De nieuwe RS6 Avant is nog niet eens in de showrooms of er gaan alweer geruchten over een nog snellere versie. Net zoals bij de vorige generatie RS6 zou Audi werken aan een Plus-uitvoering. Dat model krijgt diverse extra’s aan boord, waaronder een stapeltje extra paardjes uit de geblazen V10-motor.
Althans, dat schrijft onze favoriete roddelpers van de Telegraaf. De Plus-versie zal waarschijnlijk een speciale editie zijn, welke kort voor het productie-einde wordt uitgebracht. Dan hebben we het inmiddels over 2011, dat gaat dus nog even duren…
Omar Pasha zegt
Nu maar hopen dat ze topsnelheid niet gaan begrenzen op 250 km/h
P1et zegt
Dan haal je die begrenzer er toch lekker af :-].
Wel een prachtige auto die RS6, ik zie er iedere dag een rijden als ik naar Eindhoven rijdt. In het zwart :-] kom hem altijd ter hoogte van het PSV stadion tegen.
KUYL zegt
Idd mooie auto, maar wat gaat het toch snel allemaal de laatste tijd. Heb er nog niet eens eentje op de weg gezien en dan al weer dit bericht.
Trouwens het echt stoere aan die vorige plus vond ik dat die ook in standaard A6 trim kon bestellen, dus de wolf in echte schaapskleren en zonder hints.
Jipp zegt
@ P1et, das toch knap want hij staat nog niet in de showrooms
evo zegt
Tja, een RS6 heeft die extra pk’s natuurlijk hard nodig, want 2025 kg is niet niks. Een E63 Combi en M5 Touring zijn toch zo’n 170 kg lichter. Liever zie ik dat er een relatief ‘goedkope’ v8 in ligt met 500 pk en dat er meer wordt geinvesteerd in het gebruik van exotische lichtgewicht materialen. Het is ook een soort vicieuze cirkel waar een model in kan belanden: meer veiligheid en gadgets > auto zwaarder > grotere remmen/versterkte onderdelen > grotere motor > auto nog zwaarder > weer grotere remmen/sterkere onderdelen…
500pk en 1700 kg is toch veel lekkerder dan 613pk en 2025 kg?
Roadronner zegt
Laat maar komen die peekaa’s ;) Hoe meer hoe beter! Gewoon, omdat het kán!
Steven zegt
@ P1et
dat is dan heel knap wat de auto wordt nog niet eens verkocht, zal wel een a6 met s-line pakket zijn.
613 pk is echt absurd, maak die auto dan 100 kilo lichter, heef veel meer zin lees beter wegligging kortere remweg.
Bart_V zegt
dus uiteindelijk is het geen gerucht dat hij 600+ pk krijgt
want ik kon me nog een post herinneren dat hij (ongeveer) 620 pk kreeg en dan in een station
wel grapig da hij de gemenigte supercar jaloers kan zijn op die krachtbron
P1et zegt
@ Steven
Mmm dan is het denk ik een S6 :-] sorry
Iig wel met van die silvere spiegeltjes en ledjes in de voorbumper
Racer X zegt
Ze kunnen beter met een Min variant komen en er 150 kg vanaf slopen.
Racer X zegt
@ P1et
Het is dan indd een S6, de RS6 heeft z’n ledjes in de koplamp, de S6 in de bumper.
clijde zegt
@ evo
Je kunt niet tellen…
Majinstar zegt
Pas in 2011 ??
Dan zal Bmw en Mercedes tegen die tijd wel motoren van 700 en meer PK’s hebben. En is al die moeite voor niks geweest van Audi. :D
DAT zegt
@evo@Steven@Racer X
Een andere manier van downsizen, dus.
Het is een vicieuze crikel van groter, breder, sterker, zwaarder, duurder. Welke visionaire fabrikant zou dat kunnen doorbreken…
Jipp zegt
@ evo, dan staat audi er nog steeds beter voor, 1700kg/500pk=3,4 kg/pk en audi; 2025kg/613pk=3,3kg/pk en reken er maar op dat ze de audi rs6+ toch wel lichter gaan maken, dus dan zit ik toch echt leiver in een rs6+ dan in een simpele bmw m5 of e klasse amg
GOD zegt
wat een bullshit, echt titjes daar bij audi.
het gaat alleen nog maar om PK’s bij die gasten
Ik hoop dat BMW er niet weer in mee gaat en het plan door zet om weer met minder cilinders te rijden, en minder gewicht, ik zou zo graag weer een 6inlijn in de M3 zien
de M3 CSL is zon beetje het beste wat is uitgebracht in de laatste 10 jaar
7:50 op de ring met 360PK
zo hoort het, en niet van die 2000kilo tanks met 1000 pk
Charles zegt
@ GOD
Helemaal mee eens, dit word toch gewoon dom werk.
610pk in een a6, tjsa het kan.
VonStroke zegt
Dit kan je interpreteren als “We hebben de huidige RS6 wat begrenst zodat we met de plus pas alles uit de kast kunnen halen”.
Zwak dat autoproducenten (er zijn er heus meer dan Audi alleen) niet alles uit de kast halen wat er daadwerkelijk in zit op een bepaald moment. Bedankt aan de marketingboys bij Audi zeker?
Tom zegt
@GOD Audi is inderdaad bezig met de pk rally maar de RS6 is geen directe concurrent van de M3 CSL.
Met drie kinderen op vakantie zal denk ik toch echt prettiger reizen in een A6 dan in een 3-serie coupe.
Pomoek zegt
Wat mij betreft een flauwekul-auto. Kan er niets meer over zeggen.
Fout zegt
trop est trop !
joost zegt
nog heel even en audi rs 6 heeft meer pk’s dan de veyron.
Marcel zegt
In Eindhoven is iid een S6. Zie hem ook regelmatig.
Supermooie auto!
Jesper zegt
Wat loopt iedereen nou te katten op die pk’s?! Als je dat teveel vind koop je die auto toch lekker niet :( Ik wed dat iedereen hier maar wat graag die auto zou hebben. Als je vind dat Audi niet slim bezig is koop je lekker een BMW, MB, of Lexus.
Persoonlijke vind ik t een heerlijke bak om te zien, en voor mijn part gooien ze er indd 1000pk in! Hoe mooi is het om met je stationwagon een Porsche 911 dr uit te trekken op de autobahn :P
nichos zegt
tjah, wat denk je dat het meest kost? De turbodruk wat verhogen, een stel grotere remmen en een dikkere aandrijfas of een auto 100kg lichter maken?
LuMoWe zegt
Je kunt je nieuwe RS6 al laten chiptunen tot 642PK, denk dat dat wel genoeg moet zijn.
In Londen is al een nieuwe gespot, in het zwart. erg lekker.
Emir zegt
Hahaha er zijn hier alltijd weer van die wijsneuzen die denken dat zij het beter weten..Maar de tegen deel wodt steeds weer bewezen…iedere model waar ze mee uit komen verkoopt toch wel goed…De marketeers die bij Audi werken zijn wel menesen met kennis..ze zitten er niet voor niets…
RScosworth zegt
Nog even en dan kun je je Audi laten verzekeren als vrachtwagen met deze cijfers. Dat zal een verkoophit worden, lekker goedkoop rijden!
GS_ultrAslan zegt
In de vorige test werden de 3 Duitse en de Britse sedans met elkaar vergeleken. Vond de drie Duitsers allemaal dicht bij elkaar. Kon tussen die drie niet echt een keuze maken.
Maar als het gaat om deze uitvoering dat wint de Audi RS6 met een straatlente voorsprong. De Audi is beter en vele male mooier dan een E63 AMG Combi of een BMW M5 Touring.
Ook nog eens veel bruut de RS6!!
joost zegt
Oke gaan we…
de standaard rs6 kan bij ziptuning een pk behandeling ondergaan, en levert dan 642 pk. Zie: http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Audi-RS6-5.0-V10-579pk.html#header
Dus als de heren van ziptuning deze truc kunnen herhalen met de plus versie dan krij ge je dus: 613 + 62 = 675 pk!
Dat is meer dan een carrera gt of mercedes clr!
@ Wouter
Ga je met de nieuwe rs6 nog een keer langs bij ziptuning. En dan met > 300 km/h over de autobahn. Kijkcijfers gegarandeerd!
CSL zegt
Leuk voor hele steile bergen!
FabianVTR16V zegt
@ Joost,
Elke tuner die denkt dat hij een auto goed kan afstellen via de OBD poort is niet proffesioneel bezig !
Ziptuning ontwikkeld 1 programma voor alle RS6’en
Ga liever naar een goede tuner die de auto al rijdend of op een rolling road (testbank) voorziet van nieuwe / aangepaste software.
Vele malen beter en doeltreffender.
Weet ook zeker dat als je de RS6 naar JD brengt dat hij er een super programma voor kan schrijven
schnitzerken zegt
Om toch sneller te zijn dan de volgende M5…
Die race om het meeste pk’s blijft duren..
Net of iedereen zoveel pk nodig heeft..
Heyhuub zegt
@schnitzeken
Zullen we dan allemaal maar in 70pk Panda’s en Polo’s gaan rijden, niet alsof je meer nodig hebt voor de snelweg.
Tommy zegt
Eerste de RS 6 sedan maar is, hebben ze die al klaar? Die zal wel mooi wat lichter en dus sneller zijn dan de Avant.
Als er een Plus-versie komt denk ik dat die over een jaar of 2 zal komen in beperkte oplage.
Klassiekerrally zegt
Dit gaat echt nergens meer over. 613 pk…
90% van de tijd afgeregeld op 102 pk omdat ’t anders te gevaarlijk wordt? Lees: zodat iedere idioot met een dikke portemonnee er in kan rijden… Sorry, maar ik moet het even uitschreeuwen:
ZELFS JE (SCHOON)MOEDER KAN HIER MEE RIJDEN MENSEN! DAT IS NIET LEUK!!!
Ik snap wel dat fabrikanten meedoen aan deze absurde wapenwedloop, maar waar moet het eindigen?
Geef mij maar een lichtere auto met ‘voldoende’ vermogen, waar ik zelf bepaal hoeveel pk’s er op de weg gebracht worden. Veel leuker!
ggj zegt
Allemaal heel leuk en aardig die Avant, maar eh… WANNEER KOMT DIE SEDAN NOU EENS????
lincoln zegt
@Klassiekerrally .. ach .. dat weet jij .. dat weet @wOoOdy .. dat weet ik ..
sinds de jaren 80 nix meer veranderd aan auto,s .. ja je stoel is electrisch instelbaar en voorzien van geheugen .. that,s all ..
en die zotte p.k,s is alleen maar leuk voor consumenten en aangapers ..
zal ongetwijfeld in de zelfde idioterie eindigen als de 70er USA wedloop ..
uit noodzaak ..
w0o0dy zegt
Kijk… eindelijk een auto waarmee je op werkelijk ieder recht stukje weg je rijbewijs kwijt kan raken… dat moeten we hebben! More of this!
400pk in een Mini, 1500pk in all SUV’s 600pk in de volgende Toyota Verso! JAAAAA! eindelijk verlost van de files als al die sufferds hun rijbewijs mogen inleveren, top. Ik ben voor!
Euphoric zegt
Wat een simpele reacties weer. Is toch gewoon een topwagen voor een select groepje mensen? Mooi toch.
Krijg je weer de “puristen” opmerkingen. In de goed oude tijd zonder electronica toen reden we nog echt, nu lan iedereen het … well boehoe…. Lichter en wegligging , minder pk’s bla bla. Gaan jullie maar lekker driftend door de bocht omdat jullie zo veel beter kunnen rijden dan iedereen…. Mocht ik jullie ooit tegenkomen en mijn oma zit erbij, dan laat ik haar rijden .. moge ze jullie het licht uit de ogen laten… sjonge jonge
Er is toch een reden dat deze auto voor 95% van de mensen onbetaalbaar is?
Persoonlijk vind ik het oude model gewoon stoerder uitzien, maar goed een nieuw model hoort nu eenmaal erbij.
w0o0dy zegt
@Euphoric: staat er een dikke audi combi op je edele delen of zo?
De reden dat de auto voor 95% van de mensen onbetaalbaar is dat is de belasting die er op geheven wordt, maar wat heeft dat er mee te maken?
Het punt is dat de auto zoveel leuker zou zijn als ie 300kg minder zou wegen….. en dan was 500pk meer dan genoeg om deze ruim 2ton combi het snot voor de ogen te rijden vooral in de bochten…
Euphoric zegt
@Woody
Ik rij de helft van de (R)S6 dus heb wel wat met Audi, maar ben echt geen fanboy, het is mijn eerste en waarschijnlijk laatste audi. In de familie hebben we echter wel auto’s in deze prijsklasse maar dan Italiaans, waar mijn voorkeur ook naar uitgaat. Dit even ter verheldering en niet om te boasten.
De belasting komt er bovenop maar dan nog kan een 80% de auto niet rijden. Maar laten we nu gewoon eens eerlijk zijn, dit soort auto’s zijn statements over de eigenaar en het komt erop neer dat deze auto dat in de ogen van de mensen buiten de criticasters op autoblog dit statement gewoon waarmaakt.
Ik ben het overigens wel met je eens betreffende gewicht, maar dat was niet de issue, kijk maar eens naar je eerdere post en andere posts waar het erom gaat dat iedereen zoiets kan besturen en gelukkig rijbewijs kwijt… Wat moet het dan zijn??? een achterwielaandrijver met 400 pk zonder electronische snufjes die 1100 kg. weegt? Maw. een auto die het merendeel van de mensen echt een gevaar op de weg maakt???? Stel je voor iedereen in een TVr en met zijn allen de snelweg op. Veiligheid is nog steeds belangrijker dan puurheid van sportauto/GT.. dus is het toch alleen maar logisch dat er meer gewicht in een auto komt en meer pk’s? Ik zeg niet dat ik achter de pk race sta.. maar auto’s zoals de RS6 en al dit soort pk auto’s zijn ook niet bedoeld om in ieders handen te komen…..
De point is simpelweg dat mensen die praten over een lager gewicht en daardoor een betere wegligging etcetera, schijnbaar niet snappen dat Audi een supersedan (qua prestaties) neer wil zetten, die ook nog eens qua veiligheid (de prestaties in ogenschouw genomen) luxe en comfort in het hoogste segment meedraait.
Ik heb het al vaker gezegd en zeg het maar weer een keer, we leven in 2008 en niet in 1989 toen de laatste echte Spartaanse Ferrari’s zonder electronische poespas uit de fabriek rolden. (dit is gewoon als voorbeeld bedoeld). Toen waren de eisen voor dagelijks gebruik van auto’s ook anders en zeker ook de verkeersdrukte. Die tijden zijn voorbij….
CSL zegt
Ach joh, gewoon de oude even chippen en hoppa daar heb je 650pk en genoeg koppel. Als ik zoveel geld moest besteden dan zou ik ook zoveel onderdelen van carbon laten maken. Zoals de carossorie delen, panelen, Dunnere glas etc.. Om zo’n 300kg te besparen.
w0o0dy zegt
@Euphoric: Stel nou dat Audi het geld dat ze hebben besteed aan pk’s remmen, electronische dempers en weet ik wat voor een meuk er allemaal nodig is om 2 ton de hoek om te krijgen……had gestoken in 300kg minder gewicht?
Dus dezelfde kwaliteit, net zoveel ruimte, maar geen 14inch remmen, maar 13, geen dempers van 10 kilo per stuk, maar 5 kilo. Geen 19 of 20 inch wielen (die je nodig hebt om de remmen te kunnen plaatsen) maar gewoon 18. Gewoon een Carbon dak op je combi, een lichtgewicht achterklep, motorkap, de motor een stukje lager inbouwen en zo licht mogelijke wielophanging, wielen en dempers……
Dan zou de auto sneller zijn op bochtige wegen zonder electronica die continue ervoor moet zorgen dat je niet in een boom eindigt en leuker om te rijden, zuiniger en verder kan ie aan alle wensen die jij noemt ook uitstekend voldoen……. In mijn ogen is de auto die ik voor ogen heb op alle fronten beter en leuker (ok bodywork van staal is iets sjieker en duurzamer op lange termijn, maar da’s een klein detail…)
Kzary zegt
613 pk om toch maar een pktje meer te hebben dan cl 65. Ik dacht dat de pk strijd voorbij was?
lincoln zegt
als ik zou mogen kiezen tussen deze Audi en “flapdrol” op mijn voorhoofd tatoeeren ??
dan zou ik voor die laatste gaan .. en voor de rest van het geld een nieuw hoofd kopen ..
matthis zegt
de begrenzer kan je eraf laten halen mits je een audi rijcurcus neemt. (Y)
wilco zegt
Onzinmodel, ik denk dat Audi zich hiermee buiten spel gaat plaatsen. Mercedes en BMW zien eindelijk in dat 580 pk absurd is. Het gewicht is veeeeeeeel belangrijker dan je pks. Ik denk dat BMW met een M5 met 200 kg minder dan nu deze audi alle hoeken van de straat zou laten zien, zonder meer pk s nodig te hebben.
Leuk voor n paar mensen die graag hard willen gaan in rechte lijn. Maar dat is ook t enige wat je ermee kunt. Dan maar n echte sportwagen, veel leuker.
GS_ultrAslan zegt
Gewoon in 5 woorden: Respect, gruwelijk, bruut, klasse en bloedmooi
tdj zegt
Als je gewicht is veeeeel belangrijker dan PK’s roept en vervolgens een M5 gaat rijden ben je ook zo hypocriet als het maar zijn kan.. koop dan gewoon een Lotus exige..
Als ik zoveel geld had kocht ik een exige voor op het circuit en deze RS6 voor daily driver.. Met 250km/h naar de wintersport zonder dat men denkt dat je een Russische drugsdealer bent!
joost zegt
niet zo veel zeiken op internet….hard werken en een auto kopen die je zelf helemaal top vind! :)
Windhoos zegt
580pk niet genoeg? :-P
Wel een machtig apparaat trouwens en dat ie niet veel sneller is dan een M5 touring met minder pk’s maakt me niet zoveel uit eigenlijk, maar hierbij moet ik wel zeggen dat ik ook niet zonodig hoef te bewijzen wat mijn auto kan
(ps niet dat ik een RS6 bezit hoor ;-) )
pieter zegt
zie hier nogal gezever over die pks en vicieuze cirkels
blijkbaar weten jullie de historie niet achter deze race naar meeste pks
Zoals weinigen precies weten, hebben de grote autofabrikanten besloten om de autos aan 250km/u te begrenzen, om een belachelijke race naar hoogste snelheid tegen te gaan.
Hiertegenover staat dus dat de fabrikanten met andere sterke kenmerken moeten komen, zoals PK dus…