik je besparen; dat gras hebben andere reaguurders al voor mijn voeten weggemaaid en snappen doe je het schijnbaar toch niet.
@gedwongenleaser: Ja, want jij hebt er nog nooit een gehad dus jij kan niet snappen wat mooi en lelijk is, kan gewoon niet. Je kan pas echt begrijpen hoe lelijk hij is als je hem zelf, dus niet gefinancierd, maar zelf (toch 30% van het klantenbestand volgens een dealer (proest) ) hebt gekocht. Ofzo….
@E34M5Touring: kansloze reactie ga er niet eens meer op in.
@Jipp: Ok man, zolang je jezelf maar weet te entertainen.
@E34M5Touring: ooooh ok, auf diesem Fahrrad. Het wordt dus tijd dat ik zorg dat ik zo’n ding kan betalen want hij is onwijs mooi alleen zie ik dat nu niet omdat ik mijn filthy-rich-glasses niet op heb.
@gedwongenleaser: jij snapt het punt niet. Mening geven mag maar het kan op een andere manier. Echter word er geen mening meer gegeven….
@Jipp: heb je er al eens bij stilgestaan dat, als zoveel reaguurders je punt niet snappen, je punt wellicht niet zo puntig is als dat je dacht?
@gedwongenleaser: wow veel reageerders maar liefst 3.
@Jipp: dus niet kunnen kopen betekent dat je je mening niet mag uiten? Dat slaat natuurlijk nergens op. In afwachting op foto’s van jouw RS, verblijf ik…
Ik heb meerdere Audi’s gehad, RS incluis, en wat een vreselijke hokken waren dat. Geen karakter, altijd wel iets mee aan de hand en geen plezier mee te beleven (AWD). BMW en MB hebben hun zaken beter voor elkaar, dat is duidelijk sportief vs comfort.
Deze auto oogt zo goed van de voorkant, maar die achterkant… Nee. De CLS vind ik ook te anoniem ten opzichte van de C. De vorige CLS was mooier. Mijn keuze zou de 6GC zijn.
@m550d: jij snapt het hele punt niet. Onzin dat die 2 merken het beter snappen. Met dit weer heb je er namelijk helemaal niets aan en is Audi de lachende 3e met awd en fwd.
Ik post geen foto’s van eigen auto’s. Op dit moment staat er een a5 cabrio en a6 avant voor de deur. In de garage staat een scirocco. Mijn wagenpark is nog al wisselend, het kan zo zijn dat er volgende week weer een a7 staat.
@Jipp: Onzin, een mening is toch niet afhankelijk van het feit of je een auto wel of niet kan veroorloven. Qua rij-eigenschappen kan men inderdaad weinig over zeggen maar over het uiterlijk van deze auto wel. Ik vind de voorkant van de A7/RS7 de mooiste van alle Audi’s maar hoe verder naar achter hoe lelijker. Interieur van Audi ben ik geen fan van met al die rode verlichting. Dat quattro in de grille hoeft ook niet iedereen aan te spreken dus ook daar kan en mag men een oordeel over hebben. Deze auto zal vast ontzettend goed zijn en mocht die morgen op de oprit staan zul je mij niet horen klagen maar mocht ik ooit voor de keuze staan dan loop ik toch echt als eerste naar de Mercedes dealer voor een CLS 63 AMG S 4-Matic. Waarom? Gewoon omdat ik die mooier vind.
@Pordon: je snapt het punt bijna….
Wat is er nou zo mooi aan al dat carbon in de auto? Al dat zwart en donker grijs in de auto maakt het er niet gezellig op.
@jippie:
je bent gewoon jaloers dat jij geen depressief stinkhok hebt ..
@jippie: er zijn inderdaad spookhuizen waar het prettiger vertoeven is.
1 van de mooiste Audi,s en dan ook nog een rs schitterend een Audi liefhebber als ik vind het super ! Goed gedaan audi tot Geneva
@lincoln: dat is absoluut waar! Ik ben stinkend jaloers want ik vind het voor de rest echt een prachtige car :)
Ik ga dan voor de cla amg. Deze audi vind ik gewoon niet mooi. Die achter kant en als je hem van de zijkant ziet. Ook al is dit een rs7 hij is er niks beter op geworden.
Het blijft een schijtende hond alleen is z´n schijtgat nu wat groter!
please audi maak nu weer eens een top coupe (dus niet met 4 deuren) maar met mega veel power en natuurlijk QUATTRO
@rmd147: RS5 Coupé?
Ziet er niet speciaal uit,toffe specs en dat is het.
De m5 en m6 trekken ook al op niets(persoonlijk en dan gaat het alleen over de looks)
Ik zou dan eerder voor de huidige m3 of een amg gaan(vooral voor de v8 roffel)
Audi, maak AUB een RS6 Sedan.
zo’n uitlaat met instelbaar geluid… ik heb het al eerder gezegd, dat is o ongelooflijk storingsgevoelig.
‘Je kunt een kakkende hond een pak aan meten maar het zal altijd een kakkende hond blijven…’
Ze worden behoorlijk ordinair, de nieuwe RS modellen van Audi. Maar dat waren AMG’s en M modellen al jaren. Audi gaat eindelijk mee in een door BMW en Mercedes ingezette trend: snelle wagens moeten zo ordinair en vulgair als mogelijk zijn. Het marktsegment van retesnelle “premium” burgerbakken is definitief verpest voor mij…
@Rob: En het mooiste is nog dat alleen autokenners het zo zien. Laatst stond er een gloednieuwe C63 AMG Estate en m’n moeder en vriendin hadden allebei zoiets van; Ow is dat een speciaal model, ziet er toch bijna hetzelfde uit als onze eigen C-klasse. Mochten de 2 auto’s naast elkaar staan dan zullen ze uiteraard duidelijk het verschil zien maar gewoon zo op straat valt ze er verder niks aan op.
@Pordon:
Daar heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan.. Zou best wel eens kunnen.
Maar feit blijft dat de voorgaande RS modellen een stuk discreter waren. Onopvallend en alleen de “kenners” herkennen ze. Nu lijkt het meer en meer te gaan om een bombastisch uiterlijk en extreme luxe. Of het nog een beetje fatsoenlijk rijdt is niet meer van belang. En dan rijplezer/rijbeleving; ik vraag me af of daar nog wat van over is met 10 miljoen computers aan boord…
Dit geldt niet alleen voor Audi, maar ook voor BMW & Mercedes.
@Rob: Klopt inderdaad ook wel, zeker de RS6 C5 was een echte wolf in schaapskleren en ook de oude 55 AMG’s en M5’s waren veel subtieler aangepast.
Fotogeniek is de A7 nooit geweest, maar IRL moet dit echt bruut zijn! :D
Na de RS6 mist nu ook de RS7 die typische RS-heupen. Laatste RS5/RS5 heeft die nog wel, vorige RS6 had ze ook. De nieuwe RS6 is gewoon iets breder aan de wielkassen, maar helemaal niet uitgesproken zoals het hoort.
Deze RS7 heeft gewoon andere bumpers. Niet RS-waardig imo
En hier de video’s:
http://www.audiblog.nl/video-audi-rs7-sportback-mat-daytona/
Zolang je die luchthappers bij de mistlichten in de zelfde kleur laat als het plastic eromheen gaat het wel, maar anders is dat toch echt een beetje te ordinair. Verder ziet ie er uit zoals je dat zou verwachten. Als je de A7 en de S7 mooi vindt is dit nog bruter.
Dit lijkt wel een mislukte Hyundai Genesis!
lijkt op oud aziatische wijf met rimpels lol
Misschien iets voor Ronin 2 ? Al haalt ie nooit de charme van de S8 toendertijd.
Echt een droomauto, niks op aan te merken :)
Enkel dat ‘quattro’ tekstje… Ja, zal wennen worde.
En degene die het weer over het saaie design van Audi hebben… Audi is al jaaaaren zo. Ik denk dat iedereen dat ondertss door heeft dat ze opeen lijken.
Er zijn ook veel voorstanders van dit soort design, anders zou je ze niet zoveel op de weg zien rijden…
Ontzettend dik, jammer van het quattro in de grille. Ik zou wel een RS6 nemen ipv van een RS7! Wat praktischer en minder onopvallend!
Ik wacht nu al op dat mooie doffe V8 geluidje :D